PDA

Bekijk Volledige Versie : Anti Homo Moslim Media Hype



Al3arbi
24-04-04, 12:12
Anti Homo Moslim Media Hype


Den Haag 24-04-2004 Een openbrief en een verzoeningswoord na aanleiding van een ontvangen uitnodiging van dhr. Henk Krol (Hoofdredacteur Gay Krant) om aanwezig te zijn bij een protestbijeenkomst tegen intolerantie uit Islamitische hoek. Deze protestbijeenkomst wordt georganiseerd door de voorzitter dhr. Henk Beerten van COC Nederland en Stichting Vrienden van de Gay Krant op zaterdag 24 april 2004 om half twee bij het homomonument bij de Westerkerk in Amsterdam.

De Koran, het Nieuwe testament en het Oude testament veroordelen alle drie homoseksualiteit en sodomie. En verklaren dat het uitoefenen van seksualiteit tussen mensen van hetzelfde geslacht niet door God als iets goeds gezien wordt.

In de bijbel wordt er dan ook opgeroepen in Leviticus 20:1-27 "dat een man, die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw'' met die andere man ter dood gebracht moet worden."

In de Koran zul je een dergelijke passage tevergeefs zoeken. Nergens in de Koran zul je teksten vinden waarin er opgeroepen zal worden om homoseksuelen ter dood te brengen.

Het is in dan ook in dit licht gezien misschien wel enigszins ook een klein beetje verwonderlijk te noemen dat onze Christelijke premier die een Minister President behoort te zijn voor alle Nederlanders wel een boek vanuit de Islam bestempelt als walgelijk maar zwijgt in alle talen over alle homo-onvriendelijke bejegeningen vanuit Christelijke zijde gedaan door bisschoppen en dominees en die nu nog steeds te vinden zijn in allerlei Christelijke literatuur en die te koop zijn in kerken en boekhandels.

Wat dat betreft hoop ik dat moslims en homoseksuelen zich niet door een deel van de media tegen elkaar laten uitspelen. De aangewakkerde polarisatie over het boek "De Weg van een Moslim" wat al meer dan veertig jaar overal verkocht wordt, laat mij vraagtekens zetten wat de plotselinge nieuwswaarde van dit naslagwerk en soortgelijken boeken is.

Het boek is een naslagwerk wat handelt over zaken als strafrecht, erfrecht, ethiek, geloof, gedrag en sociale betrekkingen van een moslim. Het boek is duidelijk geschreven voor een situatie in Islamitische landen. Nergens wordt in het boek aangespoord dat mensen het recht in eigen hand zouden moeten nemen. In tegendeel moslims moeten zich aan de wetten van het land houden waarin zij verblijven.

Het is jammer dat de uitgever van het boek niet explicieter door middel van voetnoten en een voorwoord aangeeft in welke context, tijd en publiek men dit boek moet plaatsen. Nu zou het inderdaad voor mensen die persé verkeerd willen begrijpen kunnen overkomen alsof Moslims in Nederland homo's zouden willen vervolgen, of nog bespottelijker met geweld de macht van de Nederlandse regering zouden willen overnemen.

Het is ook jammer dat een deel van de media aan een ieder die alleen maar negativiteit en slechtheid over de Islam heeft te melden uitgebreid spreek, zendtijd en schrijfruimte verschaft. Bijvoorbeeld dhr. Ephimenco in Trouw en mevr. Hirsi Ali in het Algemeen Dagblad en diverse andere columnisten in bijvoorbeeld Elsevier, HP de Tijd of Metro. Het zou de betrouwbaarheid van de media ten goede komen wanneer tegenstanders maar ook voorstanders van een bepaalde religie op gelijkwaardige evenredige wijze in staat gesteld zouden worden om met elkaar in debat te gaan. Nu is het door de bevooroordeeldheid van een deel van de media het noodzakelijke publiekelijke debat tegen de Islam ophitsend, bevooroordeeld en éénzijdig.


* * *

Een verzoeningswoord voor Henk Krol en andere mensenkinderen

Het doet mij pijn als mensen wiens harten gelijk mijn hart even rood en even zacht gekwetst worden.
Het doet mij pijn als mensen wiens tranen gelijk mijn tranen even zout en even bitter zich bedreigd voelen.

* * *
Maar wat kunnen wij doen?

De woorden der openbaringen zijn gesproken en de inkt is onuitwisbaar op papier en in de harten der mensen opgedroogd.

* * *
Jouw geaardheid en mijn geloof zijn voor ons beiden even heilig.
Mijn geloof en jouw geaardheid zijn voor ons even onlosmakelijk verbonden met hetgeen wie of wat wij denken te zijn.
Noch zal jij bereid zijn om jouw geaardheid op te geven noch zal ik bereid zijn om mijn geloof op te geven.

* * *
De grenzen van mijn geloof eindigen echter waar jouw grenzen van veiligheid en mededogen voor mij beginnen.
Ik ben niet jouw aanklager noch zou jij een aanklager voor mij willen zijn.
Ik oordeel niet over jou noch zou jij over mij willen oordelen.

* * *
Zo verschillend edoch zo gelijk.

Twee mensen, Twee Nederlanders, Homo, Moslim beiden geschapen door Hem, onze God die meest Liefdevol en die meeste Barmhartig is en hierin geen fouten maakt.

Vreedzaam en mededogend met elkaar samen-levend een ieder in haar eigen waarde en waarheid.

* * *
Abdullah Haselhoef

Weer
24-04-04, 13:48
:traan1:

















:D

ZbaqZbaq
24-04-04, 13:54
vind het alleen jammer dat Appie Haselhoef suggereert dat dit soort praktijken wel van toepassing kunnen zijn in islamitische landen...

Nergens in de Koran geeft God Moslims het recht om mensen te staffen die een religieuze wet breken waarbij geen andere mensen benadeeld worden...

dus in het geval van 2 personen van het gelijke geslacht die met elkaar willen flikvlooien en er geen sprake van dwang is heeft het straffen van deze mensen geen islamitische basis.

Net zoals op het eten van varkensvlees...drinken van alcohol...niet bidden...geen straffen worden voorgeschreven die door de mens mogen worden uitgevoerd.

Islam is de ultieme individuele vrijheid.

Simon
24-04-04, 13:58
Ik vind het altijd nogal komisch als moslims dan met bijbelteksten komen terwijl ze weten dat christenen heel anders met die teksten omgaan. Als in de Koran zou staan "eet vliegen" dan eten moslims vliegen. Zo simpel is het. Niet dat ik iets tegen vliegen heb ...

lennart
24-04-04, 14:19
Geplaatst door Simon
Als in de Koran zou staan "eet vliegen" dan eten moslims vliegen. Zo simpel is het. Niet dat ik iets tegen vliegen heb ...

En toch ga je af en toe kort door de bocht. Is het nou zo moeilijk om je voor te stellen dat moslims naast hun moslimzijn ook nog mens zijn?

Joesoef
24-04-04, 14:26
Hasselhoef kan het dus wel.

taouanza
24-04-04, 14:28
Geplaatst door Simon
Ik vind het altijd nogal komisch als moslims dan met bijbelteksten komen terwijl ze weten dat christenen heel anders met die teksten omgaan. Als in de Koran zou staan "eet vliegen" dan eten moslims vliegen. Zo simpel is het. Niet dat ik iets tegen vliegen heb ...

Geloof je het zelf.:rolleyes:

Dutchguy
24-04-04, 15:21
Geplaatst door taouanza
Geloof je het zelf.:rolleyes:

Die indruk wordt wel een beetje gewekt als er geen moslim is die het over zijn hart kan verkrijgen om te zeggen dat het stukje over het doden van homo's een debiele tekst is. Een hele boel andere dingen hoor ik wel, dat je het binnen een islamitische context moet zien en meer van die dingen.

Maar ik zie niemand zeggen dat het een walchelijk stukje tekst is. Dan begin ik toch te geloven dat Simon een punt heeft.

Julien
24-04-04, 15:24
Heeft deze ene meneer Haselhoef dan bewijzen dat er anti-homo boeken zijn van Christelijke dominees/ bisschoppen? Ik ben namelijk zelf Christen en ben nog nooit geconfronteerd met anti-homo praatjes. Daarnaast wordt die passage uit het OT (een Joodsboek, niet christelijk) door bijna geen enkele Christen zo letterlijk opgevat als Moslims de Koran opvatten.

En de zin "homo's moeten van torens worden neergegooid" lijkt me wel behoorlijk anti-homo, dit wordt toch wel degelijk geinterpreteerd vanuit Islamitische geschriften?

ZbaqZbaq
24-04-04, 16:21
Geplaatst door Julien
Heeft deze ene meneer Haselhoef dan bewijzen dat er anti-homo boeken zijn van Christelijke dominees/ bisschoppen? Ik ben namelijk zelf Christen en ben nog nooit geconfronteerd met anti-homo praatjes. Daarnaast wordt die passage uit het OT (een Joodsboek, niet christelijk) door bijna geen enkele Christen zo letterlijk opgevat als Moslims de Koran opvatten.

En de zin "homo's moeten van torens worden neergegooid" lijkt me wel behoorlijk anti-homo, dit wordt toch wel degelijk geinterpreteerd vanuit Islamitische geschriften?

Ik ben ook Moslim en had ook nooit gehoord van teksten waarin staat dat je homo's met het hoofd naar voren van het dak moet gooien. Maar als je goed zoekt zoals sommigen doen zal je ongetwijveld wel iets leuks vinden hoor.

Simon
24-04-04, 17:09
Geplaatst door lennart
En toch ga je af en toe kort door de bocht. Is het nou zo moeilijk om je voor te stellen dat moslims naast hun moslimzijn ook nog mens zijn?

Meestal niet, soms wel. Zoals na het lezen van de reacties hier op de verspreiding van educatieve discriminerende boekjes via een moskee.

Orakel
24-04-04, 18:24
Geplaatst door Julien
En de zin "homo's moeten van torens worden neergegooid" lijkt me wel behoorlijk anti-homo, dit wordt toch wel degelijk geinterpreteerd vanuit Islamitische geschriften?

In de Koran zul je een dergelijke passage tevergeefs zoeken. Nergens in de Koran zul je teksten vinden waarin er opgeroepen zal worden om homoseksuelen ter dood te brengen.

Dit is wat Hasselhoef zegt. Dat is ook wat mij bevreemdt aan de Al Tawheed. Als zij dit weten, waarom zeggen ze het dan niet gewoon?
Van vele anderen kan ik, als zij niet over deze kennis beschikken, rationeel beredeneren waarom zij zich niet uitspreken. Dat moet dan wel de angst zijn tegen het eigen geloof ingaan.

Van de Al Tawheed vermoed ik dat het pure contramine is.

En Dutch, ik kan me iets voorstellen bij je boosheid en gevoel van belediging, maar ik heb Schaap en ZZ zien schrijven dat de gewraakte passages niet kunnen.
Doet niet veel af aan de texten die de wereld ingeslingerd zijn, kweetut....

Dutchguy
24-04-04, 18:48
Geplaatst door Orakel
[I]

En Dutch, ik kan me iets voorstellen bij je boosheid en gevoel van belediging, maar ik heb Schaap en ZZ zien schrijven dat de gewraakte passages niet kunnen.
Doet niet veel af aan de texten die de wereld ingeslingerd zijn, kweetut....

Weet je Orakel, ik wil ook niet mensen ter verantwoording roepen en de hele boel op de spits drijven en dergelijke. Maar ik wil wel eerlijk zijn tegenover mijn gevoelens en ik werd gewoon erg boos en verdrietig van die teksten en ik voel dat nog steeds en ik ben echt de enige niet. Maar ik zie nu ook dat er weer een politieke lawine uit ontstaat die mensen gaat treffen die zich toch al het pispaaltje van de maatschappij voelen en dat kan mijn goedkeuring ook weer niet wegdragen. 't Is allemaal behoorlijk complex.

Tomas
24-04-04, 19:08
Geplaatst door Dutchguy
Weet je Orakel, ik wil ook niet mensen ter verantwoording roepen en de hele boel op de spits drijven en dergelijke.

Ik weet nu eindelijk waar "de boel op de spits drijven" vandaan komt. Het gaat dus om torenspits, het hoogste gebouw enzo.

Maar ik vind het onzin om het over het pispaaltje van de maatschappij te hebben. Het is heel eenvoudig om niks met die El Tawheed te maken te hebben, ook al ben je 10 x Moslim een baard tot Tokyo en een Burqua van beton. Die Moskee verdient het gewoon om als pispaaltje te fungeren en iedereen die nu opeens zo vreselijk spontaan over de vrijhheid van meningsuiting begint te gillen vraagt er ook zelf om.

Homowerpen is tot daar aan toe, maar niet met het hoofd naar voren. Dat kan gewoon niet. Punt.

Orakel
24-04-04, 19:15
Geplaatst door Dutchguy
Weet je Orakel, ik wil ook niet mensen ter verantwoording roepen en de hele boel op de spits drijven en dergelijke. Maar ik wil wel eerlijk zijn tegenover mijn gevoelens en ik werd gewoon erg boos en verdrietig van die teksten en ik voel dat nog steeds en ik ben echt de enige niet. Maar ik zie nu ook dat er weer een politieke lawine uit ontstaat die mensen gaat treffen die zich toch al het pispaaltje van de maatschappij voelen en dat kan mijn goedkeuring ook weer niet wegdragen. 't Is allemaal behoorlijk complex.

Kerel, je hebt alle reden om boos en verontwaardigd te zijn.
Merkte eerlijk gezegd bij mezelf ook een Pavlov-reactie om gelijk in de contramine te gaan en de handelswijze van de pers en politiek te bekritiseren, i.p.v. me eerst druk te maken om de aanleiding voor alle ophef.
Waarschijnlijk een forumdeformatie, want in mijn omgeving spraken de mensen eerst gewoon schande over de gewraakte texten en maakten zich daarna "druk" over de media- en politieke aandacht.
Daarbij deden ze zelfs dezelfde draconische voorstellen zoals die in het land te beluisteren waren, zoals sluiten die moskee en op het vliegtuig zetten die vent.
Kweenie of mijn omgeving een goede dwarsdoorsnee van de rest van het land is, maar men heeft er niks met homohaat en dergelijke onzin.

Wat wil ik hier allemaal mee zeggen? :fparty: Dunno...
Ben in deze discussie de weg een beetje kwijt, want ik las de afgelopen dagen wederom dat homohaat en de Koran niets met elkaar te maken hebben. Desondanks hoor of lees ik juist dat geluid nergens in de kranten, op tv, of vanuit de Al Tawheed.

ZbaqZbag maakte elders op dit topic een verwijt naar de passiviteit van de 2e generatie en daar zit denk ik inderdaad een deel van het probleem.

Maar goed, hoofd omhoog en schouders recht kerel. U know who u are.

Orakel
24-04-04, 19:16
Geplaatst door Tomas
Ik weet nu eindelijk waar "de boel op de spits drijven" vandaan komt. Het gaat dus om torenspits, het hoogste gebouw enzo.

Maar ik vind het onzin om het over het pispaaltje van de maatschappij te hebben. Het is heel eenvoudig om niks met die El Tawheed te maken te hebben, ook al ben je 10 x Moslim een baard tot Tokyo en een Burqua van beton. Die Moskee verdient het gewoon om als pispaaltje te fungeren en iedereen die nu opeens zo vreselijk spontaan over de vrijhheid van meningsuiting begint te gillen vraagt er ook zelf om.

Homowerpen is tot daar aan toe, maar niet met het hoofd naar voren. Dat kan gewoon niet. Punt.

:haha: mafkees

Rabi'ah.
24-04-04, 19:19
Een positief stuk van Haselhoef. Verzoenend en geruststellend, vooral ook dat gedicht eronder :duim:.
Verder ben ik het helemaal met ZZ eens: de islam is juist een godsdienst van vrijheid, zelf nadenken en zelf interpreteren. :strik:

Overigens verschil ik wel van mening over de gangbare interpretatie van bepaalde verhalen (Sodom en Gomorra) uit de Bijbel en de Koran, waarop de veroordeling van homoseksualiteit wordt gebaseerd.
Vaak wordt beweerd dat de zonde van de Sodomi's was dat ze homoseksueel waren. Dit is niet zo. Hun zonde was het feit dat zij agressief, ongastvrij, moordlustig en verkrachtend door het leven gingen en een profeet van God (Abraham/Ibrahim, aleyhi salam) en twee engelen wilden verkrachten.
Ook staat geschreven dat zij twee vrouwelijke familieleden uit de clan van Ibrahim (as) verkrachtten tot de dood erop volgde.
Hier is dus duidelijk sprake van dwang, intimidatie, machtsmisbruik en het misbruiken van weerloze mensen.
Iets totaal anders dus dan een vrijwillige liefdesrelatie tussen twee volwassen mensen van hetzelfde geslacht.
Onlangs is aangetoond dat de hersenstructuur van homo's er iets anders uitziet dan die van hetero's, en dat verklaard dus dat zij zich van nature tot hetzelfde geslacht aangetrokken voelen. Ik vind het daarom ook bijzonder walgelijk en wreed dat dit mensen dan wordt aangerekend, en dat er gezegd wordt dat zij hun homoseksualiteit niet mogen praktiseren :(
Dat er zoveel onbegrip is, en dat men niet begrijpt wat voor een kwelling dit moet zijn voor diepgelovige joden, moslims en christenen die door hun omgeving uitgestoten dreigen te worden en wie wordt wijsgemaakt dat ze geen goede joden, christenen of moslims zijn vind ik echt heel erg :(. En even erg vind ik het feit dat men op grond van een vertaling van een dertiende-eeuws boek weer een hele hetze begint tegen een -bijzonder dubieuze- moskee.
Tsja Dutchguy, ik kan me je gevoel voorstellen.
Maar trap alsjeblieft niet in de val van de Nederlandse "tolerantie"; ik vind het namelijk bijzonder opvallend dat Nederlanders ineens zo "tolerant" zijn tegenover homo's als het hun een stok geeft om moslims mee te slaan. Echt een ziek spelletje dit. De ene minderheid tegen de andere uitspelen.........maar ik moet zeggen, wij laten het zelf, als moslims en als homo's in dit geval, ook gebeuren. Dat moet veranderen.
Maar: er zijn ook lichtpuntjes. Een goede vriend van mijn vader, die zelf ook homoseksueel is, doet als filmer al een aantal jaren projecten met Marokkaanse jongeren die aan de weg timmeren. Zij weten allemaal dat hij homo is, maar laten hem verder in zijn waarde, net zoals hij hen als moslims in hun waarde laat. Dus het kan wel, met een beetje begrijp, respect en goede wil.
Vooral het begrip moet er zijn, want wat mensen niet begrijpen, is vreemd, en wat vreemd is is eng en als mensen eenmaal echt bang zijn.......is het hek van de dam.
Tsja, het is lastig en gecompliceerd, maar niet onmogelijk.
En..........God weet het het beste. :wink: :p :strik: :)


Groetjes,

Rabiah.

Tomas
24-04-04, 19:20
Geplaatst door Orakel
:haha: mafkees

Ik zag vandaag weer een vreemde religieuze uitwas. Ken jij dat? Het lijken ultra orthodoxe Moslims met een baard van een meter en een hermetisch gesloten Burqa waarin je de bijbehorende vrouw vermoedt. Maar er zit ook iets Joods aan. Kweenie hoe je dat moet definieren. Maar de kleur is helemaal pik en pik zwart en krullen. Ja krullen die vielen op. Wat was dat? En hermetisch bedoel ik echt hermetisch. Ik zag niet eens zo gauw het spleetje voor de ogen.

Dutchguy
24-04-04, 19:27
Geplaatst door Orakel
Kerel, je hebt alle reden om boos en verontwaardigd te zijn.
Merkte eerlijk gezegd bij mezelf ook een Pavlov-reactie om gelijk in de contramine te gaan en de handelswijze van de pers en politiek te bekritiseren, i.p.v. me eerst druk te maken om de aanleiding voor alle ophef.
Waarschijnlijk een forumdeformatie, want in mijn omgeving spraken de mensen eerst gewoon schande over de gewraakte texten en maakten zich daarna "druk" over de media- en politieke aandacht.
Daarbij deden ze zelfs dezelfde draconische voorstellen zoals die in het land te beluisteren waren, zoals sluiten die moskee en op het vliegtuig zetten die vent.
Kweenie of mijn omgeving een goede dwarsdoorsnee van de rest van het land is, maar men heeft er niks met homohaat en dergelijke onzin.

Wat wil ik hier allemaal mee zeggen? :fparty: Dunno...
Ben in deze discussie de weg een beetje kwijt, want ik las de afgelopen dagen wederom dat homohaat en de Koran niets met elkaar te maken hebben. Desondanks hoor of lees ik juist dat geluid nergens in de kranten, op tv, of vanuit de Al Tawheed.

ZbaqZbag maakte elders op dit topic een verwijt naar de passiviteit van de 2e generatie en daar zit denk ik inderdaad een deel van het probleem.

Maar goed, hoofd omhoog en schouders recht kerel. U know who u are.

RESPECT!!! :duim:

Rabi'ah.
24-04-04, 19:27
Geplaatst door Tomas
Ik zag vandaag weer een vreemde religieuze uitwas. Ken jij dat? Het lijken ultra orthodoxe Moslims met een baard van een meter en een hermetisch gesloten Burqa waarin je de bijbehorende vrouw vermoedt. Maar er zit ook iets Joods aan. Kweenie hoe je dat moet definieren. Maar de kleur is helemaal pik en pik zwart en krullen. Ja krullen die vielen op. Wat was dat? En hermetisch bedoel ik echt hermetisch. Ik zag niet eens zo gauw het spleetje voor de ogen.

Pfff........al die fundi's zijn één pot nat :hihi: :p :wink:

Tomas
24-04-04, 19:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Pfff........al die fundi's zijn één pot nat :hihi: :p :wink:

Ik ben een beetje aan het integreren. Niet te veel natuurlijk.

Orakel
24-04-04, 19:31
Geplaatst door Tomas
Ik zag vandaag weer een vreemde religieuze uitwas. Ken jij dat? Het lijken ultra orthodoxe Moslims met een baard van een meter en een hermetisch gesloten Burqa waarin je de bijbehorende vrouw vermoedt. Maar er zit ook iets Joods aan. Kweenie hoe je dat moet definieren. Maar de kleur is helemaal pik en pik zwart en krullen. Ja krullen die vielen op. Wat was dat? En hermetisch bedoel ik echt hermetisch. Ik zag niet eens zo gauw het spleetje voor de ogen.

Yep dat ken ik. M'n broer is er zo 1. En d'r loopt hier ook een tot de Islam bekeerde Nederlandse rond, compleet met handschoenen en zonnebril.

Maar een baard van 'n meter? Was ie blauw?

Right back at u Dutch. :fpetaf:

Tomas
24-04-04, 19:31
Geplaatst door Dutchguy
RESPECT!!! :duim:

Ze zijn zo snel weer blij, die homo's. Heerlijk.

Tomas
24-04-04, 19:34
Geplaatst door Orakel
Yep dat ken ik. M'n broer is er zo 1. En d'r loopt hier ook een tot de Islam bekeerde Nederlandse rond, compleet met handschoenen en zonnebril.

Maar een baard van 'n meter? Was ie blauw?

Zwart. Alles was zwart. Ik denk de kousen ook, maar die zag ik natuurlijk niet. Dat zou natuurlijk helemaal zot geweest zijn.

Maar drijf er maar weer de spot mee. Ik dacht echt even verschillen te kunnen zien tussen de buitenlanders. Zal de laagstaande zon wel zijn geweest.

solido
24-04-04, 19:35
Hallo,

Het is werkelijk bezopen om te veronderstellen dat je de bijbel met dat boek uit de Al Tawheed zou kunnen vergelijken.
Christenen zijn in overgrote meerderheid al ingeburgerd in de humanistische seculiere wereld. Zij hebben gelukkig in vrij korte tijd (de laatste 30 jaar) dat leerstellig denken alleen maar slecht was.

Dat nu zullen veel fanaten onder moslims ook moeten leren. Zolang er gezegd wordt dat homoseksualiteit wel bestraft mag worden en overspel ook, maar dan alleen in islamitische staten onder islamitisch recht, dan zullen de zwakken van geest, en de zeer dommen altijd blijven hangen in het homofobe denken, daar het "eigenlijk niet mag", en dat is niet passend in onze westerse samenleving.

De islam moet dus wel degelijk humaniseren, en Europeser worden.

Rabi'ah.
24-04-04, 19:35
Geplaatst door Tomas
Ik ben een beetje aan het integreren. Niet te veel natuurlijk.


Hehehhehehehe........wel oppassen hoor, voor je het weet werk je ook met Marokkaanse afspraken.......ik spreek uit ervaring :hihi: :p

Orakel
24-04-04, 19:48
Geplaatst door Tomas
Zwart. Alles was zwart. Ik denk de kousen ook, maar die zag ik natuurlijk niet. Dat zou natuurlijk helemaal zot geweest zijn.

Da bint geen kousen, da bin stokkings. Of een visnet.


Maar drijf er maar weer de spot mee. Ik dacht echt even verschillen te kunnen zien tussen de buitenlanders. Zal de laagstaande zon wel zijn geweest.

Joh, da's allemaal make-believe. Het enige onderscheid dat je kan maken is aan de hand van de baard. Langer daan 1 meter = man.
Korter dan 1 meter = vrouw.

@Solid: heb jij de eerste post wel gelezen?

Rabi'ah.
24-04-04, 19:51
Geplaatst door solido
Hallo,

Het is werkelijk bezopen om te veronderstellen dat je de bijbel met dat boek uit de Al Tawheed zou kunnen vergelijken.
Christenen zijn in overgrote meerderheid al ingeburgerd in de humanistische seculiere wereld. Zij hebben gelukkig in vrij korte tijd (de laatste 30 jaar) dat leerstellig denken alleen maar slecht was.

Dat nu zullen veel fanaten onder moslims ook moeten leren. Zolang er gezegd wordt dat homoseksualiteit wel bestraft mag worden en overspel ook, maar dan alleen in islamitische staten onder islamitisch recht, dan zullen de zwakken van geest, en de zeer dommen altijd blijven hangen in het homofobe denken, daar het "eigenlijk niet mag", en dat is niet passend in onze westerse samenleving.

De islam moet dus wel degelijk humaniseren, en Europeser worden.


Welcome back, Henkie! :duim:

kornelis
24-04-04, 21:38
Geplaatst door Tomas
Ze zijn zo snel weer blij, die homo's. Heerlijk.

Zo snel zijn homo's niet blij meer in Nederland. Het is wel goed te beseffen dat er meer homo's (inclusief de islamitische) in Nederland zijn dan moslims. En die homo's hebben zichzelf niet gemaakt. Wie dat dan wel heeft gedaan - vul zelf maar in.

Als je toch opruiming wilt houden - gooi die moslims van een hoog gebouw, die homo's van dat hoge gebouw willen gooien. Het is net zoiets als bij een voetbalscheidsrechter: wie vraagt om een gele kaart voor de tegenstander krijgt er zelf een.

Amlou
24-04-04, 21:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
vind het alleen jammer dat Appie Haselhoef suggereert dat dit soort praktijken wel van toepassing kunnen zijn in islamitische landen...



Bepaalde sociale aspecten van homosexualiteit (sodomie) vallen wel als een overtreding onder Sharia (Liwat)

Hangt ook weer af van welke school, Maliki, Hanafi, Hanbali

(Inderdaad zaken die het persoonlijke iman aangaan dus niet: zoals salat, het niet volgen van halal eetvoorschriften, ramadan etc)

Assalamou Alikoum

Tomas
24-04-04, 21:42
Geplaatst door kornelis
Zo snel zijn homo's niet blij meer in Nederland. Het is wel goed te beseffen dat er meer homo's (inclusief de islamitische) in Nederland zijn dan moslims. En die homo's hebben zichzelf niet gemaakt. Wie dat dan wel heeft gedaan - vul zelf maar in.

Als je toch opruiming wilt houden - gooi die moslims van een hoog gebouw, die homo's van dat hoge gebouw willen gooien. Het is net zoiets als bij een voetbalscheidsrechter: wie vraagt om een gele kaart voor de tegenstander krijgt er zelf een.

En gooi die lui die Moslims van hoge gebouwen willen gooien die homo's van hoge gebouwen willen gooien van hoge gebouwen....

Denk ik.

Misschien moeten we Maxima eens informeren, want zij heeft connecties met mensen die mensen uit vliegtuigen gooien.

nl-x
24-04-04, 21:43
Geplaatst door Simon
Ik vind het altijd nogal komisch als moslims dan met bijbelteksten komen terwijl ze weten dat christenen heel anders met die teksten omgaan. Als in de Koran zou staan "eet vliegen" dan eten moslims vliegen. Zo simpel is het. Niet dat ik iets tegen vliegen heb ...

En hier heb ik nou helemaal niets tegenover in te brengen...

En nog mn excuses voor de 15 homo's die ik gister nog van de Rembrandttoren heb afgeflikkerd.

Tomas
24-04-04, 21:43
Geplaatst door Amlou
Bepaalde sociale aspecten van homosexualiteit (sodomie) vallen wel als een overtreding onder Sharia (Liwat)

Hangt ook weer af van welke school, Maliki, Hanafi, Hanbali

(Inderdaad zaken die het persoonlijke iman aangaan dus niet: zoals salat, het niet volgen van halal eetvoorschriften, ramadan etc)

Assalamou Alikoum

Volgens mij zitten er in egyptische gevangenissen heel wat homo's.

In S-A bestaat het natuurlijk niet, da's duidelijk.

gaypride
24-04-04, 22:55
voor hulpverlening aan homo's met een moslimachtergrond
zie:
stichting yoesuf (http://www.yoesuf.nl)

Directe hulpverlening aan moslims en hun omgeving met vragen over seksuele diversiteit, in het bijzonder over seksuele geaardheid.

· Ben jij moslim?
· Zit je met vragen over seksualiteit in al haar verschijningsvormen of over seksuele geaardheid?
· Zoek je hulp hierbij?

Lees dan verder!

Wellicht heb je een kenner nodig om je te helpen om te gaan met het innerlijke conflict tussen je seksuele verlangens en je geloofsovertuiging en culturele opvattingen. Of je hebt vragen over homoseksualiteit, biseksualiteit, lesbische seksualiteit, heteroseksualiteit en nog andere vormen van seksualiteit. Het kan om jezelf gaan, of om iemand die je kent: jouw zoon, dochter of vriend(in). Als je met zulke vragen niet terecht kunt bij iemand uit je omgeving, dan hoef je er toch niet alleen voor te staan. Stichting YOESUF, Unit Hulpverlening, is er voor jou.

Wat kan de hulpverlener van Stichting YOESUF voor jou doen?
Onze hulpverlener luistert naar jouw verhaal en helpt je jouw ideeën op een rijtje te zetten. Daarna gaat de hulpverlener op de meest urgente ethische - en gewetensvragen in. Samen met jou wordt er naar specifieke antwoorden gezocht. Verwacht niet dat de hulpverlener van Stichting YOESUF de antwoorden op al je vragen weet. Het is de bedoeling dat er samen naar antwoorden gezocht wordt.
De aard van de hulp is sociaal-psychologische ondersteuning. Vragen over jouw fysieke aard, zoals seksuologische vragen, of hulp bij het zoeken naar een partner worden niet in behandeling genomen.

Welke hulpverlening past bij jou?

Er zijn 3 mogelijkheden voor directe hulpverlening:
1. De hulpvrager volgt al een hulpverleningstraject bij een hulpverlenende instantie. Door het tonen van een verwijsbrief van de hulpverlenende instantie of van de arts wordt een verslag van de gesprekken en een factuur naar de hulpverlenende instantie gestuurd.
2. De hulpvrager vraagt op eigen initiatief om een hulpverleningstraject.
Samen met de hulpverlener van Stichting YOESUF bestaat de mogelijkheid een persoonlijke traject, naar uw wensen, te volgen. Deze bestaat uit een intake-gesprek en minimaal 4 hulpverleningsgesprekken. De kosten hiervan worden door u aan Stichting YOESUF betaald. Kosten bedragen € 200*.
3. Een eenmalig vertrouwelijk en anoniem consultgesprek. Kosten hiervan zijn € 50*.

Bij weinig financiële draagkracht kunt u een verzoek tot korting op de kosten indienen.

Kleinschalige gespreksgroepen

Naast de bovenvermelde vormen van hulpverlening bestaat de mogelijkheid om gespreksbijeenkomsten van Stichting YOESUF bij te wonen. De doelgroep voor deze gesprekken is breed; homo, hetero of biseksueel, man of vrouw, moslim of niet. Grote overeenkomst is dat alle deelnemers met anderen van gedachten willen wisselen over het thema Islam en seksuele diversiteit.

De gespreksgroep wordt begeleid door een deskundige en heeft informatie-verwerving en het samen delen van kennis en ervaringen tot doel. De kosten zijn € 5 per persoon per gespreksgroep. Aanmelding vooraf is verplicht.
De gespreksgroep bestaat uit maximaal 7 deelnemers.
Aanmelding voor de directe hulpverlening en de gespreksgroepen kan telefonisch via Stichting YOESUF, Unit Hulpverlening: 030 233 17 50 (eventueel voicemail inspreken).

Deskundigheidsbevordering van hulpverleners voor moslims met vragen over seksuele diversiteit

De Unit Hulpverlening van Stichting YOESUF organiseert bijeenkomsten voor hulpverleners aan moslims op lokaal en regionaal niveau. Hebt u behoefte een bijeenkomst bij te wonen, meldt u dan aan via 030 233 17 50.
Bij aanmelding van minimaal 4 hulpverleners wordt een deskundigheidsbijeenkomst belegd te Utrecht. Ook kan een in-company bijeenkomst bij de hulpverleningsinstantie plaatsvinden. Neemt u contact op met de Unit Hulpverlening voor tarieven en verdere afspraken.

In het verleden zijn dergelijke bijeenkomsten georganiseerd bij Rotterdam Verkeert te Rotterdam, Parnassia te Den Haag en RIAGG regio Midden Limburg te Sittard.

Consultancy aan beleidsmakers rondom seksuele diversiteit
Beleidsmakers op lokaal, regionaal en landelijk niveau kunnen op verzoek een adviesgesprek met of adviserende dienstverlening van Stichting YOESUF aanvragen.
Momenteel maakt de Unit Hulpverlening o.a. deel uit van de adviescommissie SOA-Stichting die het project over SOA en Marokkaanse jongeren uitvoert

Financiële ondersteuning
De Unit Hulpverlening van Stichting YOESUF is afhankelijk van donaties en fondsen. Hulpvragers kunnen de kosten niet altijd zelf betalen, uw donatie is hard nodig om de bijdrage aan kosten van behoeftige hulpvragers te verlagen.
Donaties graag op rekening 72 94 992 van Stichting YOESUF te Utrecht, o.v.v. Unit Hulpverlening.

Verdere nuttige telefoonnummers
· Allochtone telefoon: + 31 (0) 10 436 71 71
· COC: + 31 (0) 20 623 45 96
· Korrelatie: 0900 1450
· Rotterdam Verkeert: + 31 (0)10 414 94 06
· Schorerstichting: + 31 (0) 20 573 94 44
· Triangel (telefonische hulpdienst): + 31 (0) 70 388 93 52

ANTI HOMO MOSLIM POLITICAL HYPE
Persbericht van Stichting YOESUF, d.d. 14 april 2004
Voortbestaan van Stichting YOESUF onzeker

Stichting YOESUF, het landelijke informatie- en educatiecentrum Islam en seksuele diversiteit, zal haar werkzaamheden moeten staken als er op korte termijn geen overheidsubsidies ter beschikking komen. Onlangs heeft het ministerie van VWS het bestuur van Stichting YOESUF te kennen gegeven geen nieuwe projectsubsidies te verstrekken. Met eerder toegekende fondsen kan de stichting tot uiterlijk december van dit jaar het hoofd boven water houden. De vaste medewerkers van Stichting YOESUF is inmiddels ontslag aangezegd. Het bestuur en een groep vrijwillige medewerkers zullen in de komende maanden de lopende projecten afronden en reeds gemaakte afspraken nakomen.

Stichting YOESUF heeft in de afgelopen bewogen 6 jaar haar bestaansrecht als educatie- en informatiecentrum voor Islam en seksuele diversiteit in relatie tot emancipatie en andere maatschappelijke vraagstukken meer dan bewezen.
Door onderzoek te verrichten verzamelde Stichting YOESUF informatie over (homo)seksualiteit in relatie tot de Islam. Deze informatie is met diverse landelijke instellingen en individuele, moslim en niet-moslim, deskundigen uitgewerkt tot toepasbare informatieve en educatieve programma's voor diverse maatschappelijke sectoren zoals onderwijs, zorg, welzijn en de justitiële sector. In 2001 is dit veldwerk met een grote internationale conferentie gecompleteerd en verscheen van de hand van wetenschappelijk medewerker Omar Nahas het boek Islam en homoseksualiteit.
In 2003 vierde Stichting YOESUF haar eerste lustrum met de presentatie van het trainingsprogramma Islam en seksuele diversiteit voor o.a. het onderwijs. Dit jaar zal een trainingsprogramma voor de hulpverlening gepresenteerd worden.

De ideeën van Stichting YOESUF snijden hout en dringen langzaam maar zeker door in de Nederlandse multiculturele samenleving.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bouchra Zouine, bestuurslid van Stichting YOESUF, via tel. 010 456 48 47 of 06 52 00 76 88.

Rabi'ah.
24-04-04, 23:02
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=94579

:wink:

Dutchguy
24-04-04, 23:10
Geplaatst door gaypride
Onlangs heeft het ministerie van VWS het bestuur van Stichting YOESUF te kennen gegeven geen nieuwe projectsubsidies te verstrekken. Met eerder toegekende fondsen kan de stichting tot uiterlijk december van dit jaar het hoofd boven water houden. De vaste medewerkers van Stichting YOESUF is inmiddels ontslag aangezegd. Het bestuur en een groep vrijwillige medewerkers zullen in de komende maanden de lopende projecten afronden en reeds gemaakte afspraken nakomen.



Onbegrijpelijk dat deze subsidies er niet komen en deze stichting op deze manier ten gronde wordt gericht. Ik kan daar werkelijk niet over uit!

gaypride
24-04-04, 23:47
Geplaatst door Dutchguy
Onbegrijpelijk dat deze subsidies er niet komen en deze stichting op deze manier ten gronde wordt gericht. Ik kan daar werkelijk niet over uit!

Moslimhomo`s zijn het laagste van het laagste en het zal nog lang duren voordat op de datingsite van maroc.nl man zoekt man of vrouw zoekt vrouw verschijnt ....

:haha:
Gp

Dutchguy
25-04-04, 00:18
Geplaatst door gaypride
Moslimhomo`s zijn het laagste van het laagste en het zal nog lang duren voordat op de datingsite van maroc.nl man zoekt man of vrouw zoekt vrouw verschijnt ....

:haha:
Gp

Was mij ook al opgevallen met die rubrieken. Maar dat die subsidie ingetrokken wordt dat snap ik dus echt niet en ik kan me daar erg kwaad over maken. Dat geld zou nl. heel goed besteed worden en is hard nodig. Maar goed om je weer hier te zien GP!

gaypride
25-04-04, 00:31
Geplaatst door Dutchguy
Was mij ook al opgevallen met die rubrieken. Maar dat die subsidie ingetrokken wordt dat snap ik dus echt niet en ik kan me daar erg kwaad over maken. Dat geld zou nl. heel goed besteed worden en is hard nodig. Maar goed om je weer hier te zien GP!

kwaadheid kun je veranderen in ACTIE

:jumping:
:knipoog:
gP

Zwarte Schaap
25-04-04, 00:47
Geplaatst door gaypride
kwaadheid kun je veranderen in ACTIE

:jumping:
:knipoog:
gP

Actie voor de subsidie. Dat boekje komt precies op tijd.

kornelis
25-04-04, 08:08
Geplaatst door Amlou
Bepaalde sociale aspecten van homosexualiteit (sodomie) vallen wel als een overtreding onder Sharia (Liwat). Hangt ook weer af van welke school, Maliki, Hanafi, Hanbali. (Inderdaad zaken die het persoonlijke iman aangaan dus niet: zoals salat, het niet volgen van halal eetvoorschriften, ramadan etc) Assalamou Alikoum

Ik houd er ernstig rekening mee dat de koran zich richt tot heteromannen in de frase: 'het is niet de bedoeling dat mannen de jongens achterna lopen alsof zij meisjes zijn'. Dat gaat dus niet over homoseksuelen. Dat gaat over mannen die jongens proberen te versieren omdat er geen meisjes beschikbaar zijn.

Seks voor het huwelijk is verboden en meisjes moeten tot hun huwelijk maagd blijven. Hoeren zijn vaak niet te betalen. De werelden van man en vrouw zijn gescheiden. Door die omstandigheden vindt er veel meer homoseksualiteit plaats in moslimlanden dan elders.

Daar is niets op tegen, tenzij je vindt dat er nog meer moslims op de wereld gezet moeten worden. Dan is 'sodomie' zaadvermorsing. De bijbel zegt 'gaat en vermenigvuldigt u', niet wetende dat we 2000 jaar later met zes miljard aardbewoners opgescheept zouden zitten.

De islamitische agressie tegen homoseksualiteit is grotendeels terug te voeren tot de cultureel bepaalde biseksualiteit van moslims. De homoseksualiteit in henzelf moet van een hoge flat gegooid worden met het hoofd voorover. Opgeruimd staat netjes.

gaypride
25-04-04, 08:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Actie voor de subsidie. Dat boekje komt precies op tijd.

De Yoesufmaffia :sniper: zit er achter (of er voor? :schok: )

:jeweetog:
Gp

Amlou
25-04-04, 09:10
Geplaatst door kornelis

Ik houd er ernstig rekening mee dat de koran zich richt tot heteromannen in de frase: 'het is niet de bedoeling dat mannen de jongens achterna lopen alsof zij meisjes zijn'. Dat gaat dus niet over homoseksuelen. Dat gaat over mannen die jongens proberen te versieren omdat er geen meisjes beschikbaar zijn.

Tja, dat is een discussie op zich. Binnen een ummah kan de opvatting heersen dan in beginsel homosexualiteit een keuze is van een individu. Als je die aya in die context interpreteert kun je stellen dat mannen mannen versieren om welke reden dan ook?


Geplaatst door kornelis
Seks voor het huwelijk is verboden en meisjes moeten tot hun huwelijk maagd blijven. .

Ah kijk, dat is een van de misopvattingen, die voortkomt uit een cultuur in plaats van uit Deyn. De Koran is heel duidelijk: maagden zijn voor de maagden, met andere woorden een man die geen maagd is mag niet verwachten dat aanstaande vrouw is. Wil hij een maagd huwen dan zal hij zelf ook maagd moeten zijn.


Geplaatst door kornelis
Hoeren zijn vaak niet te betalen. .

Ervaring mee? Misschien verkeerder plaats, verkeerde tijd, busta!
Ik heb geen idee over de prijzen in de moslim wereld. Nooit aan de orde voor me geweest, omdat ik niet tot de doelgroep behoor hehehehe, maar als geboren, getogen en opgegroeid in Marokko, kan ik je wel vertellen dat prostitutie in Marokko betaalbaar is voor alle klassen. MAg ik er op wijzen dat AlHajeb een beruchte plaats vanwege de heersende prostitutie, evenals Tanger (vanwege de haven).


Geplaatst door kornelis
De werelden van man en vrouw zijn gescheiden..

Dat is een mythe.


Geplaatst door kornelis
Door die omstandigheden vindt er veel meer homoseksualiteit plaats in moslimlanden dan elders. ..


Onzin

Ik kom nog terug op de rest..

-Amlou.

Zwarte Schaap
25-04-04, 12:07
Geplaatst door gaypride
De Yoesufmaffia :sniper: zit er achter (of er voor? :schok: )

:jeweetog:
Gp

Kortom een schijnheilige zooitje beroepsflikkers die meeliften op de moslimhetze om subsidie te kunnen zuigen.

kornelis
25-04-04, 12:12
Geplaatst door Amlou
Tja, dat is een discussie op zich. Binnen een ummah kan de opvatting heersen dan in beginsel homosexualiteit een keuze is van een individu. Als je die aya in die context interpreteert kun je stellen dat mannen mannen versieren om welke reden dan ook? Ah kijk, dat is een van de misopvattingen, die voortkomt uit een cultuur in plaats van uit Deyn. De Koran is heel duidelijk: maagden zijn voor de maagden, met andere woorden een man die geen maagd is mag niet verwachten dat aanstaande vrouw is. Wil hij een maagd huwen dan zal hij zelf ook maagd moeten zijn. Ervaring mee? Misschien verkeerder plaats, verkeerde tijd, busta! Ik heb geen idee over de prijzen in de moslim wereld. Nooit aan de orde voor me geweest, omdat ik niet tot de doelgroep behoor hehehehe, maar als geboren, getogen en opgegroeid in Marokko, kan ik je wel vertellen dat prostitutie in Marokko betaalbaar is voor alle klassen. MAg ik er op wijzen dat AlHajeb een beruchte plaats vanwege de heersende prostitutie, evenals Tanger (vanwege de haven). Dat is een mythe. Onzin Ik kom nog terug op de rest.. -Amlou.

Toen ik 24 was, student, en op vakantie in Marokko viel het me op dat 80% van de mannen geïnteresseerd was in seks met mij.
Hoeren zijn niet te betalen omdat de meeste Marokkanen geen geld hebben. De werkloosheid is hoog in Marokko.
Veel jongens in Marokko hebben seks met toeristen, niet omdat ze homo zijn maar omdat ze er geld mee verdienen. Ze vinden het nog lekker ook.
Agadir is een groot, openlijk jongensbordeel. Het is gewoon hypocriet om dat te ontkennen. :wow:
De wereld van de man en de vrouw is wel gescheiden, op school, in de hamman, in de moskee. Bij de mannen ligt het accent op buiten en bij de vrouwen op binnenshuis.
Je kunt dan wel geboren en getogen zijn in Marokko, maar je ziet natuurlijk wat je wilt zien en wat je het best uitkomt. En je moet wel nuanceren. Tegelijkertijd is het zo dat er in Casablanca en Marrakech meer moderne Marokkaanse meiden op straat te zien zijn dan in Amsterdam en Rotterdam.
Homoseksualiteit is geen probleem maar wordt in de islam wel als zodanig ervaren, omdat het zo vaak voorkomt. Bemoei je verder niet met homoseksualiteit in Nederland, moslim. Take it or leave it.
En als ik zeg dat een moslima als maagd het huwelijk in moet, dan zeg ik helemaal niets over de maagdelijkheid van de jongens. Ik vind het wel een goeie: als de bruidegom geen maagd is, dan hoeft de bruid ook geen maagd te zijn.
Bespaar me verder opmerkingen als 'onzin'. Daar koop ik niks voor. Wie denk je wel dat je bent? Je vader?

Dutchguy
25-04-04, 12:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kortom een schijnheilige zooitje beroepsflikkers die meeliften op de moslimhetze om subsidie te kunnen zuigen.

Volslagen debiele en achterlijke omschrijving.

Rabi'ah.
25-04-04, 13:29
Geplaatst door kornelis
Ik houd er ernstig rekening mee dat de koran zich richt tot heteromannen in de frase: 'het is niet de bedoeling dat mannen de jongens achterna lopen alsof zij meisjes zijn'. Dat gaat dus niet over homoseksuelen. Dat gaat over mannen die jongens proberen te versieren omdat er geen meisjes beschikbaar zijn.

Seks voor het huwelijk is verboden en meisjes moeten tot hun huwelijk maagd blijven. Hoeren zijn vaak niet te betalen. De werelden van man en vrouw zijn gescheiden. Door die omstandigheden vindt er veel meer homoseksualiteit plaats in moslimlanden dan elders.

Daar is niets op tegen, tenzij je vindt dat er nog meer moslims op de wereld gezet moeten worden. Dan is 'sodomie' zaadvermorsing. De bijbel zegt 'gaat en vermenigvuldigt u', niet wetende dat we 2000 jaar later met zes miljard aardbewoners opgescheept zouden zitten.

De islamitische agressie tegen homoseksualiteit is grotendeels terug te voeren tot de cultureel bepaalde biseksualiteit van moslims. De homoseksualiteit in henzelf moet van een hoge flat gegooid worden met het hoofd voorover. Opgeruimd staat netjes.

Je onderschrift getuigt van veel zelfkennis. :rolleyes: :moe:
Nu alleen nog maar leren om ernaar te handelen. :strik: :zwaai:

gaypride
25-04-04, 13:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kortom een schijnheilige zooitje beroepsflikkers die meeliften op de moslimhetze om subsidie te kunnen zuigen.

:haha:

beroeps?
eerder zijn het amateurs
Beter gaan ze samenwerken met moslimorganisaties en organiseren zo af en toe een mediahype en verdelen de potjes :)
kwestie van cellen delen :D alleen krijg je dan geheid weer het probleem van wie zuigt wie

:wijs:
Gp

gaypride
25-04-04, 13:45
Geplaatst door Dutchguy
Volslagen debiele en achterlijke omschrijving.

take a deep breath en dan eve :cola: en daarna 5 min. :jumping:

gaat het weer een beetje mienier DG? :wink:

:zwaai:
Gp

Dutchguy
25-04-04, 13:51
Geplaatst door gaypride
take a deep breath en dan eve :cola: en daarna 5 min. :jumping:

gaat het weer een beetje mienier DG? :wink:

:zwaai:
Gp

Ach ja, gaat wel weer GP. Knars alleen nog beetje met mijn tanden. :wink:

Zwarte Schaap
25-04-04, 15:08
Geplaatst door Dutchguy
Ach ja, gaat wel weer GP. Knars alleen nog beetje met mijn tanden. :wink:

Tanden knarsen en pijp roken gaat niet goed samen. Kijk je wel uit vandaag !

Dutchguy
25-04-04, 15:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tanden knarsen en pijp roken gaat niet goed samen. Kijk je wel uit vandaag !

Kijk jij nou maar uit dat je niet tegen een homo opskate!

Simon
25-04-04, 15:31
Geplaatst door kornelis
De islamitische agressie tegen homoseksualiteit is grotendeels terug te voeren tot de cultureel bepaalde biseksualiteit van moslims. De homoseksualiteit in henzelf moet van een hoge flat gegooid worden met het hoofd voorover. Opgeruimd staat netjes.

In de tijd van Mohammed waren er te weinig mannen. Veel werden er gedood in de strijd. Vandaar dat men ook meerdere vrouwen mocht nemen. Wellicht heeft dat inderdaad ook te maken met de houding t.o.v. homosexualiteit. Maar ja je kon ook om het eerste slippertje buiten de deur gestenigd worden dus het was sowieso een wat harde maatschappij vergeleken met de hedendaagse.
Ik las een tijd geleden in de NRC dat de meeste vrachtwagenschauffeurs in Afghanistan een jongen meenemen op reis en dat ze daar ook sex mee hebben. Dus ik weet ook eigenlijk niet wat de houding is in islamitische landen ten opzichte van dit soort zaken. Abdullah Haselhoef verhaalde nog eens op een Forum dat je ook in islamitische landen plekken hebt buiten steden waar homo's elkaar ontmoeten dus het is ook niet afwezig of niet bestaand daar.

kornelis
25-04-04, 17:19
Geplaatst door Simon
In de tijd van Mohammed waren er te weinig mannen. Veel werden er gedood in de strijd. Vandaar dat men ook meerdere vrouwen mocht nemen. Wellicht heeft dat inderdaad ook te maken met de houding t.o.v. homosexualiteit. Maar ja je kon ook om het eerste slippertje buiten de deur gestenigd worden dus het was sowieso een wat harde maatschappij vergeleken met de hedendaagse.
Ik las een tijd geleden in de NRC dat de meeste vrachtwagenschauffeurs in Afghanistan een jongen meenemen op reis en dat ze daar ook sex mee hebben. Dus ik weet ook eigenlijk niet wat de houding is in islamitische landen ten opzichte van dit soort zaken. Abdullah Haselhoef verhaalde nog eens op een Forum dat je ook in islamitische landen plekken hebt buiten steden waar homo's elkaar ontmoeten dus het is ook niet afwezig of niet bestaand daar.

Homoseksualiteit lijkt in Marokko veel minder een probleem te zijn dan onder Marokkanen in Nederland. Agadir is de grootste toeristische trekpleister van Marokko. Meer dan de helft van alle toeristische overnachtingen in Marokko vindt daar plaats. Dat veel oudere Duitse opa's daar een jongen kunnen versieren (eigenlijk is het andersom) voor geld, is een feit dat algemeen bekend is.

Maar niemand praat erover. Dus bestaat het niet. Er wordt ook wel gezegd: Agadir - rien à dire. Maar Agadir is een op deze manier een bloeiende tak van industrie en een remedie tegen de werkloosheid. Denk alleen al aan het vele hotelpersoneel.

Naast homoseksuelen kennen islamitische landen traditiegetrouw ook veel homoseksualiteit door heteroseksuelen. Vandaar dat men ook zo tekeer gaat tegen die opportunistische biseksualiteit, behalve dan in Agadir.

Zwarte Schaap
25-04-04, 17:28
Geplaatst door Dutchguy
Kijk jij nou maar uit dat je niet tegen een homo opskate!

Dat doe ik zoiezo al, het is niet gezond voor een homo als er 84 kilo met een snelheid van 30 km/uur tegen hem aanknalt.

Ik heb dat wel eens gehad, een één of andere stoere bullebak van wel meer als 1,90 lang en mischien wel meer als 110 kilo, ik woog toen 70 kilo, wilde het mij eens moeilijk maken zodat ik er niet langs kon skaten. Voor remmen was het te laat, ik probeerde hem te ontwijken maar dat lukt niet, en voordat meneer de bullebak het door had knalde ik dwars door hem heen.

Ach ja sommige mensen kennen de natuurkundige wetten niet.

Zwarte Schaap
25-04-04, 17:35
Geplaatst door kornelis
Homoseksualiteit lijkt in Marokko veel minder een probleem te zijn dan onder Marokkanen in Nederland. Agadir is de grootste toeristische trekpleister van Marokko. Meer dan de helft van alle toeristische overnachtingen in Marokko vindt daar plaats. Dat veel oudere Duitse opa's daar een jongen kunnen versieren (eigenlijk is het andersom) voor geld, is een feit dat algemeen bekend is.

Maar niemand praat erover. Dus bestaat het niet. Er wordt ook wel gezegd: Agadir - rien à dire. Maar Agadir is een op deze manier een bloeiende tak van industrie en een remedie tegen de werkloosheid. Denk alleen al aan het vele hotelpersoneel.

Naast homoseksuelen kennen islamitische landen traditiegetrouw ook veel homoseksualiteit door heteroseksuelen. Vandaar dat men ook zo tekeer gaat tegen die opportunistische biseksualiteit, behalve dan in Agadir.

Dat heet uitbuiting wat zwaar bestreden moet worden. Deze uitbuiting bestaat bij de gratie van de armoede en de verkeerde prioriteiten van de kapitalistische dictatuur.

Amlou
25-04-04, 18:21
Geplaatst door kornelis
Bespaar me verder opmerkingen als 'onzin'. Daar koop ik niks voor. Wie denk je wel dat je bent? Je vader?

Die opmerking vind ik zeer onprettig, helemaal om dat mijn vader net is overleden. Dus hou je fatsoen aub.
Je hoeft niks te kopen, ik ben geen sjacheraar.

Amlou
25-04-04, 18:35
Geplaatst door kornelis
1. Toen ik 24 was, student, en op vakantie in Marokko viel het me op dat 80% van de mannen geïnteresseerd was in seks met mij.

2. Hoeren zijn niet te betalen omdat de meeste Marokkanen geen geld hebben. De werkloosheid is hoog in Marokko.3.

3. Veel jongens in Marokko hebben seks met toeristen, niet omdat ze homo zijn maar omdat ze er geld mee verdienen. Ze vinden het nog lekker ook.

4. Agadir is een groot, openlijk jongensbordeel. Het is gewoon hypocriet om dat te ontkennen. :wow:

5. De wereld van de man en de vrouw is wel gescheiden, op school, in de hamman, in de moskee. Bij de mannen ligt het accent op buiten en bij de vrouwen op binnenshuis.

6. Je kunt dan wel geboren en getogen zijn in Marokko, maar je ziet natuurlijk wat je wilt zien en wat je het best uitkomt. En je moet wel nuanceren. Tegelijkertijd is het zo dat er in Casablanca en Marrakech meer moderne Marokkaanse meiden op straat te zien zijn dan in Amsterdam en Rotterdam.

7. Homoseksualiteit is geen probleem maar wordt in de islam wel als zodanig ervaren, omdat het zo vaak voorkomt.

8. Bemoei je verder niet met homoseksualiteit in Nederland, moslim. Take it or leave it.

9. En als ik zeg dat een moslima als maagd het huwelijk in moet, dan zeg ik helemaal niets over de maagdelijkheid van de jongens. Ik vind het wel een goeie: als de bruidegom geen maagd is, dan hoeft de bruid ook geen maagd te zijn.



1. een korte vakantie maakt je nog geen deelnemer aan een maatschappij laat staan een expert.

2. natuurlijk waren de prijzen hoog voor jou, je bent een gawri. In Marokko geldt de equasion> gawri = Geld :D
Je hoeft mij niet te vertellen dat de werkloosheid groot is in Marokko. Ik heb zelf destijds concours na concours afgelopen voor een minabel baatje in de publieke sector. Gelukkig won ik de greencardloterie zodat ik kon 7aragen :D

3. Dat is jouw beleving. Ik wist niet dat je kon spreken voor 12,5 miljoen mannen.

4. Mij hoor je niets zeggen over Agadir. Marrakech is nog ene grotere touristische trekpleister voor oude bokken die wel groene blaadjes willen en misbruik maken van de economische situatie. Als iemand met euros of dollars loopt te wapperen, of dit nu een vadsige Khaleeji is of een gawri, dan is voor sommige moeilijk te negeren.

5. Het feit dat niet alle vrouwen in een bar rondhangen, maakt een maatschappij nog niet gesegrereerd.

6. Wie zegt dat ik het niet genuanceerd zie? Een vakantieganger?
Wie zegt dat ik een stadse achtergrond heb? Ik kom uit een freaking dorp.

7. Waar is dat nu weer op gebaseerd?

8. Ik bemoei me in Nederland met niemand. Juste en passage, al7amdoullilah!Maar kom dan ook niet aan met integratie-blahblahblah. cannot have it both ways, dude.

9. Het belang van de hymen heeft te maken met cultuur ipv deyn, maar het heeft geen zin dit uit te leggen aan een hardhoofdige Nederlander.

Toodles,

-Amlou

kornelis
25-04-04, 19:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat heet uitbuiting wat zwaar bestreden moet worden. Deze uitbuiting bestaat bij de gratie van de armoede en de verkeerde prioriteiten van de kapitalistische dictatuur.

Het zwarte schaap heet blijkbaar Marx. Dacht ik dat we daar de vorige eeuw van verlost waren. Prostitutie is een overeenkomst tussen twee partijen. Slaven- of kinderarbeid is iets anders.

kornelis
25-04-04, 19:23
Geplaatst door Amlou
1. een korte vakantie maakt je nog geen deelnemer aan een maatschappij laat staan een expert.
2. natuurlijk waren de prijzen hoog voor jou, je bent een gawri. In Marokko geldt de equasion> gawri = Geld :D
Je hoeft mij niet te vertellen dat de werkloosheid groot is in Marokko. Ik heb zelf destijds concours na concours afgelopen voor een minabel baatje in de publieke sector. Gelukkig won ik de greencardloterie zodat ik kon 7aragen :D
3. Dat is jouw beleving. Ik wist niet dat je kon spreken voor 12,5 miljoen mannen.
4. Mij hoor je niets zeggen over Agadir. Marrakech is nog ene grotere touristische trekpleister voor oude bokken die wel groene blaadjes willen en misbruik maken van de economische situatie. Als iemand met euros of dollars loopt te wapperen, of dit nu een vadsige Khaleeji is of een gawri, dan is voor sommige moeilijk te negeren.
5. Het feit dat niet alle vrouwen in een bar rondhangen, maakt een maatschappij nog niet gesegrereerd.
6. Wie zegt dat ik het niet genuanceerd zie? Een vakantieganger?
Wie zegt dat ik een stadse achtergrond heb? Ik kom uit een freaking dorp.
7. Waar is dat nu weer op gebaseerd?
8. Ik bemoei me in Nederland met niemand. Juste en passage, al7amdoullilah!Maar kom dan ook niet aan met integratie-blahblahblah. cannot have it both ways, dude.
9. Het belang van de hymen heeft te maken met cultuur ipv deyn, maar het heeft geen zin dit uit te leggen aan een hardhoofdige Nederlander.
Toodles,
-Amlou

Wie zegt dat ik alleen maar één vakantie, en dan nog een korte, in Marokko ben geweest. Je nare insinuaties maken dat ik de rest van je verhaal niet wil lezen. Agadir is toch echt een groter jongensbordeel dan Marrakech. Maar ja, wat weet een meisje van het platteland daar nou van. Alles van horen zeggen natuurlijk.

Zwarte Schaap
25-04-04, 20:29
Geplaatst door kornelis
Het zwarte schaap heet blijkbaar Marx. Dacht ik dat we daar de vorige eeuw van verlost waren. Prostitutie is een overeenkomst tussen twee partijen. Slaven- of kinderarbeid is iets anders.

Prostitutie is uitbuiting. Daarom moet dergelijke homosexualiteit hard bestreden worden.

Een kapitalistische dictatuur geeft niet om haar burgers als zij dergelijke uitbuiting toestaat, daarvoor hoef je geen marx gelezen te hebben.

kornelis
25-04-04, 20:32
Geplaatst door Amlou
Die opmerking vind ik zeer onprettig, helemaal om dat mijn vader net is overleden. Dus hou je fatsoen aub.
Je hoeft niks te kopen, ik ben geen sjacheraar.

Gek dat je de uitdrukking 'daar koop ik niks voor' niet kent en het woord sjacheraar wel. Over mijn fatsoen gesproken: hoe kan ik nou op de hoogte zijn van privé-omstandigheden van een forumdeelnemer, die ik helemaal niet ken. Stel je niet aan.

kornelis
25-04-04, 20:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Prostitutie is uitbuiting. Daarom moet dergelijke homosexualiteit hard bestreden worden.
Een kapitalistische dictatuur geeft niet om haar burgers als zij dergelijke uitbuiting toestaat, daarvoor hoef je geen marx gelezen te hebben.

Nou, ik zou zeggen: op naar Agadir. Daar is een schone taak voor je weggelegd. Of de lokale bevolking ook zo gelukkig zal zijn met je komst, dat is nog maar zeer de vraag. Nogmaals het zijn de prostitué's die de prostituant versieren, vanwege het gemakkelijk verdiende geld.

Zwarte Schaap
25-04-04, 20:53
Geplaatst door kornelis
Nou, ik zou zeggen: op naar Agadir. Daar is een schone taak voor je weggelegd. Of de lokale bevolking ook zo gelukkig zal zijn met je komst, dat is nog maar zeer de vraag. Nogmaals het zijn de prostitué's die de prostituant versieren, vanwege het gemakkelijk verdiende geld.

Hoe je het wendt of keert het is uitbuiting van je volk, terwijl ze arm zijn, bloot te stellen aan de kapitalistische druk van de matriele lustbevrediging. Als je troepen homo's op arme tiener jongens afstuurt is het een vanzelfsprekendheid dat er onnatuurlijke walgelijkheden gaan plaatsvinden. Daar zijn legio voorbeelden van te vinden in Thailand, Philipijnen, vietnam, madeira, vrijwel alle zuid-Amerikaanse en Afrikaanse landen.

Dat geldt evenzo voor de inheemse dames. Het zegt in feite niets over de homosexualiteit in zo een land maar zegt meer over de bescherming van het volk tegen de harde kapitalistische werkelijkheid en het misbruik van de rijke westerling.

kornelis
25-04-04, 21:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoe je het wendt of keert het is uitbuiting van je volk, terwijl ze arm zijn, bloot te stellen aan de kapitalistische druk van de matriele lustbevrediging. Als je troepen homo's op arme tiener jongens afstuurt is het een vanzelfsprekendheid dat er onnatuurlijke walgelijkheden gaan plaatsvinden. Daar zijn legio voorbeelden van te vinden in Thailand, Philipijnen, vietnam, madeira, vrijwel alle zuid-Amerikaanse en Afrikaanse landen.
Dat geldt evenzo voor de inheemse dames. Het zegt in feite niets over de homosexualiteit in zo een land maar zegt meer over de bescherming van het volk tegen de harde kapitalistische werkelijkheid en het misbruik van de rijke westerling.

Nou maanridder, moraalridder, of moet ik zeggen kruisridder: doe er wat aan. Er is trouwens niemand die troepen homo's op arme tienerjongens afstuurt. Dat komt weer van Marx, het zwarte schaap, die een complottheorie smeedt. Van hele troepen is geen sprake: het zijn individualisten die discreet hun gang gaan. Dat geldt ook voor de jongens, die meestal ouder zijn dan 18. Dus zo dramatisch moet je het geheel ook weer niet voorstellen.

Zwarte Schaap
25-04-04, 21:29
Geplaatst door kornelis
Nou maanridder, moraalridder, of moet ik zeggen kruisridder: doe er wat aan. Er is trouwens niemand die troepen homo's op arme tienerjongens afstuurt. Dat komt weer van Marx, het zwarte schaap, die een complottheorie smeedt. Van hele troepen is geen sprake: het zijn individualisten die discreet hun gang gaan. Dat geldt ook voor de jongens, die meestal ouder zijn dan 18. Dus zo dramatisch moet je het geheel ook weer niet voorstellen.

Homotoerisme, Prostitutie.. etc blijft ten alle tijde op morele, medische en menselijke normen een walchelijke vorm van uitbuiting wat hard bestreden moet worden.

AnnemarieH
25-04-04, 21:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Homotoerisme, Prostitutie.. etc blijft ten alle tijde op morele, medische en menselijke normen een walchelijke vorm van uitbuiting wat hard bestreden moet worden.
Vergeet vooral ook niet de sexslavinnen die we hier in Nederland hebben. Erg populair onder Marokkanen las ik laatst

Zwarte Schaap
25-04-04, 21:42
Geplaatst door AnnemarieH
Vergeet vooral ook niet de sexslavinnen die we hier in Nederland hebben. Erg populair onder Marokkanen las ik laatst Als er marokkaan bij staat lees je het beter anders zou het je wel ontgaan zijn en/of uit je geheugen verdwenen zijn.

Zwarte Schaap
25-04-04, 21:42
Geplaatst door AnnemarieH
Vergeet vooral ook niet de sexslavinnen die we hier in Nederland hebben. Erg populair onder Marokkanen las ik laatst Als er marokkaan bij staat lees je het beter anders zou het je wel ontgaan zijn en/of uit je geheugen verdwenen zijn.

AnnemarieH
25-04-04, 21:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als er marokkaan bij staat lees je het beter anders zou het je wel ontgaan zijn en/of uit je geheugen verdwenen zijn.
Dat dat nou voor jou geldt mbt dat homotoerisme wil nog niet zeggen dat ik ook last heb van een dergelijke fixatie.

Zwarte Schaap
25-04-04, 21:48
Geplaatst door AnnemarieH
Dat dat nou voor jou geldt mbt dat homotoerisme wil nog niet zeggen dat ik ook last heb van een dergelijke fixatie. Daarom kom je net als een kleutertje aanhuppelen met je kinderachtige bijdrage

AnnemarieH
25-04-04, 21:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom kom je net als een kleutertje aanhuppelen met je kinderachtige bijdrage
Neehoor, ik wijs je enkel even op jouw hypocrisie. Je maakt je druk over zaken duizenden kilometers hier vandaan, terwijl we in eigen land ook sexslavinnen hebben.

Zwarte Schaap
25-04-04, 21:57
Geplaatst door AnnemarieH
Neehoor, ik wijs je enkel even op jouw hypocrisie. Je maakt je druk over zaken duizenden kilometers hier vandaan, terwijl we in eigen land ook sexslavinnen hebben. Dan moet je beter lezen en je antwoorden zo selecteren dat ze bij het onderwerp aansluiten. Als één van je vriendjes argumenteert met zijn voorbeeldje dat homosexualiteit in Marokko meer geacepteerd is in bepaalde steden in Marokko dan Marokkanen hier in Nederland dan zul je moeten begrijpen dat mijn reaktie daar op aansluit en dat jouw bijdrage je fixatie van Marokkanen als badguy's aantoont.

an3sdej2
25-04-04, 22:09
Volgens mij zijn de Turken de 'bad guys' hoor. Maar de Marokkanen kunnen er ook wat van. Kijk eens op 'de wallen'!

Amlou
25-04-04, 22:11
Geplaatst door kornelis
Wie zegt dat ik alleen maar één vakantie, en dan nog een korte, in Marokko ben geweest. Je nare insinuaties maken dat ik de rest van je verhaal niet wil lezen. Agadir is toch echt een groter jongensbordeel dan Marrakech. Maar ja, wat weet een meisje van het platteland daar nou van. Alles van horen zeggen natuurlijk.

Plattelandsmeisje, galek. Verwende snotaap.
Sirr tnaas ya weldi. Rak ayan, dir momo :D

kornelis
26-04-04, 06:16
Geplaatst door Amlou
Plattelandsmeisje, galek. Verwende snotaap.
Sirr tnaas ya weldi. Rak ayan, dir momo :D

Je schreef zelf dat je uit een 'freaking dorp' kwam. Je blaast de aftocht, begrijp ik, door te vluchten in dat sektarische dorpstaaltje. Nou tabé dan. Moet je niet naar de put? Ga erin zitten.

kornelis
26-04-04, 06:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan moet je beter lezen en je antwoorden zo selecteren dat ze bij het onderwerp aansluiten. Als één van je vriendjes argumenteert met zijn voorbeeldje dat homosexualiteit in Marokko meer geacepteerd is in bepaalde steden in Marokko dan Marokkanen hier in Nederland dan zul je moeten begrijpen dat mijn reaktie daar op aansluit en dat jouw bijdrage je fixatie van Marokkanen als badguy's aantoont.

Ik ben niet één van de vriendjes van AnnemarieH (misschien heeft ze maar één vriendje of vriendinnetje), maar haar intelligentie spreekt me wel aan. Zoek het nou dicht bij huis, zwart schaap. Je kunt wel als Batman proberen de homoprostitutie in Agadir te lijf te gaan, maar waarom zo ver weg de held uithangen? Beter kun je hier de loverboys aanpakken, die voor heel veel leed zorgen bij meisjes, hun familie, vriendjes en vriendinnetjes. Je verontwaardiging is eerlijk gezegd nogal selectief.

Zwarte Schaap
26-04-04, 11:13
Geplaatst door kornelis
Ik ben niet één van de vriendjes van AnnemarieH (misschien heeft ze maar één vriendje of vriendinnetje), maar haar intelligentie spreekt me wel aan. Zoek het nou dicht bij huis, zwart schaap. Je kunt wel als Batman proberen de homoprostitutie in Agadir te lijf te gaan, maar waarom zo ver weg de held uithangen? Beter kun je hier de loverboys aanpakken, die voor heel veel leed zorgen bij meisjes, hun familie, vriendjes en vriendinnetjes. Je verontwaardiging is eerlijk gezegd nogal selectief.

Doe nou niet zo schijnheilg we zitten hier te discusseren en jij komt met voorbeelden van homo's in Marokko. Ik wijs jou errop dat het geen homo's zijn maar homoprostitutie als gevolg van uitbuiting die door de harde kapitalistische dictatuur bloot worden gesteld aan de westerse stroom homotoerisme.

Als je geen argumenten meer hebt in deze discussie moet je niet met schijnadviezen aan komen huppelen. Het is hetzelfde als ik jou ongevraagd adviezen geef om je maar beter bezig te houden met de vele kindermisbruik hier in Nederland i.p.v je tijd hier op een Marokkaanse website te verdoen.

AnnemarieH
26-04-04, 11:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is hetzelfde als ik jou ongevraagd adviezen geef om je maar beter bezig te houden met de vele kindermisbruik hier in Nederland i.p.v je tijd hier op een Marokkaanse website te verdoen.
Ik hoop dat je zelf inziet dat dit voorbeeld je argument niet bepaald kracht bij zet. En dan druk ik me nog eufemistisch uit.

Zwarte Schaap
26-04-04, 11:25
Geplaatst door AnnemarieH
Ik hoop dat je zelf inziet dat dit voorbeeld je argument niet bepaald kracht bij zet. En dan druk ik me nog eufemistisch uit. Dat is ook de bedoeling. Ik geef er mee aan dat de adviezen van Kornelis dom en schijnheilig zijn in deze discussie.

Daviddavid
26-04-04, 14:23
Weer ouderwets gezellig, deze discussie. Feit blijft dat er zat Marokkaanse mannen zijn die met alle plezier sex met mannen hebben. En dat heeft niks met prostitutie te maken.

Zwarte Schaap
26-04-04, 14:42
Geplaatst door Daviddavid
Weer ouderwets gezellig, deze discussie. Feit blijft dat er zat Marokkaanse mannen zijn die met alle plezier sex met mannen hebben. En dat heeft niks met prostitutie te maken. Waarom is er nog niemand van het dak afgeflikkerd als je er zoveel hebt?

Daviddavid
26-04-04, 14:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom is er nog niemand van het dak afgeflikkerd als je er zoveel hebt?


Geen idee. Ik heb het overigens over Marokkaanse mannen in Nederland. Wellicht zijn moslims hier nettere mensen dan hun boekjes doen vermoeden. Net zoals Christenen en Joden, want die hebben even erge boekjes en vallen in de praktijk ook redelijk mee. Al blijf ik het ongelofelijk vinden dat iemand met een hart en hersenen zich Moslim, Jood of Christen kan noemen. Alledrie hebben ze zoveel boeken waarin zo ongelofelijk veel haat, moord, doodslag, steniging gepropageerd worden. Vrouwen, homo's, ongelovigen, iedereen moet er in de zogenaamde heilige teksten aan geloven. Maar goed, dat moet iedereen maar met zijn of haar eigen geweten uitzoeken.

Overigens heb ik een vriend in Teheran, en is door moord van de kanten van de religieuze leiders aldaar al wat homo-vrienden kwijtgeraakt. Daar heerst de sharia en daar zijn ze niet misselijk in de uitvoering. Veel hoge gebouwen hebben ze niet, maar stenigen en afschieten, daar draaien ze hun hand niet voor om. Maar dat is ongetwijfeld cultuur, en geen Islam.

Zwarte Schaap
26-04-04, 15:15
Geplaatst door Daviddavid
Geen idee. Ik heb het overigens over Marokkaanse mannen in Nederland. Wellicht zijn moslims hier nettere mensen dan hun boekjes doen vermoeden. Net zoals Christenen en Joden, want die hebben even erge boekjes en vallen in de praktijk ook redelijk mee. Al blijf ik het ongelofelijk vinden dat iemand met een hart en hersenen zich Moslim, Jood of Christen kan noemen. Alledrie hebben ze zoveel boeken waarin zo ongelofelijk veel haat, moord, doodslag, steniging gepropageerd worden. Vrouwen, homo's, ongelovigen, iedereen moet er in de zogenaamde heilige teksten aan geloven. Maar goed, dat moet iedereen maar met zijn of haar eigen geweten uitzoeken.

Overigens heb ik een vriend in Teheran, en is door moord van de kanten van de religieuze leiders aldaar al wat homo-vrienden kwijtgeraakt. Daar heerst de sharia en daar zijn ze niet misselijk in de uitvoering. Veel hoge gebouwen hebben ze niet, maar stenigen en afschieten, daar draaien ze hun hand niet voor om. Maar dat is ongetwijfeld cultuur, en geen Islam.

Leven we nu in Nederland of leven we ergens anders? En trouwens volgens mij is er nog nooit iemand in Iran voor homosexualiteit met de doodstraf bestraft.

Daviddavid
26-04-04, 15:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leven we nu in Nederland of leven we ergens anders? En trouwens volgens mij is er nog nooit iemand in Iran voor homosexualiteit met de doodstraf bestraft.


Gelukkig leven we in Nederland.

En wat Iran betreft: ik wil je zijn emailadres wel geven, dan kun je het hem zelf vragen. Of ik kan zijn mailtjes doorsturen, wat je wilt. Je kunt ook terecht op de site van Amnesty.

Wat ik verder zei, geldt voor alle religieuze mensen ter wereld: ik snap ze geen van allen. Dus ook die in Nederland niet.

Zwarte Schaap
26-04-04, 15:40
Geplaatst door Daviddavid
Gelukkig leven we in Nederland.

En wat Iran betreft: ik wil je zijn emailadres wel geven, dan kun je het hem zelf vragen. Of ik kan zijn mailtjes doorsturen, wat je wilt. Je kunt ook terecht op de site van Amnesty.

Wat ik verder zei, geldt voor alle religieuze mensen ter wereld: ik snap ze geen van allen. Dus ook die in Nederland niet.

Geef maar een link van een website waar ik kan lezen dat er een homosexueel is vermoord door de Iraanse regering, ik ben wel benieuwd hoeveel er jaarlijks voor hun geaardheid worden vermoord.

Ik snap de homo's ook niet wat ze bezielt om ergens te roeren waar ze volgens de natuur niet zouden moeten roeren, dus ook die in Nederland niet.

Daviddavid
26-04-04, 15:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
.

Ik snap de homo's ook niet wat ze bezielt om ergens te roeren waar ze volgens de natuur niet zouden moeten roeren, dus ook die in Nederland niet.


Ja, ja, dat weten we nou wel. Je kan het dak op, zeikerd.

Dutchguy
26-04-04, 15:44
Geplaatst door Zwarte Schaap


Ik snap de homo's ook niet wat ze bezielt om ergens te roeren waar ze volgens de natuur niet zouden moeten roeren, dus ook die in Nederland niet.

Kortom, de argumenten zijn op.

Zwarte Schaap
26-04-04, 15:50
Geplaatst door Daviddavid
Ja, ja, dat weten we nou wel. Je kan het dak op, zeikerd.

Maar niet samen met jou ! Wordt ik dalijk nog beschuldigd dat ik je van het dak af wilde flikkeren.

Zwarte Schaap
26-04-04, 15:52
Geplaatst door Dutchguy
Kortom, de argumenten zijn op. Hai die dutchie, geen last meer van knarsende tanden?

Daviddavid
26-04-04, 16:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hai die dutchie, geen last meer van knarsende tanden?


hier heb je die link, Zwart Schaap:

www.geocities.com/gay_persia/research.html

Zwarte Schaap
26-04-04, 16:20
Geplaatst door Daviddavid
hier heb je die link, Zwart Schaap:

www.geocities.com/gay_persia/research.html

Ik kan daar geen voorbeeld vinden van een homosexueel die op grond van zijn geaardheid met de doodstraf is bestraft.

Daviddavid
26-04-04, 16:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan daar geen voorbeeld vinden van een homosexueel die op grond van zijn geaardheid met de doodstraf is bestraft.

Gelukkig maar. :moe:

Zwarte Schaap
26-04-04, 16:40
Geplaatst door Daviddavid
Gelukkig maar.

Daarom vind ik die hele heisa niet nodig in Nederland want het schept alleen maar meer tegenstellingen. In dat licht bezien is het dus al helemaal onnodig om Iran bij deze discussie te betrekken als zelfs daar al geen homosexuelen met de doodstraf zijn bestraft.

Daviddavid
26-04-04, 16:45
Feit blijft dat het altijd weer religieuze geschriften zijn waar nare dingen over homo's in staan. En ik blijf het ongelofelijk vinden dat mensen met een hart in hun lijf, en hersens in hun kop zichzelf als onderdeel van zo'n geloof willen zien.

Zwarte Schaap
26-04-04, 16:52
Geplaatst door Daviddavid
Feit blijft dat het altijd weer religieuze geschriften zijn waar nare dingen over homo's in staan. En ik blijf het ongelofelijk vinden dat mensen met een hart in hun lijf, en hersens in hun kop zichzelf als onderdeel van zo'n geloof willen zien.


Zoals ik al eerder zei zal ik het nooit snappen dat mensen met hersens in andermans poeperd gaan roeren.

Maar goed door specifiek de moslims uit te zoeken blijkt maar weer hoe hypocriet deze hele heisa is opgezet.

Daviddavid
26-04-04, 17:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoals ik al eerder zei zal ik het nooit snappen dat mensen met hersens in andermans poeperd gaan roeren.

Maar goed door specifiek de moslims uit te zoeken blijkt maar weer hoe hypocriet deze hele heisa is opgezet.


Je eerste mededeling is een erg beperkte visie op homo's, die overigens uitstekend bij jou past.

Met je tweede uitspraak ben ik het grotendeels eens. Niet alleen de Islam roept zulke nare, verwerpelijke dingen over homo's, vrouwen en ongelovigen, dat doen alle drie de monotheïstische religies. Ik vind dan ook dat ze er alledrie op aangesproken moeten worden, en ik heb me persoonlijk al jaren gelden om die reden van de katholieke kerk afgekeerd. Echter, in Nederland is al jaren geleden korte metten gemaakt met de invloed van de christenen op het gebied van homo's en vrouwen - ze hebben niet zo héél veel invloed meer in de dagelijkse gang van zaken. Dat was opgelost, dachten we, en toen was daar inene de Islam. En de invloed daarvan is nog steeds voor veel mensen moeilijk in te schatten. Vandaar, denk ik, die hysterie. Ik ben er zelf niet zo heel bang voor. De meeste moslims zijn redelijke mensen die hun geluk nastreven en een ander dat geluk ook gunnen. Maar de misselijkmakende overheersing door de christelijke kerk ligt nog niet zo heel lang achter ons, en veel mensen zijn bang voor een nieuw hoofdstuk van religieuze narigheid en onderdrukking. Begrijpelijk, maar ik vind het jammer dat een hoop goedwillende moslims daar het slachtoffer van worden. Maar dan moeten die ook maar eens wat vaker hun bek open trekken over de onverdraagzame, gewelddadige en griezelige teksten in hun religieuze boeken.

Rabi'ah.
26-04-04, 17:04
Geplaatst door Daviddavid
Feit blijft dat het altijd weer religieuze geschriften zijn waar nare dingen over homo's in staan. En ik blijf het ongelofelijk vinden dat mensen met een hart in hun lijf, en hersens in hun kop zichzelf als onderdeel van zo'n geloof willen zien.

Nergens in de Qor'an staan nare dingen over homo's. Wel over perverselingen die mannen, vrouwen en kinderen verkrachtten, het gastrecht schonden, moord en doodslag zaaiden, stalen en een hele landstreek terroriseerden.
Trouwens DD, ff los daarvan, vind je het niet een beetje overdreven om als gelovige je hele geloof af te zweren om 1 minder progressieve tekst?

Groetjes,

Rabiah.

Daviddavid
26-04-04, 17:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Nergens in de Qor'an staan nare dingen over homo's. Wel over perverselingen die mannen, vrouwen en kinderen verkrachtten, het gastrecht schonden, moord en doodslag zaaiden, stalen en een hele landstreek terroriseerden.
Trouwens DD, ff los daarvan, vind je het niet een beetje overdreven om als gelovige je hele geloof af te zweren om 1 minder progressieve tekst?

Groetjes,

Rabiah.

Ik heb dat geloof niet afgezworen vanwege 1 minder progressieve mededeling, maar omdat ik de hele katholieke kerk als instituut walgelijk en smerig vindt. Als de paus me even schuldig acht als een massamoordenaar, dan heb ik bij die club niks te zoeken.

En het zal wel dat er niks naars over homo's in de Qor'an staat - er zijn een hoop nare mededelingen over homo's uit de Qor'an voortgekomen, door diverse zogenaamde geleerden. En dat alleen is al smerig genoeg.

En dan heb ik het niet alleen over homo's. Hoeveel ongelovigen, vrouwen en wat al niet meer zijn onderwerp van geweld in al die religieuze schrijfsels?

Ik pas er voor en begrijp écht niet dat iemand het in overeenstemming met geweten krijgt om zich moslim, jood of christen te noemen. Ik zou me doodschamen.

Zwarte Schaap
26-04-04, 17:10
Geplaatst door Daviddavid
Je eerste mededeling is een erg beperkte visie op homo's, die overigens uitstekend bij jou past.

Begrijpelijk, maar ik vind het jammer dat een hoop goedwillende moslims daar het slachtoffer van worden. Maar dan moeten die ook maar eens wat vaker hun bek open trekken over de onverdraagzame, gewelddadige en griezelige teksten in hun religieuze boeken.

Dat was een reaktie op jouw beperkte visie betreffende Moslims.

Het is een vernedering en een teken van paternalisme om van moslims elke keer te eisen dat ze hun''bek moeten opentrekken als men weer een politieke spelletje met hun speelt''.

In iedere geval mijn tollerantie betreffende dat homogedoe wordt door zulke schijnheilige acties er niet beter op.

Daviddavid
26-04-04, 17:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat was een reaktie op jouw beperkte visie betreffende Moslims.

Het is een vernedering en een teken van paternalisme om van moslims elke keer te eisen dat ze hun''bek moeten opentrekken als men weer een politieke spelletje met hun speelt''.

In iedere geval mijn tollerantie betreffende dat homogedoe wordt door zulke schijnheilige acties er niet beter op.


Ik heb het ook niet over jouw tolerantie naar homo's toe, die kan me eerlijkwaar geen ene malse kut schelen. En van mij hoeven noch moslims, noch christenen, noch joden hun bek open te trekken. Ze moeten maar met hun eigen geweten uitvechten dat ze dat soort smerige shit onderschrijven. Aan mij hoeven ze niks uit te leggen. Het zegt genoeg over het reli volk dat ze blijkbaar accoord gaan met dergelijke teksten en ze blijkbaar onderschrijven. Fine - hun zaak.

Rabi'ah.
26-04-04, 17:24
Geplaatst door Daviddavid
Ik heb dat geloof niet afgezworen vanwege 1 minder progressieve mededeling, maar omdat ik de hele katholieke kerk als instituut walgelijk en smerig vindt. Als de paus me even schuldig acht als een massamoordenaar, dan heb ik bij die club niks te zoeken.

En het zal wel dat er niks naars over homo's in de Qor'an staat - er zijn een hoop nare mededelingen over homo's uit de Qor'an voortgekomen, door diverse zogenaamde geleerden. En dat alleen is al smerig genoeg.

En dan heb ik het niet alleen over homo's. Hoeveel ongelovigen, vrouwen en wat al niet meer zijn onderwerp van geweld in al die religieuze schrijfsels?

Ik pas er voor en begrijp écht niet dat iemand het in overeenstemming met geweten krijgt om zich moslim, jood of christen te noemen. Ik zou me doodschamen.

Het is oneerlijk om de religie en/of de geopenbaarde teksten zelf de schuld te geven van eeuwenlange institutionalisering, (mis)interpretatie en misbruik.
Maargoed, zo denk jij er kennelijk over.
Dan zal ik je als antwoord maar een van mijn favoriete ayat uit de Qor'an geven: La ikraha fi din (=Er is geen dwang in de godsdienst)

:wink: :strik:

Groetjes,

Rabiah.

Zwarte Schaap
26-04-04, 17:24
Geplaatst door Daviddavid
Ik heb het ook niet over jouw tolerantie naar homo's toe, die kan me eerlijkwaar geen ene malse kut schelen. En van mij hoeven noch moslims, noch christenen, noch joden hun bek open te trekken. Ze moeten maar met hun eigen geweten uitvechten dat ze dat soort smerige shit onderschrijven. Aan mij hoeven ze niks uit te leggen. Het zegt genoeg over het reli volk dat ze blijkbaar accoord gaan met dergelijke teksten en ze blijkbaar onderschrijven. Fine - hun zaak. Over smerige shit wil ik het niet hebben, jij zult heus wel beter weten waar dat eerder te vinden is.

Helaas blijf je lezen wat jezelf wilt lezen maar elke keer heb je een andere commentaar die niet overeenkomt met je vorige reakties.

Het is jouw zaak dat je je voor niets laat opfokken en je eigen gek laat maken, maar of je er wat mee opschiet is een andere verhaal.

kornelis
26-04-04, 19:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geef maar een link van een website waar ik kan lezen dat er een homosexueel is vermoord door de Iraanse regering, ik ben wel benieuwd hoeveel er jaarlijks voor hun geaardheid worden vermoord.
Ik snap de homo's ook niet wat ze bezielt om ergens te roeren waar ze volgens de natuur niet zouden moeten roeren, dus ook die in Nederland niet.

Wat vreselijk dat je in 2004 nog moet beweren tegen iemand die zichzelf intelligent vindt dat je als homoseksueel wordt geboren en dat homoseksualiteit onderdeel is van De Natuur.

Jij bent neem ik aan geboren uit Marokkaanse ouders. Daar kun je verder ook niets aan doen. Dus elke discriminatie van een Marokkaan om zijn Marokkaan zijn is net zo erg als homodiscriminatie.

Elke homo die in Iran of waar dan ook vermoord wordt, is moord op een mens. Dat is al erg genoeg.

lala_riffia
26-04-04, 19:43
salaam mijn broeders .
ik wou even zeggen dat als jullie je goed in het geloof verdiepen dat je dan te horen/lezen krijgt dat niemand een andere levende wezen pijn mag doen of het nou een gelovige is of geen gelovigen uiteindelijk eindigen allemaal bij we allemaal bij allah(swt)en allah(swt)is ook degene die ons de straf geeft voor de dingen die we fout hebben gedaan
meer heb ik niet te zeggen wa aleikom asalaam mijn broeders dat jullie het geluk moge vinden.

Rabi'ah.
26-04-04, 19:51
Geplaatst door lala_riffia
salaam mijn broeders .
ik wou even zeggen dat als jullie je goed in het geloof verdiepen dat je dan te horen/lezen krijgt dat niemand een andere levende wezen pijn mag doen of het nou een gelovige is of geen gelovigen uiteindelijk eindigen allemaal bij we allemaal bij allah(swt)en allah(swt)is ook degene die ons de straf geeft voor de dingen die we fout hebben gedaan
meer heb ik niet te zeggen wa aleikom asalaam mijn broeders dat jullie het geluk moge vinden.

Wa salam Riffia,
helemaal mee eens :) :duim: :nijn: .

Ma'asalama,

Rabiah.

Yunis
26-04-04, 19:52
Geplaatst door kornelis
Wat vreselijk dat je in 2004 nog moet beweren tegen iemand die zichzelf intelligent vindt dat je als homoseksueel wordt geboren en dat homoseksualiteit onderdeel is van De Natuur.
Jij bent neem ik aan geboren uit Marokkaanse ouders. Daar kun je verder ook niets aan doen. Dus elke discriminatie van een Marokkaan om zijn Marokkaan zijn is net zo erg als homodiscriminatie.
Elke homo die in Iran of waar dan ook vermoord wordt, is moord op een mens. Dat is al erg genoeg.

Kornelis, je doet nu wat vele anderen doen......het is niet het geweld of intolerantie tav homo's die jij en de heer Balkenende en anderen vrezen, maar de ISLAM. Als je ziet dat het aantal moslims toeneemt, de vraag naar Islamitische scholen met de dag groter wordt en de interesse voor de Islam groeit ontstaat de angst voor moslims: ISLAMFOBIE..... Dat zou je toch moeten erkennen.....
Het onderzoek waarbij blijkt dat de Nederlanders bang zijn voor zgn moslimsfundamentalisten bewijst dit eveneens. Gemakshalve wordt de Islam betiteld als zijnde een starre geloof dat anti-vrouwelijk en anti-homo is....én ontstaat de hetze om de Islam te demoniseren om de mensen die zich aangetrokken voelen tot de Islam te ontmoedigen.
In dit kader moet de zgn "vrouwenbesnijdenis" en teksten uit oeroude boeken ook worden gezien.....Er is duidelijk géén sprake van oproepen tot geweld door de desbetreffende moskee (zie hun verklaringen...!!!),
maar dat wordt snel terzijde geschoven door anti-islamieten die vrezen dat de CHRISTELIJKE MONOCULTUUR in Nederland wordt overspoeld door een ISLAMITISCHE MULTICULTURELE ontwikkeling.
In dit optiek kun je de hetze van het dagblad Trouw ook zien...
Een christelijk blad dat aan de basis van het oplevende anti-islamitisme ligt en voortdurend het vlammetje aanwakkerd. Je zou je kunnen afvragen wat die journalisten beoogden toen ze die boeken bij de moskee kochten tijdens de Open Dag van die moskee.....

Wat ik dus mis in het hele verhaal tot nu toe is de intentie van die journalisten van de Trouw, die deze oude teksten uit die oude boeken citeerden....
Want door hun daden is deze hele anti-islamitische hetze opnieuw aangewakkerd....en (dat zul je toch toe moeten geven ) van enig objectiviteit en hoor én wederhoor is hier géén sprake.
De één na de andere volksvertegenwoordiger, journalist en columnschrijver tracht elkaar in bewoordingen én overdrijvingen te overtroeven om aan te tonen dat de Islam een gevaar voor de DEMOCRATIE in Nederland zou zijn............
Balkende, Verdonk, Halsema, Hersi Ali, Wilders etc. etc. allen roepen ze het hardst dat er nu maatregelen genomen moeten worden tav deze moskee…….doch de kern is in principe …..ISLAMFOBIE !!!!

Dutchguy
26-04-04, 20:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hai die dutchie, geen last meer van knarsende tanden?

Kijk jij nou maar uit dat je vacht niet in de wieltjes van je skates gaat hangen o gemakzuchtig schaap!

kornelis
26-04-04, 20:23
Geplaatst door Yunis
Kornelis, je doet nu wat vele anderen doen......het is niet het geweld of intolerantie tav homo's die jij en de heer Balkenende en anderen vrezen, maar de ISLAM. Als je ziet dat het aantal moslims toeneemt, de vraag naar Islamitische scholen met de dag groter wordt en de interesse voor de Islam groeit ontstaat de angst voor moslims: ISLAMFOBIE..... Dat zou je toch moeten erkennen.....
Het onderzoek waarbij blijkt dat de Nederlanders bang zijn voor zgn moslimsfundamentalisten bewijst dit eveneens. Gemakshalve wordt de Islam betiteld als zijnde een starre geloof dat anti-vrouwelijk en anti-homo is....én ontstaat de hetze om de Islam te demoniseren om de mensen die zich aangetrokken voelen tot de Islam te ontmoedigen.
In dit kader moet de zgn "vrouwenbesnijdenis" en teksten uit oeroude boeken ook worden gezien.....Er is duidelijk géén sprake van oproepen tot geweld door de desbetreffende moskee (zie hun verklaringen...!!!),
maar dat wordt snel terzijde geschoven door anti-islamieten die vrezen dat de CHRISTELIJKE MONOCULTUUR in Nederland wordt overspoeld door een ISLAMITISCHE MULTICULTURELE ontwikkeling.
In dit optiek kun je de hetze van het dagblad Trouw ook zien...
Een christelijk blad dat aan de basis van het oplevende anti-islamitisme ligt en voortdurend het vlammetje aanwakkerd. Je zou je kunnen afvragen wat die journalisten beoogden toen ze die boeken bij de moskee kochten tijdens de Open Dag van die moskee.....
Wat ik dus mis in het hele verhaal tot nu toe is de intentie van die journalisten van de Trouw, die deze oude teksten uit die oude boeken citeerden....
Want door hun daden is deze hele anti-islamitische hetze opnieuw aangewakkerd....en (dat zul je toch toe moeten geven ) van enig objectiviteit en hoor én wederhoor is hier géén sprake.
De één na de andere volksvertegenwoordiger, journalist en columnschrijver tracht elkaar in bewoordingen én overdrijvingen te overtroeven om aan te tonen dat de Islam een gevaar voor de DEMOCRATIE in Nederland zou zijn............
Balkende, Verdonk, Halsema, Hersi Ali, Wilders etc. etc. allen roepen ze het hardst dat er nu maatregelen genomen moeten worden tav deze moskee…….doch de kern is in principe …..ISLAMFOBIE !!!!

El Moumny was natuurlijk ook het slachtoffer van islamofobie. De aanslag op het WTC in New York van 11 september heeft ook geen slachtoffers gekend. Dat is maar verzonnen. De werkelijke slachtoffers waren, via islamofobie, de moslimmigranten in het westen.

Je moet geen twee discussies door elkaar halen. Het zwarte schaap begon ook al homo's te discrimineren als zijnde tegennatuurlijk. Als moslims net zo erg werden gediscrimineerd als homo's door moslims, dan zouden moslims moord en brand schreeuwen en op hun achterste benen staan. Je mag hier niemand discrimineren, ook moslims niet. Gebeurt het wel dan mag en moet je er wat van zeggen. Te pas en te onpas islamofobie roepen heeft veel weg van slachtoffergedrag.

Zwarte Schaap
26-04-04, 20:39
Geplaatst door kornelis
Wat vreselijk dat je in 2004 nog moet beweren tegen iemand die zichzelf intelligent vindt dat je als homoseksueel wordt geboren en dat homoseksualiteit onderdeel is van De Natuur.

Jij bent neem ik aan geboren uit Marokkaanse ouders. Daar kun je verder ook niets aan doen. Dus elke discriminatie van een Marokkaan om zijn Marokkaan zijn is net zo erg als homodiscriminatie.

Elke homo die in Iran of waar dan ook vermoord wordt, is moord op een mens. Dat is al erg genoeg. Mijn insteek is dat de hele discussie een schijnheilige bedoening is door eenzijdig de nadruk leggen op de islamitische teksten en te doen alsof er homo's bij de vleet van de daken worden afgeflikkerd. Men noemt voorbeelden over Iran maar zelfs daar kan men geen voorbeelden geven van Homo's die van daken worden afgedonderd.

In iedere geval mag je hier gaan kijken hoe je geliefde Amerikanen over homo's denken.

http://www.godhatesfags.com/

Zie ik al demonstraties bij de Amerikaanse ambasssade of zie ik al protesten tegen Bush vanwege het halt toe roepen van het homohuwelijk?

Gaat toch heen met al dat hypocriete gedoe. Geef de moslimpies maar de schuld, werkt altijd in deze kutklimaat.

Dutchguy
26-04-04, 20:42
Geplaatst door Zwarte Schaap


Gaat toch heen met al dat hypocriete gedoe. Geef de moslimpies maar de schuld, werkt altijd in deze kutklimaat.

Hoor ik tandengeknars? :wink:

Zwarte Schaap
26-04-04, 20:47
Geplaatst door kornelis
Het zwarte schaap begon ook al homo's te discrimineren als zijnde tegennatuurlijk. He luldebehanger beter lezen voordat je allerlei beweringen gaat plaatsen die grofweg leugenachtig zijn.

Kijk maar eerst wat onze homovriendje gezegd heeft en vergelijk dan pas mijn reaktie met die van onze homovriendje.

Zwarte Schaap
26-04-04, 20:49
Geplaatst door Dutchguy
Hoor ik tandengeknars? :wink:

Hahaha...@#$^%&)#.... maar ik rook geen pijp !

Yunis
26-04-04, 20:55
Geplaatst door kornelis
El Moumny was natuurlijk ook het slachtoffer van islamofobie. De aanslag op het WTC in New York van 11 september heeft ook geen slachtoffers gekend. Dat is maar verzonnen. De werkelijke slachtoffers waren, via islamofobie, de moslimmigranten in het westen.

Je moet geen twee discussies door elkaar halen. Het zwarte schaap begon ook al homo's te discrimineren als zijnde tegennatuurlijk. Als moslims net zo erg werden gediscrimineerd als homo's door moslims, dan zouden moslims moord en brand schreeuwen en op hun achterste benen staan. Je mag hier niemand discrimineren, ook moslims niet. Gebeurt het wel dan mag en moet je er wat van zeggen. Te pas en te onpas islamofobie roepen heeft veel weg van slachtoffergedrag.

Waarom zie je alles niet in de juiste perspectief........Wees nu es eerlijk...... Het van stal halen van New York en El Moumny zijn standaard excuses om te verhullen dat de werkelijke reden de ANGST VOOR DE ISLAM is......
JIJ meet je een slachtofferrol aan en wijst naar de bovenstaande excuses om de Islam in discrediet te brengen, terwijl je in wezen best weet dat wat elders gebeurt géén excuus is om hier in Nederland moslims te stigmatiseren en te criminaliseren.......

Orakel
26-04-04, 21:47
Geplaatst door Daviddavid

Ik pas er voor en begrijp écht niet dat iemand het in overeenstemming met geweten krijgt om zich moslim, jood of christen te noemen. Ik zou me doodschamen.

Jawel, dat begrijp je wel. Niet sjow pissig doen hé? :)

Er zijn er zat die zich focussen op de 'zachte kanten' van het geloof en niets doen en zich niet identificeren met de 'harde kanten'.
Noem het selectief, noem het shoppen, noem het consumptiereligie, noem het apostasie, dat boeit ze niet.
Ze richten zich op waarden als medemenselijkheid, barmhartigheid, naastenliefde, ronde hoeken en zachte kleuren en beetje feng shui d'r bij.
Niet het kind met het badwater weggooien hé? Zonde van het water.

kornelis
27-04-04, 06:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn insteek is dat de hele discussie een schijnheilige bedoening is door eenzijdig de nadruk leggen op de islamitische teksten en te doen alsof er homo's bij de vleet van de daken worden afgeflikkerd. Men noemt voorbeelden over Iran maar zelfs daar kan men geen voorbeelden geven van Homo's die van daken worden afgedonderd.
In iedere geval mag je hier gaan kijken hoe je geliefde Amerikanen over homo's denken.
http://www.godhatesfags.com/
Zie ik al demonstraties bij de Amerikaanse ambasssade of zie ik al protesten tegen Bush vanwege het halt toe roepen van het homohuwelijk?
Gaat toch heen met al dat hypocriete gedoe. Geef de moslimpies maar de schuld, werkt altijd in deze kutklimaat.

Mijn geliefde Amerikanen? Misselijke, chauvinistische discussiestruc.
Wat kan me jouw insteek nou schelen? Mijn insteek is dat je niet mag propageren medemensen van een flat te flikkeren.
Wat heb ik met jouw betrekkingswaan te maken?
Ik heb ook niet net gedaan alsof homo's nu al bij bosjes van hoge gebouwen worden gegooid.
Je moet niet uit je nek kletsen, die blijkbaar nodig uitgeschoren moet worden.
Het verbieden van het homohuwelijk is bepaald iets anders dan de oproep homo's te vermoorden.
Bovendien zegt die ene website niet veel over hoe alle Amerikanen over homo's denken. Ze zijn een achterlijk volk maar in dat opzich t een stuk verder dan de moslimwereld.
De Arabische wereld was in de achtste eeuw progressiever dan nu met Aboe Noewaas als homoseksuele hofdichter in Bagdad.

kornelis
27-04-04, 06:42
Geplaatst door Yunis
Waarom zie je alles niet in de juiste perspectief........Wees nu es eerlijk...... Het van stal halen van New York en El Moumny zijn standaard excuses om te verhullen dat de werkelijke reden de ANGST VOOR DE ISLAM is......
JIJ meet je een slachtofferrol aan en wijst naar de bovenstaande excuses om de Islam in discrediet te brengen, terwijl je in wezen best weet dat wat elders gebeurt géén excuus is om hier in Nederland moslims te stigmatiseren en te criminaliseren.......

Blijkbaar heeft iedereen zijn eigen, juiste perspectief. "Ik heb niks fout gedaan, meester. Hij deed het. Waarom krijg ik wel strafwerk en hij niet, meester?"

lala_riffia
27-04-04, 08:08
salaam broeders ik lees hier nu hoe jullie tegen elkaar tekeer gaan
laat me jullie dit zeggen allah(swt)zei ook dat we moeten accepteren hoe mensen in mekaar zitten en jullie zitten mekaar hier af te bekken broeders en zusters leef in vrede met elkaar er is al genoeg haat in deze wereld.
aleikom asalaam jullie zuster.

Rabi'ah.
27-04-04, 18:19
Geplaatst door lala_riffia
salaam broeders ik lees hier nu hoe jullie tegen elkaar tekeer gaan
laat me jullie dit zeggen allah(swt)zei ook dat we moeten accepteren hoe mensen in mekaar zitten en jullie zitten mekaar hier af te bekken broeders en zusters leef in vrede met elkaar er is al genoeg haat in deze wereld.
aleikom asalaam jullie zuster.

Riffia, ik moet zeggen dat jouw bijdragen een verademing zijn in deze discussie. :) Soukran! :fpetaf:

Wa salam,

Rabiah.

Zwarte Schaap
27-04-04, 21:36
Geplaatst door kornelis
Mijn geliefde Amerikanen? Misselijke, chauvinistische discussiestruc.
Wat kan me jouw insteek nou schelen? Mijn insteek is dat je niet mag propageren medemensen van een flat te flikkeren.
Wat heb ik met jouw betrekkingswaan te maken?
Ik heb ook niet net gedaan alsof homo's nu al bij bosjes van hoge gebouwen worden gegooid.
Je moet niet uit je nek kletsen, die blijkbaar nodig uitgeschoren moet worden.
Het verbieden van het homohuwelijk is bepaald iets anders dan de oproep homo's te vermoorden.
Bovendien zegt die ene website niet veel over hoe alle Amerikanen over homo's denken. Ze zijn een achterlijk volk maar in dat opzich t een stuk verder dan de moslimwereld.
De Arabische wereld was in de achtste eeuw progressiever dan nu met Aboe Noewaas als homoseksuele hofdichter in Bagdad.

Dan mag je de website beter bekijken, als het niets zegt over de Amerikanen dan snap ik niet waarom zo een stukje tekst uit een boekje iets kan zeggen over de moslims in Nederland.

Kortom het blijft een hypocriete bedoening. Eerst zit je hier smalend te doen dat het in Agadir en Marrakesh vol zit met homos en dan kom je weer beweren dat in de 8ste eeuw de arabische wereld progressiever is met homodichters. Wat is het nou ?

kornelis
28-04-04, 07:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan mag je de website beter bekijken, als het niets zegt over de Amerikanen dan snap ik niet waarom zo een stukje tekst uit een boekje iets kan zeggen over de moslims in Nederland.
Kortom het blijft een hypocriete bedoening. Eerst zit je hier smalend te doen dat het in Agadir en Marrakesh vol zit met homos en dan kom je weer beweren dat in de 8ste eeuw de arabische wereld progressiever is met homodichters. Wat is het nou ?

Wat is het nou?
Het is allemaal gevarieerder en gecompliceerder dan jij denkt. De Arabische cultuur van de achtste eeuw in Bagdad is ten aan zien van homoseksualiteit ruimdenkender dan die van Saudi-Arabië van nu.
Dat er veel jongensprostitutie is in Agadir en de rest van van Marokko, weerhoudt Marokkanen in Nederland er niet van een homovijandig boek te publiceren en te verspreiden. Andere geloven zijn ook homovijandig, maar die hebben nauwelijks invloed meer in Nederland.
Het zijn de welbekende Marokkaanse jongeren die tussen wal en schip vallen en die zich vastklampen aan de Nederlandse cultuur of aan de Marokkaanse. Het boek De Weg van de Moslim wijst in Nederland een doodlopende weg.
Dit gedichtje van Aboe Noewaas kende je waarschijnlijk al:

O wat een mooi gezicht, Moeffádal, die
op mijn charmante Doerna is gelegen!
En ik als twee ruiter op Moeffádal,
heb toen twee parels aan één draad geregen.

kornelis
28-04-04, 07:23
Het gedichtje van Aboe Noewaas moet ik natuurlijk wel perfect citeren.

O wat een mooi gezicht, Moeffádal, die
op mijn charmante Doerna is gelegen!
En ik als tweede ruiter op Moeffádal,
heb toen twee parels aan één draad geregen.

Zwarte Schaap
28-04-04, 20:38
Geplaatst door kornelis
Wat is het nou?
Het is allemaal gevarieerder en gecompliceerder dan jij denkt. De Arabische cultuur van de achtste eeuw in Bagdad is ten aan zien van homoseksualiteit ruimdenkender dan die van Saudi-Arabië van nu.
Dat er veel jongensprostitutie is in Agadir en de rest van van Marokko, weerhoudt Marokkanen in Nederland er niet van een homovijandig boek te publiceren en te verspreiden. Andere geloven zijn ook homovijandig, maar die hebben nauwelijks invloed meer in Nederland.
Het zijn de welbekende Marokkaanse jongeren die tussen wal en schip vallen en die zich vastklampen aan de Nederlandse cultuur of aan de Marokkaanse. Het boek De Weg van de Moslim wijst in Nederland een doodlopende weg.
Dit gedichtje van Aboe Noewaas kende je waarschijnlijk al:

O wat een mooi gezicht, Moeffádal, die
op mijn charmante Doerna is gelegen!
En ik als twee ruiter op Moeffádal,
heb toen twee parels aan één draad geregen.

Wat wil je nou beweren? Uit je voorbeelden geef je toch zelf aan dat het meevalt met de bejegening van de homosexuelen in de praktijk. En dat de ontstane heisa in principe gewoon een hypocriete bedoening is.

Wat is je stelling nou? Het enige wat je hier beweert is:
Homoseksualiteit lijkt in Marokko veel minder een probleem te zijn dan onder Marokkanen in Nederland. Agadir is de grootste toeristische trekpleister van Marokko.
De Arabische wereld was in de achtste eeuw progressiever dan nu met Aboe Noewaas als homoseksuele hofdichter in Bagdad.
De Arabische cultuur van de achtste eeuw in Bagdad is ten aan zien van homoseksualiteit ruimdenkender dan die van Saudi-Arabië van nu.

Het enige wat je wilt beweren is de Marokkanen in Nederland minder tolerant zijn.

Je eerste uitspraak zegt gewoon niet over de tolerantie van homosexualiteit, maar zegt gewoon iets over het de uitbuiting van het zwakkere/armere deel van het Marokkaanse volk. Helaas heeft een kapitaistische dictatuur andere prioriteiten.Dat kun je niet gebruiken om te zeggen dat men daar dus toleranter is. Het is juist een schande dat men dergelijke uitbuiting toestaat. Maar daar hebben we het al over gehad.

Ook je bewering dat Marokkanen in Nederland meer problemen hebben met homosexualiteit dan Marokkanen in Marokko is een domme bewering dat niet op relevante feiten gebaseerd is. Hoe kun je nou zo dom zijn dat je een stukje tekst in een boek dat een compilatie is van uitspraken van religieuze geleerden gebruikt om te bewijzen dat Marokkanen in Nederland meer problemen met homosexualiteit hebben. Dan ben je toch gewoon dom bezig als je het lef hebt om een boek die vrijwel niemand kent en vrij verkrijgbaar is toe te schrijven aan de intolerantie van de Marokkanen in Nederland. Het is niet eens door een Marokkaan geschreven.

En voor de rest maken je uitspraken gewoon duidelijk dat de hele heisa gewoon een hypocriete bedoening is wat meer gebruikt wordt voor politieke doeleinden. Ondanks dat homosexualiteit sterk wordt afgewezen en dat er straffen opstaan is het in de arabische wereld vrijwel nooit voorgekomen dat er effectief een homosexueel met de dood wordt bestraft.

Ik hoef niet meer aan te geven wat er zo hypocriet is dat heb ik al genoeg herhaald.

Trouwens aboe noewaas is als kind zonder vader verkocht door zijn moeder aan een rijke man, ik zal er niet raar van opkijken als hij als jongeling misbruikt is. In die zin moeten jonge mensen beschermd worden voor dergelijke misbruik. Ik wou dat de marokkanen in Agadir en Marrakesh ook die bescherming zouden kunnen hebben. Dat is pas een progressieve landsbestuur.

Zwarte Schaap
28-04-04, 20:39
Geplaatst door kornelis
Wat is het nou?
Het is allemaal gevarieerder en gecompliceerder dan jij denkt. De Arabische cultuur van de achtste eeuw in Bagdad is ten aan zien van homoseksualiteit ruimdenkender dan die van Saudi-Arabië van nu.
Dat er veel jongensprostitutie is in Agadir en de rest van van Marokko, weerhoudt Marokkanen in Nederland er niet van een homovijandig boek te publiceren en te verspreiden. Andere geloven zijn ook homovijandig, maar die hebben nauwelijks invloed meer in Nederland.
Het zijn de welbekende Marokkaanse jongeren die tussen wal en schip vallen en die zich vastklampen aan de Nederlandse cultuur of aan de Marokkaanse. Het boek De Weg van de Moslim wijst in Nederland een doodlopende weg.
Dit gedichtje van Aboe Noewaas kende je waarschijnlijk al:

O wat een mooi gezicht, Moeffádal, die
op mijn charmante Doerna is gelegen!
En ik als twee ruiter op Moeffádal,
heb toen twee parels aan één draad geregen.

Wat wil je nou beweren? Uit je voorbeelden geef je toch zelf aan dat het meevalt met de bejegening van de homosexuelen in de praktijk. En dat de ontstane heisa in principe gewoon een hypocriete bedoening is.

Wat is je stelling nou? Het enige wat je hier beweert is:
Homoseksualiteit lijkt in Marokko veel minder een probleem te zijn dan onder Marokkanen in Nederland. Agadir is de grootste toeristische trekpleister van Marokko.
De Arabische wereld was in de achtste eeuw progressiever dan nu met Aboe Noewaas als homoseksuele hofdichter in Bagdad.
De Arabische cultuur van de achtste eeuw in Bagdad is ten aan zien van homoseksualiteit ruimdenkender dan die van Saudi-Arabië van nu.

Het enige wat je wilt beweren is de Marokkanen in Nederland minder tolerant zijn.

Je eerste uitspraak zegt gewoon niet over de tolerantie van homosexualiteit, maar zegt gewoon iets over het de uitbuiting van het zwakkere/armere deel van het Marokkaanse volk. Helaas heeft een kapitaistische dictatuur andere prioriteiten.Dat kun je niet gebruiken om te zeggen dat men daar dus toleranter is. Het is juist een schande dat men dergelijke uitbuiting toestaat. Maar daar hebben we het al over gehad.

Ook je bewering dat Marokkanen in Nederland meer problemen hebben met homosexualiteit dan Marokkanen in Marokko is een domme bewering dat niet op relevante feiten gebaseerd is. Hoe kun je nou zo dom zijn dat je een stukje tekst in een boek dat een compilatie is van uitspraken van religieuze geleerden gebruikt om te bewijzen dat Marokkanen in Nederland meer problemen met homosexualiteit hebben. Dan ben je toch gewoon dom bezig als je het lef hebt om een boek die vrijwel niemand kent en vrij verkrijgbaar is toe te schrijven aan de intolerantie van de Marokkanen in Nederland. Het is niet eens door een Marokkaan geschreven.

En voor de rest maken je uitspraken gewoon duidelijk dat de hele heisa gewoon een hypocriete bedoening is wat meer gebruikt wordt voor politieke doeleinden. Ondanks dat homosexualiteit sterk wordt afgewezen en dat er straffen opstaan is het in de arabische wereld vrijwel nooit voorgekomen dat er effectief een homosexueel met de dood wordt bestraft.

Ik hoef niet meer aan te geven wat er zo hypocriet is dat heb ik al genoeg herhaald.

Trouwens aboe noewaas is als kind zonder vader verkocht door zijn moeder aan een rijke man, ik zal er niet raar van opkijken als hij als jongeling misbruikt is. In die zin moeten jonge mensen beschermd worden voor dergelijke misbruik. Ik wou dat de marokkanen in Agadir en Marrakesh ook die bescherming zouden kunnen hebben. Dat is pas een progressieve landsbestuur.

Esdra
28-04-04, 23:20
homofilie wordt nergens in de Bijbel als zodanig afgekeurd, het is door G-d gegeven in de genen, een gave G-d's !


de bijbel (G-d) keurt alleen maar 1 bepaalde onhygienische (homo)sexuele daad af !


vrouwen met mannen zoals mannen met mannen, is in G-d's oog een gruwel en zij zullen ziekte en dood in zich vinden !

mark61
28-04-04, 23:58
Geplaatst door Esdra
vrouwen met mannen zoals mannen met mannen, is in G-d's oog een gruwel en zij zullen ziekte en dood in zich vinden !

Hier staat het omgekeerde van wat je bedoelt. Een verbod op platonische liefde?

Yunis
29-04-04, 00:47
Geplaatst door kornelis
Andere geloven zijn ook homovijandig, maar die hebben nauwelijks invloed meer in Nederland.
Het boek De Weg van de Moslim wijst in Nederland een doodlopende weg.

Ten eerste is het boek De weg van de Moslim onder aandacht gebracht door anti-islamieten met als doel de Islam te beschadigen uit angst voor dit geloof. Verder hebben andere geloven wel invloed omdat een CHRISTELIJK BLAD Trouw deze hetze is begonnen vanwege angst bij die anti-islamieten voor de Islam als overheersende geloof in Nederland.
En in principe beken je al dat je je alleen maar verzet tegen de Islam.
Kortom anti-islamisme in vol ornaat...............
En jij en anderen beseffen het niet dat ze voor het karretje gespannen worden van extreem-rechtsen. Hypocretie ten top.....
Ga nu maar es een hetze beginnen tegen Christenunie en SGP en de USA-vertegenwoordiging ipv te ageren tegen de moslims én zich te plaatsen in een slachtofferrol.
Ja hoor, je bent wel zielig.....arme autochtone Nederlander....... :brozac:

David
29-04-04, 10:06
Geplaatst door Yunis
Ten eerste is het boek De weg van de Moslim onder aandacht gebracht door anti-islamieten met als doel de Islam te beschadigen uit angst voor dit geloof. Verder hebben andere geloven wel invloed omdat een CHRISTELIJK BLAD Trouw deze hetze is begonnen vanwege angst bij die anti-islamieten voor de Islam als overheersende geloof in Nederland.
En in principe beken je al dat je je alleen maar verzet tegen de Islam.
Kortom anti-islamisme in vol ornaat...............
En jij en anderen beseffen het niet dat ze voor het karretje gespannen worden van extreem-rechtsen. Hypocretie ten top.....
Ga nu maar es een hetze beginnen tegen Christenunie en SGP en de USA-vertegenwoordiging ipv te ageren tegen de moslims én zich te plaatsen in een slachtofferrol.
Ja hoor, je bent wel zielig.....arme autochtone Nederlander....... :brozac:


Feit blijft dat al die arrogante religies maar denken dat álles maar over iedereen mogen beweren. Zegt iemand een keer iets terug, dat is gelijk het huis te klein en worden ze gediscrimineerd. Het wordt hoog tijd dat daar iets drastisch aan gedaan wordt.

kornelis
29-04-04, 10:07
Geplaatst door Yunis
Ten eerste is het boek De weg van de Moslim onder aandacht gebracht door anti-islamieten met als doel de Islam te beschadigen uit angst voor dit geloof. Verder hebben andere geloven wel invloed omdat een CHRISTELIJK BLAD Trouw deze hetze is begonnen vanwege angst bij die anti-islamieten voor de Islam als overheersende geloof in Nederland. En in principe beken je al dat je je alleen maar verzet tegen de Islam. Kortom anti-islamisme in vol ornaat............... En jij en anderen beseffen het niet dat ze voor het karretje gespannen worden van extreem-rechtsen. Hypocretie ten top..... Ga nu maar es een hetze beginnen tegen Christenunie en SGP en de USA-vertegenwoordiging ipv te ageren tegen de moslims én zich te plaatsen in een slachtofferrol. Ja hoor, je bent wel zielig.....arme autochtone Nederlander...... :brozac:

Heb je wel zakdoekjes in huis, arme allochtone Calimero? Telkens als er kritiek komt op moslims, is dat een uiting van islamofobie. De terreuraanslagen overal ter wereld worden gepleegd door moslims, maar dat mag je niet hardop zeggen, want dat is dan een uiting van islamofobie, net als kritiek op dat moslimboek. Moslims zijn perfecte mensen en al hun gedachten zijn hemels. Het enige probleem is de islamofobie.

Ik begrijp niet dat er geen enquête wordt gehouden over homoseksualiteit. Ik zou wel eens willen weten hoeveel moslims in Nederland homoseksualiteit afkeuren. Dan moet je natuurlijk wel een duidelijke vraag stelllen, want anders denken ze dat ze zelf aan homoseks moeten gaan doen.

Het percentage Nederlandse moslims dat homoseksualiteit afwijst is waarschijnlijk veel hoger dan onder Nederlanders. Welke normen en waarden krijgen nu de voorrang? Die van Nederlanders of die van moslims?

Discriminatie is een gebrek aan emancipatie. In dat licht bezien is het boek De Weg van de Moslim niet handig voor het emancipatieproces van de moslims in Nederland.

Olive Yao
29-04-04, 17:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
vind het alleen jammer dat Appie Haselhoef suggereert dat dit soort praktijken wel van toepassing kunnen zijn in islamitische landen...

Nergens in de Koran geeft God Moslims het recht om mensen te staffen die een religieuze wet breken waarbij geen andere mensen benadeeld worden...

dus in het geval van 2 personen van het gelijke geslacht die met elkaar willen flikvlooien en er geen sprake van dwang is heeft het straffen van deze mensen geen islamitische basis.

Net zoals op het eten van varkensvlees...drinken van alcohol...niet bidden...geen straffen worden voorgeschreven die door de mens mogen worden uitgevoerd.

Islam is de ultieme individuele vrijheid.
Vrijheid waartoe en ten opzichte van wie of wat?

Dit in verband met:

- empirische feiten in de afgelopen 1300 jaar

- je opmerking dat er geen straffen worden voorgeschreven die door de mens mogen worden uitgevoerd.

Olive Yao
29-04-04, 17:04
Geplaatst door Yunis
Ten eerste is het boek De weg van de Moslim onder aandacht gebracht door anti-islamieten met als doel de Islam te beschadigen uit angst voor dit geloof. Verder hebben andere geloven wel invloed omdat een CHRISTELIJK BLAD Trouw deze hetze is begonnen vanwege angst bij die anti-islamieten voor de Islam als overheersende geloof in Nederland.
En in principe beken je al dat je je alleen maar verzet tegen de Islam.
Kortom anti-islamisme in vol ornaat...............

Yunis, in je texten lees ik vaak de term "anti-islamisme", maar wat bedoel je ermee?
Dat iemand tegen de moslimse godsdienst is, of dat iemand tegen islamisme is?

(Ik ben namelijk inderdaad tegen islamisme, maar niet in het algemeen tegen de moslimse godsdienst).

lala_riffia
29-04-04, 18:36
he olive .
vraagje...
waarom ben je tegen islamisme?
en een reactie op iemand die zei dat het niet veboden was om homo te zijn nou dat krijg je dan wel te zien op de dag desoordeels.
maar tot die tijd laten we aub in vrede met elkaar leven.
als dat niet kan heeft het geen nut om te leven

Rabi'ah.
29-04-04, 18:53
Geplaatst door lala_riffia
he olive .
vraagje...
waarom ben je tegen islamisme?
en een reactie op iemand die zei dat het niet veboden was om homo te zijn nou dat krijg je dan wel te zien op de dag desoordeels.
maar tot die tijd laten we aub in vrede met elkaar leven.
als dat niet kan heeft het geen nut om te leven

Pff Riffia ik verval in herhaling.......maar ik ben het wéér helemaal met je eens. :wink: :duim:

Wa salam,

Rabiah.

Yunis
29-04-04, 20:25
Geplaatst door kornelis
Het percentage Nederlandse moslims dat homoseksualiteit afwijst is waarschijnlijk veel hoger dan onder Nederlanders. Welke normen en waarden krijgen nu de voorrang? Die van Nederlanders of die van moslims?
Discriminatie is een gebrek aan emancipatie. In dat licht bezien is het boek De Weg van de Moslim niet handig voor het emancipatieproces van de moslims in Nederland.

Hier maak je een onderscheid tussen Moslims en Nederlanders..........
Ik lees hierin duidelijk je antipathie en vooringenomenheid tav moslims.
In antwoord hierop verwijs ik je naar het schrijven van A. Haselhoef waarin hij opriep tot:
"Vreedzaam en mededogend met elkaar samen-levend een ieder in haar eigen waarde en waarheid".
Een samenleving die bereid is tot samen-leven is ook bereid om elkaar te respecteren en in z'n waarde te laten.
Ik bespeur je onwil om dit te doen en verwijs je nogmaals naar de tendentieuze journalistiek van het dagblad Trouw en plaats nogmaals vraagtekens bij hun anti-islamitische berichtgeving. Iets wat jij en David schijnbaar voor lief nemen.........
Het blijkt dat je niet bereid ben om de zaken in het juiste perspectief te zien. Welnu ik kan je je mening niet ontzeggen en wens je veel plezier met je bittere levensvisie, wat waarschijnlijk je leven zal vergallen.......

kornelis
30-04-04, 07:41
Geplaatst door Yunis
Hier maak je een onderscheid tussen Moslims en Nederlanders..........
Ik lees hierin duidelijk je antipathie en vooringenomenheid tav moslims.
In antwoord hierop verwijs ik je naar het schrijven van A. Haselhoef waarin hij opriep tot: "Vreedzaam en mededogend met elkaar samen-levend een ieder in haar eigen waarde en waarheid". Een samenleving die bereid is tot samen-leven is ook bereid om elkaar te respecteren en in z'n waarde te laten. Ik bespeur je onwil om dit te doen en verwijs je nogmaals naar de tendentieuze journalistiek van het dagblad Trouw en plaats nogmaals vraagtekens bij hun anti-islamitische berichtgeving. Iets wat jij en David schijnbaar voor lief nemen... Het blijkt dat je niet bereid ben om de zaken in het juiste perspectief te zien. Welnu ik kan je je mening niet ontzeggen en wens je veel plezier met je bittere levensvisie, wat waarschijnlijk je leven zal vergallen...

Jij wilt heel graag dat ik vooringenomen ben ten aanzien van moslims, want dan kun je lekker in de rol van slachtoffer kruipen. Het enige wat ik zeg is dat islamitische Nederlanders homoseksualiteit hoogstwaarschijnlijk (alleen het onderzoek ontbreekt nog) vaker afwijzen dat niet-islamitsiche Nederlanders. Dat kun je ook hier lezen.

Iemand zegt elders dat homoseksuelen zullen worden geoordeeld op de dag des oordeels. Dat kan helemaal niet, want hoe kun je nu veroordeeld worden voor iets dat je bij de geboorte hebt meegekregen? Degenen die homoseksuelen veroordelen zullen veroordeeld worden.

Maar wentel jij je nou maar in je Calimerocomplex als je dat lekker vindt, maar besef wel wel dat slachtoffergedrag niet aangeboren is, maar cultureel bepaald. Mijn levensvisie is niet bitter, ik ben juist frank en vrij.

kornelis
30-04-04, 07:45
Geplaatst door lala_riffia

en een reactie op iemand die zei dat het niet veboden was om homo te zijn nou dat krijg je dan wel te zien op de dag desoordeels.
maar tot die tijd laten we aub in vrede met elkaar leven.
als dat niet kan heeft het geen nut om te leven

Je wordt als homo geboren inderdaad en op de dag des oordeels zullen degenen die homo's hebben veroordeeld op hun beurt veroordeeld worden. Denk maar niet dat fascistische hetero's de dans ontspringen.

Esdra
30-04-04, 21:16
je hebt ook fascistische homo's

Hatler was er waarschijnlijk 1, maar hij is er alleen nooit mee uit de kast gekomen.

deze frustratie zijnerzijds, is de wereld duur komen te staan !


nogmaals: alleen k*ntje-n**ken, de onhygienische sexuele geslachtsdaad, wordt afgekeurd in de Bijbel,
zowel onder mannen met vrouwen als onder mannen en mannen.

Chatoloog
01-05-04, 02:12
ok even een paar feiten op een rij over degene die zeggen dat homosexualiteit niet verboden is in de islam en geen straffen kent:

Haselhoef een door-de-mand-gevallen geestelijke die geen imam bleek te zijn

Zbaqbaq=Nabil een door-de-mand-gevallen dief en zogenaamde koraniet die een politicus probeert te zijn

Rabiah een door-de-mand-geval liegenbeest die zich voordeed als een bekeerde christen naar de islam maar allang op de zelfde track als nabil (een koraniet) zat


liegen voor bestwil stelen voor bestwil de boel bedonderen voor bestwil en dan nog komen beweren de islam beter te begrijpen dan Grootgeleerden en zelfs metgezellen???????????

als jullie toch zo origineel willen zijn kom gewoon met een nieuwe religie en zoek aanhangers

:zwaai:

ZwYgStErr
01-05-04, 02:42
Geplaatst door Tomas
Ik weet nu eindelijk waar "de boel op de spits drijven" vandaan komt. Het gaat dus om torenspits, het hoogste gebouw enzo.

Maar ik vind het onzin om het over het pispaaltje van de maatschappij te hebben. Het is heel eenvoudig om niks met die El Tawheed te maken te hebben, ook al ben je 10 x Moslim een baard tot Tokyo en een Burqua van beton. Die Moskee verdient het gewoon om als pispaaltje te fungeren en iedereen die nu opeens zo vreselijk spontaan over de vrijhheid van meningsuiting begint te gillen vraagt er ook zelf om.

Homowerpen is tot daar aan toe, maar niet met het hoofd naar voren. Dat kan gewoon niet. Punt.

:haha:

Jij bent puur slecht!

Voor zover mijn inhoudelijke bijdrage.

kornelis
01-05-04, 06:30
Geplaatst door Esdra
je hebt ook fascistische homo's

Hatler was er waarschijnlijk 1, maar hij is er alleen nooit mee uit de kast gekomen.
deze frustratie zijnerzijds, is de wereld duur komen te staan !
nogmaals: alleen k*ntje-n**ken, de onhygienische sexuele geslachtsdaad, wordt afgekeurd in de Bijbel,
zowel onder mannen met vrouwen als onder mannen en mannen.

Wat een domme, bekrompen opmerking is dat, om de homoseksuele liefde gelijk te stellen met anaal geslachtsverkeer. Echt een opmerking van een ordinaire, fantasieloze hetero. Maar ja, u schijnt geestelijke te zijn en staat natuurlijk ver af van de erotiek en lichameijkheid. Wast u zich wel?

Esdra
01-05-04, 10:31
Wat een domme, bekrompen opmerking is dat, om de homoseksuele liefde gelijk te stellen met anaal geslachtsverkeer

dat doe ik dus juist niet !!!!

bv een bekende homofiel Paul de Leeuw heeft ook wel eens gezegd dat hij dat nooit doet met zijn vriend !!


sorry dat ik u tegen de schenen schop maar het principe om dat niet te doen lijkt me alleen kwa volksgezondheid al geen slecht idee !

nog afgezien wat G-d daar van vindt.

Fnuist
01-05-04, 10:36
as whole made I totally agree !


homo- en heteroliefde kan prachtig zijn, maar zonder dat !

Dutchguy
01-05-04, 14:00
Geplaatst door Fnuist
as whole made I totally agree !


homo- en heteroliefde kan prachtig zijn, maar zonder dat !

Goh, bedankt voor de leuke tips zeg. Tof!

mark61
01-05-04, 14:09
Geplaatst door Dutchguy
Goh, bedankt voor de leuke tips zeg. Tof!

De beste stuurlui staan weer aan wal. Met een condoom over hun hoofd.

Fijn, die adviezen voor de medeburger. Iemand nog een idee wat ik vanavond op mijn patat moet kwakken?

ZwYgStErr
01-05-04, 14:25
Geplaatst door mark61
De beste stuurlui staan weer aan wal. Met een condoom over hun hoofd.

Fijn, die adviezen voor de medeburger. Iemand nog een idee wat ik vanavond op mijn patat moet kwakken?

Is de val zachter als je een condoom over je hoofd hebt?

Dutchguy
01-05-04, 14:28
Geplaatst door mark61
De beste stuurlui staan weer aan wal. Met een condoom over hun hoofd.

Fijn, die adviezen voor de medeburger. Iemand nog een idee wat ik vanavond op mijn patat moet kwakken?

Geen idee, zou voor de zekerheid maar zonder doen, zou maar geen risico's nemen!

Rabi'ah.
01-05-04, 14:29
Geplaatst door ZwYgStErr
Is de val zachter als je een condoom over je hoofd hebt?

Grootse plannen? :rolleyes:

ZwYgStErr
01-05-04, 14:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Grootse plannen? :rolleyes:

Kben nog aan et nadenken. Kprobeer wat origineels te verzinnen...

Rabi'ah.
01-05-04, 14:35
Geplaatst door ZwYgStErr
Kben nog aan et nadenken. Kprobeer wat origineels te verzinnen...

Succes.....:duim:

Of moet ik zeggen "sterkte" :vreemd:

ZwYgStErr
01-05-04, 14:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Succes.....:duim:

Of moet ik zeggen "sterkte" :vreemd:

Danke!

Waar hebben we het over? :argwaan:

mark61
01-05-04, 14:39
Geplaatst door ZwYgStErr
Is de val zachter als je een condoom over je hoofd hebt?

Ik adviseer 2 condooms met schuimrubber ertussen.

mark61
01-05-04, 14:40
Geplaatst door Dutchguy
Geen idee, zou voor de zekerheid maar zonder doen, zou maar geen risico's nemen!

Jah tkan behoorlijk onhygiënisch uitpakken...

A. Haselhoef
02-05-04, 00:14
Geplaatst door Chatoloog
[B]ok even een paar feiten op een rij over degene die zeggen dat homosexualiteit niet verboden is in de islam en geen straffen kent:

Haselhoef een door-de-mand-gevallen geestelijke die geen imam bleek te zijn

Ik heb nooit gezegd dat er geen straf is op het bedrijven van anaal seks oftewel sodomie. Wat ik wel heb gezegd dat welke straf dan ook hierop niet in de Koran staat. Onverlet dat er hadith (overlevering van de profeet Mohammed of zijn metgezellen) die een ander beeld hierover geven.

Wat mij imam zijn betreft: Ik heb acht jaar lang met heel veel plezier gewerkt als imam in een psychiatrisch- verslaving- en kinderziekenhuis. Dus ik adviseer u om u te verdiepen wat de betekenis is van de functie van imam zijn. En niet altijd te geloven wat de pers u wilt laten geloven.

In iedere geval mede om dit onterechtte soort ontkenningen ben ik sinds juli 2002 toen mijn werkzaamheden stopte afstand gedaan van de betiteling en schrijf mijn artikelen onder mijn eigen naam en kennis van de Islam.

Abdullah Haselhoef

kornelis
02-05-04, 07:16
Geplaatst door A. Haselhoef
Ik heb nooit gezegd dat er geen straf is op het bedrijven van anaal seks oftewel sodomie. Wat ik wel heb gezegd dat welke straf dan ook hierop niet in de Koran staat. Onverlet dat er hadith (overlevering van de profeet Mohammed of zijn metgezellen) die een ander beeld hierover geven.
Wat mij imam zijn betreft: Ik heb acht jaar lang met heel veel plezier gewerkt als imam in een psychiatrisch- verslaving- en kinderziekenhuis. Dus ik adviseer u om u te verdiepen wat de betekenis is van de functie van imam zijn. En niet altijd te geloven wat de pers u wilt laten geloven.
In iedere geval mede om dit onterechtte soort ontkenningen ben ik sinds juli 2002 toen mijn werkzaamheden stopte afstand gedaan van de betiteling en schrijf mijn artikelen onder mijn eigen naam en kennis van de Islam.
Abdullah Haselhoef

Dat anaal geslachtsverkeer eventueel wel strafbaar zou zijn (waarom eigenlijk? Iedereen moet doen wat hij niet laten kan, zolang hij de ander geen schade toebrengt) heeft natuurlijk alles te maken met dat die handeling wel heel erg veel lijkt op de handeling waar kindertjes van komen. En dat mocht vroeger niet: kindjes maken was het parool: gaat heen en vermenigvuldigt u.

Nou die wonderbare mensenvermenigvuldiging hebben we inmiddels achter de rug en nu zitten we met 6 miljard aardbewoners opgescheept. Er is niet eens genoeg eten voor iedereen. Er zijn 1 miljard moslims en
moeten dat er nog meer meer worden? Dan kan je beter bekeren dan nieuwe maken.

Anaal geslachtsverkeer wordt soms ook verboden omdat sommige mensen het lekker vinden. Dat mag niet. Stel je voor zeg dat iedereen de alternatieve route naar genot neemt. Nou doet lang niet iedereen dat en daarom is een verbod op de achterdeur een betuttelend verbod. Mijn goede vader zei het altijd al: goed volk komt altijd achterom.

Esdra
02-05-04, 07:30
anaal is het begin van nog grotere perversiteit in de Bijbel.

vanwege de volkshygienische risico's die genomen worden,

maar bovenal omdat het gewoon niet lief is om elkaar zo lief te hebben !

kornelis
02-05-04, 08:26
Geplaatst door Esdra
anaal is het begin van nog grotere perversiteit in de Bijbel.
vanwege de volkshygienische risico's die genomen worden,
maar bovenal omdat het gewoon niet lief is om elkaar zo lief te hebben !

Ben benieuwd naar de nog grotere perversiteit.
U wekt de indruk anaal geslachtsverkeer aantrekkelijk te vinden.
Als u geen ervaring heeft met anaal geslachtsverkeer, hoe weet u dan dat het niet lief is zo lief te hebben. Deed het pijn bij u?

A. Haselhoef
02-05-04, 12:49
Geplaatst door kornelis
Dat anaal geslachtsverkeer eventueel wel strafbaar zou zijn (waarom eigenlijk? Iedereen moet doen wat hij niet laten kan, zolang hij de ander geen schade toebrengt)

Klopt, maar dit geldt natuurlijk ook andersom. Immers wie zou het moslims kwalijk willen nemen als zij geen anaal seks zouden willen bedrijven?


heeft natuurlijk alles te maken met dat die handeling wel heel erg veel lijkt op de handeling waar kindertjes van komen. En dat mocht vroeger niet: kindjes maken was het parool: gaat heen en vermenigvuldigt u.

Wij zijn soms geneigd om het Christendom en haar visie op de Islam te willen vergelijken op het gebied van de seksualiteit. Het verrichten van seks tussen de getrouwden is een goede daad mits ook aan de behoeften van de vrouw naar een orgasme, voldaan wordt; is de visie van de Islam op het gebied van de seksualiteit.


Nou die wonderbare mensenvermenigvuldiging hebben we inmiddels achter de rug en nu zitten we met 6 miljard aardbewoners opgescheept. Er is niet eens genoeg eten voor iedereen. Er zijn 1 miljard moslims en moeten dat er nog meer meer worden? Dan kan je beter bekeren dan nieuwe maken.

Er is meer dan voldoende eten voor iedereen als wij de onrechtvaardige landbouw subsidies zouden afschaffen en de importheffingen en exportsubsidies van landbouwproducten en de kunstmatige hamsteringen van eten en het doordraaien van voedsel zouden stoppen. Onverlet onze eigen verkwistende gedrag t.o.v. van waardevol voedsel in onze keukens.


Anaal geslachtsverkeer wordt soms ook verboden omdat sommige mensen het lekker vinden. Dat mag niet. Stel je voor zeg dat iedereen de alternatieve route naar genot neemt. Nou doet lang niet iedereen dat en daarom is een verbod op de achterdeur een betuttelend verbod. Mijn goede vader zei het altijd al: goed volk komt altijd achterom.

Islam verbiedt alleen hetgeen wat schadelijk is voor de mensen zelf of voor haar omgeving. Genieten van seks of lekker eten of goed gezelschap wordt toegestaan en aanbevolen in de Islam MITS men niet overdrijft.

Wat betreft het 'lekker' vinden of niet. Het zou goed kunnen dat het spelen met poep, door sommigen als 'lekker' ervaren zou kunnen worden. Ik zou mij echter ook kunnen voorstellen dat in de ontlasting van mensen er zaken zijn die de gezondheid van jezelf kunnen beschadigen. Daarnaast zou het ook de gezondheid van degene die dit met zich laat doen kunnen beschadigen.
Ik denk bovenal dat het een verbod is op het zich bezighouden met uitwerpselen en dat dit ook een spirituele sluier opwerpt voor je hart wat streeft naar het licht, reine en goedheid.

Esdra
02-05-04, 12:49
Geplaatst door kornelis
Ben benieuwd naar de nog grotere perversiteit.
U wekt de indruk anaal geslachtsverkeer aantrekkelijk te vinden.
Als u geen ervaring heeft met anaal geslachtsverkeer, hoe weet u dan dat het niet lief is zo lief te hebben. Deed het pijn bij u?

niemand zegt hier dat het bij wet verboden moet worden, hoewel als er een meerderheid voor te vinden is !

maar G-d keurt dit gedrag wel ondubbelzinnig af,

mag dat niet gezegd worden,

dat u meteen zo schunnig wordt naar mij !

Esdra
02-05-04, 12:49
Geplaatst door kornelis
Ben benieuwd naar de nog grotere perversiteit.
U wekt de indruk anaal geslachtsverkeer aantrekkelijk te vinden.
Als u geen ervaring heeft met anaal geslachtsverkeer, hoe weet u dan dat het niet lief is zo lief te hebben. Deed het pijn bij u?

niemand zegt hier dat het bij wet verboden moet worden, hoewel als er een meerderheid voor te vinden is !

maar G-d keurt dit gedrag wel ondubbelzinnig af,

mag dat niet gezegd worden,

dat u meteen zo schunnig te wordt naar mij !

kornelis
02-05-04, 18:49
Geplaatst door A. Haselhoef
Klopt, maar dit geldt natuurlijk ook andersom. Immers wie zou het moslims kwalijk willen nemen als zij geen anaal seks zouden willen bedrijven?

Wat betreft het 'lekker' vinden of niet. Het zou goed kunnen dat het spelen met poep, door sommigen als 'lekker' ervaren zou kunnen worden. Ik zou mij echter ook kunnen voorstellen dat in de ontlasting van mensen er zaken zijn die de gezondheid van jezelf kunnen beschadigen. Daarnaast zou het ook de gezondheid van degene die dit met zich laat doen kunnen beschadigen.
Ik denk bovenal dat het een verbod is op het zich bezighouden met uitwerpselen en dat dit ook een spirituele sluier opwerpt voor je hart wat streeft naar het licht, reine en goedheid.

Wat mij betreft bent u door de mand gevallen. Ik dacht dat u een intellectueel was. Ik heb nergens gezegd dat moslims zich massaal moeten overgeven aan anaal geslachtsverkeer. Maar ik denk dat moslims beter op de hoogte zijn van die alternatieve weg dan andere gelovigen. Dat komt omdat er zo krampachtig wordt vastgehouden aan de maagdelijkheid van de ongetrouwde vrouw.

Het vriendschappelijke klapje op de kont dat voetballers elkaar geven, is in moslimlanden een insinuatie, die je beter achterwege kunt laten. Ik bedoel maar: waarom ervaart een moslimman dat als beledigend?

Verder vind ik uw definitie van anaal geslachtsverkeer als 'spelen met poep' bijzonder onsmakelijk. De oude Grieken zeiden het al dat de mogelijkheid een prettige is, maar niet 's morgens voor koffietijd. Dat u er geen ervaring mee heeft, is tot daar aan toe, maar doe dan niet of u ervaringsdeskundige bent. Schoenmaker blijf bij leest.

kornelis
02-05-04, 18:49
Geplaatst door A. Haselhoef
Klopt, maar dit geldt natuurlijk ook andersom. Immers wie zou het moslims kwalijk willen nemen als zij geen anaal seks zouden willen bedrijven?

Wat betreft het 'lekker' vinden of niet. Het zou goed kunnen dat het spelen met poep, door sommigen als 'lekker' ervaren zou kunnen worden. Ik zou mij echter ook kunnen voorstellen dat in de ontlasting van mensen er zaken zijn die de gezondheid van jezelf kunnen beschadigen. Daarnaast zou het ook de gezondheid van degene die dit met zich laat doen kunnen beschadigen.
Ik denk bovenal dat het een verbod is op het zich bezighouden met uitwerpselen en dat dit ook een spirituele sluier opwerpt voor je hart wat streeft naar het licht, reine en goedheid.

Wat mij betreft bent u door de mand gevallen. Ik dacht dat u een intellectueel was. Ik heb nergens gezegd dat moslims zich massaal moeten overgeven aan anaal geslachtsverkeer. Maar ik denk dat moslims beter op de hoogte zijn van die alternatieve weg dan andere gelovigen. Dat komt omdat er zo krampachtig wordt vastgehouden aan de maagdelijkheid van de ongetrouwde vrouw.

Het vriendschappelijke klapje op de kont dat voetballers elkaar geven, is in moslimlanden een insinuatie, die je beter achterwege kunt laten. Ik bedoel maar: waarom ervaart een moslimman dat als beledigend?

Verder vind ik uw definitie van anaal geslachtsverkeer als 'spelen met poep' bijzonder onsmakelijk. De oude Grieken zeiden het al dat de mogelijkheid een prettige is, maar niet 's morgens voor koffietijd. Dat u er geen ervaring mee heeft, is tot daar aan toe, maar doe dan niet of u ervaringsdeskundige bent. Schoenmaker blijf bij uw leest.

kornelis
02-05-04, 19:01
Geplaatst door Esdra
niemand zegt hier dat het bij wet verboden moet worden, hoewel als er een meerderheid voor te vinden is !
maar G-d keurt dit gedrag wel ondubbelzinnig af,
mag dat niet gezegd worden,
dat u meteen zo schunnig wordt naar mij !

Hoe weet u dat een meerderheid van de Nederlandse bevolking vindt dat er een wet moet komen die anaal geslachtsverkeer afkeurt. Ik denk dat een meerderheid van de Nederlanders verschrikkelijk hard moet lachen als u met zo'n wetsvoorstel aan komt zetten. Wie zorgt ervoor dat die wet wordt nageleefd? Dan wordt u zeker inspecteur anaal geslachtsverkeer!

Mijn god zegt trouwens dat we van elkaar moeten houden en lief moeten zijn voor elkaar. Twee mannen hebben nog wel meer op het menu staan dan anaal geslachtsverkeer, inspecteur. Maar als beiden daar wel trek in hebben, het met de nodige voorzichtigheid doen, liefhebbend, dan vindt mijn god dat goed. Mijn god vraagt zich verwonderd af wat anderen te maken hebben met de liefde tussen twee mensen. Waar bemoeit een buitenstaander zich mee? Welk belang heeft de derde man om voor te schrijven hoe twee gelieven vrijen?

A. Haselhoef
02-05-04, 20:15
Geplaatst door kornelis
Ik dacht dat u een intellectueel was. Ik heb nergens gezegd dat moslims zich massaal moeten overgeven aan anaal geslachtsverkeer.

Waar ik het over heb is dat moslims dienen te accepteren dat u seks op een andere manier wenst te beleven en u dient te accepteren dat er ook moslims zijn die dit niet wenselijke achten voor henzelfe.


Maar ik denk dat moslims beter op de hoogte zijn van die alternatieve weg dan andere gelovigen. Dat komt omdat er zo krampachtig wordt vastgehouden aan de maagdelijkheid van de ongetrouwde vrouw.

Hypocrysie is niet vreemd aan opgefokte schuinmarcherende homofobe macho's onder hen die zich moslim noemen.


Het vriendschappelijke klapje op de kont dat voetballers elkaar geven, is in moslimlanden een insinuatie, die je beter achterwege kunt laten. Ik bedoel maar: waarom ervaart een moslimman dat als beledigend?

Het is een deel van de initimiteit tussen een getrouwde man en vrouw. Anderen die dit gebied betasten begaan dan ook een ongewenste initimiteit.


Verder vind ik uw definitie van anaal geslachtsverkeer als 'spelen met poep' bijzonder onsmakelijk. De oude Grieken zeiden het al dat de mogelijkheid een prettige is, maar niet 's morgens voor koffietijd. Dat u er geen ervaring mee heeft, is tot daar aan toe, maar doe dan niet of u ervaringsdeskundige bent. Schoenmaker blijf bij uw leest.

Je hoeft geen kinderarts te zijn om kinderen te behandelen. Het internet geeft wat dat betreft voldoende zoekmogelijkheden. De volgende link is voor verhandeling wat je zou moeten alvorens je anaal seks gaat bedrijven. Volgens de vermoedelijke homoseksuele auteur van de 'handleiding' kom je bij het bedrijven van dit soort seks onvermijdelijk in aanraking met poep.

Derhalve geeft hij je adviezen hoe je dit zo 'schoon' mogelijk kunt doen.

Na het lezen van het artikelen begrijpen moslims vanuit hun religie beter waarom het zondig voor hen is om zich met dergelijke niet-schone zaken zich bezig te houden.

http://www.gayhealth.nl/e-male/toon_artikel.php?id=218

Voor u als niet moslim schrijft de Koran het volgende voor: "Voor u uw levenswijze en voor mij mijn levenswijze"

Abdullah Haselhoef

A. Haselhoef
02-05-04, 20:17
tekst dubbel geplaatst door fout database script van maroc

kornelis
02-05-04, 20:46
Geplaatst door A. Haselhoef
Waar ik het over heb is dat moslims dienen te accepteren dat u seks op een andere manier wenst te beleven en u dient te accepteren dat er ook moslims zijn die dit niet wenselijke achten voor henzelfe.

http://www.gayhealth.nl/e-male/toon_artikel.php?id=218

Voor u als niet moslim schrijft de Koran het volgende voor: "Voor u uw levenswijze en voor mij mijn levenswijze"
Abdullah Haselhoef


U weet helemaal niet hoe ik seks beleef. Het gaat mij er meer om dat een ander mij niet hoeft te vertellen wat ik wel en niet mag doen. Als ik in een moslimland ben, merk ik telkens weer hoe graag moslimmannen achterom willen. U kunt hen nog meer vertellen.

Overigens wil dat niet zeggen dat ik die mannen die mogelijkheid toesta. Sinds de opkomst van aids is bij mij de achterdeur op slot. Ik weet namelijk niet of die moslimmannen hun achterdeur wel altijd op slot hebben gehouden. Theorie en praktijk zijn twee zaken.

Die website is vast een freaky Amerikaanse infolink. Daar hebben de ongetrouwde moslimmannen en ik geen enkele boodschap aan. Ons hoef je niks te vertellen. Ook u niet.

Esdra
02-05-04, 20:54
tuurlijk mag je jouw god nemen zoals het is maar de bijbelse G-d keurt het af om bovenstaande redenen.

leuk dat de moslim, de jood en de christen hier overeenstemt !

Esdra
02-05-04, 20:56
tuurlijk mag je jouw god nemen zoals je hem wilt definieren maar de bijbelse G-d keurt het af om bovenstaande redenen.

leuk dat de moslim, de jood en de christen hier overeenstemt !

alleen sodomie wordt afgekeurd !


maar er staat nergens een straf, niet in de bijbel, niet in de koran !

A. Haselhoef
02-05-04, 23:37
Geplaatst door kornelis
U weet helemaal niet hoe ik seks beleef. Het gaat mij er meer om dat een ander mij niet hoeft te vertellen wat ik wel en niet mag doen.

Ik en anderen heb allerminst de behoefte om te weten op welke wijze u uw seks beleeft. U bent degene die ongevraagd mededeelde op welke wijze u dit pleegt te doen.


Als ik in een moslimland ben, merk ik telkens weer hoe graag moslimmannen achterom willen. U kunt hen nog meer vertellen.

Waarom helemaal naar een moslimland? Er zijn genoeg hypocriete moslims in Nederland die hun zelf en hun gemeenschap omlaag halen door mee te werken aan betaalde seksuele diensten voor o.a. homoseksuelen.


Overigens wil dat niet zeggen dat ik die mannen die mogelijkheid toesta. Sinds de opkomst van aids is bij mij de achterdeur op slot. Ik weet namelijk niet of die moslimmannen hun achterdeur wel altijd op slot hebben gehouden. Theorie en praktijk zijn twee zaken.

Dat is tevens één van de vele wijsheden waarom mensen die tegen Goddelijke geboden ingaan onheil over zich zelf afroepen. Nu is het Aids maar er zijn nog zoveel andere pijnlijke en angstaanjagende gezondheidsverwoestende Seksueel overdraagbare ziektes www.soa.nl

Waarvan een groot gedeelte van de lichaamelijke ziektes mogelijkerwijze wel met een condoom gedeeltelijk zijn te voorkomen. Echter de spirituele donkerheid die nederdaalt in de harten van mensen en het Goddelijk licht in de gezichten van mensen doet afnemen, voorkom je niet met een condoom.


Die website is vast een freaky Amerikaanse infolink. Daar hebben de ongetrouwde moslimmannen en ik geen enkele boodschap aan. Ons hoef je niks te vertellen. Ook u niet.


Nee het is gewoon een Nederlandstalige link. Ik zou zeggen waarom probeerj je het niet uit?
http://www.gayhealth.nl/e-male/toon_artikel.php?id=218

Ach ik denk dat er genoeg mannen en vrouwen hebben die eerder of later last krijgen van hun geweten. Waarin het onveilig en ongetrouwd hebben van seks aan hun zielerust knaagt, wel degelijk gebaat zijn aan open informatie.

God is degene die van vergeven houdt en mensen die zich voornemen om niet in herhaling van vergissingen en grove zonden vervallen God kan hun zeer zeker vergeven.

Dus wat let je om je leven anders in te richten, zou ik tegen deze moslims zeggen.

Wat u betreft, hoop ik dat u gelukkig en tevreden ben met hetgeen wat u doet, ook al is dit niet de weg van een moslim.

Abdullah Haselhoef

kornelis
03-05-04, 07:12
Geplaatst door A. Haselhoef
Ik en anderen heb allerminst de behoefte om te weten op welke wijze u uw seks beleeft. U bent degene die ongevraagd mededeelde op welke wijze u dit pleegt te doen.
Waarom helemaal naar een moslimland? Er zijn genoeg hypocriete moslims in Nederland die hun zelf en hun gemeenschap omlaag halen door mee te werken aan betaalde seksuele diensten voor o.a. homoseksuelen.
Dat is tevens één van de vele wijsheden waarom mensen die tegen Goddelijke geboden ingaan onheil over zich zelf afroepen. Nu is het Aids maar er zijn nog zoveel andere pijnlijke en angstaanjagende gezondheidsverwoestende Seksueel overdraagbare ziektes www.soa.nl
Waarvan een groot gedeelte van de lichaamelijke ziektes mogelijkerwijze wel met een condoom gedeeltelijk zijn te voorkomen. Echter de spirituele donkerheid die nederdaalt in de harten van mensen en het Goddelijk licht in de gezichten van mensen doet afnemen, voorkom je niet met een condoom.
Nee het is gewoon een Nederlandstalige link. Ik zou zeggen waarom probeerj je het niet uit?
http://www.gayhealth.nl/e-male/toon_artikel.php?id=218
Ach ik denk dat er genoeg mannen en vrouwen hebben die eerder of later last krijgen van hun geweten. Waarin het onveilig en ongetrouwd hebben van seks aan hun zielerust knaagt, wel degelijk gebaat zijn aan open informatie.
God is degene die van vergeven houdt en mensen die zich voornemen om niet in herhaling van vergissingen en grove zonden vervallen God kan hun zeer zeker vergeven.
Dus wat let je om je leven anders in te richten, zou ik tegen deze moslims zeggen.
Wat u betreft, hoop ik dat u gelukkig en tevreden ben met hetgeen wat u doet, ook al is dit niet de weg van een moslim.
Abdullah Haselhoef

De Weg van de Moslim hoop ik nooit te gaan...
Ik heb helemaal niet de behoefte om te vertellen hoe mijn seksuele leven eruit ziet. Als u me echter dingen in de schoenen schuift, dan zal ik wel moeten. Ik verdedig de mogelijkheid van anaal geslachtsverkeer omdat ik niet zie welke schade je de ander of jezelf daarmee berokkent. Dat wil niet zeggen dat de anale variant mijn hobby is. Dat is uw primitieve conclusie.

U heeft wel de behoefte om te vertellen hoe de seksualiteit van 'de' moslim eruit ziet. Er is echter geen religie die zoveel homoseksualiteit creëert (juist ook door heteroseksuelen) als de islam. Seks is een natuurlijke, gezonde behoefte vooral bij jongeren. Maar in de islam mag die seks alleen maar geconsumeerd worden in het huwelijk. In veel moslimlanden is er niet genoeg werk zodat de jongeren niet kunnen trouwen. Dus zoeken ze alternatieven om seks te beleven.

Ook voor oudere, werkloze mannen is homoseks een uitkomst in moslimlanden. De toerist en de lokale homo komen aan die behoefte tegemoet. Ik zie niet in wat daar op tegen is of wat daar hypocriet aan is.

Aids is allang geen homoseksuele ziekten meer, soa's zijn dat nooit geweest. Het is een facistoïde eis om van een homo te vragen zijn leven anders, namelijk heteroseksueel, in te richten. Je wordt als homo geboren. Dat heeft Allah blijkbaar zo gewild. Moeten wij soms een tulband op doen en trouwen met een hoofddoekje? Geweldig idee voor carnaval. We zullen gieren van het lachen.

kornelis
03-05-04, 07:20
Geplaatst door Esdra
tuurlijk mag je jouw god nemen zoals je hem wilt definieren maar de bijbelse G-d keurt het af om bovenstaande redenen.
leuk dat de moslim, de jood en de christen hier overeenstemt !
alleen sodomie wordt afgekeurd !
maar er staat nergens een straf, niet in de bijbel, niet in de koran !

Sodomie werd alleen maar afgekeurd omdat de nomaden er anders een troep van zouden maken. Maar we zijn inmiddels een paar millennia verder en de nomaden zijn stadsbewoners geworden. De moderne, westerse mens is geëmancipeerd en die stoffige antieke boeken zijn mooi als literatuur, maar een intelligent mens heeft geen behoefte meer aan die gedateerde handleidingen. Alleen een rabbijn en een imam hechten er nog waarde aan, want het is hun boterham.

kornelis
03-05-04, 09:24
Hierbij wil ik Appeltje Haselhoef en Esdra een literatuurlijstje aanbieden. Ik zou beginnen als ik u was met Harm Botje en zijn belevenissen in Egypte (1991): zeer leesbaar, interessant en boeiend. Ik was mijn exemplaar kwijtgeraakt en heb alsnog de Ooievaarpocket aangeschaft. Dat was in 2001 de elfde druk.

E. B. de Bruyn. Uit een leven.
Hafid Bouazza. De voeten van Abdullah.
Een Arabische tuin; klassieke Arabische poëzie. Samenstelling Geert Jan van Gelder.
Paul Bowles. Het huis van de spin.
Harm Botje. In de ban van de Nijl.
Edmund White. Genet.
Jacob Israël de Haan. Pijpelijntjes.
Jean Genet. Dagboek van de dief.
Jean Genet. Onze Lieve Vrouw van de Bloemen.
Edmund White. Het verhaal van een jongen.
Schoon in elk oog is wat het bemint; de mooiste klassieke Arabische gedichten. Samenstelling Hafid Bouazza.
Rudi van Dantzig. Het leven van Willem Arondeus, 1894-1943; een documentaire.

A. Haselhoef
03-05-04, 09:31
Geplaatst door kornelis
De Weg van de Moslim hoop ik nooit te gaan...

Hetgeen wat je op het nieuws meemaakt of als toerist behoeft niet altijd een voorbeeld te zijn wat een verlichtte gelovige meemaakt als hij in het gebed de aanwezigheid van de Schepper die hem gemaakt heeft en naar wie wij allen zullen terugkeren, voelt. Als een gelovige in de stilte van de nacht God vraagt om zijn Nabijheid en zijn Licht, is er niets wat op aarde ook hier maar in de buurt van komen.


Ik heb helemaal niet de behoefte om te vertellen hoe mijn seksuele leven eruit ziet.

Prima daar zijn wij het dan over eens.


Als u me echter dingen in de schoenen schuift, dan zal ik wel moeten. Ik verdedig de mogelijkheid van anaal geslachtsverkeer omdat ik niet zie welke schade je de ander of jezelf daarmee berokkent. Dat wil niet zeggen dat de anale variant mijn hobby is. Dat is uw primitieve conclusie.

U hoeft het anale geslachtsverkeer niet te verdedigen. Als u dit wel/niet wilt doen is dat uw keuze. Als moslims dit niet willen doen is dat eveneens ook hun keuze.


U heeft wel de behoefte om te vertellen hoe de seksualiteit van 'de' moslim eruit ziet.

Dat klopt. Het is een taak van een moslim die hiertoe in staat is om voorlichting te geven over zijn eigen Godsdienst. Als andere mensen proberen zijn godsdienst om wat voor reden dan ook in een kwaad daglicht te stellen.


Er is echter geen religie die zoveel homoseksualiteit creëert (juist ook door heteroseksuelen) als de islam.

Ik denk dat het celibatisme van het Katholicisme en het 'vrije seksmoraal' wat een ideologie aan het worden is, ver uitstijgen over de gelegenheids sodomieten wat moslims zijn.


Seks is een natuurlijke, gezonde behoefte vooral bij jongeren. Denkt u niet dat ook ouderen behoefte hebben aan seks?



Maar in de islam mag die seks alleen maar geconsumeerd worden in het huwelijk.

Ja, omdat consumptie van elkaar, ook verantwoordelijkheden richting elkaar schept. Verantwoordelijkheden die dan ook nagekomen dient te worden.


In veel moslimlanden is er niet genoeg werk zodat de jongeren niet kunnen trouwen. Dus zoeken ze alternatieven om seks te beleven.

In Nederland zijn onze moslimjongens ook niet arm. Maar uit gierigheid, hebzucht naar materiele zaken verkrachten zij hun eigen ziel, door hun lichaam te verkopen voor geld.


Ook voor oudere, werkloze mannen is homoseks een uitkomst in moslimlanden. De toerist en de lokale homo komen aan die behoefte tegemoet. Ik zie niet in wat daar op tegen is of wat daar hypocriet aan is.

Dit is het argument van sekstoeristen die naar Bangkok of naar Oost europese landen om goedkoop seks te kunnen hebben met jongelingen. Een soort van alturistische belangenloze vorm van ontwikkelingsgelden die besteed worden om de economie ter plekke op te krikken.

H.oerenlopers (ik zeg niet dat u dit bent) gebruiken dit argument om hun seksuele verlangens op zwakkeren in de mondiale samenleving te kunnen botvieren. Ook al wordt hier geld voor betaald, zou dit in een rechtvaardige samenleving waar iedereen voldoende geld heeft, normale mensen er niet toe verleiden om zich te laten misbruiken als een h.oer.


Aids is allang geen homoseksuele ziekten meer, soa's zijn dat nooit geweest.

In Nederland zijn 72% van de aidspatienten homo of biseksueel. De overige gevallen van aids zijn voor een gedeelte opgelopen door een biseksuele partner, bloedtransfusie. Slechts 12,7% betreft 'echte' hetroseksuelen.

http://www.health.fgov.be/AGP/nl/artikels_notas/mededelingen_volksgezondheid/ziekten/hiv/mededelingen-aids.htm#Risico-activiteiten

Wat SOA betreft is de enige 100% remedie en preventie hiertegen, niet de condoom maar het huwelijk waarin de partners elkaar trouw blijven. En noch voor het huwelijk of tijdens het huwelijk elkaar en God bedriegen door met iemand seks te hebben dan hun eigen wettige partner.


Het is een facistoïde eis om van een homo te vragen zijn leven anders, namelijk heteroseksueel, in te richten.

Dit heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd tegen de moslims dat zij hun levens anders moeten gaan inrichten. Dat zij eigenlijk deels zelf verantwoordelijk zijn voor de negatieve beeldvorming die over hen heerst door het hypocriete gedrag op het seksuele vlak van sommigen onder ons.


Je wordt als homo geboren. Dat heeft Allah blijkbaar zo gewild. Er worden sommige mensen super intelligent geboren, toch zie je niet dat zij altijd hun hersens gebruiken. Zo rechtvaardigen sommige mannen hun seksuele misstappen en slippertjes door te stellen dat zij als man zo geboren zijn. Ook al ben je zo geboren betekent dit niet dat je moet opvolgen wat je van binnen voelt.

Maar goed dit is iets voor moslims om zelf voor te beslissen wat zij willen of niet willen. Als u uw homoseksuele (excuus, als dit niet zo is) leven wilt voortzetten is dit nogmaals uw keuze en niet de onze.


Moeten wij soms een tulband op doen en trouwen met een hoofddoekje?

Dat kan als dit uit overtuiging en oprechtheid gebeurt.


Geweldig idee voor carnaval. We zullen gieren van het lachen.

Als moslim vier je geen Carnaval, maar ook zonder carnaval hebben wij overigens plezier.

Abdullah Haselhoef

David
03-05-04, 09:32
Geplaatst door A. Haselhoef
[B]


Dat is tevens één van de vele wijsheden waarom mensen die tegen Goddelijke geboden ingaan onheil over zich zelf afroepen.



:moe:

A. Haselhoef
03-05-04, 09:41
Geplaatst door David


quote:
Geplaatst door A. Haselhoef
[B]


Dat is tevens één van de vele wijsheden waarom mensen die tegen Goddelijke geboden ingaan onheil over zich zelf afroepen.

:moe: [/QUOTE]

Met andere woorden: de reden voor seks buiten het huwelijk is mede gelegen in het voorkomen van zeer enge en gezondheidsverwoestende en dodelijke ziekten zoals bijvoorbeeld Aids en andere SOA. Door tegen Gods geboden in te gaan, nl. het gebod tot huwelijkse trouw, roep je over jezelf onheil af.

Dit onheil is dus nog niet eens God's straf of iets dergelijks, maar is het gevolg van de keuzes die jezelf heb gemaakt. Keuze waarvoor jezelf verantwoordelijk ben.

David
03-05-04, 09:42
ja ja

Esdra
03-05-04, 09:59
precies, Abdel heeft helemaal gelijk !

uiteraard moet je het zelf weten,


maar als iemand je waarschuwt tegen gevaar kun je er wel of niet over nadenken.

c'est une choice !

David
03-05-04, 10:01
Geplaatst door A. Haselhoef

Wat betreft het 'lekker' vinden of niet. Het zou goed kunnen dat het spelen met poep, door sommigen als 'lekker' ervaren zou kunnen worden. Ik zou mij echter ook kunnen voorstellen dat in de ontlasting van mensen er zaken zijn die de gezondheid van jezelf kunnen beschadigen. Daarnaast zou het ook de gezondheid van degene die dit met zich laat doen kunnen beschadigen.
Ik denk bovenal dat het een verbod is op het zich bezighouden met uitwerpselen en dat dit ook een spirituele sluier opwerpt voor je hart wat streeft naar het licht, reine en goedheid.



Anale sex gelijkstellen aan het spelen met poep? Pardon? Waar haal je die onsmakelijke flauwekul nou weer vandaan? Is alles wat je met je l*l doet dan spelen met urine? Nee dus. Laat ik je dit vertellen: de meeste homo's (en waarschijnlijk ook de nodige hetero's) die aan anale sex doen, zijn geen voorstander van die rotzooi met ontlasting. Oplossing? Ga naar het toilet. Klaar. Probleem opgelost. N**ken doe je tenslotte ook niet met een volle blaas.

Sorry voor dit nogal plastische stukje, maar deze discussie loopt werkelijk de spuigaten uit. Meneer Hasselhoef, U bent waarschijnlijk een ontzettend aardige, welwillende en goedbedoelende man, maar dit soort in zalvende taal verpakte onsmakelijke mededelingen slaan natuurlijk nergens op. En zijn beledigend en onjuist bovendien.

Fnuist
03-05-04, 10:10
het darmkanaal is een open kanaal, en heeft alles met spijsvertering , en aan het einde ervan met poep te maken.

dat kun je smerig vinden en dat is het ook !

in de endeldarm is een zeer gevoelige bacterieel evenwicht dewelk snel verstoord is. er zijn zoveel hygienische redenen te bedenken dat het niet goed is.

maar de belangrijkste is dat het het begin van verdere perversiteit is.


je kunt wel vanalles verzinnen om aan je gerief te komen,

er zijn echter grenzen aangegeven

grenzen om liefdevol sex te bedrijven !


liefde en sex is niet hetzelfde als elkaar als poepstampmachines te gebruiken !

David
03-05-04, 10:17
Geplaatst door Fnuist
het darmkanaal is een open kanaal, en heeft alles met spijsvertering , en aan het einde ervan met poep te maken.

dat kun je smerig vinden en dat is het ook !

in de endeldarm is een zeer gevoelige bacterieel evenwicht dewelk snel verstoord is. er zijn zoveel hygienische redenen te bedenken dat het niet goed is.

maar de belangrijkste is dat het het begin van verdere perversiteit is.


je kunt wel vanalles verzinnen om aan je gerief te komen,

er zijn echter grenzen aangegeven

grenzen om liefdevol sex te bedrijven !


liefde en sex is niet hetzelfde als elkaar als poepstampmachines te gebruiken !


:jammer:


Poepstampmachines, pervers, niet goed, smerig: toe maar!

Tomas
03-05-04, 10:35
Geplaatst door David
:jammer:


Poepstampmachines, pervers, niet goed, smerig: toe maar!

Op zich wel eerlijk. Diezelfde gevoelens zitten ook achter de zogenaamde rationele uitleg die haselhoef geeft.

David
03-05-04, 10:40
Geplaatst door A. Haselhoef


Met andere woorden: de reden voor seks buiten het huwelijk is mede gelegen in het voorkomen van zeer enge en gezondheidsverwoestende en dodelijke ziekten zoals bijvoorbeeld Aids en andere SOA. Door tegen Gods geboden in te gaan, nl. het gebod tot huwelijkse trouw, roep je over jezelf onheil af.

Dit onheil is dus nog niet eens God's straf of iets dergelijks, maar is het gevolg van de keuzes die jezelf heb gemaakt. Keuze waarvoor jezelf verantwoordelijk ben. [/B]



Meneer,

Ik ben getrouwd en heb een monogaam huwelijk. Mag ik het dan met mijn man wél doen? Want dan vallen al die bezwaren over buiten het huwelijk dus weg, en hou ik me aan de huwelijkse trouw. Dan is er dus geen bezwaar meer, lijkt me.

Ben benieuwd!

Groete, David

mark61
03-05-04, 10:49
Ook leuk:

Het duivelshuis

Harm Botje
Ooievaar (Prometheus) 2000 (5e druk)
230 bladzijden
FL 15,75/ Euro 7,15

mark61
03-05-04, 10:50
ehh nl-x, je ging toch wat aan die server doen? Of zijn je consumptiebonnen op?

mark61
03-05-04, 10:50
.

kornelis
03-05-04, 10:51
Geplaatst door A. Haselhoef


U hoeft het anale geslachtsverkeer niet te verdedigen. Als u dit wel/niet wilt doen is dat uw keuze. Als moslims dit niet willen doen is dat eveneens ook hun keuze.

Ik denk dat het celibatisme van het Katholicisme en het 'vrije seksmoraal' wat een ideologie aan het worden is, ver uitstijgen over de gelegenheids sodomieten wat moslims zijn.

Denkt u niet dat ook ouderen behoefte hebben aan seks?

http://www.health.fgov.be/AGP/nl/artikels_notas/mededelingen_volksgezondheid/ziekten/hiv/mededelingen-aids.htm#Risico-activiteiten

Wat SOA betreft is de enige 100% remedie en preventie hiertegen, niet de condoom maar het huwelijk waarin de partners elkaar trouw blijven. En noch voor het huwelijk of tijdens het huwelijk elkaar en God bedriegen door met iemand seks te hebben dan hun eigen wettige partner.

Er worden sommige mensen super intelligent geboren, toch zie je niet dat zij altijd hun hersens gebruiken. Zo rechtvaardigen sommige mannen hun seksuele misstappen en slippertjes door te stellen dat zij als man zo geboren zijn. Ook al ben je zo geboren betekent dit niet dat je moet opvolgen wat je van binnen voelt.

Maar goed dit is iets voor moslims om zelf voor te beslissen wat zij willen of niet willen. Als u uw homoseksuele (excuus, als dit niet zo is) leven wilt voortzetten is dit nogmaals uw keuze en niet de onze.

Abdullah Haselhoef

Moet ik nou echt uitleggen dat De Weg van de Moslim een boek is met een niet zo gezellig fragment over homo's?

Als ik schrijf dat seks vooral een sterke behoefte is bij jongeren, dan beweer ik niet dat ouderen geen behoefte hebben aan seks. U zou uw discussietechniek eens naar een hoger plan moeten tillen.

Ik weet zeker dat mannen in moslimlanden veel vaker aan homoseks doen dan katholieken. Slechts de roomse geestelijkheid is celibatair, terwijl een groot percentage van de gewone moslims de celibataire status moet beleven. Noodgedwongen komen zij dan bij homoseks uit. En zij maken van de nood een deugd.

De Aziatische sekstoestanden zijn niet zonder meer te vergelijken met wat er in moslimlanden gebeurt.

Vooral Marokkaanse jongens willen in parken en plantsoenen nog wel eens homo's opzoeken. Ze vinden dat spannend en bovendien is dat geld sneller verdient dan met een krantenwijk of als vakkenvuller bij Dirk van den Broek. Ik ben geen voorstander van dat snelle geld, maar wie ben ik om dat te kunnen verbieden?

Afgezien hiervan: homoseksualiteit is geen keuze, ook al suggereert u anders.

David
03-05-04, 10:55
Geplaatst door kornelis
Moet ik nou echt uitleggen dat De Weg van de Moslim een boek is met een niet zo gezellig fragment over homo's?

Als ik schrijf dat seks vooral een sterke behoefte is bij jongeren, dan beweer ik niet dat ouderen geen behoefte hebben aan seks. U zou uw discussietechniek eens naar een hoger plan moeten tillen.

Ik weet zeker dat mannen in moslimlanden veel vaker aan homoseks doen dan katholieken. Slechts de roomse geestelijkheid is celibatair, terwijl een groot percentage van de gewone moslims de celibataire status moet beleven. Noodgedwongen komen zij dan bij homoseks uit. En zij maken van de nood een deugd.

De Aziatische sekstoestanden zijn niet zonder meer te vergelijken met wat er in moslimlanden gebeurt.

Vooral Marokkaanse jongens willen in parken en plantsoenen nog wel eens homo's opzoeken. Ze vinden dat spannend en bovendien is dat geld sneller verdient dan met een krantenwijk of als vakkenvuller bij Dirk van den Broek. Ik ben geen voorstander van dat snelle geld, maar wie ben ik om dat te kunnen verbieden?

Afgezien hiervan: homoseksualiteit is geen keuze, ook al suggereert u anders.



Ik kan jou ook niet echt volgen, jongen. Waar wil je nou naar toe met je verhaal? Of moslims het vaker doen, of katholieken het vaker doen, of aziaten het vaker doen? Doet dat er iets toe? En die link tussen prostitutie en homosexualiteit, waar slaat dat nou precies op?

mark61
03-05-04, 11:00
Geplaatst door David
Ik kan jou ook niet echt volgen, jongen. Waar wil je nou naar toe met je verhaal? Of moslims het vaker doen, of katholieken het vaker doen, of aziaten het vaker doen? Doet dat er iets toe? En die link tussen prostitutie en homosexualiteit, waar slaat dat nou precies op?

Ja das altijd opvallend. Zodra het over homo's gaat worden prostitutie en AIDS erbij gehaald. We moeten die negatieve associaties toch ergens op baseren, niet? Overigens, mijnheer en mevrouw, AIDS is een bijzonder recent verschijnsel in het licht van de geschiedenis der (homofiele) mensheid. Maar zeer welkom natuurlijk voor gelovigen als 'bewijs' dat ze altijd al gelijk hadden...

kornelis
03-05-04, 11:02
Geplaatst door Fnuist
het darmkanaal is een open kanaal, en heeft alles met spijsvertering , en aan het einde ervan met poep te maken.
dat kun je smerig vinden en dat is het ook ! in de endeldarm is een zeer gevoelige bacterieel evenwicht dewelk snel verstoord is. er zijn zoveel hygienische redenen te bedenken dat het niet goed is. maar de belangrijkste is dat het het begin van verdere perversiteit is.
je kunt wel vanalles verzinnen om aan je gerief te komen,
er zijn echter grenzen aangegeven grenzen om liefdevol sex te bedrijven ! liefde en sex is niet hetzelfde als elkaar als poepstampmachines te gebruiken !

U bent hier al de derde volwassen heterovent die met poep gooit. Dat de achteruitgang ook een ingang is, is al zo oud als de wereld. Wat een hoogmoed uwerzijds. Dit mopje van Sam en Moos vindt u vast wel leuk.
Hoe bestaat het, hoe bestaat het, zegt Sam.
Wat, zegt Moos.
Sam: Hoe bestaat het - zo'n drol uit zo'n klein gaatje...

David
03-05-04, 11:02
Geplaatst door mark61
Ja das altijd opvallend. Zodra het over homo's gaat worden prostitutie en AIDS erbij gehaald. We moeten die negatieve associaties toch ergens op baseren, niet? Overigens, mijnheer en mevrouw, AIDS is een bijzonder recent verschijnsel in het licht van de geschiedenis der (homofiele) mensheid. Maar zeer welkom natuurlijk voor gelovigen als 'bewijs' dat ze altijd al gelijk hadden...


Tja, voordat er AIDS was, werden homo's nooit ziek en gingen ze ook nooit dood. Dat wás me een tijd! Toen waren ouwe nichten nog écht ouwe nichten.

Couscousje
03-05-04, 11:08
Dit is werkelijk een discussie waar geen touw aan vast te knopen valt.

Cc

mark61
03-05-04, 11:16
Geplaatst door David
Tja, voordat er AIDS was, werden homo's nooit ziek en gingen ze ook nooit dood. Dat wás me een tijd! Toen waren ouwe nichten nog écht ouwe nichten.

Ja eh, t ging over 'specifieke' homoziekten. Ik maar denken dat AIDS een apenziekte is die door apenconsumptie op mensen is overgeslagen. Maar tis natuurlijk een uitvinding van de CIA en de Mossad. Sorry hoor.

mark61
03-05-04, 11:17
Geplaatst door Couscousje
Dit is werkelijk een discussie waar geen touw aan vast te knopen valt.

Cc

Welkom op maroc.nl. Tis dat je pas net hier bent, anders was je wel wat gewend :hihi:

David
03-05-04, 11:18
Geplaatst door mark61
Ja eh, t ging over 'specifieke' homoziekten. Ik maar denken dat AIDS een apenziekte is die door apenconsumptie op mensen is overgeslagen. Maar tis natuurlijk een uitvinding van de CIA en de Mossad. Sorry hoor.


Nee, het is een straf van god. Gericht tegen homo's, junken en ander tuig. En half Afrika natuurlijk. En mensen met een bloedziekte.

Couscousje
03-05-04, 11:20
Geplaatst door mark61
Welkom op maroc.nl. Tis dat je pas net hier bent, anders was je wel wat gewend :hihi:

Is dat zo?

Ik vraag me af op welke site ik de afgelopen 5 jaar heb zitten posten, als ik hier net ben...

Cc

mark61
03-05-04, 11:26
Geplaatst door David
Nee, het is een straf van god. Gericht tegen homo's, junken en ander tuig. En half Afrika natuurlijk. En mensen met een bloedziekte.

En dan te bedenken dat t in Afrika toch echt een heteroziekte is. Homofilie is in Afrika helemaaal uit den boze. Maar niet afwezig natuurlijk.

kornelis
03-05-04, 11:32
Geplaatst door David
Ik kan jou ook niet echt volgen, jongen. Waar wil je nou naar toe met je verhaal? Of moslims het vaker doen, of katholieken het vaker doen, of aziaten het vaker doen? Doet dat er iets toe? En die link tussen prostitutie en homosexualiteit, waar slaat dat nou precies op?

Als je discussieert, ga je in op de beweringen van de tegenstander. Wat ik schrijf, is dus voor een deel het verhaal van Haselhoef, met wie ik in discussie ben. Maar ik kan me voorstellen dat je niet alle bijdragen wilt lezen.

Het nadeel is wel dat je mijn uitlatingen op zichzelf beschouwt, terwijl ze onderdeel zijn van een discussie. Haselhoef en Esdra en nog zo iemand hebben de behoefte om homosekualiteit af te schilderen als iets smerigs. Ik probeer dat te ontkrachten. Dat is mijn verhaal, of mijn bedoeling.

mark61
03-05-04, 11:37
Geplaatst door Couscousje
Is dat zo?

Ik vraag me af op welke site ik de afgelopen 5 jaar heb zitten posten, als ik hier net ben...

Cc

Pfff...wel s van ironie gehoord? Zag je die smily niet? Dacht je dat ik niet gezien had hoeveel posts je hebt? Amaaan.

Couscousje
03-05-04, 11:46
Geplaatst door mark61
Pfff...wel s van ironie gehoord? Zag je die smily niet? Dacht je dat ik niet gezien had hoeveel posts je hebt? Amaaan.

Laat sarcasme alsjeblieft over aan diegenen die het wel beheersen.

Cc

mark61
03-05-04, 11:54
Geplaatst door Couscousje
Laat sarcasme alsjeblieft over aan diegenen die het wel beheersen.

Cc

Het was ironie, geen sarcasme. Jij beheerst het wel? Je begrijpt niet eens wat ik post.

David
03-05-04, 11:58
Geplaatst door kornelis
Als je discussieert, ga je in op de beweringen van de tegenstander. Wat ik schrijf, is dus voor een deel het verhaal van Haselhoef, met wie ik in discussie ben. Maar ik kan me voorstellen dat je niet alle bijdragen wilt lezen.

Het nadeel is wel dat je mijn uitlatingen op zichzelf beschouwt, terwijl ze onderdeel zijn van een discussie. Haselhoef en Esdra en nog zo iemand hebben de behoefte om homosekualiteit af te schilderen als iets smerigs. Ik probeer dat te ontkrachten. Dat is mijn verhaal, of mijn bedoeling.


weet ik dat je dat bedoelt, ik heb de hele discussie gelezen. Maar ik weet niet of jouw argumenten zin hebben. homo's zijn niet vies, bestaan overal, hebben altijd bestaan, het heeft niet specifiek met anale sex te maken, en al helemaal niet met prostitutie. klaar.

Zwarte Schaap
03-05-04, 12:43
Geplaatst door kornelis

Ook voor oudere, werkloze mannen is homoseks een uitkomst in moslimlanden. De toerist en de lokale homo komen aan die behoefte tegemoet. Ik zie niet in wat daar op tegen is of wat daar hypocriet aan is.


Geplaatst door kornelis Vooral Marokkaanse jongens willen in parken en plantsoenen nog wel eens homo's opzoeken. Ze vinden dat spannend en bovendien is dat geld sneller verdient dan met een krantenwijk of als vakkenvuller bij Dirk van den Broek. Ik ben geen voorstander van dat snelle geld, maar wie ben ik om dat te kunnen verbieden?

Voor jou is een moslim alleen goed als hij sexueel beschikbaar is voor homoprostitutie. Het is goed dat er Imams zich verzetten tegen deze walchelijke misbruik door de homotoeristen. Ik hoop dat er snel harde straffen komen op deze misbruik van zwakkeren.

A. Haselhoef
03-05-04, 13:09
Geplaatst door David
Anale sex gelijkstellen aan het spelen met poep? Pardon? Waar haal je die onsmakelijke flauwekul nou weer vandaan? Is alles wat je met je l*l doet dan spelen met urine? Nee dus. Laat ik je dit vertellen: de meeste homo's (en waarschijnlijk ook de nodige hetero's) die aan anale sex doen, zijn geen voorstander van die rotzooi met ontlasting. Oplossing? Ga naar het toilet. Klaar. Probleem opgelost. N**ken doe je tenslotte ook niet met een volle blaas.

Sorry voor dit nogal plastische stukje, maar deze discussie loopt werkelijk de spuigaten uit. Meneer Hasselhoef, U bent waarschijnlijk een ontzettend aardige, welwillende en goedbedoelende man, maar dit soort in zalvende taal verpakte onsmakelijke mededelingen slaan natuurlijk nergens op. En zijn beledigend en onjuist bovendien.

Het is inderdaad een plastische discussie maar soms kan het noodzakelijk zijn dingen bij de naam te noemen mits dit niet de bedoeling heeft de andere te beledigen of te kwetsen.

Ook al zou dit wel zo opgevat kunnen worden.

Terug naar de vergelijking van het 'spelen met poep'. Als je van een eenvoudige keukengootsteen na een aantal jaren de afvoer vervangt, dan zie je dat aan de binnenzijde van dit stuk pijp, onwelriekende viezigheid hangt. Ook al zou je dit van te voren hebben schoongespoeld.

In feite is het bedrijven van anaal seks niets anders dan met een deel van je lichaam porren in een dergelijk stuk vieze afvoerpijp. Hoezeer je ook zeg dat het een daad van liefde is, zou het door anderen niet zo opgevat kunnen worden.

Nogmaals ieder moet voor zich weten waarom hij/zij anaal seks bedrijft. In iedere geval vanuit de Islam is het niet toegestaan. Wat mensen doen die geen moslim zijn, dit moeten zij zelf maar weten.

Het spijt mij als u of anderen hierdoor gekwetst of beledigd. Dit is in iedere geval niet mijn bedoeling. Maar een open gesprek vereist soms dat wij zaken bij de naam dienen te noemen.

David
03-05-04, 13:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor jou is een moslim alleen goed als hij sexueel beschikbaar is voor homoprostitutie. Het is goed dat er Imams zich verzetten tegen deze walchelijke misbruik door de homotoeristen. Ik hoop dat er snel harde straffen komen op deze misbruik van zwakkeren.


Het zou misschien ook een hoop schelen als de betreffende regeringen iets doen aan de uitzichtloze situatie van veel jongeren. zodat ze een fatsoenlijk beroep uit kunnen oefenen, en zich niet hoeven te wenden tot dit soort nare praktijken. En dan inderdaad sexreizen ontmoedigen, en wellicht worden in de toekomst dit soort vreselijke praktijken minder. Dit geldt overigens net zo zeer voor het hetero sex toerisme. Toch?

Overigens heb ik dat persoonlijk niet zo, dat moslims alleen goed zijn als ze zich bescjikbaar stellen voor sex. Ik hoef niet zo nodig, ben meer een one-guy man. Ik drink liever een kop thee met mijn moslimkennissen en -vrienden.

kornelis
03-05-04, 13:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor jou is een moslim alleen goed als hij sexueel beschikbaar is voor homoprostitutie. Het is goed dat er Imams zich verzetten tegen deze walchelijke misbruik door de homotoeristen. Ik hoop dat er snel harde straffen komen op deze misbruik van zwakkeren.

Jij bent echt een kampioen in conclusies trekken die nergens op slaan. Ik heb helemaal geen invloed op de seksuele beschikbaarheid van moslims, laat staan dat ik er een oordeel over uitspreek.

kornelis
03-05-04, 13:26
Geplaatst door A. Haselhoef

Nogmaals ieder moet voor zich weten waarom hij/zij anaal seks bedrijft. In iedere geval vanuit de Islam is het niet toegestaan. Wat mensen doen die geen moslim zijn, dit moeten zij zelf maar weten.


De grap is dat moslims in de moslimlanden specialisten bij uitstek zijn in de anale variant, bij gebrek aan geld, werk, vrouw. Zij zien de achterkant echt en terecht niet als een gootsteenpijp. U kunt daar niet over oordelen, want u komt niet uit een moslimland, maar uit een land dat gedeeltelijk islamitisch is. Dat andere deel is minder spastisch over seks buiten het huwelijk.

Overigens bewijst de vuilspuiterij over homoseks op dit forum, dat De Weg van de Moslim een kwalijk boek is dat bij de moslims alhier in vruchtbare aarde valt.

Couscousje
03-05-04, 13:30
Geplaatst door mark61
Het was ironie, geen sarcasme. Jij beheerst het wel? Je begrijpt niet eens wat ik post.

Ik denk dat je zelf geen flauw idee hebt wat je post, zelfs het verschil tussen ironie en sarcasme is je onduidelijk.

Cc

David
03-05-04, 13:33
Geplaatst door A. Haselhoef
Terug naar de vergelijking van het 'spelen met poep'. Als je van een eenvoudige keukengootsteen na een aantal jaren de afvoer vervangt, dan zie je dat aan de binnenzijde van dit stuk pijp, onwelriekende viezigheid hangt. Ook al zou je dit van te voren hebben schoongespoeld.

In feite is het bedrijven van anaal seks niets anders dan met een deel van je lichaam porren in een dergelijk stuk vieze afvoerpijp. Hoezeer je ook zeg dat het een daad van liefde is, zou het door anderen niet zo opgevat kunnen worden.




Kom op zeg. Leuk bedacht, dit argument, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op. De vergelijking met afvoerbuizen gaat helemaal niet op. Die moeten namelijk regelmatig schoongemaakt, ontstopt of vervangen worden. Zo werkt het lichaam gelukkig niet, dat is zeer wel in staat zichzelf schoon te houden. Als er voortdurend vanalles achterbleef en bleef plakken, zaten we allemaal op ons tiende al met afgeschreven en verstopte darmen. We hebben het hier over levend weefsel, niet over koper loodgieterswerk.Er blijkt uit u argument wel dat u totaal geen ervaring met dit onderwerp heeft, er hooguit allerlei theorietjes over heeft zitten bedenken. Ik heb die ervaring wél en ik kan u verzekeren dat uw theorie totaal niet opgaat.

Een daad van liefde? Dat is iets tussen twee mensen. Die bepalen sámen wel hoe ze hun liefde willen bedrijven en beleven. Of dat nu anale sex is, of een kopje thee voor elkaar maken (of allebei!) is aan hun, niet aan anderen. En daar heeft loodgieterswerk niets mee te maken.

A. Haselhoef
03-05-04, 13:41
Geplaatst door kornelis
De grap is dat moslims in de moslimlanden specialisten bij uitstek zijn in de anale variant, bij gebrek aan geld, werk, vrouw. Zij zien de achterkant echt en terecht niet als een gootsteenpijp. U kunt daar niet over oordelen, want u komt niet uit een moslimland, maar uit een land dat gedeeltelijk islamitisch is. Dat andere deel is minder spastisch over seks buiten het huwelijk.

Er is een wereld van verschil tussen hetgeen wat de Islam gebied en van hetgeen wat opgevolgd wordt. Dezelfde soort moslims die niet terugschrikken omzich te verlagen als verlengstuk van een afvoergootsteenpijp, zien er geen kwaad in om zich als echtelijke schapenliefhebber te manifesteren.

Nochtans zijn dit soort moslims niet hen die de Islam vertegenwoordigen. Het zijn mensen met mensen wensen die geen boodschap hebben aan de Islam, behalve dan dat zij toevallig in een Islamitisch land of gezin geboren zijn.


Overigens bewijst de vuilspuiterij over homoseks op dit forum, dat De Weg van de Moslim een kwalijk boek is dat bij de moslims alhier in vruchtbare aarde valt.

Noch in het boek, De Weg van de Moslim, noch in onze discussie wordt gesproken over homoseks. Waar er wel over gesproken wordt is over anaal seks. U weet wel elke appel is een stuk fruit, maar niet elk stuk fruit is een appel. Dus een deel van de homoseksuelen doet anaal seks, maar niet iedereen die anaal seks doet, is een homoseksueel.

Daarom is de hele discussie over het boek een media-hype wat volkomen lostaat van de discussie over homoseksualiteit.

mark61
03-05-04, 13:44
Geplaatst door Couscousje
Ik denk dat je zelf geen flauw idee hebt wat je post, zelfs het verschil tussen ironie en sarcasme is je onduidelijk.

Cc

Als jij in eerste instantie al niets van mijn post begrijp zou ik me verder maar niet met zulke moeilijke termen bezighouden. Eea bevestigt wel mijn indruk dat jij alleen maar schuimbekkend aggressief kan zijn in contact met anderen hier. Wat bezielt je? Afreageren van malheur in de echte wereld?

Tomas
03-05-04, 13:50
Geplaatst door A. Haselhoef

Daarom is de hele discussie over het boek een media-hype wat volkomen lostaat van de discussie over homoseksualiteit.

Je kunt je toch maar beter beperken tot homo's, want als je mij begint te bedreigen met naar beneden gooien met het hoofd naar voren heb je de verkeerde te pakken.

A. Haselhoef
03-05-04, 13:54
Geplaatst door David
[B]Kom op zeg. Leuk bedacht, dit argument, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op. De vergelijking met afvoerbuizen gaat helemaal niet op. Die moeten namelijk regelmatig schoongemaakt, ontstopt of vervangen worden. Zo werkt het lichaam gelukkig niet, dat is zeer wel in staat zichzelf schoon te houden. Als er voortdurend vanalles achterbleef en bleef plakken, zaten we allemaal op ons tiende al met afgeschreven en verstopte darmen. We hebben het hier over levend weefsel, niet over koper loodgieterswerk.Er blijkt uit u argument wel dat u totaal geen ervaring met dit onderwerp heeft, er hooguit allerlei theorietjes over heeft zitten bedenken. Ik heb die ervaring wél en ik kan u verzekeren dat uw theorie totaal niet opgaat.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat de schrijver van onderstaand stuk wel ervaring hierin heeft of niet?

http://www.gayhealth.nl/e-male/toon_artikel.php?id=218

Al met al, denk ik dat deze discussie zichzelf nodeloos herhaalt.


Samenvattend:
Anale seks is voor een moslim, jood en christen verboden.
Einde discussie.

En ik dank u en anderen voor het geduld in deze wellicht ietwat onsmakelijke discussie.

A. Haselhoef
03-05-04, 13:54
Geplaatst door David
[B]Kom op zeg. Leuk bedacht, dit argument, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op. De vergelijking met afvoerbuizen gaat helemaal niet op. Die moeten namelijk regelmatig schoongemaakt, ontstopt of vervangen worden. Zo werkt het lichaam gelukkig niet, dat is zeer wel in staat zichzelf schoon te houden. Als er voortdurend vanalles achterbleef en bleef plakken, zaten we allemaal op ons tiende al met afgeschreven en verstopte darmen. We hebben het hier over levend weefsel, niet over koper loodgieterswerk.Er blijkt uit u argument wel dat u totaal geen ervaring met dit onderwerp heeft, er hooguit allerlei theorietjes over heeft zitten bedenken. Ik heb die ervaring wél en ik kan u verzekeren dat uw theorie totaal niet opgaat.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat de schrijver van onderstaand stuk wel ervaring hierin heeft of niet?

http://www.gayhealth.nl/e-male/toon_artikel.php?id=218

Al met al, denk ik dat deze discussie zichzelf nodeloos herhaalt.


Samenvattend:
Anale seks is voor een moslim, jood en christen verboden.
Einde discussie.

En ik dank u en anderen voor het geduld in deze wellicht ietwat onsmakelijke discussie.

Couscousje
03-05-04, 13:54
Geplaatst door mark61
Als jij in eerste instantie al niets van mijn post begrijp zou ik me verder maar niet met zulke moeilijke termen bezighouden. Eea bevestigt wel mijn indruk dat jij alleen maar schuimbekkend aggressief kan zijn in contact met anderen hier. Wat bezielt je? Afreageren van malheur in de echte wereld?

Je overschat je eigen belangrijkheid als je denkt dat het mij ook maar een lor kan schelen wat je vindt van mijn persoon of optreden hier. Je impliceert dat je zelf uitermate "intellectueel" en intelligent bent, maar wat ik jou heb zien posten kun je anders ook alleen maar scharen onder de noemer "aandachttekort".

En wat weet jij van de echte wereld, kleuter? Gezien het vertekende beeld dat jij altijd weet te schetsen in je posts, heb jij absoluut geen kaas gegeten van de echte wereld.

Cc

David
03-05-04, 13:59
Geplaatst door A. Haselhoef
Ik zou mij kunnen voorstellen dat de schrijver van onderstaand stuk wel ervaring hierin heeft of niet?

http://www.gayhealth.nl/e-male/toon_artikel.php?id=218

Al met al, denk ik dat deze discussie zichzelf nodeloos herhaalt.


Samenvattend:
Anale seks is voor een moslim, jood en christen verboden.
Einde discussie.

En ik dank u en anderen voor het geduld in deze wellicht ietwat onsmakelijke discussie.


Wat betreft die link: hoogst onsmakelijk, en ík had er allemaal nog nooit van gehoord, of last van gehad. Wat betreft uw tweede opmerking: dat klopt. Blij dat ik me niks aan trek van die regels, maar ik ben dan ook noch jood, noch moslim, noch christen. goddank.

mark61
03-05-04, 14:11
Geplaatst door Couscousje
Je overschat je eigen belangrijkheid als je denkt dat het mij ook maar een lor kan schelen wat je vindt van mijn persoon of optreden hier. (...)

Nee dat denk ik niet. Is ook geheel wederzijds. Vertel....


En wat weet jij van de echte wereld, kleuter? Gezien het vertekende beeld dat jij altijd weet te schetsen in je posts, heb jij absoluut geen kaas gegeten van de echte wereld.

Vertel...? Wat verteken ik precies?

Hmm de scheldwoordjes beginnen al weer te komen

Couscousje
03-05-04, 14:14
Geplaatst door mark61
Nee dat denk ik niet. Is ook geheel wederzijds. Vertel....



Vertel...? Wat verteken ik precies?

Hmm de scheldwoordjes beginnen al weer te komen

Natuurlijk, als ik zoiets zeg, dan zijn het opeens "scheldwoordjes" en daar "verlaag" je je uiteraard niet tot.

Maar mocht jij met een zelfde opmerking komen, dan is dat natuurlijk niet het geval, maar moet het gezien worden als een benoeming van de feiten.

Kut ff een eind op, hypocriet.

Ik heb wel wat beters te doen dan met jou in discussie treden over je verbale tweeslachtigheid. Het spreekt namelijk al voor zich.

Daa-haag!

Cc

kornelis
03-05-04, 16:53
Geplaatst door Couscousje
Natuurlijk, als ik zoiets zeg, dan zijn het opeens "scheldwoordjes" en daar "verlaag" je je uiteraard niet tot.
Kut ff een eind op, hypocriet.
Cc

Het woord hypocriet is erg populair. Ook Haselhoef en het Zwarte Schaap vinden het een lekker woord. Maar we hebben hier typisch te maken met 'wat je zegt dat ben je zelf'.

Hypocrisie komt vooral voor onder gelovigen. Hun godsdienst schrijft een ideaalbeeld voor, maar de werkelijkheid staat vaak op gespannen voet met dat voorgeschreven ideaal. Dan wordt de werkelijkheid verdraaid, verdoezeld, verdonkeremaand, ontkend. Op dat moment hebben we te maken met schijnheiligheid oftewel hypocrisie.

Een ongetrouwde jongeman in Marokko, die een avontuurtje beleeft met een toerist en daar wat geld voor krijgt, is niet hypocriet. Ontkennen dat zulke avontuurtjes plaatsvinden is hypocriet. De werkelijkheid van Agadir ontkennen, dat is pas schijnheilig.

mark61
03-05-04, 17:12
Geplaatst door Couscousje
Natuurlijk, als ik zoiets zeg, dan zijn het opeens "scheldwoordjes" en daar "verlaag" je je uiteraard niet toE.

Maar mocht jij met een zelfde opmerking komen, dan is dat natuurlijk niet het geval, maar moet het gezien worden als een benoeming van de feiten.

Kut ff een eind op, hypocriet.

Ik heb wel wat beters te doen dan met jou in discussie treden over je verbale tweeslachtigheid. Het spreekt namelijk al voor zich.


Je reageert anders gretig. Ik verwees slechts naar het woord 'kleuter'. Hypocriet aangaande wat? Nu is het al opkutten. Toe maar, ken je niet meer van dat soort woorden? Ik weet dat je het kan, want ik heb het al eerder gezien. Maar daar verlaag ik mij dus inderdaad niet toe. Dit was gewoon even een testcase, om te kijken hoe communicatie met jou verloopt, ongeacht het onderwerp, dat was er namelijk niet. Nou, dat is duidelijk. Maar vertel nou eens over mijn verwrongen beeld van de werkelijkheid. In welke van mijn 4000+ posts kwam je die tegen?

Esdra
03-05-04, 17:26
Geplaatst door kornelis
U bent hier al de derde volwassen heterovent die met poep gooit. Dat de achteruitgang ook een ingang is, is al zo oud als de wereld. Wat een hoogmoed uwerzijds. Dit mopje van Sam en Moos vindt u vast wel leuk.
Hoe bestaat het, hoe bestaat het, zegt Sam.
Wat, zegt Moos.
Sam: Hoe bestaat het - zo'n drol uit zo'n klein gaatje...

beslist geen sinecure zo'n drol

kun je nagaan

dat al !

Esdra
03-05-04, 17:28
Geplaatst door kornelis
U bent hier al de derde volwassen heterovent die met poep gooit. Dat de achteruitgang ook een ingang is, is al zo oud als de wereld. Wat een hoogmoed uwerzijds. Dit mopje van Sam en Moos vindt u vast wel leuk.
Hoe bestaat het, hoe bestaat het, zegt Sam.
Wat, zegt Moos.
Sam: Hoe bestaat het - zo'n drol uit zo'n klein gaatje...

beslist geen sinecure zo'n drol (voor de tweede keer al helemaal niet )

kun je nagaan

dat al !

Orakel
03-05-04, 17:53
Geplaatst door Chatoloog
ok even een paar feiten op een rij over degene die zeggen dat homosexualiteit niet verboden is in de islam en geen straffen kent:

De door jouw genoemden zullen in hun wijsheid besloten hebben niet op jou te reageren, maar wijsheid is voor mij gelukkig een sporadische bevlieging, dus daarom het volgende: er is in expliciete bewoordingen gesteld dat de Koran zich op geen enkele wijze uitlaat over de strafbaarheid en strafbaarstelling van sodomie. Sodomie wordt er een zonde en een gruwel in genoemd.
Sodomie in de zin dat je het over een daad kunt hebben, geslachtsverkeer dus.
Het homosexueel zijn of aanverwante gevoelens hebben, zonder dit te vertalen in 'zondige of gruwelijke' handelingen, is mijns inziens niet gebonden aan straffen.
Als jij mij bronnen uit de Koran kunt noemen die dat wel doen, dan zou ik je zeer erkentelijk zijn.


Haselhoef een door-de-mand-gevallen geestelijke die geen imam bleek te zijn

Zbaqbaq=Nabil een door-de-mand-gevallen dief en zogenaamde koraniet die een politicus probeert te zijn

Rabiah een door-de-mand-geval liegenbeest die zich voordeed als een bekeerde christen naar de islam maar allang op de zelfde track als nabil (een koraniet) zat

liegen voor bestwil stelen voor bestwil de boel bedonderen voor bestwil en dan nog komen beweren de islam beter te begrijpen dan Grootgeleerden en zelfs metgezellen???????????

als jullie toch zo origineel willen zijn kom gewoon met een nieuwe religie en zoek aanhangers

:zwaai:

'Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, spreekt over het goede of zwijgt'."

Verders is deze hele topic een intens treurige discussie aan het worden, waarin de verschillende partijen om het hardst roepen wie er verlichter dan wel barbaarser is dan de ander, wie er zedelijker en wie zondiger is.
Laat je toch niet tegen elkaar uitspelen en hou voor ogen dat je als niet gelovige slechts met je eigen geweten in het reine moet komen, en als gelovige heb je daarnaast de dimensie dat je op je Laatste Dag je kasboekje met jouw eigen aardse handelingen zult moeten overleggen.

Niet die van je broer, je vader, je buurman, van een homo of hetero. Nee, die van jezelf.

"Koeloekoem awladi" zegt het ene en "U zijt allen kinder'n Gods" zegt het andere geloof.

Wat in het boek 'De weg van de Moslim' staat (als het er staat) over sodomisten of homosexuelen, is noch van deze nog van enige andere tijd.
Naar mijn bescheiden mening kan iedere Moslim met een gerust hart en schoon geweten zeggen dat het 'not done' is om welk mens dan ook van een hoog gebouw naar beneden te gooien of homosexuelen als minderwaardig, inferieur of anders negatief te kwalificeren.

mark61
03-05-04, 18:08
Geplaatst door Orakel
De door jouw genoemden zullen in hun wijsheid besloten hebben niet op jou te reageren, maar wijsheid is voor mij gelukkig een sporadische bevlieging, (...)

Fijn dat jij het even doet. Ik was te wijs :bril:

kornelis
03-05-04, 18:59
Geplaatst door Esdra
beslist geen sinecure zo'n drol
kun je nagaan
dat al !

Had u de zengedachte achter dit ogenschijnlijk banale grapje niet door? Iets van een dergelijke omvang kan er ook in. Dat probeerde Sam u duidelijk te maken.

Rabi'ah.
03-05-04, 19:29
Geplaatst door Orakel
De door jouw genoemden zullen in hun wijsheid besloten hebben niet op jou te reageren, maar wijsheid is voor mij gelukkig een sporadische bevlieging, dus daarom het volgende: er is in expliciete bewoordingen gesteld dat de Koran zich op geen enkele wijze uitlaat over de strafbaarheid en strafbaarstelling van sodomie. Sodomie wordt er een zonde en een gruwel in genoemd.
Sodomie in de zin dat je het over een daad kunt hebben, geslachtsverkeer dus.
Het homosexueel zijn of aanverwante gevoelens hebben, zonder dit te vertalen in 'zondige of gruwelijke' handelingen, is mijns inziens niet gebonden aan straffen.
Als jij mij bronnen uit de Koran kunt noemen die dat wel doen, dan zou ik je zeer erkentelijk zijn.



'Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, spreekt over het goede of zwijgt'."

Verders is deze hele topic een intens treurige discussie aan het worden, waarin de verschillende partijen om het hardst roepen wie er verlichter dan wel barbaarser is dan de ander, wie er zedelijker en wie zondiger is.
Laat je toch niet tegen elkaar uitspelen en hou voor ogen dat je als niet gelovige slechts met je eigen geweten in het reine moet komen, en als gelovige heb je daarnaast de dimensie dat je op je Laatste Dag je kasboekje met jouw eigen aardse handelingen zult moeten overleggen.

Niet die van je broer, je vader, je buurman, van een homo of hetero. Nee, die van jezelf.

"Koeloekoem awladi" zegt het ene en "U zijt allen kinder'n Gods" zegt het andere geloof.

Wat in het boek 'De weg van de Moslim' staat (als het er staat) over sodomisten of homosexuelen, is noch van deze nog van enige andere tijd.
Naar mijn bescheiden mening kan iedere Moslim met een gerust hart en schoon geweten zeggen dat het 'not done' is om welk mens dan ook van een hoog gebouw naar beneden te gooien of homosexuelen als minderwaardig, inferieur of anders negatief te kwalificeren.

Orakel: Thnx, goeie post man! :duim: :strik: :wink: Helemaal mee eens. :tik:

Esdra
03-05-04, 22:21
Geplaatst door kornelis
Had u de zengedachte achter dit ogenschijnlijk banale grapje niet door? Iets van een dergelijke omvang kan er ook in. Dat probeerde Sam u duidelijk te maken.



drollig !

zeggen de Duitsers.

Al3arbi
04-05-04, 01:12
Geplaatst door Orakel

Laat je toch niet tegen elkaar uitspelen en hou voor ogen dat je als niet gelovige slechts met je eigen geweten in het reine moet komen, en als gelovige heb je daarnaast de dimensie dat je op je Laatste Dag je kasboekje met jouw eigen aardse handelingen zult moeten overleggen.

Word! O3akel, Word!

David
04-05-04, 15:11
Geplaatst door Al3arbi
Word! O3akel, Word!



Ik zal er nog eens iets over zeggen denk ik. :knipoog:

David
04-05-04, 15:11
Geplaatst door Al3arbi
Word! O3akel, Word!



Ik zeg Queer Jihad zeg ik maar. En dus heb ik gezegd.


:D

mark61
04-05-04, 15:28
Geplaatst door David
Ik zeg Queer Jihad zeg ik maar. En dus heb ik gezegd.


:D

Oorlogshitser, nooit tevreden met wapenstilstand? Oeps, verkeerde topic.

Olive Yao
04-05-04, 20:09
Geplaatst door lala_riffia
he olive .
vraagje...
waarom ben je tegen islamisme?
en een reactie op iemand die zei dat het niet veboden was om homo te zijn nou dat krijg je dan wel te zien op de dag desoordeels.
maar tot die tijd laten we aub in vrede met elkaar leven.
als dat niet kan heeft het geen nut om te leven
Ha Lala_riffia, lees je bericht nu pas, was ook vergeten dat ik hier iets geplaatst had. En Yunis heeft ook geen antwoord gegeven.

Waarom ik tegen islamisme ben? Hangt ervan af wat je met dat woord bedoelt, natuurlijk.

Met islamisme bedoel ik een bepaalde verhouding van de moslimse godsdienst tot samenleving, staat en politiek.

De samenleving is moslims, alle ruimtes daarin zijn moslims.
De moslimse godsdienst en politiek zijn onscheidbaar, en de moslimse godsdienst heeft het alleenrecht op vertegenwoordiging in de politiek.
Bij mijn weten is islamisme van oorsprong niet “nationalistisch”, maar had het de arabische wereld als geheel op het oog. Er hoeven dus geen nationale moslimse staten te bestaan. Maar tegenwoordig aanvaardt islamisme die wel en streeft het naar moslimse staten. Maar er is ook het idee van de umma.

Daar ben ik tegen. Waarom?

Omdat volgens mij geen enkele levens- en wereldbeschouwing zo’n positie dient te hebben. Het maakt op mij een totalitaire indruk: één levens- en wereldbeschouwing die overal doordringt.

En de joods-christelijk-moslimse godsdienst dient al helemaal niet zo’n positie te hebben.
Want dat is volgens mij een incomplete en tekortschietende levens- en wereldbeschouwing en sociaal systeem.

1. Zwak gefundeerd: ik vind het idee van een god geen overtuigende basispremisse

Je hebt twee domeinen, het domein van feiten en het domein van waarden en normen. In beide domeinen is het nuttig en belangrijk om waarom te vragen.

Want in het domein van feiten kun je dan nieuwe dingen ontdekken (wetenschap).

En waarden en normen zeggen tegen je dat je iets moet doen, andere mensen zeggen dat tegen je op basis van die normen – hun normen. Daar schuilt machtsuitoefening in. En dan kan het heel belangrijk zijn dat je waarom kunt vragen (ethische filosofie).

En mijn standpunt is dat het idee van een god onvoldoende antwoord geeft op de vraag waarom?
Maar daar denken gelovigen natuurlijk anders over.

2. Mensen zijn soms goed en intelligent, vaak dom en slecht. Een levens- en wereldbeschouwing en sociaal systeem dienen hun goede kanten te bevorderen, en hun slechte kanten tegen te gaan.

De geschiedenis laat niet zien dat de joods-christelijk-moslimse godsdienst dat voldoende doet.

3. Mijn rijtje van sociale waarden is: natuur, leven, rede, liefde, geluk, vrede, rechtvaardigheid, vrijheid, gelijkheid, solidariteit, welvaart en democratie. Dat hanteer ik als standaard.

Uit de geschiedenis blijkt niet dat deze waarden in de joods-christelijk-moslimse godsdienst afdoende tot hun recht komen.

(Punt 2 en 3 benader ik het hier empirisch. Je kunt ook nagaan waar je op uitkomt als je probeert te redeneren vanuit basisideeën van de godsdienst. Sommige mensen, zoals Ron Habeler, ontkennen dat je het zo kunt benaderen, omdat de godsdienst kennelijk geen basisideeën heeft. Maar dat snap ik niet).

4. Deze godsdienst lost het probleem van macht niet goed op, integendeel.
Zo vind ik het idee van een god als ene absolute hoogste, ook in de werkelijke wereld, gevaarlijk, juist uit oogpunt van macht.

(Dit is ook iets dat je kunt proberen te beredeneren en empirisch te beoordelen).

5. De godsdienst heeft geen eigen sociale, economische en politieke theorie.


Jouw beste vraag is nu: wat is volgens mij dan wel een goede levens- en wereldbeschouwing? En welke plaats mag die dan innemen? (En kan die dan betere antwoorden op de vraag waarom geven?) Daarover een andere keer.

Maar ik wijs er alvast op dat het hedendaagse optreden van de USA laat zien dat het probleem van macht noch door amerikaanse “democratie”, noch door het internationale sociale systeem goed is opgelost.

En ik vertel je ook alvast dat het grootste gebrek aan het “verlichtingsdenken” volgens mij is, dat de waarde natuur hierin verwaarloosd wordt. En dat is mede oorzaak dat we met onze economische activiteiten de aarde plunderen en verwoesten.

Esdra
04-05-04, 22:09
perfect stuk !


welke wetenschap je ook bedrijft,

je moet je geloof continu ook op de proef stellen

en in je geloofsconcepten altijd blijven vragen waarom je dat gelooft.