PDA

Bekijk Volledige Versie : 21:15 uur ZEMBLA: Ronseling voor kruisvaart



ZbaqZbaq
29-04-04, 19:43
Zembla
Actuele documentaire. Afl.: Geronseld voor Amerika. Het Korps Mariniers, het meest geharde onderdeel van het Amerikaanse leger, heeft elk jaar veertigduizend nieuwe rekruten nodig. Maar het valt niet mee om aan goede mensen te komen. Midden in New York zijn mariniers elke dag op zoek naar nieuwe collega's. Jonge schoolverlaters of twintigers zonder werk worden overgehaald om mee te doen aan een basistraining. In Zembla de zoektocht naar de mariniers die klaar gestoomd worden voor de oorlog.

Blade21
29-04-04, 19:55
Ze worden daar wel gelokt met iets wat het Moslim Fundamentalisme niet kan bieden, een toekomst.

Als je alles weet te overleven heb je, als het goed is een studie kunnen afronden op kosten van de staat. Met het geld wat je dan verdient hebt, en je diploma kun je dan een toekomst opbouwen, iets wat je ervoor niet kon krijgen. Bovendien moet elk leger een vorm van recrutering hebben en als ik hier zie dat het leger daar mensen moet overhalen voor in het leger te komen zal er wel geen dienstplicht zijn.

Bovendien bestaat de kans dat je uberhaupt niet in een gevarenzone terecht komt, dan heb je geluk en kun je zonder slag of stoot en een gratis studie en een redelijk salaris opstrijken. (alhoewel in de huidge tijd dat wat moeilijk is)

Daarbij komt nog dat ze een speciaal slag mensen nodig hebben, niet iedereen is goed in vechten, je moet er ook psychisch tegen kunnen. In Irak plegen bijvoorbeeld een hoop VS soldaten zelfmoord, maar aan de andere kant zijn hun verliezen in gevechten t.o.v. bijvoorbeeld de verzetsstrijders in Falluhja zeer gering.

Blade21
29-04-04, 20:44
Geplaatst door Veerapen


Helaas, u bent zo gehersenspoel en besloten dat u niet doorgaat voor de koelkast, hij zal in uw ogen toch een andere meningsopvatting als u zelf hebben. :hihi:

De geronselde Jihadleden blazen zich op tussen onschuldigen en zijn dus nog walgelijker als de VS soldaten. :zwaai:

Orakel
29-04-04, 22:22
Geplaatst door Veerapen
Het feit dat Blade21 hier het begrip "kamelenfokkers" hanteert, gecombineerd met de opmerking "Maar ja, laf zijn zit hen in de genen?" toont aan dat het hem helemaal niet te doen is om zulke objectieve waarden als rechtvaardigheid of waardigheid. Hij heeft gewoon een politiek standpunt dat hij ventileert, en lardeert met zijn domme racistische vooroordelen. Dom, omdat oordelen best wel "racistisch" mogen zijn indien ze op waarheid berusten, maar in dit geval is het gewoon wat schelden.

(Rassen bestaan, raciale verschillen in cultuurscheppende mogelijkheden bestaan, In deze is de bevolking van het Midden-Oosten een mengbevolking. Wat lafheid betreft denk ik echter niet dat die Arabische bevolking van het Midden-Oosten erg opvalt. Met primitieve middelen gaan ze de zwaar bewapende zionistische en judeo-plutocratische Amerikaanse tegenstander te lijf en sneuvelen bij bosjes. Ik zie weinig lafheid hier. Wie is laf ? Wellicht eerder Nederlanders die daar in bunkers weggestopt zitten, met hun anti-kogel harnas, om hun vazallendienst aan de JewSA & Pisrael te doen.Ik weet, het zijn beroepssoldaten die hun plicht doen, maar ik introduceer in deze zelf niet de term "lafheid").

Dat domme racisme van Blade21 zit hem vooral in die term "kamelenfokkers". Het aantal kamelenfokkers is, en was, in de Arabische wereld en in Irak, zeer gering. 99 % van de Irakezen en de bevolking van de Arabische was altijd al sinds de steentijd, en is hedendaags, sedentaire landbouwers, dorpelingen, stedelingen. De kamelenfokkers zijn in Irak al even dun gezaaid als de varkensboeren in de Lage Landen. Zo zou je Dietschers evengoed als varkensfokkers en/of varkensneukers kunnen defameren, terwijl de meeste Dietschers alleen een varken zien in de kinderboerderij.

Met een kameel kun je overigens niet veel doen als landbouwer of stedeling, het is meer een beest voor lange afstandtransport. In de pre-moderne tijd onderhielden duizenden kamelen de connectie tussen Europa en China, Europa en Subsaharaans Afrika. Het was de tank van anno 650 AD die de Oost-Romeinse en Perzische legers van de kaart veegde. Kalief Omar was de Guderian van de 7e eeuw. Maar ook toen werden kamelen alleen gefokt en gebruikt door een zeer klein percentage van de bevolking van het Midden-Oosten. Welke Nederlander heeft hedendaags een Rolls Royce en/of een tank en/of prive-vliegtuig ?

Overigens, hoe intrinsiek universalistisch het moslimgeloof ook is, de acties van Osama bin Laden c.s. zijn wel degelijk DEFENSIEVE acties tegen een aanval van de VSA op andere nationale territoria. De schuld voor alle slachtoffers ligt dan ook bij de aanvaller, dat zijn de VSA. Zonder deze aanval zouden er geen/weinig kandidaten voor de acties van Al-Qaida, en de strijd tegen de kaffers ( = ongelovigen) zou alleen maar een theorie zijn van wat islamitische schriftgeleerden in hun ivoren toren. De fatwa van Osama c.s. is duidelijk genoeg, het gaat in beginsel om territoriale defensie.

http://www.fas.org/irp/world/para/docs/980223-fatwa.htm

Daarbij, wat ethisch en niet ethisch is in een oorlog wordt vooral bepaald door de mogelijkheden van de strijdende partijen. Wie over atoomwapens, napalm en apache-helikopters beschikt, alsmede de facto economische en wetenschappelijke boycots op kan leggen, kan gemakkelijk verontwaardigd doen over meer primitieve wijzen van oorlogvoeren (doodknuppelen, gijzelnemen, geplande verkrachting). Wat wel of niet ethisch is in de oorlogsvoering heeft een economische en technologische basis. Wie andere middelen heeft kan het zich veroorloven verontwaardigd te doen over het primitieve geknutsel van de tegenstander. Allemaal gelul. Oorlog is per definitie een misdaad en smeerlapperij. De Yank gooit bommen, napalm, saboteert op slinkse wijze de invoer van medicijnen, de Irakees gijzelt allerhande lui, vooral ook lui direct of indirect in dienst van de bezettende macht. Een beetje gaan klagen over de methoden van de Irakezen is gewoon hypocriet.

Bij deze blijf ik overigens voor mijn pleidooi voor Saddam Hussein en de Baath. Het beste voor het Westen en de Westerse Europese beschaving is gewoon herstel van het regime van Saddam Hussein, die zowel het communisme als islamisme in Irak heeft tegengehouden. Hij moest vallen ten bate van Pisrael, niet meer en niet minder. Lui als Osama bin Laden en zijn islam-ideologie kunnen alleen maar aan invloed winnen door de directe en indirecte steun van Pisrael en de JewSA, tegen de seculiere krachten. Zelfs op dit moment (28-04-2004) richt de oorlog van de JewSA zich in hoofdzaak tegen de resten van de Baath, en minder tegen de lokale islamfundi's. Dat kan veranderen, maar alleen omdat de JewSA niet anders kunnen. Strijd tegen de Baath is evenwel iets wat Bush c.s. echt motiveert. Feitelijk interesseert het gebeuren van 11 september de regering van George Bush geen reet. Het enige wat ze doen is het bestrijden van SECULIERE krachten die gevaarlijk kunnen zijn Pisrael. Lees als inleiding op de problematiek vooral Tariq Ali, "Clash of Fundamentalisms".
__________________

:hihi:
Hot damn!
Wil iemand Blade ff aan de beademingsapparatuur gooien?
Volgens mij is ie net van z'n stoel gedefameerd.

mark61
29-04-04, 23:11
Wat een uitvoerige eloquentie plotsklaps! :hihi: Blaadje valt van boom.

Al3arbi
29-04-04, 23:57
What the ***** juz happened?

Blade21
30-04-04, 13:44
:haha:

So, waar heb je die tekst vanaf gekaapt. Ik weet niet in welke wereld jij zit, maar ik ben a) niet racistisch, enkel tegen anderen racisten. en b) heb nog nooit dat kamelengevaldingeswoordje in mijn hele leven gebruikt. :zwaai:

Ik heb nu pas gereageerd omdat ik het nu pas heb gelezen. Ik heb een leven buiten dit forum.

Al Sawt
02-05-04, 20:51
Geplaatst door mark61
Wat een uitvoerige eloquentie plotsklaps! :hihi: Blaadje valt van boom. Blade is vaker na een discussie, afgegaan als een gieter.

Trouwens Blade,

Wat is er met Blade20 gebeurt?

Al Sawt
02-05-04, 20:52
Geplaatst door mark61
Wat een uitvoerige eloquentie plotsklaps! :hihi: Blaadje valt van boom. Blade is vaker na een discussie, afgegaan als een gieter.

Trouwens Blade,

Wat is er met Blade20 gebeurt?