PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse studenten gaan lesgeven over de Tweede Wereldoorlog



ZbaqZbaq
24-04-04, 19:25
Tweede wereldoorlog / Marokkanen doceren WO II
door Kustaw Bessems
2004-04-24

AMSTERDAM - Studenten van Marokkaanse komaf gaan op Amsterdamse vmbo-scholen lesgeven over de Tweede Wereldoorlog. Aanleiding is dat vorig jaar Marokkaanse jongeren dodenherdenkingen in de hoofdstad verstoorden.



De lessen beginnen de komende weken op vier scholen. Na succes krijgen meer scholen de gastdocenten. De lessen horen bij het project 'Tweede Wereldoorlog in perspectief', betaald door de gemeente. Verder wordt onder meer een reis voor vmbo'ers georganiseerd naar het voormalige vernietigingskamp Auschwitz in Polen.

Docenten hebben de gemeente gemeld dat zij geen les kunnen geven over de oorlog zonder dat met name Marokkaanse leerlingen hatelijkheden over Joden de klas in slingeren of anderszins de les verstoren. ,,Toen vorig jaar de dodenherdenking werd verstoord gaf dat de doorslag'', zegt de Amsterdamse integratiewethouder Ahmed Aboutaleb. In één Amsterdams stadsdeel voetbalden Marokkanen met een rouwkrans, ergens anders verbrandden zij een vlag die halfstok hing. Zo waren er door heel Amsterdam incidenten, waarbij volgens getuigen steeds Marokkanen waren betrokken.

Volgens Aboutaleb kunnen vooral vmbo-leerlingen en moeilijk lerende kinderen zich de gebeurtenissen tijdens de oorlog slecht voorstellen, net als de 'gevoeligheden' die er nu nog zijn. De lessen gaan over jodenvervolging, over de Marokkanen, Turken en Surinamers die destijds in het verzet zaten én over het huidige conflict tussen Israël en de Palestijnen. Volgens Aboutaleb zijn Marokkanen soms antisemitisch doordat zij of hun ouders zich zo identificeren met de Palestijnen.

De lessen maken onderscheid tussen antisemitisme en 'gangbare straattaal van Amsterdamse jongeren'. Als twee Marokkanen elkaar willen begroeten met 'Hé, ******jood', moet daar volgens Aboutaleb 'ruimte voor zijn'. ,,Ajax-supporters noemen zichzelf bij wijze van geuzennaam ook Joden en daar heeft niemand bezwaar tegen.''

Niet eerder was er zo veel aandacht voor allochtonen en de oorlog. Het Amsterdams Verzetsmuseum, diverse Marokkaanse organisaties, de stichting Islam en Burgerschap: allemaal besteden ze aandacht aan Marokkaanse soldaten die vochten tijdens de oorlog. Jongeren bezoeken graven van Marokkaanse militairen in Zeeland. En in een Amsterdams stadsdeel waar vorig jaar Marokkaanse jongeren 'Joden, die moeten we doden' riepen, tijdens de twee minuten stilte, zullen jongeren dit keer namen oplezen van gesneuvelde Marokkanen. Multicultureel instituut Forum bracht een boek uit over Turkije, Marokko, Suriname en de Antillen in de oorlog.

Kameleon
24-04-04, 19:42
Zbaq, wat staat er op die sterretjes?

ZbaqZbaq
24-04-04, 19:47
Geplaatst door Kameleon
Zbaq, wat staat er op die sterretjes?

k.a.n.k.e.r

Kameleon
24-04-04, 19:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
k.a.n.k.e.r
Dus Marokkaanse jongeren begroeten elkaar met k.a.n.k.e.r.jood en Aboutaleb vindt dat nog kunnen ook? :argwaan:

ZbaqZbaq
24-04-04, 19:54
Geplaatst door Kameleon
Dus Marokkaanse jongeren begroeten elkaar met k.a.n.k.e.r.jood en Aboutaleb vindt dat nog kunnen ook? :argwaan:

ja...

zullen we hem pakken na schooltijd ?

Kameleon
24-04-04, 19:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
ja...

zullen we hem pakken na schooltijd ?
Ik stuur wel even een mailtje naar een paar Tweede Kamerleden

Rabi'ah.
24-04-04, 21:22
Geplaatst door Kameleon
Ik stuur wel even een mailtje naar een paar Tweede Kamerleden

Stuur je dan ook meteen een mailtje naar Tweede Kamerleden over het scheldwoord "k.u.t.Marokkaan"? :rolleyes: :moe:

nl-x
24-04-04, 21:37
Ik heb me hier al eens eerder over uitgelaten, maar hier nogmaals: Bah, wat een opgeklopte heisa weer.

Simon
24-04-04, 21:45
Mooi initiatief !

nl-x
24-04-04, 21:48
Ik geloof er trouwens geen bal van dat Abou heeft gezegd dat men elkaar met ******jood mag begroeten. Vast weer een overijverige mediamannetje aan de pen hier.

solido
24-04-04, 21:59
Als zou blijken dat hij dat wel gezegd heeft nl-x, wat vindt je dan dat er met hem moet gebeuren? Is hij dan nog in staat om als wethouder van alle Amsterdammers op te treden?

Ik denk dat zijn dagen al geteld zijn. Er wordt al heel hard gezaagd aan de poten van zijn (wethouders)zetel.

nl-x
24-04-04, 22:10
Geplaatst door solido
Als zou blijken dat hij dat wel gezegd heeft nl-x, wat vindt je dan dat er met hem moet gebeuren? Is hij dan nog in staat om als wethouder van alle Amsterdammers op te treden?

Ik denk dat zijn dagen al geteld zijn. Er wordt al heel hard gezaagd aan de poten van zijn (wethouders)zetel.
Nou, hetgeen dat ie gezegd heeft, -als ie het gezegd heeft- zegt ie omdat ie gelooft dat er geen kwaad in zou schuilen volgens hem. Of althans zo lees ik het dan. Ik vind dat niet zo erg dat ie zou moeten opstappen ofzo. Maar als Marokkaan op die positie lijkt het mij onvoorstelbaar dat hij zich aan zulke uitspraken zou wagen.

Tis nog niets vergeleken met het bezigen van kut_Marokanen in zn ambtswerk en daarna een gemeente er achter treffen dat zegt dat kut_Marokanen gekielhaald moeten worden.

Rabi'ah.
24-04-04, 22:12
Geplaatst door solido

Ik denk dat zijn dagen al geteld zijn. Er wordt al heel hard gezaagd aan de poten van zijn (wethouders)zetel.

Gebeurt wel vaker bij allochtone politici ja. :moe:

Trouwens.......denk je dat, of hoop je dat? :duivels: :strik:

Al Sawt
24-04-04, 22:51
Een goed intiatief!


Geplaatst door ZbaqZbaq
Niet eerder was er zo veel aandacht voor allochtonen en de oorlog. Het Amsterdams Verzetsmuseum, diverse Marokkaanse organisaties, de stichting Islam en Burgerschap: allemaal besteden ze aandacht aan Marokkaanse soldaten die vochten tijdens de oorlog. Jongeren bezoeken graven van Marokkaanse militairen in Zeeland.
Er hebben meer Marokkanen voor de bevrijding van Europa gevochten, dan Nederlanders.

En toch is dat samen met de inzet en opofferingen van de Russen, een onderbelichte gegeven in Nederland.

Al Sawt
24-04-04, 22:55
én over het huidige conflict tussen Israël en de Palestijnen. Volgens Aboutaleb zijn Marokkanen soms antisemitisch doordat zij of hun ouders zich zo identificeren met de Palestijnen. Misschien lijkt me het raadzaam, om de Palestijnse kwestie buiten beschouwing te laten.

Anders wordt er alleen maar misplaatse sympathie en even misplaatse 'begrip' gekweekt voor Israel.

jans
25-04-04, 02:55
Er hebben meer Marokkanen voor de bevrijding van Europa gevochten, dan Nederlanders.

Lul niet vent.


En toch is dat samen met de inzet en opofferingen van de Russen, een onderbelichte gegeven in Nederland.

Omdat er wat betreft Marokkanen geen zak van klopt.

Rabi'ah.
25-04-04, 13:32
Geplaatst door jans
Lul niet vent.



Omdat er wat betreft Marokkanen geen zak van klopt.

Onderbouw die beweringen van je eens, in plaats van te gaan schelden. :moe:

Prikke Mik
25-04-04, 13:39
De komende 2 weken is het vakantie op de meeste Amsterdamse vmbo- scholen.

Rabi'ah.
25-04-04, 13:43
Geplaatst door Prikke Mik
De komende 2 weken is het vakantie op de meeste Amsterdamse vmbo- scholen.

:schrik:

Vandaar dus de comeback van GJ, Rode Smurf etc. :hihi:

Julien
25-04-04, 14:51
Geplaatst door nl-x
Nou, hetgeen dat ie gezegd heeft, -als ie het gezegd heeft- zegt ie omdat ie gelooft dat er geen kwaad in zou schuilen volgens hem. Of althans zo lees ik het dan. Ik vind dat niet zo erg dat ie zou moeten opstappen ofzo. Maar als Marokkaan op die positie lijkt het mij onvoorstelbaar dat hij zich aan zulke uitspraken zou wagen.

Tis nog niets vergeleken met het bezigen van kut_Marokanen in zn ambtswerk en daarna een gemeente er achter treffen dat zegt dat kut_Marokanen gekielhaald moeten worden.

nou ik vind k.ankerjood erger dan k.utmarokkaan.. k.anker is een dodelijke ziekte. maar goed, allebei is fout.

Rabi'ah.
25-04-04, 14:56
Geplaatst door Julien
nou ik vind k.ankerjood erger dan k.utmarokkaan.. k.anker is een dodelijke ziekte. maar goed, allebei is fout.

Idd, mee eens.

Al Sawt
25-04-04, 18:22
Geplaatst door jans
Lul niet vent.



Omdat er wat betreft Marokkanen geen zak van klopt. Weet je wat we gaan doen?

Ik ga mijn beweringen staven met bronnen en feiten en dat doe jij ook met jouw insinuatie.

Ik daag je uit, Jans? Kijken wie hier echt aan het lullen ziet.

Rode Smurf
25-04-04, 18:32
Geplaatst door Al Sawt
Een goed intiatief!


Er hebben meer Marokkanen voor de bevrijding van Europa gevochten, dan Nederlanders.

En toch is dat samen met de inzet en opofferingen van de Russen, een onderbelichte gegeven in Nederland.

Wat mij betreft is dit land veel te toegeeflijk richting de marokkanen. Waarom moet Nederland altijd de hand reiken?

Voetballen met kransen? Volkomen begrijpelijk. Komt omdat die arme jongens geen benul hebben van de 2e wereldoorlog.

What's next?

Homo-sexuelen met het hoofd naar beneden van een gebouw afgooien? Ach gut, laten we met ze in discussie gaan.
Met het hoofd naar beneden is verboden, maar een landing op het achterwerk is bespreekbaar...........

Rabi'ah.
25-04-04, 18:40
Geplaatst door Rode Smurf
Wat mij betreft is dit land veel te toegeeflijk richting de marokkanen. Waarom moet Nederland altijd de hand reiken?

Voetballen met kransen? Volkomen begrijpelijk. Komt omdat die arme jongens geen benul hebben van de 2e wereldoorlog.

What's next?

Homo-sexuelen met het hoofd naar beneden van een gebouw afgooien? Ach gut, laten we met ze in discussie gaan.
Met het hoofd naar beneden is verboden, maar een landing op het achterwerk is bespreekbaar...........

Ja, Nederland is zeer "toegeeflijk" tegenover Marokkanen. De media berichten namelijk altijd zo eerlijk over de problematiek van Marokkanen, en laten altijd ook Marokkanen aan het woord :). Marokkaanse jongens worden nooooooooit geweigerd bij discotheken. :)
Marokkaanse jongeren maken noooooooit minder kans op een stageplek als ze aan de telefoon spreken met een Marokkaans accent of een Arabische naam hebben. :)
Er wordt nooooooit verweze naar cultuur en/of geloof als reden voor de problematiek van Marokkanen :).
De gemiddelde Nederlander heeft alle respect voor de belabberde sociale positie waar Marokkanen in zitten :).
Er is nog noooooooit brand gesticht in moskeeën of islamitische scholen :).
Er is in de politiek nog nooit gesproken over het deporteren van criminele Nederlanders van Marokkaanse afkomst :).

Ja, wat leven we toch in tolerante, allochtoon-vriendelijke tijden in Nederland. :) :)































In jouw fantasiewereldje tenminste. :moe: :moe: :moe:

Rode Smurf
25-04-04, 18:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, Nederland is zeer "toegeeflijk" tegenover Marokkanen. De media berichten namelijk altijd zo eerlijk over de problematiek van Marokkanen, en laten altijd ook Marokkanen aan het woord :). Marokkaanse jongens worden nooooooooit geweigerd bij discotheken. :)
Marokkaanse jongeren maken noooooooit minder kans op een stageplek als ze aan de telefoon spreken met een Marokkaans accent of een Arabische naam hebben. :)
Er wordt nooooooit verweze naar cultuur en/of geloof als reden voor de problematiek van Marokkanen :).
De gemiddelde Nederlander heeft alle respect voor de belabberde sociale positie waar Marokkanen in zitten :).
Er is nog noooooooit brand gesticht in moskeeën of islamitische scholen :).
Er is in de politiek nog nooit gesproken over het deporteren van criminele Nederlanders van Marokkaanse afkomst :).

Ja, wat leven we toch in tolerante, allochtoon-vriendelijke tijden in Nederland. :) :)
In jouw fantasiewereldje tenminste. :moe: :moe: :moe:

Op individueel niveau is er inderdaad veel rascisme onder nederlanders. Onder marokkanen ook trouwens. Mischien nog wel meer, te zien aan het aantal marokkanen met een nederlandse vriendin, en de afwezigheid van marokkaanse meisjes met een nederlandse vriend.

Maar dat betekent nog niet dat men op dit soort punten moet toegeven. Nu wordt het walgelijke gedrag tijdens de dodenherdenking in feite beloont.

Rabi'ah.
25-04-04, 18:55
Geplaatst door Rode Smurf
Op individueel niveau is er inderdaad veel rascisme onder nederlanders. Onder marokkanen ook trouwens. Mischien nog wel meer, te zien aan het aantal marokkanen met een nederlandse vriendin, en de afwezigheid van marokkaanse meisjes met een nederlandse vriend.

Maar dat betekent nog niet dat men op dit soort punten moet toegeven. Nu wordt het walgelijke gedrag tijdens de dodenherdenking in feite beloont.

You're missing my point here..........het ging mij om de hetze die al sinds 9/11 tegen moslims en Marokkanen gevoerd wordt. :moe:
Jij ontkende dit en had zelfs het lef om te beweren dat men "toegeeflijk" zou zijn tegenover Marokkanen. :moe:
En het gaat niet om het individuele niveau alleen, het gaat ook om de teneur in de media, de politiek, het publieke domein, het onderwijs, de literatuur die er verschijnt :moe:.
Soms lijkt het net alsof bepaalde mensen de afgelopen drie jaar op een onbewoond eiland hebben gezeten. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Rode Smurf
25-04-04, 19:16
Geplaatst door Rabi'ah.
You're missing my point here..........het ging mij om de hetze die al sinds 9/11 tegen moslims en Marokkanen gevoerd wordt. :moe:
Jij ontkende dit en had zelfs het lef om te beweren dat men "toegeeflijk" zou zijn tegenover Marokkanen. :moe:
En het gaat niet om het individuele niveau alleen, het gaat ook om de teneur in de media, de politiek, het publieke domein, het onderwijs, de literatuur die er verschijnt :moe:.
Soms lijkt het net alsof bepaalde mensen de afgelopen drie jaar op een onbewoond eiland hebben gezeten. :moe:

Groetjes,

Rabiah.

Wat jij hetze noemt, noem ik terecht kritiek.

Rabi'ah.
25-04-04, 19:21
Geplaatst door Rode Smurf
Wat jij hetze noemt, noem ik terecht kritiek.

En dat wist ik nog niet zeker? :rolleyes: :moe:

Tamarkand
25-04-04, 19:39
"k.a.n.k.er.jood" in deze context valt niet te vergelijken met de "k.u.t.marokkanen" van Oudkerk. Hier gaat het om een "begroeting" tussen jongeren, in het geval van Oudkerk om benaming van een groep a-sociale rotjochies van Marokkaanse afkomst.

Oudkerk wist ook niet dat het werd opgenomen en heeft zich ervoor verontschuldigd en gezegd dat hij het eigenlijk ook niet vindt kunnen. Meneer Aboutaleb zegt nu juist expliciet dat het wel moet kunnen. Ik zal de kwestie eens aankaarten bij het discriminatie meldpunt en Cidi.

Rabi'ah.
25-04-04, 19:49
Geplaatst door Tamarkand
"k.a.n.k.er.jood" in deze context valt niet te vergelijken met de "k.u.t.marokkanen" van Oudkerk. Hier gaat het om een "begroeting" tussen jongeren, in het geval van Oudkerk om benaming van een groep a-sociale rotjochies van Marokkaanse afkomst.

Oudkerk wist ook niet dat het werd opgenomen en heeft zich ervoor verontschuldigd en gezegd dat hij het eigenlijk ook niet vindt kunnen. Meneer Aboutaleb zegt nu juist expliciet dat het wel moet kunnen. Ik zal de kwestie eens aankaarten bij het discriminatie meldpunt en Cidi.

Je doet maar. :moe:

observer
25-04-04, 20:55
Er hebben meer Marokkanen voor de bevrijding van Europa gevochten, dan Nederlanders Zijn dat de zelfde marokannen die moesten vluchten omdat in het franse leger diende en dus de slaafjes van de kolonisator waren??

Bofko
25-04-04, 21:00
Geplaatst door Tamarkand
"k.a.n.k.er.jood" in deze context valt niet te vergelijken met de "k.u.t.marokkanen" van Oudkerk. Hier gaat het om een "begroeting" tussen jongeren, in het geval van Oudkerk om benaming van een groep a-sociale rotjochies van Marokkaanse afkomst.

Oudkerk wist ook niet dat het werd opgenomen en heeft zich ervoor verontschuldigd en gezegd dat hij het eigenlijk ook niet vindt kunnen. Meneer Aboutaleb zegt nu juist expliciet dat het wel moet kunnen. Ik zal de kwestie eens aankaarten bij het discriminatie meldpunt en Cidi.

Om Veerapens onderschrift te citeren:


Geplaatst door Veerapen
KuMa en KaJo zitten in de zelfde schuitje
de schuitje kappseizd en KuMa doet bloep
en KaJo doet blub.


´Kuma´ en ´Kajo´ klinkt toch veel beter als begroeting, niet ?

taouanza
25-04-04, 22:37
Geplaatst door Rode Smurf
Wat mij betreft is dit land veel te toegeeflijk richting de marokkanen. Waarom moet Nederland altijd de hand reiken?

Voetballen met kransen? Volkomen begrijpelijk. Komt omdat die arme jongens geen benul hebben van de 2e wereldoorlog.

What's next?

Homo-sexuelen met het hoofd naar beneden van een gebouw afgooien? Ach gut, laten we met ze in discussie gaan.
Met het hoofd naar beneden is verboden, maar een landing op het achterwerk is bespreekbaar...........

Waarom quote je a Sawt?:vreemd:

taouanza
25-04-04, 22:39
Geplaatst door observer
Zijn dat de zelfde marokannen die moesten vluchten omdat in het franse leger diende en dus de slaafjes van de kolonisator waren??

hoe bedoel je?

nl-x
25-04-04, 22:47
Geplaatst door Rode Smurf
Homo-sexuelen met het hoofd naar beneden van een gebouw afgooien? Ach gut, laten we met ze in discussie gaan.
Met het hoofd naar beneden is verboden, maar een landing op het achterwerk is bespreekbaar...........

Val jij soms ook liever op je kloten dan op je hoofd ?

taouanza
25-04-04, 22:47
Ik zou nu ook moeite hebben met lessen over de WOII.

Bijvoorbeeld:
Mensen werden toen afgeslacht om hun ras?
Toen nu niet dan?
Mensen hadden toen vreselijke honger
Toen? Nu niet wou je zeggen?
Er was een toen vreselijke man die het hele land ophitste en geweld en verderf zaaide.
Toen? Nu niet dan?
We moeten met zijn alleen ervoor zorgen dat het nooit meer gebeurd
Tsssssssss kijk om je heen :zozo:

Al Sawt
26-04-04, 00:53
Geplaatst door observer
Zijn dat de zelfde marokannen die moesten vluchten omdat in het franse leger diende en dus de slaafjes van de kolonisator waren?? Nee de Marokkaanse soldaatjes die met de zegen van de Sultan waren gegaan.

Robbedoes
26-04-04, 08:42
Ik vind het ronduit belachelijk en gevaarlijk dat Marokkanen ingezet moeten worden om lessen over WO2 te geven.
Marokkaanse jongeren moeten eenvoudig leren ook van gewone Nederlandse leraren dit soort lessen te krijgen.

Zouden dit de jongeren zijn die voor veel meer last zorgen in de binnensteden? Misschien eens een jaartje in een instelling als Glenn Mills fatsoen bijleren.

jans
26-04-04, 14:21
Weet je wat we gaan doen? Ik ga mijn beweringen staven met bronnen en feiten en dat doe jij ook met jouw insinuatie. Ik daag je uit, Jans? Kijken wie hier echt aan het lullen ziet.


Leuk aanbod, maar ik moet hem echt afslaan. Je had jezelf al veel tijd kunnen besparen om bij iedere bewering een bronvermelding te zetten. (zal een beste klus voor je worden) En ik heb weinig zin om een eeuwenlang debacle te houden, over iets waar we het toch nooit met elkaar eens worden.

taouanza
26-04-04, 14:25
Geplaatst door Robbedoes
Ik vind het ronduit belachelijk en gevaarlijk dat Marokkanen ingezet moeten worden om lessen over WO2 te geven.
Marokkaanse jongeren moeten eenvoudig leren ook van gewone Nederlandse leraren dit soort lessen te krijgen.

Zouden dit de jongeren zijn die voor veel meer last zorgen in de binnensteden? Misschien eens een jaartje in een instelling als Glenn Mills fatsoen bijleren.

Gevaarlijk?
Dit moet je toch ff uitleggen hoor.:verward:

Robbedoes
26-04-04, 14:29
Als gewone leraren/docenten/groepsleerkrachten al niet meer geschiedenisles kunnen geven vanwege bedreigingen over WO2 vind ik dat een gevaarlijke trend

taouanza
26-04-04, 14:54
Geplaatst door Robbedoes
Als gewone leraren/docenten/groepsleerkrachten al niet meer geschiedenisles kunnen geven vanwege bedreigingen over WO2 vind ik dat een gevaarlijke trend

Mischien licht het aan de leraren zelf?
Mischien pikt de jeugd van tegenwoordig de blanke superioriteitsgevoel niet meer?
Zo van je het gebeurd overal maar dit is erg omdat het ons overkwam.:moe:
De hele wereld was gekoloniseerd maar toen de vrijheid van de westerlingen beperkt werd toen hadden we een probleem.
De rest dat was geen vrijheidsberoving nee ze kwamen beschaving brengen.

Robbedoes
26-04-04, 15:30
Mischien licht het aan de leraren zelf?
Mischien pikt de jeugd van tegenwoordig de blanke superioriteitsgevoel niet meer?

Ja hoor.

Ze wonen in Nederland hoor, een westers land, waar witte Nederlanders de meeste leraren leveren, dat is logisch. We zouden dus moeten zwichten voor de terreur van dat soort a-sociale leerlingen????

Taouanza toch ga spelen meid, ja hoor het licht aan de leraren :knipoog: :D

taouanza
26-04-04, 15:38
Geplaatst door Robbedoes
Ja hoor.

Ze wonen in Nederland hoor, een westers land, waar witte Nederlanders de meeste leraren leveren, dat is logisch. We zouden dus moeten zwichten voor de terreur van dat soort a-sociale leerlingen????



Oja en als ze niet witte leraren krijgen dan is het een gevaar?
Een gevaar voor de blanke superiotiteitsgevoel?



Taouanza toch ga spelen meid, ja hoor het licht aan de leraren :knipoog: :D

Ik heb altijd achten en negens gekregen van mijn geschiedenisdocenten.:rolleyes:

Maarten
26-04-04, 15:47
Geplaatst door ZbaqZbaq
Marokkanen doceren WO II

Goed initiatief!
Misschien moeten ze maar meteen de Berlusconi-variant doen, namelijk dat de joden destijds niet vermoord- maar "met vakantie gestuurd" zijn.

Ik bedoel, die verhalen van Sharon en Netanyahu worden toch óok voortdurend gewoon door de media ter lering aan het Nederlandse volk aangeboden?..

Kan iemand me uitleggen hoever je tegenwoordig precies kunt gaan met "creatief met info", naar "hedendaagse normen en waarden"?

Misschien moeten we hier jaja's beroemde onderhandelingsmodel invoeren: voor elke keer dat Sharon de volle waarheid vertelt over een Palestijnse dode, 100.000 holocaust-slachtoffers erkennen.. Halen we dan de 6 miljoen wel?

taouanza
26-04-04, 15:49
Geplaatst door Maarten
Ik bedoel, die verhalen van Sharon en Netanyahu worden toch óok voortdurend gewoon door de media ter lering aan het Nederlandse volk aangeboden?..

Kan iemand me uitleggen hoever je tegenwoordig precies kunt gaan met "creatief met info", naar "hedendaagse normen en waarden"?



Dat is vrijheid van meningsuiting je mag niet mensen vertellen wat ze wel en niet mogen zeggen. En creatief met de waarheid is daar onderdeel van.

Maarten
26-04-04, 16:55
Geplaatst door taouanza
Dat is vrijheid van meningsuiting je mag niet mensen vertellen wat ze wel en niet mogen zeggen. En creatief met de waarheid is daar onderdeel van.
Ja, dus 400.000 holocaust-joden, dat is dus helemaal geen leugen, maar zegt gewoon nog niets over die andere 5.600.000..

echnaton
26-04-04, 19:08
Geplaatst door taouanza
Mischien licht het aan de leraren zelf?
Mischien pikt de jeugd van tegenwoordig de blanke superioriteitsgevoel niet meer?
Zo van je het gebeurd overal maar dit is erg omdat het ons overkwam.:moe:
De hele wereld was gekoloniseerd maar toen de vrijheid van de westerlingen beperkt werd toen hadden we een probleem.
De rest dat was geen vrijheidsberoving nee ze kwamen beschaving brengen.

Taounza, je hebt een duidelijke mening over het geschiedenisonderwijs. Ik heb niet de illusie dat je van mij wil aannemen dat het echt anders is dan je beweert. Maar ik heb begrepen dat jij wel eens op een school komt. Neem eens de moeite om naar een leraar geschiedenis te stappen en hem te vragen wat het moderne geschiedenisonderwijs inhoudt. Bekijk wat methodes. Ik ben benieuwd of je dan nog dezelfde mening hebt!

taouanza
26-04-04, 20:21
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Heb je enig idee hoe oliedom dit tekstje is?

Ik haal altijd achten en negens voor geschiedenis.:ego:

taouanza
26-04-04, 20:50
Geplaatst door sjeng
zonder lullig te willen doen; op welk niveau
geschiedenis op zeg een vmbo is wel wat anders dan op het vwo

Worden de feiten dan anders ofzo?!:vreemd:

Al Sawt
28-04-04, 20:18
Geplaatst door jans
Leuk aanbod, maar ik moet hem echt afslaan. Je had jezelf al veel tijd kunnen besparen om bij iedere bewering een bronvermelding te zetten. (zal een beste klus voor je worden) En ik heb weinig zin om een eeuwenlang debacle te houden, over iets waar we het toch nooit met elkaar eens worden. Het riekt naar.....................!

Als ik iets zeg en als een feit presenteer, ga dan nooit in discussie!
Want het is altijd waar! Waardoor het je alleen maar hoon en minachting gaat opleveren.

En waarom moet ik telkens bronnen plaatsen?
Ik ben niet de gene, die fabeltjes moet rechtvaardigen!