PDA

Bekijk Volledige Versie : Arafat stuurt activisten Al Aqsa weg uit zijn hoofdkwartier 22-04-2004



Jehan
22-04-04, 09:23
Arafat stuurt activisten Al Aqsa weg uit zijn hoofdkwartier 22-04-2004


Yasser Arafat heeft in de nacht van woensdag op donderdag twintig activisten van de Al Aqsa Martelarenbrigades weggestuurd uit zijn hoofdkwartier in Ramallah uit vrees dat het Israëlische leger zou binnenvallen om hen te halen. Een van de activisten heeft dat donderdag verklaard.

De activisten van de gewapende vleugel van Arafats Fatah-organisatie hebben maandenlang in het hoofdkwartier gebivakkeerd. Israël, dat nog een appeltje met hen te schillen heeft, heeft in die tussentijd herhaalde malen gezegd dat Arafat hen eruit moet schoppen.

Vorige week riep de Israëlische veiligheidsdienst Ismail Jabber, de bevelhebber van de Palestijnse veiligheidstroepen, op het matje. Jabber kreeg te horen dat als Arafat de activisten nu nog niet eruit zou schoppen, het Israëlische leger een inval zou doen en hen desnoods uit de la van Arafats bureau zou sleuren.

Daarop hebben vijf activisten het hoofdkwartier uit eigen beweging verlaten. Donderdagochtend in alle vroegte om 03.00 uur kregen de resterende twintig van Arafat persoonlijk te horen dat ze moesten vertrekken toen de Palestijnse leider van zijn naaste medewerkers had begrepen dat het Israëlische leger zich opmaakte voor een inval.

Vitesse
22-04-04, 09:25
Toch een heldhaftig man die Arafat? Trouwens ik dacht dat hij 'martelaar ' wilde worden?

Jehan
22-04-04, 09:30
Geplaatst door Vitesse
Toch een heldhaftig man die Arafat? Trouwens ik dacht dat hij 'martelaar ' wilde worden?
Dat willen ze zogenaamd allemaal, maar als het er op aankomt doen ze alles om dat te ontlopen.

observer
22-04-04, 14:06
daarmee geeft men dus toe dat al aqsa dus mede dankzij arafat kan opereren

niet echt slim want ik weet wel als je wat ouder wordt krijg die nostalgische gevoelens mbt je jeugd maar je met terreur omringen tast zijn positie wel aan