PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu op Nova allochtoontje pesten en domme journalisten en een liegende verdonk.



Zwarte Schaap
23-04-04, 21:45
Ik zit nu naar Nova te kijken en heb al 2 leugens en verdichtsels gehoord.

Verdonk zegt dat het vooral vrouwen zijn die hier naar Nederland komen maar ze bedoelt vooral Turkse en Marokkaanse vrouwen.

Paul witteman noemt 30.000 de andere presentator heeft het over 35.000 vrouwen.

Ik ga even verder kijken maar als je ziet hoe men leugens verspreid om bepaalde maatregelen te nemen dan walg ik van hun leugens.

Statistisch gezien gaat het niet eens om meer dan 5.000 Turken en Marokkanen (mannen en vrouwen tezamen) die hier in het kader van een huwelijk komen.

Gatsiederie wat een stelletje hypocrieten !

Verder een stuk over homosexuelen uit de bijbel (leviticus) waarbij Verdonk denkt dat het uit de tawheed moskee komt. Ze gaat gigantisch op haar bek.

Max Stirner
23-04-04, 21:53
Volgens mij stellen die journalisten behoorlijke kritische vragen Zwart Schaap. Waarom noem je ze dom?
Als iedereen die daar aan tafel volgens jouw dom of racistisch is, zou ik niet kijken......maar dat moet je natuurlijk zelf weten

vlegeltje
23-04-04, 21:54
Die brief die die mevrouw voorlas was wel leuk.

Satire...

Maar je hebt gelijk, ik kon er ook niet meer naar kijken.
Je irriteert je mateloos.

Dan maar prikbord kijken. Kun je tenminste nog iets terugprikken :cheefbek:

Zwarte Schaap
23-04-04, 21:57
Geplaatst door Max Stirner
Volgens mij stellen die journalisten behoorlijke kritische vragen Zwart Schaap. Waarom noem je ze dom?
Als iedereen die daar aan tafel volgens jouw dom of racistisch is, zou ik niet kijken......maar dat moet je natuurlijk zelf weten

Met dom heb ik het alleen over het noemen van de getallen van 30.000 en 35.000 zogenaamde vrouwen die naar Nederland komen. Men doet teveel voorkomen alsof het allemaal turkse en Marokkaanse vrouwen zijn.

Voor de rest zijn ze wel aardig kritisch hoor! En toen ik dat schreef waren ze nog niet toegekomen aan de kritsche vragen.

Ik zit me nu echt boos te maken over de maatregel die men gaat nemen om islamitische scholen tegen te gaan door een eis te stellen van maximaal 80 % kansarme allochtonen.

Ja zo ken ik er nog meer. Allochtonen worden automatisch gezien als kansarm, ze kunnen dus bijna nooit aan toe komen om een Islamitsche school op te richten.

Wat zijn we weer lekker hypocriet!!!

taouanza
23-04-04, 22:02
Ze hebben het helemaal niet over de achterstand die Prem ontdekte.:vreemd:

Max Stirner
23-04-04, 22:03
Geplaatst door Veerapen
Toen Hytler aan de macht kwam zaten de arme Joodse mensen
ook aan de radiospeaker gekluisterd.


Als jij Paul Witteman (of Rita Verdonk of wie dan ook aan die tafel) met H.itler wilt vergelijken, moet je dat zelf weten. Komt alleen niet zo snugger over.

ZbaqZbaq
23-04-04, 22:05
Gatverdamme wat een uitzending...

wat dacht je van die opmerking van die Verdonk over mannen van 60 die bruiden uit marokko zouden halen van 15 jaar.

Julien
23-04-04, 22:06
ja vervelend he als men kritisch is :moe:

soms wordt het irritant om in alles "allochtoontje pesten" te zien. Men praat hier gewoon over de problematiek die er heerst in het land.

als je er niet tegen kan als men daar over praat, kun je inderdaad maar beter geen politiek programma bekijken.

Max Stirner
23-04-04, 22:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Met dom heb ik het alleen over het noemen van de getallen van 30.000 en 35.000 zogenaamde vrouwen die naar Nederland komen. Men doet teveel voorkomen alsof het allemaal turkse en Marokkaanse vrouwen zijn.

Voor de rest zijn ze wel aardig kritisch hoor! En toen ik dat schreef waren ze nog niet toegekomen aan de kritsche vragen.

Ik zit me nu echt boos te maken over de maatregel die men gaat nemen om islamitische scholen tegen te gaan door een eis te stellen van maximaal 80 % kansarme allochtonen.

Ja zo ken ik er nog meer. Allochtonen worden automatisch gezien als kansarm, ze kunnen dus bijna nooit aan toe komen om een Islamitsche school op te richten.

Wat zijn we weer lekker hypocriet!!!


Die term 'kansarme allochtoon' vind ik ook nogal vaag. Neemt niet weg dat een school met alleen maar allochtonen (of autochtonen) me niet bevordelijk lijkt voor de integratie....voor mijn part laten ze dat woordje 'kansarm' dus gewoon weg, want dat is inderdaad hypocriet.

Zwarte Schaap
23-04-04, 22:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
Gatverdamme wat een uitzending...

wat dacht je van die opmerking van die Verdonk over mannen van 60 die bruiden uit marokko zouden halen van 15 jaar.

Dat heb ik dan even gemist, waarschijnlijk omdat ik te druk had met schrijven, maar niet alleen dat , ze zat alleen te zinspelen op de zielige islamitische vrouw om haar beleid te verdedigen. Volledig buiten de realiteit zodat je merkt dat men gewoon sneeky, en jawel nobelprix, een enorme zooitje hypocriete argumenten gebruikt voor een racistische beleid.

ZbaqZbaq
23-04-04, 22:11
Ik vind dat dan ook de regel moet worden ingesteld dat in de grote stad geen school mag worden opgericht met minder dan 20% kansarmen (allochtonen)

Dus ook geen 100% witte scholen meer.

Max Stirner
23-04-04, 22:15
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik vind dat dan ook de regel moet worden ingesteld dat in de grote stad geen school mag worden opgericht met minder dan 20% kansarmen (allochtonen)

Dus ook geen 100% witte scholen meer.


Eens

Zwarte Schaap
23-04-04, 22:24
Geplaatst door Max Stirner
Die term 'kansarme allochtoon' vind ik ook nogal vaag. Neemt niet weg dat een school met alleen maar allochtonen (of autochtonen) me niet bevordelijk lijkt voor de integratie....voor mijn part laten ze dat woordje 'kansarm' dus gewoon weg, want dat is inderdaad hypocriet.

Het gaat om de term kansarm. Wat verstaat men daaronder? In de praktijk komt het errop neer dat je kansarm bent als je een allochtoon bent. Maar waar haal je nu 20 % autochtone leerlingen vandaan waarvan de ouders hun kinderen op een een Islamitsche school zetten.

In de praktijk leidt dat het vrijwel onmogelijk is om een islamitsche school op te richten.

Dat is het schijnheilige compromis tussen de VVD en het CDA. De VVD wil geen Islamitsche scholen erbij hebben en het CDA wil niet dat hun recht op confessionele onderwijs wordt aangetast.

Mooi opgelost toch!

Walchelijk!

Max Stirner
23-04-04, 22:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat om de term kansarm. Wat verstaat men daaronder? In de praktijk komt het errop neer dat je kansarm bent als je een allochtoon bent. Maar waar haal je nu 20 % autochtone leerlingen vandaan waarvan de ouders hun kinderen op een een Islamitsche school zetten.

In de praktijk leidt dat het vrijwel onmogelijk is om een islamitsche school op te richten.

Dat is het schijnheilige compromis tussen de VVD en het CDA. De VVD wil geen Islamitsche scholen erbij hebben en het CDA wil niet dat hun recht op confessionele onderwijs wordt aangetast.

Mooi opgelost toch!

Walchelijk!

Dat is vrij hypocriet inderdaad.....laat ze dan gewoon zeggen dat ze geen nieuwe islamitische scholen willen. Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben. Voor mijn part wordt al het onderwijs met een religieuze basis afgeschaft......

Zwarte Schaap
23-04-04, 23:06
Geplaatst door Max Stirner
Dat is vrij hypocriet inderdaad.....laat ze dan gewoon zeggen dat ze geen nieuwe islamitische scholen willen. Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben. Voor mijn part wordt al het onderwijs met een religieuze basis afgeschaft......

Wat wil je eigenlijk met het laatste zeggen? Vind je dus dat islamitische scholen verboden moeten worden?

Max Stirner
23-04-04, 23:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat wil je eigenlijk met het laatste zeggen? Vind je dus dat islamitische scholen verboden moeten worden?

Ja, en christelijke en joodse scholen ook.

Zwarte Schaap
23-04-04, 23:16
Geplaatst door Max Stirner
Ja, en christelijke en joodse scholen ook. Vindt je dat ook rechtvaardig en hoe rijm je dat met het respecteren van de grondwet? Heb je dan geen respect voor de grondwet?

Zwarte Schaap
23-04-04, 23:27
Geplaatst door sjeng
he zwart schaap ik besef dat wij nooit eens goed met elkaar hebben gepraat, hoe is het met je, wat doe ju nu zoal?
:D

Ik zit op de bank, ik had zin om een muziekje te luisteren. Aangezien ik geen zin had om een cdtje te pakken zapte ik net naar TMF, daar zat M&M, ben toen meteen doorgezapt naar MTV. Ik zag wat spelers van de vroegere Bill Cosby show die nu volwassen zijn en bleef hangen. Het scheen een soort show te gaan over zwarte sterren en andere showbizz.

Ik ga nu toch even een cdtje pakken, hmm zal ik iets van Sade nemen of iets anders.

En wat doe jij nu ?

Max Stirner
23-04-04, 23:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vindt je dat ook rechtvaardig en hoe rijm je dat met het respecteren van de grondwet? Heb je dan geen respect voor de grondwet?

De essentie van de grondwet is wat mij betreft dat iedereen vrij is om zijn godsdienst te belijden. Daar wil ik absoluut niet aan toornen, maar ik vind religie een prive-aangelegenheid. Onderwijs zou daar buiten moeten worden gehouden....daar moeten die kids gewoon leren lezen, schrijven, rekenen etcetc.

Religieus onderwijs zorgt ervoor dat kinderen van verschillende afkomsten volledig afgescheiden van elkaar opgroeien en dat gaat later grote problemen opleveren, dat kan ik je garanderen. Als de grondwet aangepast moet worden om dat te voorkomen...so be it.

Zwarte Schaap
24-04-04, 00:00
Geplaatst door Max Stirner
De essentie van de grondwet is wat mij betreft dat iedereen vrij is om zijn godsdienst te belijden. Daar wil ik absoluut niet aan toornen, maar ik vind religie een prive-aangelegenheid. Onderwijs zou daar buiten moeten worden gehouden....daar moeten die kids gewoon leren lezen, schrijven, rekenen etcetc.

Religieus onderwijs zorgt ervoor dat kinderen van verschillende afkomsten volledig afgescheiden van elkaar opgroeien en dat gaat later grote problemen opleveren, dat kan ik je garanderen. Als de grondwet aangepast moet worden om dat te voorkomen...so be it.

Door godsdienst onderwijs gaan kinderen niet slechter presteren op taal en/of rekengebied. Een school draagt ook bij de opvoeding van normen en waarden van een kind. Een school die daar meer rekening mee houdt zal leiden dat een kind juist beter presteert. Zie de onderzoeken die aantonen dat Islamitsche scholen beter presteren dan openbare zwarte scholen.

Verder is het verband nog nooit aangetoond dat kinderen volledig afgescheiden van elkaar opgroeien en dat dat problemen oplevert want kinderen gaan niet alleen met elkaar om op school. Het enige probleem is een taalachterstand maar dat heb je al op zwarte openbare scholen en dat is juist omdat blanke leerlingen van scholen worden afgehouden door hun ouders. Dat verbieden van scholen met een religieuze of een andere levensovertuiging is een verkeerde maatregel en zal het opheffen van ce concentraties zogenaamde kansarme leerlingen niet wegnemen.

Ook worden deze taalproblemen met de tijd vanzelf opgelost omdat het vooral speelt omdat er nog niet veel 2de en 3de generatie ouders zijn. Want die zullen het Nederlands vanzelf al beter spreken waardoor het kind dat al meteen mee zal krijgen.

Daarnaast bepaalt de wet niet met wie je omgaat, dat is namelijk een vrijwilligheid die door stigmatisering en de hetzerige discussies niet wordt bevorderd maar eerder in de hand wordt gewerkt

Max Stirner
24-04-04, 00:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Door godsdienst onderwijs gaan kinderen niet slechter presteren op taal en/of rekengebied. Een school draagt ook bij de opvoeding van normen en waarden van een kind. Een school die daar meer rekening mee houdt zal leiden dat een kind juist beter presteert. Zie de onderzoeken die aantonen dat Islamitsche scholen beter presteren dan openbare zwarte scholen.

Verder is het verband nog nooit aangetoond dat kinderen volledig afgescheiden van elkaar opgroeien en dat dat problemen oplevert want kinderen gaan niet alleen met elkaar om op school. Het enige probleem is een taalachterstand maar dat heb je al op zwarte openbare scholen en dat is juist omdat blanke leerlingen van scholen worden afgehouden door hun ouders. Dat verbieden van scholen met een religieuze of een andere levensovertuiging is een verkeerde maatregel en zal het opheffen van ce concentraties zogenaamde kansarme leerlingen niet wegnemen.

Ook worden deze taalproblemen met de tijd vanzelf opgelost omdat het vooral speelt omdat er nog niet veel 2de en 3de generatie ouders zijn. Want die zullen het Nederlands vanzelf al beter spreken waardoor het kind dat al meteen mee zal krijgen.

Daarnaast bepaalt de wet niet met wie je omgaat, dat is namelijk een vrijwilligheid die door stigmatisering en de hetzerige discussies niet wordt bevorderd maar eerder in de hand wordt gewerkt



Ik beweer niet dat religieuze scholen minder goed onderwijs zouden geven. Dat is niet mijn punt: ik vind dat schoolklassen min of meer een afspiegeling moeten vormen van de maatschappij.
Je stelt dat kinderen niet alleen met elkaar in contact komen op school, maar ook daar buiten. Dat is wel een beetje waar maar ook niet meer dan een beetje. Kinderen zitten de helft van hun dag op school en de vriendjes met wie ze buiten school spelen hebben ze meestal op school leren kennen.

Kortom: ik denk dat de verschillende bevolkingsgroepen elkaar niet vroeg genoeg kunnen leren kennen, het liefst in de schoolklas. Lijkt me ook de beste manier om stigmatisering en hetzerige discussies - die worden toch veroorzaakt door onwetendheid, of niet soms? - te voorkomen.

arnd
24-04-04, 00:43
Geplaatst door 151 Nobelprizes
We gaan forumtol heffen op het gebruik van het woord hypocriet.
Je hebt het totaal ontkracht, Schaap. Zelfs hagelslag vind je al hypocriet.

Hagelslag IS ook hypocriet, althans zwart met witte hagelslag.

Typisch een produkt uit de gedoogperiode; nooit eens lekker zwart of lekker wit. Maar dat walgelijke mixen.....

:schrik: :D

Zwarte Schaap
24-04-04, 00:53
Geplaatst door Max Stirner
Ik beweer niet dat religieuze scholen minder goed onderwijs zouden geven. Dat is niet mijn punt: ik vind dat schoolklassen min of meer een afspiegeling moeten vormen van de maatschappij.
Je stelt dat kinderen niet alleen met elkaar in contact komen op school, maar ook daar buiten. Dat is wel een beetje waar maar ook niet meer dan een beetje. Kinderen zitten de helft van hun dag op school en de vriendjes met wie ze buiten school spelen hebben ze meestal op school leren kennen.

Kortom: ik denk dat de verschillende bevolkingsgroepen elkaar niet vroeg genoeg kunnen leren kennen, het liefst in de schoolklas. Lijkt me ook de beste manier om stigmatisering en hetzerige discussies - die worden toch veroorzaakt door onwetendheid, of niet soms? - te voorkomen.

Ik ben het in principe met je eens alleen de maatregel om de grondwet te wijzigen en artikel 23 te schrappen vind ik een te draconische maatregel.

Betere toegang tot andere wijken en steden door onder andere door middel van meer banen creeren, betaalbare/goedkopere woningen in die witte wijken en steden te (ver)zorgen, lijkt mij een betere idee zonder dat we bepaalde grondrechten van grote groepen mensen hoeven in te perken.

VanDaal
24-04-04, 11:26
De Profeet zei: "Mij werd het hellevuur getoond en zag dat de meerderheid van zijn bewoners uit vrouwen bestond die ondankbaar waren" (Sahih Bukhari 1:28)

Rode Smurf
24-04-04, 11:39
Ik zou al deze maatregelen zo inruilen voor een verbod op de import van partners uit Marokko en Turkije. Daar ligt immers de ware bron van alle integratie ellende.

Max Stirner
24-04-04, 12:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben het in principe met je eens alleen de maatregel om de grondwet te wijzigen en artikel 23 te schrappen vind ik een te draconische maatregel.

Betere toegang tot andere wijken en steden door onder andere door middel van meer banen creeren, betaalbare/goedkopere woningen in die witte wijken en steden te (ver)zorgen, lijkt mij een betere idee zonder dat we bepaalde grondrechten van grote groepen mensen hoeven in te perken.

Die maatregelen die jij noemt moeten zeker OOK genomen worden. Ik denk dat hier op sommige plaatsen ook wel aan gewerkt wordt, alleen gaat dat allemaal nogal langzaam (de overheid is nou eenmaal niet zo snel).
Toch blijf ik bij mijn eerdere standpunt inzake scholen op religieuze grondslag. Als dat voor iedere bevolkingsgroep geldt hoeft niemand zich zielig of gediscrimineerd te voelen.
Het is juist die hypocrisie (ten aanzien van `kansarme zielige allochtonen` die niet bij elkaar mogen maar `kansrijke autochtonen` blijkbaar wel) die mij stoort. Het schrappen van artikel 23 - vrij draconisch maar mijns inziens gerechtvaardigd - maakt hier in een klap een einde aan: gelijke monikken gelijke kappen

Max Stirner
24-04-04, 12:31
Geplaatst door Rode Smurf
Ik zou al deze maatregelen zo inruilen voor een verbod op de import van partners uit Marokko en Turkije. Daar ligt immers de ware bron van alle integratie ellende.

Een verbod komt nogal politiestaat-achtig over.
Neemt niet weg dat ik het BESPOTTELIJK vind dat 75% (?) van deze bevolkingsgroepen zijn/haar partner uit het land van herkomst schijnt te halen.

850
24-04-04, 13:00
Geplaatst door 151 Nobelprizes
We gaan forumtol heffen op het gebruik van het woord hypocriet.
Je hebt het totaal ontkracht, Schaap. Zelfs hagelslag vind je al hypocriet.

Gelukkig is in zijn ogen niet iedereen hypocriet.
Moslimbroeders die links en rechts zonder comdoom lopen te neuken maar wel n maagd als bruid eisen die zijn in zijn ogen niet hypocriet.


Doodgeslagen op dit forum:
Kruisvaarders
Met 2 maten meten
:moe:
Hypocriet
Schijnheilige autochtonen

Julien
24-04-04, 13:03
Geplaatst door 850
Doodgeslagen op dit forum:
Kruisvaarders
Met 2 maten meten
:moe:
Hypocriet
Schijnheilige autochtonen

heheh :D

DEMOcraat
24-04-04, 13:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik vind dat dan ook de regel moet worden ingesteld dat in de grote stad geen school mag worden opgericht met minder dan 20% kansarmen (allochtonen)

Dus ook geen 100% witte scholen meer.

of je kan ook zeggen geen SGP scholen met minder dan 20%moslims.

ZbaqZbaq
24-04-04, 13:42
Al met al moeten we de hand in eigen boezem steken wat al deze shit betreft....

Ik denk dat het de schuld is van de 2e generatie die niet de handen uit de mouw durven te steken en te veel begaan zijn met hun eigen zielige probleempjes.

Zij zijn het die niet hard genoeg geknokt hebben voor de 1e generatie waardoor die nu bloot gesteld worden aan maatregelen als inburgeren en spreiding.

Zij zijn het die te zwak ziek en misselijk zijn om te knokken voor het behoud en oprichting van islamitisch onderwijs waardoor hun eigen kinderen een genadeklap zullen krijgen als het gaat om assimilatie...

Those who are about to be assimilated salut you :jammer:


















































over my dead body MF'ers :terrorist

Mill
24-04-04, 13:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
over my dead body MF'ers :terrorist

Beetje te laat, dat verzet tegen assimilatie, voor iemand die met malende kaken alle hardcore feesten heeft afgelopen. Nederlandser dan dat kan je het niet krijgen, dude.

Mark
24-04-04, 14:04
Geplaatst door Mill
Beetje te laat, dat verzet tegen assimilatie, voor iemand die met malende kaken alle hardcore feesten heeft afgelopen. Nederlandser dan dat kan je het niet krijgen, dude.

:zozo: 29 mei HMH?

Mill
24-04-04, 14:09
Geplaatst door Mark
:zozo: 29 mei HMH?

Misschien wel ja. Mills, Clarke en Green Velvet. :fplet: :handbang: :boogie:

ZbaqZbaq
24-04-04, 14:09
Geplaatst door Mill
Beetje te laat, dat verzet tegen assimilatie, voor iemand die met malende kaken alle hardcore feesten heeft afgelopen. Nederlandser dan dat kan je het niet krijgen, dude.

bezoek krijgt bij mij ook altijd maar 1 koekje bij de thee.

maar dan wel mint-thee en een marokkaans koekje.

ps. Gizmo en Dark Raver zijn toch wel een beetje de grond leggers van de Hardcore in NL...en die zijn niet bepaald wit

Mill
24-04-04, 14:10
Geplaatst door ZbaqZbaq
bezoek krijgt bij mij ook altijd maar 1 koekje bij de thee.

maar dan wel mint-thee en een marokkaans koekje.

Nou dan.

Mill
24-04-04, 14:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
bezoek krijgt bij mij ook altijd maar 1 koekje bij de thee.

maar dan wel mint-thee en een marokkaans koekje.

ps. Gizmo en Dark Raver zijn toch wel een beetje de grond leggers van de Hardcore in NL...en die zijn niet bepaald wit

Mijn familie is ook niet wit, maar bruin, maar wel zo Nederlands als skunk.

ZbaqZbaq
24-04-04, 14:17
Geplaatst door Mill
Nou dan.

Maar mijn vrouw is dan ook de baas in huis. Dus moet wel toegeven aan dat stukje hollandse traditie. :D

Mill
24-04-04, 14:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
Maar mijn vrouw is dan ook de baas in huis. Dus moet wel toegeven aan dat stukje hollandse traditie. :D

"Over my dead body! maar eerst aan m'n vrouw vragen... "

ZbaqZbaq
24-04-04, 14:19
Geplaatst door Mill
Mijn familie is ook niet wit, maar bruin, maar wel zo Nederlands als skunk.

nog ff er tegen aan en dan zijn minaretten en couscous ook zo nederlands als klompen.

taouanza
24-04-04, 14:26
Geplaatst door ZbaqZbaq
Al met al moeten we de hand in eigen boezem steken wat al deze shit betreft....

Ik denk dat het de schuld is van de 2e generatie die niet de handen uit de mouw durven te steken en te veel begaan zijn met hun eigen zielige probleempjes.

Zij zijn het die niet hard genoeg geknokt hebben voor de 1e generatie waardoor die nu bloot gesteld worden aan maatregelen als inburgeren en spreiding.

Zij zijn het die te zwak ziek en misselijk zijn om te knokken voor het behoud en oprichting van islamitisch onderwijs waardoor hun eigen kinderen een genadeklap zullen krijgen als het gaat om assimilatie...

Those who are about to be assimilated salut you :jammer:


















































over my dead body MF'ers :terrorist

Wat bedoel je eigenlijk?
Je lijkt wel op die zionistische luchtbakkers veel bla bla zonder inhoudt.
Ik kan er niks concreets uit halen.:rolleyes:
De 2e generatie had het te druk met zichzelf bevrijden van de 1e generatie.

ZbaqZbaq
24-04-04, 14:28
Geplaatst door taouanza
Wat bedoel je eigenlijk?
Je lijkt wel op die zionistische luchtbakkers veel bla bla zonder inhoudt.
Ik kan er niks concreets uit halen.:rolleyes:
De 2e generatie had het te druk met zichzelf bevrijden van de 1e generatie.

oei...mij en zionisten in 1 zin noemen.....

dat valt me even tegen zeg.

Mill
24-04-04, 14:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
nog ff er tegen aan en dan zijn minaretten en couscous ook zo nederlands als klompen.

Ik vind het best.

Toch blijft het een raar verhaal. Eerst is die Cheppi de voorzitter van jullie clubje, en nu iemand die alles doet/deed wat God verboden heeft, en die z'n Aussie nog maar net aan de wilgen heeft gehangen. Welke van de twee weerspiegelt nu de politieke idealen van AEL Nederland?

Rabi'ah.
24-04-04, 14:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
Maar mijn vrouw is dan ook de baas in huis. Dus moet wel toegeven aan dat stukje hollandse traditie. :D

:hihi: :p

taouanza
24-04-04, 14:37
Geplaatst door ZbaqZbaq
oei...mij en zionisten in 1 zin noemen.....

dat valt me even tegen zeg.

Fijn leg dan eens even uit wat je bedoelt?

taouanza
24-04-04, 14:38
Geplaatst door Mill
Ik vind het best.

Toch blijft het een raar verhaal. Eerst is die van een Cheppi de voorzitter van jullie clubje, en nu iemand die alles doet/deed wat God verboden heeft, en die z'n Aussie nog maar net aan de wilgen heeft gehangen. Welke van de twee weerspiegelt nu de politieke idealen van AEL Nederland?

Nou ik zei Cheppih nog niet zo snel handen afhakken hoor.:moe:

ZbaqZbaq
24-04-04, 14:38
Geplaatst door Mill
Ik vind het best.

Toch blijft het een raar verhaal. Eerst is die Cheppi de voorzitter van jullie clubje, en nu iemand die alles doet/deed wat God verboden heeft, en die z'n Aussie nog maar net aan de wilgen heeft gehangen. Welke van de twee weerspiegelt nu de politieke idealen van AEL Nederland?

:wat?!:

AEL ...Cheppih.....politieke idealen...jullie clubje

we hadden het over couscous, hakkûh-party's en assimilatie

ZbaqZbaq
24-04-04, 14:40
Geplaatst door taouanza
Fijn leg dan eens even uit wat je bedoelt?

vette belediging....ver beneden de maat. maar misschien dat je me wilt terug pakken omdat je mijn humor niet kan waarderen...geeft niet.

bij deze staan we dan gelijk

taouanza
24-04-04, 14:42
Geplaatst door ZbaqZbaq
vette belediging....ver beneden de maat. maar misschien dat je me wilt terug pakken omdat je mijn humor niet kan waarderen...geeft niet.

bij deze staan we gelijk

Daar was ik al bang voor maar dit heeft niks met je gebrek aan humor te maken.:rolleyes:
Het is gewoon een vraag.

Mill
24-04-04, 14:44
Geplaatst door ZbaqZbaq
:wat?!:

AEL ...Cheppih.....politieke idealen...jullie clubje

we hadden het over couscous, hakkûh-party's en assimilatie

OK.

Wel eens naar Hellraiser geweest? Of alleen maar omgeving Rotterdam?

ZbaqZbaq
24-04-04, 14:50
Geplaatst door taouanza

De 2e generatie had het te druk met zichzelf bevrijden van de 1e generatie.

er zijn genoeg onafhanlijke twintigers die voldoende capaciteiten hebben om het heft in eigen hand te nemen en de strijd tegen het huidige syteem kunnen voeren.

of zie jij het meer als een wraak die je neemt op de 1e generatie ?

taouanza
24-04-04, 14:53
Geplaatst door ZbaqZbaq
er zijn genoeg onafhanlijke twintigers die voldoende capaciteiten hebben om het heft in eigen hand te nemen en de strijd tegen het huidige syteem kunnen voeren.

of zie jij het meer als een wraak die je neemt op de 1e generatie ?

Waarom gaat het ineens over mij? :schok:

Rabi'ah.
24-04-04, 15:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
er zijn genoeg onafhanlijke twintigers die voldoende capaciteiten hebben om het heft in eigen hand te nemen en de strijd tegen het huidige syteem kunnen voeren.

of zie jij het meer als een wraak die je neemt op de 1e generatie ?

Dus als ik het goed begrijp zitten we hier gezelli generatieconflicten uit te vechten terwijl een aantal fundamentele grondrechten worden ingeperkt? :moe:

Dit doet me denken aan een gedicht, geschreven door een Duitse dominee, Martin Niemoller, die streed tegen de nazi's. Het ging erover dat de strijd en de vervolging steeds dichterbijkwamen, maar dat niemand wat deed, omdat het hem/haar zogenaamd niet aanging. Erg actueel, ik krijg er kippevel van terwijl ik het lees. Lees maar:


Zwarte driehoek, roze driehoek, groene driehoek,
rode driehoek, blauwe driehoek, paarse driehoek,
en ze droegen de gele driehoek.

Eerst kwamen ze voor de misdadigers, ik zei niets,
Toen begonnen ze de Joden op te pakken,
Toen ze de vakbondsmensen kwamen halen sprak ik niet.
Toen ze de bijbelstudenten oppakten,
De homoseksuelen uit de weg ruimden,
En dan de immigranten en de zigeuners oppakten, sprak ik niet.
Toen ze tenslotte voor mij kwamen
Was er niemand meer over om te spreken.

Laten we hier nog maar eens over nadenken in plaats van te kissebissen over eerste generatie, tweede generatie, hardcorefeestjes, Mohammed Cheppih en couscous. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

ZbaqZbaq
24-04-04, 15:01
Geplaatst door Mill
OK.

Wel eens naar Hellraiser geweest? Of alleen maar omgeving Rotterdam?

Ik denk dat ik tussen '91 en '96 eigenlijk wel alle grote party's ben afgeweest door heel Nederland. Mijn eerste party was geloof ik RAVE 1 in de Statenhal...laatste weet ik eigenlijk niet meer...was iets te "ver van huis" :haha:

Mill
24-04-04, 15:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus als ik het goed begrijp zitten we hier gezelli generatieconflicten uit te vechten terwijl een aantal fundamentele grondrechten worden ingeperkt? :moe:

Dit doet me denken aan een gedicht, geschreven door een Duitse dominee, Martin Niemoller, die streed tegen de nazi's. Het ging erover dat de strijd en de vervolging steeds dichterbijkwamen, maar dat niemand wat deed, omdat het hem/haar zogenaamd niet aanging. Erg actueel, ik krijg er kippevel van terwijl ik het lees. Lees maar:


Zwarte driehoek, roze driehoek, groene driehoek,
rode driehoek, blauwe driehoek, paarse driehoek,
en ze droegen de gele driehoek.

Eerst kwamen ze voor de misdadigers, ik zei niets,
Toen begonnen ze de Joden op te pakken,
Toen ze de vakbondsmensen kwamen halen sprak ik niet.
Toen ze de bijbelstudenten oppakten,
De homoseksuelen uit de weg ruimden,
En dan de immigranten en de zigeuners oppakten, sprak ik niet.
Toen ze tenslotte voor mij kwamen
Was er niemand meer over om te spreken.

Laten we hier nog maar eens over nadenken in plaats van te kissebissen over eerste generatie, tweede generatie, hardcorefeestjes, Mohammed Cheppih en couscous. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

Drama queen.

Julien
24-04-04, 15:03
Geplaatst door DEMOcraat
of je kan ook zeggen geen SGP scholen met minder dan 20%moslims.

:moe: waar slaat dit nou weer op??

ZbaqZbaq
24-04-04, 15:03
Geplaatst door taouanza
Waarom gaat het ineens over mij? :schok:

hmm...misschien omdat ik eigenlijk zelf geen ervaring heb met het moeten vrijvechten van de 1e generatie. Maar zo persoonlijk bedoel ik het ook helemaal niet.

Mill
24-04-04, 15:04
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik denk dat ik tussen '91 en '96 eigenlijk wel alle grote party's ben afgeweest door heel Nederland. Mijn eerste party was geloof ik RAVE 1 in de Statenhal...laatste weet ik eigenlijk niet meer...was iets te "ver van huis" :haha:

Ik ben pas in '94 "begonnen". Op Hellraiser. Een lekkere binnenkomer, hehe. Nog steeds niet echt gestopt trouwens. Van de zomer wordt Awakenings festival de klapperrrr van het jaar.

taouanza
24-04-04, 15:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
hmm...misschien omdat ik eigenlijk zelf geen ervaring heb met het moeten vrijvechten van de 1e generatie. Maar zo persoonlijk bedoel ik het ook helemaal niet.

Nou ik denk dat je het ook niet begrijpt. Wat je wilt niet assimileren maar je bent wel met een Nederlandse getrouwd.
Dus wat betekent assimilatie voor jou?
Waar wil jou zo krampachtig aan vasthouden?
En voordat je weer dingen in je hoofd gaat halen dit is gewoon een vraag.

ZbaqZbaq
24-04-04, 15:10
Geplaatst door Mill
Ik ben pas in '94 "begonnen". Op Hellraiser. Een lekkere binnenkomer, hehe. Nog steeds niet echt gestopt trouwens. Van de zomer wordt Awakenings festival de klapperrrr van het jaar.

heheheh veel plezier alvast...k ben dat gestuiter een beetje zat...af en toe een R&B/Soul/Hip Hop feestje is mij al heftig genoeg...begin een beetje oud te worden voor die ongein.

Rabi'ah.
24-04-04, 15:11
Geplaatst door Mill
Ik ben pas in '94 "begonnen". Op Hellraiser. Een lekkere binnenkomer, hehe. Nog steeds niet echt gestopt trouwens. Van de zomer wordt Awakenings festival de klapperrrr van het jaar.

Pffffffffff het niveau neemt toe hier :rolleyes: :ego: :p

Wat ben ik toch blij dat die voornamelijk uit klereherrie en gestamp bestaande gabber-rage weer terug is waar ze thuishoort: in de underground.


































R&B, rap, gnaoua en fado is veeeeeeeeel leuker :hihi: :p :wijs: :jeweetog:

Mill
24-04-04, 15:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Pffffffffff het niveau neemt toe hier :rolleyes: :ego: :p

Wat ben ik toch blij dat die voornamelijk uit klereherrie en gestamp bestaande gabber-rage weer terug is waar ze thuishoort: in de underground.

Beetje respect voor m'n identiteit he! Overigens, op Awakenings zullen precies nul gabberplaten worden gedraaid.

Rabi'ah.
24-04-04, 15:13
Geplaatst door Mill
Drama queen.

Was het maar waar. :moe:

Rabi'ah.
24-04-04, 15:17
Geplaatst door Mill
Beetje respect voor m'n identiteit he! Overigens, op Awakenings zullen precies nul gabberplaten worden gedraaid.

Pffff.......alle respect voor jouw idenititeit, zolang ik maar niet naar die ellende hoef te luisteren....... :hihi: :strik:

Pffff......trance, dance, house, gabbermuziek, techno etc......allemaal één pot nat. :p
Allemaal herrie :p
Allemaal zo op de computer te maken :p
Allemaal enge dronke mannen op die feestjes :p

Maar gelukkig ben ik met rap, R&B en pop opgegroeid......owja en ook bubblin' en Surinaamse feestmuziek natuurlijk :strik:

Veeeeeeeeeeel beter voor je muzikale ontwikkeling als mens :strik: :D :p


Groetjes,

Rabiah.

ZbaqZbaq
24-04-04, 15:19
Geplaatst door taouanza
Nou ik denk dat je het ook niet begrijpt. Wat je wilt niet assimileren maar je bent wel met een Nederlandse getrouwd.
Dus wat betekent assimilatie voor jou?
Waar wil jou zo krampachtig aan vasthouden?
En voordat je weer dingen in je hoofd gaat halen dit is gewoon een vraag.

Dat je met een Hollandse trouwt wil niet zeggen dat je je taal, cultuur, religie, tradities, geschiedenis in de prullenbak gooit. Is trouwen het verwerpen van je identiteit ?

Integendeel...het is het bewijs van het kunnen samen gaan van de verschillende ellementen die een identieteit vormen en het doorgeven hiervan aan de volgende generatie, die wat deze elementen betreft rijker is dan iemand die opgroeit met 2 ouders van gelijke afkomst. Een op microschaal bestaande bewijs dat respect en interessen voor de 2 werelden kan leiden tot iets moois zonder dat de een voor de ander iets van zijn of haar zelf hoeft op te geven. (en zeker niet met dwang)

DEMOcraat
24-04-04, 15:33
Geplaatst door Julien
:moe: waar slaat dit nou weer op??

waar dat op slaat ....
verdonk weet er meer van.
in frankrijk begrijpen ze dat niet snel te veel met hoofdoekjes bezige.

Julien
24-04-04, 15:56
Geplaatst door DEMOcraat
waar dat op slaat ....
verdonk weet er meer van.
in frankrijk begrijpen ze dat niet snel te veel met hoofdoekjes bezige.

Ik snap de vergelijking niet tussen moslims en achterstandskinderen :loog:

het voorstel is dat er 20% geen achterstandskind mag zijn, dat wil niet zeggen dat dat allemaal christenen moeten zijn.

je voorbeeld van sgp-scholen met verplicht 20% moslim slaat dus nergens op.

ZbaqZbaq
24-04-04, 16:09
Geplaatst door Julien
Ik snap de vergelijking niet tussen moslims en achterstandskinderen :loog:

het voorstel is dat er 20% geen achterstandskind mag zijn, dat wil niet zeggen dat dat allemaal christenen moeten zijn.

je voorbeeld van sgp-scholen met verplicht 20% moslim slaat dus nergens op.

net zo'n bullshit regel dus als...

geen hoofdeksels toegestaan
geen toegang tot NL zonder inburgeringscursus
geen dubbelenationaliteit
geen toegang tot grote stad als inkomen lager dan 120%

regels die gehuld worden onder een ziekelijke leugen als..."we discrimineren niet want het geldt voor iedereen"....

iedereen weet donders goed dat deze regels alleen moslims en minderheden treffen.

Je kunt ook zeggen iedereen moet een blank gezicht hebben...geldt voor iedereen dus we discrimineren niet.

Mark
24-04-04, 16:48
Ik zie dat dance weer eens gedemoniseerd wordt door de R&B kerk :)

Ik ben tussen 92 en 04 ook redelijk wat feesten afgegaan vooral hardcore en techno... laatste jaar weer regelmatig... dus al die sporthallen ken ik ook wel ondertussen... hellraiser, awakenings etc etc alles in R'dam veelvuldig geweest. Binnenkort naar HMH 29 mei Jeff Mills kijken en Green Velvet kijken en deze zomer uiteraard Awakenings festival.

Rabiah: Je zou voor de grap eens naar een dance feest moeten gaan, het aantal dronken mensen valt erg mee. En als ze je met grote ogen aankijken dan ligt dat niet aan jou hoor :fpetaf:

Surinaamse bubblingmuziek en het dansen daarop lijkt me trouwens bijzonder haram, het is nog net geen sex :)

DEMOcraat
24-04-04, 18:07
Geplaatst door Julien


het voorstel is dat er 20% geen achterstandskind mag zijn, dat wil niet zeggen dat dat allemaal christenen moeten zijn.



wat verstaat je onder geen achterstandskind.
dan kan ik het anders uitleggen.

Rabi'ah.
24-04-04, 18:14
Geplaatst door Mark
Ik zie dat dance weer eens gedemoniseerd wordt door de R&B kerk :)

Ik ben tussen 92 en 04 ook redelijk wat feesten afgegaan vooral hardcore en techno... laatste jaar weer regelmatig... dus al die sporthallen ken ik ook wel ondertussen... hellraiser, awakenings etc etc alles in R'dam veelvuldig geweest. Binnenkort naar HMH 29 mei Jeff Mills kijken en Green Velvet kijken en deze zomer uiteraard Awakenings festival.

Rabiah: Je zou voor de grap eens naar een dance feest moeten gaan, het aantal dronken mensen valt erg mee. En als ze je met grote ogen aankijken dan ligt dat niet aan jou hoor :fpetaf:

Surinaamse bubblingmuziek en het dansen daarop lijkt me trouwens bijzonder haram, het is nog net geen sex :)

Pfffff de technoterreur begint weer hoor :moe:.

Wat bubblin' betreft: Je zou toch echt eens je geschiedenis der populaire cultuur moeten kennen, want bubblin' komt van oorsprong uit de V.S., níet uit Suriname.
Is later overigens wel gretig overgenomen ja :D. Tsja, ik moet toegeven dat het dansen daarop inderdaad gezien zou kunnen worden als een soort voorspel (soms zelfs meer), vandaar dat ik ook nooit op dat soort feestjes te vinden ben :strik: :) :p
En met Surinaamse feestmuziek bedoel ik van die golden oldies/evergreens die door zowat iedere te laat komende band duizend keer zijn uitgekauwd en die iedere Surinamer mee kan zingen en die bestaan uit een swingend ritme en onzinnige teksten :tik: :D
Van die liedjes als "mi canto", "mi feyanti" en "Jeruzalem". Prachtig. :D Owja en alles van Trafassi natuurlijk (waaronder ook "Wasmasjien", was een aantal jaren geleden een hit geloof ik), maar da's echte kwaliteit :ego: :p :D (Nou......laten we eerlijk zijn: zowat de enige Surinaamse kwaliteitsband :D :hihi: :p )

Groetjes,

Rabiah.

taouanza
25-04-04, 09:28
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dat je met een Hollandse trouwt wil niet zeggen dat je je taal, cultuur, religie, tradities, geschiedenis in de prullenbak gooit. Is trouwen het verwerpen van je identiteit ?

Integendeel...het is het bewijs van het kunnen samen gaan van de verschillende ellementen die een identieteit vormen en het doorgeven hiervan aan de volgende generatie, die wat deze elementen betreft rijker is dan iemand die opgroeit met 2 ouders van gelijke afkomst. Een op microschaal bestaande bewijs dat respect en interessen voor de 2 werelden kan leiden tot iets moois zonder dat de een voor de ander iets van zijn of haar zelf hoeft op te geven. (en zeker niet met dwang)

Maar er zijn allochtonen die dat wel vinden.
Die gaan alleen met landgenoten om.
Halen hun partners uit het land van oorsprong.
En willen zo min mogelijk met Nederlanders en nietgelovigen te maken hebben.

ZbaqZbaq
25-04-04, 11:53
Geplaatst door taouanza
Maar er zijn allochtonen die dat wel vinden.
Die gaan alleen met landgenoten om.
Halen hun partners uit het land van oorsprong.
En willen zo min mogelijk met Nederlanders en nietgelovigen te maken hebben.

ja en er zijn ook mensen die hun haar paars kleuren :wat?!:

lennart
25-04-04, 12:01
Geplaatst door Mark
Binnenkort naar HMH 29 mei Jeff Mills kijken en Green Velvet kijken en deze zomer uiteraard Awakenings festival.


Jeff Mills en Green Velvet zijn beide top :)

Maar Dave Clarke blijft voor mij de king of Techno.

Zwarte Schaap
25-04-04, 12:11
Geplaatst door taouanza
Maar er zijn allochtonen die dat wel vinden.
Die gaan alleen met landgenoten om.
Halen hun partners uit het land van oorsprong.
En willen zo min mogelijk met Nederlanders en nietgelovigen te maken hebben.

Ja en dan ? Wat is jouw probleem dan?

echnaton
25-04-04, 12:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja en dan ? Wat is jouw probleem dan?

Dat het mooie verhaal van Zbaq dus niet opgaat.

Zwarte Schaap
25-04-04, 12:37
Geplaatst door echnaton
Dat het mooie verhaal van Zbaq dus niet opgaat. Niet opgaat voor iedereen, en gelukkig maar.

echnaton
25-04-04, 12:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet opgaat voor iedereen, en gelukkig maar.

Snap je niet dat je hiermee racisme goedkeurt?

Rabi'ah.
25-04-04, 12:50
Geplaatst door echnaton
Dat het mooie verhaal van Zbaq dus niet opgaat.

Welk verhaal bedoel je dan? :rolleyes:

echnaton
25-04-04, 12:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Welk verhaal bedoel je dan? :rolleyes:

Zie de vorige pagina in deze topic en ook nog geciteerd door T.

Zwarte Schaap
25-04-04, 12:52
Geplaatst door echnaton
Snap je niet dat je hiermee racisme goedkeurt? Nee dat snap ik niet, leg maar uit.

echnaton
25-04-04, 12:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee dat snap ik niet, leg maar uit.

Draai de regels van T. maar om, dan begrijp je het misschien.
Stel je voor dat ik als autochtoon geen allochtone partner zou willen, niet met Marokkanen of andere allochtonen zou willen omgaan, zo weinig mogelijk met moslims te maken zou willen hebben, dan was ik toch een racist?!

Of vind je van niet?

Zwarte Schaap
25-04-04, 13:05
Geplaatst door echnaton
Draai de regels van T. maar om, dan begrijp je het misschien.
Stel je voor dat ik als autochtoon geen allochtone partner zou willen, niet met Marokkanen of andere allochtonen zou willen omgaan, zo weinig mogelijk met moslims te maken zou willen hebben, dan was ik toch een racist?!

Of vind je van niet? Nee hoor voor mij ben je geen racist als je die keuze maakt. Maar je hebt me nog steeds niet uitgelegd hoe ik racisme goed keur.

Rabi'ah.
25-04-04, 13:08
Geplaatst door echnaton
Draai de regels van T. maar om, dan begrijp je het misschien.
Stel je voor dat ik als autochtoon geen allochtone partner zou willen, niet met Marokkanen of andere allochtonen zou willen omgaan, zo weinig mogelijk met moslims te maken zou willen hebben, dan was ik toch een racist?!

Of vind je van niet?

Nou, ik wil de Marokkanen de kost niet geven die met een autochtoon Nederlandse moslima getrouwd zijn.....en het worden er steeds meer :rolleyes: :p. Wat vind jij daarvan? :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

echnaton
25-04-04, 13:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee hoor voor mij ben je geen racist als je die keuze maakt. Maar je hebt me nog steeds niet uitgelegd hoe ik racisme goed keur.

Tsja, wat ik racisme vind en dus zeer afkeurenswaardig, vind jij geen racisme en niet af te keuren, dan zijn we uitgepraat.

Zwarte Schaap
25-04-04, 13:13
Geplaatst door echnaton
Tsja, wat ik racisme vind en dus zeer afkeurenswaardig, vind jij geen racisme en niet af te keuren, dan zijn we uitgepraat.

Als je iemand beschulidgt van racisme moet je met wat sterkers komen.

echnaton
25-04-04, 13:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou, ik wil de Marokkanen de kost niet geven die met een autochtoon Nederlandse moslima getrouwd zijn.....en het worden er steeds meer :rolleyes: :p. Wat vind jij daarvan? :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

Wat denk je? Het idee alleen al dat ik daar iets van zou vinden, laat staan iets negatiefs, is ondenkbaar. Iedereen mag trouwen met wie hij wil. Later bouwen we wel blijf-van-mijn-lijf-huizen.

Rabi'ah.
25-04-04, 13:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je iemand beschulidgt van racisme moet je met wat sterkers komen.

Idd :moe:.
Erg kinderachtig en een typisch geval van cirkelredenering.

echnaton
25-04-04, 13:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je iemand beschulidgt van racisme moet je met wat sterkers komen.

Ik beschuldig je niet van racisme. Ik heb gezegd dat je racisme goedkeurt. Dat is heel wat anders dan dat ik tegen je zou zeggen: jij bent een racist. Daarvoor zou ik je daden moeten zien en en onder je schedeldak moeten kijken.

Rabi'ah.
25-04-04, 13:19
Geplaatst door echnaton
Wat denk je? Het idee alleen al dat ik daar iets van zou vinden, laat staan iets negatiefs, is ondenkbaar. Iedereen mag trouwen met wie hij wil. Later bouwen we wel blijf-van-mijn-lijf-huizen.

Wat jij insinueert, is ronduit walgelijk :kotsen: :moe:.
Je suggereert namelijk dat er een oorzakelijk verband is tussen moslimmannen en vrouwenmishandeling.
En dat is dan wel geen racisme, omdat moslims geen volk zijn, maar wel uiterst discriminerend, stigmatiserend en kwetsend :moe:.
En dan heb jij nog het lef om ZS van racisme te beschuldigen :mad:. Het zoveelste geval van meten met twee maten door bepaalde autochtonen hier :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Zwarte Schaap
25-04-04, 13:21
Geplaatst door echnaton
Wat denk je? Het idee alleen al dat ik daar iets van zou vinden, laat staan iets negatiefs, is ondenkbaar. Iedereen mag trouwen met wie hij wil. Later bouwen we wel blijf-van-mijn-lijf-huizen.

Ach gossie daar komt de Pim rethoriek om de hoek kijken. Verbanden aanbrengen die niet bewezen worden maar wel inspelen op onderbuikgevoelens. Blijft dat ouwe koek nou altijd tot het standaard vocabulier behoren in discussies?

Ik wil keiharde cijfers zien en geen loze beweringen.

Rabi'ah.
25-04-04, 13:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach gossie daar komt de Pim rethoriek om de hoek kijken. Verbanden aanbrengen die niet bewezen worden maar wel inspelen op onderbuikgevoelens. Blijft dat ouwe koek nou altijd tot het standaard vocabulier behoren in discussies?

Ik wil keiharde cijfers zien en geen loze beweringen.

GJ is back on full speed. :moe:

Zwarte Schaap
25-04-04, 13:25
Geplaatst door echnaton
Ik beschuldig je niet van racisme. Ik heb gezegd dat je racisme goedkeurt. Dat is heel wat anders dan dat ik tegen je zou zeggen: jij bent een racist. Daarvoor zou ik je daden moeten zien en en onder je schedeldak moeten kijken. Als je beweert dat ik racisme goedkeur dan moet je met wat sterkers komen.

echnaton
25-04-04, 13:32
Tsjonge, wat springen jullie allebei plotseling in een kramp. En dat maar om één zinnetje dat jullie allebei zelf een interpretatie geven. Ik heb niets gezegd hoor. Bekijk het leven van de zonnige kant en lach!

Rabi'ah.
25-04-04, 13:36
Geplaatst door echnaton
Tsjonge, wat springen jullie allebei plotseling in een kramp. En dat maar om één zinnetje dat jullie allebei zelf een interpretatie geven. Ik heb niets gezegd hoor. Bekijk het leven van de zonnige kant en lach!

Sorry, maar om racisme en discriminatie heb ik nooit kunnen lachen. Gek he? :moe:

Zwarte Schaap
25-04-04, 13:38
Geplaatst door echnaton
Tsjonge, wat springen jullie allebei plotseling in een kramp. En dat maar om één zinnetje dat jullie allebei zelf een interpretatie geven. Ik heb niets gezegd hoor. Bekijk het leven van de zonnige kant en lach!

Weer een loze bewering.

Julien
25-04-04, 14:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
net zo'n bullshit regel dus als...

geen hoofdeksels toegestaan
geen toegang tot NL zonder inburgeringscursus
geen dubbelenationaliteit
geen toegang tot grote stad als inkomen lager dan 120%

regels die gehuld worden onder een ziekelijke leugen als..."we discrimineren niet want het geldt voor iedereen"....

iedereen weet donders goed dat deze regels alleen moslims en minderheden treffen.

Je kunt ook zeggen iedereen moet een blank gezicht hebben...geldt voor iedereen dus we discrimineren niet.

het wordt pas een probleem als je in alles moslim-haat wilt zien/ ziet.

Please zie nou niet in alles moslimhaat, dat maakt je leven een stuk aangenamer. Sommige Joden zien ook in alles antisemitisme, zo gedragen veel moslims zich nu ook.

Julien
25-04-04, 14:47
Geplaatst door DEMOcraat
wat verstaat je onder geen achterstandskind.
dan kan ik het anders uitleggen.

het zijn in ieder geval niet allemaal christenen.

ZbaqZbaq
25-04-04, 15:00
Geplaatst door Julien
het wordt pas een probleem als je in alles moslim-haat wilt zien/ ziet.

Please zie nou niet in alles moslimhaat, dat maakt je leven een stuk aangenamer. Sommige Joden zien ook in alles antisemitisme, zo gedragen veel moslims zich nu ook.

ach natuurlijk we steken gewoon metz'n allen onze kop in het zand...

geef me 1 voorbeeld van een geintroduceerde maatregel die voornamelijk Joden zal treffen hier in heel Europa.

Julien
25-04-04, 15:12
Geplaatst door ZbaqZbaq
ach natuurlijk we steken gewoon metz'n allen onze kop in het zand...

geef me 1 voorbeeld van een geintroduceerde maatregel die voornamelijk Joden zal treffen hier in heel Europa.

Ik had het meer over Joden die al gelijk over antisemitisme beginnen als Greta Duisenberg kritiek heeft op de staat Israel.

Zo vind ik het ook irritant dat Moslims gelijk beginnen over anti-islamisme als kamerleden de extreme vormen van de Islam naar voren brengen, ter discussie stellen en maatregelen nemen.

ZbaqZbaq
25-04-04, 15:16
Geplaatst door Julien
Ik had het meer over Joden die al gelijk over antisemitisme beginnen als Greta Duisenberg kritiek heeft op de staat Israel.

Zo vind ik het ook irritant dat Moslims gelijk beginnen over anti-islamisme als kamerleden de extreme vormen van de Islam naar voren brengen, ter discussie stellen en maatregelen nemen.

:kotsen:

kritiek door een individu vergelijken op belediging door een 2e kamerlid en de bij behorende geoppperde repressieve maatregelen met elkaar vergelijken...

jij bent echt een drol 1e class

Julien
25-04-04, 15:22
Geplaatst door ZbaqZbaq
:kotsen:

kritiek door een individu vergelijken op belediging door een 2e kamerlid en de bij behorende geoppperde repressieve maatregelen met elkaar vergelijken...

jij bent echt een drol 1e class

ik snap niet wat je nou bazelt.

het gaat om het principe van kritiek geven. veel joden zien kritiek op israel gelijk als antisemitisme, en veel moslims zien kritiek op extreme vormen van de islam als anti-islamisme. of dat nou door vrouwen van bankdirecteuren gebeurt of door politici maakt natuurlijk niet uit.

ZbaqZbaq
25-04-04, 15:25
Geplaatst door Julien
ik snap niet wat je nou bazelt.

het gaat om het principe van kritiek geven. veel joden zien kritiek op israel gelijk als antisemitisme, en veel moslims zien kritiek op extreme vormen van de islam als anti-islamisme. of dat nou door vrouwen van bankdirecteuren gebeurt of door politici maakt natuurlijk niet uit.

fikker op met je kritiek...daar hadden we het niet over...we hadden het over maatregelen die gericht zijn tegen Moslims



net zo'n bullshit regel dus als...

geen hoofdeksels toegestaan
geen toegang tot NL zonder inburgeringscursus
geen dubbelenationaliteit
geen toegang tot grote stad als inkomen lager dan 120%

regels die gehuld worden onder een ziekelijke leugen als..."we discrimineren niet want het geldt voor iedereen"....

iedereen weet donders goed dat deze regels alleen moslims en minderheden treffen.

Je kunt ook zeggen iedereen moet een blank gezicht hebben...geldt voor iedereen dus we discrimineren niet.

Julien
25-04-04, 15:30
geen hoofdeksels toegestaan--> geldt dat alleen voor moslims??

geen toegang tot NL zonder inburgeringscursus--> geldt dat alleen voor moslims??

geen dubbelenationaliteit--> geldt dat alleen voor moslims??

geen toegang tot grote stad als inkomen lager dan 120%--> geldt dat alleen voor moslims??

Kijk ZZ, je kan ook in alles een probleem willen zien!

Rabi'ah.
25-04-04, 15:43
Ok, hier is dus duidelijk sprake van een Babylonische spraakverwarring........

Typerend voor hoe veel mannen communiceren, maar dit terzijde :moe:

Julien, wat ZZ bedoelt is (denk ik), niet zozeer dat kritiek op extreme uitwassen van de islam niet zou mogen, maar dat er steeds meer repressieve maatregelen worden geopperd die moslims zullen treffen.
En om een breed draagvlak te krijgen hiervoor, wordt de autochtone, niet-islamitische bevolking dagelijks overspoeld met bangmakende berichten over "terreur" "onderdrukking van de vrouw", etc.
Een tactiek die ook vaak gebruikt wordt is het laten doen van uitspraken die op het extreem-rechtse af zijn, door (ex-)moslims. En hiermee bedoel ik inderdaad onder andere Ayaan Hirsi Ali en Afshin Ellian. Men kijkt dan niet naar de al dan niet aanwezig zijnde legitimiteit van die uitspraak, maar naar wie het zegt, zo van: "Zie je wel, "zij" zeggen het zelf!" Een redenering die uiteraard slaat als een tang op een varken, maar nog steeds bij veel mensen werkt.
Het gaat erom, dat de criteria die gesteld worden zo zijn, dat ze voor iedereen gelden, maar in de praktijk voornamelijk moslims zullen treffen.
Het is toch geen geheim dat de meeste moslims lage inkomens hebben, veel moslima's hoofddoeken dragen, dubbele nationaliteiten hebben, etc. Er is op papier idd geen sprake van een probleem, maar in de praktijk dus wél!
En dat is nou juist de kern van het probleem: Dat bevolkingsgroepen bewust tegen elkaar uitgespeeld worden -verdeel en heers- door dit kabinet, om de aandacht af te leiden van de échte problemen, die ons allemaal treffen, zoals de puinhoop in het onderwijs, problemen met huisvesting, verloedering van buurten, etc.
Het is aan ons om dat te zien en daar op een constructieve manier wat aan te veranderen.

Groetjes,

Rabiah.

DEMOcraat
25-04-04, 18:42
Geplaatst door Julien
het zijn in ieder geval niet allemaal christenen.


dat is jou begrip maar verdonk denkt daar heel anders over als ze zegt dat 20% geen achterstandskinderen mogen zijn.
dan heeft ze het over de taal beheersing.en het zijn juist de autochtoonen die daar geen last van hebben.
met andere woorden islamitische schoolen moeten voor 20%uit autochtoonse kinderen zijn.dat zie ik niet snel gebeuren aangezien de meeste autochtoonen naar blanke schoolen gaan dan naar zwarte schoolen laatstaan naar islamitische schoolen.
om terug te komen op die 20%moslims op SGP schoolen.
hoe zou een SGP school denken als er gesteld wordt dat 20% van zijn leerlingen allochtoon moet zijn terwijl er geen allochtoonen in die stad wonen.

DEMOcraat
25-04-04, 18:48
Geplaatst door Julien
geen hoofdeksels toegestaan--> geldt dat alleen voor moslims??

geen toegang tot NL zonder inburgeringscursus--> geldt dat alleen voor moslims??

geen dubbelenationaliteit--> geldt dat alleen voor moslims??

geen toegang tot grote stad als inkomen lager dan 120%--> geldt dat alleen voor moslims??

Kijk ZZ, je kan ook in alles een probleem willen zien!

dat is ook zo het geld voor iedereen.
alleen krijgen wij weer de schuld van sommige nederlanders die uit het buitenland iemand willen laten overkomen en dat niet kunnen door die wetten.

Tamarkand
25-04-04, 19:51
Geplaatst door Julien
geen hoofdeksels toegestaan--> geldt dat alleen voor moslims??

geen toegang tot NL zonder inburgeringscursus--> geldt dat alleen voor moslims??

geen dubbelenationaliteit--> geldt dat alleen voor moslims??

geen toegang tot grote stad als inkomen lager dan 120%--> geldt dat alleen voor moslims??

Kijk ZZ, je kan ook in alles een probleem willen zien!
Als je eenmaal een slachtofferrol hebt aangenomen ga je er op den duur zelf in geloven. Veel makkelijker ook dan je eigen falen in te zien.

Rabi'ah.
25-04-04, 19:53
Geplaatst door Tamarkand
Als je eenmaal een slachtofferrol hebt aangenomen ga je er op den duur zelf in geloven. Veel makkelijker ook dan je eigen falen in te zien.

Slachtofferrol? Eigen falen? Waar heb jij het in Godsnaam over? :rolleyes:

taouanza
25-04-04, 20:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
ja en er zijn ook mensen die hun haar paars kleuren :wat?!:

Maar dat is een te verwaarlozen aantal.:rolleyes:

Wat ik bedoel is je protest tegen assimilatie is net zoals protesteren tegen het feit dat je Marokkaan ben. Kazer kan je worden dus wat is je punt?

Rabi'ah.
25-04-04, 20:10
Geplaatst door taouanza
Maar dat is een te verwaarlozen aantal.:rolleyes:

Wat ik bedoel is je protest tegen assimilatie is net zoals protesteren tegen het feit dat je Marokkaan ben. Kazer kan je worden dus wat is je punt?

Tuttut, het gaat hier om een protest tegen gedwongen assimilatie . :rolleyes:
Dus dat het door anderen wordt opgelegd om je identiteit op te geven.
Een duidelijk punt lijkt me :strik:.

Groetjes,

Rabiah.

taouanza
25-04-04, 20:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Tuttut, het gaat hier om een protest tegen gedwongen assimilatie . :rolleyes:
Dus dat het door anderen wordt opgelegd om je identiteit op te geven.
Een duidelijk punt lijkt me :strik:.

Groetjes,

Rabiah.

Maar waarom is het dan de schuld van de 2e generatie?

ZbaqZbaq
25-04-04, 20:54
Geplaatst door taouanza
Maar dat is een te verwaarlozen aantal.:rolleyes:


precies...net als dat aantal dat niets met niet-moslims of autochtonen te maken wil hebben.

taouanza
25-04-04, 21:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
precies...net als dat aantal dat niets met niet-moslims of autochtonen te maken wil hebben.

Das niet waar!

Rabi'ah.
26-04-04, 16:31
Geplaatst door taouanza
Das niet waar!

Hoe weet je dat?

Rabi'ah.
26-04-04, 16:33
Geplaatst door taouanza
Maar waarom is het dan de schuld van de 2e generatie?

Dat hoor je mij niet zeggen.

taouanza
26-04-04, 16:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat hoor je mij niet zeggen.

Jij niet.:rolleyes:

Rabi'ah.
26-04-04, 17:01
Geplaatst door taouanza
Jij niet.:rolleyes:

Je sprak me anders aan op iets wat Zbaq schreef. :strik: