PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische homo's dienen klachten in.



David
28-04-04, 11:56
De Belgische homobelangenorganisaties Wel Jong Niet Hetero, Liga van Homocentra en de Holebifederatie hebben maandag twee klachten ingediend bij het centrum van Gelijkekansen en rascismebestrijding wegens schendingen op de antidiscriminatiewet. Eén tegen kardinaal Joos en één tegen de auteur en uitgever van het boek 'De weg van de moslim'. Het radicaal-islamitisch boek is bij onze zuiderburen gratis te verkrijgen.

Volgens woordvoerder Sven Pichal van Wel Jong Niet hetero, de grootste holebi-jongerneorganisatie in België, "pikken zij het niet meer dat onder het mom van godsdienstvrijheid wordt aangezet tot homohaat." In Nederland richt de woede zich op dit moment hoofdzakelijk tegen de moslimgemeenschap en het boek waarin word opgeroepen om homo's te vermoorden. In België zijn ook de christelijke leer en de uitlatingen van kardinaal Joos onderwerp van protest.

Kardinaal Joos zal aanstaande zondag een lezing geven en in het persbericht die de toespraak aankondigt noemt hij homo's "adderengebroed" en zegt hijdat "onze perverse maatschappij perverse vruchten voortbrengt, zoals zij die tot homo's en lesbiennes werden gemaakt." In hetzelfde persbericht zegt Joos: "Spreekt Jezus niet over de molensteen die aan de hals moet gebonden worden van hen die ergernis geven?" Kardinaal Joos kwam begin dit jaar ook al negatief in het nieuws toen hij in een interview homo's "seksueel geperverteerden" noemde.

Volgens Pichal van Wel Jong Niet hetero groeit een flink deel van de Belgische jongeren op in een traditioneel moslim- of christelijk gezin. "Onder hen zijn er ook jongeren die bij zichzelf ontdekken dat ze homo, lesbisch of bi zijn. Deze jongeren zijn dus extra kwetsbaar als hun ouders extreme homofobe uitspraken voor waarheid aannemen," aldus Pichal. Wel Jong Niet Hetero roept dan ook op dat zowel christelijke als moslim-organisaties afstand nemen van deze haatdragende uitspraken.


Bron: GaySite.nl




Ik moet het die belgen nageven: ze bedenken gewéldige namen voor hun homo-oganisaties! Wel Jong Niet Hetero - wie bedenkt zoiets???

nl-x
28-04-04, 12:00
EN... Wil jij ook op TV/krant ? Vorm dan ook snel een uitgesproken mening over de weg van de moslim...

David
28-04-04, 12:01
Ik vind die kardinaal Joos veel koddiger.

Bofko
28-04-04, 12:06
Geplaatst door David

Ik moet het die belgen nageven: ze bedenken gewéldige namen voor hun homo-oganisaties! Wel Jong Niet Hetero - wie bedenkt zoiets???

Ik denk dat de geweldige Maroc.NL-vondst : "heaumeau " een mooi alternatief zou zijn in het 2-talige Belgie. (Wie is er trouwens als eerste mee gekomen hier ?). Misschien moeten we Mars laten lobbyen.

David
28-04-04, 12:13
Goed plan!

criminar
28-04-04, 12:21
Geplaatst door David
Ik vind die kardinaal Joos veel koddiger. En als hij nu hetzelfde zegt over jou,gaan jullie sexuele fantasieen dan in vervulling?

David
28-04-04, 12:22
Geplaatst door criminar
En als hij nu hetzelfde zegt over jou,gaan jullie sexuele fantasies dan in vervulling?


Wat? Volg je niet!