PDA

Bekijk Volledige Versie : Ross:kind achterstandsouders onwenselijk



ZbaqZbaq
29-04-04, 11:43
***************************************
Ross:kind zwakzinnige onwenselijk

***************************************
DEN HAAG Staatssecretaris Ross vindt
dat verstandelijk gehandicapten moeten
worden ontmoedigd om kinderen te
krijgen.Ze wil hulpverleners laten
toetsen of betrokkenen in staat zijn
tot "verantwoord ouderschap".

Bij een negatief advies of twijfel moet
aangedrongen worden op anticonceptie,
zegt Ross in de Volkskrant,waarbij ze
dwang uitsluit.Ze heeft besloten tot de
aanbeveling aan de Kamer "omdat het in
de regel fout gaat".

Ross zegt dat de betrokken kinderen
vaak onder schokkende omstandigheden
opgroeien.Ze gaat in tegen een advies
van de Gezondheidsraad uit 2002.
***************************************

Rabi'ah.
29-04-04, 11:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
***************************************
Ross:kind zwakzinnige onwenselijk

***************************************
DEN HAAG Staatssecretaris Ross vindt
dat verstandelijk gehandicapten moeten
worden ontmoedigd om kinderen te
krijgen.Ze wil hulpverleners laten
toetsen of betrokkenen in staat zijn
tot "verantwoord ouderschap".

Bij een negatief advies of twijfel moet
aangedrongen worden op anticonceptie,
zegt Ross in de Volkskrant,waarbij ze
dwang uitsluit.Ze heeft besloten tot de
aanbeveling aan de Kamer "omdat het in
de regel fout gaat".

Ross zegt dat de betrokken kinderen
vaak onder schokkende omstandigheden
opgroeien.Ze gaat in tegen een advies
van de Gezondheidsraad uit 2002.
***************************************

Zbaq, zwakzinnig/verstandelijk gehandicapt is iets heel anders dan een (sociale) achterstandspositie.
Maar wat vind jij er eigenlijk van? Vind jij het wenselijk dat geestelijk gehandicapten die nauwelijks adequaat voor zichzelf kunnen zorgen, kinderen krijgen? :confused:

Groetjes,

Rabiah.

stavast
29-04-04, 11:57
..aa

ZbaqZbaq
29-04-04, 12:04
Geplaatst door Rabi'ah.
Zbaq, zwakzinnig/verstandelijk gehandicapt is iets heel anders dan een (sociale) achterstandspositie.
Maar wat vind jij er eigenlijk van? Vind jij het wenselijk dat geestelijk gehandicapten die nauwelijks adequaat voor zichzelf kunnen zorgen, kinderen krijgen? :confused:

Groetjes,

Rabiah.


dit is een ethische vraag......en het antwoord dat de maatschapij hierop zal geven is een pijler voor de mate van beschaafdheid die het pretendeert te hebben.

Rabi'ah.
29-04-04, 12:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
dit is een ethische vraag......en het antwoord dat de maatschapij hierop zal geven is een pijler voor de mate van beschaafdheid die het pretendeert te hebben.

Maar wat vind jij ervan?

plexus
29-04-04, 12:11
als we onze prioriteiten op een rij zouden hebben, zou dit in een welvarend en 'ontwikkeld' land als nederland, geen probleem zijn denk ik...

Rabi'ah.
29-04-04, 12:16
Geplaatst door plexus
als we onze prioriteiten op een rij zouden hebben, zou dit in een welvarend en 'ontwikkeld' land als nederland, geen probleem zijn denk ik...

Hoezo?
Het lijkt me wel een probleem als ouders niet eens in staat zijn de meest elemantaire zorg te bieden, kinderen bloot staan aan verwaarlozing, kinderen voor hun ouders moeten zorgen en de Kinderbescherming alsnog moet ingrijpen.

Groetjes,

Rabiah.

mark61
29-04-04, 12:23
Geplaatst door plexus
als we onze prioriteiten op een rij zouden hebben, zou dit in een welvarend en 'ontwikkeld' land als nederland, geen probleem zijn denk ik...

Hoezo? Kan je je enigszins een voorstelling maken van de problematiek? Veel ouders die niet verstandelijk gehandicapt zijn zijn al niet in staat hun kinderen fatsoenlijk op te voeden, zodat veel mensen vaak verzuchten dat er een examen zou moeten komen om ouder te mogen worden. Waar dacht je dat alle jeugdige criminelen en met name zedendelinquenten vandaan komen? En heb je enig idee hoe het voor een 'normaal' kind moet zijn om twee verstandelijk gehandicapte ouders te hebben? Eigenlijk is het een extreme vorm van het probleem dat sommige migranten niet de 'tools' hebben om hun kind op weg te helpen in de maatschappij.

@Zbaqzbaq: waarom dodge je de question? Vind je dat in een beschaafde maatschappij mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen de zorg over een ander mens mogen krijgen? In mijn directe omgeving heb ik iets dergelijks meegemaakt, het was verschrikkelijk. Dan weer liet moeder het gas aan staan, 'vergat' ze haar kind te eten te geven, dan weer gaf ze haar kind een overdosis van het verkeerde medicijn...heb je daar al over nagedacht of wou je de kant op van 'als verst. gehandicapten zich niet mogen voortplanten begint het hier op Nazi-Duitsland te lijken, the next step is euthanasie op verst. gehandicapten'? Tell me???

ZbaqZbaq
29-04-04, 12:36
Ik denk dat je als maatschapij een keus moet maken.....

en als we kiezen om verstandelijkgehandicapten ter wereld te laten komen en niet aborteren....we dus zorg voor ze moeten dragen.....dat betekent tevens dat je zorg moet dragen voor een passende baan....passende woonomgeving....en passende zorg voor de kinderen van deze gehandicapten.

mark61
29-04-04, 12:37
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik denk dat je als maatschapij een keus moet maken.....

en als we kiezen om verstandelijkgehandicapten ter wereld te laten komen en niet aborteren....we dus zorg voor ze moeten dragen.....dat betekent tevens dat je zorg moet dragen voor een passende baan....passende woonomgeving....en passende zorg voor de kinderen van deze gehandicapten.

Ik persoonlijk zou niet graag kind van verst. gehandicapte ouders willen zijn.

ZbaqZbaq
29-04-04, 12:47
Geplaatst door mark61
Ik persoonlijk zou niet graag kind van verst. gehandicapte ouders willen zijn.

zou je ook geen kind van een zwarte zuid-afrikaan willen zijn in het zuid-afrika van appartheid ?

of kind van een gezin dat leeft van een inkomen van $ 2,- per maand ?

of kind van ouders die lichamelijk gehadicapt zijn ?

David
29-04-04, 12:51
ZZ, jongen, je lult uit je nek.

Rabi'ah.
29-04-04, 12:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik denk dat je als maatschapij een keus moet maken.....

en als we kiezen om verstandelijkgehandicapten ter wereld te laten komen en niet aborteren....we dus zorg voor ze moeten dragen.....dat betekent tevens dat je zorg moet dragen voor een passende baan....passende woonomgeving....en passende zorg voor de kinderen van deze gehandicapten.

Hmz, ben het niet helemaal met je eens........want jij trekt uit het feit dat aan verstandelijk gehandicapten het recht op leven niet wordt ontzegd, ook meteen de conclusie dat ze kinderen zouden moeten kunnen krijgen.
Ik geef toe dat het een dilemma is, aangezien ieder mens in principe het recht heeft op vrije reproductie.
Maar ook dit recht kan ingeperkt worden als achteraf blijkt dat ouders niet in staat zijn om voor hun kinderen te zorgen.
Waarom zou je, als je van tevoren al met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunt weten dat ouders niet voor kinderen zullen kunnen zorgen, niet de ellende van het zetten uit de ouderlijke macht, rechtszaken, ellende met familie etc. kunnen voorkomen door te bepalen dat mensen die niet voor kinderen kunnen zorgen, geen kinderen mogen krijgen?
Of denk je dat je, in het huidige klimaat, hiermee de weg opent voor eugenetica en nazi-praktijken?
Is dat wat je bedoelt? :confused:
Tell me........

Groetjes,

Rabiah.

ZbaqZbaq
29-04-04, 13:13
Geplaatst door David
ZZ, jongen, je lult uit je nek.

ga vooral zo door jij.......

dan word je nog eens van een dak gegooid....

met je hoofd naar beneden :stout:

David
29-04-04, 13:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
ga vooral zo door jij.......

dan word je nog eens van een dak gegooid....

met je hoofd naar beneden :stout:


:moe:

Rabi'ah.
29-04-04, 13:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
ga vooral zo door jij.......

dan word je nog eens van een dak gegooid....

met je hoofd naar beneden :stout:

:rolleyes:

mark61
29-04-04, 18:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
zou je ook geen kind van een zwarte zuid-afrikaan willen zijn in het zuid-afrika van apartheid ?

of kind van een gezin dat leeft van een inkomen van $ 2,- per maand ?

of kind van ouders die lichamelijk gehadicapt zijn ?

Ik zie het verband niet, maar goed. Je bedoelt, je hebt geen keus in het leven, waar je geboren wordt? Tsja ik bedenk heel vaak dat ik in Afrika geboren zou kunnen zijn. [Dat moet wrschl. $2 per dag zijn overigens. Burkina Faso en Niger, twee van de armste landen ter wereld, hebben een inkomen per hoofd van resp 1.100 en 800 per jaar. En veel rijken zijn er niet.] Dat zou ik ook niet leuk vinden, van hieruit gezien, van daaruit gezien zou ik geen vergelijkingsmateriaal hebben. Maar nog een stuk leuker dan kind van verst. gehand. Lichamelijk gehandicapt vind ik helemaal geen vergelijk. Dat zegt me niets.

In het geval van verst. gehandicapten is er wel een keus. Die de omgeving misschien moet maken. Ik geloof trouwens dat er verder geen land in de wereld is, of het nou Marokko, Niger of ergens anders is, waar het krijgen van kinderen door verst. gehandicapten toegestaan wordt. En dat is niet in de eerste plaats een kwestie van welvaart. Maar jij vindt dat zulke kinderen niet moeten zeuren?

mark61
29-04-04, 18:49
Geplaatst door David
:moe:

Zie je Rabi`ah, die :moe: is zo besmettelijk als homofilie.

Rabi'ah.
29-04-04, 19:06
Geplaatst door mark61
Zie je Rabi`ah, die :moe: is zo besmettelijk als homofilie.

Ja he, hij is bijna even verslavend als het posten zelf. :hihi: