PDA

Bekijk Volledige Versie : Verbieden van zwarte (Islamitsche) scholen is ondoenlijk, zegt hoogleraar staatsrecht



Zwarte Schaap
26-04-04, 12:00
'Verbieden van zwarte scholen is ondoenlijk'

Van onze verslaggeefster Margreet Vermeulen

AMSTERDAM - De oprichting van nieuwe zwarte scholen verbieden, is vrijwel ondoenlijk. Dat zegt Ben Vermeulen, hoogleraar staatsrecht en lid van de Onderwijsraad. Hij reageert op het voorstel van het kabinet om nieuwe scholen alleen toe te staan als ze ten minste 20 procent leerlingen hebben zonder leerachterstand.

'Dat betekent dat je geen nieuwe school kunt oprichten in een achterstandswijk waar 90 procent van de bevolking allochtoon is. Want waar moet zo'n school die 20 procent kinderen zonder achterstand vandaan halen?'

De hoogleraar benadrukt dat bij de stichting van nieuwe scholen totaal onbekend is wie zich voor die school zullen aanmelden. 'Laat staan dat je kunt beoordelen of sprake is van kinderen met een leerachterstand. Dat zal veelal pas achteraf blijken. Maar dan staat de school er al.'

Bron: de Volkskrant 26/04/04

GroteWolf
26-04-04, 12:56
ITT de Sharia kunnen Nederlandse wetten veranderd worden. Overigens vind ik dat er iig sprake van gelijke behandeling moet zijn: Geen scholen meer op levensbeschouwelijke grondslag. Dat zou ik te verdedigen vinden.

Het toestaan van Islamitische scholen betekent in feite het instemmen in een tweedeling van de maatschappij. Zoals op Cyprus bijvoorbeeld.

BniMakaada
26-04-04, 13:14
Geplaatst door GroteWolf
ITT de Sharia kunnen Nederlandse wetten veranderd worden. Overigens vind ik dat er iig sprake van gelijke behandeling moet zijn: Geen scholen meer op levensbeschouwelijke grondslag. Dat zou ik te verdedigen vinden.

Het toestaan van Islamitische scholen betekent in feite het instemmen in een tweedeling van de maatschappij. Zoals op Cyprus bijvoorbeeld.

Meneer of mevrouw heeft van de week het nieuws gevolgd en weet nu wat een referendum is en hoe de situatie van de Cypryoten (Grieken = rijker, Turken = arm) in elkaar steekt.

Met die gigantische hoeveelheid kennis gaat hij/zij opeens de vergelijking trekken tussen een schooltje in een nietszeggend buurtje vergelijken met een internationaal conflict waar heel de wereld (EU, VN etc etc) mee bezig is om op te lossen.

:jammer:

freya
26-04-04, 14:43
Geplaatst door BniMakaada
Meneer of mevrouw heeft van de week het nieuws gevolgd en weet nu wat een referendum is en hoe de situatie van de Cypryoten (Grieken = rijker, Turken = arm) in elkaar steekt.

Met die gigantische hoeveelheid kennis gaat hij/zij opeens de vergelijking trekken tussen een schooltje in een nietszeggend buurtje vergelijken met een internationaal conflict waar heel de wereld (EU, VN etc etc) mee bezig is om op te lossen.

:jammer:

:hihi:

TFOE
26-04-04, 15:19
Aan BniMakaada:

Meneer of mevrouw BniMakaada heeft van de week het nieuws gevolgd en weet nu wat een referendum is en hoe de situatie van de Cypryoten (Grieken = rijker, Turken = arm) in elkaar steekt.

Met die gigantische hoeveelheid kennis gaat hij/zij opeens de
posting van GroteWolf aanvallen...........