PDA

Bekijk Volledige Versie : Balkenende : Strafrecht aanpassen om Islamitische teksten te kunnen verbieden



Joesoef
24-04-04, 08:19
zaterdag 24 april 2004 uur.
'Strafrecht aanpassen om moslimtekst te verbieden'
Van onze verslaggever


DEN HAAG - Als het strafrecht niet voldoet om 'onbestaanbare en walgelijke uitspraken' over homo's en vrouwen te verbieden, dan moet het strafrecht worden aangepast.



Die zeer verstrekkende uitspraak deed minister-president Balkenende vrijdag na de ministerraad. Daarin is gesproken over de boeken in de El Tawheed-moskee in Amsterdam, die oproepen tot het doden van homo's en slaan en besnijden van vrouwen.

Het Openbaar Ministerie (OM) onderzoekt of de opstellers van het boek kunnen worden aangepakt. Maar voor de premier kan een afwijzing van het OM dus niet betekenen dat er geen actie tegen het boek wordt ondernomen. Balkenende: 'Er is vrijheid van meningsuiting in Nederland. Maar die kan alleen bestaan als er duidelijke grenzen zijn. Als het strafrecht te kort schiet ter bestrijding van dit soort uitspraken, zal er alsnog in moeten worden voorzien. Je kunt ook te ver gaan. Dit is strijdig met wat wij als een normale rechtsorde beschouwen. Juridische actie past.'


www.volkskrant.nl

Prikke Mik
24-04-04, 09:02
Prima. Met die wet in de hand kunnen vervolgens andere groepen in deze samenleving naar de rechter stappen. Om andere teksten met 'onbestaanbare en walgelijke uitspraken' te laten verbieden.
Tenzij het net zo een achterbakse wet zal zijn als die zal worden ontworpen om Islamitische scholen tegen te gaan.

:)

Maarten
24-04-04, 10:33
Paul de Leeuw zei zoiets van.. ách, láat die jongens toch!!.. daar moet je gewoon geen aandacht aan geven.. Wij homo’s kunnen onszelf echt wel verdedigen hoor, als het moet..

Ben ik het niet mee eens. Afgelopen 5 jaar waren er veel geluiden over de moeilijkheden van moslim-homo’s. Die waren groot. En die zijn na 5 jaar echt niet voorbij.
En ik denk vooral aan situaties waarin de zaken hoog oplopen. Dan ineens kunnen harde geluiden uit een moskee wél een rol gaan spelen.

Oproepen om mensen te doden vanwege enkel religie, dat is echt antiek.
En bewust boeken verkopen om die mening te propageren? Balk heeft een keer gelijk..

Anwaro
24-04-04, 10:35
Geplaatst door Prikke Mik
Prima. Met die wet in de hand kunnen vervolgens andere groepen in deze samenleving naar de rechter stappen. Om andere teksten met 'onbestaanbare en walgelijke uitspraken' te laten verbieden.
Tenzij het net zo een achterbakse wet zal zijn als die zal worden ontworpen om Islamitische scholen tegen te gaan.

:)

Die wet krijgen ze er niet door lijkt mij... Het politieke stelsel hier heeft nog wortels in de tijd dat er enorme verzuiling was in dit landje. Je eigen identiteit mogen behouden zit er nog aardig in. Het zou immers ook veel impact hebben op rechts Christelijk Nederland?

Maarten
24-04-04, 10:48
Geplaatst door Prikke Mik
Prima. Met die wet in de hand kunnen vervolgens andere groepen in deze samenleving naar de rechter stappen. Om andere teksten met 'onbestaanbare en walgelijke uitspraken' te laten verbieden.
Hopelijk niet. Dat wordt een eindeloos gekrakeel. Kun je een complete TV zender mee vullen.
Hier gaat het om doden, plus actief propageren om dat te doen.

De vrijheid van meningsuiting is toch echt een grondrecht, en die staat al onder druk.
Neem Gretta Duisenberg. Die zei enkel, dat de bezetting van Palestina erger was dan de Duitse bezetting hier (afgezien van de jodenvervolging).. Dat is nog redelijk aantoonbaar ook.
Daar heb ik Balkenende, Donner en nóg een minister publiekelijk van horen zeggen dat dit soort meningen niet tolerabel was!
En die jongens verdedigen hier de Grondrechten. Wou je die kant op?

Simon
24-04-04, 11:37
Geplaatst door Anwaro
Die wet krijgen ze er niet door lijkt mij... Het politieke stelsel hier heeft nog wortels in de tijd dat er enorme verzuiling was in dit landje. Je eigen identiteit mogen behouden zit er nog aardig in. Het zou immers ook veel impact hebben op rechts Christelijk Nederland?

Daar is duidelijk een ruime kamermeerderheid voor. Zonder twijfel. Dus als het weer een fiasco wordt om dit wettelijk aan te pakken dan zal er een wetsvoorstel worden ingediend. Overigens is het volgens mij zelfs binnen de huidige wetgeving aan te pakken. Het is maar net hoe de rechter het verbod op discriminatie afweegt tegen de vrijheid van Godsdienst.

Anwaro
24-04-04, 11:57
Geplaatst door Simon
Daar is duidelijk een ruime kamermeerderheid voor. Zonder twijfel. Dus als het weer een fiasco wordt om dit wettelijk aan te pakken dan zal er een wetsvoorstel worden ingediend. Overigens is het volgens mij zelfs binnen de huidige wetgeving aan te pakken. Het is maar net hoe de rechter het verbod op discriminatie afweegt tegen de vrijheid van Godsdienst.

Afwachten maar.

ZbaqZbaq
24-04-04, 12:02
Geplaatst door Prikke Mik

Tenzij het net zo een achterbakse wet zal zijn als die zal worden ontworpen om Islamitische scholen tegen te gaan.

:)

Hier kun je blind op wedden....aankomende jaren zullen er nog veel meer van dit soort anti-islamitische wetten worden ingevoerd.

eva2
24-04-04, 13:13
Geplaatst door Maarten
Paul de Leeuw zei zoiets van.. ách, láat die jongens toch!!.. daar moet je gewoon geen aandacht aan geven.. Wij homo’s kunnen onszelf echt wel verdedigen hoor, als het moet..

Ben ik het niet mee eens. Afgelopen 5 jaar waren er veel geluiden over de moeilijkheden van moslim-homo’s. Die waren groot. En die zijn na 5 jaar echt niet voorbij.
En ik denk vooral aan situaties waarin de zaken hoog oplopen. Dan ineens kunnen harde geluiden uit een moskee wél een rol gaan spelen.

Oproepen om mensen te doden vanwege enkel religie, dat is echt antiek.
En bewust boeken verkopen om die mening te propageren? Balk heeft een keer gelijk..


die boeken werden ook verkocht in de gewone boekhandel,
en ze roepen niet op tot het doden van mensen.(de moskee.
In dat boek wordt puur de islamitische wetten uitgelegd,
Die alleen uitgevoerd kunnen en mogen worden in een islamitische staat en aangezien die niet bestaat zijn we snel klaar hiermee!
bovendien respecteren moslims de regels en grondwet van het desbetreffende land waar ze wonen,dus is het niet van toepassing op een Niet islamitische staat!
Dus vormt geen enkele bedreiging voor een niet moslim
zoals cheppih ook al zei dit is puur een hetze!
ik word hier doodziek van!
heb je nova gisteren gezien!
daar hadden ze een paar citaten uit een vagods boeken waarna minister verdonk dacht dat ze uit de koran kwamen.
MAAR NEE UIT DE BIJBEL!
moeten we de bijbel dan ook maar verbieden !!!!!etc etc!

Maarten
24-04-04, 13:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
Hier kun je blind op wedden....aankomende jaren zullen er nog veel meer van dit soort anti-islamitische wetten worden ingevoerd.

Zbaq, je moet het niet eerst groter maken dan het is, er dan zeggen dat het onduidelijke mist is.
Anwaro doet eigenlijk hetzelfde, en krijgt dan ook al twijfels..
Het is vrij simpel hoor, het gaat hier gewoon om het propageren van het doden van mensen. Mein Kampf is toch ook verboden? Maakt niet uit wie: iedereen die zoiets doet, die komt in Nederland zwaar onder vuur te liggen. En dat kan binnen het systeem van de wet op alle mogelijke manieren hard gemaakt worden, zonder dat al die andere zaken daar last van hebben. (ik had het hier al bijna gedaan, maar ben te duf, en dat scheelt weer een lap tekst.)

Ik zie christenen al een anti-homo-demonstratie houden, en daar OT-teksten bij verspreiden, die over dat doden gaan. Dat geeft meteen een rel.
Maar ook wie enkel oude teksten verspreid: het kriterium is gewoon wat de klaarblijkelijke bedoeling daarvan is! Dat is gewoon een hoofdciterium op zich, dat misschien nog wel sterker is dan de vrijheid van Godsdienst of Meningsuiting. Die Grondrechten mogen volgens de Grondwet ook beperkt worden door de wet! En aangezien het hier over doden gaat, twijfelt niemand er aan dat de boel hier beperkt kan worden.

Maar Islam. Enige reden waarom die weer de lul is, is omdat er een behoorlijke geloofsstroming is, die de moraal van vervlogen eeuwen weer tot de enige heilige norm verheft. Nou, dan krijg je die hele strijd, die er in de afgelopen eeuwen gevoerd is tegen dit soort dingen in de godsdiensten, gewoon nog even in verkorte vorm terug! Als Christendom dit zou doen kreeg je echt hetzelfde.

Maar vindt er iemand, dat Islam hier onrecht wordt aangedaan?? Leg maar uit hoor! Ben éen-en-al oor!..

ZbaqZbaq
24-04-04, 13:31
Maarten het valt me erg tegen van jou dat je het maar niet kunt vatten. Je bent normaliter erg snuger en vatbaar voor argumenten.

Mein Kampf is niet verboden.

En door niemand wordt gepropageerd dat homo's van daken gegooid moeten worden laat staan dat er anti-homo demonstraties gehouden worden. Voor de zoveelste keer...het gaat hier om vertalingen uit een geschrift van de 13e eeuw.

En dat boek werd verkocht in meerdere boekhandels, werd gebruikt in opleidingen op de Hogeschool van A'dam.

Toen in NOVA en op Radio1 dergelijke teksten uit Christelijke geschriften werden aangehaald gilden alle CDA'ers dat het een kwestie van interpretatie was. Dan is mijn vraag ...waarrom niet kunnen bevatten dat ook in dit geval de teksten onderhevig zijn aan diverse interpretaties ?

Maarten ik ben teleurgesteld in je :huil:

Simon
24-04-04, 13:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
En door niemand wordt gepropageerd dat homo's van daken gegooid moeten worden laat staan dat er anti-homo demonstraties gehouden worden. Voor de zoveelste keer...het gaat hier om vertalingen uit een geschrift van de 13e eeuw.


Natuurlijk wordt het wél gepropageerd dat je homo's van de daken mag gooien. Immers mensen als Cheppi willen hier graag een islamitische staat vestigen. Tegelijkertijd zeggen ze dat het doden van moslims niet kan omdat dit nu geen islamitische staat is. Maar tegelijkertijd vind hij het prima als dit in educatieve boeken staat. Dus hij propageert het wel degelijk. Hetzelfde kan je zeggen over die moskee Al Tawheed.

Anwaro
24-04-04, 14:13
Geplaatst door Maarten
Zbaq, je moet het niet eerst groter maken dan het is, er dan zeggen dat het onduidelijke mist is.
Anwaro doet eigenlijk hetzelfde, en krijgt dan ook al twijfels..
Het is vrij simpel hoor, het gaat hier gewoon om het propageren van het doden van mensen. Mein Kampf is toch ook verboden? Maakt niet uit wie: iedereen die zoiets doet, die komt in Nederland zwaar onder vuur te liggen. En dat kan binnen het systeem van de wet op alle mogelijke manieren hard gemaakt worden, zonder dat al die andere zaken daar last van hebben. (ik had het hier al bijna gedaan, maar ben te duf, en dat scheelt weer een lap tekst.)

Ik zie christenen al een anti-homo-demonstratie houden, en daar OT-teksten bij verspreiden, die over dat doden gaan. Dat geeft meteen een rel.
Maar ook wie enkel oude teksten verspreid: het kriterium is gewoon wat de klaarblijkelijke bedoeling daarvan is! Dat is gewoon een hoofdciterium op zich, dat misschien nog wel sterker is dan de vrijheid van Godsdienst of Meningsuiting. Die Grondrechten mogen volgens de Grondwet ook beperkt worden door de wet! En aangezien het hier over doden gaat, twijfelt niemand er aan dat de boel hier beperkt kan worden.

Maar Islam. Enige reden waarom die weer de lul is, is omdat er een behoorlijke geloofsstroming is, die de moraal van vervlogen eeuwen weer tot de enige heilige norm verheft. Nou, dan krijg je die hele strijd, die er in de afgelopen eeuwen gevoerd is tegen dit soort dingen in de godsdiensten, gewoon nog even in verkorte vorm terug! Als Christendom dit zou doen kreeg je echt hetzelfde.

Maar vindt er iemand, dat Islam hier onrecht wordt aangedaan?? Leg maar uit hoor! Ben éen-en-al oor!..

Lees het stukje van Haselhoef 's...

Rabi'ah.
24-04-04, 14:15
Geplaatst door Simon
Natuurlijk wordt het wél gepropageerd dat je homo's van de daken mag gooien. Immers mensen als Cheppi willen hier graag een islamitische staat vestigen. Tegelijkertijd zeggen ze dat het doden van moslims niet kan omdat dit nu geen islamitische staat is. Maar tegelijkertijd vind hij het prima als dit in educatieve boeken staat. Dus hij propageert het wel degelijk. Hetzelfde kan je zeggen over die moskee Al Tawheed.

Dus jij vindt dat alle dertiende-eeuwse boeken met niet-progressieve teksten over homo's en vrouwen niet meer vertaald, verkocht en gelezen mogen worden?
Hetgeen waar die moskee zich op kan beroepen, is de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van geschreven pers.
En het gaat niet eens zozeer om vrijheid van meningsuiting, aangezien de schrijver van het boek in kwestie zich allang aan gene zijde bevindt :moe:.
Zoals door mij en anderen in diverse topics al gezegd is: Er bestaan tientallen, zo niet honderden of duizenden boeken waarin -al dan niet religieus geďnspireerd- kwetsende, denigrerende en andere afkeurenswaardige teksten over vrouwen, homo's, allochtonen, moslims etc. staan. Ik kan mij als moslima bijvoorbeeld absoluut niet vinden in De Duivelsverzen van Salman Rushdie, maar de man heeft de vrijheid om te schrijven wat hij wil, een vrijheid die een van de pijlers is van de democratische rechtsstaat.
Like I said, ik vind het tekenend dat juist diegenen die moord en brand schreeuwen over de zogenaamde bedreiging voor de Nederlandse democratische rechtsstaat, wensen te tornen aan een van de pijlers ervan :moe:.
Zulk gedrag getuigt van hypocrisie, kortzichtigheid, een gebrek aan zelfreflectie en zelfkritiek en een gebrek aan realiteitszin.


Groetjes/wa salam,

Rabiah.

Maarten
24-04-04, 14:20
Geplaatst door eva2
die boeken werden ook verkocht in de gewone boekhandel,
en ze roepen niet op tot het doden van mensen.(de moskee.
In dat boek wordt puur de islamitische wetten uitgelegd,
Die alleen uitgevoerd kunnen en mogen worden in een islamitische staat en aangezien die niet bestaat zijn we snel klaar hiermee!
bovendien respecteren moslims de regels en grondwet van het desbetreffende land waar ze wonen,dus is het niet van toepassing op een Niet islamitische staat!
Dus vormt geen enkele bedreiging voor een niet moslim
zoals cheppih ook al zei dit is puur een hetze!
ik word hier doodziek van!
heb je nova gisteren gezien!
daar hadden ze een paar citaten uit een vagods boeken waarna minister verdonk dacht dat ze uit de koran kwamen.
MAAR NEE UIT DE BIJBEL!
moeten we de bijbel dan ook maar verbieden !!!!!etc etc!

In het andere topic heb ik al staan uitleggen wat het verschil is tussen uitgevers, religieuze organisaties, en simpele boekhandels. Fout, dat zijn de mensen, die de oproepen bewust staan te propageren. Dat is een criterium op zich, dus onwetende boekhandels, dat zegt niks.

Wordt de godsdienst uitgelegd, zeg je? Was dat van dat gebouw een Hadith? Dacht het niet. Er is dus iemand, die staat te vertellen, dat die moraal van toen nu uitgevoerd moet worden! Nou, dat is precies het criterium. Maakt ook niet uit of iemand dat op grond van een godsdienst doet, of wat anders.
Hier is trouwens geen sprake van uitleg van een godsdienst, maar een pleidooi voor een bepaalde uitleg daarvan, namelijk letterlijk toepassen.

Als iemand zegt, dat homo's in een Islamitische staat van het dak geooid moeten worden, heb ik er nog niet zo'n moette mee. Dan weten we weer precies wat we hebben aan een Islamitische staat!
Maar als iemand dat schrijft of zegt zónder dat er precies bij te vermelden, dan zegt ie gewoon dat dít volgens Islam recht is! En de Koran is bepaald niet zo duidelijk of daarvoor wel een Islamitiche staat vereist is! Dat kun je wel vinden, maar dat is beslist nog geen gesneden koek onder moslims!
Vééél aannemelijker is, dat een boze moslim vind dat het een veel gróter kwaad is dat er nog geen Islamitische rechtbanken zijn, dan dat een onbevoegde een straf uitvoert in een geval, waarin zónnelklaar is dat er flink gezondigd wordt!
En juist dit is een féitelijk gegeven, en dát speelt een rol bij de vraag of iets schadelijke propaganda kan zijn!

En ja ik heb Nova gezien!! Heb me dood gelachen! Blijkbaar jongens met hersens daar! Maar zie jij het verschil?? In christendom is dat doden helemaal geen levende norm! Oud boek, that's all!
Maar in de moslimwereld staan homo's er een stuk slechter voor. En de neiging om de oude teksten serieus te nemen is veel groter. En er staat iemand klaarblijkelijk in eigen bewoordingen te herhalen wat de norm is! Nou, dan wordt het tijd voor actie hoor!

Als het een hadith is, dan kan het misschien nog net. Maar als het iets anders is, bijvoorbeeld een uitspraak van een islamgeleerde, en je komt daar nou nog mee aan als uitleg van wat Islam is, dan is dat het propageren van DIE moraal!

Als ik in het kader van uitleg van christelijke moraal aankom met uitspraken van een oude Kerkvader, dan is dát wat IK propageer!

Verder zal het veel autochtonen een biet roesten, of moslims vinden dat er eerst een islamitische staat moet zijn! Gewoon het féit dat mensen vinden wat de goede moraal is, dát veroorzaakt de walging! Of het verder al bedreigend is, en of moslims zich netjes inhouden, dat interesseert nog niemand!

Verder zie ik toch al járen, dat moslims véel feller reageren vanwege hetzen tegen Islam, dan op de foute toestanden waar de kritiek over gaat! Ik snap best dat Hirsi Ali radicaliseert! En ook dan ánderen dat doen!
Nou is het zeker zo, dat moslims veel teveel aangesproken worden op wat bepaalde moslims doen, soms tot aan het bespottelijke toe. Maar als er twijfel is over waar je voor staat, en je laat niet zíen waar je voor staat, dan is dat wel vragen om moeilijkheden!
Denk je nou echt, dat als je antwoorden geeft van: rustig maar we hebben nog geen islamitische staat, dat dat erg helpt?? Nee! Sommige mensen zeggen meteen: zie je wel? Kutmentaliteit, die moslims!

Maar goed, misschien is Cheppi nog ergens online te vinden.

Rabi'ah.
24-04-04, 14:30
Geplaatst door Maarten
In het andere topic heb ik al staan uitleggen wat het verschil is tussen uitgevers, religieuze organisaties, en simpele boekhandels. Fout, dat zijn de mensen, die de oproepen bewust staan te propageren. Dat is een criterium op zich, dus onwetende boekhandels, dat zegt niks.

Wordt de godsdienst uitgelegd, zeg je? Was dat van dat gebouw een Hadith? Dacht het niet. Er is dus iemand, die staat te vertellen, dat die moraal van toen nu uitgevoerd moet worden! Nou, dat is precies het criterium. Maakt ook niet uit of iemand dat op grond van een godsdienst doet, of wat anders.
Hier is trouwens geen sprake van uitleg van een godsdienst, maar een pleidooi voor een bepaalde uitleg daarvan, namelijk letterlijk toepassen.

Als iemand zegt, dat homo's in een Islamitische staat van het dak geooid moeten worden, heb ik er nog niet zo'n moette mee. Dan weten we weer precies wat we hebben aan een Islamitische staat!
Maar als iemand dat schrijft of zegt zónder dat er precies bij te vermelden, dan zegt ie gewoon dat dít volgens Islam recht is! En de Koran is bepaald niet zo duidelijk of daarvoor wel een Islamitiche staat vereist is! Dat kun je wel vinden, maar dat is beslist nog geen gesneden koek onder moslims!
Vééél aannemelijker is, dat een boze moslim vind dat het een veel gróter kwaad is dat er nog geen Islamitische rechtbanken zijn, dan dat een onbevoegde een straf uitvoert in een geval, waarin zónnelklaar is dat er flink gezondigd wordt!
En juist dit is een féitelijk gegeven, en dát speelt een rol bij de vraag of iets schadelijke propaganda kan zijn!

En ja ik heb Nova gezien!! Heb me dood gelachen! Blijkbaar jongens met hersens daar! Maar zie jij het verschil?? In christendom is dat doden helemaal geen levende norm! Oud boek, that's all!
Maar in de moslimwereld staan homo's er een stuk slechter voor. En de neiging om de oude teksten serieus te nemen is veel groter. En er staat iemand klaarblijkelijk in eigen bewoordingen te herhalen wat de norm is! Nou, dan wordt het tijd voor actie hoor!

Als het een hadith is, dan kan het misschien nog net. Maar als het iets anders is, bijvoorbeeld een uitspraak van een islamgeleerde, en je komt daar nou nog mee aan als uitleg van wat Islam is, dan is dat het propageren van DIE moraal!

Als ik in het kader van uitleg van christelijke moraal aankom met uitspraken van een oude Kerkvader, dan is dát wat IK propageer!

Verder zal het veel autochtonen een biet roesten, of moslims vinden dat er eerst een islamitische staat moet zijn! Gewoon het féit dat mensen vinden wat de goede moraal is, dát veroorzaakt de walging! Of het verder al bedreigend is, en of moslims zich netjes inhouden, dat interesseert nog niemand!

Verder zie ik toch al járen, dat moslims véel feller reageren vanwege hetzen tegen Islam, dan op de foute toestanden waar de kritiek over gaat! Ik snap best dat Hirsi Ali radicaliseert! En ook dan ánderen dat doen!
Nou is het zeker zo, dat moslims veel teveel aangesproken worden op wat bepaalde moslims doen, soms tot aan het bespottelijke toe. Maar als er twijfel is over waar je voor staat, en je laat niet zíen waar je voor staat, dan is dat wel vragen om moeilijkheden!
Denk je nou echt, dat als je antwoorden geeft van: rustig maar we hebben nog geen islamitische staat, dat dat erg helpt?? Nee! Sommige mensen zeggen meteen: zie je wel? Kutmentaliteit, die moslims!

Maar goed, misschien is Cheppi nog ergens online te vinden.

Zie mijn post hierboven :moe:.
En sinds wanneer is een fundi-moskee als de El Tahweed normatief voor de mening van de meerderheid van de moslims?
Sinds wanneer kunnen moslims niet zelf bedenken dat een of andere geleerde uit de dertiende eeuw dertiende-eeuwse opvattingen heeft?
En hoezo "moslims" of "DE moslims"? Wij zijn net zo goed individuen hoor, met evenveel diversiteit als niet-moslims.
Mijn God, ik word hier zo moe van he....... :droef:
Dringt het nou tot niemands botte hersens door dat het hier om een georkestreerde hetze gaat?
Dat de aandacht afgeleid wordt van de echte problemen?
Dat groepen bewust tegen elkaar uit worden gespeeld?
En sinds wanneer moeten moslims zich verantwoorden voor het verderfelijke gedachtengoed van een kleine minderheid die kennelijk de meeste aandacht krijgt/de grootste bek heeft?
Waarom, waarom, waarom? :droef:

Groetjes,

Rabiah.

lennart
24-04-04, 14:33
Rabi'ah: Je hebt gelijk wanneer je zegt dat mensen tegen elkaar worden uitgespeeld. Dit proces is al ingang gezet aan het begin van de jaren 90 door de "islamexpert" en zionist Bernard Lewis.

Het uitspelen van groepen is altijd het geliefde middel geweest van de machthebbers over het kapitaal om hun rijkdom te behouden. :(

Simon
24-04-04, 14:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus jij vindt dat alle dertiende-eeuwse boeken met niet-progressieve teksten over homo's en vrouwen niet meer vertaald, verkocht en gelezen mogen worden?

Ik geloof niet dat ik dat ergens beweerd heb. Lezen is moeilijk en je hoeft niet voor mij conclusies te trekken. Ik schreef dit:

Natuurlijk wordt het wél gepropageerd dat je homo's van de daken mag gooien. Immers mensen als Cheppi willen hier graag een islamitische staat vestigen. Tegelijkertijd zeggen ze dat het doden van moslims niet kan omdat dit nu geen islamitische staat is. Maar tegelijkertijd vind hij het prima als dit in educatieve boeken staat. Dus hij propageert het wel degelijk. Hetzelfde kan je zeggen over die moskee Al Tawheed.

Duidelijk genoeg toch? Als je dit soort teksten aanhaalt en die om wat voor reden dan ook educatief vind dan moet je ze goed inleiden en in een context plaatsen. Het gaat hier om een verzamelbundel van teksten van imams die de auteur bijeen heeft gebracht "omdat hij ze juist vindt". Als je dat op die wijze in omloop brengt vind ik dat zeer schadelijk. Schadelijk voor homo's maar ook voor moslims. Dus als je mij vraagt wat ik het beste zou vinden dan zou ik zeggen dat die reeks boeken geredigeerd wordt. Van mij hoeven die teksten er niet eens uit maar ze moeten wel in een kader geplaatst. Tegelijkertijd vraag ik mij af wat het educatieve nut van dat soort teksten is en wat je er als moskee mee wil uitdragen door die in je assortiment op te nemen.

Rabi'ah.
24-04-04, 14:41
Geplaatst door lennart
Rabi'ah: Je hebt gelijk wanneer je zegt dat mensen tegen elkaar worden uitgespeeld. Dit proces is al ingang gezet aan het begin van de jaren 90 door de "islamexpert" en zionist Bernard Lewis.

Het uitspelen van groepen is altijd het geliefde middel geweest van de machthebbers over het kapitaal om hun rijkdom te behouden. :(

Idd ja :moe:.
De ten onder gaande Westerse samenleving heeft sinds de val van de Muur een bijna cynische behoefte aan een nieuw vijandbeeld. :moe:
En als die vijanden er niet zijn, worden die toch gewoon gemaakt? :moe:
Het is gewoon één groot ziek spelletje. Jammer dat maar weinig mensen dat doorhebben. :(

Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
24-04-04, 14:48
Geplaatst door Simon
Ik geloof niet dat ik dat ergens beweerd heb. Lezen is moeilijk en je hoeft niet voor mij conclusies te trekken. Ik schreef dit:

Natuurlijk wordt het wél gepropageerd dat je homo's van de daken mag gooien. Immers mensen als Cheppi willen hier graag een islamitische staat vestigen. Tegelijkertijd zeggen ze dat het doden van moslims niet kan omdat dit nu geen islamitische staat is. Maar tegelijkertijd vind hij het prima als dit in educatieve boeken staat. Dus hij propageert het wel degelijk. Hetzelfde kan je zeggen over die moskee Al Tawheed.

Duidelijk genoeg toch? Als je dit soort teksten aanhaalt en die om wat voor reden dan ook educatief vind dan moet je ze goed inleiden en in een context plaatsen. Het gaat hier om een verzamelbundel van teksten van imams die de auteur bijeen heeft gebracht "omdat hij ze juist vindt". Als je dat op die wijze in omloop brengt vind ik dat zeer schadelijk. Schadelijk voor homo's maar ook voor moslims. Dus als je mij vraagt wat ik het beste zou vinden dan zou ik zeggen dat die reeks boeken geredigeerd wordt. Van mij hoeven die teksten er niet eens uit maar ze moeten wel in een kader geplaatst. Tegelijkertijd vraag ik mij af wat het educatieve nut van dat soort teksten is.

Het educatieve nut van dit soort teksten: Een studie naar de geschiedenis van de opvattingen over homo's in het M-O?
Een studie naar het dertiende-eeuwse Arabisch?
Ik noem maar wat.......
Trouwens, vind je dan ook dat joodse of christelijke boeken waar dergelijke zaken over homo's te lezen zijn, in zo'n kader geplaatst moeten worden?

Groetjes,

Rabiah.

Maarten
24-04-04, 14:53
Geplaatst door Rabi'ah Dus jij vindt dat alle dertiende-eeuwse boeken met niet-progressieve teksten over homo's en vrouwen niet meer vertaald, verkocht en gelezen mogen worden? Volgens mij is het Arábische 13e eeuw! (boek uit 1964) Maar het kan ook zijn dat het over islamgeleerden ging, inderdáad uit de 13e eeuw.
Maar bepálend is gewoon waaróm je het doet, en wát je er mee uitdraagt!
Maakt echt verschil hoor of het Anne Frankhuis Mein Kampf laat zien, of dat neonazi’s dat doen.

Hetgeen waar die moskee zich op kan beroepen, is de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van geschreven pers. die altijd beperkt kan worden door de wet. En als het gaat om het propageren van de mening dat sommigen gedood moeten worden – al dan niet in een islamitische samenleving – dan is date en goede aanleiding voor zo’n wet. Ik denk niet dat het Hof voor de Mensenrechten daar een probleem mee heeft.

Er bestaan tientallen, zo niet honderden of duizenden boeken waarin -al dan niet religieus geďnspireerd- kwetsende, denigrerende en andere afkeurenswaardige teksten over vrouwen, homo's, allochtonen, moslims etc. staan. Het gaat hier wél over het doden van mensen he ? En om de vraag of dat gepropageerd of gestimuleerd wordt ! Ga jij da top éen hoop gooien met de rest ??! Maakt het je nog wat uit of je buurman je verachtelijk vindt, of dat ie je van het dak gooit ??!

Maakt trouwens geen donder uit of het maar wat geroep is ,of ernstiger is. Gewoon het feit dat daar twijfel over is, en er een káns bestaat dat er een effect van uit gaat maakt voor mij al, dat ze het flink mogen aanpakken.


Ik kan mij als moslima bijvoorbeeld absoluut niet vinden in De Duivelsverzen van Salman Rushdie, maar de man heeft de vrijheid om te schrijven wat hij wil, een vrijheid die een van de pijlers is van de democratische rechtsstaat.
Nee, en ik vind sesamstraat niks. Waar gaat dit over??


Like I said, ik vind het tekenend dat juist diegenen die moord en brand schreeuwen over de zogenaamde bedreiging voor de Nederlandse democratische rechtsstaat, wensen te tornen aan een van de pijlers ervan :moe:.
Zulk gedrag getuigt van hypocrisie, kortzichtigheid, een gebrek aan zelfreflectie en zelfkritiek en een gebrek aan realiteitszin.
Juist uiterst consequent ! Zodra er een kans bestaat dat teksten over doden, dat inderdaad kunnen stimuleren, dan gebeurt er hier wat, bij íedereen ! Het zou je net moeten opvallen, date een heleboel mensen uit verschillende richtingen daar al precies zo over denken.

Maar nogmaals, als het wekelijk gaat om iemand, die de juiste Islam probeert uit te leggen onder verwijzing naar oude geleerden, en daar komt dan dít uit, dan mogen ze dat van mij hard aanpakken hoor. Daar zet je echt niks tegenover, ook de vrijheid van meningsuiting niet, de godsdienstvrijheid niet, en de Bijbel niet. Geen hypocrisie te bekennen.

Simon
24-04-04, 15:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Het educatieve nut van dit soort teksten: Een studie naar de geschiedenis van de opvattingen over homo's in het M-O?
Een studie naar het dertiende-eeuwse Arabisch?
Ik noem maar wat.......
Trouwens, vind je dan ook dat joodse of christelijke boeken waar dergelijke zaken over homo's te lezen zijn, in zo'n kader geplaatst moeten worden?

Groetjes,

Rabiah.

Dat soort dingen staan alleen in joodse en christelijke bronteksten. Ik weet wel zeker dat deze niet in inleidende reeksen over bijvoorbeeld het christendom worden opgenomen in nederland (uitzondering; misschien in sgp kringen maar ik denk het niet?). Verder nemen christenen sowieso die teksten niet zo letterlijk en zeker het oude testament zien ze als gedateerd en niet iets waaraan ze gebonden zijn.

Verder ben ik dit met je eens:
Ik noem maar wat....... Want het is niet echt een antwoord.

Maarten
24-04-04, 15:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Het educatieve nut van dit soort teksten: Een studie naar de geschiedenis van de opvattingen over homo's in het M-O?
Een studie naar het dertiende-eeuwse Arabisch?
Ik noem maar wat.......
Je ontkent hier de bedoeling. En die bedoeling is niet zo maar een bijzaakje, maar staat helemaal centraal.

Geloof me.. als er hier een boekje door een christen uitgegeven wordt - puur om historische redenen - waarin staat wat christenen door de eeuwen heen zoal gezegd hebben over hoe móslims behandeld moesten worden, dan stond de héle moslimwereld hier op zijn kop!!
Moslims zouden niet ván- maar helemaal úit hun dak gaan over hetze!!!
En ik geef ze nog gelijk ook! De bedóeling van de uitgave zou discutabel zijn. (dat boekje zou dus vol staan met de afschuwelijkste verhalen over moslims he? Maar wel allemaal historisch verantwoord! :hihi: )

Maar nou verschijnt er in een anti-homo wereld een boekje verschijnt waarin de juiste Islam "per ongeluk" wel érg anti-homo is (bedoeling??), dan wordt er over hetze gegild omdat daar tegen geprotestéérd wordt!! (ja, ja, de hele Islam wordt natuurlijk weer aangevallen!.. :rolleyes: )

Had je het over hypocrisie??!

RinC
24-04-04, 15:37
Ik heb nog geen homo gezien die door een moslim is gedood, jullie wel?

Dutchguy
24-04-04, 15:39
Geplaatst door RinCoonie
Ik heb nog geen homo gezien die door een moslim is gedood, jullie wel?

Nee, wel een oproep daartoe.

RinC
24-04-04, 15:44
Geplaatst door Dutchguy
Nee, wel een oproep daartoe.

Ach ja...Er wordt zoveel opgeroepen de laatste tijd. Ik ga vanavond even in de bieb van moskee even tjekken of die passage er echt in staat. Kan me niet voorstellen dat je zomaar iemand kan doden :wat?!:

Dutchguy
24-04-04, 15:47
Geplaatst door RinCoonie
Ach ja...Er wordt zoveel opgeroepen de laatste tijd. Ik ga vanavond even in de bieb van moskee even tjekken of die passage er echt in staat. Kan me niet voorstellen dat je zomaar iemand kan doden :wat?!:

Veels te mooi weer voor het doden vandaag trouwens. :wink:

ZbaqZbaq
24-04-04, 15:56
Geplaatst door Dutchguy
Nee, wel een oproep daartoe.
oh ? waar dan ? dat boek uit de 13e eeuw ?

staken jullie destijd niet jullie vrouwen in de fik als ze zich een beetje raar gedroeg ? werden joden toen niet afgeslacht om dat ze het volk van de duivel waren....

en dat laatste hebben jullie vorige eeuw nog even en masse in praktijk gebracht.

ik kan me me de laatste keer dat homo's van daken werden gegooid eigenlijk niet herrineren....sterker nog....zelfs de eerste keer dat het gebeurt zou moeten zijn is mij niet bekend.

VanDaal
24-04-04, 16:36
Ik zie steeds Mein Kampf genoemd, voor de geinteresseerden: niet verboden in Arabische landen:

Kifāḥī, Adūlf Hitlir. 2e druk, Bayrūt : Dār al-Kutub al-Ša`biyya, 1975.

ZbaqZbaq
24-04-04, 16:39
Geplaatst door VanDaal
Ik zie steeds Mein Kampf genoemd, voor de geinteresseerden: niet verboden in Arabische landen:

Mein Kampf is nergens in de wereld verboden voorzover ik weet...behalve in Duitsland.

sjaakie
24-04-04, 16:43
Geplaatst door ZbaqZbaq


Mein Kampf is niet verboden.



^ top
II. Geschiedenis
1932 In Tsjechoslowakije wordt het boek verboden vanwege de wrede militaire doctrines.
1937 Mein Kampf wordt in Palestina verboden.
1945 De bezittingen van ******, ook het copyright op Mein Kampf wordt geconfisceerd door de Duitse staat Beieren. Deze weigert elke herdruk toe te staan.
1974 Uitgeverij Ridderhof kondigt een heruitgave in de vertaling van NSB'er Steven BArends die in 1939 werd uitgegeven door De Amsterdamsche Keurkamer. Volgens de minister van Justitie is ingrijpen niet mogelijk omdat er in Nederland vrijheid van Drukpers is. Na verspreiding zal het boek in beslag genomen kunnen worden op grond van artikel 137e, dat elke publicatie die aanzet tot rassenhaat verbiedt.
1974 Het auteursrecht van de vertaling blijkt bij de Nederlandse staat te liggen. De regering van Beieren vraagt de Nederlandse overheid stappen te nemen. In maart laat de Rotterdamse officier van justitie 795 exemplaren in beslag nemen. Inmiddels waren er al 3000 exemplaren in België verspreid.
1975 Er wordt een strafvervolging tegen de uitgever ingesteld op grond van overtreding van het auteursrecht, niet op grond van artikel 137e. De uitgever heeft inmiddels van publicatie afgezien, ongeacht de uitspraak van de rechter.

http://www.xs4all.nl/~jikje/Verbod/Boeken/kampf.html

VanDaal
24-04-04, 16:44
Mein Kampf is niet verboden, maar de Nederlandse Staat meent er het auteursrecht op te hebben en heeft daarmee het herdrukken van het boek tot nu toe verboden. De verkoop van het boek, ook tweedehands, is eveneens verboden.

In Arabische landen zijn herdrukken geen probleem:

Kifāḥī, Adūlf Hitlir, tarğamat Luwīs Al-Ḥāğğ. Bayrūt : Dār Ṣādir, 1963. Reprint [Bayrūt] : Bīsān, 1995. 8346 E 19

‘Mijn strijd (Mein Kampf).’

Een ongewijzigde herdruk van de ‘ongecensureerde’, onvolledige Arabische vertaling van Mein Kampf uit 1963. De Libanese christelijke vertaler Luwīs (Louis) Al-Ḥāğğ beschouwt blijkens een kort voorwoord de strijd tegen het communisme als ******s grootste verdienste

ZbaqZbaq
24-04-04, 16:48
Geplaatst door VanDaal
Mein Kampf is niet verboden, maar de Nederlandse Staat meent er het auteursrecht op te hebben en heeft daarmee het herdrukken van het boek tot nu toe verboden. De verkoop van het boek, ook tweedehands, is eveneens verboden.

tweedehans verkoop veboden ? hmmm...slaat als een tang op een varken.

Je kan m in bijna elke bieb krijgen.

VanDaal
24-04-04, 16:51
In Nederland is het boek zonder problemen beschikbaar. Behalve dat het bezit en uitlenen ervan geen probleem is, kan men in iedere grotere bibliotheek terecht. De bibliotheken met exemplaren, zoals de Openbare Bibliotheek in Rotterdam, lenen deze exemplaren niet uit maar bieden ze wel ter inzage aan. Alleen het verveelvoudigen en verkopen van Mein Kampf is niet toegestaan.

VanDaal
24-04-04, 16:56
Kavgam, Adolf ******, tercüme Mine Toker. 10e Druk, İstanbul : Toker Yayınları, 1994. 8302 D 15


‘Mijn strijd (Mein Kampf).’

De tiende druk van een van de Turkse vertalingen van Mein Kampf. De vertaler Mine Toker noemt het boek een ‘ideologisch werk dat de gevaren aantoont van het marxisme en het joodse imperialisme, dat de gehele wereld in zijn greep houdt, en tevens de allergrootste slag toebrengt aan deze vijand van het nationalisme, die twee gezichten heeft, maar slechts één lichaam.’

VanDaal
24-04-04, 16:57
Adolf ****** heeft altijd een zekere populariteit genoten in de Arabische wereld, aanvankelijk vanwege zijn strijd tegen de koloniale overheersers Groot-Brittanniëe en Frankrijk, later vooral door zijn ‘eindoplossing van het joodse vraagstuk’, waarbij men meestal geen onderscheid maakt tussen antisemitisme en antizionisme.

RinC
24-04-04, 17:22
Vandaal, wat is de relevantie?

Simon
24-04-04, 17:25
Geplaatst door RinCoonie
Vandaal, wat is de relevantie?

Zijn nickname zegt genoeg.

ZbaqZbaq
24-04-04, 17:27
Geplaatst door VanDaal
Adolf ****** heeft altijd een zekere populariteit genoten in de Arabische wereld, aanvankelijk vanwege zijn strijd tegen de koloniale overheersers Groot-Brittanniëe en Frankrijk, later vooral door zijn ‘eindoplossing van het joodse vraagstuk’, waarbij men meestal geen onderscheid maakt tussen antisemitisme en antizionisme.

Maar dat niveau van populariteit zoals ie dat in NL of de rest van Europa had gehaald is nooit sprake geweest.

Maarten
24-04-04, 17:43
Geplaatst door ZbaqZbaq staken jullie destijds niet jullie vrouwen in de fik als ze zich een beetje raar gedroeg ?We zullen het maar even niet over hebben over hoe vrouwen in Islam de dupe zijn geworden, of dacht je dat de Taliban iets níeuws uitgevonden hadden?

Maar als een mannenbeweging met een stalen gezicht gingen uitleggen wat je juiste moraal was, en intussen boekjes ging uitgeven over het in de fik steken van vrouwen vroeger, dan hadden we inderdaad een probleem, ja!


werden joden toen niet afgeslacht om dat ze het volk van de duivel waren....

Ja, daar zou Gretta Duisenberg eens een opsomming van moeten geven in een boek over haar visie op moraal ! :hihi: Het liefst na het hoofdstuk over de VN-beginselen ! :hihi:
Zbaq, die « 6 miljoen » waren al een probleem !! Wou je daar nog een historische lijst van redenen om joden af te slachten aan toevoegen ?? Verhalen over hoe je zo’n gaskraan nou precies richt ?
Snap je nou een beetje wat het probléem is ?


en dat laatste hebben jullie vorige eeuw nog even en masse in praktijk gebracht.
Vandaar dat ze nou denken: voorkomen is beter dan genezen!


ik kan me me de laatste keer dat homo's van daken werden gegooid eigenlijk niet herrineren....sterker nog....zelfs de eerste keer dat het gebeurt zou moeten zijn is mij niet bekend.
Dat denkt ook niemand. Vandaar dat het ook geen hetze tegen Islam is!

Maar wat zegt het, dat jou niets bekend is? Het is niet bepaald een trend onder moslims, om grote opsommingen te maken van misdaden door moslims, wel? Moet je alleen al op de site hier kijken wat er gebeurt as er kritiek komt. En in moslimlanden?? Iemand die precies gaat uitvogelen, wat de Islamitische geestelijkheid zoal op zijn geweten heeft? Daggut nie!.. Die kan meteen onder valse naam in Engeland gaan wonen!
In het westen is dat allemaal geen probleem. Kritiek op christelijke geschiedenis? Is er zát. Met name onmenselijke praktijken, dat willen mensen graag weten.
Maar over homo’s in de moslimwereld? Dat gaat over sexuele afwijkingen. Daar kan goed korte metten mee gemaakt zijn, zonder dat iemand het er nog ooit over had. Over die dingen praat je niet.
Nou heb ik er geen behoefte aan te veronderstellen dat het een bende geweest is, maar zoals jij doet, veronderstellen dat er niets aan de hand is, dat vind ik wel erg naief hoor.

Het is trouwens de vraag hoe lang geleden het is, dat er weer van die oude teksten in omloop kwamen. Misschien is dat vooral een trend, sinds het westen er soepeler in werd. (hoewel? 1964 was nog niet direct soepel.. Of toch al? Parijs enzo.. )
Maar wat het effect van dergelijke boeken is, dat is niet te meten. Hoeveel moslims er om die reden vermoord zijn, dat is vermoedelijk ook niet te achterhalen. Maar feit is wel dat homo’s het moeilijk hebben in de moslimwereld. Je kunt je afvragen wat dat veroorzaakt.

Maarten
24-04-04, 17:47
Geplaatst door ZbaqZbaq
Mein Kampf is nergens in de wereld verboden voorzover ik weet...behalve in Duitsland.

Holocaust-ontkenningen zijn daar verboden, maar hier niet. Dat was het (ik moest ook even denken.)

Evian
24-04-04, 18:33
Geplaatst door lennart

Het uitspelen van groepen is altijd het geliefde middel geweest van de machthebbers over het kapitaal om hun rijkdom te behouden. :(


Dat is altijd zo en zal altijd zo blijven... Als Balkenende eerlijk zou zijn zoals het een christen betaamt dan zou hij niet alleen dat boek moeten verbieden, maar ook de Bijbel en de Koran. De hele mikmak! Het is het een of het ander en meten door je maar met 1 meetlint...:). Oh ja, de Bijbel en de Koran zijn trouwens ook pijnlijk voor ongelovigen, dus verbieden die hap. daar hoef je het recht niet voor te veranderen...:).

Gisteren konden we al bij Nova zien dat de sterotypering en bevooroordeling niet alleen aan de gewone man is besteed, maar zelfs machthebbers blijken niet onbesmet. Betreurenswaardig...

ps: Juist vertegenwoordigers van de Islam (die het toch al zwaar te verduren heeft) moeten juist op hun hoede zijn als het gaat om de uitleg/verspreiding van doelgerichte passages uit de Koran. Wat voor nut heeft het om aan te geven dat homosexualiteit naar Gods gebod verboden is en hier straf op staat in een land als Nederland??? In mijn ogen moeten moslims die de teksten in de Koran willen doen herleven eerst terug naar hun eigen land, daar alles op een rijtje zetten en dan pas stoom afblazen in andere landen...:).

sjaakie
24-04-04, 18:33
Geplaatst door Maarten
Holocaust-ontkenningen zijn daar verboden, maar hier niet. Dat was het (ik moest ook even denken.)


http://www.meldpunt.nl/index.php3?link=revisionisme

http://www.meldpunt.nl/index.php3?link=usenet2

freya
24-04-04, 19:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Het educatieve nut van dit soort teksten: Een studie naar de geschiedenis van de opvattingen over homo's in het M-O?
Een studie naar het dertiende-eeuwse Arabisch?


Kom op zeg, dit is een studie boek voor mensen die een goed moslim willen zijn.

Geschreven in 1964, met een voorwoord waarin de schrijver zegt dat dit een verzameling is van de beste interpretaties van geleerden.
M.a.w. de schrijver zegt dat je om een goed moslim te zijn deze interpretaties moet volgen. En de mensen die dit boek verspreiden zijn het daar kennelijk mee eens.

En dat vind ik ook zorgwekkend. Hoeveel exemplaren zijn er verspreid en hoeveel argeloze moslims zijn hiermee op een behoorlijk fout spoor gezet?

En die moskee heeft een flink pak boter op het hoofd, want in een winkel van een geloofsgemeenschap gaat een klant ervan uit dat de lectuur die daar ligt OK is. Die verantwoordelijkheid heb je op je genomen, als spirituele wegwijzer maak je een voorselectie.
Ik heb zo'n vermoeden dat de boeken van Nasr Abou Zayd daar niet op voorraad zullen zijn. Dat zou net zoiets zijn als de katholieke catechismus in een gereformeerd winkeltje, hoogst omwaarschijnlijk.

Orakel
24-04-04, 19:26
Voordat deze topic een wedstrijdje 'wie heeft de grootste' wordt; weet iemand waar dat boek De weg van de Moslims gedownload kan worden?

Rabi'ah.
24-04-04, 19:32
Geplaatst door freya
Kom op zeg, dit is een studie boek voor mensen die een goed moslim willen zijn.

Geschreven in 1964, met een voorwoord waarin de schrijver zegt dat dit een verzameling is van de beste interpretaties van geleerden.
M.a.w. de schrijver zegt dat je om een goed moslim te zijn deze interpretaties moet volgen. En de mensen die dit boek verspreiden zijn het daar kennelijk mee eens.

En dat vind ik ook zorgwekkend. Hoeveel exemplaren zijn er verspreid en hoeveel argeloze moslims zijn hiermee op een behoorlijk fout spoor gezet?

En die moskee heeft een flink pak boter op het hoofd, want in een winkel van een geloofsgemeenschap gaat een klant ervan uit dat de lectuur die daar ligt OK is. Die verantwoordelijkheid heb je op je genomen, als spirituele wegwijzer maak je een voorselectie.
Ik heb zo'n vermoeden dat de boeken van Nasr Abou Zayd daar niet op voorraad zullen zijn. Dat zou net zoiets zijn als de katholieke catechismus in een gereformeerd winkeltje, hoogst omwaarschijnlijk.

Freya, op zich ben ik het met je eens maar...........er is geen dwang in de godsdienst, en mensen kunnen ook zelf nadenken. Die salafi-troep gaat bij mij ook in de kattebak, en dat geldt voor veeeeeeeeel moslims die jij ook kent :hihi: :wink: :p
Je moet mensen niet overschatten, maar ook zeker niet onderschatten. Ieder normaal mens krijgt spontaan een lachstuip bij het lezen van die rotzooi. :haha:

Groetjes,

Rabiah.

freya
24-04-04, 19:37
Geplaatst door Rabi'ah.
Ieder normaal mens krijgt spontaan een lachstuip bij het lezen van die rotzooi. :haha:


De uitgever niet :moe:

Die dacht zelfs dat er wel een aardige markt voor zou zijn! :moe::moe::moe:

Rabi'ah.
24-04-04, 19:40
Geplaatst door freya
De uitgever niet :moe:

Die dacht zelfs dat er wel een aardige markt voor zou zijn! :moe::moe::moe:


Hehhehehehehe.........een aardige markt ja........:strik:

Voor de kattenbezitters! :hihi:


Onzettend flauw, ik weet het. Inhoudelijke reply volgt later insha'Allah, heb helaas last van het "maandelijkse probleem" :( :moe:

Maarten
25-04-04, 13:34
Geplaatst door sjaakie
http://www.meldpunt.nl/index.php3?link=revisionisme

http://www.meldpunt.nl/index.php3?link=usenet2

Holocaust-ontkenningen zijn dus niet rechtstreeks verboden, maar wel strafbaar via de weg van Discriminatie en Belediging.
Helemaal mee eens overigens.
Het kan trouwens wel verschil maken. Bij een echt verbod is het altijd strafbaar. Maar bij discriminatie en belediging moet wel voldaan zijn aan de eisen, zoals openbaarheid of intentie.. Dat laat wat ruimte om er over te mogen discussieren. (voor wie daar behoefte aan heeft.)
Maar de Duitsers zijn erg schuldbewust en tolereren geen enkel gerotzooi over feiten. Hun positie is anders.

Maarten
25-04-04, 13:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Voor de kattenbezitters! :hihi:

Ik begrijp nou wel beter waarom er af en toe een kat van het dak..eh.. flikkert! :hihi:

Rabi'ah.
25-04-04, 13:46
Geplaatst door Maarten
Ik begrijp nou wel beter waarom er af en toe een kat van het dak..eh.. flikkert! :hihi:

Ja, de wondere wereld der islamitische kattenbezitters he :strik: :hihi:

Maarten
25-04-04, 13:49
Geplaatst door Orakel
waar dat boek De weg van de Moslims gedownload kan worden?

:hihi: Subtiel hoor! En dat in een topic over, via welke weg sommige moslims gedownload moeten worden! :D
PS: rustig maar, de mijne is alweer wat gekrompen..

Zwarte Schaap
25-04-04, 13:50
Geplaatst door Maarten
Ik begrijp nou wel beter waarom er af en toe een kat van het dak..eh.. flikkert! :hihi:

Is dat zoiets als een hond vastbinden aan een boom en daar achterlaten?

Maarten
25-04-04, 13:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, de wondere wereld der islamitische kattenbezitters he :strik: :hihi:
Ik dacht meer aan de mede-katten, die eerst lézen waarop ze schijten, en dan hun "conclusies" trekken..

Rabi'ah.
25-04-04, 13:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is dat zoiets als een hond vastbinden aan een boom en daar achterlaten?

ZS, als je bijdehand wilt doen, moet je eerst het hele topic doorlezen :rolleyes: :moe:

Ik schreef aan Freya:


Geplaatst door Rabi'ah.
Freya, op zich ben ik het met je eens maar...........er is geen dwang in de godsdienst, en mensen kunnen ook zelf nadenken. Die salafi-troep gaat bij mij ook in de kattebak, en dat geldt voor veeeeeeeeel moslims die jij ook kent :hihi: :wink: :p

Dat was dus de grap :moe: :p :strik:

Groetjes,

Rabiah.

Maarten
25-04-04, 14:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is dat zoiets als een hond vastbinden aan een boom en daar achterlaten?
Nee ik dacht meer waarom er niet standaard 8% homo-katten waren, en of die niet van het dak geflikkerd werden door andere katten, die gelezen hebben waarop ze scheten?

Op die manier zou de katten-bezitster dus juist kunnen bijdragen aan wat zij zo graag wenst te bestrijden!
Zoiets is een algemeen menselijk thema.. vergelijk wat zware moralisten vaak voor rotzooi veroorzaken in hun pogingen de moraal te verbeteren. (geldt vaak ook voor die fundies, maar ook voor degenen die proberen ze te bestrijden, door de manier waarop.)

Zwarte Schaap
25-04-04, 14:37
Geplaatst door Rabi'ah.
ZS, als je bijdehand wilt doen, moet je eerst het hele topic doorlezen :rolleyes: :moe:

Ik schreef aan Freya:

Dat was dus de grap :moe: :p :strik:

Groetjes,

Rabiah.

Je moet er niet vanuit gaan dat ik de hele topic niet heb gelezen. Ik maak gewoon mijn opmerking naar aanleiding van Marten's reaktie en heb niets met jouw uitspraken te maken.

Zwarte Schaap
25-04-04, 14:40
Geplaatst door Maarten
Nee ik dacht meer waarom er niet standaard 8% homo-katten waren, en of die niet van het dak geflikkerd werden door andere katten, die gelezen hebben waarop ze scheten?

Op die manier zou de katten-bezitster dus juist kunnen bijdragen aan wat zij zo graag wenst te bestrijden!
Zoiets is een algemeen menselijk thema.. vergelijk wat zware moralisten vaak voor rotzooi veroorzaken in hun pogingen de moraal te verbeteren. (geldt vaak ook voor die fundies, maar ook voor degenen die proberen ze te bestrijden, door de manier waarop.)

Daarom vroeg ik het me ook af van die honden die aan een boom worden achtergelaten. Mischien dat er ook een verband te vinden/maken is met de Moslims en de puinhopen van Paars van ons aller Pim.

DEMOcraat
25-04-04, 18:59
Geplaatst door Joesoef
zaterdag 24 april 2004 uur.
'Strafrecht aanpassen om moslimtekst te verbieden'



www.volkskrant.nl

het is niet democratie maar DEMO cratie.het blijft een DEMO tot het einde.

Maarten
26-04-04, 08:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom vroeg ik het me ook af van die honden die aan een boom worden achtergelaten. Mischien dat er ook een verband te vinden/maken is met de Moslims en de puinhopen van Paars van ons aller Pim.

eh.... :hihi: Ja! Kijk.. Moumni noemde Europeanen in zijn boek al erger dan honden en varkens.. Het is dus niet helemaal uit te sluiten, dat een moslim die een Europeaan heeft - niet ongebruikelijk in homokringen - deze nog een keer aan een boom achterlaat! :D

Maar effe serieus.. Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Die fundi-islam is nieuw in Nederland, of dat het zich openbaart is nieuw. En die vertaling is ook nieuw. En sinds Moumni werd duidelijk hoe er over homo's gedacht wordt, en dat ze daar in sommige kringen veel feller tegen waren, dan waar dan ook in Nederland.
Vervolgens komt El Tawheed de juiste Islam verkopen, onder vermelding van die doodstraf (waar de wraakzuchtigheid vanaf druipt.)
Vind je het gek dat ze nou zeggen: en nou is het mooi geweest?

Ze zijn gewoon bang dat het geweld tegen homo's gaat toenemen. En die angst is terecht, als er weer lui zijn, die zeggen de echte Islam te promoten, en daarbij weer teksten over doden gaan bovenhalen.
Dit hoeft niks te maken te hebben met hoe er over moslims of Islam gedacht wordt: ze vrezen gewoon toename van geweld of intolerantie.

Nogmaals: bij christenen zie je dit absoluut niet. En als die in het kader van Bijbeluitleg allerlei teksten van oude Kerkvaders of Pausen gaan boven halen over het doden van homo's, dan krijg je ne zo goed problemen.

Vergelijk nog even de periode net na 911. Toen verwachtten ze toename van geweld tegen moslims. Toen hebben de media en de politiek maandenlang een offensief gevoerd om dat tegen te gaan. Ze verwachten gewoon ellende, en doen dan wat.

Scipio
26-04-04, 09:59
Misschien moet er een gekuiste koran komen waarin de Profeet zich verzoend met andersdenkenden en de mensenrechten toepast op de sjaria.
Lijkt mij een mooie taak voor links Nederland om een politiek-correcte versie van de islam te verzinnen!

Daviddavid
26-04-04, 10:16
Ik vind het grote onzin om de wet te gaan veranderen om op die manier dat smerige boekje te verbieden. Waarom dat boekje wel, en andere smerige boekjes niet? De bijbel, de koran en alle andere geschriften van de drie grote monotheďstische godsdiensten staan vól met moord, doodslag, verdelging, verbranding, uitroeiďng etc. etc. Verbied je dat ene boekje, dan zou je meteen ál die religieuze geschriften moeten verbieden, want ze zijn geen haar beter. Ongelovigen, anderdenkenden, homo's, vrouwen: iedereen moet er aan geloven. Het is precies de reden dat ik al sinds jaar en dag niks met religie te maken wens te hebben. Desalniettemin moet volgens mij eenieder de vrijheid hebben om zich wel bij die religies aan te sluiten, en volgens de regels daarvan te leven.

Iedere gelovige moet volgens mij eens in zijn of haar eigen hart kijken, en zich afvragen waarom je in godsnaam bij een club wilt horen die zoveel moord en doodslag predikt. En hoe je jezelf dan toch nog een goed mens kunt noemen. Daar kan ik met mijn pet niet bij.



Met groet, David

Maarten
26-04-04, 12:03
Geplaatst door Daviddavid
Waarom dat boekje wel, en andere smerige boekjes niet? Ligt er aan of je er actief iets mee propageert. Je kunt wel gaan muggeziften over andere boekjes, maar dan ontken je dat wezenlijke punt. En zelfs wanneer het al de schijn heeft, dat er echt opgeroepen wordt om mensen te doden, dan is er al reden.

Daviddavid
26-04-04, 12:09
Geplaatst door Maarten
Ligt er aan of je er actief iets mee propageert. Je kunt wel gaan muggeziften over andere boekjes, maar dan ontken je dat wezenlijke punt. En zelfs wanneer het al de schijn heeft, dat er echt opgeroepen wordt om mensen te doden, dan is er al reden.


Van al die boekjes heb ik alleen de bijbel gelezen. Werd het nodige nare in gepropageerd. En dat is in het verleden ook vaak genoeg uitgevoerd. Nu niet, maar of het daarmee definitief tot het verleden behoord, durf ik niet te zeggen. al die boeken zijn 1 gruwelijke pot nat.

Maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat ik niet begrijp dat iemand met een hart en hersenen zich thuis voelt bij religies die dit soort geweld propageren.

Rabi'ah.
26-04-04, 16:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet er niet vanuit gaan dat ik de hele topic niet heb gelezen. Ik maak gewoon mijn opmerking naar aanleiding van Marten's reaktie en heb niets met jouw uitspraken te maken.


Nounounou meneer heeft niks met mijn uitspraken te maken

:ego:

What tha matter sheep........niet op tijd gevoederd? :hihi: :p :wink:

Rabi'ah.
26-04-04, 16:49
Geplaatst door Scipio
Misschien moet er een gekuiste koran komen waarin de Profeet zich verzoend met andersdenkenden en de mensenrechten toepast op de sjaria.
Lijkt mij een mooie taak voor links Nederland om een politiek-correcte versie van de islam te verzinnen!

Jij bent echt niet goed snik he :moe:.
Leuk onderschrift :duivels:
Alleen zou ik het woord "Carthaginem" in jouw geval, vervangen door "computatorum tuum" of zoiets dergelijks in hedendaags (potjes)Latijn. :hihi: :duivels: :strik:

Groetjes :zwaai:,

Rabiah.


































:haha: :haha: :haha: :haha:

taouanza
26-04-04, 21:15
Geplaatst door Scipio
Misschien moet er een gekuiste koran komen waarin de Profeet zich verzoend met andersdenkenden en de mensenrechten toepast op de sjaria.
Lijkt mij een mooie taak voor links Nederland om een politiek-correcte versie van de islam te verzinnen!

Dat jij moet beginnen over mensenrechten.:rolleyes: