PDA

Bekijk Volledige Versie : Voormalig Minister president noemt VS een schurkenstaat



vlegeltje
22-04-04, 22:46
De voormalige minister president Andries van Agt noemt in het programma NOVA van 22 april, de verenigde staten een schurkenstaat.

Een schurkenstaat is een staat die voortdurend het internationaal recht aan haar laars lapt. Ook een staat die daar indirekt steun aan geeft is een schurkenstaat. Volgens van Agt valt de VS onder deze defenitie vanwege haar steun aan Israel.

Na'NoNiempje
22-04-04, 22:49
Geplaatst door vlegeltje
De voormalige minister president Andries van Agt noemt in het programma NOVA van 22 april, de verenigde staten een schurkenstaat.

Een schurkenstaat is een staat die voortdurend het internationaal recht aan haar laars lapt. Ook een staat die daar indirekt steun aan geeft is een schurkenstaat. Volgens van Agt valt de VS onder deze defenitie vanwege haar steun aan Israel.

:lole:
We komen er wel, we boeken vooruitgang.
Men durft nu eindelijk publiekelijk zijn mond open te trekken.


NaNiempje :moe:

Vitesse
22-04-04, 22:57
Ik zie Dries nog staan in een politie pak nadat hij de opdracht had gegeven om de trein in Wijster te 'bombarderen'. Altijd een man geweest die geen blad voor de mond nam.

MokroMike
23-04-04, 01:59
***************************************
Van Agt:Weg uit Irak zodra het kan

***************************************
HILVERSUM Oud-premier Van Agt vindt dat
Nederland "zodra het kan" zijn troepen
uit Irak moet terugtrekken.Dat heeft
niet te maken met het toegenomen gevaar
maar met het feit dat de troepen daar
zijn zonder VN-mandaat en dus meewerken
aan een onrechtmatige bezetting.

Van Agt zei in NOVA dat de oorlog in
Irak "begonnen is om geen enkele reden
die deugde".Premier Balkenende verweet
hij te veel z'n oor aan de VS te lenen.

Over de VS en Israël oordeelde Van Agt
hard.Die schenden het internationaal
recht "herhaaldelijk,ernstig".In het
verlengde daarvan betitelde hij de VS
als een schelmenstaat.
***************************************

Maarten
23-04-04, 03:27
Geplaatst door vlegeltje
De voormalige minister president Andries van Agt noemt in het programma NOVA van 22 april, de verenigde staten een schurkenstaat.

Een schurkenstaat is een staat die voortdurend het internationaal recht aan haar laars lapt. Ook een staat die daar indirekt steun aan geeft is een schurkenstaat. Volgens van Agt valt de VS onder deze defenitie vanwege haar steun aan Israel.

SOW zeg!!
Dat zal wel een relletje geven bij het CDA!!
Ik wist wel dat ie wat van plan was, maar dat hij zó ver zou gaan??

Het interview staat (nog) niet online!
Als het er morgen niet staat, dan censureert nova de boel waarschijnlijk.
Daar zie ik ze echt wel voor aan.
Ik plaats de link hier wel, als ie er komt

nl-x
23-04-04, 03:29
Geplaatst door Maarten
SOW zeg!!
Dat zal wel een relletje geven bij het CDA!!
Ik wist wel dat ie wat van plan was, maar dat hij zó ver zou gaan??

Het interview staat (nog) niet online!
Als het er morgen niet staat, dan censureert nova de boel waarschijnlijk.
Daar zie ik ze echt wel voor aan.
Ik plaats de link hier wel, als ie er komt

Ik heb m in de herhaling nog gezien. Vent durft wel te zeggen wat ie denkt/vindt... Dat zie je niet meer zo vaak bij bekende mensen... Hooguit dat ze durven te zeggen wat anderen willen dat je vindt.

Simon
23-04-04, 09:03
"Schelmenstaat" zei hij, geen "schurkenstaat". Ja ... van Agt en van den Broek hebben altijd opmerkelijk duidelijke standpunten ingenomen over deze kwestie. Jammer dat CDA'ers die aan de macht zijn dat niet doen. Althans die doen niks anders dan de VS napapegaaien.

arnd
23-04-04, 09:09
Geplaatst door Simon
"Schelmenstaat" zei hij, geen "schurkenstaat". Ja ... van Agt en van den Broek hebben altijd opmerkelijk duidelijke standpunten ingenomen over deze kwestie. Jammer dat CDA'ers die aan de macht zijn dat niet doen. Althans die doen niks anders dan de VS napapegaaien.

Simon ... De nu zittende CDA-ers papegaaien niet na, maar hebben gewoon een andere visie ....

Zo van; van Agt en van den Broek durfden tenminste (wordt trouwens gelogenstraft door van Agt zelf, lees t artikel maar zelf), de nu zittende CDA-ers zijn schijtlijsters.
:rolleyes: :rolleyes:

Simon
23-04-04, 09:23
Geplaatst door arnd
Simon ... De nu zittende CDA-ers papegaaien niet na, maar hebben gewoon een andere visie ....

Zo van; van Agt en van den Broek durfden tenminste (wordt trouwens gelogenstraft door van Agt zelf, lees t artikel maar zelf), de nu zittende CDA-ers zijn schijtlijsters.
:rolleyes: :rolleyes:

Ik heb er nooit een visie in kunnen ontdekken.

arnd
23-04-04, 09:24
Geplaatst door Simon
Ik heb er nooit een visie in kunnen ontdekken.

Zou kunnen zijn dat je dan beter moet kijken.
Is natuurlijk weg van minste weerstand om te zeggen dat het aan andere partij ligt.

GroteWolf
23-04-04, 09:35
Het betoog van Dries van Agt was helder en er was geen speld tussen te krijgen. Zo zie je maar weer dat als je zonder haatdragende woorden en zonder beledigingen je verhaal doet de mensen pas echt luisteren.

An dat hij bevel gaf die trein te bestormen, daar had hij toen toch gelijk in. Je kunt wel stellen dat de kapers amateurs waren en eigenlijk tot geen kwaad in staat, maar het waren gewapende krijgers die gewone passagiers gegijzeld hadden.

Simon
23-04-04, 09:45
Geplaatst door arnd
Zou kunnen zijn dat je dan beter moet kijken.
Is natuurlijk weg van minste weerstand om te zeggen dat het aan andere partij ligt.

Dat heeft niks met de weg van de minste weerstand te maken. Ik ben gewoon geen transatlanticus. Maar zelfs als je dat wél bent snap ik niet hoe je je aan kan sluiten bij activiteiten die volkenrechtelijk illegaal zijn alleen maar omdat de VS dat ook doet. Wat dat betreft ben ik het dan ook helemaal met van Agt eens.

vlegeltje
23-04-04, 10:34
Geplaatst door Simon
"Schelmenstaat" zei hij, geen "schurkenstaat".

*zucht*

kommaneuker :loens:

Hij zei: 'rogue state'.

En Clairy zei schurkenstaat.

nl-x
23-04-04, 10:58
Geplaatst door GroteWolf
Zo zie je maar weer dat als je zonder haatdragende woorden en zonder beledigingen je verhaal doet de mensen pas echt luisteren.
EN je ex-minister president bent geweest! Vergeet u niet.