PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland (3) 16:15: Ebru Amar in beeld, de moslim/allochtonenhater en Pim aanbidder



Zwarte Schaap
25-04-04, 12:51
Voorheen GIRLS


Succesvol en onrustig…

Dertigers op zoek naar dè juiste baan, dè juiste partner, hèt juiste huis, maar vooral naar zichzelf.
Uitzending: zondag 18 april t/m 23 mei 2004, om 16.00 uur bij de NPS op Ned. 3

Voorheen GIRLS is een vervolg van 6 delen op de succesvolle serie Girls, Girls, Girls uit 1999, waarin 12 jonge vrouwen uit modern, kleurrijk Nederland werden geportretteerd.
Zes van de 12 vrouwen zijn 5 jaar lang gevolgd. Net als in de eerste serie wordt in iedere aflevering één Girl geportretteerd, verweven met beelden van heftige, emotionele gesprekken onderling. Gülsen, Ebru, Hinde, Marjorie, Inge en Amma deden jarenlang mee aan de ‘ratrace’ en waren bezig te voldoen aan de verwachtingen van hun omgeving. Hebben ze eigenlijk wel de juiste beslissingen genomen? En in hoeverre heeft hun afkomst hierin een rol gespeeld..?

Ebru Umar is de 2e ‘Girl’ uit deze serie.

“Waar is het misgegaan? Waar zijn de overspelige echtgenoot, de drie kinderen, de doorzonwoning in Almere en de kipcaravan? Is dat nou om te huilen of te janken?

Ebru is single. Haar omgeving kiest steeds meer voor huisje-boompje-beestje. Ebru schrijft hierover. Ze studeerde bedrijfskunde in Rotterdam. Ze maakt snel carrière. Na haar baan als etno-marketeer bij een grote verzekeringsmaatschappij stapt ze over naar de dotcomwereld. Voor even, want de internetmarkt stort snel in. Ebru vindt vervolgens een baan bij een grote uitgeverij. Ebru houdt van mensen met een krachtige mening, zoals Pim Fortuyn. Zijn dood raakt haar en ze legt bloemen bij zijn huis. Ze klimt vaker in de pen om haar eigen opvattingen te ventileren. Ze windt zich op over troetelallochtonen, hoofddoeken en de opkomst van Dyab Abou Jahjah. Op de site van Theo van Gogh www.degezonderoker.nl vindt ze een platform. Wekelijks schrijft ze een column waarin haar scherpe pen niets of niemand spaart. Haar ster als schrijver is rijzende en ze publiceert regelmatig opiniestukken in het Algemeen Dagblad en schrijft columns in Opzij. “We moeten ophouden met begrip te hebben voor iedereen. Een schop onder je kont! Als ik me klote voel en op de bank lig te huilen, belt iedereen mij ‘Je moet weer meedoen’. Daar wordt een mens beter van.”

http://www.omroep.nl/nps/flyer/programmas/voorheengirls/gfx/ebru.jpg

ZbaqZbaq
25-04-04, 12:54
Ik zag Ebru gisteren ook op discovery channel....


was een docu over kikkers :melig:

Rabi'ah.
25-04-04, 13:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik zag Ebru gisteren ook op discovery channel....


was een docu over kikkers :melig:

:hihi:

Schaap, het is trouwens Ebru Omar.

:p

Zwarte Schaap
25-04-04, 13:07
Geplaatst door Rabi'ah.
:hihi:

Schaap, het is trouwens Ebru Omar.

:p

Heb jij het nu bewust fout geschreven?

Rabi'ah.
25-04-04, 13:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Heb jij het nu bewust fout geschreven?


Pfffff daar is dat mens veel te onbenullig voor :ego:

Rode Smurf
25-04-04, 13:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik zag Ebru gisteren ook op discovery channel....


was een docu over kikkers :melig:

Valt me altijd op. Geen enkele kritiek op moslims wordt geduld. Dan zijn het nestbevuilers, of in jouw geval, kikkers.

Rabi'ah.
25-04-04, 13:39
Geplaatst door Rode Smurf
Valt me altijd op. Geen enkele kritiek op moslims wordt geduld. Dan zijn het nestbevuilers, of in jouw geval, kikkers.

Je moest eens weten. :moe:

862959
25-04-04, 16:10
Ja, je moest eens weten.

Het word niet gezien als nestvervuiling maar meer als over de rug van....

850
25-04-04, 16:55
Geplaatst door 862959
Ja, je moest eens weten.

Het word niet gezien als nestvervuiling maar meer als over de rug van....

Rug van wie?
Ze heeft n bijdehand smoeltje en ergert zich aan bepaalde zaken in de islam.
So what?! Moet zij weten.......niks mis mee om daarover te schrijven.

:roker: Ik mag r wel

freya
25-04-04, 17:02
Nooit geweten dat het zo'n bekakte yup was :alien:

Ze deed me de hele tijd denken aan nobelientje :verward:

ZbaqZbaq
25-04-04, 17:05
ik heb die trut nog nooit zien spreken op een debat waarbij ze niet ter sprake heeft gebracht dat haar ouders beiden arts zijn.

zo'n typetje is het dus.

Rabi'ah.
25-04-04, 17:08
Geplaatst door freya
Nooit geweten dat het zo'n bekakte yup was :alien:

Ze deed me de hele tijd denken aan nobelientje :verward:

Whahahahahaha aan Nobelientje :haha:

Dan vraag ik me af wie je hiermee erger beledigt..........Nobelientje of Ebru...... :hihi:

Ach die Ebru......is gewoon een onbenullig mens dat als enige verdienste heeft zeuren over de islam.......gewoon negeren die hap en door je eigen daden laten zien dat al die vooroordelen gefabriceerde crap zijn.

Groetjes,

Rabiah.

Julien
25-04-04, 17:50
Geplaatst door freya
Nooit geweten dat het zo'n bekakte yup was :alien:

Ze deed me de hele tijd denken aan nobelientje :verward:

:D heheh

Robbedoes
25-04-04, 18:24
Jammer, ik was heerlijk aan het fietsen, ik had mijn lievelings Turkse graag willen zien acteren.

Wel vreemd dat mensen iemand die kritiek uit, en zegt wat ze wil zeggen meteen op allerlei manieren persoonlijk onderuitgeschoffeld wordt.

Rabi'ah.
25-04-04, 18:49
Geplaatst door Robbedoes
Jammer, ik was heerlijk aan het fietsen, ik had mijn lievelings Turkse graag willen zien acteren.

Wel vreemd dat mensen iemand die kritiek uit, en zegt wat ze wil zeggen meteen op allerlei manieren persoonlijk onderuitgeschoffeld wordt.

Er is een verschil tussen kritiek uiten en ordinaire, beledigende taal en onzin spuien. :moe:

Rode Smurf
25-04-04, 18:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Er is een verschil tussen kritiek uiten en ordinaire, beledigende taal en onzin spuien. :moe:

Zagen maar meer moslims dat verschil.

Rabi'ah.
25-04-04, 19:00
Geplaatst door Rode Smurf
Zagen maar meer moslims dat verschil.

Zagen maar meer autochtone islamofoben dat verschil :moe:.

Evian
25-04-04, 19:03
Het feit dat zelfs de kritcus bij uitstek Mulder niets begreep van haar onnozele uitlatingen zonder enige onderbouwing enige weken terug bij B&vD zegt voldoende. Ze is niet alleen dom en bekrompen maar ook nog eens hypocriet... Bedroevend zulke mensen...:jammer:.

Rabi'ah.
25-04-04, 19:07
Geplaatst door Evian
Het feit dat zelfs de kritcus bij uitstek Mulder niets begreep van haar onnozele uitlatingen zonder enige onderbouwing enige weken terug bij B&vD zegt voldoende. Ze is niet alleen dom en bekrompen maar ook nog eens hypocriet... Bedroevend zulke mensen...:jammer:.

Ik vind de mensen die zich door dergelijke onzin in de luren laten leggen, eerlijk gezegd nog veel bedroevender. :moe:

Tomas
25-04-04, 19:09
Ik vind iedereen dom.

Evian
25-04-04, 19:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind de mensen die zich door dergelijke onzin in de luren laten leggen, eerlijk gezegd nog veel bedroevender. :moe:


Ken jij mensen die zich door haar onzin in de luren laten leggen?

Rabi'ah.
25-04-04, 19:14
Geplaatst door Evian
Ken jij mensen die zich door haar onzin in de luren laten leggen?

Ja. :moe: Nobelientje, Rode Smurf en Robbedoes.

DEMOcraat
25-04-04, 19:16
ze blaft en bijt als een hond alleen jammer dat honden geen oplossingen hebben.

Tomas
25-04-04, 19:17
Ik vind Cheppih een droplul.

Orakel
25-04-04, 19:17
http://www.omroep.nl/nps/flyer/programmas/voorheengirls/gfx/ebru.jpg[/IMG] [/B]

Och, mening of geen mening. Ik zou 't erop kunnen. :corcky:

Tomas
25-04-04, 19:20
Geplaatst door Orakel

http://www.omroep.nl/nps/flyer/programmas/voorheengirls/gfx/ebru.jpg[/IMG]

Och, mening of geen mening. Ik zou 't erop kunnen. :corcky: [/B]

't voordeel van een vrouw is dat ze altijd ook nog een vrouw is.

Tamarkand
25-04-04, 19:28
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Alle kritiek wordt afgedaan als ordinair, beledigend of onzinnig. Da's elke keer hetzelfde verhaal, dus dat verweer maakt allang geen indruk meer (als 't al ooit indruk maakte).

En als het niet onzinnig of beledigend is, wordt het uiterlijk van de criticus wel onder vuur genomen.

Pffff... Schoolplein-tactiek.
Dat is inderdaad heel opvallend! Zelden maak ik hier mee dat er op de boodschap zelf wordt in gegaan, meestal komt men niet verder dan het afschieten van de boodschapper. In topics over Hirshi Ali kun je er bijvoorbeeld ook gewoon op wachten tot iemand weer eens begint over het feit dat ze besneden is.

Tomas
25-04-04, 19:30
Eigenlijk zijn er maar een paar topics nodig. Eentje om de bounties in uit te kunnen schelden. Een over de leeftijd van Aisha. Een over de blanke misdaden en natuurlijk een over de Marokkanen. That's it?

Orakel
25-04-04, 19:34
Geplaatst door Tomas
't voordeel van een vrouw is dat ze altijd ook nog een vrouw is.

Yep, maar elk voordeel hep sj'n nadeel.



Geplaatst door Tamarkand
In topics over Hirshi Ali kun je er bijvoorbeeld ook gewoon op wachten tot iemand weer eens begint over het feit dat ze besneden is

Beetje kinderachtig dat je nu als eerste weer begint over de viriliteit van Ayaan. Net nu we zo'n hoogwaardige discussie over Ebru voeren.

Tamarkand
25-04-04, 19:36
Geplaatst door Tomas
Eigenlijk zijn er maar een paar topics nodig. Eentje om de bounties in uit te kunnen schelden. Een over de leeftijd van Aisha. Een over de blanke misdaden en natuurlijk een over de Marokkanen. That's it?
Je vergeet de allerbelangrijkste: het zionisme/palestina

850
25-04-04, 19:36
Geplaatst door Tamarkand
Dat is inderdaad heel opvallend! Zelden maak ik hier mee dat er op de boodschap zelf wordt in gegaan, meestal komt men niet verder dan het afschieten van de boodschapper. In topics over Hirshi Ali kun je er bijvoorbeeld ook gewoon op wachten tot iemand weer eens begint over het feit dat ze besneden is.

Treurig om te zien dat de vrome-niet-hypocriete-moslims op dit forum ook zo lekker onder de gordel stompen. Inplaats van hun schouders op te halen gaan ze gelijk smerig gebekt er tegenin. Hoppa! Liefst zouden ze Ebru ook nog ff flink stenigen......
Tot nog toe heb ik niks zinnigs gehoord over de kritiek op Ebru.
Enkel maar dom arrogant gekwaak.....

Tamarkand
25-04-04, 19:43
Geplaatst door Orakel
Beetje kinderachtig dat je nu als eerste weer begint over de viriliteit van Ayaan. Net nu we zo'n hoogwaardige discussie over Ebru voeren.
Als jij deze discussie hoogstaand noemt zegt dat meer over jouw verstandelijke vermogens dan je lief is!

Tomas
25-04-04, 20:07
Geplaatst door Tamarkand
Als jij deze discussie hoogstaand noemt zegt dat meer over jouw verstandelijke vermogens dan je lief is!

Gij zijt een slimmert.
Zeker en vast.

Orakel
25-04-04, 20:29
Geplaatst door Tamarkand
Als jij deze discussie hoogstaand noemt zegt dat meer over jouw verstandelijke vermogens dan je lief is!

Moeilijke zin. Moek ff over nadenken.

Maar jou is zonder w en tussen 2 werkwoorden komt altijd een komma.

weetut, kinderachtig maar konnut niet laten

Yunis
25-04-04, 21:27
Geplaatst door 850
Treurig om te zien dat de vrome-niet-hypocriete-moslims op dit forum ook zo lekker onder de gordel stompen. Inplaats van hun schouders op te halen gaan ze gelijk smerig gebekt er tegenin. Hoppa! Liefst zouden ze Ebru ook nog ff flink stenigen......
Tot nog toe heb ik niks zinnigs gehoord over de kritiek op Ebru.
Enkel maar dom arrogant gekwaak.....

:zweep:
Over hypocriet gesproken....Als Ebru niet zo neerbuigend sprak over andere allochtonen en zich zo superieur waant tav andere allochtonen, zou je haar nooit zo bewonderd hebben....... Laten we daar nu eerlijk over zijn....Ze praat je alleen naar je mond.....Zulke onzin is toch wat je het liefst zou willen horen..... :(
Wat toepasselijk was, was het verwijt dat één van de andere vrouwen tav haar maakte. Ze vond dat Ebru niet in staat was, om zich in anderen in te leven..... :lachu:
En het stom gekwaak komt, geloof ik alleen van jou en je anti-islamitische vrienden :jammer:

Al3arbi
25-04-04, 21:35
Ebru, klein klein meishie. Ik vind `r wel schattig en ze is best aardig. Volgens mij is ze Fenerbahce fan. Die zijn vandaag kampioen geworden.

nl-x
25-04-04, 22:18
Ik vind niets hypocriets aan het afkraken van Ebru Umar. Dat mens is gewoon walgelijk. Ze zit alsmaar uit te halen naar allochtonen zonder het goed te onderbouwen. Alsof dat haar minder allochtoon maakt ofzo. Tsja, its a living blijkbaar.

Eerste en laatste stuk dat ik heb gelezen van haar was die ene waarin ze iedereen opriep om vrouwen met burka's midden op straat lastig te gaan vallen. Tevens zat ze te roepen dat we die vrouwen niet kunnen vertrouwen omdat er 'je weet wel niet' onder die burka's verborgen kunnen zitten. Gatverdamme, wat is daar nou het kritiek op de Islaam in? Das gewoon vér heen zijn.

Je kunt simpelweg al afleiden dat zij het puur doet voor simpelweg de aandacht die ze krijgt, aan haar zelfgecreeerde omgeving. Neuqsletje van Theo, aanbidster van Pim etc. Ze hult zich graag bij al die controversiele mensen om haarzelf ook minstens zo controversieel is. (En niet andersom.)


Maar goed, eens ontopic:
VindT dat mens het vreemd dat ze nog eeuwig single is?

Een Turk zal ze niet vinden; ze heeft ze stuk voor stuk wel eens zwart gemaakt en uitgescholden.

Een van haar enthousiaste autochtonen zal ook wel niet gaan; die heeft wel heel graag een troetelallochtoon... Maar niet in huis.

Pim? Die heeft nu even andere dingen aan zn hoofd.

En Theo zelf? Die zal wel willen; maar dan gaat zn imago van dikke smerige nicht naar de klote. (En das weer zijn broodwinning.)



Dat mens gaat een nog bitterdere toekomst tegemoet. En huisje, boompje, beestje en de 2.5 children lijken inderdaad voor haar eeuwige toekomstmuziek. (Wat eigenlijk ook zo best wel past bij haar carriere/ambities.)

nl-x
25-04-04, 22:52
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Jij bent geknipt voor dat radioprogramma morgen!
Wablief?

Evian
26-04-04, 04:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja. :moe: Nobelientje, Rode Smurf en Robbedoes.


Niet slim van ze...:).

TFOE
26-04-04, 13:26
Geplaatst door Yunis
:zweep:
Over hypocriet gesproken....Als Ebru niet zo neerbuigend sprak over andere allochtonen en zich zo superieur waant tav andere allochtonen, zou je haar nooit zo bewonderd hebben....... Laten we daar nu eerlijk over zijn....Ze praat je alleen naar je mond.....Zulke onzin is toch wat je het liefst zou willen horen..... :(
Wat toepasselijk was, was het verwijt dat één van de andere vrouwen tav haar maakte. Ze vond dat Ebru niet in staat was, om zich in anderen in te leven..... :lachu:
En het stom gekwaak komt, geloof ik alleen van jou en je anti-islamitische vrienden :jammer:

:duizelig: Ik en mn anti-islamitische vrienden? :moe: Wat bazel je?

Ebru is niet neerbuigend en superieur tegenover andere allochtonen. Je ergeren aan bepaalde kenmerken staat los van neerbuigend gedrag. Tis haar goed recht.
Ironisch genoeg zijn het juist bepaalde prikkers hier op dit forum die superieur en neerbuigend tegenover haar zijn.

Ik ben het TOTAAL niet eens met haar. Mijn mening staat haaks op dat van de hare maar dat wil niet zeggen dat ik haar met vuur en vlam onderuit ga schoppen.

nl-x
26-04-04, 13:34
Geplaatst door TFOE
Ebru is niet neerbuigend en superieur tegenover andere allochtonen. Je ergeren aan bepaalde kenmerken staat los van neerbuigend gedrag. Tis haar goed recht.

Dat het haar goed recht is zal ik niet ontkennen. Maar ze is wel ZEKER neerbuigend, en doet zicht superieur overkomen tegenover andere allochtonen.

AnnemarieH
26-04-04, 13:39
Geplaatst door nl-x
Dat het haar goed recht is zal ik niet ontkennen. Maar ze is wel ZEKER neerbuigend, en doet zicht superieur overkomen tegenover andere allochtonen.
Je kunt je vragen of dat aan Ebru ligt of aan die andere allochtonen. Ebru laat namelijk zien dat je als allochtoon wel degelijk succesvol kunt zijn en dat er kansen genoeg bestaan. Terwijl veel andere allochtonen zichzelf voornamelijk als zielig zien en het eigen falen proberen te verbloemen door zich constant als slachtoffer voor te doen van denkbeeldige hetzes tegen de islam etc.

taouanza
26-04-04, 14:00
Geplaatst door AnnemarieH
Je kunt je vragen of dat aan Ebru ligt of aan die andere allochtonen. Ebru laat namelijk zien dat je als allochtoon wel degelijk succesvol kunt zijn en dat er kansen genoeg bestaan. Terwijl veel andere allochtonen zichzelf voornamelijk als zielig zien en het eigen falen proberen te verbloemen door zich constant als slachtoffer voor te doen van denkbeeldige hetzes tegen de islam etc.

Waar slaat dit nou weer op?
Ze is succesvol in klagen over moslims?!
Zij klaagt ook dus alleen ben je het met haar eens en dan is het geen geklaag meer maar terechte kritiek.
Tja zo ken ik nog wel een paar.:rolleyes:

En er zijn meer dan zat allochtonen die het verder hebben geschopt dan hun klaagzangen op papier zetten.:moe:

Robbedoes
26-04-04, 14:12
Volgens mij neemt zij waar, en over het waargenomene geeft zij een eigen mening. Volgens mij geheel binnen de wet.

Dat deze mening in de perceptie van sommigen als klagen en/of belediging ervaren wordt, ligt dus aan de percepiant.

nl-x
26-04-04, 15:12
Geplaatst door AnnemarieH
Je kunt je vragen of dat aan Ebru ligt of aan die andere allochtonen. Ebru laat namelijk zien dat je als allochtoon wel degelijk succesvol kunt zijn en dat er kansen genoeg bestaan. Terwijl veel andere allochtonen zichzelf voornamelijk als zielig zien en het eigen falen proberen te verbloemen door zich constant als slachtoffer voor te doen van denkbeeldige hetzes tegen de islam etc.
Volgens mij ging deze topic juist over dat ze ergens niet succesvol in is.

Vertel jij mij maar waar jij haar succesvol in acht.

Ze is gewoon populair omdat bepaalde mensen geilen op de troep dat ze uit. (Ja, troep ja. Volkomen niet/mis onderbouwde troep.) Maar echt succesvol is ze niet.

En weat je zegt over de vele andere allochtonen is zekers ook niet waar. Ik bijvoorbeeld ben succesvol (naar eigen maatstaven), vind mezelf niet zielig, heb mn eigen gezin en verbloem niets. En tegelijkertijd hoef ik mij op geen enkele bevolkingsgroep te gaan richten met onzinnige uitingen over hen. De hetzes tegen de Islam en Marokkanen vind ik zorgelijk, maar ik vind mezelf zeker niet zielig. En ook ben ik geen slachtoffer. (Althans nog niet... dat wordt anders wanneer mn vrouw en ik zometeen een peperdure inburgeringscursus kunnen gaan betalen terwijl ze al vloeiend Nederlands spreekt, een fulltime job heeft en veruit ingeburgerder is dan een doorsnee Nederlandse campergezin.)

Sterker nog. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de overmatig negatieve uitingen van Ebru een verbitterde verbloeming zijn voor haar falen in het stichten van -door haar een blijkbaar zeer gewilde- gezinnetje.

Robbedoes
26-04-04, 15:15
Ze is gewoon populair omdat bepaalde mensen geilen op de troep dat ze uit. (Ja, troep ja. Volkomen niet/mis onderbouwde troep.) Maar echt succesvol is ze niet.

Succesvol zijn is een zeer rekbaar en subjectief begrip he nl-x. Wanneer ben je, of is iemand succesvol?

AnnemarieH
26-04-04, 15:19
Waarom Ebru succesvol is? Omdat ze een universitaire studie heeft afgemaakt, een goede baan als manager heeft, een eigen boek heeft uitgegeven, ze momenteel in diverse tijdschriften, radio en tv programma's te bewonderen is, etc etc

taouanza
26-04-04, 15:27
Geplaatst door AnnemarieH
Waarom Ebru succesvol is? Omdat ze een universitaire studie heeft afgemaakt, een goede baan als manager heeft, een eigen boek heeft uitgegeven, ze momenteel in diverse tijdschriften, radio en tv programma's te bewonderen is, etc etc

En daarmee is zij niet de enige. Sterker nog die hoofddoekfobie is er gekomen naar aanleiding van al die hoofddoekjes in de collegebanken. Niemand die zich druk maakt of de schoonmaakster een hoofddoek draagt of niet zelfs Ebru niet.:rolleyes:

Maar das wel makkelijk voor je hokjesgeest: Alle allochtonen zitten te klagen in de soos behalve die Ebru die een opleiding en een column heeft. Alle Turken heten Ali behalve Ebru want die heet Ebru.

taouanza
26-04-04, 15:29
Geplaatst door Robbedoes
Succesvol zijn is een zeer rekbaar en subjectief begrip he nl-x. Wanneer ben je, of is iemand succesvol?

Haha die vraag moet je aan jezelf stellen. Wel heel toevallig dat je alleen dat stuk van NL-X quote wat heb je met de rest gedaan?

freya
26-04-04, 15:29
Geplaatst door AnnemarieH
Waarom Ebru succesvol is? Omdat ze een universitaire studie heeft afgemaakt, een goede baan als manager heeft,

Dat zorgt voor anoniem succes


een eigen boek heeft uitgegeven, ze momenteel in diverse tijdschriften, radio en tv programma's te bewonderen is, etc etc

En dit succes heeft ze alleen maar omdat ze lekker DAJJ en hoodfdoekjes zit af te zeiken.
Verder heeft deze mevrouw niet veel te melden.

Zoals TvG te A al zei in die docu: ze is een knuffelallochtoon.

taouanza
26-04-04, 15:31
Geplaatst door Robbedoes
Volgens mij neemt zij waar, en over het waargenomene geeft zij een eigen mening. Volgens mij geheel binnen de wet.

Dat deze mening in de perceptie van sommigen als klagen en/of belediging ervaren wordt, ligt dus aan de percepiant.

Oja wie bepaald dat. Ik heb toch ook een mening die binnen de wet is?
Waarom is mijn mening dan klagen en niet terechte kritiek?
Wie bepaald wat kritiek is en wat klagen is?
Wat in jouw straatje past? Wie ben jij dan?!

TFOE
26-04-04, 15:31
Geplaatst door nl-x


Vertel jij mij maar waar jij haar succesvol in acht.

Ze is gewoon populair omdat bepaalde mensen geilen op de troep dat ze uit. (Ja, troep ja. Volkomen niet/mis onderbouwde troep.)


Succesvol omdat ze naast n hoge opleiding en verschillende baantjes nu werk doet wat ze, volgens mij, met plezier doet.
Iemand die gezond is, n dak boven zn hoofd heeft, n koelkast met eten heeft, met plezier het werk doet dat hij/zij leuk vindt, sociaal netwerk onderhoudt en creatief is, is in mijn ogen succesvol.

Ik heb haar n keer n duidelijke uitleg horen geven over haar afkeer over hoofddoekjes. was goed onderbouwd en vokomen legitiem om die mening met onderbouwing te hebben.

taouanza
26-04-04, 15:33
Geplaatst door freya
Dat zorgt voor anoniem succes



En dit succes heeft ze alleen maar omdat ze lekker DAJJ en hoodfdoekjes zit af te zeiken.
Verder heeft deze mevrouw niet veel te melden.

Zoals TvG te A al zei in die docu: ze is een knuffelallochtoon.

De nieuwe en verbeterde reeks knuffelallochtonen.
En het kenmerk van een goede knuffelallochtoon is dat ze dat zelf niet door hebben.:hihi:

taouanza
26-04-04, 15:35
Geplaatst door TFOE
Succesvol omdat ze naast n hoge opleiding en verschillende baantjes nu werk doet wat ze, volgens mij, met plezier doet.
Iemand die gezond is, n dak boven zn hoofd heeft, n koelkast met eten heeft, met plezier het werk doet dat hij/zij leuk vindt, sociaal netwerk onderhoudt en creatief is, is in mijn ogen succesvol.

Ik heb haar n keer n duidelijke uitleg horen geven over haar afkeer over hoofddoekjes. was goed onderbouwd en vokomen legitiem om die mening met onderbouwing te hebben.

Oja kwam ze toen verder dan BIZAR! en BELACHELIJK!?

TFOE
26-04-04, 15:41
Geplaatst door taouanza
Oja kwam ze toen verder dan BIZAR! en BELACHELIJK!?

Ze had het oa. over de, in haar ogen, ongelijke gang van zaken voor mannelijke en vrouwelijke gelovigen binnen de islam. Ze vindt het onterrecht dat vrouwen wel n hoofddoek moeten dragen en mannen niet. En snapt niet waarom n moslima zonder hoofddoek "minder gelovig" is dan moslima met hoofddoek........

taouanza
26-04-04, 15:55
Geplaatst door TFOE
Ze had het oa. over de, in haar ogen, ongelijke gang van zaken voor mannelijke en vrouwelijke gelovigen binnen de islam. Ze vindt het onterrecht dat vrouwen wel n hoofddoek moeten dragen en mannen niet. En snapt niet waarom n moslima zonder hoofddoek "minder gelovig" is dan moslima met hoofddoek........

Ik vind eerlijk gezegd een man met een hoofddoek een afknapper maar een tulband of tagia heeft wel wat.
Maar hoofddoek of tagia zegt niks over iemands gelovigheid het is gewoon een verplichting. Burqas en gezichtsluiers maken je zeker geen betere moslim.
Ik vind het persoonlijk een eer om een hoofddoek te mogen dragen voor mij is het een visitiekaart van de islam die je heel serieus moet nemen. De dag dat ik een hoofddoek zal dragen zal voor mij als een streepje op een uniform zijn. Ik vind mijn zelf momenteel niet hoofddoek waardig. Maar dat is mijn mening.

TFOE
26-04-04, 16:42
Geplaatst door taouanza

De dag dat ik een hoofddoek zal dragen zal voor mij als een streepje op een uniform zijn. Ik vind mijn zelf momenteel niet hoofddoek waardig. Maar dat is mijn mening.



Ik zal er maar niet verder op ingaan.........we raken dan off-topic en komen waarschijnlijk terrecht in n bak bijtend zoutzuur.

taouanza
26-04-04, 16:46
Geplaatst door TFOE
Ik zal er maar niet verder op ingaan.........we raken dan off-topic en komen waarschijnlijk terrecht in n bak bijtend zoutzuur.

Hoezo?!
Ik heb schijt aan wat jij of een ander ervan vindt. Net zoals Ebru schijt heeft aan hoofddoekjes.:strik:

TFOE
26-04-04, 16:58
Geplaatst door taouanza
Hoezo?!


Omdat ik je dan ga afkraken tot op t bot en dat heeft zeer waarschijnlijk n bak zoutzuur tot gevolg en daar heb ik geen zin in.

taouanza
26-04-04, 17:26
Geplaatst door TFOE
Omdat ik je dan ga afkraken tot op t bot en dat heeft zeer waarschijnlijk n bak zoutzuur tot gevolg en daar heb ik geen zin in.

nee hoor ik ben niet afhankelijk van jouw mening en wie gaat jou nou in bak zoutzuur stoppen?!

Yunis
26-04-04, 17:33
Geplaatst door TFOE
Omdat ik je dan ga afkraken tot op t bot en dat heeft zeer waarschijnlijk n bak zoutzuur tot gevolg en daar heb ik geen zin in.

Het valt me op dat je gauw geneigd bent om over te gaan op afkraken van anderen om je zgn argumenten kracht bij te zetten.
Mbt Ebru Umar, ze geeft zelf toe dat ze misbruik maakt van het feit dat ze een knuffelallochtoon is en dat ze op die manier de aandacht krijgt die ze mist. Dit kwam in het gesprek met TvG duidelijk naar voren en zij had zelf contact gezocht met het zgn feministiche blad Opzij om columns te mogen schrijven. Dit geeft ze eerlijk toe.....
Als jij dat nou es zulke eerlijkheid overneemt ipv te verschuilen achter oneliners en beledigingen zou ik je pas serieus nemen.

Evian
26-04-04, 17:43
Geplaatst door AnnemarieH
Waarom Ebru succesvol is? Omdat ze een universitaire studie heeft afgemaakt, een goede baan als manager heeft, een eigen boek heeft uitgegeven, ze momenteel in diverse tijdschriften, radio en tv programma's te bewonderen is, etc etc


Mijn moeder is ook succesvol. Zij spreekt geen woord Nederlands, draagt de kledij die Ebru verafschuwt (want 'er kan een bom onder zitten' , aldus Ebru), heeft niet op school gezeten maar heeft wel 7 kinderen voortreffelijk grootgebracht, de één met met meer universitaire opleidingen achter zijn naam dan de ander en diverse met eigen zaken die lopen als een trein...:). Zij is succesvol in het moeder-zijn; het moeilijkste beroep ter wereld en het beroep waar Ebru op neerkijkt als het in de handen is van een islamitische vrouw...

Zwarte Schaap
26-04-04, 17:50
Geplaatst door Evian
Mijn moeder is ook succesvol. Zij spreekt geen woord Nederlands, draagt de kledij die Ebru verafschuwt (want 'er kan een bom onder zitten' , aldus Ebru), heeft niet op school gezeten maar heeft wel 7 kinderen voortreffelijk grootgebracht, de één met met meer universitaire opleidingen achter zijn naam dan de ander en diverse met eigen zaken die lopen als een trein...:). Zij is succesvol in het moeder-zijn; het moeilijkste beroep ter wereld en het beroep waar Ebru op neerkijkt als het in de handen is van een islamitische vrouw...

In het programma kwam ze over alsof dat ze zich eigenlijk heel eenzaam voelde zonder partner, een hele normale gevoel overigens alleen jammer dat ze haar frustratie zo afreageert.

Theo zei nog in woorden van soortgelijke strekking: ''ik ben blij met jou want jij kan dingen zeggen als allochtoonse die ik als Nederlander graag gezegd zou willen hebben maar niet kan zeggen zonder van racisme beschuldigd te worden''

Ach ja .......

AnnemarieH
26-04-04, 17:57
Geplaatst door taouanza
Ik vind mijn zelf momenteel niet hoofddoek waardig.
Ik kan me daar wat bij voorstellen, als je heel de dag op fora hangt. Maar als je jezelf niet hoofddoekwaardig acht, acht je jezelf dan eigenlijk wel in staat om je kind een goede islamitische opvoeding te geven?

Evian
26-04-04, 18:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
In het programma kwam ze over alsof dat ze zich eigenlijk heel eenzaam voelde zonder partner, een hele normale gevoel overigens alleen jammer dat ze haar frustratie zo afreageert.

Theo zei nog in wiirden van soortgelijke strekking: ''ik ben blij met jou want jij kan dingen zeggen als allochtoonse die ik als Nederlander graag gezegd zou willen hebben maar niet kan zeggen zonder van racisme beschuldigd te worden''

Ach ja .......


Zij wil af van de knuffelallochtoon, maar zij geilt er als geen ander op om als eentje behandeld te worden. Slechts is zij naief te denken dat zij de blanke Nederlander achter zich heeft die in haar de moraalridder voor de familie Islam heeft gevonden. In feite heeft ze alleen Zijne Koninklijke Biervat en een verdwaalde gefrustreerde Klitloze Freggel achter haar behaarde kont aanzitten...:). Wat een heerlijk uitzicht moet dat zijn!

TFOE
26-04-04, 18:10
Geplaatst door Evian
het beroep waar Ebru op neerkijkt als het in de handen is van een islamitische vrouw...

Goh ik wist niet dat Ebru had gezegd dat ze neerkijkt op het moederschap van n moslimvrouw.
Maar ik geef haar groot gelijk als ze wel zou neerkijken op mensen die geen woord nederlands spreken en hier al jarenlang wonen...........

Robbedoes
26-04-04, 18:11
In het programma kwam ze over alsof dat ze zich eigenlijk heel eenzaam voelde zonder partner, een hele normale gevoel overigens alleen jammer dat ze haar frustratie zo afreageert.

Misschien was ze wel hartstikke gelukkig dat moment, de persoonlijke waarneming is altijd gekleurd door de eigen gedachtenwereld.

TFOE
26-04-04, 18:15
Geplaatst door Evian
In feite heeft ze alleen Zijne Koninklijke Biervat en een verdwaalde gefrustreerde Klitloze Freggel achter haar behaarde kont aanzitten...:). Wat een heerlijk uitzicht moet dat zijn!

:duim: Jouw succesvolle-analfabete-moeder kan trots zijn op haar zoon Evian die uitblinkt in schijnheilig moslim gedrag en dom schelden!

Evian
26-04-04, 18:23
Geplaatst door TFOE
Goh ik wist niet dat Ebru had gezegd dat ze neerkijkt op het moederschap van n moslimvrouw.
Maar ik geef haar groot gelijk als ze wel zou neerkijken op mensen die geen woord nederlands spreken en hier al jarenlang wonen...........


Dan weet je dat nu...:). Mensen die hier jarenlang wonen en geen Nederlands mochten/konden leren van de overheid zijn er ook, maar daar wordt weinig over gesproken. Het feit dat veel ouderen van de 1e generatie weinig/geen Nederlands spreken wordt als reden gebruikt oa door Ebru om op hen neer te kijken, terwijl hun gebrek te wijten is aan de politiek van de bazen gedurende tientallen jaren...

AnnemarieH
26-04-04, 18:28
Geplaatst door Evian
In feite heeft ze alleen Zijne Koninklijke Biervat en een verdwaalde gefrustreerde Klitloze Freggel achter haar behaarde kont aanzitten...:).
En weer iemand die niet verder komt dan wat gefit op personen vanwege hun uiterlijke kenmerken.

Evian
26-04-04, 18:28
Geplaatst door TFOE
:duim: Jouw succesvolle-analfabete-moeder kan trots zijn op haar zoon Evian die uitblinkt in schijnheilig moslim gedrag en dom schelden!


Ik ben slechts een jongen op het prikbord...;). Schijnheilig moslim gedrag zou je alleen kunnen achterhalen als jij mij in het echt meegemaakt zou hebben, dus je praat ver voor je beurt. Wat jij dom schelden noemt, noem ik omschrijven net zoals jij jezelf hebt omschreven in jouw nick...:).

Evian
26-04-04, 18:31
Geplaatst door AnnemarieH
En weer iemand die niet verder komt dan wat gefit op personen vanwege hun uiterlijke kenmerken.


Als je de moeite zou nemen mijn reacties te lezen mbt jouw afgoden dan zou je merken dat ik niet alleen hun uiterlijke kenmerken onder de loep heb genomen...:).

ps: Gefit?

TFOE
26-04-04, 18:37
Geplaatst door Evian
Het feit dat veel ouderen van de 1e generatie weinig/geen Nederlands spreken wordt als reden gebruikt oa door Ebru om op hen neer te kijken, terwijl hun gebrek te wijten is aan de politiek van de bazen gedurende tientallen jaren...


Dat ligt niet aan de politiek maar aan het gebrek aan interesse van jouw succesvolle moeder. Tevens acht ik jou en de rest van je Nederlands sprekende familie verantwoordelijk voor het niet Nederlands spreken van jouw succesvolle moeder. Als je n beetje liefde in je donder voelt voor je moeder dan had je haar Nederlands kunnen leren........

TFOE
26-04-04, 18:42
Geplaatst door Evian
Ik ben slechts een jongen op het prikbord...;). Schijnheilig moslim gedrag zou je alleen kunnen achterhalen als jij mij in het echt meegemaakt zou hebben, dus je praat ver voor je beurt. Wat jij dom schelden noemt, noem ik omschrijven net zoals jij jezelf hebt omschreven in jouw nick...:).

Ik heb genoeg van jou gelezen om te weten dat jij n schijnheilige moslim bent.
En je omschrijft niet maar zit dom te schelden. Net zoals mijn nick, wat ook dom gescheld is. Maar het verschil is dat mijn nick zich beperkt tot mijzelf en ik niet andere dom loop uit te kafferen.

Evian
26-04-04, 18:53
Geplaatst door TFOE
Dat ligt niet aan de politiek maar aan het gebrek aan interesse van jouw succesvolle moeder. Tevens acht ik jou en de rest van je Nederlands sprekende familie verantwoordelijk voor het niet Nederlands spreken van jouw succesvolle moeder. Als je n beetje liefde in je donder voelt voor je moeder dan had je haar Nederlands kunnen leren........

Dus zouden veel analfabete bergvrouwtjes in de vele ROC's in het diepe gegooid moeten worden opdat ze terug komen met Nederlands spraakwater in de mond volgens jou? Ik zie mijn oude man na een paar lesjes al op een glooiend Brabants heuveltje zitten zijn principessa in hoofddoek de gedichten van Komrij toespelen in meest romantische Brabantse tongvallen. Was het maar zo makkelijk...:). Ik zal de roze bril waar jij en soortgenoten doorkijken eens weghalen en vervangen. De Nederlandse overheid heeft alle Marokkaanse mannen zoals mijn vader naar Nederland gebracht om te werken en niet om te leren hoe het politiek bestel van Nederland in elkaar zit of om het verschil tussen een sterk en zwak werkwoord te weten. De gevolgen die het uitblijven van Nederlands leren met zich mee bracht zijn altijd al zichtbaar geweest en die mag de Nederlandse overheid voor haar rekening nemen. Mijn vader (en met hem vele anderen) heeft vele malen gevraagd naar mogelijkheden om de taal te leren ook voor wat betreft zijn vrouw. Tevergeefs. 'Jai hier vor werk,' werd hem altijd in appreciërend Nederlands te kennen gegeven...


ps: Ik ken geen methodes om iemand die niet kan lezen en schrijven en op leeftijd is een vreemde taal te leren. Jij?

Evian
26-04-04, 19:07
Geplaatst door TFOE
Ik heb genoeg van jou gelezen om te weten dat jij n schijnheilige moslim bent.
En je omschrijft niet maar zit dom te schelden. Net zoals mijn nick, wat ook dom gescheld is. Maar het verschil is dat mijn nick zich beperkt tot mijzelf en ik niet andere dom loop uit te kafferen.


Brand maar los...:).

ps: Ik heb vrijwel niets van je gelezen maar voldoende om te weten dat jouw zicht zich beperkt tot jouw vermogen tot denken en omgekeerd...:). ZK Biervat en Mw. Klitloze en de Kikker die maar niet wil veranderen in een schone prinses (ondanks de vele kussen van ZKB) hebben zich meer dan vaak schuldig gemaakt aan beledigingen, gescheld en leugens naar moslims/Marokkanen... En welk divine doel dient dit? Dan is het slechts toepasselijk dat ook zij de vergrootglas ondergaan...:). En Evian neemt deze eer meer dan graag ter harte...:).

Fitrah
26-04-04, 19:21
Ebru...een ongelukkige alleenstaande vrouwtje..maar wil niet toegeven dat ze zeer ongelukkig is(eerlijkheid ontbreekt bij haar)..De somberheid straalt ze gewoon uit..triest..

Ze wil graag doen overkomen dat ze de hele wereld aan kan en dat ze geen allachtoon is (ze kan hoog en laag springen maar blijft een allachtoon)..Mening dit Mening dat..maar eigenlijk zegt ze niet zoveel...

"Ik had tegen Pim willen zeggen dat hij heus niet gek was"(want ik deel jouw mening Pim en ik ben niet gek)

"Theo, ik vind dat je best negatieve uitlatingen kan doen over de moslims....waarom zou het niet mogen??Wij zijn super Theo..."

Lachwekkend..

TFOE
26-04-04, 19:27
Geplaatst door Evian
Dus zouden veel analfabete bergvrouwtjes in de vele ROC's in het diepe gegooid moeten worden opdat ze terug komen met Nederlands spraakwater in de mond volgens jou? Ik zie mijn oude man na een paar lesjes al op een glooiend Brabants heuveltje zitten zijn principessa in hoofddoek de gedichten van Komrij toespelen in meest romantische Brabantse tongvallen. Was het maar zo makkelijk...:). Ik zal de roze bril waar jij en soortgenoten doorkijken eens weghalen en vervangen. De Nederlandse overheid heeft alle Marokkaanse mannen zoals mijn vader naar Nederland gebracht om te werken en niet om te leren hoe het politiek bestel van Nederland in elkaar zit of om het verschil tussen een sterk en zwak werkwoord te weten. De gevolgen die het uitblijven van Nederlands leren met zich mee bracht zijn altijd al zichtbaar geweest en die mag de Nederlandse overheid voor haar rekening nemen. Mijn vader (en met hem vele anderen) heeft vele malen gevraagd naar mogelijkheden om de taal te leren ook voor wat betreft zijn vrouw. Tevergeefs. 'Jai hier vor werk,' werd hem altijd in appreciërend Nederlands te kennen gegeven...


ps: Ik ken geen methodes om iemand die niet kan lezen en schrijven en op leeftijd is een vreemde taal te leren. Jij?

Je schuift het te makkelijk af op de politiek.
Aan wie heeft jouw vader gevraagd om Nederlands te leren? Aan de afdelingschef van de hondenkoekjesfabriek? Tuurlijk zegt zo'n pipo dat jouw vader moet werken en niet moet zeuren om taal. Maar er zijn andere wegen. Er zijn genoeg taalinstituten. Waar n wil is n weg.
Ik werkte jaren geleden in n fabriek samen met n ploeg van plusminus 8 Turken. Van die ploeg was er maar 1 die n beetje Nederlands sprak. Hij heeft nog gratis Nederlandse taal lessen gekregen van n Nederlandse collega. T ging moeizaam en stroef maar de dat maakt niet uit. De bottomline is dat hij het in iedergeval wilde proberen in tegenstelling tot de rest vd ploeg die geen woord spraken en ook alleen maar met Turken omgingen. Mijn Turkse stiefvader kreeg regelmatig Turken over de vloer die geen Nederlands praten. Ons negeren en ondertussen stug Turks kleppen.
Ik vind het a-sociaal als mensen het verdommem om de nationale taal van n land te spreken terwijl ze er wel wonen.
Van mijn part lopen ze te stotteren en te haperen, als ze maar interesse tonen. De smoes dat ze niet de mogelijkheid hadden en hard moesten werken en niet wisten hoe ze het moesten leren accepteer ik niet.

ps. Ga met je moeder naar het park. Wijs haar de zon aan en zeg: z-o-n.
Wijs naar n boom en zeg: b-o-o-m. Wijs naar de vijver en zeg: w-a-t-e-r............maak n begin en toon interesse. De houding die je nu hebt is zo gemakkelijk en onverschillig. Het niet weten hoe je jouw moeder iets moet leren en onderwijl de politiek de schuld geven is niet de goeie weg.

TFOE
26-04-04, 19:32
Geplaatst door Fitrah
Ebru...een ongelukkige alleenstaande vrouwtje..maar wil niet toegeven dat ze zeer ongelukkig is(eerlijkheid ontbreekt bij haar)..De somberheid straalt ze gewoon uit..triest..

Ze wil graag doen overkomen dat ze de hele wereld aan kan en dat ze geen allachtoon is (ze kan hoog en laag springen maar blijft een allachtoon)..Mening dit Mening dat..maar eigenlijk zegt ze niet zoveel...

"Ik had tegen Pim willen zeggen dat hij heus niet gek was"(want ik deel jouw mening Pim en ik ben niet gek)

"Theo, ik vind dat je best negatieve uitlatingen kan doen over de moslims....waarom zou het niet mogen??Wij zijn super Theo..."

Lachwekkend..

:duim: Coole avatar!
Ik ben n grote fan van Muslimgauze

TFOE
26-04-04, 19:37
Geplaatst door Evian
hebben zich meer dan vaak schuldig gemaakt aan beledigingen, gescheld en leugens naar moslims/Marokkanen...

:vreemd: Wat zijn dan de beledigingen, scheldpartijen en leugens van Ebru aan het adres van Marokkanen?

En onder n vergrootglas leggen is heel wat anders dan dom schelden/beledigen waar jij je schuldig aan maakt..... :auw2:

taouanza
26-04-04, 20:24
Geplaatst door AnnemarieH
Ik kan me daar wat bij voorstellen, als je heel de dag op fora hangt. Maar als je jezelf niet hoofddoekwaardig acht, acht je jezelf dan eigenlijk wel in staat om je kind een goede islamitische opvoeding te geven?

Ik weet het eigenlijk niet ze wil namelijk ook voetballen.:jammer:

taouanza
26-04-04, 20:25
Geplaatst door TFOE
:vreemd: Wat zijn dan de beledigingen, scheldpartijen en leugens van Ebru aan het adres van Marokkanen?

En onder n vergrootglas leggen is heel wat anders dan dom schelden/beledigen waar jij je schuldig aan maakt..... :auw2:


Hmmm je ligt een moslima onder een vergrootglas en dan zie je een bom onder haar burqa..........bizar..........

850
26-04-04, 20:43
Geplaatst door taouanza
Hmmm je ligt een moslima onder een vergrootglas en dan zie je een bom onder haar burqa..........bizar..........

:slaap: De avatar van Fitrah toont 2 dames die onder hun burqa n gun vandaan trekken.......
http://www.auburn.edu/~kustopn/muslimgauze/discog/hamas.jpg

Zwarte Schaap
26-04-04, 21:03
Geplaatst door TFOE
Dat ligt niet aan de politiek maar aan het gebrek aan interesse van jouw succesvolle moeder. Tevens acht ik jou en de rest van je Nederlands sprekende familie verantwoordelijk voor het niet Nederlands spreken van jouw succesvolle moeder. Als je n beetje liefde in je donder voelt voor je moeder dan had je haar Nederlands kunnen leren........

Hou toch op met je valse slinkse betrokkenheid. Juist die zieligerd van een Ebru haat zulke vrouwen en beledigt ze. En als meneer Evian daar op reageert en voor de moeders opkomt dan kom jij met je valse betrokkenheid betreffende moeders.

Als ik jou was zou ik maar een toontje lager zingen en beter met je eigen moeder bezighouden, want Evian zijn moeder zal niet eenzaam in een bejaarden tehuis wegkwijnen.

850
26-04-04, 21:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hou toch op met je valse slinkse betrokkenheid. Juist die zieligerd van een Ebru haat zulke vrouwen en beledigt ze. En als meneer Evian daar op reageert en voor de moeders opkomt dan kom jij met je valse betrokkenheid betreffende moeders.

Als ik jou was zou ik maar een toontje lager zingen en beter met je eigen moeder bezighouden, want Evian zijn moeder zal niet eenzaam in een bejaarden tehuis wegkwijnen.

Als ik jou was zou ik maar eens wat minder met 2 maten meten en eens wat minder scheinheilig zijn.
Om in jouw woorden te schrijven: Evian is n hypocriet. Zeiken op de politiek maar is zelf te beroerd om zn moeder te helpen. Wat n slappe schijnheilige houding is dat.

De succesvolle moeder van onze held Evian zal inderdaad nooit in n bejaarden tehuis komen. Geen van de bewoners zal met haar kunnen praten omdat ze de taal niet spreekt. Ook zal ze nooit n zuster om hulp kunnen vragen omdat ze de taal niet beheerst. Ze is met hangende pootjes afhankelijk van haar familie. Dezelfde familie die haar niets bijleerd en haar dom houdt.
Volkomen terrecht dat Ebru daar op neerkijkt. Doe ik namelijk ook.

taouanza
26-04-04, 21:27
Geplaatst door 850
Als ik jou was zou ik maar eens wat minder met 2 maten meten en eens wat minder scheinheilig zijn.
Om in jouw woorden te schrijven: Evian is n hypocriet. Zeiken op de politiek maar is zelf te beroerd om zn moeder te helpen. Wat n slappe schijnheilige houding is dat.

De succesvolle moeder van onze held Evian zal inderdaad nooit in n bejaarden tehuis komen. Geen van de bewoners zal met haar kunnen praten omdat ze de taal niet spreekt. Ook zal ze nooit n zuster om hulp kunnen vragen omdat ze de taal niet beheerst. Ze is met hangende pootjes afhankelijk van haar familie. Dezelfde familie die haar niets bijleerd en haar dom houdt.
Volkomen terrecht dat Ebru daar op neerkijkt. Doe ik namelijk ook.

Afhankelijk van haar familie?
Laat me niet lachen als je in een bejaardentehuis ben, ben je afhankelijk van wildvreemden en dat is pas erg. Je bent echt geintegreed op deze forum en wringt je in allerlei bochten om je gelijk te halen. Op hangende pootjes zegtie:haha:
En er zijn miljarden mensen op de wereld die geen Nederlands spreken zijn die nou ook dom?

En je overschat jouw en Ebru's belangrijkheid. Heeeeeeeel erg zelfs.

850
26-04-04, 21:36
Geplaatst door taouanza
Afhankelijk van haar familie?
Laat me niet lachen als je in een bejaardentehuis ben, ben je afhankelijk van wildvreemden en dat is pas erg. Je bent echt geintegreed op deze forum en wringt je in allerlei bochten om je gelijk te halen. Op hangende pootjes zegtie:haha:
En er zijn miljarden mensen op de wereld die geen Nederlands spreken zijn die nou ook dom?

En je overschat jouw en Ebru's belangrijkheid. Heeeeeeeel erg zelfs.

Ik weet dat ik dom loop te kwekken met dat bejaardentehuis gedoe maar prikkers die dom lopen te lullen krijgen van mij domme repliek terug.................
T gaat me niet om mijn gelijk te krijgen maar om de arrogante houding van sommige prikkers tov Ebru aan te kaarten. Dat ik daarbij zelf idioot uit de hoek kan komen maakt me niet uit.
En ja, mensen die hier in Nederland al jaaaaaren wonen maar geen woord Nederlands spreken zijn in mijn ogen dom ja. Maar dat zijn er gelukkig geen miljarden.

850
26-04-04, 21:39
Geplaatst door taouanza
En je overschat jouw en Ebru's belangrijkheid. Heeeeeeeel erg zelfs.

:fpetaf: Dank je, dat heb ik al n paar keer van Couscousje gehoord.
:duizelig: Maar wat is mijn belanrijkheid dan die ik overschat?

Zwarte Schaap
26-04-04, 21:46
Geplaatst door 850
Als ik jou was zou ik maar eens wat minder met 2 maten meten en eens wat minder scheinheilig zijn.
Om in jouw woorden te schrijven: Evian is n hypocriet. Zeiken op de politiek maar is zelf te beroerd om zn moeder te helpen. Wat n slappe schijnheilige houding is dat.

De succesvolle moeder van onze held Evian zal inderdaad nooit in n bejaarden tehuis komen. Geen van de bewoners zal met haar kunnen praten omdat ze de taal niet spreekt. Ook zal ze nooit n zuster om hulp kunnen vragen omdat ze de taal niet beheerst. Ze is met hangende pootjes afhankelijk van haar familie. Dezelfde familie die haar niets bijleerd en haar dom houdt.
Volkomen terrecht dat Ebru daar op neerkijkt. Doe ik namelijk ook.

Hij zeikt op ebru die onze moeders en zusters beledigt en haar frustraties op hun afreageert, terwijl zij alleen in haar carreierehuisje zit. Nog gehoord wat haar moeder over haar zei;'' Ebru maakt het zich zelf moelijk voor niets''.

Heb jij gehoord dat Evian zijn moeder om hulp gevraagd heeft? Het is gewoon de politiek die daarmee solt terwijl ze weten dat alleen voor politieke gewin is om dergelijke taal te uiten. En jij maakt gewoon gebruik van andermans moeder om de discussie af te leiden van het onderwerp.

Ze komt niet in een Nederlandse bejaardentehuis, niet omdat ze de taal niet preekt maar omdat ze 7 liefhebbende kinderen heeft. Als Ebru zo door gaat dan heeft ze later helemaal niemand die naar haar om zal kijken als zij in een bejaarden tehuis terecht komt. Lekker succesvol zou ik zeggen.

Ik zou betreffende ouders maar beter eerst de balk uit de eigen ogen halen.

Zwarte Schaap
26-04-04, 21:58
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Kun jij nog aan wat anders denken dan kinderen fokken voor een riante ouwe dag? Ik heb met geen woord gerept over mezelf, ik weet niet eens of er een vrouw is die met mij kinderen wil krijgen.

Zwarte Schaap
26-04-04, 22:06
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Alsof jouw aanstaande een keus heeft :ego: Kinderen worden in Marokkaanse gezinnen, dus ook voor de moeder, gezien als een zegen.

AnnemarieH
26-04-04, 22:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze komt niet in een Nederlandse bejaardentehuis, niet omdat ze de taal niet preekt maar omdat ze 7 liefhebbende kinderen heeft.
Dat die gedachte in een ontwikkelingsland leeft is begrijpelijk, maar dat jij er als inwoner van Nederland meer aankomt, is schrijnend.

Zwarte Schaap
26-04-04, 22:24
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Prachtig. Om in een tegeltje te graveren en mee te nemen tijdens bezoekuur in de bajes. Dat is op zijn Nederlands gedacht, als het een Marokkaan betreft neemt moeder de vrouw het kind mee naar de bajes.

Zwarte Schaap
26-04-04, 22:28
Geplaatst door AnnemarieH
Dat die gedachte in een ontwikkelingsland leeft is begrijpelijk, maar dat jij er als inwoner van Nederland meer aankomt, is schrijnend. Kom aub met iets beters, zo een domme reaktie maakt me stil.

Zwarte Schaap
26-04-04, 22:31
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Hoezo? Voor een leuk uitje? Hoe leg je een hartloze uit wat liefde is?

850
26-04-04, 22:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoe leg je een hartloze uit wat liefde is?

Hoe leg je n schaap uit dat menig Marokkaans huwelijk niets met liefde te maken heeft

Zwarte Schaap
26-04-04, 22:39
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat kun je niet uitleggen. Dat laat je zien.

En voor je het weten lopen we hand in hand de zonsondergang tegemoet.

Daarom neemt de moeder het kind mee op bezoek bij pappie. Om elkaar te zien.

Zwarte Schaap
26-04-04, 22:43
Geplaatst door 850
Hoe leg je n schaap uit dat menig Marokkaans huwelijk niets met liefde te maken heeft Daar kan je het woord Marokkaans makkelijk voor weghalen, zo bijzonder is dat niet. Je verkiest de balk in de eigen ogen te negeren, dat is jouw beperking.

850
26-04-04, 22:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daar kan je het woord Marokkaans makkelijk voor weghalen, zo bijzonder is dat niet. Je verkiest de balk in de eigen ogen te negeren, dat is jouw beperking.

:rolleyes: Wat heeft mijn beperkingen in de liefde er nou weer mee te maken? Ik ben nog noot getrouwd geweest en heb ook nooit de intentie gehad om te iemand te trouwen.
Uw verwijzing naar mijn balk in het oog is dus weer eens volslagen stomzinnig.
Maar je gaat vooruit! Er was dit keer geen sprake van hypocriete, schijnheilige autochtoon. :duim:

Zwarte Schaap
26-04-04, 23:08
Geplaatst door 850
:rolleyes: Wat heeft mijn beperkingen in de liefde er nou weer mee te maken? Ik ben nog noot getrouwd geweest en heb ook nooit de intentie gehad om te iemand te trouwen.
Uw verwijzing naar mijn balk in het oog is dus weer eens volslagen stomzinnig.
Maar je gaat vooruit! Er was dit keer geen sprake van hypocriete, schijnheilige autochtoon. :duim:

ALs ik het heb over dat je het woord Marokkaanse weg kunt halen, en het iets verder heb over de eigen balk in het oog dan slaat dat op Marokkaanse, of beter gezegd Nederlandse. Je kunt er dus ook Nederlandse of Amerikaanse of Zimbabwaanse of hindoestaanse huwelijk in lezen.

Dus ik heb het helemaal niet speciaal over jou.

Zwarte Schaap
26-04-04, 23:09
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Heb je weer zo'n dag, Schaap? Zo'n dag waarop je dierbaarste nog tegen je zou zeggen: "Effe niet schat: ik ben bezig met mijn eindexamen breien."

Zelfs dat van dat breicursus klinkt als muziek in mijn oren.

DEMOcraat
27-04-04, 00:36
Geplaatst door 850
Hoe leg je n schaap uit dat menig Marokkaans huwelijk niets met liefde te maken heeft

wat wil je hiermee zeggen??

XAOC
27-04-04, 00:47
Geplaatst door DEMOcraat
wat wil je hiermee zeggen??

Dat je dat niet zo serieus moet nemen...........lees de postings van 151 en ZS............daar kom ik plots tussen vallen met mijn opmerking over liefdeloze huwelijken............

Evian
27-04-04, 08:41
Geplaatst door TFOE
Je schuift het te makkelijk af op de politiek.
Aan wie heeft jouw vader gevraagd om Nederlands te leren? Aan de afdelingschef van de hondenkoekjesfabriek? Tuurlijk zegt zo'n pipo dat jouw vader moet werken en niet moet zeuren om taal. Maar er zijn andere wegen. Er zijn genoeg taalinstituten. Waar n wil is n weg.
Ik werkte jaren geleden in n fabriek samen met n ploeg van plusminus 8 Turken. Van die ploeg was er maar 1 die n beetje Nederlands sprak. Hij heeft nog gratis Nederlandse taal lessen gekregen van n Nederlandse collega. T ging moeizaam en stroef maar de dat maakt niet uit. De bottomline is dat hij het in iedergeval wilde proberen in tegenstelling tot de rest vd ploeg die geen woord spraken en ook alleen maar met Turken omgingen. Mijn Turkse stiefvader kreeg regelmatig Turken over de vloer die geen Nederlands praten. Ons negeren en ondertussen stug Turks kleppen.
Ik vind het a-sociaal als mensen het verdommem om de nationale taal van n land te spreken terwijl ze er wel wonen.
Van mijn part lopen ze te stotteren en te haperen, als ze maar interesse tonen. De smoes dat ze niet de mogelijkheid hadden en hard moesten werken en niet wisten hoe ze het moesten leren accepteer ik niet.

ps. Ga met je moeder naar het park. Wijs haar de zon aan en zeg: z-o-n.
Wijs naar n boom en zeg: b-o-o-m. Wijs naar de vijver en zeg: w-a-t-e-r............maak n begin en toon interesse. De houding die je nu hebt is zo gemakkelijk en onverschillig. Het niet weten hoe je jouw moeder iets moet leren en onderwijl de politiek de schuld geven is niet de goeie weg.


Taalinstituten waren er vroeger niet zoveel en die er waren, waren vol...:). Waar een wil is is inderdaad een weg, maar als je 16 uur per dag werkt en je wordt niet geholpen dan is er weinig weg...:).

ps: Smeur woont in principe al ruim 15 jaar in het buitenland, dus Nederlands leren is niet meer relevant. Je mist trouwens waar de discussie bij om ging. Nederlands leren is wat mij betreft belangrijker dan wat dan ook als vreemdeling zijnde. Van mij mag die e.6.000,- omhoog naar e.10.000,-. Waar het bij mij omging is dat Ebru de kikker (kon het niet laten) meent islamitische moeders neer te kunnen sabelen vanwege hun klederdracht, vanwege hun geloof, vanwege hun afkomst. Echt niet omdat zij de taal niet zo machtig zijn...:). Als zelfs Nederlanders geen begrip kunnen hebben voor haar houding dan zegt dat voldoende...:).

AnnemarieH
27-04-04, 08:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kom aub met iets beters, zo een domme reaktie maakt me stil.
Misschien wel goed voor je, kun je eens nadenken wat voor onzin je hier allemaal neerzet.

Zwarte Schaap
27-04-04, 09:07
Geplaatst door AnnemarieH
Misschien wel goed voor je, kun je eens nadenken wat voor onzin je hier allemaal neerzet. Mischien iets voor jou, na één dag nadenken kom je nog steeds niet verder dan nutteloze mededelingen.

AnnemarieH
27-04-04, 10:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien iets voor jou, na één dag nadenken kom je nog steeds niet verder dan nutteloze mededelingen.
Dat jij hier illegaal verblijft en continu op het forum kan vertoeven doordat je toch op andermans zak leeft, wil niet zeggen dat dat voor ons allemaal geldt.

Tomas
27-04-04, 10:33
Geplaatst door AnnemarieH
Dat jij hier illegaal verblijft en continu op het forum kan vertoeven doordat je toch op andermans zak leeft, wil niet zeggen dat dat voor ons allemaal geldt.

Als je toevallig op de juiste plek op deze aarde geboren bent, zou je verwachten dat dit juist tot dankbaarheid ipv kinderachtigheid stemt.

AnnemarieH
27-04-04, 10:49
Geplaatst door Tomas
Als je toevallig op de juiste plek op deze aarde geboren bent, zou je verwachten dat dit juist tot dankbaarheid ipv kinderachtigheid stemt.
Daar ben ik ook heel dankbaar voor. En ik wil dat graag zo houden voor mijn nakomelingen. Vandaar dat illegalen als Zwarte Schaap het land zsm dienen te verlaten.

Tomas
27-04-04, 10:51
Geplaatst door AnnemarieH
Daar ben ik ook heel dankbaar voor. En ik wil dat graag zo houden voor mijn nakomelingen. Vandaar dat illegalen als Zwarte Schaap het land zsm dienen te verlaten.

Aha.

Jouw nog niet eens geboren kroost is belangrijker dan Schaap? En waarom is dat dan?

AnnemarieH
27-04-04, 10:53
Geplaatst door Tomas
Aha.

Jouw nog niet eens geboren kroost is belangrijker dan Schaap? En waarom is dat dan?
We zijn nu eenmaal niet allemaal zo filantropisch ingesteld als jij, dat we driekwart van ons maandinkomen direct doneren aan de hulpbehoevenden. :p

Tomas
27-04-04, 10:56
Geplaatst door AnnemarieH
We zijn nu eenmaal niet allemaal zo filantropisch ingesteld als jij, dat we driekwart van ons maandinkomen direct doneren aan de hulpbehoevenden. :p

Het was al duidelijk dat je wat moeite hebt om vragen te begrijpen en nu blijkbaar ook al om ze te beantwoorden. Waarom is dat?

AnnemarieH
27-04-04, 11:06
Geplaatst door Tomas
Het was al duidelijk dat je wat moeite hebt om vragen te begrijpen en nu blijkbaar ook al om ze te beantwoorden. Waarom is dat?
Je bent waarschijnlijk zo van je eigen capaciteiten overtuigd dat je er nooit bent opgekomen dat het ook weleens aan de vragensteller zou kunnen liggen, of aan het feit dat sommige vragen niet de moeite waard zijn om te beantwoorden. :stout:

Tomas
27-04-04, 11:17
Geplaatst door AnnemarieH
Je bent waarschijnlijk zo van je eigen capaciteiten overtuigd dat je er nooit bent opgekomen dat het ook weleens aan de vragensteller zou kunnen liggen, of aan het feit dat sommige vragen niet de moeite waard zijn om te beantwoorden. :stout:

Ligt het nou aan mijn vraag of vindt je het niet de moeite waard?

Dutchguy
27-04-04, 11:28
Geplaatst door AnnemarieH
Daar ben ik ook heel dankbaar voor. En ik wil dat graag zo houden voor mijn nakomelingen. Vandaar dat illegalen als Zwarte Schaap het land zsm dienen te verlaten.

:moe:

~Panthera~
27-04-04, 11:38
Geplaatst door Dutchguy
:moe:
--------------

mee eens, noteer er voor mij ook ff 4. :moe: :moe: :moe: :moe:

~Panthera~
27-04-04, 11:38
Geplaatst door Dutchguy
:moe:
--------------

mee eens, noteer er voor mij ff 4. :moe: :moe: :moe: :moe:




PS.ging weer lekker, maar goed, doe maar 8, ook best. http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/kaffeetrinker_2.gif

Robbedoes
27-04-04, 11:55
Niet om Zwart Schaap, maar alle illegalen horen wel het land te verlaten.

Er zijn juridische procedures voor, en als iemand voor de wet illegaal is dient die persoon middels de wet het land te verlaten.
Mocht er voor individuele gevallen een uitzondering moeten komen, dan kan daar een verzoek voor ingediend worden.

Dus Zwart Schaap dient als elke illegaal ook de wet respecteren, dat wordt zelfs door de islam geëist.

taouanza
27-04-04, 12:02
Geplaatst door Robbedoes
Niet om Zwart Schaap, maar alle illegalen horen wel het land te verlaten.

Er zijn juridische procedures voor, en als iemand voor de wet illegaal is dient die persoon middels de wet het land te verlaten.
Mocht er voor individuele gevallen een uitzondering moeten komen, dan kan daar een verzoek voor ingediend worden.

Dus Zwart Schaap dient als elke illegaal ook de wet respecteren, dat wordt zelfs door de islam geëist.

Het zal wel aan het weer liggen maar :haha:

Goodnight
27-04-04, 12:15
Ben je er ff een paar dagen niet, wordt er volop gscholden en beledigd.
Moeders worden erbij betrokken, illegale Zwarte Schapen en weet ik veel wat niet.

Maar terug naar Ebru, kan een bewonderaar mij vertellen wat diegene in haar bewonderd?Iets wat haar onderscheid van diegene die ze met haar penstreken beschrijft...wantuh diplomaatje en mondje en vingertjes hebben we allemaal.

En kan een anti-Ebru concreet vertellen wat hem/haar zo tegenstaat in hetgeen zij dus neerpent?

Kan ik me beter een mening vormen en me dan vol overgave in de bloedige strijd storten.

Evian
27-04-04, 12:21
Geplaatst door Robbedoes
Niet om Zwart Schaap, maar alle illegalen horen wel het land te verlaten.

Er zijn juridische procedures voor, en als iemand voor de wet illegaal is dient die persoon middels de wet het land te verlaten.
Mocht er voor individuele gevallen een uitzondering moeten komen, dan kan daar een verzoek voor ingediend worden.

Dus Zwart Schaap dient als elke illegaal ook de wet respecteren, dat wordt zelfs door de islam geëist.


Daar heb je helemaal gelijk in. Zo moeten de illegale Engelsen ook het land van de Aboriginals (Australie, NZ) verlaten, en moeten de illegale Engelsen, illegale Fransen en illegale Nederlanders het land van de Indianen (Amerika) verlaten en de illegale Spanjaarden maken het helemaal bont; zij moeten heel Zuid en Midden Amerika verlaten! Nee, het democratische westen dat de mond vol heeft van verworven vrijheden en mensenrechten zet deze 'medemenselijkheid' even snel bij het grof vuil en confisqeren met een glimlach op de mond het land van andersgekleurden... Daarna stelt het juridische procedures in het leven om illegaliteit tegen te gaan. Fantastisch...:).

Tomas
27-04-04, 12:40
Geplaatst door Goodnight
Maar terug naar Ebru, kan een bewonderaar mij vertellen wat diegene in haar bewonderd?Iets wat haar onderscheid van diegene die ze met haar penstreken beschrijft...wantuh diplomaatje en mondje en vingertjes hebben we allemaal.

Bewonderen? Dat niet, maar een vrouwelijke vrouw met een grote bek valt me wel altijd op.

Al3arbi
27-04-04, 12:43
Geplaatst door Goodnight
Maar terug naar Ebru, kan een bewonderaar mij vertellen wat diegene in haar bewonderd?Iets wat haar onderscheid van diegene die ze met haar penstreken beschrijft...wantuh diplomaatje en mondje en vingertjes hebben we allemaal.

Bewonderen...:/

Ze kan leuk schrijven, maar a-4tjes volkalken met niet onderbouwde nonsens kan iedereen. Als we ons best doen that is. Zodra je vraagt om `n uitleg, is het rollen geblazen met die ogen. Een antwoord krijg je er niet uit, nou ja, hooguit de vraag waarom er geen vrouwen met Hijaab in topfuncties zitten. Alsof ik die mensen aanneem...:\

Goodnight
27-04-04, 13:14
Geplaatst door Tomas
Bewonderen? Dat niet, maar een vrouwelijke vrouw met een grote bek valt me wel altijd op.

Hmmm.....ik heb ook een grote mond als het moet maar het gaat er toch om wat diegene inhoudelijk te melden heeft?
Wat wil ze met die grote mond bereiken?
Wie bereikt ze met die grote mond?


Ik weet niet veel van haar, maar de enige collumn die ik heb gelezen vond ik niet bepaald bijdragen tot iets constructiefs ( als dat haar doel is natuurlijk, misschien is dat wel destructief).

En als je daar als moslim zijnde kritiek op levert word je al snel verweten dat je je als slachtoffer opstelt of niet met kritiek kan omgaan.

Maar als je een stier een rode lap voorhoudt zal die ook gaan briesen en in de aanval gaan.

Dus wat mij betreft als het om die grote mond gaat, dan kan ik wel 20 anderen opnoemen die dat ook hebben.Maar die krijgen niet eens 1/10 aandacht die zij nu krijgt.

Misschien moet ik maar eens meer van haar lezen om te begrijpen waar het dan aan ligt.Kan ik me ook meteen een mening vormen...

Al3arbi
27-04-04, 13:22
Geplaatst door Goodnight
Misschien moet ik maar eens meer van haar lezen om te begrijpen waar het dan aan ligt.Kan ik me ook meteen een mening vormen...


NL-x heeft `t al genoemd. Verbloeming van haar eigen falen op `n bepaald vlak. Wellicht `n ex die lid was van de Milli Gorus.

Tomas
27-04-04, 13:23
Geplaatst door Goodnight
Hmmm.....ik heb ook een grote mond als het moet maar het gaat er toch om wat diegene inhoudelijk te melden heeft?

Jij valt me ook op. En je hebt ook zelden iets inhoudelijks te melden. Dus...



Wat wil ze met die grote mond bereiken?
Wie bereikt ze met die grote mond?


Aandacht denk ik en soms denkt ze een punt te hebben. En heel soms denk ik ook dat ze een puntje heeft waar ik wat langer over nadenk dan. In een collumn van haar dacht ik voor het eerst serieus na over het dualistische bij de ex gastarbeiders die enerzijds hun doorm om terug te keren hebben opgegeven en anderzijds nooit echt de keuze hebben gemaakt om hier te blijven. Daar had ik niet eerder bij stilgestaan.



En als je daar als moslim zijnde kritiek op levert word je al snel verweten dat je je als slachtoffer opstelt of niet met kritiek kan omgaan.


De kritiek bestaat uit schelden. Net zoals met Ayaan. Dat is niet echt indrukwekkend als je daar geen behoefte aan hebt. Als jij iemand te keer ziet gaan tegen AJJ of noem 's iemand, dan denk jij toch ook niet: Goh, wat een scherpe kritiek?


Maar als je een stier een rode lap voorhoudt zal die ook gaan briesen en in de aanval gaan.

Ja, ja. Maar het wordt wel afgezaagd onderhand. Eentonig, saai en een beetje dommig onderhand.


Dus wat mij betreft als het om die grote mond gaat, dan kan ik wel 20 anderen opnoemen die dat ook hebben.Maar die krijgen niet eens 1/10 aandacht die zij nu krijgt.

Ik denk dat je de aandacht voor Ebru overdrijft.


Misschien moet ik maar eens meer van haar lezen om te begrijpen waar het dan aan ligt.Kan ik me ook meteen een mening vormen...

Doe dat. En ik verwacht een vrfrissende en intelligente scheldpartij.

Goodnight
27-04-04, 13:25
Geplaatst door Al3arbi
Bewonderen...:/

Ze kan leuk schrijven, maar a-4tjes volkalken met niet onderbouwde nonsens kan iedereen. Als we ons best doen that is. Zodra je vraagt om `n uitleg, is het rollen geblazen met die ogen. Een antwoord krijg je er niet uit, nou ja, hooguit de vraag waarom er geen vrouwen met Hijaab in topfuncties zitten. Alsof ik die mensen aanneem...:\

Maar toch schijnen er veel mensen te zijn doe heilig geloven in die nonsens en anderen die haar verketteren om die nonsens.
wat is voor jou hetgeen je je mening op baseert?

Al3arbi
27-04-04, 13:29
Geplaatst door Goodnight
Maar toch schijnen er veel mensen te zijn doe heilig geloven in die nonsens en anderen die haar verketteren om die nonsens.
wat is voor jou hetgeen je je mening op baseert?


Wie. Theo? Die kerel neemt zichzelf niet eens serieus. Die site is een grote stand-up show. En zij is waarschijnlijk de enige die daadwerkelijk serieus dingen schrijft. En daarmee overschat ze dus ook haar eigen belangrijkheidheid. De mensen die in haar geloven zijn wie, `t slag mensen Andries&Co, vraag `t `n gemiddelde Jan Modaal, niemand die haar naam kent. Haar boekt verkoopt ruk en ze loopt enkel te klagen over die Elena Simons met haar boek over Moslims e.d. Terwijl dat boek wel gretig aftrek vindt. Al `n half miljoen exemplaren. Waarom mensen zo in haar geloven is mij eerlijk gezegd niet zo duidelijk. Maar als je het haar vraagt krijg je ook geen antwoord. Tis `n hype, puntschoentjes.

Goodnight
27-04-04, 13:36
Geplaatst door Tomas
Jij valt me ook op. En je hebt ook zelden iets inhoudelijks te melden. Dus...

Ach laat ik het zo zeggen, dat zal wel aan het gezelschap hier liggen :ego:




Aandacht denk ik en soms denkt ze een punt te hebben. En heel soms denk ik ook dat ze een puntje heeft waar ik wat langer over nadenk dan. In een collumn van haar dacht ik voor het eerst serieus na over het dualistische bij de ex gastarbeiders die enerzijds hun doorm om terug te keren hebben opgegeven en anderzijds nooit echt de keuze hebben gemaakt om hier te blijven. Daar had ik niet eerder bij stilgestaan. wat was haar mening daarover?Want dat met de ene voet in het thuisland zitten en met de ander in Nederland en zodoende en een splagaat is al jaren bekend.




De kritiek bestaat uit schelden. Net zoals met Ayaan. Dat is niet echt indrukwekkend als je daar geen behoefte aan hebt. Als jij iemand te keer ziet gaan tegen AJJ of noem 's iemand, dan denk jij toch ook niet: Goh, wat een scherpe kritiek? ik heb ook anderen gezien die geloof ik niet aan het schelden waren maar gewoon kritiek op iets wat zij geschreven zou hebben, nu niet alle kritiek op 1 hoop gooien.Schelden komt trouwens van onmacht.








Ik denk dat je de aandacht voor Ebru overdrijft. als ik lees hoeveel topics er over haar zijn geschreven.




Doe dat. En ik verwacht een vrfrissende en intelligente scheldpartij.

Ik scheld nooit en als ik al iemand uitscheld is het op een beschaafde manier.tenzij ik met een echte oetlul te maken heb.

Goodnight
27-04-04, 13:40
Geplaatst door Al3arbi
Wie. Theo? Die kerel neemt zichzelf niet eens serieus. Die site is een grote stand-up show. En zij is waarschijnlijk de enige die daadwerkelijk serieus dingen schrijft. En daarmee overschat ze dus ook haar eigen belangrijkheidheid. De mensen die in haar geloven zijn wie, `t slag mensen Andries&Co, vraag `t `n gemiddelde Jan Modaal, niemand die haar naam kent. Haar boekt verkoopt ruk en ze loopt enkel te klagen over die Elena Simons met haar boek over Moslims e.d. Terwijl dat boek wel gretig aftrek vindt. Al `n half miljoen exemplaren. Waarom mensen zo in haar geloven is mij eerlijk gezegd niet zo duidelijk. Maar als je het haar vraagt krijg je ook geen antwoord. Tis `n hype, puntschoentjes.

Ik zag een tijdje terug toevallig een aflevering van voorheen Girls.
Vond het een beetje aanstellertje....ma goed lopen er wel meer van rond.
Maar ik hoor niets van diegenen die haar zo fantsatisch vinden.Ik wil zo graag weten waarom ze haar zo goed vinden.

bedoel je dat prentenboekje?Van die Elena Simons?

iedereen verdient aan moslims behalve de moslims zelf :moe:

En wat is er mis met puntschoentjes? :ego:
heb ze al jaaaaaren hoor!

Tomas
27-04-04, 13:43
Geplaatst door Goodnight
Ach laat ik het zo zeggen, dat zal wel aan het gezelschap hier liggen :ego:


Ja, ja.. Dat weet ik. Het ligt nooti aan de Moslim.


wat was haar mening daarover?Want dat met de ene voet in het thuisland zitten en met de ander in Nederland en zodoende en een splagaat is al jaren bekend.

Het zal al wel langer bekend zijn, maar ik had zelf nooit stilgestaan bij dat dualistische, dat tegenstrijdige gevoel dat er moet zijn als je dus stilzwijgend je droom om terug te keren opgeeft. Dat is niet exact hetzelfde als de spagaat waar jij het nu over hebt. Dat is mogelijk een gevolg.


ik heb ook anderen gezien die geloof ik niet aan het schelden waren maar gewoon kritiek op iets wat zij geschreven zou hebben, nu niet alle kritiek op 1 hoop gooien.Schelden komt trouwens van onmacht.

Daar heb ik dan overheen gelezen, zekers. Maar psychoanalyses van haar problemen schaar ik ook voro 't gemak onder schelden.


als ik lees hoeveel topics er over haar zijn geschreven.

Maroc.nl is Nederland niet. En iedere Moslimbasher is hier populair. Dat moet je weten onderhand.


Ik scheld nooit en als ik al iemand uitscheld is het op een beschaafde manier.tenzij ik met een echte oetlul te maken heb.

Je bent te lief.

Al3arbi
27-04-04, 13:46
Geplaatst door Goodnight
Ik zag een tijdje terug toevallig een aflevering van voorheen Girls.
Vond het een beetje aanstellertje....ma goed lopen er wel meer van rond.
Maar ik hoor niets van diegenen die haar zo fantsatisch vinden.Ik wil zo graag weten waarom ze haar zo goed vinden.

bedoel je dat prentenboekje?Van die Elena Simons?

iedereen verdient aan moslims behalve de moslims zelf :moe:

En wat is er mis met puntschoentjes? :ego:
heb ze al jaaaaaren hoor!

Mohiem, van haar krijg je enkel wat als `t op papier moet en dan nog zonder enige onderbouwing. En diegene die haar adoreren kunnen dat niet uitleggen zonder te vallen in xenofobisch geleuter. Dat boekje van die Simons schijnt leuk te zijn, heb het gister gekocht. Nu nog ff tijd vinden om `t ff door te sjeesjen. Btw, jij bent stoer met je puntschoentjes, ook al fan geworden van teenslippers. *Schakeloveropplayedouthypeshit*

Zwarte Schaap
27-04-04, 13:55
Geplaatst door AnnemarieH
Dat jij hier illegaal verblijft en continu op het forum kan vertoeven doordat je toch op andermans zak leeft, wil niet zeggen dat dat voor ons allemaal geldt. Hoe weet jij nou of ik op andermans zak leef? Waar denk je dat ik nu zit en wat denk je dat ik nu aan het doen ben? Ik verdien nog altijd mijn eigen geld zonder een cent op kosten van anderen te hoeven leven.

En voor de anderen die commentaar hebben over mijn illegaliteit, dat krijg je van de nieuwe vreemdelingenwet dat ze iemand illegaal kunnen verklaren terwijl ik hier al meer dan 30 jaar leef en woon. Of ze nou een fout gemaakt hebben of niet dat intresseert ze niet, je wordt gewoon op de grote administratieve puinhoop gegooid en de rest mag je zelf uitzoeken via lange juridische procedures. Met dank aan Pim en kornuiten, gossie wat een voortvarendheid van mevrouw Verdonk en haar IND.

Anyhow van mij zul je nog lang niet af zijn en je nakomelingen zullen geen schade ondervinden van mijn aanwezigheid.

Nu mag je weer tot de orde van de dag terugkeren.

Goodnight
27-04-04, 13:57
Geplaatst door Tomas
Ja, ja.. Dat weet ik. Het ligt nooti aan de Moslim.
beticht je mij van slachtoffergedrag????




Het zal al wel langer bekend zijn, maar ik had zelf nooit stilgestaan bij dat dualistische, dat tegenstrijdige gevoel dat er moet zijn als je dus stilzwijgend je droom om terug te keren opgeeft. Dat is niet exact hetzelfde als de spagaat waar jij het nu over hebt. Dat is mogelijk een gevolg. een triest gevoel lijkt me dat: je bent hier zodat je een betere toekomst kan opbouwen in eigen land en voor je het weet zijn er enkele decennia verstreken en moet je onder ogen zien dat waar je voor gewerkt hebt en naartoe hebt geleefd niets anders zal worden dan een vervolgen droom......




Daar heb ik dan overheen gelezen, zekers. Maar psychoanalyses van haar problemen schaar ik ook voro 't gemak onder schelden. echt genuanceerd ben je dus niet.




Maroc.nl is Nederland niet. En iedere Moslimbasher is hier populair. Dat moet je weten onderhand. is een weerspiegeling van de maatschappij.En het MDI is het niet met je eens ben ik bang.




Je bent te lief. Dat zeggen ze nou altijd, misschien moet ik ook een bitcherige collumn gaan schrijven.....

Goodnight
27-04-04, 13:59
Geplaatst door Al3arbi
Mohiem, van haar krijg je enkel wat als `t op papier moet en dan nog zonder enige onderbouwing. En diegene die haar adoreren kunnen dat niet uitleggen zonder te vallen in xenofobisch geleuter. Dat boekje van die Simons schijnt leuk te zijn, heb het gister gekocht. Nu nog ff tijd vinden om `t ff door te sjeesjen. Btw, jij bent stoer met je puntschoentjes, ook al fan geworden van teenslippers. *Schakeloveropplayedouthypeshit*

Nee door de puntschoenen ben ik nu een vermogen kwijt aan pedicure dus teenslippers komen nog niet aan de orde.
Wil graag een samenvatting van dat Moslim boekje van Elena...heb je al wat besteld?Een button die je aan een meisje kan geven die j de discotheek mee in loodst?

Goodnight
27-04-04, 14:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoe weet jij nou of ik op andermans zak leef? Waar denk je dat ik nu zit en wat denk je dat ik nu aan het doen ben? Ik verdien nog altijd mijn eigen geld zonder een cent op kosten van anderen te hoeven leven.

En voor de anderen die commentaar hebben over mijn illegaliteit, dat krijg je van de nieuwe vreemdelingenwet dat ze iemand illegaal kunnen verklaren terwijl ik hier al meer dan 30 jaar leef en woon. Of ze nou een fout gemaakt hebben of niet dat intresseert ze niet, je wordt gewoon op de grote administratieve puinhoop gegooid en de rest mag je zelf uitzoeken via lange juridische procedures. Met dank aan Pim en kornuiten, gossie wat een voortvarendheid van mevrouw Verdonk en haar IND.

Anyhow van mij zul je nog lang niet af zijn en je nakomelingen zullen geen schade ondervinden van mijn aanwezigheid.

Nu mag je weer tot de orde van de dag terugkeren.

he dat probleem had ik ook bijna ZS, moest bijna op zoek gaan naar iemand die papieren voor me wilde maken.
Ik was vergeten mijn verblijfsvergunning ( ja ja ik heb geen NL paspoort) te verlengen.Heeft me een halfjaar gekost om dat in orde te krijgen en alleen omdat ik een hele aardige mijnheer trof die niet al te moeilijk deed.

Sjees was ik bijna illigaal geweest.

Tomas
27-04-04, 14:04
Geplaatst door Goodnight
beticht je mij van slachtoffergedrag????


Betichten is het woord niet. Ik bevestig slechts je gemoedstoestand.


een triest gevoel lijkt me dat: je bent hier zodat je een betere toekomst kan opbouwen in eigen land en voor je het weet zijn er enkele decennia verstreken en moet je onder ogen zien dat waar je voor gewerkt hebt en naartoe hebt geleefd niets anders zal worden dan een vervolgen droom......

Ja, dat leek mij dus ook. Ik kon me daar wel iets bij voorstellen. En ook b.v. dat je er liever niet over nadenkt en het weg probeert te stoppen. Ik moet toegeven dat Ebruutje dat wat minder vriendelijk verwoorde.


echt genuanceerd ben je dus niet.

Nee, zekers niet.


is een weerspiegeling van de maatschappij.En het MDI is het niet met je eens ben ik bang.

Maroc.n is echt geen weerspiegeling van de maatschappij. Zeker niet van de mijne. Het verband met het MDI ontgaat me nu even compleet.


Dat zeggen ze nou altijd, misschien moet ik ook een bitcherige collumn gaan schrijven.....

Dan heb je mij in ieder geval als geinteresseerde lezer.

Maar hoe is' t met je collegaatje trouwens?

Goodnight
27-04-04, 14:09
Geplaatst door Tomas


Dan heb je mij in ieder geval als geinteresseerde lezer.

Maar hoe is' t met je collegaatje trouwens?

:strik: mijn eerste lezer! wow!!

Collegaatje is gewoon terug bij haar vriendje.Is totaal verder niets veranderd :moe:

Ik heb mijn handen ervan afgetrokken in ieder geval.Leek me wel zo verstandig :student:

Al3arbi
27-04-04, 14:12
Geplaatst door Goodnight
Nee door de puntschoenen ben ik nu een vermogen kwijt aan pedicure dus teenslippers komen nog niet aan de orde.
Wil graag een samenvatting van dat Moslim boekje van Elena...heb je al wat besteld?Een button die je aan een meisje kan geven die j de discotheek mee in loodst?

Vergeet die puntschoenen, vergeet die teenslippers. Fok alles, blote voeten over `n grindpaadje, en `n laag eelt op je hielen. Ik ga na `t weekend er ff in lezen. Daarna post ik die die uitgebreide recensie die mensen normaal van me gewend zijn. Maar achterkant vond ik wel lauk om te lezen. Belooft veel goeds. Best wel fout van me eigenlijk, heb dat boek van Umar hier ook liggen, maar `kkijk er niet eens naar om...:cheefbek:

Moslims zijn trouwens bitches, klagen overal over.

Goodnight
27-04-04, 14:16
Geplaatst door Al3arbi
Vergeet die puntschoenen, vergeet die teenslippers. Fok alles, blote voeten over `n grindpaadje, en `n laag eelt op je hielen. Ik ga na `t weekend er ff in lezen. Daarna post ik die die uitgebreide recensie die mensen normaal van me gewend zijn. Maar achterkant vond ik wel lauk om te lezen. Belooft veel goeds. Best wel fout van me eigenlijk, heb dat boek van Umar hier ook liggen, maar `kkijk er niet eens naar om...:cheefbek:

Moslims zijn trouwens bitches, klagen overal over.

Dan ben ik meer geld aan pedicure kwijt.:vreemd:

Ik ben benieuwd, dan weet ik of ik geld aan uit moet geven of niet.

ja sorry, eens een soussia always a soussia.