PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer: Radicale moskee moet desnoods dicht



arnd
23-04-04, 08:39
Kamer: Radicale moskee moet desnoods dicht
door Nathan Vos
AMSTERDAM - Een Kamermeerderheid van VVD, CDA en LPF vindt dat de Amsterdamse El Tawheed-moskee gesloten moet worden als blijkt dat daar strafbare feiten gepleegd zijn. Het orthodoxe gebedshuis kwam deze week voor de zoveelste keer in het nieuws, nadat er een boek was gevonden dat opriep tot de jihad, het doden van homoseksuelen en ongelovigen en waarin het slaan van vrouwen werd aanbevolen.



Het is nu aan het openbaar ministerie (OM) om tot opsporing over te gaan, een wens die ook bij een deel van de Amsterdamse gemeenteraad leeft. ,,Indien het OM besluit de zaak niet te onderzoeken, moet minister Donner het OM een 'aanwijzing' geven om dit alsnog te doen", vindt VVD-Kamerlid Geert Wilders. ,,En als Donner dit weigert, zal ik een motie indienen om hem daartoe te dwingen", aldus de liberaal. Deze week bleek dat de moskee het vertaalde werk van sjeikh Aboe Baker Djaber El Djezeïri verkoopt. Die stelt dat een man zijn vrouw mag slaan als zij ongehoorzaam is. Homo's moeten 'met het gezicht naar beneden' van het dak worden gegooid en vervolgens gestenigd, als ze al niet verbrand worden. El Djezeïri's boek 'De weg van de moslim' is ruim verkrijgbaar bij boekhandels. Verder blijkt het gebruikt te worden als lesstof bij de theologieopleiding van de Hogeschool van Amsterdam.

NOS nieuws


Voorwaar, niet gering! :duizelig: :verward:

('t Is inmiddels eeuwen geleden dat ons parlement zoiets ook maar heeft durven suggereren....)

De IIe Kamer loopt zelfs voorop.....

Joesoef
23-04-04, 09:20
En kerken, sjoels. En wat te denken van de "clubhuizen" van de talrijke sektes die er zijn in Nederland. Krijgen die ook een boeken test?

Joesoef
23-04-04, 09:22
Dat er voor dit boek geen staatsexamens komen is te begrijpen maar het boek verbieden en de boel te sluiten gaat wel erg ver. het zijn maar een paar vertaalde hadiths.

Rabi'ah.
23-04-04, 10:01
Over hypocrisie gesproken. :rolleyes:
Ik hoor zojuist uit betrouwbare bron dat er in joodse gemeentes/sjoels boeken circuleren met precies dezelfde walgelijke rotzooi over vrouwen erin.
Ook christelijke sekten als de mormonen behandelen vrouwen als oud vuil, en over de positie van hindoeïstische vrouwen valt ook niet naar huis te schrijven :moe:.
Ik vind het typerend voor de hypocrisie die er heerst, dat er moord en brand geschreeuwd wordt over "radicale" moskeeën en dat andere groeperingen die precies hetzelfde zieke gedachtengoed uitdragen, buiten schot blijven :moe:.
Kennelijk gelden er voor moslims dan toch andere wetten. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

Scipio
23-04-04, 10:02
Het lijkt er steeds meer op dat de Nederlandse regering voor de moslims de Koran gaat uitleggen op een politiek-correcte manier.
Net als in sommige moslimlanden krijgen de imams binnenkort een lijstje met wat ze wel en niet mogen zeggen. Als ze gehooraam zijn krijgen ze subsidie en als ze stout zijn gaat de moskee dicht.

Mark
23-04-04, 10:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Over hypocrisie gesproken. :rolleyes:
Ik hoor zojuist uit betrouwbare bron dat er in joodse gemeentes/sjoels boeken circuleren met precies dezelfde walgelijke rotzooi over vrouwen erin.
Ook christelijke sekten als de mormonen behandelen vrouwen als oud vuil, en over de positie van hindoeïstische vrouwen valt ook niet naar huis te schrijven :moe:.
Ik vind het typerend voor de hypocrisie die er heerst, dat er moord en brand geschreeuwd wordt over "radicale" moskeeën en dat andere groeperingen die precies hetzelfde zieke gedachtengoed uitdragen, buiten schot blijven :moe:.
Kennelijk gelden er voor moslims dan toch andere wetten. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

Klopt, ik ben er dan ook voorstander van om ALLE geloven, sektes en levensbeschouwingen aan te pakken die oproepen tot zaken die tegen de wetten ingaan.

En de vrijheid van godsdienst mogen ze wat mij betreft uit de grondwet schrappen, vrijheid van meningsuiting biedt voldoende mogelijkheden.

Julien
23-04-04, 11:50
Geplaatst door Scipio
Het lijkt er steeds meer op dat de Nederlandse regering voor de moslims de Koran gaat uitleggen op een politiek-correcte manier.
Net als in sommige moslimlanden krijgen de imams binnenkort een lijstje met wat ze wel en niet mogen zeggen. Als ze gehooraam zijn krijgen ze subsidie en als ze stout zijn gaat de moskee dicht.

mooi plaatje is dat! alleen jammer van die vlag die Jezus om heeft.

TonH
23-04-04, 12:41
Geplaatst door Scipio
Het lijkt er steeds meer op dat de Nederlandse regering voor de moslims de Koran gaat uitleggen op een politiek-correcte manier.
Net als in sommige moslimlanden krijgen de imams binnenkort een lijstje met wat ze wel en niet mogen zeggen. Als ze gehooraam zijn krijgen ze subsidie en als ze stout zijn gaat de moskee dicht.

Nee, de Nederlandse regering staat nog steeds op het standpunt dat wanneer de wet niet wordt overtreden er geen stappen ondernomen hoeven worden.

TonH
23-04-04, 12:44
Geplaatst door Mark
Klopt, ik ben er dan ook voorstander van om ALLE geloven, sektes en levensbeschouwingen aan te pakken die oproepen tot zaken die tegen de wetten ingaan.

En de vrijheid van godsdienst mogen ze wat mij betreft uit de grondwet schrappen, vrijheid van meningsuiting biedt voldoende mogelijkheden.

Vond dit wel een aangename. Stond vandaag in Trouw:


De autonomie die GroenLinks bepleit voor het individu, kent zij niet toe aan organisaties en instituties, zoals kerken, die in haar ogen van een onvoldoende 'emancipatoir gehalte' zijn. ,,Organisaties van groepen, met een gesloten karakter, die bestaande machtsverhoudingen in stand houden en hun leden in feite verhinderen een vrije burger te zijn, verdienen onze steun niet'', staat in de recente emancipatienota van de partij.

Ook kerken en religieuze verenigingen moeten voldoen aan de GroenLinkse standaard van emancipatie. ,,Godsdienst is niet iets wat emancipatie automatisch in de weg staat of bevordert. Godsdienstige opvattingen en organisaties beoordelen wij op hun vermogen mensen te helpen bij een zinvolle, verantwoorde en aangename vormgeving van hun bestaan en hun relaties. Organisaties die rechtmatige sociale, culturele, politieke of seksuele verlangens onderdrukken, met een beroep op welke doctrine dan ook, zullen wij bestrijden.''

vlegeltje
23-04-04, 12:52
Geplaatst door sjeng
vrouwenmishandeling (...) niet in die gemeentes voorkomen

Bij hindoestanen niet???

Man, breek me de bek niet los :verward:

freya
23-04-04, 13:40
Geplaatst door sjeng
vreemd dan toch dat de problemen van vrouwenmishandeling, eerwraak en onderdrukking van de vrouw niet in die gemeentes voorkomen.

Nou de eerste de beste moslima heeft meer rechten dan een vrouwelijk lid van de SGP.

Over vrouwenrechten gesproken :rolleyes:

freya
23-04-04, 13:43
Kamer: Radicale moskee moet desnoods dicht
door Nathan Vos
AMSTERDAM - Een Kamermeerderheid van VVD, CDA en LPF vindt dat de Amsterdamse El Tawheed-moskee gesloten moet worden als blijkt dat daar strafbare feiten gepleegd zijn. Het orthodoxe gebedshuis kwam deze week voor de zoveelste keer in het nieuws, nadat er een boek was gevonden dat opriep tot de jihad, het doden van homoseksuelen en ongelovigen en waarin het slaan van vrouwen werd aanbevolen.



Het is nu aan het openbaar ministerie (OM) om tot opsporing over te gaan, een wens die ook bij een deel van de Amsterdamse gemeenteraad leeft. ,,Indien het OM besluit de zaak niet te onderzoeken, moet minister Donner het OM een 'aanwijzing' geven om dit alsnog te doen", vindt VVD-Kamerlid Geert Wilders. ,,En als Donner dit weigert, zal ik een motie indienen om hem daartoe te dwingen", aldus de liberaal. Deze week bleek dat de moskee het vertaalde werk van sjeikh Aboe Baker Djaber El Djezeïri verkoopt. Die stelt dat een man zijn vrouw mag slaan als zij ongehoorzaam is. Homo's moeten 'met het gezicht naar beneden' van het dak worden gegooid en vervolgens gestenigd, als ze al niet verbrand worden. El Djezeïri's boek 'De weg van de moslim' is ruim verkrijgbaar bij boekhandels. Verder blijkt het gebruikt te worden als lesstof bij de theologieopleiding van de Hogeschool van Amsterdam.

NOS nieuws

Weer een voolbeeld van veel geblaat en weinig wol van onze mediageile blondino.

Als er starfbare feiten gepleegd zijn dan.................

Er zijn geen strafbare feiten gepleegd, want de boeken zijn hier niet verboden. Pas als de boeken verboden zijn en de moskee blijft ze verkopen, wordt de wet overtreden.

:moe:

Rabi'ah.
24-04-04, 23:07
Geplaatst door vlegeltje
Bij hindoestanen niet???

Man, breek me de bek niet los :verward:

Idd ja. :moe:
Sjeng, niet spreken over zaken waar je geen kennis hebt. Ik ben zelf Surinaamse, remember? Ben ook met Hindoestanen opgegroeid, remember? :moe: Vraag maar aan iedere willekeurige Surinamer, hulpverlener of iemand die in Den Haag tussen de Hindoestanen heeft gewoond :moe:
Problemen in de Hindoestaanse gemeenschap: Vrouwenmishandeling, eerwraak, drankmisbruik.
Gereformeerde gemeenschap: Vrouwenmishandeling- en onderdrukking, vrouwen worden gedwongen om in lange zwarte tentrokken te lopen, incest, kindermishandeling.
Orthodoxe joden: idem dito m.b.t. positie vrouwen :moe:
Ik hoorde laatst van een orthodoxe rabbi dat er in sjoels in Amsterdam precies dezelfde baggerlectuur over vrouwen als in de ET-moskee te koop is :moe:
Kortom, de werkelijkheid gedraagt zich niet naar de clichés waar Sjeng&co zo graag in willen geloven :moe:.


Groetjes,

Rabiah.

Bart.NL
25-04-04, 08:54
Geplaatst door Rabi'ah.
Idd ja. :moe:
Sjeng, niet spreken over zaken waar je geen kennis hebt. Ik ben zelf Surinaamse, remember? Ben ook met Hindoestanen opgegroeid, remember? :moe: Vraag maar aan iedere willekeurige Surinamer, hulpverlener of iemand die in Den Haag tussen de Hindoestanen heeft gewoond :moe:
Problemen in de Hindoestaanse gemeenschap: Vrouwenmishandeling, eerwraak, drankmisbruik.
Gereformeerde gemeenschap: Vrouwenmishandeling- en onderdrukking, vrouwen worden gedwongen om in lange zwarte tentrokken te lopen, incest, kindermishandeling.
Orthodoxe joden: idem dito m.b.t. positie vrouwen :moe:
Ik hoorde laatst van een orthodoxe rabbi dat er in sjoels in Amsterdam precies dezelfde baggerlectuur over vrouwen als in de ET-moskee te koop is :moe:
Kortom, de werkelijkheid gedraagt zich niet naar de clichés waar Sjeng&co zo graag in willen geloven :moe:.


Groetjes,

Rabiah.

In ieder geval is dit allemaal schandalig en je zou haast een sovjet achtige heilstaat (met een overal aanwezige geheime dienst) nodig hebben om dit allemaal de kop in te drukken. Of zouden al die mensen nog opnieuw op te voeden zijn?

VanDaal
25-04-04, 09:14
Even een leuk vorbeeldje van een opvallende Bijbelse regel:

Een Israeëliet mag niet met een os en een ezel onder een juk ploegen ( Dt. 22: 10) (Oude Testament). In 2 Ko. 6: 14 (Nieuwe Testament) geeft Paulus daar kennelijk de geestelijk betekenis voor ons van weer, namelijk dat een gelovige niet een span moet vormen met een ongelovige.

Dus wat de Bijbel betreft is integratie geen goed idee.

En zo kunnen we verder gaan. Feit blijft dat de gemiddelde Hollander zich niets aantrekt van de Bijbel. En er niets van weet en ook niets van af wil weten. Het heeft dus geen enkele zin de actuele discussie om te vormen naar een discussie tussen Moslims en Christenen.

Dawud
25-04-04, 10:27
Geplaatst door VanDaal
Even een leuk vorbeeldje van een opvallende Bijbelse regel:

Een Israeëliet mag niet met een os en een ezel onder een juk ploegen ( Dt. 22: 10) (Oude Testament). In 2 Ko. 6: 14 (Nieuwe Testament) geeft Paulus daar kennelijk de geestelijk betekenis voor ons van weer, namelijk dat een gelovige niet een span moet vormen met een ongelovige.

Dus wat de Bijbel betreft is integratie geen goed idee.

En zo kunnen we verder gaan. Feit blijft dat de gemiddelde Hollander zich niets aantrekt van de Bijbel. En er niets van weet en ook niets van af wil weten. Het heeft dus geen enkele zin de actuele discussie om te vormen naar een discussie tussen Moslims en Christenen.

Feit is dat veel normen en waarden een christelijk/ joods achtergrond hebben in onze 'beschaarde' wereld.

Het vers wat je nu aanhaalt geldt over het prive-leven. Daar denkt de bijbel dat een goed huwelijk alleen tot stand komt wanneer beide partners geloven, niets vreemds lijkt mij.

freya
25-04-04, 11:10
Geplaatst door Dawud
Feit is dat veel normen en waarden een christelijk/ joods achtergrond hebben in onze 'beschaarde' wereld.

Het vers wat je nu aanhaalt geldt over het prive-leven. Daar denkt de bijbel dat een goed huwelijk alleen tot stand komt wanneer beide partners geloven, niets vreemds lijkt mij.

En feit is ook dat die joods/christelijke achtergrond helemaal niet zoveel verschilt van een islamitische achtergrond als sommigen ons willen doen geloven.

Rabi'ah.
25-04-04, 15:03
Geplaatst door freya
En feit is ook dat die joods/christelijke achtergrond helemaal niet zoveel verschilt van een islamitische achtergrond als sommigen ons willen doen geloven.

Pardon? :rolleyes: :p

Als dat verschil er niet was, was ik anders nooit moslima geworden hoor :hihi: :strik: :wink: