PDA

Bekijk Volledige Versie : Het boek ‘de weg van de moslim’ moet verboden worden



Koudijs
22-04-04, 15:35
http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=ergdHsHfHEICZ


Uitleg stelling
Homo’s moeten met hun hoofd naar beneden van een hoog gebouw worden gegooid en daarna gestenigd. Het staat mannen vrij hun vrouw te slaan als ze ongehoorzaam zijn. En: vrouwenbesnijdenis is een onmiskenbaar onderdeel van de Islam. Dat allemaal staat in het boek ‘De weg van de moslim’ dat te koop is in onder meer de El Tawheed moskee in Amsterdam.

Een meerderheid in de Tweede Kamer wilde gisteren meteen strenge maatregelen treffen, zoals sluiting van de moskee en vervolging van het bestuur. Maar is het niet veel logischer om te beginnen met een verbod op het boek? Dat is namelijk de bron van alle opwinding.

Sjors Fröhlich praat hierover met Geert Wilders, Tweede-Kamerlid voor de VVD.


lees meer in de forum stand.nl

http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/stand/viewtopic.php?t=40427&sid=ff8b408adf7eee4eabe23fa91d81fa62

BniMakaada
22-04-04, 15:52
Heb je ook nieuws wat ook van vandaag is?

Zeepaardje
22-04-04, 16:01
Dat boek had nooit gedrukt mogen worden, laat staan vertaald in het nederlands!!!

Vrouwenbesnijdenis een onmiskenbaar onderdeel van de islam..... ongetwijfeld net zo'n onmiskenbaar onderdeel als mannencastratie. :haha: Moslima's waar wachten jullie nog op? SNIJDEN MET DIE HANDEL :haha: :haha: :haha:

Gelukkig kan men tegenwoordig de meterstanden via internet doorgeven, anders komen al die brave moslima's knap in de problemen :engel:

Maar goed, elke gek die dit boek in z'n boekenkast heeft staan laat wel zien hoe ie d'r over denkt. Zo ook die idiote imam die het boek aanprijst en de mallotige woordvoerder die te stom is om te begrijpen dat een dergelijk boek en dergelijke ideeën niet in nederland thuishoren ("er moet wel een beetje uitleg bij gegeven worden" jaja).

Imam direct terug naar whatever, bestuur (incl. woordvoerder) direct op een cursus nederlandse wetgeving en elke idioot die nog om dit boek vraagt subbiet aan een psychologisch onderzoek onderwerpen......die kán niet bij z'n volle verstand zijn, is onmogelijk.

BniMakaada
22-04-04, 16:03
Ik heb het boek niet maar ik krijg door de media-aandacht wel zin om het te kopen.

Sterker nog ik ga het morgen kopen!!

Media, bedankt!!

Joesoef
22-04-04, 16:03
Het begint zo langzamerhand een broodje aap te worden met al die opgeblazen en uit hun verband getrokken verhalen.

Max Stirner
22-04-04, 16:16
Lijkt me niet zo`n goed idee om dat boek te verbieden. Ideeen laten zich niet verbieden.
Maar dan ook niet boos worden als anderen zeggen dat ze die ideeen een heel klein beetje achterlijk vinden.

Na'NoNiempje
22-04-04, 17:10
Geplaatst door Koudijs
http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=ergdHsHfHEICZ


Uitleg stelling
Homo’s moeten met hun hoofd naar beneden van een hoog gebouw worden gegooid en daarna gestenigd. Het staat mannen vrij hun vrouw te slaan als ze ongehoorzaam zijn. En: vrouwenbesnijdenis is een onmiskenbaar onderdeel van de Islam. Dat allemaal staat in het boek ‘De weg van de moslim’ dat te koop is in onder meer de El Tawheed moskee in Amsterdam.

Een meerderheid in de Tweede Kamer wilde gisteren meteen strenge maatregelen treffen, zoals sluiting van de moskee en vervolging van het bestuur. Maar is het niet veel logischer om te beginnen met een verbod op het boek? Dat is namelijk de bron van alle opwinding.

Sjors Fröhlich praat hierover met Geert Wilders, Tweede-Kamerlid voor de VVD.


lees meer in de forum stand.nl

http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/stand/viewtopic.php?t=40427&sid=ff8b408adf7eee4eabe23fa91d81fa62

Welk deel van de drie?
Ik heb hier thuis deel 1 liggen, het is best een duidelijk doek. En zeer informatief.

Ps: zeurpieten. :moe:

Simon
22-04-04, 17:12
Het is mij nu duidelijk dat het een soort leergang betreft. Het zijn eigenlijk wat studieboeken met citaten van bekende imams die de auteur van de bundel heeft samengevoegd. Omdat in die leerboeken wordt opgeroepen tot gedrag wat in strijd is met de wet zonder enige context van relativering of gewezen worden op het gedateerde karakter van de teksten vind ik alle reden om op te treden. Het is goed vergelijkbaar met een leerboek voor Godsdienstles op een school waarin wordt opgeroepen moslims met benzine te overgieten en in de fik te steken. Misschien is dat ooit gebruik geweest. In Rome werden ooit christenen in de fik gestoken die als straatverlichting dienden. Maar vanuit de context moet dan wel duidelijk zijn dat dat verwerpelijk is. Zeker in een samenleving waarin geen leraar nog voor zijn geaardheid durft uit te komen op een zwarte school lijkt mij deze duidelijkheid zeer gewenst. Echter ik heb begrepen dat daar geen sprake van is. De auteur omschrijft de keuze als "het meest juist in werken van bekende imams" . Dus hij onderschrijft overduidelijk de inhoud. Dan worden de boeken ook nog eens verkocht met de toevoeging dat de inhoud 'betrouwbaar'is dus dan is overduidelijk sprake van het aanzetten tot het overtreden van de wet. Juist bij boeken met een educatief doel is dit verwerpelijk.

Joesoef
22-04-04, 17:17
Ik heb die drie deeltjes nu uit en ik wil graag examen doen. Praktijk en theorie op een en dezelfde dag graag.

Couscousje
22-04-04, 17:29
Geplaatst door Na'NoNiempje
Welk deel van de drie?
Ik heb hier thuis deel 1 liggen, het is best een duidelijk doek. En zeer informatief.

Ps: zeurpieten. :moe:

Deel 3.

Het roze boekje.

Cc

Al3arbi
22-04-04, 17:34
Geplaatst door Joesoef
Ik heb die drie deeltjes nu uit en ik wil graag examen doen.


Hier heb je `n bot messie. En Zeepaardje kan je wel opsporen dmv `n IP-adres. Je hebt 3 dagen. Succes!

Vitesse
22-04-04, 18:01
De auteur omschrijft de keuze als "het meest juist in werken van bekende imams" . Dus hij onderschrijft overduidelijk de inhoud. Dan worden de boeken ook nog eens verkocht met de toevoeging dat de inhoud 'betrouwbaar'is dus dan is overduidelijk sprake van het aanzetten tot het overtreden van de wet. Juist bij boeken met een educatief doel is dit verwerpelijk

Precies Simon.

Ik zou zelf het liefst zien dat het moskeebestuur van die el-Tawheed duidelijk aan gaat geven dat ze het achteraf verkeerd vonden dat zo'n boek verkocht is onder hun verantwoordelijkheid. Dat ze duidelijk maken het boek totaal te verwerpen.
Bij verbieden van zo'n boek gaat dat toch ondergronds verder.

Verder mag wat mij betreft die ene moskee wel gesloten worden, totdat er een nieuw jonger bestuur gevonden is, dat meer geworteld is in de westerse samenleving.

lennart
22-04-04, 18:10
Geplaatst door Max Stirner
Lijkt me niet zo`n goed idee om dat boek te verbieden. Ideeen laten zich niet verbieden.

Roep dit maar niet te hard op dit forum ;)

Je zal van alle kanten worden aangevallen.

Mill
22-04-04, 18:27
Geplaatst door Vitesse
Precies Simon.

Ik zou zelf het liefst zien dat het moskeebestuur van die el-Tawheed duidelijk aan gaat geven dat ze het achteraf verkeerd vonden dat zo'n boek verkocht is onder hun verantwoordelijkheid. Dat ze duidelijk maken het boek totaal te verwerpen.

Da's het hele punt nu juist. Die lui vinden dat prima boeken. Het zijn idioten die altijd loeien over godsdienstvrijheid als je ze aanspreekt op hun troep, maar die "onze" vrijheden subiet zouden vertrappelen als ze de kans hadden.

Helaas pindakaas. Ze mogen dat vinden, en ze mogen dat opschrijven. Net zoals die zwartgekouste mongolen op de Veluwe en in Staphorst hun idiotie mogen koesteren. Een liberale staat betracht tolerantie jegens intoleranten, tenzij ze hun achterlijke gedachtegoed omzetten in daden die de rechten en vrijheden van derden schenden. Dan is het schluss, maar niet eerder.

Tomas
22-04-04, 18:40
Het verbieden van boeken zou verboden moeten worden.

rafiq
22-04-04, 19:01
Iedereen ervaart dingen anders, wat m.i. niet inhoudt dat iedereen in zijn eigen werkelijkheid leeft, maar in zijn eigen "fictieve" werkelijkheid.

Mensen leven liever in een fictieve werkelijkheid. D'66 en de VVD zeker.
Zelf denk ik dat de mens door zijn beperktheid maar een fractie van DE werkelijkheid waarneemt. Na begrip volgt acceptatie.

Om dit boek rotzooi te noemen is echt een brug te ver. Je kunt het misschien niet onderschrijven maar is nog geen rotzooi.

Maar de VVD staat ook niet bekend om zijn diepzinnigheid.

'Kennis is oneindig'. Een prachtige regel in de Islam. Daarom wordt elke Alim met uitspraken rekening meegehouden. Ook als ze elkaar tegenspreken. Theologische verschillen zijn dat. Houdt het debat scherp en geen enkele Alim is een Autoriteit zoals dat met de Paus wel is.

De taak van de Alim, de wetenschapper, de theoloog, is indirecte routes (handreikingen) naar waarheidsvinding aan te geven. Communicatie over de kenbare waarheid moet per definitie op indirecte wijze verlopen.

Dan kun je geen boeken verbieden.

Tevens zie ik in het boek "de weg van de moslim" parallelen met het Jodendom waarbij elke uitspraak van een geleerde meegenomen wordt, maar geen WET is.







Een gedicht van Reve:

'Theologie'

God droomt ons.Als hij straks wakker wordt
zijn wij voorgoed verdwenen.
Moet hij gewekt,of mag hij nog wat slapen?
Daar weet geen priester antwoord op.

Vitesse
22-04-04, 19:13
Mooi gezegd Rafiq, maar wel erg naďef.

Als sommige domme mensen dit soort boeken als een waarheid gaan verkondigen, en sommige domme mensen dat gaan geloven gaat het mis.

Verder is het eng om dit soort theorieën of bedenksels deel van 'de waarheid' te noemen. Het doden van mensen om hun gedrag/geaardheid is nimmer waarheid te noemen. Iemand doden vanwege overspel of homoseksueel gedrag is barbaars en onderontwikkeld in westerse ogen. Dus kan ook nooit deel van een waarheid zijn. Alleen in het brein en denken van in westerse ogen onderontwikkelde mensen kan dat waarheid zijn.

rafiq
22-04-04, 19:37
Beste vitesse,

Ik deel je mening niet.

Het is aan de "Westerse" man, mens weet ik veel de KEUS om het boek aan te schaffen of links laten liggen.

Ik heb het boek al enige jaren thuis liggen maar werdt gisteren getrakteerd op de inhoud dankzij netwerk.

Tawheed verkondigd dit werk niet als waarheid. Wilders c.s. drukken dit door hetzijnde de waarheid.

De VVD zijn plotsklaps theologen geworden! De wereld op zijn kop. Ik denk dat de CDA zich voortijdig terug trekt omdat het dan aan zijn eigen grondbeginselen begint te zagen. Een Christelijke visie op de samenleving.

Vraag aan Balkenenede als hij het verhaal van LOT in twijfel trekt!

Van verbod kan geen sprake zijn. Het blijft natuurlijk zo dat iedere invalshoek angstvallig haar verklaringsapparaat in stelling brengt er er absoluut niet op uit is genuanceerd en "holistisch " over het voorval te praten.

Daarom denk ik dat het een storm in een glas water is. Ketelmuziek van de VVD.

Hypocrisie vind ik wel een goed woord voor alles rondom El Tawheed evenals rondom "de mislukking van de integratie?"

Diepgaan echter is er niet bij. Je moet goed beseffen dat het voorval hun geen enen moer interesseert zij zijn bezig het volgende onderzoeksbudget in de week te leggen. En reken er maar op dat er nu een heleboel "weggegooid geld vrijkomt om al die wetenschappers verklaringen te laten bedenken -liefst natuurlijk die de ander de schuld in de schoenen schuift en de opdrachtgever van het onderzoek vrijpleit.
En zo heeft dit voorval als gunstig bijaeffect dat er weer een hoop deskundigen aan de slag kunnen.

rafiq
22-04-04, 20:02
Je kunt dit ook zien als een nieuwe poging om moskeeen, imams en Islamitische stichtingen te willen disciplineren.

Mijn opvatting is dat de moskeeen juridisch de handschoenen moeten opnemen tegen de uitdagers.

Dat wordt een mooi gevecht. Scheiding tussen Kerk en Staat houdt ook in dat de staat buiten de kerk blijft.

Moslimtemmerij..

Ik hoop dat het boek in de schappen blijft. Moskeeen moeten zich niet laten slachtofferen of in een hoek laten zetten door een parvenu zoals Wilders.

Imams, Rabbijnen, Dominee's en pastoren moeten zich niet laten commanderen door politieke partijen. Of zich laten voegen in een of ander keurslijf die hun niet past.

Na'NoNiempje
22-04-04, 20:11
Geplaatst door rafiq
Je kunt dit ook zien als een nieuwe poging om moskeeen, imams en Islamitische stichtingen te willen disciplineren.

Mijn opvatting is dat de moskeeen juridisch de handschoenen moeten opnemen tegen de uitdagers.

Dat wordt een mooi gevecht. Scheiding tussen Kerk en Staat houdt ook in dat de staat buiten de kerk blijft.

Moslimtemmerij..

Ik hoop dat het boek in de schappen blijft. Moskeeen moeten zich niet laten slachtofferen of in een hoek laten zetten door een parvenu zoals Wilders.

Imams, Rabbijnen, Dominee's en pastoren moeten zich niet laten commanderen door politieke partijen. Of zich laten voegen in een of ander keurslijf die hun niet past.

:duim:

Ooit hoorde ik Marcel van Dam -in het lagerhuis- zeggen, dat de nederlanders zich niet zo druk over ons moesten maken.
Het aantal naar de moskee gaande moslims is met de jaren mee drastisch gedaald. Dat betekent dat we ons goed integreren.
Dus zo bedreigend zijn we niet.
Laat de imams gebruik maken van het recht van meningsuiting, en laat de boeken maar in de schappen staan.

Want hoe minder groot de drama over ons ,allochtonen (lees: Marokkanen) is hoe minder we erna omkijken.
Hoe pietluttiger jullie je opstellen ..(Ik haat het om in termen van "wij" en "jullie" te praten, maar moet maar ff.)

Gr, NaNiempje

Orakel
22-04-04, 20:18
Geplaatst door Zeepaardje
Dat boek had nooit gedrukt mogen worden, laat staan vertaald in het nederlands!!!

Vrouwenbesnijdenis een onmiskenbaar onderdeel van de islam..... ongetwijfeld net zo'n onmiskenbaar onderdeel als mannencastratie. :haha: Moslima's waar wachten jullie nog op? SNIJDEN MET DIE HANDEL :haha: :haha: :haha:

Gelukkig kan men tegenwoordig de meterstanden via internet doorgeven, anders komen al die brave moslima's knap in de problemen :engel:

Maar goed, elke gek die dit boek in z'n boekenkast heeft staan laat wel zien hoe ie d'r over denkt. Zo ook die idiote imam die het boek aanprijst en de mallotige woordvoerder die te stom is om te begrijpen dat een dergelijk boek en dergelijke ideeën niet in nederland thuishoren ("er moet wel een beetje uitleg bij gegeven worden" jaja).

Imam direct terug naar whatever, bestuur (incl. woordvoerder) direct op een cursus nederlandse wetgeving en elke idioot die nog om dit boek vraagt subbiet aan een psychologisch onderzoek onderwerpen......die kán niet bij z'n volle verstand zijn, is onmogelijk.

Wil je ook nog ff iets zeggen over de Nederlandse uitgeefster van het boek? Die er niet over peinst om de uitgave ervan te stoppen?
Dan ben je helemaal rond.

ZbaqZbaq
22-04-04, 20:40
Misschien dat niemand het nog begrepen heeft....

maar het plan van de VVD werkt het zelfde als bij de aanhouding van die vermeende terroristen destijds die in Rotterdam voor de rechter moesten komen.

No fucking way dat die ooit veroordeelt konden worden op basis van AIVD materiaal. Dat wist iedereen vooraf al.

Maar de zaak diende louter om nieuwe zwaar repressieve en anti democratische wetgeving door te kunnen voeren. Namelijk het toestaan van "bewijs materiaal" van inlichtingendiensten.

Het zelfde is nu het geval met de moskee in Amsterdam. No fucking way dat je een moskee kan sluiten of een imam kan vervolgen of het land uit sturen omdat een dergelijk boek verkocht wordt. Dat weet iedereen nu al.

En geloof me.......zeer binnen kort zal er een wetsvoorstel komen dat ertoe moet leiden dat moskeen de mond gesnoerd wordt en ook maar bij het minste geringst dicht gegooid mogen worden. Tevens zal het mogelijk worden gemaakt boeken te verbieden.


het is heel simpel.......het is net 1930.........alleen veel subtieler.

Toen staken ze joodse kerken en boeken in de brand. Is een tikkeltje achterhaald.......nu hebben ze daar "meer beschaafde" methoden voor.

Julien
22-04-04, 20:46
:(

Het is net 1930...










geen opruiende taal angkor/beheer

ZbaqZbaq
22-04-04, 20:58
Geplaatst door Julien
:(

Het is net 1930...

...volgens mij zijn het juist Moslims die aanslagen dreigen te plegen in Nederland, gebeurde dat in 1930 ook?

ach natuurlijk.....

ik vergeet helemaal dat "moslims een oorlog tegen de vrijheid en democratie voeren."

Simon
22-04-04, 21:14
Geplaatst door rafiq
Dat wordt een mooi gevecht. Scheiding tussen Kerk en Staat houdt ook in dat de staat buiten de kerk blijft.


U were saying....??
[Allure]

ZbaqZbaq
22-04-04, 21:18
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Nee, maar zijn er moslims in het westen die de wetten van de islam boven de grondwet stellen?

Contradictio in Terminis

Marsipulami
22-04-04, 21:42
De auteur en de uitgever van dat boek moet wel dolgelukkig zijn met al die heisa rond hun obscuur boekje. Kassa Kassa :geld:

Mel Gibson kan ervan meespreken. Hoe controversieler hoe beter voor de commercie.

Kwou dak zelf da boekske geschreven had. :fpiraat:

Zwarte Schaap
22-04-04, 22:09
Geplaatst door Marsipulami
De auteur en de uitgever van dat boek moet wel dolgelukkig zijn met al die heisa rond hun obscuur boekje. Kassa Kassa :geld:

Mel Gibson kan ervan meespreken. Hoe controversieler hoe beter voor de commercie.

Kwou dak zelf da boekske geschreven had. :fpiraat:

Jammer dat ik geen genoeg geld heb anders had ik ze morgen gekocht.

Jehan
22-04-04, 22:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer dat ik geen genoeg geld heb anders had ik ze morgen gekocht.
Is dat boekje zo duur?

Marsipulami
22-04-04, 22:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer dat ik geen genoeg geld heb anders had ik ze morgen gekocht.

Ik heb een oplossing voor alletwee je problemen.

1) Ga naar de tawheed moskee en koop er de hele voorraad op krediet.
2) Ga met die voorraad naar het station op Rotterdam Zuid, bouw daar een verkoopsstand op een tafeltje.
3) Hang er een groot papier op. Dat dit het befaamde boekje is waar er zoveel heisa rond is.
4) Zorg dat je voldoende wisselgeld bij hebt en een rekenmachientje om je winst te berekenen.

Zwarte Schaap
22-04-04, 22:21
Geplaatst door Jehan
Is dat boekje zo duur?

Nee ik heb te weinig geld. Ik vermoed dat één deel ongeveer 20 euro kost. dat maakt tezamen 60 euro. Ik heb nog maar 50 euro om tot het einde van de maand mee te doen.

Jehan
22-04-04, 22:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee ik heb te weinig geld. Ik vermoed dat één deel ongeveer 20 euro kost. dat maakt tezamen 60 euro. Ik heb nog maar 50 euro om tot het einde van de maand mee te doen.
Meen je dat nou? Dat vind ik toch wel erg om te horen. Heb je geen baan of uitkering?

Vitesse
22-04-04, 22:23
Ik heb nog maar 50 euro om tot het einde van de maand mee te doen.

Losbandig leven of baan kwijt :D

ZbaqZbaq
22-04-04, 22:27
Geplaatst door Jehan
Meen je dat nou? Dat vind ik toch wel erg om te horen. Heb je geen baan of uitkering?

uitkering komt pas over paar dagen weer binnen...evenals studie finan.

ik heb geen van beiden....maar ben er wel voor een groot deel afhankelijk van :D

Zwarte Schaap
22-04-04, 22:29
Geplaatst door Jehan
Meen je dat nou? Dat vind ik toch wel erg om te horen. Heb je geen baan of uitkering?

Ik ben illegaal en als zodanig mag ik niet werken en heb ik geen recht op een uitkering. Maar valt wel mee hoor ik red me voorlopig wel, kan me alleen geen extra's zoals boeken kopen veroorloven. Maar ik heb nog internet dat is de grootste bibliotheek die er is.

Marsipulami
22-04-04, 22:34
Geplaatst door ZbaqZbaq
http://www.mdp-pmd.be/images/logo-mdp.gif

Jij mag hier geen reklame voor maken want jij bent tegen gesubsidiëerde imams en een constructieve samenwerking van de moslims met de overheid. De MDP is daar wel voorstander van.

Vitesse
22-04-04, 22:34
Je bent erg cryptisch ZbaqZbaq. Bedoel je dat klanten afhankelijk zijn van een uitkering?

Krijg je trouwens geen toelage van AEL? Ik las laatst dat je daar nauw bij betrokken was?

Jehan
22-04-04, 22:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
***
Ik heb er zelf naar gevraagd, maar het lijkt me niet zo verstandig dat je dit hier openbaar neerzet aghie. Je kunt het beter even weghalen.

ZbaqZbaq
22-04-04, 22:37
Geplaatst door Vitesse
Je bent erg cryptisch ZbaqZbaq. Bedoel je dat klanten afhankelijk zijn van een uitkering?

Krijg je trouwens geen toelage van AEL? Ik las laatst dat je daar nauw bij betrokken was?

geen van beiden....

ik beroof mensen na een bezoek aan de pinautomaat.

eind van de maand is de buit altijd wat magertjes...vandaar. :D

Vitesse
22-04-04, 22:38
OK :duim: :nerveus:

Zwarte Schaap
22-04-04, 23:18
Geplaatst door Jehan
Ik heb er zelf naar gevraagd, maar het lijkt me niet zo verstandig dat je dit hier openbaar neerzet aghie. Je kunt het beter even weghalen.

Bedankt voor je ongerustheid al ought, maar illegaal zijn is geen strafbare feit.

Simon
23-04-04, 08:08
Geplaatst door Simon
U were saying....??
[Allure]

Ik zou niet meer weten wat ik daar had opgeschreven ... Maar blijkbaar moet er weer de censuur over. Zonder bericht naar mij toe want dat is te veel moeite.

Oh ik weet het al weer en het was blijkbaar erg schokkend als je met twee maten meet. Ik zei zoiets als dat ik mij er niet meer druk om kan maken als extreem rechts met oproepen komt voor geweld tegen moslims als moslims niet in het verweer komen tegen fascistische teksten uit hun eigen bronnen. Zeker als deze een educatief doel hebben. Ja ik zei het wat meer expliciet maar dat is het gewraakte 'betrouwbare boek' natuurlijk ook.

Als ik dit hier niet mag zeggen dan zet u mij maar op de banlijst. Dan hoor ik hier niet.

arnd
23-04-04, 08:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bedankt voor je ongerustheid al ought, maar illegaal zijn is geen strafbare feit.

Nee niet strafbaar in de zin van crimineel, maar ze pakken je wel vriendelijk glimlachend op, je krijgt nog een paar maaltijden, en enkeltje ........ . :rolleyes:

En vervolgens kunnen wij nooit meer genieten van de gepeperde bijdragen van ZS........ :wijs:

rafiq
23-04-04, 11:45
Beste Simon,

Het probleem is dat wij moslims geen sterke lobby hebben. Joden en homo's hebben die wel.

Er zijn ook weinig defensiemechanismen voor moslims.
Edoch wordt daar niet over gerept.

Extreem rechts is een ander verhaal. Daar is "iedereen" op ingespeeld dus ook de defensiemechanismen van de opponenten van extreem rechts.

beste simon maak jij je niet druk over moslims. Wij kunnen datzelf wel. Als iedereen zich drukt maakt in zijn eigen gemeenschap dan is het een stuk beter dan elkaars boeken te corrigeren en de geestelijken te disciplineren.

Kun je via PB mail nog je gewraakte tekst naar mij toesturen? Ik heb het niet kunnen lezen.

BartLM
23-04-04, 12:04
Geplaatst door rafiq
Beste Simon,

Het probleem is dat wij moslims geen sterke lobby hebben. Joden en homo's hebben die wel.

Er zijn ook weinig defensiemechanismen voor moslims.
Edoch wordt daar niet over gerept.

Extreem rechts is een ander verhaal. Daar is "iedereen" op ingespeeld dus ook de defensiemechanismen van de opponenten van extreem rechts.

beste simon maak jij je niet druk over moslims. Wij kunnen datzelf wel. Als iedereen zich drukt maakt in zijn eigen gemeenschap dan is het een stuk beter dan elkaars boeken te corrigeren en de geestelijken te disciplineren.

Kun je via PB mail nog je gewraakte tekst naar mij toesturen? Ik heb het niet kunnen lezen.


hoi rafiq,


ik ben het wel met je eens.
alleen dat 'dat kunnen we zelf wel'. dat is gewoon niet voldoende.
de moslimgemeenschap is bezig een eigen plek te vroveren in onze sameneleving, en zal zijn best moeten doen om geaccepteerd te worden door de rest. als dit soort teksten (over homo's) naar buiten komt moet men met de billen bloot.

is ook een vorm van emancipatie. moslims onderling moeten daar ook over in debat.

ik denk trouwens dat het niet lang meer duurt voor er ook een stevig geluid uit moslimhoek komt. ik zie steeds vaker goed geintegreerde moslims/marokkanen die beide samenlevingen/culturen begrijpen en een brug zullen slaan.

Simon
23-04-04, 13:07
Geplaatst door rafiq
beste simon maak jij je niet druk over moslims. Wij kunnen datzelf wel. Als iedereen zich drukt maakt in zijn eigen gemeenschap dan is het een stuk beter dan elkaars boeken te corrigeren en de geestelijken te disciplineren.

Kun je via PB mail nog je gewraakte tekst naar mij toesturen? Ik heb het niet kunnen lezen.

Voorzover ik mij kan herinneren had ik een variant bedacht op dat van een muur naar beneden gooien met het hoofd naar beneden ... maar dan voor moslims dus het heeft weinig zin dat te mailen. Dat was slechts de de stijl van het geschrevene. Globaal heb ik al de inhoud weergegeven.
Hierboven schrijf je eerst dat moslims geen lobby hebben en dan dat ik mij vooral niet druk moet maken om moslims omdat ze dat zelf wel kunnen. Daar maak ik uit op dat je niet in een dialoog gelooft. Als ieder maar in zijn eigen zuil blijft dan is het goed. Dat heeft weinig met de praktijk van deze maatschappij te maken. Er zijn problemen met bepaalde groepen allochtonen die homo's lastig vallen. Als er dan educatief materiaal verspreidt wordt dat dit stimuleert dan vind ik het terecht als de politiek zich daarmee bemoeit.
Maar wat ik vooral beweerde is dat ik het nogal vind tegenvallen hoe moslims hier op dit soort teksten als in die leerboeken van moslims ingaan. Er blijkt vooral uit dat ze vinden dat je alles mag roepen als het maar in oude boeken staat met het stempel Islam erop. Echter als iets vergelijkbaars over moslims gezegd zou worden ("dood ze en verbrandt ze" bijvoorbeeld) dan zouden jullie wel anders piepen. Ik vind het erg teleurstellend dat moslims zo met twee maten meten. En ik ben blij dat er wetgeving bestaat die hier naar mijn mening grenzen aan kan stellen.

Goodnight
23-04-04, 13:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee ik heb te weinig geld. Ik vermoed dat één deel ongeveer 20 euro kost. dat maakt tezamen 60 euro. Ik heb nog maar 50 euro om tot het einde van de maand mee te doen.

Sluit je internet af.levert je denk ik wel 50 euro op niet?Permaand dan.

Zwarte Schaap
23-04-04, 13:34
Geplaatst door Goodnight
Sluit je internet af.levert je denk ik wel 50 euro op niet?Permaand dan. Maar als ik die boeken uitgelezen heb dan zit ik weer zonder, nee internet gaat toch voor omdat dat toch de grootste bibliotheek voor mij is.

Mark
23-04-04, 13:37
Geplaatst door Goodnight
Sluit je internet af.levert je denk ik wel 50 euro op niet?Permaand dan.

Jij wordt afgelegd, ik heb onbeperkt internet voor 17 euro per maand.

Goodnight
23-04-04, 13:49
Geplaatst door Mark
Jij wordt afgelegd, ik heb onbeperkt internet voor 17 euro per maand.

:ego:

Tomas
23-04-04, 15:28
Geplaatst door Simon
Voorzover ik mij kan herinneren had ik een variant bedacht op dat van een muur naar beneden gooien met het hoofd naar beneden ... maar dan voor moslims dus het heeft weinig zin dat te mailen. Dat was slechts de de stijl van het geschrevene. Globaal heb ik al de inhoud weergegeven.
Hierboven schrijf je eerst dat moslims geen lobby hebben en dan dat ik mij vooral niet druk moet maken om moslims omdat ze dat zelf wel kunnen. Daar maak ik uit op dat je niet in een dialoog gelooft. Als ieder maar in zijn eigen zuil blijft dan is het goed. Dat heeft weinig met de praktijk van deze maatschappij te maken. Er zijn problemen met bepaalde groepen allochtonen die homo's lastig vallen. Als er dan educatief materiaal verspreidt wordt dat dit stimuleert dan vind ik het terecht als de politiek zich daarmee bemoeit.
Maar wat ik vooral beweerde is dat ik het nogal vind tegenvallen hoe moslims hier op dit soort teksten als in die leerboeken van moslims ingaan. Er blijkt vooral uit dat ze vinden dat je alles mag roepen als het maar in oude boeken staat met het stempel Islam erop. Echter als iets vergelijkbaars over moslims gezegd zou worden ("dood ze en verbrandt ze" bijvoorbeeld) dan zouden jullie wel anders piepen. Ik vind het erg teleurstellend dat moslims zo met twee maten meten. En ik ben blij dat er wetgeving bestaat die hier naar mijn mening grenzen aan kan stellen.

Yep. En ik vind het net zo verbazend en onbegrijpelijk dat zoveel Moslims liever in een stuip schieten dan de fatwa over Salmon Rushdie veroordelen.

rafiq
24-04-04, 10:30
Er zijn problemen met bepaalde groepen allochtonen die homo's lastig vallen. Als er dan educatief materiaal verspreidt wordt dat dit stimuleert dan vind ik het terecht als de politiek zich daarmee bemoeit.

Homohaat komt overal voor. Zinloos geweld ook. De jongens die dit doen zullen dit echt niet doen vanuit/aangemoedigd worden door "De weg van de moslim".

En. De meeste homohaat is van autochtone afkomst. Vele zoniet alle imams en die hebben het hier voor het zeggen(t.b.t. moslimjongeren) nemen afstand van potenrammen etc etc wat daarmee verbandt houdt.


Er blijkt vooral uit dat ze vinden dat je alles mag roepen als het maar in oude boeken staat met het stempel Islam erop. Echter als iets vergelijkbaars over moslims gezegd zou worden ("dood ze en verbrandt ze" bijvoorbeeld) dan zouden jullie wel anders piepen.

Die boeken bestaan ook. Vooral het boek van die Italiaanse journaliste die moslims vergelijkt met ratten. Vele nazi propaganda noemde joden ook ratten.
Maar ook middeleeuwse literatuur had het niet op moslims. Machiavelli ook niet maar hij kuisde zijn taal.
Ook het demoniseren van de Islam is een onderdeel van ene hetze die progroms kunnen aanmoedigen tegen moslims. Trouw is daar al een tijd mee bezig.

Als Balkenende het boek "walgelijk" vindt zoals gisteren bij 2 vandaag dan moet hij nu ophouden de vrome gereformeerd mannetje uit te hangen.
Het boek is verre van walgelijk. Moet ik nu de werken van Abraham Cuyper ook walgelijk vinden omdat ik het niet eens ben met de schrijver? Of enkele passages?

Kom nou. De MP moet zich verstandig opstellen, anders zaagt hij dadeijk de poten onder zijn eigen gereformeerde stoel.

Beetje vervelend als men altijd aan je moet vragen wat die C van het CDA nog voorstelt.

Ik snap ook niet waarom de SGP en de ChristenUnie met het CDA in debat gingen( volgens mij op uitnodiging van het Reformatorisch Dagblad)

Indirect neemt de MP afstand van elke geestelijke. Maar dat heb je als je MP bent van een coalitie..Moet je water bij de wijn doen.

Simon
24-04-04, 11:59
Geplaatst door rafiq
Homohaat komt overal voor. Zinloos geweld ook. De jongens die dit doen zullen dit echt niet doen vanuit/aangemoedigd worden door "De weg van de moslim".

Homohaat komt helemaal niet overal voor. Toen ik vroeger op een katholieke school zat wist iedereen precies welke leraren homo waren en ik heb er nooit iets van discriminatie gemerkt. Als je tegenwoordig hoort hoe dat op zwarte scholen gaat waar leraren helemaal niet meer voor hun geaardheid uitkomen dan is er wel degelijk sprake van een andere mentaliteit.


En. De meeste homohaat is van autochtone afkomst. Vele zoniet alle imams en die hebben het hier voor het zeggen(t.b.t. moslimjongeren) nemen afstand van potenrammen etc etc wat daarmee verbandt houdt.

Hier zijn afgelopen jaar onderzoeken over gepresenteerd en wat je zegt is puur verzonnen. Overigens mij zegt het weinig als ze daar afstand van nemen en tegelijkertijd dit soort educatieve reeksen verspreiden. Dat is hetzelfde als Cheppi die zegt dat het hier niet kan (homo's doden) omdat dit geen moslimstaat is. Maar je weet tegelijkertijd dat hij het liefst zou hebben dat dit wel een moslimstaat is dus op die wijze kweekt hij wel degelijk haat.


Die boeken bestaan ook. Vooral het boek van die Italiaanse journaliste die moslims vergelijkt met ratten. Vele nazi propaganda noemde joden ook ratten.
Maar ook middeleeuwse literatuur had het niet op moslims. Machiavelli ook niet maar hij kuisde zijn taal.
Ook het demoniseren van de Islam is een onderdeel van ene hetze die progroms kunnen aanmoedigen tegen moslims. Trouw is daar al een tijd mee bezig.

Maar wat zeg je hier nu mee? Omdat Maarten Luther een anti-semiet was mogen we niet protesteren tegen de verspreiding van discriminerende teksten door een moskee? Ga je nu ook al de slachtofferrol op je nemen en over een hetze spreken? Pim Fortuyn heeft zelfs nooit opgeroepen om imams met hun hoofd naar beneden uit een vliegtuig te gooien.


Indirect neemt de MP afstand van elke geestelijke. Maar dat heb je als je MP bent van een coalitie..Moet je water bij de wijn doen.

Ik begrijp niet waar je het over hebt want Balkenende meende dat uit de grond van zijn hart. En christelijke geestelijken nemen die oude teksten niet meer zo letterlijk en meer naar de geest. Dat is sowieso een belangrijke boodschap van het nieuwe testament. Er zitten ook in het CDA in de 2e kamer homo's en die worden volkomen gelijkwaardig behandeld.

Julien
24-04-04, 13:26
En. De meeste homohaat is van autochtone afkomst.

Waar heb je dit verzonnen?

rafiq
24-04-04, 13:49
Toen ik vroeger op een katholieke school zat

Ik zat vroeger ook op een katholieke school met homoleraren. Er waren geen incidenten met deze leraren. alleen de moeders waren "nieuwsgierig" hoe het zat.

misschien heeft dat met de tijdsgeest te maken. Er waren Turken, Marokkanen en Hindostanen op mijn school en hebben nooit last gehad van homofobe reacties.


Als je tegenwoordig hoort hoe dat op zwarte scholen gaat waar leraren helemaal niet meer voor hun geaardheid uitkomen

Gelukkig hebben wij geen "zwarte scholen" in Eindhoven. Trouwens onze leraren kwamen ook niet voor hun geaardheid uit vroeger.

"Kinderen ik ben homo". Deze confessies hebben wij nooit hoeven te vernemen. Ik hoefde ook niet uit te leggen dat ik moslim was. Braaf deden wij af en toe mee bidden..N.B. dat juist bij een van de leraren in het bijzonder, een homo wij moesten bidden voor de les begon!


Hier zijn afgelopen jaar onderzoeken over gepresenteerd en wat je zegt is puur verzonnen

Onderzoeke die voornamelijk in de randstad plaats vonden. De randstad is Nederland nog niet. amsterdam is ook geen Nederland.


Omdat Maarten Luther een anti-semiet was mogen we niet protesteren tegen de verspreiding van discriminerende teksten door een moskee?

Precies dat zorgt voor teveel papier werk. Dan kan ik dadelijk elke zin die mij niet welgevallig is een advocaat inschakelen. Laten we het is zo als het is.


By the way...De gewraakte tekst staat niet volgens mij in de "weg van de moslim" over die homo's en het naar beneden gooien. Ik neem deze tekst zowiezo niet zo letterlijk maar meer in de geest..zoals een dominee dat ook doet.


Er zitten ook in het CDA in de 2e kamer homo's en die worden volkomen gelijkwaardig behandeld.

Ik verwacht niet anders. En dat is de discussie niet. Wat er in een boek staat hoef je niet te onderschrijven.
Je verkoopt het...hoef je niet mee eens te zijn. Vrijheid van mening en boekdruk was het toch zo vroeger?

Anders hadden we ook niet Spinoza eerst eeuwen verketterd om daarna weer in ere te herstellen. Maar ja dat heb je wel vaker met gevallen personen.

Let maar op het boek wordt niet verboden..En zo ja...Dan heb ik al een lijstje samengesteld om ook mee te tarten. Of is het dan ook dat dominees of rabbijnenen of wie dan ook niet naar de letter kijken maar meer in "de geest"van?

Simon
24-04-04, 14:06
Geplaatst door rafiq

Let maar op het boek wordt niet verboden..En zo ja...Dan heb ik al een lijstje samengesteld om ook mee te tarten. Of is het dan ook dat dominees of rabbijnenen of wie dan ook niet naar de letter kijken maar meer in "de geest"van?

Ik zou niet weten wat de rechter beslist. Maar van belang is natuurlijk dat het een samenstelling van teksten van imams is. Het gaat hier niet om religieuze bronteksten. Het boek wordt aangeprezen met de tekst dat de samensteller deze teksten gekozen heeft omdat hij ze "het meest juist" acht. De hele reeks is educatief opgezet. Dan wordt het boek verkocht met de mededeling dat het betrouwbaar is. Verder wordt het verkocht in een moskee die hiermee een bepaald gedachtengoed uitdraagt. Daarom is volgens mij sprake van het aanzetten tot haat.

Rabi'ah.
24-04-04, 14:21
Geplaatst door Simon
Ik zou niet weten wat de rechter beslist. Maar van belang is natuurlijk dat het een samenstelling van teksten van imams is. Het gaat hier niet om religieuze bronteksten. Het boek wordt aangeprezen met de tekst dat de samensteller deze teksten gekozen heeft omdat hij ze "het meest juist" acht. De hele reeks is educatief opgezet. Dan wordt het boek verkocht met de mededeling dat het betrouwbaar is. Verder wordt het verkocht in een moskee die hiermee een bepaald gedachtengoed uitdraagt. Daarom is volgens mij sprake van het aanzetten tot haat.

Nogmaals: Het gaat hier om een letterlijke vertaling van een boek uit de dertiende eeuw . :moe: Er is in Nederland nog steeds sprake van vrijheid van meningsuiting.
Maargoed, als dit jouw standpunt is........vind je dan ook dat boeken van Jehovahs Getuigen, joden en mormonen waar verwerpelijke zaken over homo's en vrouwen staan, verboden moeten worden? :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

rafiq
24-04-04, 14:47
Verder wordt het verkocht in een moskee die hiermee een bepaald gedachtengoed uitdraagt

dit vindt ik dus in de woorden van onze MP te blijven "walgelijk". Je beticht een stichting/moskee van een bepaald gedachten goed.

Die gedachtengoed moet dus worden bestreden/kaltstellen.

Dit doe je door je instrumenten(tot je beschikking hebt) zo goed mogelijk af te stellen tegen de moskee.

Je hebt nodig A) een recalcitrant boek ( we weten nog niet als die passage uit dat boek komt)

B) een stichting die " al in opspraak is"

En je maakt een zeer ingewikkelde coctail van opiniemakers, kranten en politici die hier van "kennis"nemen en een reactie in de vorm van onderzoek van het O.M.

dit kan zorgen voor zeer interessante jurisprudentie die imams en anderen zouden moeten diciplineren.

Anders gezegd als het O.M. niet tot vervolging kan overgaan; "dan veranderen we de regels".
Om in de woorden van onze MP te blijven.

Het is oorlogsvoering wat er vooral legaal moet uitzien.


Het gaat hier niet om religieuze bronteksten

De talmoed ook niet..Masar interpretaties van de geleerden waarmee het nog geen WET is.

dus wel zagen aan alles rondom die boeken? Is er hier sprake van hypocresie of niet?

Simon
24-04-04, 14:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Nogmaals: Het gaat hier om een letterlijke vertaling van een boek uit de dertiende eeuw . :moe:

In het artikel in Trouw staat:

Het origineel van 'De weg', in het Arabisch Minhaj El Muslim, is in 1964 voltooid door sjeik AboeBakr Djaber El Djezeďri. Hij is nu rector magnificus van het Instituut van Hadieths in Medina, Saoedi-Arabië.

Ik vermoed dat het gewraakte fragment in deel 3 staat:

http://www.islam-boeken.nl/store/category_detail.php?occasion_ID=33

Ik zie dat dus als een educatieve inleidende reeks waarin ook teksten van een aantal imams zijn opgenomen omdat men die "juist acht". Ja dat mag je uiteraard - op deze wijze gebracht - ter discussie stellen.

lennart
24-04-04, 14:54
Simon: Je mag boeken best ter discussie stellen; de vraag is of je boeken moet verbieden. Maar daar weet ik jouw mening ook over; feitelijk ben je dus vals aan het discussieren. Je wilt namelijk het boek helemaal niet ter discussie stellen, je wilt het verbieden.

Simon
24-04-04, 14:57
Geplaatst door rafiq
dus wel zagen aan alles rondom die boeken? Is er hier sprake van hypocresie of niet?

Ik hoor je op geen enkele wijze uiting geven aan het mogelijk effect van de verspreiding van dit soort haatdragende teksten in educatieve reeksen. De enige reden dat je die verdedigd is omdat ze door een moslim zijn geschreven. Als morgen iemand beweerd dat moslims uit vliegtuigen gegooid moeten worden heb je je mond niet meer vol over "de vrijheid van meningsuiting".

Verder komt die moskee steeds in de publiciteit omdat ze gedachtengoed verspreidt dat in onze maatschappij als fascistisch en schokkend wordt ervaren. Het is hun keuze daarin niet te wijken.

Julien
24-04-04, 14:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Nogmaals: Het gaat hier om een letterlijke vertaling van een boek uit de dertiende eeuw . :moe: Er is in Nederland nog steeds sprake van vrijheid van meningsuiting.
Maargoed, als dit jouw standpunt is........vind je dan ook dat boeken van Jehovahs Getuigen, joden en mormonen waar verwerpelijke zaken over homo's en vrouwen staan, verboden moeten worden? :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

ja, als die er zijn, moeten die ook verboden worden. Alleen is de Christelijke interpretatie van de Bijbel niet zo extreem als de Islamitische interpretatie.

Simon
24-04-04, 14:59
Geplaatst door lennart
Simon: Je mag boeken best ter discussie stellen; de vraag is of je boeken moet verbieden. Maar daar weet ik jouw mening ook over; feitelijk ben je dus vals aan het discussieren. Je wilt namelijk het boek helemaal niet ter discussie stellen, je wilt het verbieden.

Grappig hoeveel mensen voor mij invullen wat ik zou vinden ... Ik heb al in een andere topic aangegeven wat mij de beste oplossing lijkt.

VanDaal
24-04-04, 16:05
Hier een boek uit Europa. In vrij verkrijgbare Arabische vertaling.

Kifāḥī, Adūlf Hitlir. 2e druk, Bayrūt : Dār al-Kutub al-Ša`biyya, 1975.