PDA

Bekijk Volledige Versie : Balkenende en kabinet hebben het verbruid



Rode Smurf
29-04-04, 09:38
DEN HAAG - Premier Balkenende en het kabinet hebben het bij een meerderheid van het Nederlandse volk verbruid. Dat blijkt uit een enquête onder ruim 1400 Nederlanders die in opdracht van de Geassocieerde Pers Diensten (GPD) is uitgevoerd door het onderzoeksbureau Motivaction. Bij de GPD is een groot aantal regionale dagbladen aangesloten.

Foto: WFA FRANK VAN ROSSUM

Het merendeel van de ondervraagden tussen 18 en 65 jaar vindt de premier geen sterke leider, niet inspirerend en niet bevlogen. Van het kabinetsbeleid wordt weinig heil verwacht. Als ook 65-plussers bij het onderzoek zouden zijn betrokken, was de score zowel voor Balkenende als het kabinet niet veel gunstiger uitgevallen, aldus de onderzoekers. Het kabinet trad in mei 2003 aan.

Ruim 70 procent van de ondervraagden vindt dat Balkenende en het kabinet het belabberd doen. Bijna 90 procent is niet tevreden over hoe Nederland er momenteel voorstaat. Rond de 40 procent vindt dat de premier sinds zijn aantreden slechter is gaan functioneren en 80 procent noemt hem geen sterke leider.

Die opvatting leeft ook in de CDA-achterban, zij het in wat mindere mate. In 'eigen huis' mist 65 procent bij Balkenende leiderschap en 59 procent noemt hem niet gezaghebbend. De regeringsleider is niet de premier van alle Nederlanders, vindt bijna 80 procent. Bijna tweederde van alle ondervraagden denkt dat het zittende kabinet Nederland niet veiliger maakt, niet zorgt voor beter onderwijs, de economie niet versterkt, niet de wachtlijsten in de zorg oplost en al evenmin een sociaal ouderenbeleid voert.

Een andere opmerkelijke uitkomst is dat precies 70 procent van de ondervraagden er niets voor voelt om Balkende thuis op de koffie te ontvangen.

Rode Smurf
29-04-04, 09:39
Donner en Balkenende.......:kotsen:

plexus
29-04-04, 09:49
oeps ik zag niet dat je deze topic al had geplaatst...

taouanza
29-04-04, 10:17
Hmmmmm dus Nederland vindt gezondheidzorg, onderwijs en economie toch belangrijker dan de hetze tegen de islam. Hmm wat vreemd...... :vreemd:

Maarten
29-04-04, 12:37
Vroeger had je nog het verschijnsel dat ze een kabinet echt lieten vallen, als er een puinhoop van gemaakt werd. Hele kleine foutjes konden al aanleiding zijn. Maar de huidige kliek wil gewoon blijven zitten, púnt! Zelfs in democratisch opzicht is Nederland achteruit gegaan.

mark61
29-04-04, 12:46
Zeiken is des Hollanders. Welk kabinet zou wel de goedkeuring van het volk kunnen wegdragen? Elk kabinet dat bezuinigt in een tijd van crisis is impopulair. Nederland heeft gewoon de pest in, en dan is het iedereen zn schuld. Moslims, de regering, de politie, you name it.

Tomas
29-04-04, 15:07
Ben ik dan echt de enige met een pooster van Balkenende boven m'n bed?

Rabi'ah.
29-04-04, 15:12
Geplaatst door Tomas
Ben ik dan echt de enige met een pooster van Balkenende boven m'n bed?

:haha: :haha: :haha:

Neej hoor Tomas, ik ben ook lid van de Balkie-Balkie-fanclub! :hihi: :strik: :duim:

Rode Smurf
29-04-04, 15:19
Geplaatst door taouanza
Hmmmmm dus Nederland vindt gezondheidzorg, onderwijs en economie toch belangrijker dan de hetze tegen de islam. Hmm wat vreemd...... :vreemd:

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Ik vind gezondheidszorg, onderwijs, economie, EN de hetze(die eigenlijk geen hetze is) tegen de islam belangrijk.

Al3arbi
29-04-04, 15:25
De hetze die geen hetze is...:cheefbek:

het·ze (de ~ (v.), ~s)
1 ophitsing => lastercampagne, leugencampagne

Dus wel ophitsen maar niet lasteren of andersom, da ken ook...:auw2:

Rabi'ah.
29-04-04, 15:31
Geplaatst door Al3arbi
De hetze die geen hetze is...:cheefbek:

het·ze (de ~ (v.), ~s)
1 ophitsing => lastercampagne, leugencampagne

Dus wel ophitsen maar niet lasteren of andersom, da ken ook...:auw2:

:rolleyes: :ergleuk:

Rabi'ah.
29-04-04, 15:33
Geplaatst door Rode Smurf
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Ik vind gezondheidszorg, onderwijs, economie, EN de hetze(die eigenlijk geen hetze is) tegen de islam belangrijk.

Als de huidige teneur van het zgn. "maatschappelijke debat", de media en de politiek geen hetze is, wat is het dan wel volgens jou?
Wat Taouanza waarschijnlijk bedoelde is dat er aandacht zou moeten zijn voor de echte problemen ipv. voor een zorgvuldig gecreeërd imaginair vijandsbeeld.

Groetjes,

Rabiah.

Rode Smurf
29-04-04, 15:45
Geplaatst door Rabi'ah.
Als de huidige teneur van het zgn. "maatschappelijke debat", de media en de politiek geen hetze is, wat is het dan wel volgens jou?


Gewoon maatschappijkritiek waar de christenen al tijden mee te maken hebben.

Alleen gaan zij er een stuk volwassener mee om.

Daarbij komt ook nog eens de kritiek op het gedrag van marokkaanse rotschoffies.

Maar die twee zie ik los van elkaar.