PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskeeën moeilijk verzekerbaar



ZbaqZbaq
28-04-04, 15:15
Moskeeën moeilijk verzekerbaar
Bron: Telegraaf (restricted editie)
Gepubliceerd: woensdag 28 april 2004 @ 09:48
Moskeeën blijken in Nederland steeds moeilijker te verzekeren zijn tegen brand, vandalisme en andere rampspoed. De meeste verzekeringsmaatschappijen vinden het risico op schade te groot. Gebedshuizen, waaronder moskeeën, worden in assurantietermen zogenoemde 'moeilijk verzekerbare objecten' genoemd. Hieronder vallen bijvoorbeeld ook massagesalons, parenclubs en shoarmazaken.

Sinds de aanslagen van 11 september in de VS zijn de premies op het verzekeren van moskeeën spectaculair verhoogd, voorwaarden drastisch aangescherpt en sommige polissen zelfs beëindigd. Volgens Marsh - een bedrijf dat risico's voor verzekeringsmaatschappijen in kaart brengt - is het verzekeren van moskeeën onder de huidige omstandigheden een verhoogd risico. ''Moslimfundamentalisme staat op het ogenblik erg in de kijker. Ook verzekeringsmaatschappijen zijn dan alert'', aldus een woordvoerder.

Bij het bedrijf Donatus - de grootste verzekeraar van kerken in Nederland - hebben zich sinds de terreuraanslagen opvallend veel moskeeën gemeld voor een verzekering. ''Andere verzekeraars hebben moskeeën er na 11 september met smoesjes uitgegooid'', zegt een woordvoerder van Donatus. ''Om niet van discriminatie te worden beschuldigd hebben velen de premies verhoogd en lopende polissen collectief opgezegd. Ook hebben verzekeringsmaatschappijen de voorwaarden aangescherpt om niet te hoeven uitkeren bij schade.'' Donatus neemt wel alle aanvragen in behandeling, maar sluit ook gebouwen uit. Dat ligt volgens de woordvoerder overigens niet aan het type moslims dat de moskee bevolkt, maar aan het gebruik van het gebouw. Zo kreeg het bedrijf laatst een aanvraag om een moskee in Den Haag te verzekeren waarin een complete cd-winkel huist. ''Nou, dat doen we dus niet.''

David
28-04-04, 15:21
Die dramatische koppen van jou altijd! Waar háál je ze vandaan.


ps: Ik heb vernomen dat Privé nog een redacteur zoekt. Iets voor jou? Het betaald aardig, en de perfecte schrijfstijl heb je al.




Afgezien daarvan is natuurlijk belachelijk en schandalig dat moskeeën en parenclubs zich niet fatsoenlijk kunnen verzekeren.

Robbedoes
28-04-04, 15:34
journalist voor het gedeelte "Privé" in de Telegraaf zou ook wel wat zijn voor zbaqzbaq.

Verzekeringsmaatschappijen spelen gewoon in op tendensen. Ik betaal ook heel veel voor verzekering van diefstal van mijn auto, terwijl ie nog nooit gestolen is.

Is de halal slager, de islamitische supermarkt ook al niet meer te verzekeren? De joodse winkels in Duitsland waren destijds helemaal niet meer te verzekeren, en gingen dus allemaal ten onder, DAT was de kristalnacht.
Zbaq je bent een zemel, een zeurpiet.

barfly
28-04-04, 16:26
Zijn moslim parenclubs nu ook al niet meer te verzekeren? :mad:

Bofko
28-04-04, 17:47
Geplaatst door barfly
Zijn moslim parenclubs nu ook al niet meer te verzekeren? :mad:

Ik denk dat die al opgeblazen worden voordat ze officieel open gaan.

Julien
28-04-04, 19:03
Yeah right.. :vreemd:

het is eerder zo dat europa bang moet zijn voor MOSLIMterroristen dan Moslims voor Europese terroristen!

Kristallnacht pffff

nl-x
28-04-04, 20:35
Goh, wat een allergiereacties van jullie allemaal zeg...

Toch is die titel m.i. niet erg ver van het bericht(inhoud). Misschien een beetje ver gezocht, maar zit toch wel zekers een kern van waarheid in.

Ow, en Robbedoes, hoeveel dan? (die auto-diefstalverzekering)

Julien
28-04-04, 21:03
Geplaatst door nl-x
Goh, wat een allergiereacties van jullie allemaal zeg...

Toch is die titel m.i. niet erg ver van het bericht(inhoud). Misschien een beetje ver gezocht, maar zit toch wel zekers een kern van waarheid in.

Ow, en Robbedoes, hoeveel dan? (die auto-diefstalverzekering)

Het stelt ook niks voor, de Tweede Wereldoorlog en de 6 moljoen Joden-vergassing ontoepasselijk misbruiken :moe:

nl-x
28-04-04, 21:11
Geplaatst door Julien
Het stelt ook niks voor, de Tweede Wereldoorlog en de 6 moljoen Joden-vergassing ontoepasselijk misbruiken :moe:

En hoezo ben jij zo zeker van de ontoepasselijkheid daarvan?

Julien
29-04-04, 00:21
Geplaatst door nl-x
En hoezo ben jij zo zeker van de ontoepasselijkheid daarvan?

Omdat elke vergelijking met WO2 mank loopt. Niet-moslims zijn net zo goed de dupe van individueel moslimgeweld, als andersom.

Rabi'ah.
29-04-04, 00:24
Geplaatst door Julien
Omdat elke vergelijking met WO2 mank loopt. Niet-moslims zijn net zo goed de dupe van individueel moslimgeweld, als andersom.

Onderbouw dat eens. :strik: :p

Julien
29-04-04, 00:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Onderbouw dat eens. :strik: :p

Kijk, met Kristallmacht werden Joden zomaar in elkaar geslagen door Duitsers en werden hun winkels zomaar vernield.

In de huidige situatie zijn er moslims die joden/ homo's uitschelden of herdenkingskransen vernielen en andersom zijn er autochtone nederlanders die moskeeen vernielen en moslims uitschelden.

Allebei even erg, en allebei fout. Dat wil niet zeggen dat er een Kristallnacht aanbreekt voor 1 groep. Christenen die zeggen dat de Islam het nieuwe Gevaar is, vind ik ook maar sukkels.

MokroMike
29-04-04, 01:15
ook toen werden de Joden van staatsondermijnende actieviteiten beschuldigd...dat ze leugenaars waren....dat ze anti-christelijk waren....dat ze huigelaars waren....dat ze de economie van het land kapot maakten...enz...

En ook destijds werd dat gestaaft met allerlij statistieken en krante berichten.

Nu zijn het Moslims die van alles en nogwat beschuldigd worden.

De vergelijking gaat nu meer op dan ooit tevoren.

Julien
29-04-04, 01:28
Geplaatst door MokroMike
ook toen werden de Joden van staatsondermijnende actieviteiten beschuldigd...dat ze leugenaars waren....dat ze anti-christelijk waren....dat ze huigelaars waren....dat ze de economie van het land kapot maakten...enz...

En ook destijds werd dat gestaaft met allerlij statistieken en krante berichten.

Nu zijn het Moslims die van alles en nogwat beschuldigd worden.

De vergelijking gaat nu meer op dan ooit tevoren.

waar worden moslims van beschuldigd dan?? :moe:

ja, er zijn stereotypen, net zo goed dat moslims stereotiepen hebben over christenen.

observer
29-04-04, 10:34
ik snap zowiezo niet waarom kerken en moskeeen zich verzekeren

het is zo van ik geloof maar voor de zekerheid

als alles wat gebeurd god/allah's wil is dan mag je je daar toch niet tegen verzetten?

taouanza
29-04-04, 10:45
De moskeeen worden niet verzekerd uit angst voor terrorisme. Gaan die terroristen dan hun eigen moskee opblazen?
Ik denk dat het eerder komt omdat moskeeen een doelwit zijn voor antimoslims en dat weten die verzekeringen ook.

Robbedoes
29-04-04, 10:52
Nu zijn het Moslims die van alles en nogwat beschuldigd worden.

Geef eens voorbeelden MokroMike?

Volgens mij hebben alleen de Marokkanen het weleens hard te verduren, maar dat heeft dan weer als oorzaak dat meerdere Marokkaanse jongeren het door hun gedrag verpesten voor zich normaal gedragende Marokkanen.
Tevens de uitlatingen van imams uit Marokkaanse moskeeën, en uitlatingen als van Cheppi verslechteren het imago van Marokkanen.
Daarbij worden mensen die het 'maken' in Nederland meteen bounties worden genoemd als ze verwesteren.

Kortom, de opmerking dat moslims van alles en nog wat beschuldigd worden slaat nergens op.

Robbedoes
29-04-04, 17:51
MokroMike ik zou toch wel graag nog een vervolg reaktie van jou zien. Ik vond jouw opmerking dusdanig tendentieus dat je er toch wat meer uitleg bij moet geven. Misschien bedoelde je iets anders te zeggen?