PDA

Bekijk Volledige Versie : Kabinet: kansarmen uit probleemwijken weren



barfly
22-04-04, 10:33
DEN HAAG (ANP) - Het kabinet wil Rotterdam meer ruimte geven om
kansarmen te weren uit probleemwijken in de stad. Vrijdag praat het
kabinet over voorstellen van de ministers Verdonk (Integratie) en
De Graaf (Binnenlandse Zaken) om Rotterdam daarvoor ruimere
wettelijke mogelijkheden te geven.
Een daarvan is dat Rotterdam vluchtelingen met een
verblijfsvergunning en een inkomen lager dan 120 procent van het
minimumloon kan weren of mensen met hoge inkomens voorrang kan
geven. Ingewijden hebben dat donderdag bevestigd.
Het kabinet reageert daarmee op plannen die de stad Rotterdam
vorig jaar presenteerde. Kern van dat actieprogramma was dat het
gemeentebestuur minder kansarmen binnen zijn stadsgrenzen wil.
In reactie op de Rotterdamse voorstellen zei minister De Graaf
toen al dat de vier grote steden alles uit de kast mochten trekken
om verloedering van wijken tegen te gaan. Het kabinet zei bereid te
zijn ,,onorthodox'' mee te denken.
De voorstellen richten nu zich grotendeels op Rotterdam, omdat
daar de problemen erg groot zijn, maar ook de andere grote steden
kunnen elementen uit de plannen overnemen.

:regie: Alle kansarmen het land uit!

Bofko
22-04-04, 10:43
Geplaatst door barfly

Een daarvan is dat Rotterdam vluchtelingen met een
verblijfsvergunning en een inkomen lager dan 120 procent van het
minimumloon kan weren of mensen met hoge inkomens voorrang kan
geven.

Is er verschil tussen arm en kansarm dan ? Of tussen rijk en kansrijk ?
Zo niet dan kan het woordje 'kans' in dit artikel vervallen. Komt de duidelijkheid ten goede.

SalmayaSale
22-04-04, 11:43
Geplaatst door Bofko
Is er verschil tussen arm en kansarm dan ? Of tussen rijk en kansrijk ?
Zo niet dan kan het woordje 'kans' in dit artikel vervallen. Komt de duidelijkheid ten goede.


Zie je de nuance niet dan?
Kansarm wz dat je niet eens de kans krijgt om uit de armoede te stappen.
Kansrijk : De kans dat je weer arm wordt is heel klein.
Arm : Je wordt arm geboren maar als je best doet wordt je rijk.
Rijk : Je wordt rijk geboren maar als je het verpest, ben je weer arm.
En maar niet over straatarm beginnnen..... :giechel:

mark61
22-04-04, 11:45
Geplaatst door Bofko
Is er verschil tussen arm en kansarm dan ? Of tussen rijk en kansrijk ?
Zo niet dan kan het woordje 'kans' in dit artikel vervallen. Komt de duidelijkheid ten goede.

Ze zouden wat aan die kansarmheid kunnen doen ipv de 'ongewenste elementen' eruit te flikkeren. Waarheen eigenlijk? Kampementen?

Bofko
22-04-04, 11:56
Geplaatst door SalmayaSale
Zie je de nuance niet dan?
Kansarm wz dat je niet eens de kans krijgt om uit de armoede te stappen.
Kansrijk : De kans dat je weer arm wordt is heel klein.
Arm : Je wordt arm geboren maar als je best doet wordt je rijk.
Rijk : Je wordt rijk geboren maar als je het verpest, ben je weer arm.
En maar niet over straatarm beginnnen..... :giechel:

Volgens mijn linker hersenhelft is iemand die arm is, ook kansarm.
M.a.w. een van de belangrijkste oorzaken van kansarmheid is armoede.

(Als je het woord kansarm vaak gebruikt weet je niet meer wat het betekent :wat?!: )

Volgens mijn rechter hersenhelft is dit een creatief taalspelletje.Dus borduur maar voort.

SalmayaSale
22-04-04, 12:01
Geplaatst door mark61
Ze zouden wat aan die kansarmheid kunnen doen ipv de 'ongewenste elementen' eruit te flikkeren. Waarheen eigenlijk? Kampementen?


Nee naar de toekomstige Amerikaanseachtiggheto's. :corcky:
Weren is een verkeerde aanpak maar toelaten ook.
Er moeten geen buurten onstaan waar alleen buitenlanders te vinden zijn. Dat vergroot alleen maar de isolatie dat al ruimschoot bestaat.
Een redelijke verspreiding is wenselijk. :lole:

TonH
22-04-04, 12:03
Geplaatst door mark61
Ze zouden wat aan die kansarmheid kunnen doen ipv de 'ongewenste elementen' eruit te flikkeren. Waarheen eigenlijk? Kampementen?


De voorstellen richten nu zich grotendeels op Rotterdam, omdat
daar de problemen erg groot zijn, maar ook de andere grote steden
kunnen elementen uit de plannen overnemen.

Je gaat als stad eerst een paar decennia lopen aankloten. Je doet geen reet aan stadsvernieuwing, maar laat liever hele straten dichtgetimmerd staan of walst de boel plat en plant er kantoren neer. Zorgt verder dat alle havenactiviteit uit de stad verdwijnt en investeert zwaar in de arbeidsarme containeroverslag en weigert ook maar een poot uit te steken voor de havenarbeiders die werkeloos worden. Hebt het verder lekker druk met bestuurlijke vernieuwing, je op de kaart te zetten (maakt niet uit wat voor kaart als je er maar op staat) en creatief declareren.
En als dan de stront over je schoenen loopt zoek je aansluiting bij wat etnisch getinte conflicten omdat dat zo mooi de discussie smoort en ga je roepen dat armoezaaiers moeten oprotten.
Daarna kunnen ‘we’ weer lekker onder elkaar verpozen…… :duivels:










Zo da’s best lekker :D

mark61
22-04-04, 12:10
Geplaatst door TonH
Zo da’s best lekker :D

Lucht het op? Gelukkig schijnt de zon...

TonH
22-04-04, 12:17
Geplaatst door mark61
Lucht het op? Gelukkig schijnt de zon...

http://www.mainzelahr.de/smile/wetter/smilie_regen.gif

mark61
22-04-04, 12:27
Geplaatst door TonH
http://www.mainzelahr.de/smile/wetter/smilie_regen.gif

Personal bad weather?

TonH
22-04-04, 12:31
Geplaatst door mark61
Personal bad weather?

Yup, 'tis voorjaar, wordt gezegd.... http://www.mainzelahr.de/smile/traurig/5568.gif

mark61
22-04-04, 12:32
Geplaatst door TonH
Yup, 'tis voorjaar, wordt gezegd.... http://www.mainzelahr.de/smile/traurig/5568.gif

Hier wel.

TonH
22-04-04, 12:36
Geplaatst door mark61
Hier wel.

Oh.... Goh fijn....

mark61
22-04-04, 12:39
Geplaatst door TonH
Oh.... Goh fijn....

Daggut wel.

SalmayaSale
22-04-04, 12:42
Geplaatst door Bofko
Volgens mijn linker hersenhelft is iemand die arm is, ook kansarm.
M.a.w. een van de belangrijkste oorzaken van kansarmheid is armoede.

(Als je het woord kansarm vaak gebruikt weet je niet meer wat het betekent :wat?!: )

Volgens mijn rechter hersenhelft is dit een creatief taalspelletje.Dus borduur maar voort.



Volgens mijn linker vrouwelijke paranoia probeer je mij te kleineren met het borduren. :mad:
Maar volgens mijn vrouwelijke intuďtie is het niet zo. ;)

Ik denk niet dat armoede in Nederland bestaat, iedereen heeft te eten.
Wat mensen met kansarm bedoelen is gewoon dat ze niet het niet kunnen groeien in de maatschappij.
De kans is miniem dat een vluchteling bv top van KPN kan worden.

mark61
22-04-04, 12:44
Geplaatst door SalmayaSale
Nee naar de toekomstige Amerikaanseachtiggheto's. :corcky:
Weren is een verkeerde aanpak maar toelaten ook.
Er moeten geen buurten onstaan waar alleen buitenlanders te vinden zijn. Dat vergroot alleen maar de isolatie dat al ruimschoot bestaat.
Een redelijke verspreiding is wenselijk. :lole:

Spreiden. Hoe werkt het? Allochtoon gezin, meestal wat groter dan 2 kinderen, zoekt betaalbare woning. Is dus aangewezen op woningbouwvereniging. Woningbouwvereniging wijst grotere, oudere, dus goedkope woning toe aan gezin. Of tegenwoordig: gezin kiest grotere, oudere goedkopere woning toe. Die zijn in blokken en wijken gebouwd destijds (50-60-70-er jaren). Dus wat valt er te spreiden? Allo's in duurdere woningen zetten die ze niet kunnen betalen? Meer huursubsidie geven? Wat gaan arme auto's zeggen?

Ik begrijp werkelijk niet wat men bedoelt met 'spreidingsbeleid'. In de 70-er jaren geprobeerd door PvdA: gemengde wijken bouwen, met dure en goedkope woningen door elkaar. Wat bleek? De rijken willen niet tussen de armen wonen. Wat dacht je dan? Zie Bijlmermeer, luxe-wijk. Rijken wilden niet komen, tent stond leeg, uiteindelijk armen in dure huizen.

De enige oplossing is armen niet meer arm laten zijn. Onderwijs en de zweep erover. :boer:

mark61
22-04-04, 12:57
Geplaatst door SalmayaSale
Ik denk niet dat armoede in Nederland bestaat, iedereen heeft te eten.
Wat mensen met kansarm bedoelen is gewoon dat ze niet het niet kunnen groeien in de maatschappij.
De kans is miniem dat een vluchteling bv top van KPN kan worden.

Je kan wel Afshin Ellian of AHA worden.

Bofko
22-04-04, 13:05
Geplaatst door SalmayaSale
Volgens mijn linker vrouwelijke paranoia probeer je mij te kleineren met het borduren. :mad:
Maar volgens mijn vrouwelijke intuďtie is het niet zo. ;)

Ik denk niet dat armoede in Nederland bestaat, iedereen heeft te eten.
Wat mensen met kansarm bedoelen is gewoon dat ze niet het niet kunnen groeien in de maatschappij.
De kans is miniem dat een vluchteling bv top van KPN kan worden.


Je vrouwelijke intuďtie heeft gelijk !!!. Ik zou niet teveel vertrouwen op je paranoia. (2e keer al , remember ?) :wink:
Ten eerste zit je dan dichter bij de waarheid en ten tweede leef je dan gelukkiger.

Ik denk dat we het over de definities van arm en kansarm wel eens zijn.
Iedereen heeft te eten in Nederland. Maar armoede heeft ook een 'relatief' aspect.

Je hebt namelijk altijd een onderkant van de samenleving, hoe welvarend die samenleving ook is. De onderlaag zal altijd armoede ervaren omdat ze bepaalde dingen niet hebben die de buurman wel heeft.

SalmayaSale
22-04-04, 13:12
Geplaatst door mark61
Je kan wel Afshin Ellian of AHA worden.



Je ne comprend rien du tout.
Of ben ik te dom??????????? :boogie:

mark61
22-04-04, 13:14
Geplaatst door SalmayaSale
Je ne comprend rien du tout.
Of ben ik te dom??????????? :boogie:

Er zijn wel carričremogelijkheden. Alleen niet in het bedrijfsleven misschien. Dat vereist hoogste scholing, ambitie, hard werken, en veel tijd. Dus wordt dat meestal de volgende generatie.

GroteWolf
22-04-04, 13:18
Nu de achterstandswijken vol met kansarmen zitten en er nog steeds (blijkbaar) kansarmen binnenstromen is het zaal Heel Nederland zo snel mogelijk 1 groot ghetto te maken. Iedereen die nog weg kan zit straks in Canada of de US (er is nu al een Brain Drain van Nederland naar de US).

Het aantal achterstandswijken groeit. Dat komt niet omdat de kanslozen er zo graag wonen, maar omdat er steeds meer kanslozen komen.

SalmayaSale
22-04-04, 14:28
Geplaatst door Bofko
Je vrouwelijke intuďtie heeft gelijk !!!. Ik zou niet teveel vertrouwen op je paranoia. (2e keer al , remember ?) :wink:
Ten eerste zit je dan dichter bij de waarheid en ten tweede leef je dan gelukkiger.

Ik denk dat we het over de definities van arm en kansarm wel eens zijn.
Iedereen heeft te eten in Nederland. Maar armoede heeft ook een 'relatief' aspect.

Je hebt namelijk altijd een onderkant van de samenleving, hoe welvarend die samenleving ook is. De onderlaag zal altijd armoede ervaren omdat ze bepaalde dingen niet hebben die de buurman wel heeft.


I remember, ik plaagde je maar om te kijken of You remember.
Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen armoede of de relatieve versie van.
Sommige rijken hebben het op het schoot gekregen maar velen hebben hard voor moeten werken.
Dat je buurman een plasma tv hebt en jij een gewoon tv vind ik geen reden voor afgunst of wat dan ook. Men moet tevreden zijn dat hij sowieso een tv heeft.
Wil jij een plasma doe je best voor, niks is gratis. :handbang:

SalmayaSale
22-04-04, 14:34
Geplaatst door mark61
Er zijn wel carričremogelijkheden. Alleen niet in het bedrijfsleven misschien. Dat vereist hoogste scholing, ambitie, hard werken, en veel tijd. Dus wordt dat meestal de volgende generatie.


Carrieremogelijkheden maar dat niet in het bedrijfsleven??
Is het niet tegenstrijdig? Waar kan men nog een carriere maken?
Je bedoelt toch niet in de criminele circuit of is het misschien in het hiernamaals???????? :blowen:
Je had het over scholing, ambitie en dat is de kern van het probleem denk ik.
De meeste zijn te lui om dat te doen. De enigen die de maatschappij lader willen beklimmen zijn de vrouwen. :handbang:

Bofko
22-04-04, 14:36
Geplaatst door SalmayaSale
Wil jij een plasma doe je best voor, niks is gratis. :handbang:

Ik heb niet eens een plasma :droef:

mark61
22-04-04, 14:38
Geplaatst door SalmayaSale
Carrieremogelijkheden maar dat niet in het bedrijfsleven??
Is het niet tegenstrijdig? Waar kan men nog een carriere maken?
Je bedoelt toch niet in de criminele circuit of is het misschien in het hiernamaals???????? :blowen:

Kunst, wetenschap, politiek? Ça compte pour rien?


De meeste zijn te lui om dat te doen. De enigen die de maatschappij lader willen beklimmen zijn de vrouwen. :handbang:

De luie knarsentandende mannen stellen zich tevreden met van beneden onder hun rokjes te gluren. Hebben ze nog wat om van te genieten. Of ze slaan ze in elkaar natuurlijk. Think about it.

mark61
22-04-04, 14:48
Geplaatst door Bofko
Ik heb niet eens een plasma :droef:

Ik heb wel een plas ma.

mark61
22-04-04, 14:48
Geplaatst door Bofko
Ik heb niet eens een plasma :droef:

Ik heb wel een plas ma.

GroteWolf
22-04-04, 15:18
Ik begrijp werkelijk niet wat men bedoelt met 'spreidingsbeleid'. In de 70-er jaren geprobeerd door PvdA: gemengde wijken bouwen, met dure en goedkope woningen door elkaar. Wat bleek? De rijken willen niet tussen de armen wonen. Wat dacht je dan? Zie Bijlmermeer, luxe-wijk. Rijken wilden niet komen, tent stond leeg, uiteindelijk armen in dure huizen.


Doen ze nog, Duco Stadig in Amsterdam is er grotendeels verantwoordelijk voor dat de stad leegloopt (beter opgeleid en met baan, dan). En dat geldt inmiddels voor allo en auto. Heel begrijpelijk, je blijft niet temidden van de ellende wonen als je er weg kan.

En het is absoluut schandalig dat in een dichtbevolkt land het krijgen van (te) veel kinderen beloond wordt met een goedkoop, groot huis.

GroteWolf
22-04-04, 15:19
Ik begrijp werkelijk niet wat men bedoelt met 'spreidingsbeleid'. In de 70-er jaren geprobeerd door PvdA: gemengde wijken bouwen, met dure en goedkope woningen door elkaar. Wat bleek? De rijken willen niet tussen de armen wonen. Wat dacht je dan? Zie Bijlmermeer, luxe-wijk. Rijken wilden niet komen, tent stond leeg, uiteindelijk armen in dure huizen.


Doen ze nog, Duco Stadig in Amsterdam is er grotendeels verantwoordelijk voor dat de stad leegloopt (beter opgeleid en met baan, dan). En dat geldt inmiddels voor allo en auto. Heel begrijpelijk, je blijft niet temidden van de ellende wonen als je er weg kan.

En het is absoluut schandalig dat in een dichtbevolkt land het krijgen van (te) veel kinderen beloond wordt met een goedkoop, groot huis.

SalmayaSale
22-04-04, 15:27
Geplaatst door Bofko
Ik heb niet eens een plasma :droef:



Oh pech zeg?????????
Ik ook niet, dan werken wij niet hard genoeg. Wij zitten te vaak op Maroc.nl. :wohaa:

Wij moeten maar tevreden zijn met wat Mark61 heeft, dat kost niet veel moeite. :D

barfly
22-04-04, 22:14
Volgens ZZ

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=94357

gaat het om de macht in de grote steden.

Ik zie dat anders. Het is een buitenkansje voor de allochtonen om eindelijk in een rustiek dorpje te gaan wonen.