PDA

Bekijk Volledige Versie : Mensen bouwen persoonlijke band op met pc



Bofko
27-04-04, 08:27
Mensen bouwen persoonlijke band op met pc

AMSTERDAM - Mensen zijn geneigd om een persoonlijke band op te bouwen met een bepaalde computer, dit zeggen onderzoekers van de Pennsylvania State University in de Verenigde Staten. Mensen zijn zelfs bereid om te wachten, bijvoorbeeld in openbare gelegenheden, totdat een specifieke computer vrij is.

"We behandelen computers alsof ze gevoel hebben, ondanks het feit dat we diep van binnen weten dat ze voorgeprogrammeerd zijn door mensen.", aldus Professor Shyam Sundar.

Volgens de professor zouden computerbouwers en advertentiemakers kunnen leren van het onderzoek: "Adverteerders zouden hiervan kunnen profiteren door pc's te portretteren als iets waarmee je een langdurige en sterke band kunt ontwikkelen. Nu worden ze voorgesteld als makkelijk te vervangen apparaten."

www.nu.nl

---------------------------------------------------------------------
Nog wat tips voor PC-bouwers om de interactie tussen gebruiker en PC te versterken:
- Maak de computer aaibaar. Iedere dag een aaitje geven en hij beloont je met kortere response-tijden
- Praat er zachtjes tegen. Het scherm krijgt dan even een rood kleurtje.

plexus
27-04-04, 09:07
die van mij heet Layla.. :roker:

freya
27-04-04, 09:12
Geplaatst door Bofko
Mensen zijn zelfs bereid om te wachten, bijvoorbeeld in openbare gelegenheden, totdat een specifieke computer vrij is.

www.nu.nl


Die mensen zijn waarschijnlijk meer gehecht aan een bepaalde plek in de ruimte. Als je de verschillende PC's omwisselt, zullen ze het niet merken.

Zodra ik een snellere met meer geheugen kan krijgen is het toch echt :zwaai:

Bofko
27-04-04, 09:19
Geplaatst door freya
Die mensen zijn waarschijnlijk meer gehecht aan een bepaalde plek in de ruimte. Als je de verschillende PC's omwisselt, zullen ze het niet merken.

Zodra ik een snellere met meer geheugen kan krijgen is het toch echt :zwaai:

Doe je dan ook een andere email-provider ?

freya
27-04-04, 09:27
Geplaatst door Bofko
Doe je dan ook een andere email-provider ?

:( moet je daar nu weer over beginnen, net nu ik een aan een kopje koffie begin? :kwaad:

taouanza
27-04-04, 09:57
Geplaatst door freya
:( moet je daar nu weer over beginnen, net nu ik een aan een kopje koffie begin? :kwaad:


Soms heb je goeie ideeen.:)

~Panthera~
27-04-04, 10:28
Geplaatst door plexus
die van mij heet Layla.. :roker:
--------------------------


Die van mij heet: alsjehetgvdnietdoetvandaagkrijgjeeendoodschop.:rok er:

plexus
27-04-04, 10:42
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------


Die van mij heet: alsjehetgvdnietdoetvandaagkrijgjeeendoodschop.:rok er:


misschien moet je een keer met /alsjehetgvdnietdoetvandaagkrijgjeeendoodschop/ praten ofzo..misschien heeft deze wel issues :hihi:

Bofko
27-04-04, 10:47
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------


Die van mij heet: alsjehetgvdnietdoetvandaagkrijgjeeendoodschop.:rok er:

En hoe is het vandaag met mijn lieve alsjehetgvdnietdoetvandaagkrijgjeeendoodschop ? :staart:

~Panthera~
27-04-04, 10:49
Geplaatst door plexus
misschien moet je een keer met /alsjehetgvdnietdoetvandaagkrijgjeeendoodschop/ praten ofzo..misschien heeft deze wel issues :hihi:
-----------------


:D Tegen de tijd dat ik klaar ben met die "lieverd" dan heeft ie geen issues meer. :hihi:

~Panthera~
27-04-04, 10:50
Geplaatst door Bofko
En hoe is het vandaag met mijn lieve alsjehetgvdnietdoetvandaagkrijgjeeendoodschop ? :staart:
-------------

K vroeg het net: "hijisfijn" murmelde hij, net voordat ie zijn dagelijkse doodschop kreeg. :hihi:

Bofko
27-04-04, 10:55
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

K vroeg het net: "hijisfijn" murmelde hij , net voordat ie zijn dagelijkse doodschop kreeg. :hihi:

Het is wel prettig denk ik om zo'n apparaat als mannelijk te beschouwen, niet ?

~Panthera~
27-04-04, 10:58
Geplaatst door Bofko
Het is wel prettig denk ik om zo'n apparaat als mannelijk te beschouwen, niet ?
---------------

:lol: Heerlijk ! je moet toch ergens je frustratie op kwijt ? :hihi:

PS.Hoe heet die van jou ? :roker:

Bofko
27-04-04, 10:59
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

:lol: Heerlijk ! je moet toch ergens je frustratie op kwijt ? :hihi:

PS.Hoe heet die van jou ? :roker:

Clovis

~Panthera~
27-04-04, 11:01
Geplaatst door Bofko
Clovis
------------------

:lekpuh: Zie je wel ? :stout:



Maar zonder gekheid: er zit toch niemand hier tegen zijn pc te lullen he ? :eek:

Dutchguy
27-04-04, 11:12
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

:lekpuh: Zie je wel ? :stout:



Maar zonder gekheid: er zit toch niemand hier tegen zijn pc te lullen he ? :eek:

eeeehh..... ik kriebel hem wel af en toe even onder de monitor.

~Panthera~
27-04-04, 11:15
Geplaatst door Dutchguy
eeeehh..... ik kriebel hem wel af en toe even onder de monitor.
-------------


OHmygoodnessdotcom. :schok:

:D

Bofko
27-04-04, 11:15
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

:lekpuh: Zie je wel ? :stout:



Maar zonder gekheid: er zit toch niemand hier tegen zijn pc te lullen he ? :eek:

Als ik teveel onverwachte popups krijg of geen internetverbinding ga ik flink zitten vloeken ja. Alleen is dat dan meer tegen mezelf als tegen dat apparaat. Hoewel ... ik heb hem een keer voor straf uitgezet.

Maarten
27-04-04, 11:16
Eindelijk Rijk!
Het worden PCI-rubber-insteek-neukkaarten mét software, die je meteen online doorverbindt met een van mijn websites, die openen met "Hello XXX, your doing fine!", compleet met gemeten prestaties, aanmoedigingen, vergelijkingen met andere PC-misbruikers, online chat, video-exchange, en verkoop van kasten in Michelle Pfeiffer-vorm, Dolby surround sound, or whatever.

Voor de dames desktop modellen met pootjes, rug- en armleuning, en you know what on top! Subtiele software waarin alles eenvoudig aan te klikken is: op z'n Grieks, Russisch, Deens, Nova Zembla's, Tat(aars)

Wat doe ik hier nog?!.. :roken:

~Panthera~
27-04-04, 11:18
Geplaatst door Bofko
Als ik teveel onverwachte popups krijg of geen internetverbinding ga ik flink zitten vloeken ja. Alleen is dat dan meer tegen mezelf als tegen dat apparaat. Hoewel ... ik heb hem een keer voor straf uitgezet.
------------------



:D Maarre......verder gaat het wel goed met je toch ? :stout:

Dutchguy
27-04-04, 11:18
Geplaatst door Maarten
Eindelijk Rijk!
Het worden PCI-rubber-insteek-neukkaarten mét software, die je meteen online doorverbindt met een van mijn websites, die openen met "Hello XXX, your doing fine!", compleet met gemeten prestaties, aanmoedigingen, vergelijkingen met andere PC-misbruikers, online chat, video-exchange, en verkoop van kasten in Michelle Pfeiffer-vorm, Dolby surround sound, or whatever.

Voor de dames desktop modellen met pootjes, rug- en armleuning, en you know what on top! Subtiele software waarin alles eenvoudig aan te klikken is: op z'n Grieks, Russisch, Deens, Nova Zembla's, Tat(aars)

Wat doe ik hier nog?!.. :roken:

Maar hoe hou je het schoon? :p

~Panthera~
27-04-04, 11:22
Geplaatst door Maarten
Eindelijk Rijk!
Het worden PCI-rubber-insteek-neukkaarten mét software, die je meteen online doorverbindt met een van mijn websites, die openen met "Hello XXX, your doing fine!", compleet met gemeten prestaties, aanmoedigingen, vergelijkingen met andere PC-misbruikers, online chat, video-exchange, en verkoop van kasten in Michelle Pfeiffer-vorm, Dolby surround sound, or whatever.

Voor de dames desktop modellen met pootjes, rug- en armleuning, en you know what on top! Subtiele software waarin alles eenvoudig aan te klikken is: op z'n Grieks, Russisch, Deens, Nova Zembla's, Tat(aars)

Wat doe ik hier nog?!.. :roken:
---------------------


You'r imagination is running wild.
You DID take your pills today ? :fpuh:

Maarten
27-04-04, 11:34
Geplaatst door Dutchguy
Maar hoe hou je het schoon? :p
A! een kenner! eh.. gewoon een nieuwe eh.. flappy in de gleuf! Mensen kennen dat al. Die willen dat ook: je wou toch geen computervirus oplopen wel? :D

Maarten
27-04-04, 11:43
Geplaatst door ~Panthera~ You DID take your pills today ? :fpuh:
Yes dear! I share them with my computer, making us both feel well!
Computer-huwelijken, crematieverzekering voor de PC, met uitvaartmissen, verjáardagen natuurlijk! Knuffelsoftware.., relatiebureaus.. :Iluvu:

~Panthera~
27-04-04, 11:45
Geplaatst door Maarten
Yes dear! I share them with my computer, making us both feel well!
Computer-huwelijken, crematieverzekering voor de PC, met uitvaartmissen, verjáardagen natuurlijk! Knuffelsoftware.., relatiebureaus.. :Iluvu:
--------------------

Gelukkig, alles onder controle :duim: http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/elaine.gif

Dutchguy
27-04-04, 11:45
Geplaatst door Maarten
A! een kenner! eh.. gewoon een nieuwe eh.. flappy in de gleuf! Mensen kennen dat al. Die willen dat ook: je wou toch geen computervirus oplopen wel? :D

Kweenie, een 'harde' schijf klinkt ineens ook heel anders.

Bofko
27-04-04, 11:46
Geplaatst door ~Panthera~
------------------



:D Maarre......verder gaat het wel goed met je toch ? :stout:

Ja hoor.
Ik hoorde net een klein gedichtje van een cabaretier.

Het is getiteld : Grote lul.
De liefde van mijn man gaat door zijn maag
En eenmaal in de week door de mijne.

De nieuwe Toon Hermans ?

Dutchguy
27-04-04, 11:58
Geplaatst door Bofko
Ja hoor.
Ik hoorde net een klein gedichtje van een cabaretier.

Het is getiteld : Grote lul.
De liefde van mijn man gaat door zijn maag
En eenmaal in de week door de mijne.

De nieuwe Toon Hermans ?

Prachtig! :giechel: