PDA

Bekijk Volledige Versie : Het 'omstreden' Integratiedebat



AnnemarieH
27-04-04, 10:19
Ik begrijp dat het nogal op een blamage is uitgedraaid, maar om dan gelijk de hele topic maar weer weg te censuren is ook nogal wat. Kunnen we de uitzending nog ergens beluisteren, waarin een eind wordt gemaakt aan het integratiedebat?

Maarten
27-04-04, 10:48
we hebben weer te negatief zitten doen, tenminste ik..
Ik had burgerking even teruggepakt op zijn opmerking dat hier alleen maar angsthazen achter PCtjes zaten.. wie weet was het dat.

Maar echte censuur ja. Vinden ze leuk bij beheer. Echt niet de eerste keer.

AnnemarieH
27-04-04, 11:07
Geplaatst door Maarten
we hebben weer te negatief zitten doen, tenminste ik..
Ik had burgerking even teruggepakt op zijn opmerking dat hier alleen maar angsthazen achter PCtjes zaten.. wie weet was het dat.

Maar echte censuur ja. Vinden ze leuk bij beheer. Echt niet de eerste keer.
Niet alleen bij beheer vinden ze dat leuk, in islamitische landen is het schering en inslag. Jammer dat ze die gewoonten mee naar hier nemen. Maar weet jij misschien of die uitzending ergens te beluisteren is?

AnnemarieH
27-04-04, 12:06
Al3arbi is wel zo vriendelijk geweest om de topic te kopieeren op de site van de inburgerking, dan moeten we het daar maar mee doen :boeps:

http://www.omroep.nl/rvu/sites/radiodocumentaire/luisteren/archief/2004/0306weblog.html

Robbedoes
27-04-04, 12:20
Dit soort willekeur is echt afkeurenswaardig. Maar ja om een eigen project hier zo te zien afgaan is wel erg pijnlijk natuurlijk. Al3arbi is ook maar een mens natuurlijk.

Al3arbi
27-04-04, 12:21
Geplaatst door Robbedoes
Dit soort willekeur is echt afkeurenswaardig. Maar ja om een eigen project hier zo te zien afgaan is wel erg pijnlijk natuurlijk. Al3arbi is ook maar een mens natuurlijk.


Oproep was niet meer nodig, eind van de week staat `t programma online...:)

Maarten
27-04-04, 13:03
Geplaatst door AnnemarieH
Al3arbi is wel zo vriendelijk geweest om de topic te kopieeren op de site van de inburgerking, dan moeten we het daar maar mee doen :boeps:

http://www.omroep.nl/rvu/sites/radiodocumentaire/luisteren/archief/2004/0306weblog.html

O, daar kan het wel?? :hihi:

Het is natuurlijk sneu voor die mensen, dat ze niet meer positievere respons krijgen, maar ik vind dat ze hier wel ontzettend stom in huis vielen. Goeie aanpak voor WSDB of zo, maar voor hier?

En presenteren ze die reacties nou alsof het een oordeel van maroc.nl zou zijn over wat ZIJ doen??
Dat vind ik al even stompzinnig als hoe ze hier binnenvielen.
Komen hier 2 dagen van tevoren binnenvallen met een volkomen onduidelijk verhaal, kijken niet wat het hier is, vragen eigelijk niks behalve dan medewerking aan iets onduidelijks, en denken dat iedereen gaat hollen om een keer voor de rádio te kunnen! Ik vind dat schooljufgedoe. Vraag me af wat ze daar denken dat hier de gemiddelde leeftijd is..

Al3arbi
27-04-04, 13:12
Geplaatst door Maarten
O, daar kan het wel?? :hihi:

Het is natuurlijk sneu voor die mensen, dat ze niet meer positievere respons krijgen, maar ik vind dat ze hier wel ontzettend stom in huis vielen. Goeie aanpak voor WSDB of zo, maar voor hier?

En presenteren ze die reacties nou alsof het een oordeel van maroc.nl zou zijn over wat ZIJ doen??
Dat vind ik al even stompzinnig als hoe ze hier binnenvielen.
Komen hier 2 dagen van tevoren binnenvallen met een volkomen onduidelijk verhaal, kijken niet wat het hier is, vragen eigelijk niks behalve dan medewerking aan iets onduidelijks, en denken dat iedereen gaat hollen om een keer voor de rádio te kunnen! Ik vind dat schooljufgedoe. Vraag me af wat ze daar denken dat hier de gemiddelde leeftijd is..

De respons die we binnengekregen hebben was tč serieus. Dat was niet de insteek, dus is er gister maar besloten om `t anders te doen. Daarnaast is het niet slim gedaan door er `n paar dagen van te voren aan te beginnen. Alsof iedereen lekker makkelijk kan schuiven met zijn tijd. Er zijn wel plannen voor `n serieus debat/gesprek. Maar daarover later meer. Wacht nog op `n mailtje van Cees Grimbergen. En dan dit, WSDB is stilaan `t paradepaardje van MarocNL geworden. Tis hier maar `n saaie bende...:p

Al met al, heb ik gister wel gelachen en druipt de stompzinnigheid er helemaal vanaf. HeerlUk. Ebru heeft me helemaal onder de tafel geluld, maar wat wil je. Ken niet alles hebben. Voorgaande afleveringen en die van komende zaterdag. Zaterdag via realplayer te beluisteren dus.

Maarten
28-04-04, 08:33
Geplaatst door Al3arbi De respons die we binnengekregen hebben was tč serieus. Dat was niet de insteek, dus is er gister maar besloten om `t anders te doen.


Achut.. ga je iets vragen op NVVD, is het antwoord “te serieus”!! :hihi: Alsof je daar van te voren al niet op kunt rekenen man! Zíj niet, maar jij of beheer bijvoorbeeld wel!!

En de respons waar ik het over had, dat was de respons die ZIJ beweren gehad te hebben!
De link daarna had je onder je neus man!
Staat op hun voorpagina!!
Daar laten ze eerst zien hoe geweldig ze het doen, om dan te suggereren dat maroc.nl daar zo negatief over is!! Zij veroveren 100.000 harten, terwijl maroc.nl alleen maar zéikt! DAT staat er!
Dat doen ze door het hele topic te plaatsen, zonder quotes, zonder benul van wie ze plaatst enz! Al gelezen daar?! Geen touw aan vast te knopen he, zo? Al3arbi, als ze jou vol stront smeren, rúik jij dat dan??

Dat topic werd niks, omdat ZIJ een fout maken! Ze doen namelijk alsof ze iets aanbieden, terwijl ze in feite wat vragen! Ze roepen keihard dat dit de kans van je leven is, terwijl het verdomd onduidelijk is wat ze in feite aanbieden! ZIJ hebben al een heel duidelijk beeld van de setting, de teneur, de opzet, de tijd, de kleur van hun programma, en vooral wat het níet moet worden, en willen dat je daar aan mée doet!

Nou die oproep daartoe is goed voor tieners en begin twintigers he?! Heb je enig idee wat de gemiddelde leeftijd op NvdD is? Oók al niet he?
Ze komen binnen met veel gejuich, zeggen absoluut niet waar het over gaat, en zitten ook nog op te merken, dat de prikkers hier bestaan uit zeikertjes achter een PCtje, die het lef niet hebben in het openbaar wat te zeggen!!!

Al3arbi, ik werd een keer gebeld door Rondom10, met het vriendelijke verzoek, of ze een stuk van mij mochten gebruiken als leidraad voor hun programma. OK?..
D’r zitten hier verschillende lui, die stukken schrijven, die werkelijk een stúk beter niveau hebben, dan wat je gemiddeld in de media ziet! Hier worden tal van principiele zaken tegenover elkaar gezet, en dan vind ik heel wat spannender, dan het gelul in práatprogramma’s.
Nou weet ik niks van de inburgerking, maar die komen hier even binnen hossen, verdwijnen weer door de achterdeur, en gaan dan achteraf schijt maken!

En wat doet Al3arbi, die al evenmin schijnt te begrijpen wat heer loos is? Protesteren? Stukje schrijven in het topic? Nee hoor, hele topic deleten, en verder niks!

Daarnaast is het niet slim gedaan door er `n paar dagen van te voren aan te beginnen. Die discussie over het maroc.nl persbureau had je ook al niet gevolgd he ?

Alsof iedereen lekker makkelijk kan schuiven met zijn tijd.
:hihi: Alsof dat het probléem is !
Hoe jij met ménsen denkt te schuiven, en hoe je die ergens bij inzet, dát is bijvoorbeeld een probleem !
Of hoe die mensen inhoud moeten leveren, zonder dat ze weten wat er aangeboden wordt, en hoeveel ruimte er is voor wát !




Er zijn wel plannen voor `n serieus debat/gesprek. Maar daarover later meer. Wacht nog op `n mailtje van Cees Grimbergen.
met jou als intermediair? Gaat een feest worden! :moe:


En dan dit, WSDB is stilaan `t paradepaardje van MarocNL geworden. Tis hier maar `n saaie bende...:p
Alsof jij snapt waar het hier allemaal over gaat ! Saai he, hier ? Neem die twee topics over opkomend amerikaans fundamentalisme ! Een inzending wel 4 pagina’s ! Buuuuuuhhh ! Wát een saai gedoe !! Wie gaat dat nou lézen he ?

Ben even gaan kijken op WSDB.. daar viel bijvoorbeeld een indrukwekkende nieuw topic van Al3arbi op, bestaande uit éen zin : « Echt heel soms, is er geen touw aan vast te knopen.”!!
Had je al gelezen wat maroc.nl over het plaatsen van óneliners zegt? (laat staan over het plaatsen van complete topics met zinloze onliners??!)

Mij hoor je niet zeiken over WSDB hoor! Maar als jij dat het paradepaardje vindt, waarom heb je dat inburger-topic daar dan niet heen geloodst? Past die groep niet meer bij de inburgerking?


Ebru heeft me helemaal onder de tafel geluld, maar wat wil je.
O, dacht je ons hier iets NIEUWS te vertellen ??!.. :hihi:
Als dat gaat met zo’n voorbereiding en setting, als we hier hebben kunnen zien, dan wordt je GEGARANDEERD per definítie helemaal onder tafel geluld !!
Begint het kwartje intussen te vallen, of hoe zit dat ??!

Carmen P
28-04-04, 11:08
Geef dat joch toch niet zoveel aandacht, Maarten. Als die Al3arbi iets organiseert kun je er op rekenen dat het een amateuristische bedoeling wordt. Geen wonder ook dat Ebru hem met gemak onder de tafel lulde.

Al3arbi
28-04-04, 11:11
Geplaatst door Carmen P
Geef dat joch toch niet zoveel aandacht, Maarten. Als die Al3arbi iets organiseert kun je er op rekenen dat het een amateuristische bedoeling wordt. Geen wonder ook dat Ebru hem met gemak onder de tafel lulde.


Jullie moeten er beide maar naar luisteren. `t is dat ze haar mond voorbij gepraat heeft voor de opname, anders was `t nog leuker geweest.

criminar
28-04-04, 11:38
Geplaatst door AnnemarieH
Niet alleen bij beheer vinden ze dat leuk, in islamitische landen is het schering en inslag. Jammer dat ze die gewoonten mee naar hier nemen. Als het van jou afhing dan mochten de mensen naakt op het straat lopen....

burgerking
30-04-04, 10:21
wij lezen met stijgende verbazing deze nondiscussie! Al3arbi heeft Umar volledig onder de tafel geluld, cool en in stijl! Hij heeft de url waarop de uitzending van a.s. zaterdag te beluisteren valt, we hopen dat hij hem vandaag nog op NVDD zet zodat jullie je eigen oordeel kunnen vellen! Luister en huiver!

burgerking
30-04-04, 10:40
Klik en oordeel (zier hierboven Al3arbi)

Prikke Mik
30-04-04, 10:50
Kikkers die gedwongen hete aardappels naar binnen willen werken. Toch maar een kookprogramma beginnen met Hollandse- keuken wanna be gerechten.

Al3arbi
30-04-04, 11:39
En afluisteren natuurlijk.

En vol smart wachten op de volgende uitzending, die over Werk zal gaan.

mark61
30-04-04, 14:19
Nou kinderen, ik heb het hele programma beluisterd, en vind het wel grappig chaotisch, maar net iets te om serieus te zijn. Waar ging het nou eigenlijk over? Ik heb Ebru niet Al3rbi horen afmaken, en omgekeerd ook niet. Als niemand serieus over welk onderwerp dan ook wil praten, niemand een ander laat uitspreken en de regie de hele tijd met jingles en muziek zit te kloten kan je het geheel niet serieus meer nemen.

Ik snap niet dat wie dan ook zich druk kan maken over zo'n programma, want het overstijgt in ongerichte, doelloze meligheid nog jiskefet e.d. Het zou een leuk initiatief kunnen zijn als nu echt duidelijk werd waar bijv. Ebru of Al3rbi voor staan en wat precies hun meningsverschillen zijn. Hier heb ik alleen maar flauwe kul gehoord. Waste of airtime. :roken:

Jena
30-04-04, 14:20
Goh nu er weer een andere sukkel van de inburgerking heeft gereageerd heeft Ismail Addi opeens de titel van deze topic veranderd en mag het zowaar een topper worden. Betekent dit dat alle weggecensureerde reacties ook weer terug komen?

Of is maroc.nl enkel weer goed om als hulpmiddeltje van de inburgerking te worden gebruikt? Wat een farce

Al3arbi
30-04-04, 14:23
Geplaatst door Jena
Goh nu er weer een andere sukkel van de inburgerking heeft gereageerd heeft Ismail Addi opeens de titel van deze topic veranderd en mag het zowaar een topper worden. Betekent dit dat alle weggecensureerde reacties ook weer terug komen?

Of is maroc.nl enkel weer goed om als hulpmiddeltje van de inburgerking te worden gebruikt? Wat een farce


We weten nou wel wie ik ben, doe `ns rustig.

Had geen zin om er 2 topics van te maken, waarom veranderingen aanbrengen aan iets wat goed werkt. Topper blijft het tot na de uitzending en dan verdwijnt ie weer in de vuilnisbak. Tot volgende week zaterdag, dan krijgen we `n nieuwe topper een uitzending die over Arbeid zal gaan. En dan dit, `kdonder je er zo weer uit..:zwaai: Ga alvast `n nieuw e-mail adres aanmaken.

Al3arbi
30-04-04, 14:25
Geplaatst door mark61
Nou kinderen, ik heb het hele programma beluisterd, en vind het wel grappig chaotisch, maar net iets te om serieus te zijn. Waar ging het nou eigenlijk over? Ik heb Ebru niet Al3rbi horen afmaken, en omgekeerd ook niet. Als niemand serieus over welk onderwerp dan ook wil praten, niemand een ander laat uitspreken en de regie de hele tijd met jingles en muziek zit te kloten kan je het geheel niet serieus meer nemen.

Ik snap niet dat wie dan ook zich druk kan maken over zo'n programma, want het overstijgt in ongerichte, doelloze meligheid nog jiskefet e.d. Het zou een leuk initiatief kunnen zijn als nu echt duidelijk werd waar bijv. Ebru of Al3rbi voor staan en wat precies hun meningsverschillen zijn. Hier heb ik alleen maar flauwe kul gehoord. Waste of airtime. :roken:

Nou, waste wil ik `t niet noemen, Maar idd voor serieuze gesprekken moet je bij BVD zijn...

mark61
30-04-04, 14:41
Geplaatst door Al3arbi
Nou, waste wil ik `t niet noemen, Maar idd voor serieuze gesprekken moet je bij BVD zijn...

:hihi: Das een grapje toch zeker? Of bedoel je de AIVD? Correctie: het lijkt nog het meest op Ronflonflon met Jacques Plafond. Ook niet mis trouwens.

Al3arbi
30-04-04, 14:43
Geplaatst door mark61
:hihi: Das een grapje toch zeker? Of bedoel je de AIVD? Correctie: het lijkt nog het meest op Ronflonflon met Jacques Plafond. Ook niet mis trouwens.


`kdoelde op die 2 mutsies en Jan Mulder. BVD, maar tis zeker geen waste. Je hebt het ook vast in de uitzending gehoord, komend seizoen in `n vaste vorm op Radio1. Live. Nu experimenteren we erop los. En `t resultaat is verbluffend leuk...:p

mark61
30-04-04, 14:58
Geplaatst door Al3arbi
`kdoelde op die 2 mutsies en Jan Mulder. BVD, maar tis zeker geen waste. Je hebt het ook vast in de uitzending gehoord, komend seizoen in `n vaste vorm op Radio1. Live. Nu experimenteren we erop los. En `t resultaat is verbluffend leuk...:p

Jah ik begreep je wel hoor, maar daar krijg je ook maar 10 seconden om te zeggen wat je ervan vindt. Zodat ik nog niet weet wat wie waarvan vindt. En meestal zit er nog een muts of wat bij die sowieso niets te melden hebben.

OK, ik blijf het volgen. Alleen nog een radio kopen. Als het op internet vindbaar blijft, wel zo makkelijk.

Al3arbi
30-04-04, 15:08
Geplaatst door mark61
Jah ik begreep je wel hoor, maar daar krijg je ook maar 10 seconden om te zeggen wat je ervan vindt. Zodat ik nog niet weet wat wie waarvan vindt. En meestal zit er nog een muts of wat bij die sowieso niets te melden hebben.

OK, ik blijf het volgen. Alleen nog een radio kopen. Als het op internet vindbaar blijft, wel zo makkelijk.

Neuh `n radio is nie important. `t blijft op I-net staan...:)

mark61
30-04-04, 15:11
Geplaatst door Al3arbi
Neuh `n radio is nie important. `t blijft op I-net staan...:)

Aardig he, da'k je even gezelschap houd op een overigens uitgestorven forum. Jij zat vast ook liever ergens anders. Maar goed, ik 'mag' zo weg. Wanneer loopt je 'dienst' af? Zielepoot....:hihi:

Al3arbi
30-04-04, 15:19
Geplaatst door mark61
Aardig he, da'k je even gezelschap houd op een overigens uitgestorven forum. Jij zat vast ook liever ergens anders. Maar goed, ik 'mag' zo weg. Wanneer loopt je 'dienst' af? Zielepoot....:hihi:


Ik zit thuis man. Totaal geen zin om de deur uit te gaan. Heb voor `t eerst deze week goed geslapen en `kprobeer mezelf te sparen aangezien `kmorgen toch weer moet werken...:(

mark61
30-04-04, 15:25
Geplaatst door Al3arbi
Ik zit thuis man. Totaal geen zin om de deur uit te gaan. Heb voor `t eerst deze week goed geslapen en `kprobeer mezelf te sparen aangezien `kmorgen toch weer moet werken...:(

Thuis modereren is ook werken. Maar je hebt het dus echt zwaar. Tsjee. Sterkte.

Hmmm dialogen zijn toch verboden hier? Nah ja, je kan het er zelf weer afslopen.. :rolleyes:

Al3arbi
30-04-04, 15:27
Geplaatst door mark61
Thuis modereren is ook werken. Maar je hebt het dus echt zwaar. Tsjee. Sterkte.

Hmmm dialogen zijn toch verboden hier? Nah ja, je kan het er zelf weer afslopen.. :rolleyes:


Er is niemand hier. Dus dan mag je doen en laten wat je wilt...:p

mark61
30-04-04, 15:31
Geplaatst door Al3arbi
Er is niemand hier. Dus dan mag je doen en laten wat je wilt...:p

Oh nee, het MDI kiekt altijd mee. Als ik als test godsgruwelijke teksten plaatst en jij ze na 20 seconden eraf knikkert staan ze zeker in google-cache en maandag op de voorpagina van Trouw :hihi: Hoewel, een 'adequaat moderatiebeleid' is wrschl. wel kosjer genoeg.

Al3arbi
30-04-04, 15:35
Geplaatst door mark61
Oh nee, het MDI kiekt altijd mee. Als ik als test godsgruwelijke teksten plaatst en jij ze na 20 seconden eraf knikkert staan ze zeker in google-cache en maandag op de voorpagina van Trouw :hihi: Hoewel, een 'adequaat moderatiebeleid' is wrschl. wel kosjer genoeg.


Zolang we maar doen alsof. Die regel schijnt voor iedereen op te gaan.

mark61
30-04-04, 15:40
Geplaatst door Al3arbi
Zolang we maar doen alsof. Die regel schijnt voor iedereen op te gaan.

Is er toch nog gerechtigheid. Als het ware dan. Gelijke monniken gelijke grappen.

Al3arbi
30-04-04, 16:24
Geplaatst door Maarten
Zucht.. het is een mp3 van 1 KB.. Daar komt m'n realplayer echt z'n bed niet voor uit.


Streaming Audio. Dus ff aangooien in RP en hij gaat vanzelf.

Roland R
30-04-04, 17:14
Wat een vreselijk saai en tenenkrommend persoon ben ik.

barneveld
30-04-04, 17:45
:engel: :engel: :fuckit: :fuckit: :wohaa:


test

Roland2
30-04-04, 18:36
Ik begrijp mezelf niet.

Maarten
01-05-04, 14:08
Leuk programma!.. hihihi.. Wat een bende.. geeft de stand van zaken van multicultureel Nederland wel zo’n beetje weer ja.. Wat een puinhoop.. maar wel leuk dus.. die mix van oeroude Hollandse dingen, en god weet wat.. Eigenlijk weet niemand wat, en schuifelt iedereen door die bizarre mix om er wat van te maken..
Wat me wel trok, dat was die vrolijke relatieve wanhoop bij alles en iedereen, vooral bij de vraag, waar moet het heen?
Het lijkt wel een noodzakelijk kookprogramma, ja.. Integratie is echt iets wat opgekookt moet worden, ja. En voortdurend en overal. Leuk dat het programma dat doet..
Máar inburgerking, ik vind wél dat ook echt iedereen een kans moet krijgen, dus óok Balkenende moet een keer kunnen laten zien dat ie meekan in het NL van 2004.

--------------------
(en dan in de stijl van het programma: )

Ik zeg nooit meer iets slechts van Al3arbi! Wat werd die Ebru ingemaakt zeg! Bleef echt nergens meer! Een half woord, klaar! Dan merk je toch hoe zo’n jarenlange training op maroc.nl zijn vruchten afwerpt! Ik weet alleen niet waar we al die Egyptische democraten zo gauw onder moeten brengen, opdat die fundies daar een beetje lucht krijgen. Hengelo? Oldenzaal? Brunsum?

Maar ik geef je mee Al3arbi.. Ik zou het echt niet beter doen. In zo’n setting heb je maar weinig ruimte om echt een visie neer te zetten. Sommige dingen kunnen gewoon niet lukken zo. Maar het blijft natuurlijk de vraag of het in een ruimere setting wél lukt.. Gepeperde antwoorden blijf je natuurlijk wel krijgen.

(bedankt voor de tip dat je de link gewoon naar realplayer kan slepen..)

Soulsister
02-05-04, 09:11
Wat een verspilling van radio zendtijd. Heb werkelijk geen zinnig woord horen zeggen.

Maarten
03-05-04, 12:35
Geplaatst door Soulsister
Wat een verspilling van radio zendtijd. Heb werkelijk geen zinnig woord horen zeggen.
Enne.. in Idols?
De helft van de media schrappen dan maar?

Ik mag dat wel hoor, dit geluid.. en alles wat er niet deugt, dat geeft dus te denken over wat er zoal niet deugt in de samenleving.
Die inburgerking is net een mol in de krochten van de samenleving.. laat gewoon zien wat ie gevonden heeft... En dat is zeker niet allemaal slecht. Erg origineel soms.. Ik mag die kroeg wel..