PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer wil haatzaaiende imams land uit kunnen zetten



Simon
28-04-04, 20:37
Kamer wil haatzaaiende imams land uit kunnen zetten

Uitgegeven: 28 april 2004 21:10

DEN HAAG - In elk geval CDA, VVD en D66 vinden dat het mogelijk moet zijn om imams die zich schuldig maken aan ernstige strafbare feiten, het land uit te zetten. Over de manier waarop dat moet lopen de meningen nog uiteen, zo bleek woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over moskeeën waar discriminatie wordt gepredikt en mogelijk haat wordt gezaaid.

VVD'er Wilders kijkt vooral naar andere landen als Frankrijk, waar een imam is uitgezet die zegt dat mannen vrouwen mogen slaan, en Spanje, waar een imam om dezelfde reden vast zit.

D66-fractieleider Dittrich vindt dat imams met een dubbele nationaliteit die in de fout gaan, hun Nederlands paspoort zouden moeten inleveren. Zij zouden dan vervolgens uitgezet kunnen worden. Geen partij in de Kamer is voor een verbod van boeken die discriminatie prediken.

lennart
28-04-04, 20:38
Ik wil haatzaaiende politici het land uitzetten :mad:

Simon
28-04-04, 20:48
Nou ik ben het er wel mee eens. Ze willen in ieder geval NIET het boek verbieden wat mij ook weinig nut lijkt te hebben daar je dat uiteraard dan de volgende dag als PDF file op internet kan vinden.

lennart
28-04-04, 20:54
Geplaatst door Simon
Nou ik ben het er wel mee eens. Ze willen in ieder geval NIET het boek verbieden wat mij ook weinig nut lijkt te hebben daar je dat uiteraard dan de volgende dag als PDF file op internet kan vinden.

Ik ook... zolang we dan ook maar haatzaaiende politici het land uit kunnen zetten. Te beginnen met Wilders (terug naar Limburg) en Ali (terug naar Somalie).

Tomas
28-04-04, 20:57
Geplaatst door Simon
Nou ik ben het er wel mee eens. Ze willen in ieder geval NIET het boek verbieden wat mij ook weinig nut lijkt te hebben daar je dat uiteraard dan de volgende dag als PDF file op internet kan vinden.

Dus als alle boeken verboden worden kan ik ze gratis downloaden?

Oh.

Nou, dan ben ik er wel voor.

ZbaqZbaq
28-04-04, 21:11
kan iemand mij vertellen waar, wanneer en welke in nederland zijnde imam "ernstige stafbaare feiten" heeft gepleegd ?


dit lijk mij niet anders dan weer een suggestieve stuk shit dat weer geopperd wordt.

Rode Smurf
28-04-04, 21:21
Wanneer wordt er eindelijk eens een nederlandse imam-opleiding opgestart?

Of ben ik niet op de hoogte, en is er al een?

barfly
28-04-04, 21:25
Geplaatst door ZbaqZbaq
kan iemand mij vertellen waar, wanneer en welke in nederland zijnde imam "ernstige stafbaare feiten" heeft gepleegd ?


dit lijk mij niet anders dan weer een suggestieve stuk shit dat weer geopperd wordt.

Volgens mij zijn sommige imams beschuldigd van strafbare feiten maar niet schuldig bevonden en dus onschuldig zoals de wet zegt.

Echter heb ik geen problemen met het uitdonderen van imams die niks strafbaars doen maar wel vertellen dat bijvoorbeeld homo's lager zijn dan varkens etc. Die mogen van mij best retour afzender.

Laten de moslims in Nederland om te beginnen hun religieus leiders maar kiezen uit eigen gelederen en zich voorts niet schuldig maken aan het ophitsen van hun volgelingen tegen geaccepteerde feiten in het land waar zij verblijven.

Yunis
28-04-04, 21:45
Geplaatst door barfly
Volgens mij zijn sommige imams beschuldigd van strafbare feiten maar niet schuldig bevonden en dus onschuldig zoals de wet zegt.
Echter heb ik geen problemen met het uitdonderen van imams die niks strafbaars doen maar wel vertellen dat bijvoorbeeld homo's lager zijn dan varkens etc. Die mogen van mij best retour afzender.
Laten de moslims in Nederland om te beginnen hun religieus leiders maar kiezen uit eigen gelederen en zich voorts niet schuldig maken aan het ophitsen van hun volgelingen tegen geaccepteerde feiten in het land waar zij verblijven.

De ministers hebben al verklaard dat er geen strafbare feiten zijn gepleegd, behalve die gefingeerde zaken die als nieuw materiaal gepressenteerd zouden zijn........
Mijn inziens moeten die zgn journalisten van de Trouw vervolgd worden die deze Islamitische hetze hebben veroorzaakt......
In deze kranten hebben ze hun anti-islamitische vuiligheid verspreid en mogen van mij vanuit een flatgebouw.................
Andere stompzinnige forumleden mogen wat mij betreft hun symboolfunctie volgen......evenals opportunistische kamerleden.......

mark61
28-04-04, 21:51
Het gaat fantastisch met de integratie als nieuwe staatsburgers bij het minste of geringste van hun staatsburgerschap kunnen worden beroofd en uitgezet. Wanneer is ooit een Hollander van zijn staatsburgerschap beroofd omdat hij iets zei dat misschien niet door de beugel kon?

Als je wilt dat nieuwe Nederlanders integreren moet je nodig met een kanon op een mug gaan schieten en alle rechtsregels met voeten treden. Als een burger van dit land, of iemand met een verblijfsvergunning iets misdoet, dan klaag je zo iemand aan en is het vervolgens aan de rechter om een straf op te leggen. Strippen van burgerrechten is wel het laatste dat een rechter hier doet. Komt zelden voor bij mijn weten.

barfly
28-04-04, 21:54
Geplaatst door Yunis
De ministers hebben al verklaard dat er geen strafbare feiten zijn gepleegd, behalve die gefingeerde zaken die als nieuw materiaal gepressenteerd zouden zijn........
Mijn inziens moeten die zgn journalisten van de Trouw vervolgd worden die deze Islamitische hetze hebben veroorzaakt......
In deze kranten hebben ze hun anti-islamitische vuiligheid verspreid en mogen van mij vanuit een flatgebouw.................
Andere stompzinnige forumleden mogen wat mij betreft hun symboolfunctie volgen......evenals opportunistische kamerleden.......

Wie zeurt, wordt in mekaar gepleurt! :duim:

barfly
28-04-04, 21:56
Geplaatst door mark61
Het gaat fantastisch met de integratie als nieuwe staatsburgers bij het minste of geringste van hun staatsburgerschap kunnen worden beroofd en uitgezet. Wanneer is ooit een Hollander van zijn staatsburgerschap beroofd omdat hij iets zei dat misschien niet door de beugel kon?

Staatsburgerschap kan je niet zomaar worden ontnomen dacht ik..


Als je wilt dat nieuwe Nederlanders integreren moet je nodig met een kanon op een mug gaan schieten en alle rechtsregels met voeten treden. Als een burger van dit land, of iemand met een verblijfsvergunning iets misdoet, dan klaag je zo iemand aan en is het vervolgens aan de rechter om een straf op te leggen. Strippen van burgerrechten is wel het laatste dat een rechter hier doet. Komt zelden voor bij mijn weten.
Wie doet dat allemaal dan?

Simon
28-04-04, 22:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
kan iemand mij vertellen waar, wanneer en welke in nederland zijnde imam "ernstige stafbaare feiten" heeft gepleegd ?




Daar is nog een onderzoek naar gaande. Maar het zal wel weer niks opleveren. Je kan in nederland nu eenmaal alles beweren als je je op je geloof baseert. Maar mogelijk gaat men de wet aanpassen.

nl-x
28-04-04, 22:22
Geplaatst door Simon
Nou ik ben het er wel mee eens. Ze willen in ieder geval NIET het boek verbieden wat mij ook weinig nut lijkt te hebben daar je dat uiteraard dan de volgende dag als PDF file op internet kan vinden.
Ik ben nog steeds naar een dergelijk PDFje aan het zoeken.

mark61
28-04-04, 22:24
Geplaatst door barfly
Staatsburgerschap kan je niet zomaar worden ontnomen dacht ik..

Wie doet dat allemaal dan?

Ik reageerde op:

D66-fractieleider Dittrich vindt dat imams met een dubbele nationaliteit die in de fout gaan, hun Nederlands paspoort zouden moeten inleveren. Zij zouden dan vervolgens uitgezet kunnen worden.

Het staat er wel alsof ze hun macropasje moeten inleveren, maar dr staat toch echt staatsburgerschap ontnemen. Of vindt Dittrich ons paspoort ook maar een zwemabonnement?

Simon
28-04-04, 22:25
Geplaatst door nl-x
Ik ben nog steeds naar een dergelijk PDFje aan het zoeken.

zo duur is dat boek toch niet? ik zag het ze net ook in de 2e kamer lezen tijdens NOVA

barfly
28-04-04, 22:30
Geplaatst door mark61
Ik reageerde op:

D66-fractieleider Dittrich vindt dat imams met een dubbele nationaliteit die in de fout gaan, hun Nederlands paspoort zouden moeten inleveren. Zij zouden dan vervolgens uitgezet kunnen worden.

Inderdaad opflikkeren met die lui! Als je al één nationaliteit hebt dan zit je toch niet verlegen om een tweede?


Het staat er wel alsof ze hun macropasje moeten inleveren, maar dr staat toch echt staatsburgerschap ontnemen. Of vindt Dittrich ons paspoort ook maar een zwemabonnement?

Tot mijn grote verassing is Dittrich een man met inzicht gebleken :duim:

Simon
28-04-04, 22:34
Geplaatst door barfly
Tot mijn grote verassing is Dittrich een man met inzicht gebleken :duim:

Hij is rechter geweest dus hij zal er wel goed over nagedacht hebben hoe je dit juridisch kan aanpakken.

Julien
28-04-04, 22:37
Als het een imam is zonder Nederlandse nationaliteit en hij maakt zich schuldig aan oproepen tot geweld/ discriminatie dan mag die man van mij ook 1-2-3 het land uit.

Nederlandse imams hebben natuurlijk recht op dezelfde rechten als alle andere Nederlanders.

mark61
28-04-04, 22:46
Geplaatst door Julien
Nederlandse imams hebben natuurlijk recht op dezelfde rechten als alle andere Nederlanders.

Wou ik maar even gezegd hebben, anders kan die hele grondwet ook de prullenbak in.

Julien
28-04-04, 22:52
Geplaatst door mark61
Wou ik maar even gezegd hebben, anders kan die hele grondwet ook de prullenbak in.

Ja Mark61, er zijn altijd nog mensen die mijn woorden dan weer verkeerd lezen (expres?)

maar voor mij is dat een vanzelfsprekendheid. Nederlandse imams anders behandelen is discriminatie.

Yunis
29-04-04, 01:33
Geplaatst door Julien
Ja Mark61, er zijn altijd nog mensen die mijn woorden dan weer verkeerd lezen (expres?)
maar voor mij is dat een vanzelfsprekendheid. Nederlandse imams anders behandelen is discriminatie.

Fransen met een dubbelle nationaliteit mogen van mij ook een hoge flatgebouw zoeken......
Ik discrimineer echt niét......... :wohaa:

Julien
29-04-04, 01:37
Geplaatst door Yunis
Fransen met een dubbelle nationaliteit mogen van mij ook een hoge flatgebouw zoeken......
Ik discrimineer echt niét......... :wohaa:

Voel je je aangesproken ofzo?

DEMOcraat
29-04-04, 08:41
Geplaatst door Simon
Kamer wil haatzaaiende imams land uit kunnen zetten

Uitgegeven: 28 april 2004 21:10

DEN HAAG - In elk geval CDA, VVD en D66 vinden dat het mogelijk moet zijn om imams die zich schuldig maken aan ernstige strafbare feiten, het land uit te zetten. Over de manier waarop dat moet lopen de meningen nog uiteen, zo bleek woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over moskeeën waar discriminatie wordt gepredikt en mogelijk haat wordt gezaaid.

VVD'er Wilders kijkt vooral naar andere landen als Frankrijk, waar een imam is uitgezet die zegt dat mannen vrouwen mogen slaan, en Spanje, waar een imam om dezelfde reden vast zit.

D66-fractieleider Dittrich vindt dat imams met een dubbele nationaliteit die in de fout gaan, hun Nederlands paspoort zouden moeten inleveren. Zij zouden dan vervolgens uitgezet kunnen worden. Geen partij in de Kamer is voor een verbod van boeken die discriminatie prediken.

alleen maar imams???
en de pastoors cardinalen die zich ook schuldige maken aan haatzaaiende teksten moeten die niet terug naar het veticaan.

Yunis
29-04-04, 16:35
Geplaatst door Julien
Voel je je aangesproken ofzo?

Och, jij misschien ????? :stout:
Ben je nog niet weg.......

Olive Yao
29-04-04, 17:55
Ik stel voor dat we een stap eerder beginnen, niet bij het uitzetten, maar bij het toelaten.

"Geen strafbare feiten gepleegd hebben" is niet voldoende om in Nederland te worden toegelaten.
Er is dan dus meer ruimte om mensen te weren die je liever niet in Nederland of Europa hun gang laat gaan met het uitdragen van onredelijke ideeën. Zoals je die in godsdienst vaak aantreft.

Zwarte Schaap
29-04-04, 18:11
Geplaatst door Olive Yao
Ik stel voor dat we een stap eerder beginnen, niet bij het uitzetten, maar bij het toelaten.

"Geen strafbare feiten gepleegd hebben" is niet voldoende om in Nederland te worden toegelaten.
Er is dan dus meer ruimte om mensen te weren die je liever niet in Nederland of Europa hun gang laat gaan met het uitdragen van onredelijke ideeën. Zoals je die in godsdienst vaak aantreft.

Wat stel je dan voor, gaan we de hersenen van mensen scannen en als de scanapparatuur of de gedachtenpolitie iets opmerkt dan laten we ze niet toe? Leg maar eens uit hoe je dat wilt doen.

Moeten we jouw onredelijke idee ook onder de ''hersenscanner'' gooien?

Olive Yao
29-04-04, 18:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat stel je dan voor, gaan we de hersenen van mensen scannen en als de scanapparatuur of de gedachtenpolitie iets opmerkt dan laten we ze niet toe? Leg maar eens uit hoe je dat wilt doen.

Moeten we jouw onredelijke idee ook onder de ''hersenscanner'' gooien?
Wat een onzin. Ik zou gewoon luisteren naar wat iemand zegt, lezen wat iemand schrijft, kijken naar wat iemand doet, en dat soort dingen.
En dan bestaat er zoiets als redeneren.

Met je onzinnige opmerking vraag je om mijn cynische reactie dat mijn ervaring nou niet bepaald is dat godsdienst en redeneren bij uitstek samengaan - ook niet bij godsdienstigen die pretenderen dat dat bij hen wel zo is.

Blade21
29-04-04, 18:34
Het verbieden van boeken is onzin en bovendien vrijwel onmogelijk. Maar die haatdragende imams mogen er wat mij betreft uit. Ze zijn niet in het goed voor de Moslims en de overige groeperingen bezich, enkel voor anarchie.

Olive Yao
29-04-04, 19:03
Geplaatst door Blade21
Het verbieden van boeken is onzin en bovendien vrijwel onmogelijk. Maar die haatdragende imams mogen er wat mij betreft uit. Ze zijn niet in het goed voor de Moslims en de overige groeperingen bezich, enkel voor anarchie.
Welcome back

Blade21
29-04-04, 19:05
Geplaatst door Olive Yao
Welcome back

Thank you. It has been a while, but here i am.

Zwarte Schaap
29-04-04, 19:13
Geplaatst door Olive Yao
Wat een onzin. Ik zou gewoon luisteren naar wat iemand zegt, lezen wat iemand schrijft, kijken naar wat iemand doet, en dat soort dingen.
En dan bestaat er zoiets als redeneren.

Met je onzinnige opmerking vraag je om mijn cynische reactie dat mijn ervaring nou niet bepaald is dat godsdienst en redeneren bij uitstek samengaan - ook niet bij godsdienstigen die pretenderen dat dat bij hen wel zo is.

Je zei helemaal niets, je zat alleen in het luchtledige te zwetsen vandaar dat ik je vroeg hoe je dat wilt doen. Dus je hoeft heus niet zo verongelijkt te doen, je onduidelijke schimmige idee heb je aan jezelf te danken.

Je commentaar en vooroordeel over gelovigen laat ik maar achterwege, het is meer een bewijs van het feit dat het redeneren van jou inzake dit onderwerp uiters zwak is, zoniet geheel ontbreekt.

Rabi'ah.
29-04-04, 19:16
Geplaatst door Blade21
Het verbieden van boeken is onzin en bovendien vrijwel onmogelijk. Maar die haatdragende imams mogen er wat mij betreft uit. Ze zijn niet in het goed voor de Moslims en de overige groeperingen bezich, enkel voor anarchie.

Niks veranderd he, Blade? :strik:

Blade21
29-04-04, 19:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Niks veranderd he, Blade? :strik:

Nee, ik zie net dat ik nogsteeds belabberd typ. :traan1:

bezich = bezig.

Qwertyno
29-04-04, 19:22
Iemand die de wet overtreed moet daar een gepaste straf voor krijgen.
De wet is duidelijk, nou alleen de straf nog.
Paspoorten afpakken en mensen het land uitzetten is een zware straf vind ik. Hebben ze nooit gehoord van een preek-verbod of iets dergelijks.

maar goed ze spelen maar verder daar in de regering.

Een imam die haat predikt zullen ze niet vinden.
Die weten onderhand dondersgoed wat ze wel of niet kunnen zeggen.
Zo simpel zit dat in elkaar.

Een moskee die in de bieb een boekje te koop heeft, is niet genoeg om te bewijzen dat een bepaalde imam haat zaait.

Olive Yao
29-04-04, 19:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je zei helemaal niets, je zat alleen in het luchtledige te zwetsen vandaar dat ik je vroeg hoe je dat wilt doen.
Ja ja ... en daarom opperde jij maar deze mogelijkheid?:


Geplaatst door Zwarte Schaap:
Wat stel je dan voor, gaan we de hersenen van mensen scannen en als de scanapparatuur of de gedachtenpolitie iets opmerkt dan laten we ze niet toe?


Dus je hoeft heus niet zo verongelijkt te doen, je onduidelijke schimmige idee heb je aan jezelf te danken.
Luisteren naar wat iemand zegt, lezen wat iemand schrijft, letten op wat iemand doet - dat had je toch zelf wel kunnen bedenken?

(Ik hou hier nu over op).

Zwarte Schaap
29-04-04, 19:36
Geplaatst door Olive Yao
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je zei helemaal niets, je zat alleen in het luchtledige te zwetsen vandaar dat ik je vroeg hoe je dat wilt doen.
Ja ja ... en daarom opperde jij maar deze mogelijkheid?:

Luisteren naar wat iemand zegt, lezen wat iemand schrijft, letten op wat iemand doet - dat had je toch zelf wel kunnen bedenken?

(Ik hou hier nu over op).

Sorry hoor Olive maar je zegt echt helemaal niets wat te beredeneren valt. Ik weet niet waar je bang voor bent. Durf je je idee niet te motiveren en uit te leggen? Ik zuo het wel jammer vinden dat je ermee ophoudt want ik wil je ideetjes graag snappen.

iSrAeLgIrLy
29-04-04, 20:34
Geplaatst door Simon
Kamer wil haatzaaiende imams land uit kunnen zetten

Uitgegeven: 28 april 2004 21:10

DEN HAAG - In elk geval CDA, VVD en D66 vinden dat het mogelijk moet zijn om imams die zich schuldig maken aan ernstige strafbare feiten, het land uit te zetten. Over de manier waarop dat moet lopen de meningen nog uiteen, zo bleek woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over moskeeën waar discriminatie wordt gepredikt en mogelijk haat wordt gezaaid.

VVD'er Wilders kijkt vooral naar andere landen als Frankrijk, waar een imam is uitgezet die zegt dat mannen vrouwen mogen slaan, en Spanje, waar een imam om dezelfde reden vast zit.

D66-fractieleider Dittrich vindt dat imams met een dubbele nationaliteit die in de fout gaan, hun Nederlands paspoort zouden moeten inleveren. Zij zouden dan vervolgens uitgezet kunnen worden. Geen partij in de Kamer is voor een verbod van boeken die discriminatie prediken.

Een goed initiatief, het zou ook fijn zijn als het echt zou gebeuren. :wohaa:
Het is jammer dat er nog geen Nederlanse imaam-opleiding is... :huil: Zo is de Islamitische gemeenschap haast verplicht ze uit het buitenland te halen (natuurlijk kunnen ook Nederlandse jongens in het buitenland worden opgeleid).