PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitse Minister van Binnenlandse zaken Schily: 'Laten we terroristen vooraf doden'



Zwarte Schaap
29-04-04, 16:39
Minister Schily: 'Laten we terroristen vooraf doden'

Door onze correspondent Wierd Duk

Berlijn - Met een pleidooi voor de 'gerichte uitschakeling' van terroristen heeft de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Otto Schily (SPD), bij zijn coalitiegenoten, De Groenen, onthutste reacties uitgelokt. In een interview met Der Spiegel speculeert Schily (71) met de mogelijkheid terroristen, van wie bekend is dat zij aanslagen willen plegen, voortijdig te liquideren.

,,De terroristen moeten beseffen: als jullie zo van de dood houden, dan kun je de dood ook krijgen,'' zegt hij.

De voorzitter van de mensenrechtencommissie in de Bondsdsag, Christa Nickels (De Groenen), zegt 'bezorgd' te zijn over Schily's uitspraken. ,,Een minister kan zich geen onduidelijkheden inzake beslissingen over leven en dood veroorloven.''

Schily zegt een tegenstander te zijn van de doodstraf. Maar in de strijd tegen het terrorisme vervaagt het onderscheid tussen de inzet van de politie (gericht op het arresteren van betrokkene) en van militairen (gericht op het doden), vindt de sociaal-democraat. Volgens Schily is het bijna onmogelijk misdadigers te bestrijden, die als slogan voeren: 'Jullie houden van het leven, wij houden van de dood'. Waar hij aan toevoegt: ,,Maar we moeten en zullen ons verdedigen. Desnoods op een manier, die het leven van de terroristen niet spaart.''

Israël en de VS hebben weinig problemen met het bewust doden van terroristen, dit in tegenstelling tot de meeste Europese landen.


Bron: Rotterdams Dagblad 29/04/04

Bofko
29-04-04, 16:46
Actieve euthanasie-politiek.

vlegeltje
29-04-04, 16:51
Het hele interview:

http://www.spiegel.de/spiegel/0,1518,297204,00.html

lennart
29-04-04, 16:57
Doet me denken aan 6miljoen andere "terroristen".

vlegeltje
29-04-04, 17:11
Doet me denken aan:

RAF-terroristen

Was Schily niet indertijd een van de advocaten van de RAF?

Als ze die raf lui nou in die tijd preventief hadden geliquideerd...
En hun symphatisanten/advokaten :loens:

TFOE
29-04-04, 17:32
Geplaatst door lennart
Doet me denken aan 6miljoen andere "terroristen".

:confused: Huh?

Olive Yao
29-04-04, 17:36
Geplaatst door vlegeltje
Doet me denken aan:

RAF-terroristen

Was Schily niet indertijd een van de advocaten van de RAF?

Als ze die raf lui nou in die tijd preventief hadden geliquideerd...
En hun symphatisanten/advokaten :loens:
Schilly zegt in het interview dat de RAF-leden nog een beetje redelijkheid in zich hadden, waardoor de RAF zichzelf heeft opgeheven.

vlegeltje
29-04-04, 17:42
Geplaatst door Olive Yao
Schilly zegt in het interview dat de RAF-leden nog een beetje redelijkheid in zich hadden, waardoor de RAF zichzelf heeft opgeheven.

Politieke motivatie voor terrorisme is redelijk?
Religieuze motivatie voor terrorisme is onredelijk?

Nou, als de SPD een beetje redelijk is, dan heffen ze zich toch ook op. :verward:

Olive Yao
29-04-04, 17:43
[QUOTE]Geplaatst door Zwarte Schaap
Minister Schily: 'Laten we terroristen vooraf doden'QUOTE]

10 september 2001, ergens in de USA -

Ik liep langs een rivier en hoorde een man om hulp roepen. Hij was in het water gevallen, kon niet zwemmen en dreigde te verdrinken. Ik snelde hem te hulp en redde hem van een wisse verdrinkingsdood. Twee dagen later vernam ik zijn naam: Atta.

Olive Yao
29-04-04, 17:45
Geplaatst door vlegeltje
Politieke motivatie voor terrorisme is redelijk?
Religieuze motivatie voor terrorisme is onredelijk?
Dat zegt Schilly niet, wat hij zegt komt daar zelfs niet een klein beetje bij in de buurt.

TFOE
29-04-04, 17:47
Geplaatst door vlegeltje
Politieke motivatie voor terrorisme is redelijk?
Kan redelijk zijn ja......