PDA

Bekijk Volledige Versie : Brahimi noemt Israelische politiek 'het grootste gif'



lennart
23-04-04, 12:34
Report: UN envoy to Iraq calls Israeli policy 'biggest poison'
By Haaretz Service

United Nations special envoy for Iraq, Lakhdar Brahimi, claims there is a clear tie between the escalation of the situation in Iraq and Israeli policy, which he called "the biggest poison in the region," Israel Radio quoted him as saying Friday.

The spokesman for UN Secretary-General Kofi Annan, Fred Eckhard, said it was not acceptable for a senior UN official to make such comments about a member nation and said the remarks do not reflect Annan's opinions, Israel Radio reported.

"The biggest poison in the region is the policy of Israeli power and the suffering of the Palestinians," Brahimi was quoted as telling a French radio station. The UN envoy, who is from Algeria, reportedly said many people both in the Mideast and outside it agree with the statement.

Brahimi was also quoted as blaming Washington for supporting Israeli policy.

Israel's deputy ambassador to the UN, Arye Mekel, said Jerusalem was considering how to respond to the comments, Israel Radio reported Friday.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/419424.html

Opmerkelijk trouwens dat zo'n hoge VN functionaris dergelijke complottheorien er op nahoudt. Ik vraag me af wat Jaja tegen Brahimi zou zeggen.. 'Jij antisemiet!' misschien?

lennart
23-04-04, 12:58
Nah Sjeng.. Jij bent dom en ziet alleen wat jij wilt zien.

Het waren de Amerikanen die begonnen met escaleren richting Al-Sadr; Niet andersom. De chronologie laat dat heel duidelijk zien. Ook de aanval van de VS op Fallujjah viel hiermee samen. Daarom ook, omdat de VS zowel Shiiten als Sunni tegelijkertijd begon aan te vallen, was het mogelijk dat Sunni en Shiiten uit Baghdad samen tegen de Amerikanen vochten bij Abu Graibh. Zodra de Amerikanen zo stom zijn om Karbala of Najaf aan te vallen, dan zal Baghdad ook binnen de kortste keren in vuur en vlam staan.

Dit offensief tegen de de Iraqi's viel precies samen met de escalatie van Israel in de bezette gebieden en de eenzijdige verklaring van Bush dat Palestijnen geen rechten hebben.

De Amerikanen zitten als ratten in de val; ze hebben geen exit strategie en als de Koerden in het noorden de weg zouden afsluiten voor de Amerikanen [of nog erger voor de VS, Iran en Syrie vallen het noorden van Iraq aan], dan kunnen ze dus niet meer weg uit Iraq.



in juni komt de machtsoverdracht, ik vrees dat de iraqi's of een deel daarvan het niet in zich heeft daar een democratie van te maken. Wordt waarschijnlijk ook een autocratische bananenstaat.


Nouja machtsoverdracht.. De Amerikanen blijven de touwtje in handen houden; of liever de Neofascisten blijven de macht in handen houden in Iraq. Die Neofascisten kan je natuurlijk niet democratisch noemen :rolleyes:

freya
23-04-04, 12:58
Geplaatst door sjeng

in juni komt de machtsoverdracht,

:haha:

Zwarte Schaap
23-04-04, 14:11
Geplaatst door lennart
Nouja machtsoverdracht.. De Amerikanen blijven de touwtje in handen houden; of liever de Neofascisten blijven de macht in handen houden in Iraq. Die Neofascisten kan je natuurlijk niet democratisch noemen :rolleyes:

Inderdaad ! De USA is in Bagdad bezig met het bouwen van een ambassade waar ruim 3000 mensen zich gaan bezig houden met de schaduwregering van Irak en die de echte macht zullen hebben. Dit zijn niet mijn woorden maar komen rechtstreeks uit de analyse van Nederlandse kranten. Helaas kan ik het kranteartikel niet meer terugvinden. (ik dacht de volkskrant van vrijdag verleden week of 2 weken terug)