PDA

Bekijk Volledige Versie : monsteraanslag Jordanie verijdeld



Mill
27-04-04, 10:06
AMMAN - Jordaanse veiligheidsdiensten hebben begin deze maand een aanslag door leden van al-Qaeda verijdeld. Zij wilden met vrachtwagens geladen met chemische explosieven aanslagen plegen op onder meer het hoofdkwartier van de inlichtingendienst en de Amerikaanse ambassade in Amman. Dat meldde de Jordaanse staatstelevisie maandag.

De zender toonde bekentenissen van de gevangengenomen militanten. De verdachten, onder wie Syriërs, zeiden te handelen in opdracht van Abu Musab al-Zarqawi. Deze topman van al-Qaeda wordt door de Amerikanen ervan verdacht achter een reeks van aanslagen in Irak te zitten. Hij heeft ook de verantwoordelijkheid voor de zelfmoordaanslag dit weekeinde op de olieterminal in Basra opgeëist.

De tien militanten werden eerder deze maand gearresteerd of kwamen bij vuurgevechten met de politie om het leven. De Jordaanse koning Abdullah II maakte op 13 april al bekend dat een terreurnetwerk was opgerold. Daarmee waren volgens de vorst aanslagen verijdeld "van een omvang nooit eerder gezien in Jordanië", waarbij duizenden zouden zijn omgekomen.

Zelfmoordaanslag

Op de staatstelevisie waren chemicaliën te zien "waarmee al-Qaeda explosieven wilde maken" alsook "vrachtwagens die de terroristen wilden gebruiken om te laden met 20 ton aan chemische explosieven voor een zelfmoordaanslag op het hoofdkwartier van de algemene inlichtingendienst". Volgens het station hadden bij alle aanslagen wel 80.000 burgers kunnen omkomen.

Hoofdverdachte Azmi Jayousi zei op de televisie dat hij Al-Zarqawi voor het eerst in de Afghaanse stad Herat heeft ontmoet en dat hij later met hem naar Irak is gereisd. Daar gaf Al-Zarqawi hem de opdracht om de aanslagen te plegen in buurland Jordanië. Of Jayousi's getuigenis zonder dwang is verkregen, werd niet duidelijk in de uitzending.

Onderschept

Eenmaal in Irak kreeg hij hulp van enkele Syriërs. Toen eenmaal voldoende chemicaliën waren gekocht, werden die op vrachtwagens richting de hoofdstad gereden. Daar werden ze onderschept door de autoriteiten. De televisie vertoonde computeranimaties van de geplande aanslagen. Op welke chemische stoffen de terroristen de hand hadden gelegd, is niet bekendgemaakt.

Volgens bronnen binnen de veiligheidsdienst wilden de militanten met de aanslagen het Jordaanse koningshuis straffen voor zijn steun aan de Irak-politiek van de Verenigde Staten. Jordanië is een trouwe bondgenoot van Washington. Bovendien is het samen met Egypte het enige Arabische land dat vrede heeft gesloten met Israël.

Bofko
27-04-04, 10:22
Je krijgt het hele angstige gevoel dat het binnenkort een keer wel gaat lukken.

Bart.NL
27-04-04, 12:12
Is er nog iemand boos of kwaad?

Een Palestijns jongetje misbruiken als menselijk schild kan natuurlijk niet...

Maar 80.000 moslims om zeep helpen?

Iemand???

AnnemarieH
27-04-04, 12:18
Geplaatst door Bart.NL
Is er nog iemand boos of kwaad?

Een Palestijns jongetje misbruiken als menselijk schild kan natuurlijk niet...

Maar 80.000 moslims om zeep helpen?

Iemand???
Niemand, de vermoedelijke daders waren in dit geval moslims. En een mede-moslim mag je niet afvallen. Zeker niet als het een dappere mujahid is die op het punt stond om het martelaarschap te krijgen.

taouanza
27-04-04, 12:20
Geplaatst door Bart.NL
Is er nog iemand boos of kwaad?

Een Palestijns jongetje misbruiken als menselijk schild kan natuurlijk niet...

Maar 80.000 moslims om zeep helpen?

Iemand???

Wonen er dan 80.000 mensen in het gebouw van de inlichtingendienst?

En die topic over dat jongetje is ook heel erg lang geworden.:moe:

taouanza
27-04-04, 12:22
Geplaatst door AnnemarieH
Niemand, de vermoedelijke daders waren in dit geval moslims. En een mede-moslim mag je niet afvallen. Zeker niet als het een dappere mujahid is die op het punt stond om het martelaarschap te krijgen.


Als je ooit op een onbewoond eiland vast kom te zitten heb ik wat leesvoer voor je om de tijd te doden.:moe:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=94708

AnnemarieH
27-04-04, 12:29
Geplaatst door taouanza
Als je ooit op een onbewoond eiland vast kom te zitten heb ik wat leesvoer voor je om de tijd te doden.:moe:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=94708
Ja vreselijk zeg. Hoe durven die gemene joden dat te doen. Nu kunnen die zielige palestijnen geen stenen meer gooien of ze vermoorden hun eigen broeder. Echt veel belangrijker nieuws dan de 80.000 mensenlevens die hier op het spel stonden.

Bart.NL
27-04-04, 12:29
Geplaatst door taouanza
Wonen er dan 80.000 mensen in het gebouw van de inlichtingendienst?


Ik denk dat die 80.000 inclusief de maximale "collateral damage" is.

Maar als het er minder dan 80.000 zijn, is het dan wel OK?

En zo ja, waar ligt dan de grens?

Ik krijg toch sterk de indruk dat je niet boos bent en de actie goedkeurt.

Robbedoes
27-04-04, 12:32
Het zou een dappere verzetsdaad zijn geweest. En als je in een stad als Amman een chemische bom laat ontploffen heb je snel tienduizenden doden.

Zo'n dappere verzetsdaad kan altijd op een hoeraatje van Taouanza rekenen. En Zbaqzbaq zal namens de AEL ook de felicitaties overbrengen naar de al Qaeda.

taouanza
27-04-04, 12:37
Nou zeg ik hoef niet eens meer te antwoorden er wordt voor mij al gedacht. En het zijn ook zulke fijne lieden die dat voor me doen.:rolleyes:

taouanza
27-04-04, 12:41
Geplaatst door AnnemarieH
Ja vreselijk zeg. Hoe durven die gemene joden dat te doen. Nu kunnen die zielige palestijnen geen stenen meer gooien of ze vermoorden hun eigen broeder. Echt veel belangrijker nieuws dan de 80.000 mensenlevens die hier op het spel stonden.

Waarom is dit geen belangrijk nieuws dan?

Bart.NL
27-04-04, 12:47
Geplaatst door taouanza
Nou zeg ik hoef niet eens meer te antwoorden er wordt voor mij al gedacht. En het zijn ook zulke fijne lieden die dat voor me doen.:rolleyes:

Ik heb toch liever een antwoord van jou dan van iemand die kennelijk een hekel aan jou heeft. Gewoon een eerlijk antwoord is voldoende.

taouanza
27-04-04, 12:54
Geplaatst door Bart.NL
Ik heb toch liever een antwoord van jou dan van iemand die kennelijk een hekel aan jou heeft. Gewoon een eerlijk antwoord is voldoende.

A ik geloof niet dat het leven van 80.000 mensen op het spel stond.
B ik zou niet rouwen om het gebouw van de inlichtingendienst
C ik vind het leven van kinderen en hun veiligheid belangrijker dan Amerikaanse spionnen en onruststokers.

Robbedoes
27-04-04, 12:56
Hoeveel kinderen in Amman zouden die chemische rotzooi hebben moeten inademen? Of dacht je dat die troep in die gebouwen bleef hangen Taouanza?

taouanza
27-04-04, 13:01
Geplaatst door Robbedoes
Hoeveel kinderen in Amman zouden die chemische rotzooi hebben moeten inademen? Of dacht je dat die troep in die gebouwen bleef hangen Taouanza?

Gaan we opeens druk maken om collateral damage?
Goh wat nobel van je.

Bart.NL
27-04-04, 13:06
Geplaatst door taouanza
A ik geloof niet dat het leven van 80.000 mensen op het spel stond.
B ik zou niet rouwen om het gebouw van de inlichtingendienst
C ik vind het leven van kinderen en hun veiligheid belangrijker dan Amerikaanse spionnen en onruststokers.

Je bent dus niet boos en keurt de actie goed maar je vindt het wel verschrikkelijk wanneer een Palestijns jongetje wordt misbruikt als menselijk schild.

Het aantal onschuldige moslims dat hierbij het leven laat, hoeveel het er ook zijn, maar volgens jou minder dan 80.000, is volgens jou ondergeschikt aan een gebouw van de inlichtingendienst.

Vat ik het zo goed samen of mis ik iets?

Bart.NL
27-04-04, 13:12
Geplaatst door taouanza
Gaan we opeens druk maken om collateral damage?
Goh wat nobel van je.

Ik maak me altijd druk om "collateral damage", of het nu wordt veroorzaakt door zionisten, kruisvaarders of jihad strijders.

Maar jij, keur jij de collateral damage van de jihad goed?

Of mis ik iets?

lennart
27-04-04, 13:14
Deze "aanslag" was ruim een week geleden al verijdeld. Nu pas alleen heeft de Jordaanse overheid acteurs kunnen vinden die de rol van bekeerde zelfmoordenaar kon spelen.

Dat van die 80.000 slachtoffers is natuurlijk uit de lucht gegrepen.

Bart.NL
27-04-04, 13:21
Geplaatst door lennart
Deze "aanslag" was ruim een week geleden al verijdeld. Nu pas alleen heeft de Jordaanse overheid acteurs kunnen vinden die de rol van bekeerde zelfmoordenaar kon spelen.

Dat van die 80.000 slachtoffers is natuurlijk uit de lucht gegrepen.

Ik vind het prachtig hoe je om de hete brij heendraait. Je doet het voorkomen alsof de aanslag in scene is gezet (misschien zit Israel er wel achter) maar als de aanslag toch echt was, heb je nog een troef achter de hand met "Dat van die 80.000 slachtoffers is natuurlijk uit de lucht gegrepen".

Vind je dat een goede actie of niet? Of hangt dat af van de vraag of Israel er al dan niet achter zit?

Robbedoes
27-04-04, 13:24
Het zal een keer lukken vrees ik, dan zal ook wel gezegd worden dat de zionisten erachter zaten, en dat het opgenomen werd in Hollywood.

Bart.NL
27-04-04, 13:43
Geplaatst door Robbedoes
Het zal een keer lukken vrees ik, dan zal ook wel gezegd worden dat de zionisten erachter zaten, en dat het opgenomen werd in Hollywood.

Ik vrees het ook en ik vrees ook dat ik geen antwoord krijg dat verstandig op mij overkomt. Ze maken elkaar af en proberen dan zionisten of kruisvaarders de schuld te geven in plaats van dat ze eens serieus aan het werk gaan om wat van hun land te maken.

En het ligt niet eens aan de Islam. Kijk maar naar Maleisie. Dat land heeft zich toch maar goed gered.

lennart
27-04-04, 13:46
Geplaatst door Bart.NL
Vind je dat een goede actie of niet? Of hangt dat af van de vraag of Israel er al dan niet achter zit?

Ik ben zowiezo tegen moord en doodslag. Ik ben ook tegen oorlogen (of ze nou goed zijn of niet), het doden van terroristen (of ze nou goed zijn of niet), etc.

lennart
27-04-04, 13:49
Geplaatst door Bart.NL
Ik vrees het ook en ik vrees ook dat ik geen antwoord krijg dat verstandig op mij overkomt. Ze maken elkaar af en proberen dan zionisten of kruisvaarders de schuld te geven in plaats van dat ze eens serieus aan het werk gaan om wat van hun land te maken.

En het ligt niet eens aan de Islam. Kijk maar naar Maleisie. Dat land heeft zich toch maar goed gered.

Ach gut.. heb je het moeilijk? Als je wilt horen wat je wilt horen, dan kan je toch ook op fok.nl prikken. Daar zitten veel meer Islamhater namelijk.

Twee weken geleden heeft de koning trouwens op het laatste moment een bezoek afgezegd aan de VS, zie daar het motief van de aanslag; Nu zal de Jordaanse koning wel weer zijn bijgedraaid en bij de oorlog tegen het terrorisme met de volle 100% in het kamp van de VS ziten.

Bart.NL
27-04-04, 13:57
Geplaatst door lennart
Ik ben zowiezo tegen moord en doodslag. Ik ben ook tegen oorlogen (of ze nou goed zijn of niet), het doden van terroristen (of ze nou goed zijn of niet), etc.

Dus je keurt de aanslag af?

Ik kan me goed voorstellen dat moslims sympathie hebben voor de strijders in Irak of kwaad zijn over Palestijnse jongetjes die op een Israelische legerauto worden vastgebonden.

Maar deze aanslag? Hoe knettergek moet je zijn om dit te doen?

Bart.NL
27-04-04, 14:02
Geplaatst door lennart
Ach gut.. heb je het moeilijk? Als je wilt horen wat je wilt horen, dan kan je toch ook op fok.nl prikken. Daar zitten veel meer Islamhater namelijk.

Twee weken geleden heeft de koning trouwens op het laatste moment een bezoek afgezegd aan de VS, zie daar het motief van de aanslag; Nu zal de Jordaanse koning wel weer zijn bijgedraaid en bij de oorlog tegen het terrorisme met de volle 100% in het kamp van de VS ziten.
Natuurlijk hoor ik graag iets wat op mij verstandig overkomt. Al die polarisatie leidt tot nog meer bloedvergieten.

Ik ben geen islamhater anders zou ik het prachtig moeten vinden als ze elkaar afmaakten.

Dus volgens jou is de aanslag het werk van de VS en Jordanie heeft dat niet in de gaten? Je hebt alleen een mogelijk motief maar geen enkel bewijs. Het motief van Al Qaeda is minstens zo geloofwaardig.

Al3arbi
27-04-04, 14:06
Blèh. `t is weer bedroevend hierzo. Afijn, moet er niet aan denken zo`n aanslag. Vriend van mij zit in Amman, hij heeft niet veel gemerkt van wat hier gebeurd is. Of zitten toeristen in `n ander gedeelte van Amman?

lennart
27-04-04, 14:12
Geplaatst door Bart.NL
Dus je keurt de aanslag af?

Ik kan me goed voorstellen dat moslims sympathie hebben voor de strijders in Irak of kwaad zijn over Palestijnse jongetjes die op een Israelische legerauto worden vastgebonden.

Maar deze aanslag? Hoe knettergek moet je zijn om dit te doen?

Er was geen aanslag.. dus hoe moet ik em afkeuren? Daarnaast deze figuren geen moslim, die "Al-Zarqawi" is een Amerikaanse agent. De echte Al-Zarqawi is vorig jaar tijdens de oorlog omgekomen. De Amerikanen hebben een "AlQaida" cel geplant in Iraq om chaos en onrust te creeeren.

lennart
27-04-04, 14:14
Geplaatst door Bart.NL
Dus volgens jou is de aanslag het werk van de VS en Jordanie heeft dat niet in de gaten? Je hebt alleen een mogelijk motief maar geen enkel bewijs. Het motief van Al Qaeda is minstens zo geloofwaardig.

Sinds wanneer is er bewijs nodig? Er was geen bewijs nodig van WMDs in Iraq. Er was geen bewijs nodig om Arabieren te beschuldigen van 911. Beste Bart.. we leven in een wereld waarin bewijs niet meer nodig is.

Bart.NL
27-04-04, 14:28
Geplaatst door lennart
Er was geen aanslag.. dus hoe moet ik em afkeuren? Daarnaast deze figuren geen moslim, die "Al-Zarqawi" is een Amerikaanse agent. De echte Al-Zarqawi is vorig jaar tijdens de oorlog omgekomen. De Amerikanen hebben een "AlQaida" cel geplant in Iraq om chaos en onrust te creeeren.

Dus je wilt hem alleen keuren als hij had plaatsgevonden?

De echte Al Qaeda zal binnenkort jouw verhaal misschien bevestigen, want anders blijft het ongeloofwaardig, maar niet ondenkbaar, want zo verrot is de wereld wel.

Bart.NL
27-04-04, 14:30
Geplaatst door lennart
Sinds wanneer is er bewijs nodig? Er was geen bewijs nodig van WMDs in Iraq. Er was geen bewijs nodig om Arabieren te beschuldigen van 911. Beste Bart.. we leven in een wereld waarin bewijs niet meer nodig is.

Qua logica binnen de discussie rammelt dit aan alle kanten maar het is wel grappig :lol: .

Bart.NL
27-04-04, 14:36
Geplaatst door Al3arbi
Blèh. `t is weer bedroevend hierzo. Afijn, moet er niet aan denken zo`n aanslag. Vriend van mij zit in Amman, hij heeft niet veel gemerkt van wat hier gebeurd is. Of zitten toeristen in `n ander gedeelte van Amman?

Laten we :blij: zijn dat de aanslag is mislukt.

Al3arbi
27-04-04, 14:52
Ik ben al blij dat er niemand naar me toe gekomen is om me als verdachte aan te merken. Sick ass world.

Bart.NL
27-04-04, 14:57
Geplaatst door Al3arbi
Ik ben al blij dat er niemand naar me toe gekomen is om me als verdachte aan te merken. Sick ass world.

En dat jouw vriend nog leeft, neem ik aan.

Al3arbi
27-04-04, 15:00
Geplaatst door Bart.NL
En dat jouw vriend nog leeft, neem ik aan.




Zeker weten, maar Jordanie schijnt `n plezante plek te zijn voor Blonde mensies die met euris strooien.