PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie moet weer discrimineren.



nl-x
27-04-04, 09:13
Terwijl al mijn buren ongestraft iedere morgen hun honden voor mijn stoep lekker hun behoeftes laten doen, de meeste winkeldieven moeiteloos wegkomen met vier flessen cola in hun aarsch zonder daarvoor te betalen en iedere fietser zonder ook maar een keer stil te staan van Noord naar Zuid kan fietsen, moet ik weer het volgende bericht aanschouwen.


Politie moet meer boetes uitschrijven

Uitgegeven: 27 april 2004 08:33
Laatst gewijzigd: 27 april 2004 08:47

AMSTERDAM - De politie moet dit jaar 80 miljoen euro extra aan verkeersboetes uitschrijven. Dat melden 'bronnen rond het kabinet', zo meldt het Algemeen Dagblad. Het aantal opgelegde boetes steeg vorig jaar tot het recordaantal van 10,6 miljoen, drie miljoen meer dan in 2000.

De meeste bonnen werden uitgeschreven voor te hard rijden, het niet dragen van de gordel, rijden onder invloed en door rood rijden. De opbrengst van de boetes was vorig jaar 440 miljoen euro. Gezien de financiële doelstelling kan het aantal extra boetes oplopen tot twee miljoen, uitgaande van een gemiddeld bedrag van 40 euro per bekeuring.

De extra opbrengst van 80 miljoen euro maakt deel uit van de bezuinigingsplannen van minister Gerrit Zalm van Financiën. Verhoging van de boetebedragen is naar verluidt ook een optie om meer geld binnen te krijgen.

Behalve het spekken van de Staatskas is het geld dat door boetes wordt verkregen ook bedoeld om de wegen veiliger te maken. Dat is vorig jaar niet helemaal gelukt, aangezien het aantal verkeersdoden voor het eerst in jaren weer toenam.

Ik vind dit dus echt crimineel. Alleen al dit jaar heb ik 2 boetes gehad. Een keertje voor het dubbelparkeren van 5 minuten om mn dochter naar haar klas te brengen. En een keertje voor het pinnen terwijl ik geparkeerd stond op een levensgrote en lege laad- en loshaven.

BELACHELIJK!

nl-x
27-04-04, 09:26
De meeste bonnen werden uitgeschreven voor te hard rijden, het niet dragen van de gordel, rijden onder invloed en door rood rijden.

uitgaande van een gemiddeld bedrag van 40 euro per bekeuring.
Een mooi truukje om het te doen lijken alsof de politie goed bezig is. Maar als je gaat rekenen... Voor rijden onder invloed krijg je een boete varierend tussen de €190,- en €1015,-. Voor rijden door rood licht krijg je een acceptgiro voor €86,-. Geen gordel om kost je €40,-.

Als we daarna te hard rijden onderverdelen in vier categoriën:
- niet stapvoets rijden binnen een erf of 10-15kmph te snel in bebouwde kom € 57,-
- tot 10 kmph €28,-
- tussen 10 en 15 kmph €40,-
- harder dan 15 kmph varierend tussen €63,- en €468,-

kun je zelf wel op je vingers natellen dat er eigenlijk maar 1 grote grote 'meeste bonnen uitgeschreven' is, die voor al die andere bovengenoemde het zaakje mag gaan evenwichtigen naar die gemiddelde boete van 40 euro. Juist... De tot 10 kmph te hard rijden. SCHANDE! (Daar heb ik dan ook 3 van mogen krijgen vorig jaar.)

plexus
27-04-04, 09:36
het zit je wel erg dwars he... :zwaai:

ik heb 2 weken terug nog zo'n leuke bon mogen ontvangen van €95,- verveeld

Bofko
27-04-04, 09:53
Geplaatst door plexus
het zit je wel erg dwars he... :zwaai:

ik heb 2 weken terug nog zo'n leuke bon mogen ontvangen van €95,- verveeld

Heb je dat ook al aan Layla verteld ? :cool:

AnnemarieH
27-04-04, 10:17
Agossie, wat zielig. Op deze manier wordt discriminatie wel een heel inhoudloos begrip

nl-x
27-04-04, 10:23
Geplaatst door AnnemarieH
Agossie, wat zielig. Op deze manier wordt discriminatie wel een heel inhoudloos begrip
Nee, jij bent inhoudloos.

Het enige wat je steeds komt doen is discriminatie komen afdoen met 'wat zielig'. Jij bent niet serieus. En hebt waarschijnlijk ook geen auto:P. Dus fl*kker een end op.

De discriminatie tegen automobilisten is er wel zekers en alom! En ik verafschuw het. Wij automobilisten krijgen het alsmaar opnieuw. Bij meer dan enig ander vergrijp, zijn wij de grootste groep die steeds naar de portemonnaie moeten grijpen. Het zijn ook onze kwartjes die nu ineens naar de bouw van openbaar vervoer moeten gaan. Enzovoorts enzovoorts.

AnnemarieH
27-04-04, 10:27
Geplaatst door nl-x
Nee, jij bent inhoudloos.

Het enige wat je steeds komt doen is discriminatie komen afdoen met 'wat zielig'. Jij bent niet serieus. En hebt waarschijnlijk ook geen auto:P. Dus fl*kker een end op.

De discriminatie tegen automobilisten is er wel zekers en alom! En ik verafschuw het. Wij automobilisten krijgen het alsmaar opnieuw. Bij meer dan enig ander vergrijp, zijn wij de grootste groep die steeds naar de portemonnaie moeten grijpen. Het zijn ook onze kwartjes die nu ineens naar de bouw van openbaar vervoer moeten gaan. Enzovoorts enzovoorts.
Oh ik dacht dat je je weer eens gediscrimineerd voelde vanwege je afkomst. Als je eens wist hoeveel doden er jaarlijks vallen in het verkeer en dat 10 km/h te hard net het verschil kan betekenen tussen leven en dood zou je wel anders praten. Maar waarschijnlijk ben je alleen met je portemonnnee bezig en kan het je geen reet schelen.

nl-x
27-04-04, 10:32
Geplaatst door AnnemarieH
Oh ik dacht dat je je weer eens gediscrimineerd voelde vanwege je afkomst. Als je eens wist hoeveel doden er jaarlijks vallen in het verkeer en dat 10 km/h te hard net het verschil kan betekenen tussen leven en dood zou je wel anders praten. Maar waarschijnlijk ben je alleen met je portemonnnee bezig en kan het je geen reet schelen.

Ik geloof niet echt dat die doden de reden zijn geweest waarom de financiele doelstellingen van de Politie nu worden verhoogd.

Bovendien stuit het mij een beetje dat je dus je 'wat zielig'-mentaliteit wil goedpraten bij discriminatie over afkomst.

Joesoef
27-04-04, 10:32
Geplaatst door AnnemarieH
Als je eens wist hoeveel doden er jaarlijks vallen in het verkeer en dat 10 km/h te hard

Hoeveel dan Annemarie?

AnnemarieH
27-04-04, 10:36
Geplaatst door Joesoef
Hoeveel dan Annemarie?
In 2003 waren het er 1088.

Tomas
27-04-04, 10:37
Dus dat wordt weer een irritant jaar met om de haverklap bekeuringen voor een lullig 5-10 km uur te hard. De politie maakt zich weer eens populair.

Tomas
27-04-04, 10:38
Geplaatst door AnnemarieH
In 2003 waren het er 1088.

Door 10 km/u te hard? Volgens mij ben je niet wijs.

~Panthera~
27-04-04, 10:39
De extra opbrengst van 80 miljoen euro maakt deel uit van de bezuinigingsplannen van minister Gerrit Zalm van Financiën. Verhoging van de boetebedragen is naar verluidt ook een optie om meer geld binnen te krijgen.
-----------------

Dit is dus achterbaks, hadden ze niet gewoon beter de wegenbelasting kunnen verhogen?
Of ligt dat niet zo lekker op de Wassenaarse Tannisclub? :hihi:

AnnemarieH
27-04-04, 10:40
Geplaatst door Tomas
Door 10 km/u te hard? Volgens mij ben je niet wijs.
Nee het totaal slimpie

Joesoef
27-04-04, 10:40
Geplaatst door AnnemarieH
In 2003 waren het er 1088.


En wie is er het aller blondst?

AnnemarieH
27-04-04, 10:41
Geplaatst door Tomas
Dus dat wordt weer een irritant jaar met om de haverklap bekeuringen voor een lullig 5-10 km uur te hard. De politie maakt zich weer eens populair.
Op je kilometerteller rijd je dan al veel harder, de politie past ook nog een meetcorrectie toe.

Joesoef
27-04-04, 10:42
Geplaatst door AnnemarieH
Nee het totaal slimpie


Van wat?

Appels, peren, klokken, klepels......

Tomas
27-04-04, 10:43
Geplaatst door AnnemarieH
Op je kilometerteller rijd je dan al veel harder, de politie past ook nog een meetcorrectie toe.

Dus in het echt rij ik nog minder hard?

AnnemarieH
27-04-04, 10:47
Geplaatst door Joesoef
Van wat?

Appels, peren, klokken, klepels......
Jij vroeg om het jaarlijks aantal verkeersdoden. Maar kennelijk is het zo grappig dat je er de spot mee moet drijven. Ik hoop dat je het zelf eens mag meemaken in je nabije omgeving.

Tomas
27-04-04, 10:49
Geplaatst door AnnemarieH
Jij vroeg om het jaarlijks aantal verkeersdoden. Maar kennelijk is het zo grappig dat je er de spot mee moet drijven. Ik hoop dat je het zelf eens mag meemaken in je nabije omgeving.

Lees nog eens wat er allemaal staat en probeer het opnieuw.

Bart.NL
27-04-04, 11:05
Ik zie verkeersboetes als een belasting op te hard rijden en het is een van de methoden om het aantal verkeersdoden omlaag te krijgen.

In 1970 vielen er ongeveer 3.000 verkeersdoden per jaar en nu 1.000, terwijl er drie maal zoveel auto's zijn als toen. Dus alle maatregelen om het verkeer veiliger te maken schelen per jaar ongeveer 8.000 verkeersdoden (als we die drie maal zoveel auto's kunnen extrapoleren naar drie maal zoveel doden).

Als mijn kind op straat speelt, ben ik altijd bezorgd want er zijn altijd van die gekken die hier te hard willen rijden. Het liefst zou ik een permanente flitspaal in onze straat zien.

Tomas
27-04-04, 11:08
Geplaatst door Bart.NL

Als mijn kind op straat speelt, ben ik altijd bezorgd want er zijn altijd van die gekken die hier te hard willen rijden. Het liefst zou ik een permanente flitspaal in onze straat zien.

Ik kan je garanderen de verre weg de meeste van deze bekeuringen op de snelweg en grote doorgaande wegen worden uitgedeeld en niet op jouw en mijn woonerf waar de ene malloot na de andere met een snelheid van 50 overheen scheurt.

Het gaat niet meer om veiligheid, dat is nu al wel zo'n beetje bereikt. Veel minder slachtoffers is niet haalbaar. Alleen als je het aantal auto's sterk gaat terugdringen. Dat doet men niet. Dus dit is inkomsten generenen onder het schijheilige mom van veiligheid voor onze kinderen. Echt niet dus.

AnnemarieH
27-04-04, 11:11
Geplaatst door Tomas
Ik kan je garanderen de verre weg de meeste van deze bekeuringen op de snelweg en grote doorgaande wegen worden uitgedeeld en niet op jouw en mijn woonerf waar de ene malloot na de andere met een snelheid van 50 overheen scheurt.
[tomas mode] Aha, is jouw woonerf belangrijker dan de doden die vallen op doorgaande wegen? Waarom is dat? [/tomas mode]

Joesoef
27-04-04, 11:12
Geplaatst door AnnemarieH
Jij vroeg om het jaarlijks aantal verkeersdoden. Maar kennelijk is het zo grappig dat je er de spot mee moet drijven. Ik hoop dat je het zelf eens mag meemaken in je nabije omgeving.


Hoeveel mensen gaan er per jaar dood en hoeveel mensen raken er per jaar gewond doordat auto's 10 km per uur te hard rijden.

En dan graag gespecificeerd :
1- in 30km gebieden
2- in de bebouwde kom met max 50
3- in de bebouwde kom met max 70
4- 80 km wegen
5- 100 km wegen
6- 120 km wegen


Of roep je zo maar wat en denk je van dat slikken ze toch wel?

AnnemarieH
27-04-04, 11:16
Geplaatst door Joesoef
Hoeveel mensen gaan er per jaar dood en hoeveel mensen raken er per jaar gewond doordat auto's 10 km per uur te hard rijden.

En dan graag gespecificeerd :
1- in 30km gebieden
2- in de bebouwde kom met max 50
3- in de bebouwde kom met max 70
4- 80 km wegen
5- 100 km wegen
6- 120 km wegen


Of roep je zo maar wat en denk je van dat slikken ze toch wel?
Jij weet net zo goed is als ik dat dergelijke cijfers niet beschikbaar zijn. En jij weet ook dondersgoed dat 10 km te hard net het verschil kan uitmaken tussen leven en dood. En anders moet je nog maar eens naar een rustig stuk weg gaan en je remweg meten bij 50 km/h. Om het extra aanschouwelijk te maken zet je op het eindpunt daarvan een grote teddybeer, vervolgens doe je de remproef nog eens over met 60 km/h.

Tomas
27-04-04, 11:24
Geplaatst door AnnemarieH
[tomas mode] Aha, is jouw woonerf belangrijker dan de doden die vallen op doorgaande wegen? Waarom is dat? [/tomas mode]

't was een antwoord op:


Geplaatst door Bart.NL

Als mijn kind op straat speelt, ben ik altijd bezorgd want er zijn altijd van die gekken die hier te hard willen rijden. Het liefst zou ik een permanente flitspaal in onze straat zien.

En op de snelweg valt per afgelegde kilometer nauwelijks een verkeerslachtoffer. In de stad des te meer.

Even om het ook voor jou begrijpelijk te maken.

Tomas
27-04-04, 11:25
Geplaatst door AnnemarieH
Jij weet net zo goed is als ik dat dergelijke cijfers niet beschikbaar zijn. En jij weet ook dondersgoed dat 10 km te hard net het verschil kan uitmaken tussen leven en dood. En anders moet je nog maar eens naar een rustig stuk weg gaan en je remweg meten bij 50 km/h. Om het extra aanschouwelijk te maken zet je op het eindpunt daarvan een grote teddybeer, vervolgens doe je de remproef nog eens over met 60 km/h.

En hoevaak maakt dat verschil nou uit? Heb je enig idee?

~Panthera~
27-04-04, 11:33
Geplaatst door Ronald36
Voor de mensen die zich druk maken om de centen: geen zorgen! - als ik goed ben geinformeerd kan Justitie vandaag de dag alle bekeuringen al niet eens verwerken.. Laat staan als er meer boetes geschreven zouden worden.

Ik ben het wel met Annemarie eens dat harder rijden meer risico geeft op letsel, maar dat is niet de reden dat Zalm deze maatregelen voorstelt - t is gewoon de automobilist nog verder uitmelken.

Zelfde als met roken en drinken - t levert ze geld op terwijl ze zeggen het gebruik te willen terugdringen. Ze zouden raar opkijken als ineens niemand meer auto rijdt, drinkt en rookt. Dan is het staatstekort niet meer te overzien..;)
----------------------


Precies.
Vandaar dat ik ook altijd zeg: mijn nieuwe longen heb ik dmv de accijns op de shag al 200 keer betaald, dus niet zijken in Den Haag. :hihi:
Wil je dus echt dwarsliggen wordt het stoppen met roken, rijden en drinken dus. http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/567.gif

Breng ons niet op ideeen. http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/263_2.gif :D

Robbedoes
27-04-04, 11:48
Ik rij vrij veel voor een particulier. De enige bonnen die ik kreeg waren voor verkeerd parkeren, mijn eigen schuld dus, dat risico nam ik.

Het totale sanctiebeleid klopt. Het is goed dat het dagelijks leven goed gereguleerd wordt, als dat niet gebeurt krijg je een zootje. En dat Zalm het inboekt in een begroting is toch logisch, het zijn toch gewoon inkomsten voor de staat.

En zoals Bart al zei, op de meeste zaken in het westen betaal je belasting, dus ook op te hard rijden. We krijgen ook veel terug voor al dat geld, al houden mensen vaak niet op te klagen over hoe slecht het wel niet is in nederland.

nl-x
27-04-04, 11:48
Geplaatst door Ronald36
Zelfde als met roken en drinken - t levert ze geld op terwijl ze zeggen het gebruik te willen terugdringen. Ze zouden raar opkijken als ineens niemand meer auto rijdt, drinkt en rookt. Dan is het staatstekort niet meer te overzien..;)

Daar vinden ze dan ook wel wat voor hoor... T begon al met wegen met trajectcontrole met 100% pakkans waar ze dan lekker provocerend zeiden max 80 kmph op de snelweg. (Was zgn. beter voor het milieu.)

Maar denk bijvoorbeeld aan het betaald parkeren. Vroeger een middel om parkeerplekken over te laten voor bewoners van de wijk. Vandaag de dag verplichte kost om de gemeentekassen te spekken. Je vindt ze waar ze nodig zijn, en waar geen hond komt en alle parkeerplekken leeg zijn.

Als er zometeen echt niemand meer rijdt, drinkt en rookt zullen ze wel de verplichte inburgeringscursus van een paar duizend euro's ook aan de autochtonen verplichten... Zolang er maar geld op tafel kunt, kunnen zij het altijd wel uitleggen dat het nodig is om een of andere domme reden.

AnnemarieH
27-04-04, 11:51
Geplaatst door nl-x
Daar vinden ze dan ook wel wat voor hoor... T begon al met wegen met trajectcontrole met 100% pakkans waar ze dan lekker provocerend zeiden max 80 kmph op de snelweg. (Was zgn. beter voor het milieu.)

Maar denk bijvoorbeeld aan het betaald parkeren. Vroeger een middel om parkeerplekken over te laten voor bewoners van de wijk. Vandaag de dag verplichte kost om de gemeentekassen te spekken. Je vindt ze waar ze nodig zijn, en waar geen hond komt en alle parkeerplekken leeg zijn.

Als er zometeen echt niemand meer rijdt, drinkt en rookt zullen ze wel de verplichte inburgeringscursus van een paar duizend euro's ook aan de autochtonen verplichten... Zolang er maar geld op tafel kunt, kunnen zij het altijd wel uitleggen dat het nodig is om een of andere domme reden.
Is er iemand die jou verplicht tot autorijden?

nl-x
27-04-04, 12:01
Geplaatst door Robbedoes
Ik rij vrij veel voor een particulier. De enige bonnen die ik kreeg waren voor verkeerd parkeren, mijn eigen schuld dus, dat risico nam ik.

Het totale sanctiebeleid klopt. Het is goed dat het dagelijks leven goed gereguleerd wordt, als dat niet gebeurt krijg je een zootje. En dat Zalm het inboekt in een begroting is toch logisch, het zijn toch gewoon inkomsten voor de staat.

En zoals Bart al zei, op de meeste zaken in het westen betaal je belasting, dus ook op te hard rijden. We krijgen ook veel terug voor al dat geld, al houden mensen vaak niet op te klagen over hoe slecht het wel niet is in nederland.

Ik ben het helemaal niet met je eens. Het totale sanctiebeleid is krom en discriminerend.

Ik zou het veel logischer vinden als het sanctiebeleid meer prioriteit toont. En daarbij denk ik aan véél meer sancties aan (brom)fietsers, mensen die hun honden de stoep laten onderpoepen, serieus gevaarlijke automobilisten (serieus te hard, door rood, dronken), algemeen meer blauw op straat etc. Bovendien moet het sancteren gebeuren met effectieve straffen zoals ontzeggingen/gevangenis ipv van maar steeds lekker Kassaa! en Katsjing! te roepen. (Dat je een boete ziet als belasting is JUIST het argument dat de sanctiebeleid zuigt.)

Ik kan niet geloven dat er bij een gestolen fiets je niet eens een bereide agent kan vinden om aangifte te doen, maar dat als je iemand op een gehandicapten-plaats iemand laat instappen (en dit is echt gebeurd) je dan een boete krijgt. Het gaat allang niet meer om het feit/delict maar om het geld, en automobilisten zijn nou eenmaal goede betalers. En dat ergert mij nou zo erg.

nl-x
27-04-04, 12:09
Geplaatst door AnnemarieH
Is er iemand die jou verplicht tot autorijden?

Das nou de typische opmerking dat bij deze thread hoort... Dank je voor het maken van mijn punt :duim:

AnnemarieH
27-04-04, 12:11
Geplaatst door nl-x
Das nou de typische opmerking dat bij deze thread hoort... Dank je voor het maken van mijn punt :duim:
Je gaat dus voortaan met het OV en houdt op met zanikken?

nl-x
27-04-04, 12:21
Geplaatst door AnnemarieH
Je gaat dus voortaan met het OV en houdt op met zanikken?
Nee, vat je m niet? Je bericht sterkt me juist aan dat we (automobilisten) worden gediscrimineerd. Het drijft mij tot het verder zanikken en om op Pim Fortuyn te willen hebben gestemd als ie alleen al het verbieden van onnodige autoboetes op zn to-do-listje zou hebben gezet (dan maar mn uitzetting voor lief nemen). :hihi:

Is het jou nou om het dwars liggen of zie je nou echt niet in dat het verkeerd is?

Robbedoes
27-04-04, 12:32
Bovendien moet het sancteren gebeuren met effectieve straffen zoals ontzeggingen/gevangenis ipv van maar steeds lekker Kassaa!

Dat het negatief sanctioneren effectiever moet ben ik met je eens nl-x. Maar als kleine zaken niet bestraft worden, wordt het snel weer zoals het de laatste 30 jaar was, steeds meer gedogen.
Maar dat hondenbezitters strenger gestraft moeten worden als ze poep niet opruimen, en dat mensen die met drank op in de gevangenis horen ben ik ook met je eens.

Echter, de kleine overtredingen vallen mijns inziens ook onder het sanctiebeleid en hoort daar ook.

Al3arbi
27-04-04, 12:34
@NL-x, Ov-kaart kopen?

Tomas
27-04-04, 12:38
Geplaatst door Robbedoes
Dat het negatief sanctioneren effectiever moet ben ik met je eens nl-x. Maar als kleine zaken niet bestraft worden, wordt het snel weer zoals het de laatste 30 jaar was, steeds meer gedogen.
Maar dat hondenbezitters strenger gestraft moeten worden als ze poep niet opruimen, en dat mensen die met drank op in de gevangenis horen ben ik ook met je eens.

Echter, de kleine overtredingen vallen mijns inziens ook onder het sanctiebeleid en hoort daar ook.

In die paar jaar dat ik zo'n 20 bekeuringen voor 5-10 km/uur te hard heb gekregen wordt nog steeds alles gedoogd waar ik me aan erger, zoals fietsendiefstal, vandalisme, voetbalsupportersgeweld, straatvuil, onbeschoft (rij) gedrag, witteboordencriminaliteit etc etc..

Ik begrijp niet zo goed welke les ik daar nu uit moet leren.

Al3arbi
27-04-04, 12:40
Geplaatst door Tomas
In die paar jaar dat ik zo'n 20 bekeuringen voor 5-10 km/uur te hard heb gekregen wordt nog steeds alles gedoogd waar ik me aan erger, zoals fietsendiefstal, vandalisme, voetbalsupportersgeweld, straatvuil, onbeschoft (rij) gedrag, witteboordencriminaliteit etc etc..

Ik begrijp niet zo goed welke les ik daar nu uit moet leren.


Je hebt meer geld nodig.

Tomas
27-04-04, 12:41
Geplaatst door Al3arbi
Je hebt meer geld nodig.

Stort maar.

Al3arbi
27-04-04, 12:45
Geplaatst door Tomas
Stort maar.

Humor.

Als ik het zo lees, dan denk ik gewoon dat je meer geld nodig hebt. Als je maar meer blijft ontvangen, ga je steeds harder rijden. Worden je boeters hoger en zul je nog meer geld nodig hebben. Gewoon minder hard rijden dus.

Tomas
27-04-04, 12:47
Geplaatst door Al3arbi
Humor.

Als ik het zo lees, dan denk ik gewoon dat je meer geld nodig hebt. Als je maar meer blijft ontvangen, ga je steeds harder rijden. Worden je boeters hoger en zul je nog meer geld nodig hebben. Gewoon minder hard rijden dus.

Ik wil gewoon hetzelfde systeem als in Duitsland.

Bofko
27-04-04, 12:48
Iedereen loopt hier wel te zeiken over boetes voor 5 tot 10 km te hard.
Maar wat wil je dan....

"U mag niet harder dan 50, maar tussen de 50 en 60 geven we geen boetes. Over 1 jaar, als iedereen 60 rijdt, hoeft u tot 70 niets te betalen"

Wij hebben toch een hekel aan gedogen ! Nou dan!

Al3arbi
27-04-04, 12:50
Geplaatst door Tomas
Ik wil gewoon hetzelfde systeem als in Duitsland.


Zulke auto's zijn way out of your league.

Tomas
27-04-04, 12:51
Geplaatst door Bofko
Iedereen loopt hier wel te zeiken over boetes voor 5 tot 10 km te hard.
Maar wat wil je dan....

"U mag niet harder dan 50, maar tussen de 50 en 60 geven we geen boetes. Over 1 jaar, als iedereen 60 rijdt, hoeft u tot 70 niets te betalen"

Wij hebben toch een hekel aan gedogen ! Nou dan!

Laten we vooral beginnen met het bekeuren van de kleine snelheidsovertredingen. Dat is al het kwaad van deze wereld. Dat zijn de echte slechterikken, dat weet iedereen. 't zijn denk ik zionisten. Ja dat zijn het.

Bofko
27-04-04, 12:52
Geplaatst door Tomas
Ik wil gewoon hetzelfde systeem als in Duitsland.

:eek: Je weet toch hoe dat na 1933 is uitgepakt.

Tomas
27-04-04, 12:57
Geplaatst door Bofko
:eek: Je weet toch hoe dat na 1933 is uitgepakt.

1974 bedoel je?

Bofko
27-04-04, 12:59
Geplaatst door Tomas
1974 bedoel je?

Sorry. Ja inderdaad, dat was nog erger.

nl-x
27-04-04, 13:41
Geplaatst door Robbedoes
Dat het negatief sanctioneren effectiever moet ben ik met je eens nl-x. Maar als kleine zaken niet bestraft worden, wordt het snel weer zoals het de laatste 30 jaar was, steeds meer gedogen.
Maar dat hondenbezitters strenger gestraft moeten worden als ze poep niet opruimen, en dat mensen die met drank op in de gevangenis horen ben ik ook met je eens.

Echter, de kleine overtredingen vallen mijns inziens ook onder het sanctiebeleid en hoort daar ook.

Ik pleit dan ook helemaal niet voor het afschaffen van de beboeting op kleinere overtredingen. Wat ik zeg is dat kleinere overtredingen net zo moeten worden gezien als alle andere kleine overtredingen. Dus matigen en in balans brengen met de doorsnee boetes voor niet-auto-rijders (bestaan die wel?).

MAW, voor iedere bekeuring dat me uitgedeeld wordt voor 4 kmph te hard rijden wil ik langs 3 mensen rijden die hun kauwgum van de grond aan het afpulken zijn, 2 leerlingen die een ruit herstellen en 10 voetgangers die door rood toch overstaken en iemand die op de verkeerde dag van de week zn vuilnis weer mee naar binnen neemt.

arnd
27-04-04, 13:57
Geplaatst door Joesoef
En wie is er het aller blondst?

Waarschijnlijk die minder blonde jonge jongens met BMW's en Mercedessen in onze binnensteden.. :D

TFOE
27-04-04, 14:05
Geplaatst door nl-x
en iedere fietser zonder ook maar een keer stil te staan van Noord naar Zuid kan fietsen,

Voor wat t waard is: Tegenwoordig ben je als fietser flink de lul in Amsterdam..............
Zijn de vele vele vele fietscontroles je nooit opgevallen in de stad? Mij wel en ik moet 3x om me heen kijken om de smeris te ontwijken met mn gammele fiets............

Bofko
27-04-04, 14:23
Geplaatst door TFOE
Voor wat t waard is: Tegenwoordig ben je als fietser flink de lul in Amsterdam..............
Zijn de vele vele vele fietscontroles je nooit opgevallen in de stad? Mij wel en ik moet 3x om me heen kijken om de smeris te ontwijken met mn gammele fiets............

Voor mij volkomen onbekend. Is dat een controle of de fietsen gestolen zijn ?

nl-x
27-04-04, 14:23
De enige fietscontrole die ik in mn leven heb meegemaakt was op het schoolplein. Ze keken of je fiets goed op slot was, en of er een reflector aan hing. Zo niet, kreeg je een waarschuwing in de trent van :student:

TFOE
27-04-04, 14:34
Geplaatst door nl-x
De enige fietscontrole die ik in mn leven heb meegemaakt was op het schoolplein. Ze keken of je fiets goed op slot was, en of er een reflector aan hing. Zo niet, kreeg je een waarschuwing in de trent van :student:

Those were the days.....


Ik heb onderhand n tiental controles meegemaakt in de afgelopen maanden. Meestal zie ik ze al staan in de verte en stap gauw af of glip n zijstraat in maar soms komen de bastards met de motor de fietser tegemoet en krijg je als fietser n escort naar de dichtsbijzijnde controle post. Je krijgt zelfs n boete als je de fietsverlichting op je rug of borst draagt inplaats van op de fiets.

nl-x
27-04-04, 15:07
Geplaatst door TFOE
Those were the days.....


Ik heb onderhand n tiental controles meegemaakt in de afgelopen maanden. Meestal zie ik ze al staan in de verte en stap gauw af of glip n zijstraat in maar soms komen de bastards met de motor de fietser tegemoet en krijg je als fietser n escort naar de dichtsbijzijnde controle post. Je krijgt zelfs n boete als je de fietsverlichting op je rug of borst draagt inplaats van op de fiets.
Sjeses Kristes blijf eens ONtopic... We hebben het hier over NEDERLAND! (En je maakt mij niet wijs dat jij dit in Nederland meemaakt, toch :))

TFOE
27-04-04, 15:37
Geplaatst door nl-x
Sjeses Kristes blijf eens ONtopic... We hebben het hier over NEDERLAND! (En je maakt mij niet wijs dat jij dit in Nederland meemaakt, toch :))

Ik heb t over Amsterdam.
:p De rest van Nederland interesseert me niet.

nl-x
27-04-04, 18:30
Geplaatst door TFOE
Those were the days..... Ik heb onderhand n tiental controles meegemaakt in de afgelopen maanden.

Óf je bent die ene agent in Amsterdam die belast is met deze controles, óf je lult uit je nek dat je er tientallen hebt meegemaakt.

850
27-04-04, 19:17
Geplaatst door nl-x
Óf je bent die ene agent in Amsterdam die belast is met deze controles, óf je lult uit je nek dat je er tientallen hebt meegemaakt.

Ik schreef n tiental. Geen tientallen.........
Maar kben er zeker van dat ik er meer dan 10 hebt meegemaakt in n paar maanden tijd...........
Bilderdijkstraat, Concertgebouw/Museumplein, Waterlooplein, Leidseplein. Met regelmaat vd klok staan ze er.

En dan heb ik t niet over de dagelijkse aanhoudingen in de Leidsestraat.

TonH
27-04-04, 20:09
Geplaatst door 850
Ik schreef n tiental. Geen tientallen.........
Maar kben er zeker van dat ik er meer dan 10 hebt meegemaakt in n paar maanden tijd...........
Bilderdijkstraat, Concertgebouw/Museumplein, Waterlooplein, Leidseplein. Met regelmaat vd klok staan ze er.

En dan heb ik t niet over de dagelijkse aanhoudingen in de Leidsestraat.

Je woont toch in Amsterdam, NL-X? :confused:

Yep, 't is regelmatig genieten op de hoek Ferdinand Bol/Ceintuurbaan. Dan wordt er weer bekeurd voor het door rood rijden van fietsers. Een 10-tal agenten, plus wat motoren en ze gaan achter de vluchters aan.
Verder krijg je nu ook boetes voor door rood LOPEN en betaal je, meen ik, € 30 voor rijden zonder licht en soms heb je massel, mag je het ter plaatse laten aanleggen. :duim:

Zelf heb ik nog nooit een bon gehad op fiets, scooter of voet :ego: Want (heb ik ooit al eens geschreven) ik stop voor stoplichten! En ik kan je verzekeren dat dat levensgevaarlijk is. :maf:

Eén bon kreeg ik pasgeleden voor verkeerd parkeren van m'n auto. Briefje geschreven dat dat een fout van hen was en het werd meteen kwijt gescholden :fpetaf: