PDA

Bekijk Volledige Versie : Gaat Verdonk wel ver genoeg?



arnd
27-04-04, 14:08
Veel stadswijken voor 90 procent allochtoon
door Annemiek Paping
AMSTERDAM - Onder invloed van de enorme toename van niet-westerlingen nemen de tegenstellingen in de vier grote steden hand over hand toe . In een aantal Amsterdamse, Rotterdamse, Haagse en Utrechtse wijken woont momenteel rond de 80, soms zelfs 90 procent allochtonen.

Uit CBS-cijfers blijkt dat vooral Den Haag te maken heeft met grote concentraties inwoners van Turkse, Marokkaanse, Afrikaanse, Antilliaanse of Aziatische komaf. De bewoners van de Schilderswijk-Oost bijvoorbeeld behoren voor 90 procent tot een van deze categorieën. In Transvaal geldt dat voor 81 procent; in de chique wijken Bezuidenhout en Marlot echter bedraagt het percentage niet-westerse allochtonen slechts rond de 9. In Amsterdam is hetzelfde beeld ontstaan met als koploper de Bijlmer-Centrum (79 procent) en de omgeving van de Kolenkit (78 procent). De Apollobuurt daarentegen telt amper 7 procent niet-westerse bewoners.

Gezinshereniging gecombineerd met het relatief hoge percentage geboorten maken dat de het aantal allochtonen in de vier grote steden sterk toeneemt. Maar liefst tweederde van alle (33.000) niet-westerse allochtone kinderen wordt hier geboren. Bijna de helft van alle baby's in Rotterdam is van niet-westerse herkomst. In Amsterdam gaat dit op voor 46 procent en in Den Haag voor 44 procent.

"Inmiddels is een op de vier inwoners van Groot-Amsterdam een niet-westerse allochtoon", licht CBS-woordvoerder Jan Latten toe.



- Toenemende tegenstellingen
- Gezinshereniging
- Bij elkaar kruipen van etniciteiten
- Hoge geboorteaantallen

Als Verdonk en dus ons kabinet integratie hoog op de agenda heeft staan, dan snijden de huidige maatregelen geen hout.
Uitgaande van bovenstaande doelstelling blijft mevrouw Verdonk dus steeds maar achter de wagen aanlopen en wordt het doel nooit gehaald.
Mede gezien het feit dat gezinshereniging gecombineerd met hoge geboorteaantallen de allochtone binnenstad bevolking met rasse schreden in omvang doet toenemen.

Wil je als kabinet dus integratie zul je met veel drastischere maatregelen moeten komen of schrap anders je integratiedoelstelling.

Robbedoes
27-04-04, 14:34
Waarschijnlijk moet het toch verplicht spreiden worden. Een mogelijke oplossing is dan het groots renoveren van een wijk, e er wat meer koopwoningen tussen zetten, en goedkopere huurwoningen in de grotendeels sjieke buurten bouwen.

Dwang is daarbij niet uit te sluiten!

Al3arbi
27-04-04, 14:40
Geplaatst door Robbedoes
Waarschijnlijk moet het toch verplicht spreiden worden. Een mogelijke oplossing is dan het groots renoveren van een wijk, e er wat meer koopwoningen tussen zetten, en goedkopere huurwoningen in de grotendeels sjieke buurten bouwen.

Dwang is daarbij niet uit te sluiten!


Er valt niets te dwingen als iemand `n bepaald huis niet kan betalen. Het is wachten op `t moment dat al die duizenden afgestuurden HBO/Uvi moslims bij elkaar gaan wonen. Dan wat?

arnd
27-04-04, 14:42
Geplaatst door Robbedoes
Waarschijnlijk moet het toch verplicht spreiden worden. Een mogelijke oplossing is dan het groots renoveren van een wijk, e er wat meer koopwoningen tussen zetten, en goedkopere huurwoningen in de grotendeels sjieke buurten bouwen.

Dwang is daarbij niet uit te sluiten!

Ik snap de redenatie en ik ben het er ook wel mee eens.

Toch loop ik tegen het volgende aan: wanneer in onze geschiedenis hebben we voor t laatst bevolkingsgroepen gemigreerd?

Het is dus een keuze uit twee kwaden:
Of monoculturele enclaves in onze binnensteden, met behoud van onze zo hooggeroemde (????) tolerantie.
Of gedwongen integratie waarbij we gewoon toegeven dat we niet tolerant kunnen zijn onder de huidige omstandigheden, omdat we hogere prioriteiten stellen.

Maar één ding is wel duidelijk; de maatregelen van het huidige kabinet zijn uiterst rigoreus vergeleken met wat Paars ooit maar heeft durven denken, maar ze zijn ontoereikend. Een beetje vlees nog vis.

arnd
27-04-04, 14:45
Geplaatst door Al3arbi
Er valt niets te dwingen als iemand `n bepaald huis niet kan betalen. Het is wachten op `t moment dat al die duizenden afgestuurden HBO/Uvi moslims bij elkaar gaan wonen. Dan wat?

Een oncontroleerbare Gazastrook-achtige arabisch-islamitische denktank?
Dus een nog veel groter probleem....

Maar goed, bij elkaar kruipen doen de door jou bedoelde moslims toch wel.

Robbedoes
27-04-04, 14:47
Arnd, ik weet dat het nooit eerder is voorgekomen. Maar zonder zo'n verhuizing zal het er op neer komen dat wij genoegen nemen met het bestaan van welhaast onbestuurbare ghetto's en het totaal verpauperen van hele delen van onze grote steden.

Al3arbi
27-04-04, 14:51
Geplaatst door arnd
Een oncontroleerbare Gazastrook-achtige arabisch-islamitische denktank?
Dus een nog veel groter probleem....

Maar goed, bij elkaar kruipen doen de door jou bedoelde moslims toch wel.


Denk dat iedereen naar buiten wilt trekken. Vervolgens trekken de autochtonen dan weer naar binnen. Het is net tikkertje. Groep A wilt niet bij B horen maar klaagt ondertussen wel dat ze groter worden. Uitvergrootte schoolpleinproblematiek.

arnd
27-04-04, 14:54
Geplaatst door Robbedoes
Arnd, ik weet dat het nooit eerder is voorgekomen. Maar zonder zo'n verhuizing zal het er op neer komen dat wij genoegen nemen met het bestaan van welhaast onbestuurbare ghetto's en het totaal verpauperen van hele delen van onze grote steden.

Tja, en wat er nog niet bij stond, maar wel realiteit is, is dat de autochtonen die er nog wonen allemaal 65+ zijn. Misschien wel 70+. Echt heel oud.

Dus de verhoudingen verschuiven niet alleen heel langzaam, maar verspringen echt heel snel. Ik schat nog een jaar of vijf en je praat over percentages allochtonen tussen de 75 en de 100 voor de gehele grote steden, behoudens een paar buitenwijken.

arnd
27-04-04, 14:58
Geplaatst door Al3arbi
Denk dat iedereen naar buiten wilt trekken. Vervolgens trekken de autochtonen dan weer naar binnen. Het is net tikkertje. Groep A wilt niet bij B horen maar klaagt ondertussen wel dat ze groter worden. Uitvergrootte schoolpleinproblematiek.

Islamieten die algemeen gesproken naar buiten willen trekken? Dat moet eerst gezien worden...

Mede gezien het feit dat het aantal moskeeen ook niet echt meer zal stijgen. En het geloof, de geloofsgemeenschap en de plaats waar het geloof wordt geoefend en geleerd concentreren zich toch om de fysieke plaats waar dat allemaal gebeurd; de moskee.
Aangezien de grootste concentraties moskeeen zich in de Nederlandse binnensteden bevinden, zie ik werkelijk geen doorslaggevende reden waarom de gemiddelde moslim uit de grote steden zou wegtrekken.

Al3arbi
27-04-04, 15:01
Geplaatst door arnd
Islamieten die algemeen gesproken naar buiten willen trekken? Dat moet eerst gezien worden...

Mede gezien het feit dat het aantal moskeeen ook niet echt meer zal stijgen. En het geloof, de geloofsgemeenschap en de plaats waar het geloof wordt geoefend en geleerd concentreren zich toch om de fysieke plaats waar dat allemaal gebeurd; de moskee.
Aangezien de grootste concentraties moskeeen zich in de Nederlandse binnensteden bevinden, zie ik werkelijk geen doorslaggevende reden waarom de gemiddelde moslim uit de grote steden zou wegtrekken.

Uhu, je kiest je woonplaats ook echt vanwege de bereikbaarheid van de moskee die je hoogstens 1x per week bezoekt op `n onbetaalde vrijdagmiddag. Ik vraag me ook af hoe die gedwongen spreiding uitgevoerd moet worden...:\

Rode Smurf
27-04-04, 15:03
Er is maar 1 oplossing, en dat is een totaalverbod op de import van partners uit Marokko en Turkije.

Dat is echt de enige oplossing die ik zie. Blijft deze maatregel achterwege, dan sluit ik op den duur zelfs een burgeroorlog niet uit.

arnd
27-04-04, 15:05
Geplaatst door Al3arbi
Uhu, je kiest je woonplaats ook echt vanwege de bereikbaarheid van de moskee die je hoogstens 1x per week bezoekt op `n onbetaalde vrijdagmiddag.


Nee heb je gelijk in. Maar zo plat bedoel ik het ook niet. Ik bedoelde eerder een concentratie van sociale systemen rond knooppunten die voor deze mensen belangrijk zijn; de moskee en elkaar.



Ik vraag me ook af hoe die gedwongen spreiding uitgevoerd moet worden...:\

Hoe?
Het bedenken van de manier waarop is niet het moeilijkste, maar het verkopen ervan.



geplaatst door Rode Smurf
Er is maar 1 oplossing, en dat is een totaalverbod op de import van partners uit Marokko en Turkije.

Dat is volgens mij maar één deel van de oplossing, Smurf. Zelfs met de huidige populatie, geboortecijfers en concentratie in de binnensteden is er al geen houden meer aan.

Al3arbi
27-04-04, 15:09
Geplaatst door Rode Smurf
Er is maar 1 oplossing, en dat is een totaalverbod op de import van partners uit Marokko en Turkije.

Dat is echt de enige oplossing die ik zie. Blijft deze maatregel achterwege, dan sluit ik op den duur zelfs een burgeroorlog niet uit.

:haha:

BniMakaada
27-04-04, 15:15
Geplaatst door arnd
Dat is volgens mij maar één deel van de oplossing, Smurf. Zelfs met de huidige populatie, geboortecijfers en concentratie in de binnensteden is er al geen houden meer aan.

Nederland moet zich minder bezighouden met het bezetten van andere landen zoals Irak. In de tussentijd worden ze zelf razend snel bezet door de allochtoon hahahhahaah prachtig.

Een koekje van eigen deeg misschien? Denk aan het koloniseren in het verleden.

Rode Smurf
27-04-04, 15:17
Geplaatst door arnd
Zelfs met de huidige populatie, geboortecijfers en concentratie in de binnensteden is er al geen houden meer aan.

Die hoge geboortecijfers komen deels door de import van partners. Uit de statistieken blijkt dat opeenvolgende generaties steeds minder kinderen krijgen. Dit wordt echter teniet gedaan door de verse aanvoer uit Marokko en Turkije.

Tot nu toe vinden de Marokkanen hun verantwoordelijkheid naar achterblijvers in Marokko belangrijker dan de verantwoordelijkheid voor een leefbaar Nederland. Het wordt tijd dat de marokkanen zich ook verantwoordelijk voelen voor dit land.

Dus stoppen met die waanzin. Pardon?.. [Allure] en de maatschappij in het algemeen, een halt toe te roepen.

freya
27-04-04, 15:19
Zit ik hier op Fok?

Rode Smurf
27-04-04, 15:21
Geplaatst door freya
Zit ik hier op Fok?

Nee, hier worden de wandaden der marokkanen goed gepraat.

Al3arbi
27-04-04, 15:23
Geplaatst door arnd
Nee heb je gelijk in. Maar zo plat bedoel ik het ook niet. Ik bedoelde eerder een concentratie van sociale systemen rond knooppunten die voor deze mensen belangrijk zijn; de moskee en elkaar.

Let nou maar op, als de eerste generatie op sterven ligt zullen de moskeeën geleidelijk leeglopen. Moslims, pffuuh! :argwaan:


Het bedenken van de manier waarop is niet het moeilijkste, maar het verkopen ervan.


Hoe dan? Het uitelkaar halen van Nederlanders in `n bepaalde wijk. Gaan we de helft van Wassenaar bij de helft van de schilderswijk pleuren en dan zeggen, "Zo jongens, ga je `ns ff vermaken!"

arnd
27-04-04, 15:39
Geplaatst door Rode Smurf
Nee, hier worden de wandaden der marokkanen goed gepraat.

Wandaden noem ik het niet, maar een beweging die ik wel kan begrijpen: soort zoekt soort. Heel menselijk allemaal. Alleen als de culturen en religie te ver uiteen lopen krijg je enorme problemen. En daar zitten we nu midden in.
De Nederlanders trekken uit de binnensteden weg en de allochtonen klitten algemeen daar samen. Ik zie nauwelijk migratie van allochtonen naar de randgebieden. Het is er wel, maar fragmentarisch.
Dus hoe krijg je die twee weer door elkaar heen...
Walgelijk dilemma. Zo groot dat ons huidige kabinet (met toch een hoop meer durf dan Paars olv "Vader des Vaderlands" Kok) niet naar een meer definitieve oplossing durft toe te werken. En dus blijft de concentratiegroei allochtonen in de binnensteden gewaarborgd door vrije vestiging, importbruiden en hoge geboortecijfers.



Al3rabi
Let nou maar op, als de eerste generatie op sterven ligt zullen de moskeeën geleidelijk leeglopen. Moslims, pffuuh!


Weet je,,,, waarom wil dit er bij mij toch niet in .....

Al3arbi
27-04-04, 15:46
Geplaatst door arnd
Weet je,,,, waarom wil dit er bij mij toch niet in .....


Dan zou Wishfull thinkin` geen wishfull thinkin` meer zijn, maar enkel `n lang vervlogen droom. Krijg haast de indruk dat folks on-topic staan te popelen om `n Burgeroorlog.

Zwarte Schaap
27-04-04, 16:05
Dit heet nu moderne racisme. Je krijgt eerst een naam opgespeld die je minimaal 3 generaties mag dragen en daarna wordt er een sfeer gecreerd dat die naam gelijkstaat voor problemen. En kijk eens aan we hebben onze zondebok/pispaal gecreerd. Voor alle problemen hebben we het afvoerputje Allochtoon.

Moet je nagaan als het echt slecht zou gaan met Nederland.

Tfoe wat een zieke land.

Jammer dat ik nog niet weg kan gaan, maar alles is beter dan schijnheilige racisme. Iemand die mij niet wil, wil ik ook niet bij horen.

plexus
27-04-04, 16:10
Geplaatst door Rode Smurf


Wat denk jij als allochtoon zijnde? Zullen de marokkanen ooit stoppen met het importeren van partners?

uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen..dat het aantal binnenkort explosief gaat toenemen..maak je kleine kippe-borstje maar nat.. :zwaai:

Rode Smurf
27-04-04, 16:17
Geplaatst door plexus
uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen..dat het aantal binnenkort explosief gaat toenemen..maak je kleine kippe-borstje maar nat.. :zwaai:

Let uit? Doel je op de xde generatie allochtonen? Tis toch ziek als die nog steeds hun partners blijven importeren. Iedereen mag verliefd worden op wie die wil. Maar dit is geen liefde meer.

Al3arbi
27-04-04, 16:18
Geplaatst door Rode Smurf
Dat valt denk ik wel mee.

Maar als het er toch van komt, liever vandaag dan morgen. Want nu zijn de autochtonen nog in de meerderheid.

Toch hebben de allochtonen het grotendeels zelf in de hand. Zijn ze bereid op te gaan in de nederlandse bevolking dan, komt het zo ver niet.

Wat denk jij als allochtoon zijnde? Zullen de marokkanen ooit stoppen met het importeren van partners?


Ahum, "allochtoon zijnde". Al die moeite. Taal leren. In dialoog treden. Ondanks al mijn effort, ben ik nog steeds als "allochtoon zijnde". Ik zie in mezelf geen allochtoon, leer dat `ns te accepteren.

Ik weet nou niet of ik je moet doorverbinden met plexus\x/ord voor die opmerking btw :haha:, ff moet lachen of `n retourtje Thailand boeken om `n hele schone Thaise te halen.

:zwaai:

Rode Smurf
27-04-04, 16:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Iemand die mij niet wil, wil ik ook niet bij horen.

We willen jou wel, alleen geen miljoenen van jou.

Je kan toch niet ontkennen dat het aanvankelijk handjevol gastarbeiders zich razend snel heeft voortgeplant. Die bevolkingsexplosie is gewoon ongekend in onze geschiedenis. In elk willekeurig land zou dat problemen geven. In marokko net zo goed, ondanks jullie veelgeroemde gastvrijheid. Kijk trouwens maar naar de rest van Europa. Identieke problemen als hier in Nederland.

Het is dan ook een beetje te kort door de bocht om dat te wijten aan de intollerante, rascistische hollanders.

Zwarte Schaap
27-04-04, 16:27
Geplaatst door Rode Smurf
We willen jou wel, alleen geen miljoenen van jou.

Je kan toch niet ontkennen dat het aanvankelijk handjevol gastarbeiders zich razend snel heeft voortgeplant. Die bevolkingsexplosie is gewoon ongekend in onze geschiedenis. In elk willekeurig land zou dat problemen geven. In marokko net zo goed, ondanks jullie veelgeroemde gastvrijheid. Kijk trouwens maar naar de rest van Europa. Identieke problemen als hier in Nederland.

Het is dan ook een beetje te kort door de bocht om dat te wijten aan de intollerante, rascistische hollanders.

Wat miljoenen? Hoeveel Marokkanen komen er volgens jou dan bij? Als je ze een keer als Nederlander accepteert kan het helpen dat ze je niet ziet als een bedreiging. Elke keer je medeburgers als een probleem en als buitenstaanders zien helpt naturlijk niet om je psychische problemen op te lossen.

Rode Smurf
27-04-04, 16:30
Geplaatst door Al3arbi
Ahum, "allochtoon zijnde". Al die moeite. Taal leren. In dialoog treden. Ondanks al mijn effort, ben ik nog steeds als "allochtoon zijnde". Ik zie in mezelf geen allochtoon, leer dat `ns te accepteren.

Ik weet nou niet of ik je moet doorverbinden met plexus\x/ord voor die opmerking btw :haha:, ff moet lachen of `n retourtje Thailand boeken om `n hele schone Thaise te halen.

:zwaai:

Voor marokkanen (en turken) hanteer ik 1 criterium of ze al dan niet allochtoon of autochtoon zijn.
Namelijk het beantwoorden van de volgende vraag met een ja: Zouden jouw dochters met een nederlander mogen trouwen?
Zo ja, dan neem ik de woorden "als allochtoon zijnde" terug en sluit ik je in m'n armen landgenoot.
Maar zolang ik amper marokkaanse meisjes met een nederlandse vriend zie, kan ik marokkanen gewoon niet als landgenoten beschouwen.
Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom ik surinamers wel als nederlanders beschouw.
Oja, zou je mijn vraag nog willen beantwoorden? En, als ik zo brutaal mag zijn, hoe zit het met jouw vriendin/vrouw? Uitheems of inheems?
Of ben jij d'r ook zo een die zich te goed doet aan nederlandse meisjes, en als ie uitgeneukt is een heilige maagd uit Marokko laat overkomen?

Rode Smurf
27-04-04, 16:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat miljoenen? Hoeveel Marokkanen komen er volgens jou dan bij? Als je ze een keer als Nederlander accepteert kan het helpen dat ze je niet ziet als een bedreiging. Elke keer je medeburgers als een probleem en als buitenstaanders zien helpt naturlijk niet om je psychische problemen op te lossen.

Waren het maar psychische problemen. Maar ik werk op een VMBO, dus ik zit met m'n neus op de problemen. Dus ga me niet vertellen dat ik het me allemaal inbeeld.

Al3arbi
27-04-04, 16:34
Geplaatst door Rode Smurf
Voor marokkanen (en turken) hanteer ik 1 criterium of ze al dan niet allochtoon of autochtoon zijn.
Namelijk het beantwoorden van de volgende vraag met een ja: Zouden jouw dochters met een nederlander mogen trouwen?
Zo ja, dan neem ik de woorden "als allochtoon zijnde" terug en sluit ik je in m'n armen landgenoot.
Maar zolang ik amper marokkaanse meisjes met een nederlandse vriend zie, kan ik marokkanen gewoon niet als landgenoten beschouwen.
Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom ik surinamers wel als nederlanders beschouw.
Oja, zou je mijn vraag nog willen beantwoorden? En, als ik zo brutaal mag zijn, hoe zit het met jouw vriendin/vrouw? Uitheems of inheems?
Of ben jij d'r ook zo een die zich te goed doet aan nederlandse meisjes, en als ie uitgeneukt is een heilige maagd uit Marokko laat overkomen?


Ik als Moslim zijnde, zie mijn dochters het liefst met `n andere moslim. En of die Moslim nou uit Eritrea of uit de achterhoek komt interesseert me geen zier. Hierbij ook je onderste remark ontkracht aangezien dat gedrag niet in mijn straatje past...:) Oogkleppen af, Bonfire.

Rode Smurf
27-04-04, 16:43
Geplaatst door Al3arbi
Ik als Moslim zijnde, zie mijn dochters het liefst met `n andere moslim. En of die Moslim nou uit Eritrea of uit de achterhoek komt interesseert me geen zier. Hierbij ook je onderste remark ontkracht aangezien dat gedrag niet in mijn straatje past...:) Oogkleppen af, Bonfire.

De woorden "het liefst" schreeuwen natuurlijk om nadere duiding.

Het liefst in de zin van: Als ze met een (ongelovige) nederlander thuiskomt dan zwaait er wat?

Of in de zin van: Ook al komt ze met een (ongelovige) nederlander thuis, dan zal ik het na wat morren toch accepteren?

Robbedoes
27-04-04, 16:48
Rode Smurf heeft volgens mij helemaal gelijk, dat totaal verbod op importbruiden is naast spreiding HET middel om een natuurlijke integratie te verkrijgen.

En wat L3arbie geeft hier de mening weer die gereformeerden 40 jaar geleden ook uitten. Oerconservatief en hetzelfde als SGPers nu nog nastreven. Maar daar zal de tijd vanzelf verandering in brengen. Het trouwen met iemand van hetzelfde geloof sterft vanzelf uit als de importbruiden ook verboden zijn.

Rode Smurf
27-04-04, 16:51
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Niet om het een of ander, maar is Al3arbi jou soms rekenschap verschuldigd?
Je loopt nu wel een beetje de Spaanse Inquisiteur uit te hangen, mind you.

Totaal niet. Maar dit is gewoon mijn manier om de allochtoonse ziel te doorgronden.

Jij bent trouwens wel de laatste van wie ik deze opmerking had verwacht.

RinC
27-04-04, 16:52
Geplaatst door Robbedoes
Het trouwen met iemand van hetzelfde geloof sterft vanzelf uit als de importbruiden ook verboden zijn.

De mocro's pakken de blondjes al, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken ;)

Robbedoes
27-04-04, 16:56
De mocro's pakken de blondjes al, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken

ja Als trofee, tegenover de vriendjes, maar niet voor een langdurige relatie zoals samenwonen of trouwen.

RinC
27-04-04, 16:59
Geplaatst door Robbedoes
ja Als trofee, tegenover de vriendjes, maar niet voor een langdurige relatie zoals samenwonen of trouwen.

Ach ja...Experimenteren is ook fun :)

Rode Smurf
27-04-04, 17:01
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er is tot hier toe op elke vraag nog een fatsoenlijk antwoord gekomen.
Maar er wordt steeds een stapje bovenop gedaan, totdat je in iemands privedomein gaat zitten peuren.
Daar hangt een naar luchie an.

Maar ik ga uiteraard niet voor een ander antwoorden. Als Al3arbi dat wil doen, is dat zijn eigen zaak (pardon voor mijn bemoeienis, Al3). Als jij mij aan zo'n kruisverhoor had onderworpen, had ik je allang stevig in de zeik genomen.

Ik stel geen vragen die ik zelf ook niet zou beantwoorden. Eerlijk waar.

Liever meteen naar de kern ipv om de hete brei heendraaien. Maar die filosofie staat niet iedereen aan blijkbaar.

Zwarte Schaap
27-04-04, 17:08
Geplaatst door Rode Smurf
Waren het maar psychische problemen. Maar ik werk op een VMBO, dus ik zit met m'n neus op de problemen. Dus ga me niet vertellen dat ik het me allemaal inbeeld.

Waar je werkt intresseert me geen moer. Je praat over miljoenen, ik wil nou eens gewoon weten van jou hoeveel Marokkanen er jaarlijks bijkomen.

Al3arbi
27-04-04, 17:33
Geplaatst door Rode Smurf
De woorden "het liefst" schreeuwen natuurlijk om nadere duiding.

Het liefst in de zin van: Als ze met een (ongelovige) nederlander thuiskomt dan zwaait er wat?

Of in de zin van: Ook al komt ze met een (ongelovige) nederlander thuis, dan zal ik het na wat morren toch accepteren?


In de zin van mijn ouders vertellen mij niet wat te doen en gaan ervan uit dat ik de juiste keus maak, dus zal ik dat goede voorbeeld overnemen en de juiste keus accepteren, How Hollywood can I get.

Al3arbi
27-04-04, 17:34
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Niet om het een of ander, maar is Al3arbi jou soms rekenschap verschuldigd?
Je loopt nu wel een beetje de Spaanse Inquisiteur uit te hangen, mind you.


LOL! Ik wil best antwoord geven op zn vragen, het jammere is dat we over 14topics dezelfde voorgeschoteld gaan krijgen. Zoals ik deze vraag ook al eerder voor me heb gehad. Jawohl Herr Smurf. Immer gerade aus.

Rode Smurf
27-04-04, 17:34
Geplaatst door 151 Nobelprizes
En wees nou 's eerlijk tegen De Nobele. Was je uit op bevestiging?

Mijn enige hoop dat het ooit nog goed komt met de integratie is dat de marokkanen ooit stoppen met het importeren van partners.

Als je goed leest is mijn "kruisverhoor" erop gericht om daar duidelijkheid over te krijgen. Aangezien Al3rbi zichzelf niet meer als allochtoon, maar als autochtoon ziet, is hij een perfect studieobject.

Ik was dus niet uit op bevestiging. Als je natuurkunde hebt gestudeerd zoals ik, dan wordt het er al snel uitgestampt om je studieobject (de natuur) bevooroordeeld tegemoet te treden.

Al3arbi
27-04-04, 17:35
Geplaatst door Robbedoes
Rode Smurf heeft volgens mij helemaal gelijk, dat totaal verbod op importbruiden is naast spreiding HET middel om een natuurlijke integratie te verkrijgen.

En wat L3arbie geeft hier de mening weer die gereformeerden 40 jaar geleden ook uitten. Oerconservatief en hetzelfde als SGPers nu nog nastreven. Maar daar zal de tijd vanzelf verandering in brengen. Het trouwen met iemand van hetzelfde geloof sterft vanzelf uit als de importbruiden ook verboden zijn.


Niet als er hier nog genoeg mensen zijn van het zelfde geloof. Besides, ik kan ook aan `n moslima komen die niet uit Marokko/Turkije/Ikhaatdatland komt. Ik ben verder voor spreiding. Tussen elke 2 autochtone gezinnen komt `n allochtoon gezien. Om de integratie en acceptatie te bevorderen.

Al3arbi
27-04-04, 17:36
Geplaatst door Rode Smurf
Totaal niet. Maar dit is gewoon mijn manier om de allochtoonse ziel te doorgronden.

Jij bent trouwens wel de laatste van wie ik deze opmerking had verwacht.


Dan kan je doorgronden wat je wilt mijn waarde landgenoot. Geen allochtone ziel hier te bekennen. Stemt me wel droevig dat mensen met zo`n xenofobe inslag ook Nederlanders zijn. En ik sta nog wel bekend om mijn tolerantie. Tristesse.

Al3arbi
27-04-04, 17:37
Geplaatst door RinCoonie
De mocro's pakken de blondjes al, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken ;)


Blègh, wat ben jij bevooroordeeld zeg. Alsof autochtone meisjes allemaal blond zijn. Er zitten ook roodharige prachtdames tussen...:hihi:

Al3arbi
27-04-04, 17:38
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er is tot hier toe op elke vraag nog een fatsoenlijk antwoord gekomen.
Maar er wordt steeds een stapje bovenop gedaan, totdat je in iemands privedomein gaat zitten peuren.
Daar hangt een naar luchie an.

Maar ik ga uiteraard niet voor een ander antwoorden. Als Al3arbi dat wil doen, is dat zijn eigen zaak (pardon voor mijn bemoeienis, Al3). Als jij mij aan zo'n kruisverhoor had onderworpen, had ik je allang stevig in de zeik genomen.


No spang. Wacht nog op de inmening van Orakel en NL-X en dan is deze discussie weer compleet en kan `t roer om. Heil de Pisraeliers. :moe:

Rode Smurf
27-04-04, 17:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar je werkt intresseert me geen moer. Je praat over miljoenen, ik wil nou eens gewoon weten van jou hoeveel Marokkanen er jaarlijks bijkomen.

Excuses! Ik zal voortaan op m'n beeldspraak letten zodra ik reageer op jouw priksels.

Maar aan de andere kant; ze bieden jou wel een mooi excuus om over te zeuren als je wat krap zit in de argumenten.

Al3arbi
27-04-04, 17:40
Geplaatst door Rode Smurf

Zo ja, dan neem ik de woorden "als allochtoon zijnde" terug en sluit ik je in m'n armen landgenoot.


Helaas is het niet aan jou om mijn Nederlander zijn te toetsen, ik begrijp de frustratie enigzins wel. Ik vind het ook vrij jammer om jou een Nederlander te noemen. De benaming onwaardig, een afstammeling van de Hertog van Alva. Door mensen als jou gaat dit prachtland naar de verdoemenis.

Rode Smurf
27-04-04, 17:45
Geplaatst door Al3arbi
Helaas is het niet aan jou om mijn Nederlander zijn te toetsen, ik begrijp de frustratie enigzins wel. Ik vind het ook vrij jammer om jou een Nederlander te noemen. De benaming onwaardig, een afstammeling van de Hertog van Alva. Door mensen als jou gaat dit prachtland naar de verdoemenis.

Welja, ga maar op de man spelen. Op deze manier zijn al zovelen discussies verziekt.

Hoe denk jij te weten of ik xenofoob ben? Wat weet jij nou van mij? Helemaal niets.

Al3arbi
27-04-04, 17:50
Geplaatst door Rode Smurf
Welja, ga maar op de man spelen. Op deze manier zijn al zovelen discussies verziekt.

Hoe denk jij te weten of ik xenofoob ben? Wat weet jij nou van mij? Helemaal niets.


LOL! Niet zeuren. Ik was de allochtoon hier, en mocht lekker jouw suggestieve vraagies beantwoorden. Allemaal om in jouw armen gesloten te worden. Ik denk niet dat er iemand op `t forum daarop staat te wachten, maar dat ligt maar net aan `t beeld wat mensen van je hebben. Ik begrijp ook wel dat mijn mening/standpunten je niet aanstaan, immers als ik niet ben zoals jij hoopt dat ik ben is er niets om over te ******en. Verder kan ik me niet herinneren jou ooit privé info te hebben gegeven omtrent `t verblijf van mij/ouders/grootouders in dit land. Maar op `n heel twisted manier is dat toch weer `t discussiepunt. Je weet geen ruk en op de een of andere manier sta je stijf van de 'kennis' vooroordelen en conclusies en ben je klaar om die over `t forum te spuiten.

Al3arbi
27-04-04, 17:50
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dope.



Wack.


Het is of Dope of Wack en altijd lauw. Dat je dat maar ff begrijpt. Heil de Illuminati.

Rode Smurf
27-04-04, 17:51
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Er zijn nog wel wat meer factoren die ervoor zorgen dat het goed komt.
De nieuwe generatie die zich fors bewijst via scholing/opleiding/carriere bijvoorbeeld. Vadertje Tijd, ook al zo'n inkopper maar hier van vitaal belang. En die carrieremakers zullen de achterstandswijken t.z.t. uit het slop halen.


Maar het probleem is nou juist dat veel kinderen een achterstand oplopen doordat op z'n minst 1 van de ouders geen nederlands spreekt. Daarom heeft een importhuwelijk direct gevolgen voor de toekomst van je kinderen. Als beide ouders hun wortels in Nederland hebben is de kans groot dat je weinig tot geen moeite hebt met de andere voorwaarden voor een succesvolle integratie.

Al3arbi
27-04-04, 17:56
Geplaatst door Rode Smurf
Maar het probleem is nou juist dat veel kinderen een achterstand oplopen doordat op z'n minst 1 van de ouders geen nederlands spreekt.

Uhu, en dat is zeker praktijkervaring. De helft van `t forum, de helft die jij niet accepteerd, spreken bijzonder goed Nederlands. En ik weet niet zeker of de ouders van al die mensen het Nederlands machtig waren. Maar je zal het weten als VMBO-medewerker die zo in touch staat met reality. Lokaal E14 of `t bezemhok? Zou veel verklaren namelijk.

Rode Smurf
27-04-04, 18:01
Geplaatst door Al3arbi
LOL! Niet zeuren. Ik was de allochtoon hier, en mocht lekker jouw suggestieve vraagies beantwoorden. Allemaal om in jouw armen gesloten te worden. Ik denk niet dat er iemand op `t forum daarop staat te wachten, maar dat ligt maar net aan `t beeld wat mensen van je hebben. Ik begrijp ook wel dat mijn mening/standpunten je niet aanstaan, immers als ik niet ben zoals jij hoopt dat ik ben is er niets om over te ******en. Verder kan ik me niet herinneren jou ooit privé info te hebben gegeven omtrent `t verblijf van mij/ouders/grootouders in dit land. Maar op `n heel twisted manier is dat toch weer `t discussiepunt. Je weet geen ruk en op de een of andere manier sta je stijf van de 'kennis' vooroordelen en conclusies en ben je klaar om die over `t forum te spuiten.

Vooralsnog zijn mijn ideen verpakt in vragen. Waartegen je je dus ook kan verweren. Jouw ideen over mij zijn verpakt in ongefundeerde uitspraken die ik met geen mogelijkheid kan ontkrachten.

En wat is er nou weer twisted aan vragen stellen of discuseren over dingen die mij aan het hart gaan. Het zou juist twisted zijn om ze op te kroppen niet dan?

Ik weet inderdaad geen ruk, waarom denk je anders dat ik het je vraag :moe: Maja, ipv om met mij in discussie te gaan beschuldig je me van xenofobie.

Zwak hoor.....erg zwak.

Zwarte Schaap
27-04-04, 18:04
Geplaatst door Rode Smurf
Maar het probleem is nou juist dat veel kinderen een achterstand oplopen doordat op z'n minst 1 van de ouders geen nederlands spreekt. Daarom heeft een importhuwelijk direct gevolgen voor de toekomst van je kinderen. Als beide ouders hun wortels in Nederland hebben is de kans groot dat je weinig tot geen moeite hebt met de andere voorwaarden voor een succesvolle integratie.

Ik dol je vierkant op je eigen geschiedenis en je eigen taaltje, just name it, en dat terwijl mijn beide ouders uit marokko komen en vrijwel niets van Nederland wisten en ikook niet eens hier geboren ben. Dat geldt trouwens voor alle allochtonen met wie ik opgegroeid ben. Sterker nog de enigen die het tot een universitaire studie hebben gebracht zijn allemaal allochtonen de hoogste opgeleide autochtone jongens met wie ik opgegroeid ben hebben hooguit een mavo diplomaatje gehaald(eentje maar), de rest is zonder diploma van school af gegaan.

Succesvolle integratie komt van 2 kanten. Stigmatiseren, vooroordelen en iedereen en alles over één kam scheren kom je niet ver mee.

Rode Smurf
27-04-04, 18:12
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik ken ook wel kids die hoge opleidingen doen ondanks het feit dat een van de twee ouders geen Nederlands spreekt.
Geen idee hoeveel dat er zijn, eigenlijk.
Maar je hebt nog niet verteld wat je op het VMBO dee en waarom je zo weinig van de leerlingen daar afweet.

En voor dat andere: ik had mijn commentaar al gegeven op de Verdonk plannen. Misschien heb je er geen zin in dat het probleem wordt vlot getrokken, kan ook.

Ten eerste: Op het VMBO zijn de kinderen van een heel andere leeftijdscategorie, en vaak ook nog van een ander opleidingsniveau als hier.

Ten tweede: Vaak heb ik toch wat last van de leraar-leerling problematiek. Dat wil zeggen, er is toch vaak een zekere afstandelijkheid (en moet er ook zijn) tussen leraar en leerling.

Ten derde: Waarom mag ik niet ook op dit forum discuseren over dit soort dingen? Sluit het een het ander uit dan? Het zou toch juist voor mij moeten pleiten dat ik mijn info uit zoveel mogelijk bronnen haal.

Rode Smurf
27-04-04, 18:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik dol je vierkant op je eigen geschiedenis en je eigen taaltje, just name it, en dat terwijl mijn beide ouders uit marokko komen en vrijwel niets van Nederland wisten en ikook niet eens hier geboren ben. Dat geldt trouwens voor alle allochtonen met wie ik opgegroeid ben. Sterker nog de enigen die het tot een universitaire studie hebben gebracht zijn allemaal allochtonen de hoogste opgeleide autochtone jongens met wie ik opgegroeid ben hebben hooguit een mavo diplomaatje gehaald(eentje maar), de rest is zonder diploma van school af gegaan.

Succesvolle integratie komt van 2 kanten. Stigmatiseren, vooroordelen en iedereen en alles over één kam scheren kom je niet ver mee.

Fijn voor je! Maar jij laat je toch nooit overtuigen. Ook in discussies met anderen zie ik vaak dat je zit vastgeroest in je eigen opvattingen. Tegen een muur praten is nog productiever.

Al3arbi
27-04-04, 18:16
Je vragen zijn idd mooi verpakt in vragen, het vereist enige meligheid om de xenofobische inslag te missen. Het niet willen accepteren dat er landgenoten zijn die niet op de zelfde manier denken, die `n 'gevaarlijke' religie aanhangen. Je zelf daartegen willen beschermen en `n burgeroorlog niet schuwen, DAMN!. Het spijt me dat ik zoiets als xenofobisch betitel. However dat doe ik dus niet met jou maar enkel de ideeën, maar kennelijk is het begrijpend lezen niet iets voor mensen die bij `n VMBO school werken, ik zal als 'allochtoon' daar dan niet verder over mekkeren, heb geen recht van spreken.

Verder begrijp ik best dat de problematiek je aan het hart gaat, waar zou Amsterdam zijn zonder toeristen. Als al die allochtonen daar gaan zitten kenne we die Japanners goodbye kussen. En gaan die Duitsers voortaan naar Antalya omdat daar minder Turken zitten dan in Z`voort en Duitsland bij elkaar. Ik wil ook ff weten hoe men zich tegen `n vraag kan verweren. Vragen zijn er om beantwoord te worden, I did. Op `n voormij uitgebreide manier, aangezien ik niet van tikken houd. As if. Ik ben sterk van mening dat jij dit antwoord niet wilt lezen en het liefst van mij wil horen dat ik je dochter ga uitwonen zodra ik de kans krijg en haar daarna voor slet achterlaat en vervolgens mijn Heilige Maagd Ahmed uit Mount Rif ga halen. Het spijt me, eerlijk waar. Er valt niets te ontkrachten, je moet wakker worden uit die enge nachtmerrie. En morgen de eerste allochtoon die je tegenkomt aanspreken en hem `n Bloemetje geven. Van landgenoot tot Landgenoot. Geef `ns t goede voorbeeld.

Ik vraag me dan nog steeds 1 ding af. Als je zo dichtbij de dagelijkse realiteit staat, werkend bij `n VMBO hoe komt het dan dat je zo weinig weet. Is het soms `n witte VMBO. Ik heb er ook zo 1 in de buurt. 'Het Heuveltje' geen zwarte leerling te bekennen. En op `n vreemde manier is `t een van de slechts scorende VMBO scholen in de buurt. Daar moet wat achter zitten, stuur `n mail naar `n 2ekamer lid. Doe er wat aan. Stel vragen. Stel ze. Ze zijn er om beantwoord te worden en om je denkbeelden te ontkrachten.


Xylofoon.

Rode Smurf
27-04-04, 18:17
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zeg nu eens wat je op een problematiek-VMBO doet terwijl je zo weinig van die leerlingen afweet?

Bijbaantje voor 2 dagen in de week. Betaalt best goed en ik vind het nog steeds leuk. Lesgeven lijkt bij mij bijna een tweede natuur. Hoef maar weinig voor te bereiden. Dus ik hou lekker veel tijd over om me bezig te houden met natuurwetenschappelijk onderzoek.

Al3arbi
27-04-04, 18:18
Geplaatst door Rode Smurf
Ten eerste: Op het VMBO zijn de kinderen van een heel andere leeftijdscategorie, en vaak ook nog van een ander opleidingsniveau als hier.

Vreemd. Voel me aangesproken.

Zwarte Schaap
27-04-04, 18:26
Geplaatst door Rode Smurf
Fijn voor je! Maar jij laat je toch nooit overtuigen. Ook in discussies met anderen zie ik vaak dat je zit vastgeroest in je eigen opvattingen. Tegen een muur praten is nog productiever. Dat is niet alleen mooi voor mij maar dat is de realiteit die telkenmale wordt genegeerd. Nee men is liever dom of lui of mischien wel zo kwaadaardig dat men liever alles over een kam scheert en zo de realiteit ontkent.

Zo gaat kan men makkelijker domme automatismes blijven hanteren en zich blijven verschuilen achter vooroordelen terwijl het veelal ordinaire xenofobie betreft.

Waar blijven je cijfers nou met die miljoenen die bij zijn gekomen, en kun je nou een antwoord geven op mijn vraag hoeveel Marokkanen er jaarlijks door een huwelijk in Nederland bijkomen? Of zuig je liever je vooroordelen uit de duim?

Rode Smurf
27-04-04, 18:27
Geplaatst door Al3arbi
Je vragen zijn idd mooi verpakt in vragen, het vereist enige meligheid om de xenofobische inslag te missen. Het niet willen accepteren dat er landgenoten zijn die niet op de zelfde manier denken, die `n 'gevaarlijke' religie aanhangen. Je zelf daartegen willen beschermen en `n burgeroorlog niet schuwen, DAMN!. Het spijt me dat ik zoiets als xenofobisch betitel. However dat doe ik dus niet met jou maar enkel de ideeën, maar kennelijk is het begrijpend lezen niet iets voor mensen die bij `n VMBO school werken, ik zal als 'allochtoon' daar dan niet verder over mekkeren, heb geen recht van spreken.

Verder begrijp ik best dat de problematiek je aan het hart gaat, waar zou Amsterdam zijn zonder toeristen. Als al die allochtonen daar gaan zitten kenne we die Japanners goodbye kussen. En gaan die Duitsers voortaan naar Antalya omdat daar minder Turken zitten dan in Z`voort en Duitsland bij elkaar. Ik wil ook ff weten hoe men zich tegen `n vraag kan verweren. Vragen zijn er om beantwoord te worden, I did. Op `n voormij uitgebreide manier, aangezien ik niet van tikken houd. As if. Ik ben sterk van mening dat jij dit antwoord niet wilt lezen en het liefst van mij wil horen dat ik je dochter ga uitwonen zodra ik de kans krijg en haar daarna voor slet achterlaat en vervolgens mijn Heilige Maagd Ahmed uit Mount Rif ga halen. Het spijt me, eerlijk waar. Er valt niets te ontkrachten, je moet wakker worden uit die enge nachtmerrie. En morgen de eerste allochtoon die je tegenkomt aanspreken en hem `n Bloemetje geven. Van landgenoot tot Landgenoot. Geef `ns t goede voorbeeld.

Ik vraag me dan nog steeds 1 ding af. Als je zo dichtbij de dagelijkse realiteit staat, werkend bij `n VMBO hoe komt het dan dat je zo weinig weet. Is het soms `n witte VMBO. Ik heb er ook zo 1 in de buurt. 'Het Heuveltje' geen zwarte leerling te bekennen. En op `n vreemde manier is `t een van de slechts scorende VMBO scholen in de buurt. Daar moet wat achter zitten, stuur `n mail naar `n 2ekamer lid. Doe er wat aan. Stel vragen. Stel ze. Ze zijn er om beantwoord te worden en om je denkbeelden te ontkrachten.


Xylofoon.

En dan heb IK moeite met begrijpend lezen? Jij verdraaid gewoon mijn woorden, zo kan ik het ook. Heb ik ooit gezegd dat ik een burgeroorlog niet schuw? NEE! Maak me alleen zorgen over de toekomst. Ik ken namelijk de menselijke natuur een beetje, en je ziet gewoon dat concurerende wereldbeschouwingen niet goed samengaan. Balkan anyone?
En waar heb ik het over "gevaarlijke religie"? Echt triest hoor dat je mijn woorden gaat verdraaien. Of erger nog, woorden in m'n mond legt.
Het lijkt er toch sterk op dat jij hier degene bent met vooroordelen. Vragen stellen doe ik trouwens, nu het ontkrachten nog. Maar jij speelt liever op de man merk ik.

Rode Smurf
27-04-04, 18:30
Geplaatst door Zwarte Schaap

Waar blijven je cijfers nou met die miljoenen die bij zijn gekomen, en kun je nou een antwoord geven op mijn vraag hoeveel Marokkanen er jaarlijks door een huwelijk in Nederland bijkomen? Of zuig je liever je vooroordelen uit de duim?

Voor de 2e keer; die miljoenen gebruikte ik als beeldspraak om de urgentie van het probleem te verduidelijken. Heb je daar wel eens van gehoord? Van beeldspraak?

Mocht je toch volhouden dat ik het letterlijk bedoelde:

Jij hebt gelijk en ik zat fout............:moe:

Zwarte Schaap
27-04-04, 18:32
Geplaatst door Al3arbi
Vreemd. Voel me aangesproken. Ik heb ook op een vmbo gezeten.

Rode Smurf
27-04-04, 18:39
Geplaatst door 151 Nobelprizes

Afstandelijkheid is wat anders dan totaal onwetend zijn, zoals jij. Jij weet echt helemaal niks. Stap naar het schoolhoofd en leg hem je probleem uit.


Leg jij mij dan eens fijn uit waar ik onwetend ben? Kan alles met feiten en argumenten onderbouwen dus........

Is trouwens wel een vergaande uitspraak, iemand verwijten dat ie echt helemaal niks weet. Jij hebt bezwaren tegen mijn "kruisverhoor", maar persoonlijk vind ik dit soort verwijten erger, want ongefundeerd.

Rode Smurf
27-04-04, 18:49
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Mijn argument is dat jij net zei dat je niets wist dus hier om informatie kwam vragen, soepkip.

Nouja, informatie vragen. Kom hier al tijden, ook al voordat ik leraar was op die school.
Ben min of meer deze discussie ingerold, zoals wel vaker. Zo gaat dat he. Overkomt jou toch ook wel eens toch?

Rode Smurf
27-04-04, 19:02
Geplaatst door 151 Nobelprizes

Daarom zei ik net al: zelfs voor mijn spijkharde criteria trek je nog te vet van leer.

Hmm.....dat soort geluiden hoor ik inderdaad vaker. Dat ik soms gewoon te fel ben.

Toch lukt het me vaak niet om te minderen.

Maja, iedereen heeft minder leuke karaktertrekken.

Bovendien ben ik niet haatdragend. Hard van buiten, maar zacht van binnen zeg maar.

Robbedoes
27-04-04, 19:10
Tussen elke 2 autochtone gezinnen komt `n allochtoon gezien. Om de integratie en acceptatie te bevorderen

Als ze allemaal goed Nederlands zouden spreken geen bezwaar. Maar ze moeten de huizen naast mij wel kunnen betalen :wink:

Zwarte Schaap
27-04-04, 20:34
Geplaatst door Rode Smurf
Voor de 2e keer; die miljoenen gebruikte ik als beeldspraak om de urgentie van het probleem te verduidelijken. Heb je daar wel eens van gehoord? Van beeldspraak?

Mocht je toch volhouden dat ik het letterlijk bedoelde:

Jij hebt gelijk en ik zat fout............:moe:

Jouw beeldspraak is een gevaarlijk soort beeldspraak, van we worden overstroomd, Nederland is vol, terwijl je niet eens weet hoeveel marokkanen er door een huwelijk jaarlijks bijkomen. Ben je dom of doe je dom?

Nou kom op dan vertel mij nou eens hoeveel Marokkaantjes er jaarlijks via een huwelijk bijkomen.

Rode Smurf
27-04-04, 20:48
Geplaatst door Zwarte Schaap

Nou kom op dan vertel mij nou eens hoeveel Marokkaantjes er jaarlijks via een huwelijk bijkomen.

Zo uit m'n hoofd; 30.000. Weet niet of het klopt. Anders moet ik het CBS ff raadplegen.

Beëlzebub
27-04-04, 20:55
Geplaatst door Robbedoes
Als ze allemaal goed Nederlands zouden spreken geen bezwaar. Maar ze moeten de huizen naast mij wel kunnen betalen :wink:

Een beetje standsverschil moet er volgens jou wel blijven, zeker?

Zwarte Schaap
27-04-04, 20:57
Geplaatst door Rode Smurf
Zo uit m'n hoofd; 30.000. Weet niet of het klopt. Anders moet ik het CBS ff raadplegen.

Hahaha........En als het er nou maar 3.000 zijn? Zou dat wat uitmaken?

Rode Smurf
27-04-04, 21:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha........En als het er nou maar 3.000 zijn? Zou dat wat uitmaken?

Geen zak, anders had ik het wel opgezocht.

Zwarte Schaap
27-04-04, 21:09
Geplaatst door Rode Smurf
Geen zak, anders had ik het wel opgezocht. Het zijn er maar 3.000. Wat blijft er dan over van je argumenten en je angsten? Waar blijf je nou met je beeldspraak? Mischien is het handiger dat je wat van te voren opzoekt als je iets beweert.

Rode Smurf
27-04-04, 21:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het zijn er maar 3.000. Wat blijft er dan over van je argumenten en je angsten? Waar blijf je nou met je beeldspraak? Mischien is het handiger dat je wat van te voren opzoekt als je iets beweert.

Het kleine aantal gastarbeiders heeft zich razendsnel vermenigvuldigd door met name import.
Je moet dus niet kijken naar wat er per jaar binnenkomt, maar naar het totaal.
Zoals je mischien wel weet, verlopen curves van de bevolkingsgroei exponentieel.
Dus er is over een aantal jaren weldegelijk sprake van "miljoenen". Gewoon een kwestie van extrapoleren.

Zwarte Schaap
27-04-04, 21:41
Geplaatst door Rode Smurf
Het kleine aantal gastarbeiders heeft zich razendsnel vermenigvuldigd door met name import.
Je moet dus niet kijken naar wat er per jaar binnenkomt, maar naar het totaal.
Zoals je mischien wel weet, verlopen curves van de bevolkingsgroei exponentieel.
Dus er is over een aantal jaren weldegelijk sprake van "miljoenen". Gewoon een kwestie van extrapoleren. Wetenschappelijk gezien is dat natuurlijk klinklare onzin en weer zo een verzinseltje van een angstige haas. Ga sporten (karate, kickboxen, Judo of een één of andere vechtsport) of zo dan krijg je meer zelfvertrouwen.

Rode Smurf
27-04-04, 21:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wetenschappelijk gezien is dat natuurlijk klinklare onzin en weer zo een verzinseltje van een angstige haas. Ga sporten (karate, kickboxen, Judo of een één of andere vechtsport) of zo dan krijg je meer zelfvertrouwen.

Uitgelult! :zwaai:

Trouwens, ik beoefen al ruim 14 jaar Pencak Silat. Maar toch bedankt voor het advies.

Zwarte Schaap
27-04-04, 21:58
Geplaatst door Rode Smurf
Uitgelult! :zwaai:

Trouwens, ik beoefen al ruim 14 jaar Pencak Silat. Maar toch bedankt voor het advies. Ik heb dat niet zo met uitlullen en zal dat ook nooit zo van de daken schreeuwen maar ik denk het moment is gekomen voor jou dat je je bewering niet hard kunt maken.

Dan kun je wel met curves en exponentieel geblabla aankomen huppelen en daarmee je miljoenen proberen te verdedigen maar het blijft een keieharde lullobewering die nergens op gebaseerd is en volledig de plank mis slaat.

Rode Smurf
27-04-04, 22:08
Geplaatst door Zwarte Schaap

Dan kun je wel met curves en exponentieel geblabla aankomen huppelen en daarmee je miljoenen proberen te verdedigen maar het blijft een keieharde lullobewering die nergens op gebaseerd is en volledig de plank mis slaat.

Was gisteren nog in het nieuws. Hieronder volgt een plaatje met de curve van het aantal moslims in Nederland sinds de jaren 70.
Zoals je ziet is deze curve exponentieel. Een mooie gelijkmatige lijn naar boven. Je hoeft 'm alleen maar door te trekken om te zien waar we over een paar jaar uitkomen.
Beweren dat ik onzin uitkraam kun je nu alleen maar volhouden als je het CBS als een verdachte bron beschouwd. Maar zo diep ga je denk ik niet zinken.

Tomas
27-04-04, 22:11
Geplaatst door Rode Smurf
Was gisteren nog in het nieuws. Hieronder volgt een plaatje met de curve van het aantal moslims in Nederland sinds de jaren 70.
Zoals je ziet is deze curve exponentieel. Een mooie gelijkmatige lijn naar boven. Je hoeft 'm alleen maar door te trekken om te zien waar we over een paar jaar uitkomen.
Beweren dat ik onzin uitkraam kun je nu alleen maar volhouden als je het CBS als een verdachte bron beschouwd. Maar zo diep ga je denk ik niet zinken.

Dat is lineair, niet exponentieel.

Rode Smurf
27-04-04, 22:20
Geplaatst door Tomas
Dat is lineair, niet exponentieel.

Dan moet je OF je monitor beter afstellen, OF er iets rechts langshouden. Want hij is weldegelijk exponentieel. Ik geef toe, het is geen schoolvoorbeeld maar toch.

Zwarte Schaap
27-04-04, 22:24
Geplaatst door Rode Smurf
Was gisteren nog in het nieuws. Hieronder volgt een plaatje met de curve van het aantal moslims in Nederland sinds de jaren 70.
Zoals je ziet is deze curve exponentieel. Een mooie gelijkmatige lijn naar boven. Je hoeft 'm alleen maar door te trekken om te zien waar we over een paar jaar uitkomen.
Beweren dat ik onzin uitkraam kun je nu alleen maar volhouden als je het CBS als een verdachte bron beschouwd. Maar zo diep ga je denk ik niet zinken.

leuk verhaaltje, maar dat zijn moslims en wij hadden het over Marokkanen. De moslims zijn wel onderverdeeld in wel meer als 30 Nationaliteiten. Verder komen er moslims bij doordat autochtonen tot de Islam overgaan. Verder zegt dat kaartje helemaal niets over of iemand daadwerkelijk zichzelf als Moslim ziet en of als moslim leeft.

Veel moslims zijn hier de laatste 10 jaar gekomen als vluchteling uit afghanistan, Bosnie, Somalie, Irak, Iran etc.... Deze zijn niet via een huwelijk gekomen.

Anyhow je haalt nu teveel zaken doorelkaar waardoor je helemaal door de mand valt.

Tomas
27-04-04, 22:27
Ik kan gen absolute aantallen vinden of anders begrijp ik ze niet, maar volgens mij is dit onduidelijke staatje wel veel zeggend:

Tabel 1: partnerkeuze van gehuwde Turken en Marokkanen in Nederland van de
tweede generatie, 1 januari 2000 (in procenten).

Bron: ‘Trouwen over de grens’, p. 204. Bewerking CBS gegevens door SCP.

Mannen Turken Marokkanen

gehuwd met autochtoon 5,4 14,5
herkomstgenoot uit Nederland 19,2 24,8
andere allochtoon uit Nederland 0,9 3,5
huwelijksmigrant herkomstgenoot 71,6 55,7
huwelijksmigrant andere allochtoon 2,9 1,6

Vrouwen

gehuwd met autochtoon 4,6 5,1
herkomstgenoot uit Nederland 24,2 30,3
andere allochtoon uit Nederland 0,9 1,9
huwelijksmigrant herkomstgenoot 69,1 61,6
huwelijksmigrant andere allochtoon 1,3 1

(c) http://www.forum.nl/pdf/importhuwelijken.pdf

En Rode Smuf ga je school geld terughalen.

Rode Smurf
27-04-04, 22:29
Geplaatst door Zwarte Schaap

Anyhow je haalt nu teveel zaken doorelkaar waardoor je helemaal door de mand valt.

Wil niet zeuren hoor, maar als je alleen de marokkanen zou bekijken krijg je net zo'n curve.

En eigenlijk had ik het wel over moslims in het algemeen. Zal wel weer spraakverwarring zijn. Marokkanen en turken zijn nou eenmaal de grootste groepen, dus je vergeet de anderen snel.

Maar laat ik je maar gelijk geven. Je bent weer eens in een onwrikbare bui merk ik.

Rode Smurf
27-04-04, 22:33
Geplaatst door Tomas
Ik kan gen absolute aantallen vinden of anders begrijp ik ze niet, maar volgens mij is dit onduidelijke staatje wel veel zeggend:

Tabel 1: partnerkeuze van gehuwde Turken en Marokkanen in Nederland van de
tweede generatie, 1 januari 2000 (in procenten).

Bron: ‘Trouwen over de grens’, p. 204. Bewerking CBS gegevens door SCP.

Mannen Turken Marokkanen

gehuwd met autochtoon 5,4 14,5
herkomstgenoot uit Nederland 19,2 24,8
andere allochtoon uit Nederland 0,9 3,5
huwelijksmigrant herkomstgenoot 71,6 55,7
huwelijksmigrant andere allochtoon 2,9 1,6

Vrouwen

gehuwd met autochtoon 4,6 5,1
herkomstgenoot uit Nederland 24,2 30,3
andere allochtoon uit Nederland 0,9 1,9
huwelijksmigrant herkomstgenoot 69,1 61,6
huwelijksmigrant andere allochtoon 1,3 1

(c) http://www.forum.nl/pdf/importhuwelijken.pdf

En Rode Smuf ga je school geld terughalen.

Valt me op dat de marokkanen het beter doen dan de turken. Had het eerder andersom verwacht.
In mijn omgang met turken en marokkanen, komen turken op mij als "moderner" over. Zal wel schijn zijn dan.

Zwarte Schaap
27-04-04, 22:43
Geplaatst door Rode Smurf
Wil niet zeuren hoor, maar als je alleen de marokkanen zou bekijken krijg je net zo'n curve.

En eigenlijk had ik het wel over moslims in het algemeen. Zal wel weer spraakverwarring zijn. Marokkanen en turken zijn nou eenmaal de grootste groepen, dus je vergeet de anderen snel.

Maar laat ik je maar gelijk geven. Je bent weer eens in een onwrikbare bui merk ik. Het gaat er niet om of mij gelijk geeft want daar doe ik het niet voor. Het enige wat ik zou willen zien is dat je woorden beter uitzoekt en praat met achtergrond gegevens en niet dat simpele logica hanteren dat gebaseerd is op irreele angsten.

We hadden het overigens over huwelijksmigratie en integratie en de miljoenen. Jij komt nu ineens met curves van moslims, zelfs wat je toonde noemt men niet eens een curve.

Je wist niet eens hoeveel Marokkanen er jaarlijks via huwelijkse migratie bijkomen.

DEMOcraat
27-04-04, 22:52
Geplaatst door Rode Smurf
Er is maar 1 oplossing, en dat is een totaalverbod op de import van partners uit Marokko en Turkije.

Dat is echt de enige oplossing die ik zie. Blijft deze maatregel achterwege, dan sluit ik op den duur zelfs een burgeroorlog niet uit.

kan je ook erbij zeggen hoe groot die import is..

DEMOcraat
27-04-04, 23:03
Geplaatst door Rode Smurf
Voor marokkanen (en turken) hanteer ik 1 criterium of ze al dan niet allochtoon of autochtoon zijn.
Namelijk het beantwoorden van de volgende vraag met een ja: Zouden jouw dochters met een nederlander mogen trouwen?
Zo ja, dan neem ik de woorden "als allochtoon zijnde" terug en sluit ik je in m'n armen landgenoot.
Maar zolang ik amper marokkaanse meisjes met een nederlandse vriend zie, kan ik marokkanen gewoon niet als landgenoten beschouwen.
Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom ik surinamers wel als nederlanders beschouw.
Oja, zou je mijn vraag nog willen beantwoorden? En, als ik zo brutaal mag zijn, hoe zit het met jouw vriendin/vrouw? Uitheems of inheems?
Of ben jij d'r ook zo een die zich te goed doet aan nederlandse meisjes, en als ie uitgeneukt is een heilige maagd uit Marokko laat overkomen?

ik durf het bijna niet te zeggen maar ik hoop dat meeste hollanders niet zo overbesext zijn.

Orakel
27-04-04, 23:04
Geplaatst door arnd
- Toenemende tegenstellingen
- Gezinshereniging
- Bij elkaar kruipen van etniciteiten
- Hoge geboorteaantallen

Als Verdonk en dus ons kabinet integratie hoog op de agenda heeft staan, dan snijden de huidige maatregelen geen hout.
Uitgaande van bovenstaande doelstelling blijft mevrouw Verdonk dus steeds maar achter de wagen aanlopen en wordt het doel nooit gehaald.
Mede gezien het feit dat gezinshereniging gecombineerd met hoge geboorteaantallen de allochtone binnenstad bevolking met rasse schreden in omvang doet toenemen.

Wil je als kabinet dus integratie zul je met veel drastischere maatregelen moeten komen of schrap anders je integratiedoelstelling.

:kotsen: allochtoon is synoniem aan problemen?

Zat jij in een ander topic niet de moraalridder uit te hangen jegens Mars?
Je hebt wel iets weg van Mika.

Ben echt zo flauw van dit salonfahige geleuter. Als jij en anderen nu es gewoon stikken in jullie ongenoegen? Is dat geen strak plan?

~Panthera~
27-04-04, 23:09
Geplaatst door Orakel
:kotsen: allochtoon is synoniem aan problemen?

Zat jij in een ander topic niet de moraalridder uit te hangen jegens Mars?
Je hebt wel iets weg van Mika.

Ben echt zo flauw van dit salonfahige geleuter. Als jij en anderen nu es gewoon stikken in jullie ongenoegen? Is dat geen strak plan?
----------------

Of emigreren ? lijkt me ook een vet plan. :hihi:

Regel 1 uit de psychologie: een ANDER kan je ongenoegen niet oplossen, zul je ZELF moeten doen.http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/kaffeetrinker_2.gif

Orakel
27-04-04, 23:10
Geplaatst door Rode Smurf
We willen jou wel, alleen geen miljoenen van jou.

gastarbeiders .... razend snel heeft voortgeplant....bevolkingsexplosie

Het is dan ook een beetje te kort door de bocht om dat te wijten aan de intollerante, rascistische hollanders.

Zucht.

~Panthera~
27-04-04, 23:11
Geplaatst door Orakel
Zucht.
--------------------

Zucht ? wat dacht je van kots ?

Rode Smurf
27-04-04, 23:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat er niet om of mij gelijk geeft want daar doe ik het niet voor. Het enige wat ik zou willen zien is dat je woorden beter uitzoekt en praat met achtergrond gegevens en niet dat simpele logica hanteren dat gebaseerd is op irreele angsten.

We hadden het overigens over huwelijksmigratie en integratie en de miljoenen. Jij komt nu ineens met curves van moslims, zelfs wat je toonde noemt men niet eens een curve.

Je wist niet eens hoeveel Marokkanen er jaarlijks via huwelijkse migratie bijkomen.

Simpele logica is de beste logica. Dan kan zelfs een zwart schaap het nog begrijpen. En ja, iedereen heeft nou eenmaal een ander taalgebruik. Daar kan ik ook niks aan doen. Maar aan jouw reacties te lezen heb je de inhoud prima begrepen en daar gaat het om.
De mens wordt zo'n beetje geregeerd door irreele angsten en driften. Als je dat ontkend zul je de mens nooit begrijpen. Dat veel nederlanders angst hebben voor grote groepen moslims in ons land is een gegeven. Dat wil nog niet zeggen dat dat voor mij ook geldt. Maar ik neem het wel mee in mijn beschouwingen.
Ga je nou ontkennen dat huwelijksmigratie, integratie en bevolkingsgroei niks met elkaar te maken hebben. Die drie zijn intiem met elkaar verweven.
En waarom je me nu verwijt dat ik het precieze aantal huwelijksmigranten niet kende snap ik niet. Omdat het totaal irrelevant is voor mijn betoog.

Al3arbi
27-04-04, 23:16
Als ik niet mag importeren, hè. Is alleen Marokko `n NoNo voor mij, offuh de rest van de Wereld ook. Want anders regel ik wel dat `n Turkse vriend `n Marokkaanse voor mij haalt en ik `n Turkse voor hem. Dat houden we voor drie jaar zo, en daarna bewijzen we `t succes van de integratie door aan hele liberale partnerruil te doen.

Orakel
27-04-04, 23:17
Geplaatst door Rode Smurf
Voor marokkanen (en turken) hanteer ik 1 criterium of ze al dan niet allochtoon of autochtoon zijn.
Namelijk het beantwoorden van de volgende vraag met een ja: Zouden jouw dochters met een nederlander mogen trouwen?
Zo ja, dan neem ik de woorden "als allochtoon zijnde" terug en sluit ik je in m'n armen landgenoot.
Maar zolang ik amper marokkaanse meisjes met een nederlandse vriend zie, kan ik marokkanen gewoon niet als landgenoten beschouwen.
Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom ik surinamers wel als nederlanders beschouw.
Oja, zou je mijn vraag nog willen beantwoorden? En, als ik zo brutaal mag zijn, hoe zit het met jouw vriendin/vrouw? Uitheems of inheems?
Of ben jij d'r ook zo een die zich te goed doet aan nederlandse meisjes, en als ie uitgeneukt is een heilige maagd uit Marokko laat overkomen?

http://www.mainzelahr.de/smile/boese/789.gif

Panthera http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/kuss.gif

Rode Smurf
27-04-04, 23:18
Geplaatst door Orakel
:kotsen: allochtoon is synoniem aan problemen?

Zat jij in een ander topic niet de moraalridder uit te hangen jegens Mars?
Je hebt wel iets weg van Mika.

Ben echt zo flauw van dit salonfahige geleuter. Als jij en anderen nu es gewoon stikken in jullie ongenoegen? Is dat geen strak plan?

Als er nou eens eentje rond zou lopen die niet de vermoorde onschuld speelt.

Eentje maar.......

~Panthera~
27-04-04, 23:21
Geplaatst door Orakel
http://www.mainzelahr.de/smile/boese/789.gif

Panthera http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/kuss.gif
-------------------

Worjeerookzomoevan ?http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/08.gif

Rode Smurf
27-04-04, 23:22
Geplaatst door Al3arbi
Als ik niet mag importeren, hè. Is alleen Marokko `n NoNo voor mij, offuh de rest van de Wereld ook. Want anders regel ik wel dat `n Turkse vriend `n Marokkaanse voor mij haalt en ik `n Turkse voor hem. Dat houden we voor drie jaar zo, en daarna bewijzen we `t succes van de integratie door aan hele liberale partnerruil te doen.

Iedereen mag van mij verliefd worden op wie die wil. Als jij ECHT verliefd wordt op iemand uit marokko.....Go for it.

Een enkeling kan toevallig de liefde van z'n leven vinden tijdens de vakantie in Marokko. Maar zoveel als nu? Het wil er bij mij gewoon niet in dat dat ECHTE liefde is.

~Panthera~
27-04-04, 23:28
Geplaatst door Rode Smurf
Als er nou eens eentje rond zou lopen die niet de vermoorde onschuld speelt.

Eentje maar.......
------------

Laatste tijd nog bij Hans Anders langs geweest ? http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/kaffeetrinker_2.gif

Orakel
27-04-04, 23:30
Geplaatst door Rode Smurf
Als er nou eens eentje rond zou lopen die niet de vermoorde onschuld speelt.

Eentje maar.......

Vent, flikker toch een end op met je zielige retoriek. Hoeveel kortzichtige, xenofobe, eenzijdige en selectief verontwaardige Hollanders denk je dat er voor jou geweest zijn op dit prikbord en in real life?

Voor jouw en types zoals jij zijn het allemaal veilige discussies, borrelpraat en vormen van tijdverdrijf.
Beetje langs de zijlijn staan en een grote bek opzetten, maar zelf geen boom kunnen passeren.
Want welke concrete bijdrage lever jij nou aan de integratie?

En dat is gvd nog docent ook. Dat moet jongeren bagage meegeven voor later.

Zwarte Schaap
27-04-04, 23:30
Geplaatst door Rode Smurf
Simpele logica is de beste logica. Dan kan zelfs een zwart schaap het nog begrijpen. En ja, iedereen heeft nou eenmaal een ander taalgebruik. Daar kan ik ook niks aan doen. Maar aan jouw reacties te lezen heb je de inhoud prima begrepen en daar gaat het om.
De mens wordt zo'n beetje geregeerd door irreele angsten en driften. Als je dat ontkend zul je de mens nooit begrijpen. Dat veel nederlanders angst hebben voor grote groepen moslims in ons land is een gegeven. Dat wil nog niet zeggen dat dat voor mij ook geldt. Maar ik neem het wel mee in mijn beschouwingen.
Ga je nou ontkennen dat huwelijksmigratie, integratie en bevolkingsgroei niks met elkaar te maken hebben. Die drie zijn intiem met elkaar verweven.

Jammer dat jouw simpele logica voor geen meter klopt anders had het nog wat nut gehad. IK heb in het begin al aangegeven wat ik ervan vond en het al meteen heel goed begrepen. Ik noem het gewoon moderne racisme.

Alles wat je tot nu beweert hebt is fout of berust op duimzuigerij.


En waarom je me nu verwijt dat ik het precieze aantal huwelijksmigranten niet kende snap ik niet. Omdat het totaal irrelevant is voor mijn betoog.

Alles was gericht op huwelijkse migratie en al mijn reakties waren daarop gericht. Ik zou maar beter de discussie volgen als je betoogjes houdt. Je eerste drie reakties in deze thread waren als volgt:



Er is maar 1 oplossing, en dat is een totaalverbod op de import van partners uit Marokko en Turkije.

Dat is echt de enige oplossing die ik zie. Blijft deze maatregel achterwege, dan sluit ik op den duur zelfs een burgeroorlog niet uit.


Die hoge geboortecijfers komen deels door de import van partners. Uit de statistieken blijkt dat opeenvolgende generaties steeds minder kinderen krijgen. Dit wordt echter teniet gedaan door de verse aanvoer uit Marokko en Turkije.

Tot nu toe vinden de Marokkanen hun verantwoordelijkheid naar achterblijvers in Marokko belangrijker dan de verantwoordelijkheid voor een leefbaar Nederland. Het wordt tijd dat de marokkanen zich ook verantwoordelijk voelen voor dit land


Let uit? Doel je op de xde generatie allochtonen? Tis toch ziek als die nog steeds hun partners blijven importeren. Iedereen mag verliefd worden op wie die wil. Maar dit is geen liefde meer.

Toedeloe :duim:

Al3arbi
27-04-04, 23:30
Geplaatst door Rode Smurf
Iedereen mag van mij verliefd worden op wie die wil. Als jij ECHT verliefd wordt op iemand uit marokko.....Go for it.

Een enkeling kan toevallig de liefde van z'n leven vinden tijdens de vakantie in Marokko. Maar zoveel als nu? Het wil er bij mij gewoon niet in dat dat ECHTE liefde is.


Uhu, en dat is natuurlijk simpel aan te nemen van `n VMBO-medewerker die in close touch staat met zn etudiants en daar zoveel kennis over vergaard heeft dat hij die wil delen met ons op MarocNL dmv stompzinnige vragen te stellen over zulksoort liefdestaferelen. Maar kennelijk heb je andere specialiteit, het bestuderen van de liefdeslevens van Marokkanen. Op `n VMBO achter de geraniums. Zou trajectbegeleiding niets voor je zijn.

Al3arbi
27-04-04, 23:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer dat jouw simpele logica voor geen meter klopt anders had het nog wat nut gehad. IK heb in het begin al aangegeven wat ik ervan vond en het al meteen heel goed begrepen. Ik noem het gewoon moderne racisme.

Alles wat je tot nu beweert hebt is fout of berust op duimzuigerij.



Alles was gericht op huwelijkse migratie en al mijn reakties waren daarop gericht. Ik zou maar beter de discussie volgen als je betoogjes houdt. Je eerste drie reakties in deze thread waren als volgt:





Let uit? Doel je op de xde generatie allochtonen? Tis toch ziek als die nog steeds hun partners blijven importeren. Iedereen mag verliefd worden op wie die wil. Maar dit is geen liefde meer.

Toedeloe :duim: [/QUOTE]

Word, Schaap. Word!

Rode Smurf
27-04-04, 23:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer dat jouw simpele logica voor geen meter klopt anders had het nog wat nut gehad. IK heb in het begin al aangegeven wat ik ervan vond en het al meteen heel goed begrepen. Ik noem het gewoon moderne racisme.

Alles wat je tot nu beweert hebt is fout of berust op duimzuigerij.



Alles was gericht op huwelijkse migratie en al mijn reakties waren daarop gericht. Ik zou maar beter de discussie volgen als je betoogjes houdt. Je eerste drie reakties in deze thread waren als volgt:





Let uit? Doel je op de xde generatie allochtonen? Tis toch ziek als die nog steeds hun partners blijven importeren. Iedereen mag verliefd worden op wie die wil. Maar dit is geen liefde meer.

Toedeloe :duim: [/QUOTE]

Ik geef het op. :moe:

~Panthera~
27-04-04, 23:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Toedeloe :duim:
----------------------

Juist. http://members.ams.chello.nl/b.lameris/schop.gif en hasta banana!

Al3arbi
27-04-04, 23:36
Geplaatst door Rode Smurf
Toedeloe :duim:

Ik geef het op. :moe: [/B][/QUOTE]


You should. Ik weet niet van welke Partij je lid bent, maar Dhr van der Kooi (or whathisface) zal uitermate tevree met je zijn, I guess.

Rode Smurf
27-04-04, 23:38
Geplaatst door Al3arbi
Ik geef het op. :moe:


You should. Ik weet niet van welke Partij je lid bent, maar Dhr van der Kooi (or whathisface) zal uitermate tevree met je zijn, I guess. [/B][/QUOTE]

D66 4 life!

Al3arbi
27-04-04, 23:40
Geplaatst door Rode Smurf
D66 4 life!


De handtasjes en gekozen burgemeesters. Tinky Winky `66

~Panthera~
27-04-04, 23:42
Geplaatst door Al3arbi
De handtasjes en gekozen burgemeesters. Tinky Winky `66
-------------------

Echte inhoud. :moe:



Ps.nog ff en ik wor melig. http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/567.gif

Al3arbi
27-04-04, 23:44
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------

Echte inhoud. :moe:



Ps.nog ff en ik wor melig. http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/567.gif

Dat zijn die eckte pritt-plakstiften. Voor dit kabinet kon ik vaag nog sympathie opbrengen voor die lui, Maar nu. Pfff. :auw2:

~Panthera~
27-04-04, 23:45
Geplaatst door Al3arbi
Dat zijn die eckte pritt-plakstiften. Voor dit kabinet kon ik vaag nog sympathie opbrengen voor die lui, Maar nu. Pfff. :auw2:
------------------

Yep, tot ie zijn ziel verkocht om op het pluche te zitten.
Dat was exit D66.

Zwarte Schaap
27-04-04, 23:46
Aantal klachten bij IND fors gestegen

ANP

DEN HAAG - Vorig jaar heeft de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) 58 procent meer klachten gekregen dan in 2002. Er werden 8198 klachten ingediend tegen 5465 in 2002. Dat komt omdat de IND in 2003 allerlei taken heeft overgenomen van de vreemdelingendiensten en daarmee ook de klachten.

Dat blijkt uit het jaarverslag dat de IND dinsdag heeft gepubliceerd. Van alle klachten verklaarde de IND er vorig jaar 89 procent gegrond, 2 procent meer dan in 2002.

Over de reguliere procedures verdubbelde het aantal klachten bijna: van 3617 naar 6055 in 2003. Vooral de lange behandelduur van de aanvragen wekte de ergernis op. De overheveling van de taken pakt volgens de IND goed uit, omdat onder meer de machtigingen tot voorlopig verblijf (MVV) nu negen weken sneller worden afgehandeld.

Uit het jaarverslag blijkt verder dat er bijna vijf keer zoveel mensen naar Nederland komen voor een reguliere, tijdelijke verblijfsvergunning dan voor een asielaanvraag.

Vorig jaar wilden 65.000 mensen een tijdelijke verblijfsvergunning voor Nederland krijgen, iets meer dan in 2002. Tweederde van die aanvragen heeft betrekking op gezinsvorming en -hereniging (42.723), van wie de meesten uit Turkije (15 procent) en Marokko (12 procent) komen. Daarna volgen China en Suriname met 8 procent.

Een kwart van de reguliere aanvragen heeft te maken met studie of arbeid. Verder wilden 18.000 mensen in 2003 hun reguliere vergunning verlengen, bijna 3000 meer dan in 2002.

Het aantal asielverzoeken daalt de afgelopen jaren gestaag van ruim 32.000 in 2001, 18.667 in 2002 naar 13.402 in 2003. Verreweg de meesten kwamen uit Irak (3472) en daarna Iran (555), onbekend (525) en Afghanistan (492). Ook hebben hier veel minder alleenstaande minderjarige asielzoekers (1216) aangeklopt dan in 2002 (3232).

Verder vertrokken vorig jaar voor zover bekend 33.800 illegalen, 4000 meer dan in het jaar ervoor. Van hen zijn 18.500 onder toezicht Nederland daadwerkelijk uitgezet. Verder gingen 21.900 uitgeprocedeerde asielzoekers weg, van wie er 3900 onder toezicht uit Nederland zijn verwijderd.

Bron: de Volkskrant 27/04/04

Rode Smurf
27-04-04, 23:49
Geplaatst door Al3arbi
Dat zijn die eckte pritt-plakstiften. Voor dit kabinet kon ik vaag nog sympathie opbrengen voor die lui, Maar nu. Pfff. :auw2:

Ow, dus het ligt niet aan mij? :hihi:

Al3arbi
27-04-04, 23:50
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Yep, tot ie zijn ziel verkocht om op het pluche te zitten.
Dat was exit D66.


Dat zat er in weze al aan te komme. Paar was ook funest voor die gasten, juiste kleur dat dan weer wel.

Al3arbi
27-04-04, 23:52
Geplaatst door Rode Smurf
Ow, dus het ligt niet aan mij? :hihi:


Ik gaf op pagina 1 (ofzo) al aan dat `t oogkleppen waren, Bonfire.

~Panthera~
27-04-04, 23:52
Geplaatst door Al3arbi
Dat zat er in weze al aan te komme. Paar was ook funest voor die gasten, juiste kleur dat dan weer wel.
-------------------------------

K heb even gedacht dat ie misschien het vloerkleed onder deze crapcoalitie uit zou trekken, maar helaas, toen bleek de ware aard.
Jammer dus.

Rode Smurf
27-04-04, 23:55
Geplaatst door Al3arbi
Ik gaf op pagina 1 (ofzo) al aan dat `t oogkleppen waren, Bonfire.

Dat zal dan wel. De enige die een vrij zicht heeft ben jij natuurlijk.

Al3arbi
28-04-04, 00:03
Geplaatst door Rode Smurf
Dat zal dan wel. De enige die een vrij zicht heeft ben jij natuurlijk.


Ik sta met mijn poten in de modder, en kan daarom met zekerheid vaststellen dat mijn zicht beter is dan datgeen jij denkt te (voor)zien.