PDA

Bekijk Volledige Versie : Antisemitisme in NL stijgt flink.



Rode Smurf
28-04-04, 18:56
'Antisemitisme in Nederland stijgt flink'

Uitgegeven: 28 april 2004 19:26
Laatst gewijzigd: 28 april 2004 19:52
BERLIJN - In Nederland en zeker vier andere Europese landen is het antisemitisme de laatste twee jaar fors toegenomen. Het meeste antisemitisme komt klaarblijkelijk uit de moslimhoek en heeft te maken met het Israëlisch-Palestijnse conflict.

Dat maakte de Europese Toezichthouder op Racisme en Xenofobie (EUMC) in Wenen woensdag bekend. De publicatie van de cijfers valt samen met een internationale conferentie tegen antisemitisme van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) in Berlijn.

Contrast

Behalve Nederland laakt het rapport Frankrijk, België, Groot-Brittannië en Duitsland. De cijfers van de EUMC staan in schril contrast met een onderzoek dat begin deze week gepubliceerd is door de Anti-Defamation League (ADL), die strijdt tegen het antisemitisme.

De ADL onderzocht antisemitische tendenzen in tien Europese landen. Uit dit rapport blijkt dat die het afgelopen jaar iets zijn gedaald ten opzichte van 2002. Het meeste antisemitisme komt voor in Duitsland. Nederland doet het juist goed en staat onder aan de ADL-lijst.
------------------------------------------------

Lekker alla ZbaqZbaq berichten met een suggestieve titel posten. :hihi:

S@deeQ.
28-04-04, 19:02
Geplaatst door Rode Smurf

Lekker alla ZbaqZbaq berichten met een suggestieve titel posten. :hihi:


:cool: je geilt dus op zbaqje

geeft het maar toe, je sterretje begint te jeuken :koppel:

Rocky
28-04-04, 19:04
Ik vind dat de joodse gemeenschap in Europa zich nadrukkelijk moet distantieren van Israel-Palestina conflict. Alleen zo kan anti-semitisme weggewerkt worden

lennart
28-04-04, 19:07
Colin Powell heeft op die conferentie gezegd dat kritiek op Israel geen anti-semitisme is, maar vergelijkingen maken met de Nazi's wel.

Dat is toch opmerkelijk gezien het feit dat Powell in het boek van Woodward voorkomt met een quote waarin hij het buro van Feith omschreef als het Gestapo-kantoor.

S@deeQ.
28-04-04, 19:09
Geplaatst door Rocky
Ik vind dat de joodse gemeenschap in Europa zich nadrukkelijk moet distantieren van Israel-Palestina conflict. Alleen zo kan anti-semitisme weggewerkt worden

:ergleuk:

dan neemt juist het antisemitisme toe :watte?:

kritiek op israel is antisemitisme :gechoquee straks stikt het in europa van anti-semitistische joden :alien:

Bram
28-04-04, 20:10
Is er soms elke week een onderzoek naar die zogenaamde "antisemitisme" ??????

Tering sjeg dit is de 10de van deze maand.

Al Sawt
28-04-04, 20:49
Geplaatst door sjeng
het trieste is dat het schijnbaar weer nodig is.
en die redernering dat joden zich moeten uitspreken tegen israel's politiek, gaat die ook op voor moslims als het gaat om iran, pakistan, sudan ,marokko, algerije, syrie, maleisie, indonesie, afghanistan?? of zijn die moslims dan gewoon ineens nederlanders die neits van doen hebben met die landen? Ja!

Als moslim moet ik me vaak uitspreken, voor alle gebeurtenisen vanaf de golfoorlog tot 11-Sept.

Maar hoe zit het met de Joodse medelanders?
Hebben die geen enkel (abstracte) binding met Israel?
En waarom vonden sommige Joodse medelanders, het nodig om een andere Joods geluid op te richten?

Leg het me eens uit Maagden David?

Rabi'ah.
28-04-04, 23:22
Geplaatst door S@deeQ.
:cool: je geilt dus op zbaqje

geeft het maar toe, je sterretje begint te jeuken :koppel:

Whahahhahahahahaha

:haha: :haha: :haha:

Eiwa Sadeeq........geef maar toe.......zoals de waard is, vertrouwt-ie zn gasten :hihi:

Gaan je geitjes toch vervelen? :strik: :p :hihi:

Qwertyno
28-04-04, 23:36
Geplaatst door Rode Smurf
'Antisemitisme in Nederland stijgt flink'


Uitgegeven: 28 april 2004 19:26
Laatst gewijzigd: 28 april 2004 19:52
BERLIJN - In Nederland en zeker vier andere Europese landen is het antisemitisme de laatste twee jaar fors toegenomen. Het meeste antisemitisme komt klaarblijkelijk uit de moslimhoek en heeft te maken met het Israëlisch-Palestijnse conflict.

Dat maakte de Europese Toezichthouder op Racisme en Xenofobie (EUMC) in Wenen woensdag bekend. De publicatie van de cijfers valt samen met een internationale conferentie tegen antisemitisme van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) in Berlijn.


Dat er moslims zijn die een hekel hebben gekregen aan israeliers kan een kind begrijpen. het zijn trouwens niet alleen moslims die een hekel hebben gekregen aan Israeliers. maar ook vele niet moslims.
Dit komt inderdaad door het palestijns-Israelisch conflict.
Of dit onder de noemer van antisemitisme valt betwijfel ik.

Het ís beter te kijken naar het echte antisemitisme, en dat is het antisemitisme gericht tegen moslims. En in hoeverre dat de politiek beinvloed.

iSrAeLgIrLy
29-04-04, 08:09
Geplaatst door Bram
Is er soms elke week een onderzoek naar die zogenaamde "antisemitisme" ??????

Tering sjeg dit is de 10de van deze maand.

De 10de van wat?

iSrAeLgIrLy
29-04-04, 08:11
Geplaatst door sjeng
het trieste is dat het schijnbaar weer nodig is.
en die redernering dat joden zich moeten uitspreken tegen israel's politiek, gaat die ook op voor moslims als het gaat om iran, pakistan, sudan ,marokko, algerije, syrie, maleisie, indonesie, afghanistan?? of zijn die moslims dan gewoon ineens nederlanders die neits van doen hebben met die landen?

Exactly

Beëlzebub
29-04-04, 08:24
Geplaatst door lennart
Colin Powell heeft op die conferentie gezegd dat kritiek op Israel geen anti-semitisme is, maar vergelijkingen maken met de Nazi's wel.

Dat is toch opmerkelijk gezien het feit dat Powell in het boek van Woodward voorkomt met een quote waarin hij het buro van Feith omschreef als het Gestapo-kantoor.

Toch vind ik dat we wel vergelijkingen mogen maken met Nazi's, vooral daar waar die vergelijkingen opgaan. Dan moeten we ons ook geen regeltjes laten opleggen, lijkt me.

DEMOcraat
29-04-04, 08:33
antisemitisme is een joodse kenmerk geworden terwijl arabieren ook semiten zijn.als ik antisemitisme hoor dan denk ik aan het midden oosten met al zijn bevolking.

Maarten
29-04-04, 11:56
Geplaatst door S@deeQ.
:ergleuk:
dan neemt juist het antisemitisme toe :watte?:
kritiek op israel is antisemitisme :gechoquee straks stikt het in europa van anti-semitistische joden :alien:
:hihi: Precies! Dat moet dus anders!!..
Moet je bijvoorbeeld kijken hoeveel menselijker wij over Israeli's zijn gaan denken, door de posts van #@!Nobelprices en consorten!
(als je daar geen antisemiet van wordt, dan heb je toch echt wel karakter hoor! :hihi: )

Maarten
29-04-04, 12:09
De Volkskrant melde het bericht ook al (scherpe stijging!), maar daar werd tenminste bij vermeldt, dat de voorzitter gezegd had dat "het meeste" gerelateerd was aan het Is-Pa conflict!
Maar dat ontbreekt hierboven gewoon weer he? :hihi:

Hele volksstammen hebben bij de EU staan drammen, om zoveel mogelijk verschijnselen onder de noemer "Antisemitisme" te vatten. Maar een behoorlijk onderscheid tussen wat antisemitisch is, of wat protest, daar willen die jongens niet van weten, en er wordt een geslepen politiek gevoerd om dat zoveel mogelijk te verdoezelen.
La maar gewoon lullen..

Bedenk liever hoe Eissens zijn reisjes naar die clubs van onze belastingcenten betaald krijgt, om vervolgens zijn ongenuanceerde bagger hier te dumpen!

Maarten
29-04-04, 12:15
Geplaatst door 151 Nobelprizes
En dan moet ook elk Chinees restaurant een affiche hebben: "Wij zijn tegen de bezetting van Tibet."

:hihi: :hihi: :hihi:
Een Israel-aanhanger neemt weer eens het woord "Tibet" in de mond! :hihi:
Dat gebeurt duizenden keren in die kringen!
Helemaal nooit vanwege Tibet!
En altijd om er de hypocrisie van moslims aan te tonen!!
Kortom zelf schoolvoorbeeld van hypocrisie!

Nee, dat die I-aanhang zich geen zak interesseert voor wat dan ook, dat is volstrékt duidelijk ja!

Maarten
30-04-04, 00:10
Geplaatst door sjeng
Het gaat om het feit dat joodse mensen bang moeten zijn hun keppel op te zetten omdat ze dan het niet kleine risico lopen door enkele van onze medeburgers verrot te worden gescholden.
Sorry hoor, maar als je actief een vuile oorlog steunt, dan is uitgescholden worden wel het minste wat je kan overkomen!
En die steun is niet onaanzienlijk, en heeft zeker invloed op het voortduren van de situatie, en dus op het lijden en de dood van velen.
En de steun is zeer omvangrijk.
En op dat ene clubje dat kritisch, heb je zeker 35 joodse organisaties, die Israel door dik en dun steunen.
Vind je het gek dat er wat gebeurt hier?
En waar moet ik me dan drukker over maken? Over schelden, of over een steun aan een regime, dat overduidelijk misdadig is geworden??
Ik vind dat geen moeilijke keuze!

Kun je het wel ongenuanceerd noemen, als hier willekeurige joden worden uitgescholden?
Nou, gezien de grote steun, en de totale afwezigheid van openlijke kritiek door Nederlandse joden, sorry nee.
Ik heb totaal geen respect voor mensen, die het hele conflict afdoen met Arabische onwil en agressie, doorgaan met de grote steun, en dan ook nog een groot circus brouwen rond die paar incidenten.
Ik heb veel respect voor die Arabieren die zich nog inhouden, want zij kunnen net zo goed zeggen: wie terroristen steunt is er zelf een.

Worden er onschuldigen de dupe? Mogelijk wel ja. Betreur ik dat? Zoals altijd, ja. Maar het wordt erg moeilijk om hier beschuldigende vingertjes uit te blijven steken onder deze omstandigheden. Hier houden echt alle vergelijkingen met Tibet etc. op. In Nederland is aanwijsbaar een kleine joodse maffia aan de gang, en die wordt hier gesteund ook nog, en ik zal er niet rouwig om zijn, als daar eens wat consequenties aan vast gaan zitten. Zaaien en oogsten... mij hoor je niet protesteren. Zolag die maffia zijn gaan kan gaan, en ook nog steun van Balkenende krijgt, niet.

Maarten
01-05-04, 10:28
Geplaatst door sjeng
maarten als voorstander van de collectieve straf. Hypocriet mannetje. Vertel je van domheid druipende verhaal maar aan joodse kinderen die op school verrot worden gescholden. Hoe zijn zij schuldig?
maarten weet dat elke jood die wordt uitgecholden israel steunt, en als hij dat niet zeker weet dan is het alsnog gerechtvaardigd, en in zijn optiek nog mild, als je alsnog 'gepakt' wordt. Guilty by association.
En dat durft te praten over maffia praktijken. Ziekelijk gewoon. Maarten je bent een walgelijk 'mannetje' niets meer dan dat.

Het gaat helemaal niet over straf, en ook niet over tolerantie, maar gewoon over common sense. Alle ellende bij wie dan ook is te betreuren. Daaronder het gescheld op joodse kindertjes, maar bijv. ook – dan dat vind ik erger –bijvoorbeeld de Arabieren/Berbers hier, die zich echt permanent lopen op te vreten over de zaak, en onderhand beginnen te vinden, dat Nederland een absoluut kutland is door de opstelling in de zaak. Die raken geisoleerd, en herkennen zich absoluut niet meer in het gedoe rond normen en waarden, daat zij vooral de hypocrisie zien, die juist in deze zaak glashelder is. Die kunnen hier nog niet eens hun bék open trekken over de zaak, zonder moeilijkheden te krijgen, en ervaren een behoorlijke onderdrukking met bakken vol ongenuanceerdheid. Hier wordt echt geleden. Waarschijnlijk snap jij de diepgang daarvan maar half.

Common sense is het besef, dat je rond grote misstanden een wolk van bijkomende narigheid krijgt. Wil je vingertjes gaan opsteken, dan zul je toch echt eerst naar de grote misstand zelf moeten kijken, om daar eens wat conclusies uit te trekken, en eens wat verantwoordelijkheden te construeren. Nederlandse politiek inzake Israel? Dat heeft een meter boter op zijn hoofd. Nederlandse media? Al tientallen jaren volstrekt eenzijdig, ik schrijf je daar pagina’s over. Nederlandse joden? De hoofdlijn, zoals die openlijk echt blijkt, is dat 95% geen enkele boodschap heeft aan welke misstand ook, en uitsluitend Israelische belangen belicht.

En dan mag je verder bedenken, dat het grote Arabische ongenoegen komt van schendingen van landrechten en mensenrechten, kortom van normen, die Nederland geacht wordt breed te steunen.

Geeft dat reacties?? Ja! Gebeurt daar wat mee? Nee! Gaat zoiets dan een eigen leven leiden? Ja! Komt daar dan gedonder van? Ja!
Wou je daar een vingertje tegen opsteken? Ineens verontwaardigd worden, omdat je een probleem in je eigen achtertuin krijgt? Schoolvoorbeeld van hypocrisie en van pleistertjes plakken op spuitende wonden! Geen goed woord voor over!
Tuurlijk moet er wél wat gebeuren, ook dát is common sense, en eentje waar Nederland goed in is. Maar die jongens die openlijk erg verontwaardigd zitten doen, zijn bijna allemaal mensen, die veel meer te verwijten valt in de zaak!

Ik geloof heilig in een soort wet, die ook door alle godsdiensten en leren gesteund wordt: overal waar VN beginselen op grote schaal geschoffeerd worden, daar krijgen de kringen die dat steunen moeilijkheden! Dan kun je wel gaan zeuren, dat je op sub-sub niveau óok onwenselijke dingen krijgt, maar dat komt ervan als je rotzooi steunt.
Een echt geciviliseerd land krijgt die rotzooi niet. En ik vind de Nederlandse attitude inzake Israel echt een dieptepunt van de civilisatie hier. En vele Arabieren/Berbers vinden dat nog veel harder. En waar je de civilisatie verlaat, precies daar krijg je moeilijkheden.

Ga jij maar moralistisch doen, dan trek ik een zak chips open, omdat ik de gevolgen niet meer dan logisch vind. Als je in een situatie als deze openlijk niet overduidelijk voor de VN-beginselen gaat staan, dan zijn er prijskaartjes. En ik voel me echt héerlijk bij deze moraal! Dát is wat ik beschaving noem!
Ga jij maar fijn verder met "Not in my Back Yard"-verhalen, want meer is dat niet..

vlegeltje
01-05-04, 11:32
Geplaatst door sjeng
het trieste is dat het schijnbaar weer nodig is.
en die redernering dat joden zich moeten uitspreken tegen israel's politiek, gaat die ook op voor moslims als het gaat om iran, pakistan, sudan ,marokko, algerije, syrie, maleisie, indonesie, afghanistan?? of zijn die moslims dan gewoon ineens nederlanders die neits van doen hebben met die landen?

Je weet verdomt goed dat van moslims verwacht wordt dat ze zich van vanalles distancieren. Jij doet daar zelf om het hardst aan mee smiecht.

En nu het over joden gaat speel je de vermoorde onschuld.

Typisch joodse manier van redeneren :mad:




































In een topic over anti-semitisme kan ik het niet laten :p

Maarten
01-05-04, 13:44
Geplaatst door vlegeltje
Jij doet daar zelf om het hardst aan mee smiecht.

:hihi: ja, waar staat ie nou eigenllijk voor he? Wat vind ie nou een goeie manier van doen?

Trouwens nog een klein verschilletje met die moslims:

Staan Nederlandse moslims collectief een groot offensief te voeren om fundamentalisten in iran, pakistan, sudan ,marokko, algerije, syrie, maleisie, indonesie, afghanistan te steunen in de srijd tegen de hen omringende vijandigheid???? :hihi:
(borduurt u gerust even zelf even door over wat de joodse lobby hier wel doet, maar die moslims niet, anders krijg ik weer kritiek op mijn lappen..)

Maarten
01-05-04, 13:55
Geplaatst door vlegeltje

En nu het over joden gaat speel je de vermoorde onschuld.


Ja, kun je dan meteen even checken of sjeng al de beleefdheid gehad heeft om op deze arabische-berber site meer dan éen zin tegelijk te besteden aan Arábische doden? Of enige verontwaardiging daarover heeft laten zien?
Meestal gaat zoiets namelijk in éen zinnetje, waarna het weer over die bussen enz gaat.
Wanneer ging trouwens de laatste bus? ( :hihi: sorry vanwege de vraag..) De laatste keer dat eentje z'n dienstrooster niet haalde was toch minstens anderhalf jaar geleden of zo he? En terwijl we hier schrijven crepeert er naturlijk weer een Palestijn..