PDA

Bekijk Volledige Versie : Misvattingen over islam en homoseksualiteit.



Rabi'ah.
24-04-04, 22:31
Naar aanleiding van het topic "Anti Moslim Media Hype", schreef ik een bericht over islam en homoseksualiteit, dat ik, alhoewel het meer stof is voor Islam&meer, ook sterke maatschappelijke implicaties heeft, en daarom hier geplaatst wordt:

Een positief stuk van Haselhoef. Verzoenend en geruststellend, vooral ook dat gedicht eronder :duim:.
Verder ben ik het helemaal met ZZ eens: de islam is juist een godsdienst van vrijheid, zelf nadenken en zelf interpreteren. :strik:

Overigens verschil ik wel van mening over de gangbare interpretatie van bepaalde verhalen (Sodom en Gomorra) uit de Bijbel en de Koran, waarop de veroordeling van homoseksualiteit wordt gebaseerd.
Vaak wordt beweerd dat de zonde van de Sodomi's was dat ze homoseksueel waren. Dit is niet zo. Hun zonde was het feit dat zij agressief, ongastvrij, moordlustig en verkrachtend door het leven gingen en een profeet van God (Abraham/Ibrahim, aleyhi salam) en twee engelen wilden verkrachten.
Ook staat geschreven dat zij twee vrouwelijke familieleden uit de clan van Ibrahim (as) verkrachtten tot de dood erop volgde.
Hier is dus duidelijk sprake van dwang, intimidatie, machtsmisbruik en het misbruiken van weerloze mensen.
Iets totaal anders dus dan een vrijwillige liefdesrelatie tussen twee volwassen mensen van hetzelfde geslacht.
Onlangs is aangetoond dat de hersenstructuur van homo's er iets anders uitziet dan die van hetero's, en dat verklaard dus dat zij zich van nature tot hetzelfde geslacht aangetrokken voelen. Ik vind het daarom ook bijzonder walgelijk en wreed dat dit mensen dan wordt aangerekend, en dat er gezegd wordt dat zij hun homoseksualiteit niet mogen praktiseren :(
Dat er zoveel onbegrip is, en dat men niet begrijpt wat voor een kwelling dit moet zijn voor diepgelovige joden, moslims en christenen die door hun omgeving uitgestoten dreigen te worden en wie wordt wijsgemaakt dat ze geen goede joden, christenen of moslims zijn vind ik echt heel erg :(.
En even erg vind ik het feit dat men op grond van een vertaling van een dertiende-eeuws boek weer een hele hetze begint tegen een -bijzonder dubieuze- moskee.
Tsja Dutchguy, ik kan me je gevoel voorstellen.
Maar trap alsjeblieft niet in de val van de Nederlandse "tolerantie"; ik vind het namelijk bijzonder opvallend dat Nederlanders ineens zo "tolerant" zijn tegenover homo's als het hun een stok geeft om moslims mee te slaan. Echt een ziek spelletje dit. De ene minderheid tegen de andere uitspelen.........maar ik moet zeggen, wij laten het zelf, als moslims en als homo's in dit geval, ook gebeuren. Dat moet veranderen.
Maar: er zijn ook lichtpuntjes. Een goede vriend van mijn vader, die zelf ook homoseksueel is, doet als filmer al een aantal jaren projecten met Marokkaanse jongeren die aan de weg timmeren. Zij weten allemaal dat hij homo is, maar laten hem verder in zijn waarde, net zoals hij hen als moslims in hun waarde laat. Dus het kan wel, met een beetje begrijp, respect en goede wil.
Vooral het begrip moet er zijn, want wat mensen niet begrijpen, is vreemd, en wat vreemd is is eng en als mensen eenmaal echt bang zijn.......is het hek van de dam.
Tsja, het is lastig en gecompliceerd, maar niet onmogelijk.
En..........God weet het het beste. :wink: :p :strik: :)


Groetjes,

Rabiah.

link: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=94531&perpage=15&display=&pagenumber=2

Voor meer informatie over dit onderwerp:

Stichting Yoesuf (http://www.yoesuf.nl)
Interview met Carim Bouzian (http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?interview&bouzianhomo)

Simon
24-04-04, 22:40
Ja samen met een reactie van Orakel is dit de eerste positieve bijdrage van een moslim naar mijn mening over dit onderwerp die ik hier gelezen heb.

Mijn dank !

Rabi'ah.
24-04-04, 22:43
Geplaatst door Simon
Ja samen met een reactie van Orakel is dit de eerste positieve bijdrage van een moslim naar mijn mening over dit onderwerp die ik hier gelezen heb.

Mijn dank !

Geen dank! :wink: :p

Realiseer je wel dat hoewel er idd degelijk moslims zijn die homoseksualiteit afwijzen, de overgrote meerderheid van de moslims de individuele vrijheid van homo's zullen respecteren. Zolang zij het maar niet hoeven - typisch Nederlands trouwens, maar dit terzijde :wink: .

Groetjes,

Rabiah.

Simon
24-04-04, 22:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Geen dank! :wink: :p

Realiseer je wel dat hoewel er idd degelijk moslims zijn die homoseksualiteit afwijzen, de overgrote meerderheid van de moslims de individuele vrijheid van homo's zullen respecteren. Zolang zij het maar niet hoeven - typisch Nederlands trouwens, maar dit terzijde :wink: .

Groetjes,

Rabiah.

Moslims zijn genetisch niet anders dan niet-moslims (voorzover ik weet). Dus ik neem aan dat onder die groep evenveel homo's zijn als onder niet-moslims. Maar hoe ze daar mee omgaan is heel wisselend neem ik aan. Zeker door die weerstand in de eigen gemeenschap.

Rabi'ah.
24-04-04, 22:55
Geplaatst door Simon
Moslims zijn genetisch niet anders dan niet-moslims (voorzover ik weet). Dus ik neem aan dat onder die groep evenveel homo's zijn als onder niet-moslims. Maar hoe ze daar mee omgaan is heel wisselend neem ik aan. Zeker door die weerstand in de eigen gemeenschap.

Dat is zeker waar.
Vergeet ook niet dat er ook een ander aspect is dat de discussie vertroebelt maar dat taboe is: Het feit dat onder met name Marokkanen (in Marokko) jongens in de tienerleeftijd met elkaar experimenteren omdat ze niet op een vrije manier met meisjes in contact kunnen komen.
En dát is natuurlijk wel onnatuurlijke "homoseksualiteit".
Dit realiseerde ik me als nieuwe moslima tot voor kort ook niet, tot een vriendin me daarop attent maakte...... Snap je nu dat het allemaal ingewikkeld ligt?

Groetjes,

Rabiah.

ZbaqZbaq
24-04-04, 23:01
7. De verheven plaatsen

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleeg je een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vóór u pleegde?"

81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, U bent een volk dat de perken te buiten gaat."

26. De dichters

165. "Nader je van alle schepselen de mannen?

166. En verlaat je uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, je bent een volk dat de perken te buiten gaat."



laat denk ik weinig ruimte over voor discussie wat betreft die lui van sodom en gomorra

Dutchguy
24-04-04, 23:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Naar aanleiding van het topic "Anti Moslim Media Hype", schreef ik een bericht over islam en homoseksualiteit, dat ik, alhoewel het meer stof is voor Islam&meer, ook sterke maatschappelijke implicaties heeft, en daarom hier geplaatst wordt:

Een positief stuk van Haselhoef. Verzoenend en geruststellend, vooral ook dat gedicht eronder :duim:.
Verder ben ik het helemaal met ZZ eens: de islam is juist een godsdienst van vrijheid, zelf nadenken en zelf interpreteren. :strik:

Overigens verschil ik wel van mening over de gangbare interpretatie van bepaalde verhalen (Sodom en Gomorra) uit de Bijbel en de Koran, waarop de veroordeling van homoseksualiteit wordt gebaseerd.
Vaak wordt beweerd dat de zonde van de Sodomi's was dat ze homoseksueel waren. Dit is niet zo. Hun zonde was het feit dat zij agressief, ongastvrij, moordlustig en verkrachtend door het leven gingen en een profeet van God (Abraham/Ibrahim, aleyhi salam) en twee engelen wilden verkrachten.
Ook staat geschreven dat zij twee vrouwelijke familieleden uit de clan van Ibrahim (as) verkrachtten tot de dood erop volgde.
Hier is dus duidelijk sprake van dwang, intimidatie, machtsmisbruik en het misbruiken van weerloze mensen.
Iets totaal anders dus dan een vrijwillige liefdesrelatie tussen twee volwassen mensen van hetzelfde geslacht.
Onlangs is aangetoond dat de hersenstructuur van homo's er iets anders uitziet dan die van hetero's, en dat verklaard dus dat zij zich van nature tot hetzelfde geslacht aangetrokken voelen. Ik vind het daarom ook bijzonder walgelijk en wreed dat dit mensen dan wordt aangerekend, en dat er gezegd wordt dat zij hun homoseksualiteit niet mogen praktiseren :(
Dat er zoveel onbegrip is, en dat men niet begrijpt wat voor een kwelling dit moet zijn voor diepgelovige joden, moslims en christenen die door hun omgeving uitgestoten dreigen te worden en wie wordt wijsgemaakt dat ze geen goede joden, christenen of moslims zijn vind ik echt heel erg :(.
En even erg vind ik het feit dat men op grond van een vertaling van een dertiende-eeuws boek weer een hele hetze begint tegen een -bijzonder dubieuze- moskee.
Tsja Dutchguy, ik kan me je gevoel voorstellen.
Maar trap alsjeblieft niet in de val van de Nederlandse "tolerantie"; ik vind het namelijk bijzonder opvallend dat Nederlanders ineens zo "tolerant" zijn tegenover homo's als het hun een stok geeft om moslims mee te slaan. Echt een ziek spelletje dit. De ene minderheid tegen de andere uitspelen.........maar ik moet zeggen, wij laten het zelf, als moslims en als homo's in dit geval, ook gebeuren. Dat moet veranderen.
Maar: er zijn ook lichtpuntjes. Een goede vriend van mijn vader, die zelf ook homoseksueel is, doet als filmer al een aantal jaren projecten met Marokkaanse jongeren die aan de weg timmeren. Zij weten allemaal dat hij homo is, maar laten hem verder in zijn waarde, net zoals hij hen als moslims in hun waarde laat. Dus het kan wel, met een beetje begrijp, respect en goede wil.
Vooral het begrip moet er zijn, want wat mensen niet begrijpen, is vreemd, en wat vreemd is is eng en als mensen eenmaal echt bang zijn.......is het hek van de dam.
Tsja, het is lastig en gecompliceerd, maar niet onmogelijk.
En..........God weet het het beste. :wink: :p :strik: :)


Groetjes,

Rabiah.

link: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=94531&perpage=15&display=&pagenumber=2

Voor meer informatie over dit onderwerp:

Stichting Yoesuf (http://www.yoesuf.nl)
Interview met Carim Bouzian (http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?interview&bouzianhomo)

Evenals Orakel moet ik jou ook even laten weten dat dit me goed doet.
Respect Rabiah! :duim:

Rabi'ah.
24-04-04, 23:10
Geplaatst door Dutchguy
Evenals Orakel moet ik jou ook even laten weten dat dit me goed doet.
Respect Rabiah! :duim:

Respect 2 u 2, salam! :duim: :) :wink: :strik:

Simon
25-04-04, 06:21
Geplaatst door Rabi'ah.
Het feit dat onder met name Marokkanen (in Marokko) jongens in de tienerleeftijd met elkaar experimenteren omdat ze niet op een vrije manier met meisjes in contact kunnen komen.
En dát is natuurlijk wel onnatuurlijke "homoseksualiteit".

Zo'n experimenteerfase is volgens mij heel normaal. Veel heterovrienden van mij hebben wel eens een keertje wat met iemand van het eigen geslacht gedaan. En dat is inderdaad meestal in de tienerleeftijd. Met homosexualiteit heeft dat volgens mij niet zoveel te maken. Althans niet in die zin dat ze homo zijn. Maar meer inderdaad om wat te experimenteren.

Amlou
25-04-04, 10:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Het feit dat onder met name Marokkanen (in Marokko) jongens in de tienerleeftijd met elkaar experimenteren omdat ze niet op een vrije manier met meisjes in contact kunnen komen.


Dit is onwaar, absoluut onwaar.
Je kan aan elke jongen, geboren, getogen en opgegroeid in Marokko (dus niet aan RME-jongeren) vragen hoe toegankelijk meisjes zijn.. ah weyli.. helaas waar of het nou een douari, 3robi of mdini is.. en er wordt ook niet openlijk over gesproken, maar zowel jongens als meisjes in Marokko worden echt niet tegengehouden door hun deyn of iman (uitzonderingen daargelaten). Of het nu met de khadama is of met bent jirane.. things happen there too!

Waarom denk je dat het herstel van de hymen medishe ingreep nummer 1 is in Marokko?

Wel eens een rondje boulevard gedaan?

Het vrije contact is er wel. Er is heen segregatie op scholen. Meisjes en jongens in 1 klas.. en meisjes mogen danwel een schort dragen op school (als uniform).. geloof me... er is geen sprake van kuis gedrag.

Weld of bent naass bestaat tegenwoordig bijna echt niet meer. Is uitgestorven.. vraag maar aan Dr Guessous ;)

Assalamou Alikoum

-Amlou.

Amlou
25-04-04, 10:17
tani, samhaliya

taouanza
25-04-04, 10:46
Een goede vriend van mijn vader, die zelf ook homoseksueel is, doet als filmer al een aantal jaren projecten met Marokkaanse jongeren die aan de weg timmeren. Zij weten allemaal dat hij homo is, maar laten hem verder in zijn waarde, net zoals hij hen als moslims in hun waarde laat. Dus het kan wel, met een beetje begrijp, respect en goede wil.

Ik was op een ander cultureel happening in het Zuidplein theater en zat uit verveling naar een paar fotos in een zandbak te kijken.
Het was een project van een Marokkaanse modeontwerper die duidelijk van de andere kant is.
Hij stond er toevallig ook met zijn Louis Vittonhandtasje met een Nederlandse net op het punt het verschil uit te leggen tussen de echte Marokkanen en de tuig uit de Rif toen alsof de duvel er meespeelde er opeens zo'n exemplaar naar hem toe kwam en heftig zijn hand schudde.
Hij schrok zich ter pletter.:verward:
Die jongen heel enthousiast: Herkent u me niet? U was mijn leraar Frans!' Hij riep zijn vrienden erbij en ging heel enthousiast door: Dit was mijn leraar Frans.
Louis Vitton stond nog steeds versteld want was die jongen maar een seconde later gekomen dan had de ware gedachtes van zijn toffe leraar Frans gehoord.
Toen die trotse jongen wegliep verandere hij ook maar gauw van onderwerp.

Soms is leedvermaak best wel leuk.:slaap:

Rabi'ah.
25-04-04, 13:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
7. De verheven plaatsen

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleeg je een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vóór u pleegde?"

81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, U bent een volk dat de perken te buiten gaat."

26. De dichters

165. "Nader je van alle schepselen de mannen?

166. En verlaat je uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, je bent een volk dat de perken te buiten gaat."



laat denk ik weinig ruimte over voor discussie wat betreft die lui van sodom en gomorra

Zbaq, even wat anders:
Vind je het niet erg oneerlijk om homoseksuelen om hun geaardheid te veroordelen terwijl onlangs wetenschappelijk is aangetoond dat de hersenen van homo's er iets anders uitzien , en dat dat de oorzaak is van hun andere geaardheid?
En is er niet een verschil tussen het uit pure lust en bandeloosheid aangaan van seksuele betrekkingen met mannen door heteroseksuele mannen (zoals sprake is in de door jou aangehaalde ayat) en het zich van nature aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht?

:student:

Nou? :rolleyes:


Groetjes,

Rabiah.

freya
25-04-04, 13:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
7. De verheven plaatsen

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleeg je een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vóór u pleegde?"

81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, U bent een volk dat de perken te buiten gaat."

26. De dichters

165. "Nader je van alle schepselen de mannen?

166. En verlaat je uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, je bent een volk dat de perken te buiten gaat."



laat denk ik weinig ruimte over voor discussie wat betreft die lui van sodom en gomorra

Die ruimte voor discussie is er nog wel.

In deze aya's wordt homosexualiteit afgekeurd, dat is duidelijk.

Maar de vraag blijft staan of de vreselijke straf die het volk van Lot krijgt alleen wordt gegeven vanwege homosexualiteit of (juist) ook vanwege alle misdaden die ze begingen.

Rabi'ah.
25-04-04, 13:13
Geplaatst door freya
Die ruimte voor discussie is er nog wel.

In deze aya's wordt homosexualiteit afgekeurd, dat is duidelijk.

Maar de vraag blijft staan of de vreselijke straf die het volk van Lot krijgt alleen wordt gegeven vanwege homosexualiteit of (juist) ook vanwege alle misdaden die ze begingen.

Volgens mij wordt hier afgekeurd dat mannen zich uit lust aan andere mannen vergrepen (hen dus dwongen, verkrachting dus), en niet dat mannen zich van nature aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht. Dat zijn twee verschillende dingen.

Groetjes,

Rabiah.

Julien
25-04-04, 14:40
ach het zou al een goed begin zijn als de (conservatieve) moslimgemeenschap gaat accepteren dat binnen hun eigen groep (de moslimjongeren) minstens een evengroot percentage homo is als onder de autochtone groep. Hopelijk volgt homo-acceptatie dan vanzelf.

Ik heb ook ergens gelezen dat hoe meer anti-homo een samenleving/ land is, hoe meer homo's er in die samenleving zijn. Zo is Engeland 1 van de meest homofobe landen in Europa en raad eens, Engeland schijnt het grootste percentage homo's te hebben.

(bron, mijn maatschappijleer-lerares op de middelbare school)

Zwarte Schaap
25-04-04, 14:48
Geplaatst door Julien
ach het zou al een goed begin zijn als de (conservatieve) moslimgemeenschap gaat accepteren dat binnen hun eigen groep (de moslimjongeren) minstens een evengroot percentage homo is als onder de autochtone groep. Hopelijk volgt homo-acceptatie dan vanzelf.

Ik heb ook ergens gelezen dat hoe meer anti-homo een samenleving/ land is, hoe meer homo's er in die samenleving zijn. Zo is Engeland 1 van de meest homofobe landen in Europa en raad eens, Engeland schijnt het grootste percentage homo's te hebben.

(bron, mijn maatschappijleer-lerares op de middelbare school)

Ik heb die fransozen altijd halve dametjes gevonden, door hun hele houding en dat mieterige taaltje ook. Mischien dat daarom de enige held van Frankrijk, Jeane d'Arc, ook vrouw is.

Bron: Zwarte Schaap observatie

Rabi'ah.
25-04-04, 14:54
Geplaatst door Julien
ach het zou al een goed begin zijn als de (conservatieve) moslimgemeenschap gaat accepteren dat binnen hun eigen groep (de moslimjongeren) minstens een evengroot percentage homo is als onder de autochtone groep. Hopelijk volgt homo-acceptatie dan vanzelf.

Ik heb ook ergens gelezen dat hoe meer anti-homo een samenleving/ land is, hoe meer homo's er in die samenleving zijn. Zo is Engeland 1 van de meest homofobe landen in Europa en raad eens, Engeland schijnt het grootste percentage homo's te hebben.

(bron, mijn maatschappijleer-lerares op de middelbare school)

Achja, maatschappijleerdocenten........mijn maatschappijleerdocent is zelf homo, en mijn vader heeft ook een lesbevoegdheid. Rare lui....:hihi:

En wat homoseksualiteit: Volgens mij zit in ieder land/gemeenschap het percentage homo's zo rond de 10%.

Simon
25-04-04, 15:14
Geplaatst door Rabi'ah.
En wat homoseksualiteit: Volgens mij zit in ieder land/gemeenschap het percentage homo's zo rond de 10%.

Zó hoog! Ik denk eerder 5%. Maar dat is nog veel. Dan heb je nog de bi-types maar daar hoor je minder over. Hoewel vroeger iedere homo zich bi noemde om maar van het gezeur af te zijn.

Julien
25-04-04, 15:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb die fransozen altijd halve dametjes gevonden, door hun hele houding en dat mieterige taaltje ook. Mischien dat daarom de enige held van Frankrijk, Jeane d'Arc, ook vrouw is.

Bron: Zwarte Schaap observatie

Ik zal de Franse ambassade vragen of ze jou een reisverbod willen geven door Frankrijk :D en daarnaast de guillotine als straf voor je beledigingen :terrorist :D

Julien
25-04-04, 15:17
Geplaatst door Simon
Zó hoog! Ik denk eerder 5%. Maar dat is nog veel. Dan heb je nog de bi-types maar daar hoor je minder over. Hoewel vroeger iedere homo zich bi noemde om maar van het gezeur af te zijn.

nee 10% is de correcte percentage.

Rabi'ah.
25-04-04, 15:22
Geplaatst door Julien
nee 10% is de correcte percentage.

Het correcte percentage. :p

Julien
25-04-04, 15:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Het correcte percentage. :p

:vlammen: die verdomde lidwoorden ook.

Simon
25-04-04, 15:39
Geplaatst door Julien
nee 10% is de correcte percentage.

Bij het CBS online kan ik er niks over vinden. Hoe weet je dat? En hoeveel noemt zich dan bi? En is het bij vrouwen even veel als bij mannen?

Rabi'ah.
25-04-04, 15:47
Geplaatst door Julien
:vlammen: die verdomde lidwoorden ook.

C'est dificile, n'est-ce pas? :wink:

Julien
25-04-04, 15:51
Geplaatst door Simon
Bij het CBS online kan ik er niks over vinden. Hoe weet je dat? En hoeveel noemt zich dan bi? En is het bij vrouwen even veel als bij mannen?

in alle biologie- en seksuele voorlichting-boekjes staat dat anders wel zo.

taouanza
25-04-04, 21:50
Geplaatst door Simon
Bij het CBS online kan ik er niks over vinden. Hoe weet je dat? En hoeveel noemt zich dan bi? En is het bij vrouwen even veel als bij mannen?

Ik was 2 jaar geleden wel 5 minuten lang verliefd geweest op een flamencodanseres. Ben ik nou bi?

Zwarte Schaap
25-04-04, 22:04
Geplaatst door Julien
in alle biologie- en seksuele voorlichting-boekjes staat dat anders wel zo. Zeker in franse boekies?

Bofko
25-04-04, 22:08
Geplaatst door taouanza
Ik was 2 jaar geleden wel 5 minuten lang verliefd geweest op een flamencodanseres. Ben ik nou bi?

Dan ben je niet bi en ook niet verliefd.

Simon
25-04-04, 22:18
Geplaatst door taouanza
Ik was 2 jaar geleden wel 5 minuten lang verliefd geweest op een flamencodanseres. Ben ik nou bi?

Wat is verliefd in dit geval? Maar goed ik bedoel met bi dat je ongeveer even vaak op jongens als op meisjes verliefd wordt.

taouanza
25-04-04, 22:23
Geplaatst door Bofko
Dan ben je niet bi en ook niet verliefd.

Oke just checking.:vreemd:

Rabi'ah.
26-04-04, 19:15
Geplaatst door taouanza
Oke just checking.:vreemd:

:hihi: :p

Maarten
27-04-04, 05:05
Geplaatst door Rabi'ah.
[B]
Maar trap alsjeblieft niet in de val van de Nederlandse "tolerantie"; ik vind het namelijk bijzonder opvallend dat Nederlanders ineens zo "tolerant" zijn tegenover homo's als het hun een stok geeft om moslims mee te slaan.
Dat is ook niet zo.. bedenk hoeveel jaren die homostrijd hier al aan de gang is.
In de jaren 70 had je het COC al. Homo's waren zeker niet erg geaccepteerd in Nederland, maar het COC dat kón. Dat werd toch als legitieme belangenclub gezien. Dat hing toch ook samen met het individualisme na WO II en de ontkerkelijking. Het had bestaansrecht.
En samen met de vrouwenstrijd in die 70er jaren nam ook de kracht van de homobeweging toe.
Na 1978 of zo beheerste het individualisme en de zelfontplooiing (ik-tijdperk) steeds meer de cultuur, en ook dat sterkte de homo-beweging. Homo-zijn werd steeds normaler gevonden.
Bekend is de (laatste) theoretische veldslag tegen professor/psychiater Kuyper (zelf homo), die rond 1987 het idee opgaf, dat homo-zijn een afwijking was. Sindsdien heb je nog die onderzoeken naar hersenen, die verschillen laten zien (maar waar ik niet van weet hoe overtuigend die zijn.)

Maar gedurende die hele tijd zie je dus een opschuiving ten gunste van het denken over homo's. Maar die frontlinie ging altijd gepaard met een heleboel strijd, discussie en voorlichting. Er is echt voor geknókt, en dat domineert in Nederland het denken over de zaak! En dat is ook niet gek, want hetero's hebben van nature een afkeer van homo's. De beste manier om er mee te leren omgaan is door homo's te kénnen, en ze dan langzaam te begrijpen. Dat kost altijd moeite, dus er is altijd strijd rond die acceptatie.

Moslims snappen dus meestal niet goed hoe ze hier als een olifant door de porceleinkast gaan. Die weten niet beter, dan dat Nederland om de een of andere reden pro-homo is, en vinden gewoon dat ze daar heel anders over kunnen denken. (op zich begrijpelijk) Maar die weten dus maar half hoezeer de zaak een strijdveld is geweest, en die komen daar nu ineens mídden in terecht! Dan lijkt het allemaal weer primair tegen Islam gericht, maar dat is het dus zéker niet. Geldt precies zo voor de positie van vrouwen. Daar is echt enorm voor geknokt, en dat zit velen nog in het bloed. Zeg dan rustig, dat je daar anders over denkt, en verwijs rustigjes naar de godsdienstvrijheid of zo, en je krijgt metéen de héle lading over je heen!

Gericht tegen Islam? Nou, gezien vanuit de moslims zeker. Maar de intenties van autochtone kant, zijn díe primair tegen Islam gericht? Nou van een hoop dingen zeker niet. Het zal ze een biet wezen wie het doet.
Nou kan het wel een optelsom worden, die wel degelijk tegen Islam gericht is (de Telegraaf of zo.), maar voor de sub-onderwerpen is dat zeker niet zo.

Maarten
27-04-04, 06:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
7. De verheven plaatsen

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleeg je een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vóór u pleegde?"

81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, U bent een volk dat de perken te buiten gaat."

26. De dichters

165. "Nader je van alle schepselen de mannen?

166. En verlaat je uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, je bent een volk dat de perken te buiten gaat."



laat denk ik weinig ruimte over voor discussie wat betreft die lui van sodom en gomorra
Wel... een appel is fruit, maar fruit nog geen appel.

Het gaat hier niet om die standaard 8% die homo is. Het gaat hier om een complete cultuur, die zich door seks laat leiden. En het stikt van die perversies in die cultuur. Dit gaat helemaal niet alleen over mannen, of zelfs maar hoofdzakelijk over mannen..
Bedenk dat seks een hele sterke kracht is, en vooral ook een machtsmiddel. Denk ook aan die Bonobo-apen, die alles met seks oplossen.
Een van de grote leerstukken van vrijwel elke godsdienst is altijd het indammen daarvan. Vandaar ook al die voorschriften, ook bij de hindoes, maar ook bij allerlei inheemse culturen. Seks geeft altijd hopen gedonder als dat een vrije kans heeft. En spiritueel gezien is seks vooral ook een lagere dierlijke kracht. Godsdienst streeft áltijd een hogere staat van zijn na, plus een samenleving die dat een kans geeft, en dan is seks het éerste wat je aan banden legt.

En dáar gaat het hele verhaal volgens mij over. In de Bijbel lees je bijvoorbeeld ook over schandknapen en knapenschenders. Dat gaat dus ook over minderjarige hoerderij en lui die daar misbruik van maken. De praktijken van toen zullen ook duidelijk tot doel gehad hebben er voordeeltjes uit te slepen (machtsmiddel).
De klacht richt zich dan ook tegen de héle cultuur van perversiteit!

Bekijk ook die genoemde wellust.. Het lijkt hier - gezien de aantallen - te gaan over hétero's die het met mannen doen! Die zitten zo vol seks, dat het ze niet meer uitmaakt. Of die een cultuur van het machtsmiddel maken. Denk aan gevangenissen waar hetero's mannen staan te naaien als onderdrukkingsmiddel. Er zijn echt hopen perversiteiten te verzinnen waar mannen zich schuldig aan kunnen maken.
Ook de passage over het verlaten van de vrouwen lijkt er op te wijzen dat het om hetero's gaat, die wat anders gaan proberen.

Maar gaat dit verhaal ook over de homo's, die er voortdurend overal zijn? Dat zijn vooral lui, die ermee zitten, omdat ze er bij hun familie en omgeving meteen uit liggen. Ik weet niet hoe blij die precies zijn, maar die kúnnen niet anders! Of meestal doen ze wél anders, en worden daar in stilte doodongelukkig van. Ze worden verliefd en verzwijgen dat. Of ze trouwen met een man of vrouw waar ze geen zak bij voelen. Allemaal dingen waar jij of ik geen last van hebben.

Moet je dan een homo-verbod lezen in een verhaal, dat over een met seks doordrenkte cultuur gaat? :rolleyes:

Een zinnigere vraag lijkt me of homo's ook niet aan de perversiteit kunnen lijden, waar de godsdienst zo tegen is?
Ze hebben minder kansen, maar waar ze de kansen wel hebben (buiten de openbaarheid) daar ontstaat ook veel makkelijker een sekscultus. Er zijn geen vrouwen die zwanger raken, of vaders en echtgenoten die boos worden, of vrouwen die eigenlijk een man willen maar bedrogen worden.. Maar misschien is er om die redenen ook minder reden tot zorg, gezien vanuit de godsdienst. De hoofdvraag is dan misschien of die een zodanige cultus van seks maken, dat ze niet meer toekomen aan wat de godsdienst bedoelt.

Wat we wel nog hebben, dat is de lering over meneer Onan, die het rukken tot doodlopende straat verklaart. hihi.. Neem dat letterlijk, en 100% van de manheid kan er door naar de hel. Ik geloof daar niet zo in. De bedoeling ervan is volgens mij weer, dat je er geen cultus van moet maken. Dan wordt je er slaaf van. De bedoeling is om je daar los van te maken, en mens te worden.. Maar dat is toch een permanente strijd. Maakt volgens mij geen donder uit of je er af en toe aan toegeeft - wel zo gezond - maar dat je wel moet weten waar je als mens héen gaat. Dat lijkt me voor die homo's ook te gelden.

Noen homoseks voor mijn part foute boel. Maar de vraag is hoe groot de overtreding dan precies is. Bij getrouwde hetero's moet je volgens mij ook niet al te goed onder de lakens gaan filmen, want of dat wel allemaal even goddelijk is?

Vogens mij hoort seks vooral aan de liefde gekoppeld te zijn, of aan het leven, of is het onlosmakelijk verbonden aan de eerbied voor het leven.. Het is een deel van de mystiek van het leven.. Noem dat lekker.. Het is niet verboden het leven lekker te vinden.
Problemen komen er vooral als je het gaat najagen, of als doel op zich ziet, of er een werktuig of machtsmiddel van maakt, of omgekeerd je je erdoor laat obscederen, zoals bijvoorbeeld Khomeini of veluwe-types.

Godsdiensten proberen eigenlijk vooral iets te régelen over seks, maar zeggen eigenlijk vrij weinig over de inhoud van seks zelf, en beogen dus volgens mij ook niet om de hele boel tot op grote diepte in hokjes te normeren..
Vergelijk ook de oude Christelijke leer en de Koran, die lijken te zeggen dat de vrouw alles in bed maar moet gedogen binnen het huwelijk. Het staat er wel - in de Koran zeker - maar dat lijken me interpretaties van niks.

Noem dit gerust een christelijke manier om met regels te sjoemelen, maar ik geloof daar wel in.

Rabi'ah.
28-04-04, 16:41
Geplaatst door Maarten
Dat is ook niet zo.. bedenk hoeveel jaren die homostrijd hier al aan de gang is.
In de jaren 70 had je het COC al. Homo's waren zeker niet erg geaccepteerd in Nederland, maar het COC dat kón. Dat werd toch als legitieme belangenclub gezien. Dat hing toch ook samen met het individualisme na WO II en de ontkerkelijking. Het had bestaansrecht.
En samen met de vrouwenstrijd in die 70er jaren nam ook de kracht van de homobeweging toe.
Na 1978 of zo beheerste het individualisme en de zelfontplooiing (ik-tijdperk) steeds meer de cultuur, en ook dat sterkte de homo-beweging. Homo-zijn werd steeds normaler gevonden.
Bekend is de (laatste) theoretische veldslag tegen professor/psychiater Kuyper (zelf homo), die rond 1987 het idee opgaf, dat homo-zijn een afwijking was. Sindsdien heb je nog die onderzoeken naar hersenen, die verschillen laten zien (maar waar ik niet van weet hoe overtuigend die zijn.)

Maar gedurende die hele tijd zie je dus een opschuiving ten gunste van het denken over homo's. Maar die frontlinie ging altijd gepaard met een heleboel strijd, discussie en voorlichting. Er is echt voor geknókt, en dat domineert in Nederland het denken over de zaak! En dat is ook niet gek, want hetero's hebben van nature een afkeer van homo's. De beste manier om er mee te leren omgaan is door homo's te kénnen, en ze dan langzaam te begrijpen. Dat kost altijd moeite, dus er is altijd strijd rond die acceptatie.

Moslims snappen dus meestal niet goed hoe ze hier als een olifant door de porceleinkast gaan. Die weten niet beter, dan dat Nederland om de een of andere reden pro-homo is, en vinden gewoon dat ze daar heel anders over kunnen denken. (op zich begrijpelijk) Maar die weten dus maar half hoezeer de zaak een strijdveld is geweest, en die komen daar nu ineens mídden in terecht! Dan lijkt het allemaal weer primair tegen Islam gericht, maar dat is het dus zéker niet. Geldt precies zo voor de positie van vrouwen. Daar is echt enorm voor geknokt, en dat zit velen nog in het bloed. Zeg dan rustig, dat je daar anders over denkt, en verwijs rustigjes naar de godsdienstvrijheid of zo, en je krijgt metéen de héle lading over je heen!

Gericht tegen Islam? Nou, gezien vanuit de moslims zeker. Maar de intenties van autochtone kant, zijn díe primair tegen Islam gericht? Nou van een hoop dingen zeker niet. Het zal ze een biet wezen wie het doet.
Nou kan het wel een optelsom worden, die wel degelijk tegen Islam gericht is (de Telegraaf of zo.), maar voor de sub-onderwerpen is dat zeker niet zo.

Hoef je me allemaal niet uit te leggen, mijn families van moeders- en vaderskant wonen hier resp. al 50 en 40 jaar.
Waar het mij en veel andere moslims om gaat is dat er in Nederland ook ruimte moet zijn voor andere opvattingen dan de dominante, en dat er meer manieren van emanciperen, samenleven, geloven/niet-geloven en leven zijn dan de West-Europese, die niet per definitie superieur is aan alle andere.
En net zoals Nederlanders bepaalde (over)gevoeligheden hebben, hebben moslims en allochtonen die ook. Daar moet rekening mee gehouden worden, ja, maar het respect kan niet van 1 kant komen.
De teneur van het huidige "integratiedebat" is echter wel zo: Men verwacht integratie en respect van allochtonen, maar geeft niet hetzelfde respect terug.
Ik heb met diverse autochtonen meegemaakt dat zij zeiden te weigeren zich aan allochtonen aan te passen, want zij waren immers "buitenlanders".
Daarmee even vergetend dat zeker de allochtonen van de tweede en derde generatie hier geboren en getogen zijn en de Nederlandse nationaliteit hebben, en dus precies dezelfde rechten en plichten hebben als alle andere Nederlanders. Dus.......of allemaal een integratiecursus, of niemand. :hihi:

Groetjes,

Rabiah.

Maarten
29-04-04, 02:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Hoef je me allemaal niet uit te leggen, mijn families van moeders- en vaderskant wonen hier resp. al 50 en 40 jaar.
Waar het mij en veel andere moslims om gaat is dat er in Nederland ook ruimte moet zijn voor andere opvattingen dan de dominante, en dat er meer manieren van emanciperen, samenleven, geloven/niet-geloven en leven zijn dan de West-Europese, die niet per definitie superieur is aan alle andere.
En net zoals Nederlanders bepaalde (over)gevoeligheden hebben, hebben moslims en allochtonen die ook. Daar moet rekening mee gehouden worden, ja, maar het respect kan niet van 1 kant komen.
De teneur van het huidige "integratiedebat" is echter wel zo: Men verwacht integratie en respect van allochtonen, maar geeft niet hetzelfde respect terug.
Ik heb met diverse autochtonen meegemaakt dat zij zeiden te weigeren zich aan allochtonen aan te passen, want zij waren immers "buitenlanders".
Daarmee even vergetend dat zeker de allochtonen van de tweede en derde generatie hier geboren en getogen zijn en de Nederlandse nationaliteit hebben, en dus precies dezelfde rechten en plichten hebben als alle andere Nederlanders. Dus.......of allemaal een integratiecursus, of niemand. :hihi:

Groetjes,

Rabiah.

Ik schreef in de tijd van Moumni al: Nauwelijks heeft Nederland zijn denken over homo's ontwikkeld, of ze menen meteen de hele wereld te kunnen voorschrijven hoe er over gedacht mag worden!!
Ben het dus helemaal met je eens.
Ik schreef die geschiedenis hierboven trouwens niet speciaal voor jou hoor, maar gewoon omdat ik vond, dat die er gewoon weer eens moest staan, om de setting duidelijk te maken.

Ik vind dus ook, dat iedereen over homo's moet kunnen denken zoals hij/zij wil. Tegelijk vind ik dat Nederland best voor zijn zaken mag gaan staan, en dus bijvoorbeeld maatregelen neemt tegen publicaties, die door het aanhalen van middeleewse publicaties over het doden van homo's, minstens de schijn wekken gevaarlijk te zijn, of in elk geval intolerantie versterken. Die publicaties raken niet slechts het denken, maar hebben in praktijk ook een echt effect op de behandeling van homo's. Nou, dan mag er wel wat, vind ik. Maar hoever je kunt gaan is vraag twee.

Maar wat absolut bespottelijk is, dat is de eis, dat allochtonen in het kader van de aanpassing aan de normen en waarden hier, hetzelfde moeten gaan denken, wat autochtonen hier denken. En het is absoluut waar, dat de politiek dit soort geluiden produceerde. Ze lullen ook maar gewoon wat, zoals dat in hun straat past.

Maar ik vind wel, dat er aan immigranten hogere eisen gesteld mogen worden, dan alleen wat de wet zegt. Dit is Nederland, en dat is meer dan alleen de wet. Daar zit een hele cultuur achter, en mensen die zich daarin niet willen aanpassen, die moeten maar beter wegblijven!
Maar het punt van deze stelling is vooral het mísbruik ervan!
De meeste gevallen waarbij deze stelling uit de kast gerukt wordt, lenen zich daar absoluut niet voor, en eisen een aanpassing aan zaken, waar allochtonen zich absoluut niet aan hóeven aan te passen!

Wat je thuis doet, en hoe je denkt, en waar je cultureel achter staat, daar heeft niemand een flikker mee te maken. En het organiseren van allerlei culturele en godsdienstige zaken, dat is ook absoluut vrij.

Maar er zijn ook groeperingen die zich absoluut geen zak interesseren voor hoe Nederland in elkaar zit, en die enkel geisoleerd hun eigen dingetjes willen doen. En dat veroorzaakt vervreemding en moeilijkheden. Nederland blijft een land van uitwisseling. Elke goede cultuur is dat. En dit land is dichtbevolkt, en dat maakt ons meer op elkaar aangewezen dan elders. En Nederland heeft een heleboel goede kanten, en die zijn niet alleen wettelijk. Dat vraagt af en toe om participatie, om het geheel te helpen ondersteunen..
Noem dit gerust vaag. Er worden dus ook niet al te hoge eisen aan gesteld. Maar af en toe zie je een soort kolonie-vorming van mensen, die absoluut van niks anders willen weten, dan van zichzelf. Nou, dan heb ik absoluut begrip voor omstanders die zeggen: dat zooitje kunnen ze er maar beter uitflikkeren! (maar ook dat wordt nogal eens veel te snel geroepen.)

Maarten
29-04-04, 09:24
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik wil het nog wel even herhalen maar er is geen hond die je lange lappen leest, Maarten. De eerste zin van die lap hierboven was voor Rondom10 reden om me op te bellen voor hun programma over Moumni. Verder krijg ik reacties zat. Ga jij maar fijn door met jezelf overtuigen. Veel meer zie ik je hier niet doen.

Rabi'ah.
29-04-04, 13:29
Geplaatst door Maarten
De eerste zin van die lap hierboven was voor Rondom10 reden om me op te bellen voor hun programma over Moumni. Verder krijg ik reacties zat. Ga jij maar fijn door met jezelf overtuigen. Veel meer zie ik je hier niet doen.

Arme Nobelientje :droef:









































Not! :hihi: :hihi: :hihi:

Rabi'ah.
27-05-04, 21:52
Zo, en heeft er iemand hier nog iets zinnigs over te melden of is het PB gedoemd begraven te worden onder een berg van MPS-jes en onzindiscussies? :droef: