PDA

Bekijk Volledige Versie : Amsterdam beste stad om te wonen...



plexus
26-04-04, 11:58
UTRECHT Amsterdam is de aangenaamste stad om te wonen,zo blijkt uit de Atlas voor Gemeenten.Op de ranglijst staat Utrecht als tweede geklasseerd,gevolgd door Amstelveen.Op de vijftigste,tevens
laatste plaats,staat Heerlen.

De atlas is gebaseerd op een aantal criteria die de aantrekkelijkheid van een stad meten.Zo wordt er gelet op het culturele aanbod,openingstijden van de horeca,bereikbaarheid en de zogeheten
scenes van bohémiens en homo's.

Op culinair gebied moet Amsterdam zijn meerdere erkennen in Maastricht.Emmen is de slechtst bereikbare stad,maar
tevens de veiligste,meldt de atlas.

---

uiteraard :lole:

Bofko
26-04-04, 12:05
Geen wonder dat er zoveel allochtonen in Amsterdam wonen

plexus
26-04-04, 12:25
iedereen is welkom in A'dam..behalve die brabanders en enkele van die limburgers.. :D

Bofko
26-04-04, 12:40
Geplaatst door plexus
iedereen is welkom in A'dam..behalve die brabanders en enkele van die limburgers.. :D

Heej, bende gij nou godnondeju heulemaol besodemietert!

Ik denk als de tekst 'wonen' vervangen wordt door 'vertoeven' dit artikel veel beter aansluit bij de belevingswereld van de meeste mensen.
Je geniet even van Amsterdam en daarna ben je weer weg.

TFOE
26-04-04, 13:12
:duim: AM*DAM!
:ego: Mijn stad

Alle mensen van buiten Am*dam moeten eerst n inburgingscursus doen om onze mooie stad te kunnen bezoeken.
:melig2: Met name voor verRotterdammers gelden strenge toelatings eisen.

Bofko
26-04-04, 13:16
Geplaatst door TFOE
:duim: AM*DAM!
:ego: Mijn stad

Alle mensen van buiten Am*dam moeten eerst n inburgingscursus doen om onze mooie stad te kunnen bezoeken.
:melig2: Met name voor verRotterdammers gelden strenge toelatings eisen.

Die jonge Rotterdamse voetballers die vorige week in elkaar geslagen zijn hadden zeker geen inburgeringscursus gedaan ?

TFOE
26-04-04, 13:31
Geplaatst door Bofko
Die jonge Rotterdamse voetballers die vorige week in elkaar geslagen zijn hadden zeker geen inburgeringscursus gedaan ?

:hihi: Ze waren gezakt.......

freya
26-04-04, 14:32
Geplaatst door plexus
UTRECHT Amsterdam is de aangenaamste stad om te wonen,zo blijkt uit de Atlas voor Gemeenten.Op de ranglijst staat Utrecht als tweede geklasseerd,gevolgd door Amstelveen.Op de vijftigste,tevens
laatste plaats,staat Heerlen.

De atlas is gebaseerd op een aantal criteria die de aantrekkelijkheid van een stad meten.Zo wordt er gelet op het culturele aanbod,openingstijden van de horeca,bereikbaarheid en de zogeheten
scenes van bohémiens en homo's.

Op culinair gebied moet Amsterdam zijn meerdere erkennen in Maastricht.Emmen is de slechtst bereikbare stad,maar
tevens de veiligste,meldt de atlas.

---

uiteraard :lole:

Dat was toch al algemeen bekend :ego:

Wortel
26-04-04, 15:50
Een onderzoekje door grachtengordeldieren, zeker.

Ach, wie de werkelijke schoonheid van de Koopgoot, het Stationsplein, de Beijerlandselaan en de markt op het Afrikaanderplein heeft mogen aanschouwen en doorgronden hoeft toch nooit naar Amsterdam. :verliefd:

Voorts vind ik het van Rotterdammers heel prettig dat ze altijd zo bescheiden blijven. :ego:

taouanza
26-04-04, 16:23
Geplaatst door plexus
UTRECHT Amsterdam is de aangenaamste stad om te wonen,zo blijkt uit de Atlas voor Gemeenten.Op de ranglijst staat Utrecht als tweede geklasseerd,gevolgd door Amstelveen.Op de vijftigste,tevens
laatste plaats,staat Heerlen.

De atlas is gebaseerd op een aantal criteria die de aantrekkelijkheid van een stad meten.Zo wordt er gelet op het culturele aanbod,openingstijden van de horeca,bereikbaarheid en de zogeheten
scenes van bohémiens en homo's.

Op culinair gebied moet Amsterdam zijn meerdere erkennen in Maastricht.Emmen is de slechtst bereikbare stad,maar
tevens de veiligste,meldt de atlas.

---

uiteraard :lole:

goh en er wonen toch zoveel buitenlanders hoe kan het dan nog aangenaam zijn?:rolleyes:

Rabi'ah.
26-04-04, 16:41
Geplaatst door plexus
UTRECHT Amsterdam is de aangenaamste stad om te wonen,zo blijkt uit de Atlas voor Gemeenten.Op de ranglijst staat Utrecht als tweede geklasseerd,gevolgd door Amstelveen.Op de vijftigste,tevens
laatste plaats,staat Heerlen.

De atlas is gebaseerd op een aantal criteria die de aantrekkelijkheid van een stad meten.Zo wordt er gelet op het culturele aanbod,openingstijden van de horeca,bereikbaarheid en de zogeheten
scenes van bohémiens en homo's.

Op culinair gebied moet Amsterdam zijn meerdere erkennen in Maastricht.Emmen is de slechtst bereikbare stad,maar
tevens de veiligste,meldt de atlas.

---

uiteraard :lole:


Hehehehehehehehe.......oud nieuws idd :strik: :D
Alleen zijn ze vergeten erbij te zetten dat de Bijlmer (zeker nu in de zomer) de beste buurt is :ego:



:wohaa: :wohaa:

Rabi'ah.
26-04-04, 16:43
Geplaatst door taouanza
goh en er wonen toch zoveel buitenlanders hoe kan het dan nog aangenaam zijn?:rolleyes:

Juist daarom Taouanza, juist daarom...... :wink: :fpiraat:

freya
26-04-04, 17:32
Geplaatst door Rabi'ah.

Alleen zijn ze vergeten erbij te zetten dat de Bijlmer (zeker nu in de zomer) de beste buurt is :ego:


:haha: je bedoelt die enclave voorbij Diemen, alleen vebonden met Amstedam met een metrotunneltje? :p :fpuh: :fpiraat:


De Pijp is toonaangevend :ego:

freya
26-04-04, 17:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Juist daarom Taouanza, juist daarom...... :wink: :fpiraat:

Zeker weten, zonder al die verschillende nationaliteiten zou het hier een dooie boel zijn.:verward:

Rabi'ah.
26-04-04, 17:41
Geplaatst door freya
:haha: je bedoelt die enclave voorbij Diemen, alleen vebonden met Amstedam met een metrotunneltje? :p :fpuh: :fpiraat:


De Pijp is toonaangevend :ego:

Nee, ik bedoel die bruisende, jonge, vol cultureel talent op hoog niveau zittende wijk met tientallen nationaliteiten uit alle werelddelen. :strik: :ego:

Dit i.t.t. bepaalde achterbuurten tussen het Centrum van Adam en Adam-Zuid, die slechts bewoond worden door verlopen krakers, asociale allochtonen, aan drugs verslaafde autochtonen en dames van lichte zeden. :fpuh:

Op enkele uitzonderingen na dan. :strik: :wink: :tover:

Groetjes,

Rabiah..

Rabi'ah.
26-04-04, 17:41
Oeps, dubbelpost

Up/vorige pagina

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=94680

Jane Doe
27-04-04, 22:02
Moet Amsterdam het hebben van het cultuleer aanbod? Ja we worden overspoeld door halve illie's, krakers en junken. De wijken zijn aan het verloederen, het leven is er duur, er is woningnood, er is een 3 maanden lange wachtlijst voor een parkeervergunning en bovendien is het gewoon veel te druk.

Nee geef mij maar Amsterdam!

Rabi'ah.
29-04-04, 12:23
Geplaatst door Jane Doe
Moet Amsterdam het hebben van het cultuleer aanbod? Ja we worden overspoeld door halve illie's, krakers en junken. De wijken zijn aan het verloederen, het leven is er duur, er is woningnood, er is een 3 maanden lange wachtlijst voor een parkeervergunning en bovendien is het gewoon veel te druk.

Nee geef mij maar Amsterdam!

:rolleyes:

GroteWolf
29-04-04, 13:49
Hmmm.....nog niet zo lang geleden mochten mensen hun eigen wijk een cijfer tussen 0 en 10 geven. Op Zuid, Centrum, Jordaan en Watergraafsmeer na vonden alle bewoners hun wijk een onvoldoende waard. Dus als je het de bewoners vraagt...

Rabi'ah.
29-04-04, 13:51
Geplaatst door GroteWolf
Hmmm.....nog niet zo lang geleden mochten mensen hun eigen wijk een cijfer tussen 0 en 10 geven. Op Zuid, Centrum, Jordaan en Watergraafsmeer na vonden alle bewoners hun wijk een onvoldoende waard. Dus als je het de bewoners vraagt...

Ik geef de Bijlmer een 8,5. :strik: :ego: :fpuh:

David
29-04-04, 13:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik geef de Bijlmer een 8,5. :strik: :ego: :fpuh:


Ik geef de Baarsjes een 9!

Rabi'ah.
29-04-04, 14:06
Geplaatst door David
Ik geef de Baarsjes een 9!

Achja, verschil moet er zijn he? :rolleyes: :hihi: :p

vlegeltje
29-04-04, 16:03
Geplaatst door plexus
UTRECHT
De atlas is gebaseerd op een aantal criteria die de aantrekkelijkheid van een stad meten.


En 1 van die criteria is: hoe dichter bij de kust, hoe meer punten.

Nou, lekker belangrijk. Utrecht krijgt meer punten dan Nijmegen, want ligt dichter bij de kust. :rolleyes:

Nijmegen, oudste stad van nederland:


http://members.lycos.nl/sharethepassion/_pics/nijmegen.jpg

Bofko
29-04-04, 16:08
Geplaatst door vlegeltje
En 1 van die criteria is: hoe dichter bij de kust, hoe meer punten.

Nou, lekker belangrijk. Utrecht krijgt meer punten dan Nijmegen, want ligt dichter bij de kust. :rolleyes:

Nijmegen, oudste stad van nederland:



Maastricht is volgens mij ouder.

vlegeltje
29-04-04, 16:14
Geplaatst door Bofko
Maastricht is volgens mij ouder.

Nietes.

Heeft de stads-archeoloog van Maastricht een tijdje terug zelf toe moeten geven.

1900 jaar geleden was Nijmegen een officiele romeinse stad. :tik:

Bofko
29-04-04, 16:18
Geplaatst door vlegeltje
Nietes.

Heeft de stads-archeoloog van Maastricht een tijdje terug zelf toe moeten geven.

1900 jaar geleden was Nijmegen een officiele romeinse stad. :tik:

Had Nijmegen dan vroeger ook veel meer beschaving dan nu ?

vlegeltje
29-04-04, 16:38
Geplaatst door Bofko
Had Nijmegen dan vroeger ook veel meer beschaving dan nu ?

Beschaving?
Aan dat soort smeerlapperij doen wij niet mee :ego:

Bofko
29-04-04, 16:48
Geplaatst door vlegeltje
Beschaving?
Aan dat soort smeerlapperij doen wij niet mee :ego:

Klopt! Heb ik gelezen in de roman ´Vallende Ouders´ van AFT Van der Heijden.

vlegeltje
29-04-04, 16:52
Geplaatst door Bofko
Klopt! Heb ik gelezen in de roman ´Vallende Ouders´ van AFT Van der Heijden.

Lees jij dat soort boeken?

Viezerik. :kwaad:

TFOE
29-04-04, 16:52
Bofko en Vlegeltje:

:rotpc: Jullie raken teveel off topic! Het is de bedoeling dat je ons Am*dammers :handbang: feliciteerd en ons hulde brengt! :melig2:
Dus geen postings over onbeduidende plaatsjes als Nijmegen en Maastricht.......

vlegeltje
29-04-04, 16:58
Geplaatst door TFOE
Bofko en Vlegeltje:

:rotpc: Jullie raken teveel off topic! Het is de bedoeling dat je ons Am*dammers :handbang: feliciteerd en ons hulde brengt! :melig2:
Dus geen postings over onbeduidende plaatsjes als Nijmegen en Maastricht.......

Nijmegen heeft de grootste terras dichtheid van alle steden in Nederland.

"Amsterdammers hebben een goed hart. Het zou alleen gekookt aan een touwtje van hun rug moeten hangen. Zodat de honden erbij kunnen."
Jules Deelder :duim:

Bofko
29-04-04, 17:00
Geplaatst door vlegeltje
Lees jij dat soort boeken?

Viezerik. :kwaad:

Het zij zo. Je moet toch dit soort boeken gelezen hebben om wat meer te weten te komen over de Nijmeegse ziel.

vlegeltje
29-04-04, 17:30
Geplaatst door Bofko
Het zij zo. Je moet toch dit soort boeken gelezen hebben om wat meer te weten te komen over de Nijmeegse ziel.

Ik ga nu asperges schillen :)

850
29-04-04, 17:33
Geplaatst door vlegeltje
Ik ga nu asperges schillen :)

Gecondoleerd.

850
29-04-04, 17:36
Geplaatst door vlegeltje
"Amsterdammers hebben een goed hart. Het zou alleen gekookt aan een touwtje van hun rug moeten hangen. Zodat de honden erbij kunnen."
Jules Deelder :duim:

:ego: Aldus n verRotterdammer..........dat gespuis wordt aan de Am*damse stadspoorten tegengehouden.

n8melodie
29-04-04, 18:18
Geplaatst door 850
:ego: Aldus n verRotterdammer..........dat gespuis wordt aan de Am*damse stadspoorten tegengehouden.

Eerder door de Amsterdamse verkeersopstoppingen. Wat een stad om te rijden. :maf3:

vlegeltje
29-04-04, 19:15
De asperges waren heerlijk.

Gesmolten boter erover.

Gekookt eitje erbij.

:p