PDA

Bekijk Volledige Versie : Vegetariërs hekelen Intertoys-Stinker 'Koos Knoflook'



Prikke Mik
22-04-04, 20:09
Vegetariërs hekelen Intertoys-Stinker 'Koos Knoflook'

Uitgegeven: 22 april 2004 15:24

HILVERSUM - Ze gaan door het speelgoedleven als Koos Knoflook, Simon Schimmelkaas, Barry Broccoli en Bert Bloemkool: de vegetariërs van Stinkstad. De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) wil dat speelgoedketen Intertoys, die deze zogenoemde Stinkers op de markt bracht, stopt met de verkoop van de verzamelpoppetjes.

Stinkers zijn speelgoedpoppetjes, die een stanklucht verspreiden op het moment dat je erin knijpt. De geurige kindervrienden wonen in zes groepen als de hijgers en de stinklijven in Stinkstad. Dat de vegetariërs en de natuurliefhebbers ieder een eigen club hebben in het stadje, zint de NVB niet. Intertoys geeft kinderen volgens de organisatie met de poppetjes een 'verkeerd beeld' van vegetariërs.

barfly
22-04-04, 21:16
Sommige vegetariers zijn levensgevaarlijk gebleken! Ik zie niet in hoe we ze kunnen laten bestaan in onze samenleving.

Orakel
22-04-04, 21:16
:haha:

Wat zullen ze een gein hebben gehad bij het bedenken van die figuren. Heerluk. De demonisering van de vegetariërs. 'Lijdt' tot het syndroom van Asperge

Orakel
22-04-04, 21:17
Geplaatst door barfly
Sommige vegetariers zijn levensgevaarlijk gebleken! Ik zie niet in hoe we ze kunnen laten bestaan in onze samenleving.

Ondersteboven in een tuin flikkeren, is dat een optie?

barfly
22-04-04, 21:18
Geplaatst door Orakel
Ondersteboven in een tuin flikkeren, is dat een optie?

Alleen als het een rotstuin is.

Orakel
22-04-04, 21:21
Geplaatst door barfly
Alleen als het een rotstuin is.

En dan stenigen met sjallotjes.

barfly
22-04-04, 21:23
Geplaatst door Orakel
En dan stenigen met sjallotjes.

Ik dacht eerder aan een hogedruk reiniger om het rotstuintje weer netjes te krijgen :)

Wortel
23-04-04, 07:13
Wammes Wortel, wonende te Stinkstad, is ook vegetarier.

Word ik, donders nog aan toe, ook gedemoniseerd!! :loog: