PDA

Bekijk Volledige Versie : Zware explosies en vuurgevechten in Damascus



TonH
27-04-04, 21:26
Syrian capital rocked by blasts
A series of explosions and gunfire has rocked the Syrian capital Damascus during the last few hours.
A main road near the Iranian, Canadian and UK embassies is said to have been hit by three to five blasts and heavy gunfire was heard.

The security forces, who have cordoned off the area, say the explosions may have been caused by car bombs but there is no independent confirmation.

Syrian television reported security forces had clashed with "terrorists".

The state television said the group started firing indiscriminately, leading to a confrontation with security forces.

Syrian officials say at least one of the attackers was killed and another captured.

Another report says a building housing UN premises is on fire.

UN spokeswoman Marie Okabe in New York was unable to confirm the report.

However, offices of the UN Development Fund are in the area, as well as a former UN building.

The incidents took place on a road leading into central Damascus from the Lebanese capital Beirut.

The BBC's Kim Ghattas, in Beirut, says it is not clear what the intended target may have been, but she says the gunfire has quietened down.

A statement by the Syrian state news agency later said the situation in Damascus was now "fully under control".


A witness told Arab Al Arabiya television that more than 15 blasts had shaken the diplomatic district.

Britain's Foreign Office confirmed there was an explosion and shooting in the city.

A spokesman said the incidents took place near a road "close to the Iranian ambassador's residence and in the vicinity of the British ambassador's residence".

"At the moment, there are no injuries to UK Embassy staff. Our staff are in the process of assessing the situation," he added.

Unrest

Last year sources in Syria reported that the authorities were on high alert and searching for several cars packed with explosives.

Earlier this month Jordan foiled an attack against its intelligence headquarters by suspected al-Qaeda militants which it said infiltrated into the country from Syria.

Syria, which is ruled by the Baath Party also saw unprecedented unrest by its Kurdish minority last month.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/world/middle_east/3664811.stm

Published: 2004/04/27 19:27:43 GMT

© BBC MMIV

TonH
27-04-04, 21:29
Blasts rock Syrian capital
by
Tuesday 27 April 2004 6:56 PM GMT


Several blasts followed by a heavy exchange of gunfire have shaken the Syrian capital, Damascus.


Aljazeera reports that the explosions late on Tuesday, apparently caused by grenades, occurred in a district housing several Western and Arab diplomatic offices, such as the Canadian, Saudi and Iranian embassies as well as the residence of the British ambassador.

An unnamed Syrian official told Aljazeera that a shootout occurred between "members of a terror group who randomly opened fire in the area" and Syrian security forces.


Despite numerous reports from Damascus, a clear picture has yet to emerge.

Syria's official news agency SANA has retracted an earlier report that three of the attackers were killed in the gunbattle, without giving an explanation.

Reuters news agency quoted a foreign student studying in Damascus as saying: "We were working in the library and heard lots of gunfire and explosions. Everyone was terrified and we ran out of the building to see what was happening."

"We saw some big puffs of smoke, but things are closed off now," he added.

A Syrian political analyst, Dr Imad Fawzi Shuaibi, told Aljazeera that one of the attackers who was injured in the shootout, has been detained.

The United Nations building in the city is reported to be on fire and at least three vehicles have been destroyed.

The targets and motive for the attack have not been disclosed.


Aljazeera + Agencies
By

You can find this article at:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/C3DDA681-8DB7-4F34-A7D7-6B0C6B7CBF45.htm

lennart
27-04-04, 21:47
Zijn de Amerikanen begonnen met het bombarderen van Syrie?

TonH
27-04-04, 22:04
Geplaatst door lennart
Zijn de Amerikanen begonnen met het bombarderen van Syrie?

"The skies over Damascus have been illuminated!" Zoiets?

Maar ik vraag me wel af wie, wat en waarom. Amman kan ik me nog voorstellen, maar als dit echt in Syrië gebeurd verbaasd me dat zeer...

TonH
27-04-04, 22:28
Gewapende aanval in wijk Damascus

***************************************
DAMASCUS Gemaskerde mannen hebben in de
Syrische hoofdstad Damascus vanavond
met automatische geweren ruim een uur
gevochten met veiligheidstroepen.Het
geweld begon vermoedelijk nadat een
VN-gebouw met granaten was bestookt.

Drie aanvallers werden gedood,een werd
gearresteerd en drie anderen wisten te
ontkomen.De Syrische media zeggen dat
een terroristische bende in het wilde
weg om zich heenschoot.

De identiteit van de aanvallers is nog
onduidelijk.Syrië wordt door de VS van
steun aan het terrorisme beschuldigd.
In 1982 werd Syrië voor het laatst met
gewelddadig verzet geconfronteerd.


Ik hou het op Falangisten... :confused:
:ninja:

lennart
27-04-04, 22:56
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Sure. Amerikaans precisiebombardement op het VN-gebouw in Syrie. Why not.

Sja.. hebben ze in Baghdad ook gedaan... Remember?

TonH
27-04-04, 23:00
Geplaatst door lennart
Sja.. hebben ze in Baghdad ook gedaan... Remember?

Euh.... wie zijn 'ze'?

lennart
27-04-04, 23:02
Geplaatst door TonH
Euh.... wie zijn 'ze'?

De Amerikanen of hun bondgenoten.

ps. Ik zou inderdaad wel eens willen weten over de banden tussen de Phalangisten, de christen zionisten, de koerden en de neocons.

Peter Jan
28-04-04, 10:28
Laat het een wijze les voor Syrie zijn. In het verleden zijn ze nogal tweeslachtig bezig geweest, hopelijk komt nu het besef dat ze zelf ook de wrange vruchten van de moslimterreur mogen proeven als ze er niet tegen optreden.

GroteWolf
28-04-04, 13:15
terreur organisaties zoals al-qaida hebben nogal de gewoonte niet alleen de vijanden buiten de "wij" groep te terroriseren maar ook de zwakke elementen binnen die "wij" groep, zij die niet fel genoeg zijn of hun steun niet duidelijk genoeg laten merken.


Volgens mij behoort het regime in Syrie helemaal niet tot die 'wij'. Het zijn geen Wahabieten.

lennart
28-04-04, 16:34
De Amerikanen en Zionisten zijn best goed in mind-control, kijk naar al die domme Hollanders die slaafs achter hun meesters de oorlog in stappen.

Hey! Veel plezier met sterven voor Zion en Amerika!

GroteWolf
28-04-04, 17:23
Hey! Veel plezier met sterven voor Zion en Amerika!


Ik ben bang, Maarten, dat we allemaal in hetzelfde bootje zitten. En wdb eerder gevangen tussen twee vuren dan een partij. Ik heb geen belang bij de bezetting van Irak, ik heb geen belang bij de nederzettingen op de West Bank en ik heb geen belang bij een zwak Amerika.
Ik heb wel belang bij een veilig land waar ik als rechtgeaarde Koefaar, en mijn kinderen en kindskinderen, vrij van dogmatisch onzindenken en vrij van geweldsverheerlijking op mijn manier kan leven. Maar ik ben bang dat dat omwege ideologieën en religies van anderen in gevaar komt.

lennart
28-04-04, 18:40
Geplaatst door GroteWolf
Ik ben bang, Maarten, dat we allemaal in hetzelfde bootje zitten. En wdb eerder gevangen tussen twee vuren dan een partij. Ik heb geen belang bij de bezetting van Irak, ik heb geen belang bij de nederzettingen op de West Bank en ik heb geen belang bij een zwak Amerika.
Ik heb wel belang bij een veilig land waar ik als rechtgeaarde Koefaar, en mijn kinderen en kindskinderen, vrij van dogmatisch onzindenken en vrij van geweldsverheerlijking op mijn manier kan leven. Maar ik ben bang dat dat omwege ideologieën en religies van anderen in gevaar komt.

Maarten? :hihi: Dat is grappiger dan je zal denken, maar je hebt wel verkeerd gegokt. :p

En belang bij een veilig land? Wij hebben belang bij een veilige wereld. Onze veiligheid hangt af van de veiligheid van de wereld. Het waanidee dat Nederlanders hebben dat we neutraal kunnen zijn stamt al af uit de 1ste wereldoorlog, maar het is en blijft een waanidee.

Zolang er idioten in de wereld zijn die andere landen onveiligmaken, zoals de Zionisten Palestina onveiligmaken en de Amerikaanse huurlingen en ander tuig het midden-oosten onveilig maken, zal jij ook geen veilige wereld hebben.

Al Sawt
28-04-04, 20:22
Geplaatst door Peter Jan
Laat het een wijze les voor Syrie zijn. In het verleden zijn ze nogal tweeslachtig bezig geweest, hopelijk komt nu het besef dat ze zelf ook de wrange vruchten van de moslimterreur mogen proeven als ze er niet tegen optreden. Ze treden altijd tegen 'moslim'terreur.
En vergeet ook niet de Joodse-terreur, daar wordt ook tegen opgetreden.

Al Sawt
28-04-04, 20:29
Geplaatst door GroteWolf

Ik heb wel belang bij een veilig land waar ik als rechtgeaarde Koefaar, en mijn kinderen en kindskinderen, vrij van dogmatisch onzindenken en vrij van geweldsverheerlijking op mijn manier kan leven. Maar ik ben bang dat dat omwege ideologieën en religies van anderen in gevaar komt. Ik leef met je mee!

Je klinkt als een Palestijn, die belang hecht aan een vrije land. Waar hij als een rechtgeaarde Goyim, zijn kinderen en kindskinderen vrij van een dogmatische onzinsdenken en vrij van 'ras'verheerlijking op zijn manier kan leven.

Ik ben bang, dat dat omwege de waanideeën en ideologieën van een bepaald 'volk' in gevarenzone blijft.

datwelnatuurlij
17-06-04, 21:41
kennen jullie nie met z'n allen terug gaan en daar blijven stelletje tering buitenlanders en ja ik discimineer dus ik had jullie allemaal en wrom blazen jullie jullie elkaar op voor die zogename apenwippers die beweren dat dit soort maken geluk brengt dan zou ik weleens willen weten hoe dat ken als je dood bent je krijgt er nix meer van alleen van die lelijke vlekken overal
en jullie stinken ook allemaal

Joesoef
17-06-04, 21:44
Gezellig :moe: ...............

Beëlzebub
17-06-04, 21:45
Geplaatst door datwelnatuurlij
kennen jullie nie met z'n allen terug gaan en daar blijven stelletje tering buitenlanders en ja ik discimineer dus ik had jullie allemaal en wrom blazen jullie jullie elkaar op voor die zogename apenwippers die beweren dat dit soort maken geluk brengt dan zou ik weleens willen weten hoe dat ken als je dood bent je krijgt er nix meer van alleen van die lelijke vlekken overal
en jullie stinken ook allemaal

Verdomd interessant, zeg.

jans
17-06-04, 22:04
Verdraaid veel one-liners vandaag.......

freya
17-06-04, 22:35
Geplaatst door datwelnatuurlij
kennen jullie nie met z'n allen terug gaan en daar blijven stelletje tering buitenlanders en ja ik discimineer dus ik had jullie allemaal en wrom blazen jullie jullie elkaar op voor die zogename apenwippers die beweren dat dit soort maken geluk brengt dan zou ik weleens willen weten hoe dat ken als je dood bent je krijgt er nix meer van alleen van die lelijke vlekken overal
en jullie stinken ook allemaal

:haha:

Heel mooi!

Die spelfouten ook :duim:

mark61
17-06-04, 23:26
Geplaatst door freya
:haha:

Heel mooi!

Die spelfouten ook :duim:

Ziet er niet als een Hollander uit. Mmm.

freya
17-06-04, 23:30
Geplaatst door mark61
Ziet er niet als een Hollander uit. Mmm.

Was lennart maar hier om dit complot te ontrafelen :jammer:

Dacht even dat ie weer terug was, maar zg toen pas dat dit een oud topic is :brozac:

TonH
18-06-04, 00:10
A blast from the past!
Wist by jove niet meer da'k dit geplaatst had :D

Maar 't heeft zijn nut bewezen: weer een leip geband :moe: