PDA

Bekijk Volledige Versie : Persbericht inzake "De Weg van de Moslim"



Muslimaah
29-04-04, 22:27
Ingezonden persbericht


De Weg van de Moslim
LEIDEN, 20040427 -- Leiden 27 april 2004. Er wordt bij de Raad van Journalistiek een klacht ingediend tegen de journalisten Lodewijk van Dros (en Ton Crijnen) inzake het artikel "Moskee promoot Homohaat" dat verschenen is in het dagblad Trouw op 21 april 2004.


In dit artikel wordt gepoogd om aan te tonen dat de Moskee El Tawheed in Amsterdam zou oproepen tot het doden van homo's en ongelovigen. In de negatieve berichtgeving over deze moskee worden als 'bewijsvoering hiervoor' citaten uit ons boek "De Weg van de Moslim" uit hun verband gerukt en foutief geciteerd.

Een en ander heeft geleid tot grote publieke verontwaardiging, ongerustheid bij homoseksuelen en moslims en een Minister President, die dit boek van moslims 'een walgelijk boek' noemt.

Ons inziens is het merendeel van deze maatschappelijke onrust, gekwetstheid bij homo's en ook bij moslims veroorzaakt door onjuist geciteerde teksten uit ons boek.

Argument 1: Homoseksualiteit of Sodomie?
Zo 'citeert' de journalist uit ons boek: "Over praktiserend homoseksuelen en moslims die van hun geloof afvallen is het boek duidelijk: 'Dood hen!'. Er is geen discussie over, want, meldt 'De weg'... hierover is men unaniem''. Homo's wacht de doodstraf, door verbranding, steniging of zo: zoek het hoogste gebouw in de buurt, waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit, vervolgens doodt men ze met stenen."

In het boek deel drie blz. 226 staat echter dit: "Wie u ook maar schuldig vindt aan sodomie, doodt hem evenals degene, die zich hiervoor laat misbruiken."

In het gehele boek wordt niet gesproken over homoseksuelen. Want niet elke homo bedrijft immers sodomie en niet iedereen die sodomie bedrijft is een homoseksueel. Het woord sodomie refereert hier uitsluitend aan anale penetratie.
Wat straffen betreft is totaal voorbijgegaan aan de eis dat er vier betrouwbare getuigen nodig zijn voor de toepassing ervan (zie blz. 224). Als het de bedoeling zou zijn geweest om zoveel mogelijk sodomie-bedrijvers ter dood te brengen, dan zou één getuige reeds voldoende zijn geweest. Kortom het gaat meer om het hebben van seks in het openbaar, in publieke ruimtes e.d.
Ondanks de mededeling aan Ton Crijnen dat hier sprake was van sodomie, is dit niet rechtgezet in latere publicaties.

Het zou op de weg liggen van de journalist om bij vraagtekens over een bedoelde vertaling de uitgever van het boek te contacteren, voorafgaand aan de publicatie.

En mocht de journalist andere in zwang zijnde interpretaties en vertalingen hebben willen gebruiken voor de mogelijke betekenissen van deze tekst, dan had hij dit vrijelijk kunnen doen en was het niet nodig geweest om de naam van ons boek hiervoor te misbruiken.

Argument 2: Geen tekst zonder context

"Oproepen tot.."
De journalist schrijft: "...Nederlandstalige lectuur te verkopen, waarin wordt opgeroepen tot de djihèd (gewapende strijd) tegen 'ongelovigen' en het doden van homoseksuelen."

Het gebruik van het woord 'Oproepen tot' impliceert dat men actief mensen optrommelt, beweegt of motiveert tot het plegen van daden die tegen de Nederlandse rechtsorde zouden ingaan.

Ons inziens is hier geen sprake van, daar dit boek slechts een Islamitisch wetboek is. Net zomin als het Nederlands wetboek van strafrecht oproept tot het plegen van daden door individuele burgers, roept dit boek op tot acties door individuen en geeft slechts weer wat de verschillende interpretaties zijn vanuit de Koran en de meningen van de Profeet(vzmh) of zijn metgezellen over juridische, familie- en ethische zaken in een Islamitische staat.

Door dit wetenschappelijk werk als opruiende lectuur te willen kenmerken heeft de journalist de reputatie van het boek beschadigd.

Argument 3: Weglaten van nuanceringen; "Doden van ongelovigen"
Door het weglaten van noodzakelijke nuanceringen over zeer gevoelige onderwerpen heeft de journalist bijgedragen aan verspreiding van onbegrip en dientengevolge haat jegens elkander.

Er wordt inderdaad gesproken over de Djihèd tegen ongelovigen; dit zijn echter niet de mensen, met wie moslims in Nederland vreedzaam samenleven. Maar het is van toepassing op een oorlogssituatie tussen staten.

Er wordt juist in het boek stelling genomen tégen hen, die aanslagen plegen. Tégen hen, die andere (vijanden) verminken of verbranden (blz. 16 en 17).

Ook staan er bijvoorbeeld op blz. 155 in deel één over het "gedrag t.o.v. de Naaste" diverse Korancitaten en uitspraken van de Profeet(vzmh) over hoe je met je (andersgelovige) naasten moet omgaan, zoals de uitspraak dat het bezit, het leven en de eer van ongelovigen juist beschermd moet worden of dat God onrechtvaardigheid voor Zichzelf en onder Zijn dienaren verboden heeft of dat wij medelijden met een ieder op aarde moeten hebben, opdat God ook medelijden (mededogen) met ons zal hebben.

Conclusie:
Als uitgever geloven wij in het vrije woord en hebben wij gelukkig de tijd van openbare boekverbrandingen achter ons gelaten. Ook wij als uitgever willen dat een ieder in Nederland ongeacht haar/zijn geloof, sekse, geaardheid of ras gerespecteerd wordt. Daarom treft het ons pijnlijk dat dit Islamitisch standaardwerk plotseling -zonder enige aanleiding- als de ontdekking van de 21e eeuw gepresenteerd wordt, terwijl de historische bronnen, waarop dit boek zich baseert, reeds jaren bij velen bekend zijn.

Met nadruk wijzen wij erop, dat allen die zich in Nederland bevinden en willen verblijven, zich aan de Nederlandse wet dienen te conformeren. Alle teksten zijn dan ook slechts een weergave van historische bronnen en bedoeld als informatie en wij willen dan ook op geen enkele manier oproepen tot geweld.

Hoogachtend,

Drs. Jeannette Ploeger

Joesoef
29-04-04, 23:00

850
30-04-04, 00:10
Geplaatst door Muslimaah
Ingezonden persbericht



:cola: Ik gok dat ze geen schijn van kans maken.............De Raad van Journalistiek is niet makkelijk.

En nu wil ik geen zak meer horen over dat snertboekie..........

Weer
30-04-04, 03:48
Anyway... we gaan in Nederland niet op eigen houtje moorden... al refereer je aan welk boek dan ook.

Diegene die dat wel wenst kan zich bij mij melden.

Daar heb ik een speciale behandeling voor.

En ik woon 10 hoog.

Dat je het maar effe weet.

Simon
30-04-04, 06:22
Toch wel de inhoudelijk sterkste verdediging die ik tot op heden gelezen heb. Echter je vraagt je wel af of al die relativeringen en nuanceringen voldoende aan de orde komen in de weg van de moslim zelf. Uit de reactie van Al Tawheed bleek immers vooral dat men graag homo's van het dak zou willen gooien maar dat dit nu eenmaal niet kan omdat we niet in een islamitische staat leven. Iemand als Abdullah Haselhoef heeft echter ook wel eens aangegeven dat het verbod vooral om sex in het openbaar gaat en in die zin net zo goed op hetero's slaat. Daarop werd hij natuurlijk weer aangevallen door fundi's die het toch wel wat anders lezen. Met andere woorden: de interpretatie van mevrouw Ploeger is helaas geen gemeengoed.

RinC
30-04-04, 11:32
Met welke bril heeft dan die journalist het boek gelezen? :watte?:

MokroMike
30-04-04, 12:07
grappig......er staat nu een mannetje bij mij op de hoek van de straat


en die heeft sinds gisteren 18:00 voor een fortuin aan die boeken verkocht op de vrijmarkt. Deel 1,2 en 3. En de vrijmarkt duurt nog tot vanavond.

Die man is binnen :D

Dutchguy
30-04-04, 12:23
Geplaatst door MokroMike
grappig......er staat nu een mannetje bij mij op de hoek van de straat


en die heeft sinds gisteren 18:00 voor een fortuin aan die boeken verkocht op de vrijmarkt. Deel 1,2 en 3. En de vrijmarkt duurt nog tot vanavond.

Die man is binnen :D

Denk dat die boeken door homo's gekocht worden die ze vervolgens pagina voor pagina van de hoogste flat weg laten waaien. Goeie straf voor dit tinnef.

Rode Smurf
30-04-04, 12:35
We hebben het hier wel over een clubje die moslims afraad om tussen christenen te gaan wonen.

Alle reden dus om de El Tawheed moskee te blijven aanvallen. Alhoewel het verbieden van boeken inderdaad niet de juiste methode is.

Zo, en nu ga ik eens in de stad kijken of er nog wat leuks te doen is. :)

Dx_
30-04-04, 12:55
Het is toch belachelijk voor woorden, dat ook deze kwestie wordt opgeblazen en breed wordt uitgemeten om zo de moslims en de islam in een kwaad daglicht te zetten. En/of om de eigen belangen te dienen.

Waarom bestudeert meneer balkenellende zijn eigen inspiratiebron niet eens ? Is een van de standpunten van de SGP niet om de gereformeerde godsdienst tot staatsgodsdienst te maken ? Wat zou er gebeuren als deze politieke partij aan de macht zou komen met de homos ? Volgens de bijbel dienen zij ter dood waorden gebracht:

• Leviticus 20:13: "Wanneer iemand bij een man ligt als bij een vrouw, bedrijven beiden een gruweldaad;

zij moeten ter dood worden gebracht: er rust bloedschuld op hen."

De bijbel veroordeelt de homosexueel onomwonden tot de dood, waarom is dit geen reden voor de minister-president de bijbel een walgelijk boek te noemen ?

Of is hier sprake van selectieve verontwaardiging ?

VanDaal
30-04-04, 16:53
In Saoedi-Arabië zijn boeken over sociale wetenschappen verboden. Westerse filosofie, toverij, seks, Israél, politiek, Freud, Marx, revolutie, joodse auteurs en seculiere Arabische denkers als Taha Hussein en Nazir Qabbani - allemaal verboden. Over Saoedie-Arabië zijn alleen boeken te krijgen als ’de vogels van de Nezjd-regio’. Verder veel sport, bijvoorbeeld Arnold, the education of a body builder over krachtpatser en filmster Arnold Schwarzenegger.

VanDaal
30-04-04, 17:00
Het democratische Westen wordt beschouwd als Dar al-Harb, Huis van Oorlog. Zolang de sjaria daar niet is ingevoerd, wordt daar op zachte of harde wijze strijd of djihad gevoerd. Een voorbeeld van zachte djihad is een grote winkel in de moskee waar allerlei jongeren voor de halve prijs chips enz. kunnen kopen; de soera’s worden er gratis bijgeleverd. Een ander voorbeeld is het oproepen van de vraag naar hallal (in tegenstelling tot haram) voedsel: bereid volgens de rituelen van de islam en waarover de naam van Allah is uitgeroepen. Tegelijkertijd wordt de moslimgemeenschap vertrouwd gemaakt met de harde djihad door hen voor te bereiden op de gewapende strijd met als einddoel: Dar al-Salam. Nu wordt vooral de derde generatie moslims in de Dar al-Harb aangesproken door Mohammeds woorden: "Hij die vlucht, d.w.z. wegrent van het gevecht, hoort niet bij ons."

VanDaal
30-04-04, 17:01
q

Roland R
30-04-04, 17:17
Een hele geruststelling, homo's hebben dus alleen iets te vrezen van deze religieuze debielen als ze aan anale penetratie doen.

Wizdom
30-04-04, 19:04
Massahysterie. Allemaal onderdeel van de vrees voor de Islam. Waarom is men bang voor de Islam zou je denken? Omdat men bang is dat de Islam een echte concurrentie kan aangaan met het "the western lifestyle" zullen we maar zeggen.

Wat zie je nu in het dagelijks leven. Er zijn verschillende manieren van profileren:

1 - The good guys: Deze profileren zichzelf door hard te werken en het goede voorbeeld te geven.

2 - The bad guys: Deze willen niet hard werken en ook geen goed voorbeeld geven maar kiezen de easy way. Namelijk leugens verspreiden, zaken uit hun verband trekken, in de verkeerde context plaatsen, overdrijven, en zoveel mogelijk met veel modder gooien. Hierdoor hoopt men de oppervlakkige toeschouwer te imponeren c.q. zijn zieltje te winnen. Gewoon ordinair/goedkoop dus.

Hoe zou je het anders van een volmaakte "Godsdienst" kunnen winnen moet men denken...

Simon
30-04-04, 19:08
Geplaatst door Dx_
• Leviticus 20:13: "Wanneer iemand bij een man ligt als bij een vrouw, bedrijven beiden een gruweldaad;

zij moeten ter dood worden gebracht: er rust bloedschuld op hen."

De bijbel veroordeelt de homosexueel onomwonden tot de dood, waarom is dit geen reden voor de minister-president de bijbel een walgelijk boek te noemen ?

Of is hier sprake van selectieve verontwaardiging ?

Veel moslims schijnen maar niet te willen begrijpen dat christenen het nieuwe testament als een volgende stap zien in de ontwikkeling van de ethiek en de moraal van de mens. Dat betekent dat zelfs SGP-ers van die gedachten zoals in Leviticus geformuleerd niets willen weten. Het werd zelfs aan zo'n ventje gevraagd in NOVA en hij begon over de liefde van het geloof. Dit in tegenstelling tot de fascisten bij Al Tawheed die steeds aangeven dat dit alleen in een islamitische staat kan dus impliciet aangeven er volledig achter te staan.

Wizdom
30-04-04, 19:09
Geplaatst door Wizdom
Massahysterie. Allemaal onderdeel van de vrees voor de Islam. Waarom is men bang voor de Islam zou je denken? Omdat men bang is dat de Islam een echte concurrentie kan aangaan met het "the western lifestyle" zullen we maar zeggen.

Wat zie je nu in het dagelijks leven. Er zijn verschillende manieren van profileren:

1 - The good guys: Deze profileren zichzelf door hard te werken en het goede voorbeeld te geven.

2 - The bad guys: Deze willen niet hard werken en ook geen goed voorbeeld geven maar kiezen de easy way. Namelijk leugens verspreiden, zaken uit hun verband trekken, in de verkeerde context plaatsen, overdrijven, en zoveel mogelijk met veel modder gooien. Hierdoor hoopt men de oppervlakkige toeschouwer te imponeren c.q. zijn zieltje te winnen. Gewoon ordinair/goedkoop dus.

Hoe zou je het anders van een volmaakte "Godsdienst" kunnen winnen moet men denken...

Oh jah... Verder gaat het financieel heel slecht met Trouw en probeert men met de ordinaire, vulgaire Anti-Islamisme stroom mee te drijven... Heel goedkoop.... Maar wellicht wel goed voor de oplage...

Wizdom
30-04-04, 19:15
Geplaatst door Simon
Veel moslims schijnen maar niet te willen begrijpen dat christenen het nieuwe testament als een volgende stap zien in de ontwikkeling van de ethiek en de moraal van de mens. Dat betekent dat zelfs SGP-ers van die gedachten zoals in Leviticus geformuleerd niets willen weten. Het werd zelfs aan zo'n ventje gevraagd in NOVA en hij begon over de liefde van het geloof. Dit in tegenstelling tot de fascisten bij Al Tawheed die steeds aangeven dat dit alleen in een islamitische staat kan dus impliciet aangeven er volledig achter te staan.

Oooh jah... is het niet de SGP die geen vrouwen toelaat tot de partij... c.q. Bijbel teksten letterlijk neemt... Ben je nu in een keer een SGP vriendje geworden in het belang van anti-Islamisme...? Maakt je in ieder geval niet erg geloofwaardig...

Simon
30-04-04, 19:27
Geplaatst door Wizdom
Oooh jah... is het niet de SGP die geen vrouwen toelaat tot de partij... c.q. Bijbel teksten letterlijk neemt... Ben je nu in een keer een SGP vriendje geworden in het belang van anti-Islamisme...? Maakt je in ieder geval niet erg geloofwaardig...

Verre van dat. Maar ze nemen in ieder geval duidelijk afstand van Bijbelteksten die achterhaald zijn. Veel moslims zijn nu eenmaal blind omdat ze geloven dat hun religieuze bronnen letterlijk de waarheid bevatten. Als mijn tegen fascisme zijn anti-islamisme noodzakelijk maakt dan heb ik daar geen bezwaar tegen. Vele wetten in de sjaria zijn nu eenmaal puur fascistisch naar hedendaagse normen en waarden. Daarnaast zijn ze dom, barbaars en onmenselijk.

Wizdom
30-04-04, 19:45
Geplaatst door Simon
Verre van dat. Maar ze nemen in ieder geval duidelijk afstand van Bijbelteksten die achterhaald zijn. Veel moslims zijn nu eenmaal blind omdat ze geloven dat hun religieuze bronnen letterlijk de waarheid bevatten. Als mijn tegen fascisme zijn anti-islamisme noodzakelijk maakt dan heb ik daar geen bezwaar tegen. Vele wetten in de sjaria zijn nu eenmaal puur fascistisch naar hedendaagse normen en waarden. Daarnaast zijn ze dom, barbaars en onmenselijk.

Als jij de hedendaagse normen voor zover die bestaan als maatstaf neemt moet je je flink schamen want die houden namelijk het volgende in:

1 - Als je je belasting formulier goed invult krijg je je geld terug anders is het mispoes omdat je niet de encelopedie van regels kent.
2 - Je bent schuldig tot dat het tegendeel bewezen is.
3 - Het individu is belangrijker dan de samenleving
4 - Carriere is belangrijker dan sociale aspecten van het leven
5 - Als je een goede advocaat kunt betalen ga je vrijuit anders heb je pech
6 - Het leven van een westerling is meer waard dan dat van een niet-westerling
7 - Het vergoeilijken van dictators en moordenaars om geo-politieke redenen is aan de orde van de dag
8 - Euthanasie moet kunnen omdat men "de vrijheid van het individu" hoog in het vaandel heeft
9 - Abortus "moet kunnen" omdat de "vrijheid van de vrouw" in het geding zou zijn..... maar de rechten van een nieuw leven worden doodgezwegen
10 - Een gescheiden vader mag ex-vrouw en kinderen onderhouden, maar een beetje respect ho maar...
11 - Een uitdagend geklede vrouw is modieus en geen bedreiging voor de maatschappij.... Een dame met een hoofddoek daarentegen wordt als bedreigend ervaren...


Moet je er meer hebben...





Etc. etc. etc.

Wizdom
30-04-04, 20:00
Geplaatst door Wizdom
Als jij de hedendaagse normen voor zover die bestaan als maatstaf neemt moet je je flink schamen want die houden namelijk het volgende in:

1 - Als je je belasting formulier goed invult krijg je je geld terug anders is het mispoes omdat je niet de enceclopedy van regels kent (barbaars).
2 - Je bent schuldig tot dat het tegendeel bewezen is (onmenselijk).
3 - Het individu is belangrijker dan de samenleving (barbaars)
4 - Carriere is belangrijker dan sociale aspecten van het leven (barbaars)
5 - Als je een goede advocaat kunt betalen ga je vrijuit anders heb je pech (barbaars)
6 - Het leven van een westerling is meer waard dan dat van een niet-westerling (barbaars en onmenselijk)
7 - Het vergoeilijken van dictators en moordenaars om geo-politieke redenen is aan de orde van de dag (barbaars en onmenselijk)
8 - Euthanasie moet kunnen omdat men "de vrijheid van het individu" hoog in het vaandel heeft (barbaars en onmenselijk)
9 - Abortus "moet kunnen" omdat de "vrijheid van de vrouw" in het geding zou zijn..... maar de rechten van een nieuw leven worden doodgezwegen (barbaars en onmenselijk)
10 - Een gescheiden vader mag ex-vrouw en kinderen onderhouden, maar een beetje respect ho maar... (barbaars)
11 - Een uitdagend geklede vrouw is modieus en geen bedreiging voor de maatschappij.... Een dame met een hoofddoek daarentegen wordt als bedreigend ervaren... (barbaars)


Moet je er meer hebben...





Etc. etc. etc.

Simon
30-04-04, 20:02
Geplaatst door Wizdom
Als jij de hedendaagse normen voor zover die bestaan als maatstaf neemt moet je je flink schamen want die houden namelijk het volgende in:

Ik bedoel vooral dat ik de wetgeving die wij in nederland hebben veel beschaafder vind dat de sjaria. Verder bedoel ik dat ik de normen en waarden uit het nieuwe testament hoger aansla dan die uit het oude testament. Maar ik zeg niet dat iedereen zich altijd aan die normen en waarden houdt. Maar dat is van alle tijden want anders heb je die regels en wetten helemaal niet nodig. De sjaria zal ook niet ontwikkeld zijn omdat iedereen voorbeeldig met elkaar omging lijkt mij.

Wizdom
30-04-04, 20:05
Geplaatst door Simon
Ik bedoel vooral dat ik de wetgeving die wij in nederland hebben veel beschaafder vind dat de sjaria. Verder bedoel ik dat ik de normen en waarden uit het nieuwe testament hoger aansla dan die uit het oude testament. Maar ik zeg niet dat iedereen zich altijd aan die normen en waarden houdt. Maar dat is van alle tijden want anders heb je die regels en wetten helemaal niet nodig.

Ik weet niet of je de relativiteits theorie kent van Einstein. Maar wat jij vind is maar relatief t.o.v. je eigen maatstaf. Als die maatstaf onjuist is, gaat jouw beschaafdheid als een kaartenhuis in duigen en zou het wel eens zo kunnen zijn dat wat jij barbaars vind beschaafd is en omgekeerd...

Simon
30-04-04, 20:09
Geplaatst door Wizdom
Als die maatstaf onjuist is, gaat jouw beschaafdheid als een kaartenhuis in duigen en zou het wel eens zo kunnen zijn dat wat jij barbaars vind beschaafd is en omgekeerd...

Ik heb het helemaal niet over mijn eigen maatstaf gehad. Ik heb er slechts enkele vergeleken.

Wizdom
30-04-04, 20:14
Geplaatst door Simon
Ik heb het helemaal niet over mijn eigen maatstaf gehad. Ik heb er slechts enkele vergeleken.

Dus je wilt zeggen dat je als een soort absolute objectieve entiteit in de lucht heb gezweeft zonder enige invloed van buiten en met je absolute kennis, wijsheid en geijkte weegschaal de maatstaven met elkaar hebt vergeleken en tot de conclusie bent gekomen dat je dusdanig verlicht bent dat je alles en nog wat voor onmenselijk en barbarij kunt uitmaken...

Simon
30-04-04, 20:28
Geplaatst door Wizdom
Dus je wilt zeggen dat je als een soort absolute objectieve entiteit in de lucht heb gezweeft zonder enige invloed van buiten en met je absolute kennis, wijsheid en geijkte weegschaal de maatstaven met elkaar hebt vergeleken en tot de conclusie bent gekomen dat je dusdanig verlicht bent dat je alles en nog wat voor onmenselijk en barbarij kunt uitmaken...

Zonder invloed van buiten? Waar heb ik dat nu weer gezegd? En dat geldt ook voor enkele andere gedachten die je mij toeschrijft. Ik geloof dat je je beter kan beperken tot wat ik wél gezegd hebt dan er van alles bij te slepen wat ik niet gezegd heb. Maar misschien is dat te moeilijk voor je. En natuurlijk kan ik bepaalde wetten voor onmenslijk en barbarij uitmaken. Het is een Pavlov reactie dat direct als anti-islamisme aan te merken.

Bofko
30-04-04, 20:40
Geplaatst door Wizdom
Als jij de hedendaagse normen voor zover die bestaan als maatstaf neemt moet je je flink schamen want die houden namelijk het volgende in:

1 - Als je je belasting formulier goed invult krijg je je geld terug anders is het mispoes omdat je niet de encelopedie van regels kent.
2 - Je bent schuldig tot dat het tegendeel bewezen is.
3 - Het individu is belangrijker dan de samenleving
4 - Carriere is belangrijker dan sociale aspecten van het leven
5 - Als je een goede advocaat kunt betalen ga je vrijuit anders heb je pech
6 - Het leven van een westerling is meer waard dan dat van een niet-westerling
7 - Het vergoeilijken van dictators en moordenaars om geo-politieke redenen is aan de orde van de dag
8 - Euthanasie moet kunnen omdat men "de vrijheid van het individu" hoog in het vaandel heeft
9 - Abortus "moet kunnen" omdat de "vrijheid van de vrouw" in het geding zou zijn..... maar de rechten van een nieuw leven worden doodgezwegen
10 - Een gescheiden vader mag ex-vrouw en kinderen onderhouden, maar een beetje respect ho maar...
11 - Een uitdagend geklede vrouw is modieus en geen bedreiging voor de maatschappij.... Een dame met een hoofddoek daarentegen wordt als bedreigend ervaren...

Moet je er meer hebben...

Etc. etc. etc.

Dan heb je ergste nog niet gehad van deze werkelijk barbaarse maatschappij, Wizdom. Ik vind het knap van je dat je het hier uithoudt !
Ik zal nog wat ergere dingen opsommen.

12 - Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is
13 - Als je hier iets jat wordt er geen hand afgehakt maar ben je na 2 dagen alweer vrij.
14 - De helft van degenen die verdienen zit onder het modale inkomen en kan dus niet zoveel kopen als die ander helft.
15 - Iedere dag materialistische reclame moeten kijken op TV
16 - Belasting moeten betalen terwijl je al zo hard werkt
17 - Veel mensen kennen veel meer dan ander mensen
18 - Als een vrouw scheidt van haar man kan ze doen en laten wat ze wil
19 - De geluksvogels hebben nooit pech
20 - Niet-westerlingen die verschrikkelijk graag in het westen willen wonen terwijl ze uit een veel beschaafdere omgeving komen

DEMOcraat
30-04-04, 21:21
Geplaatst door Bofko
Dan heb je ergste nog niet gehad van deze werkelijk barbaarse maatschappij, Wizdom. Ik vind het knap van je dat je het hier uithoudt !
Ik zal nog wat ergere dingen opsommen.

12 - Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is
13 - Als je hier iets jat wordt er geen hand afgehakt maar ben je na 2 dagen alweer vrij.
14 - De helft van degenen die verdienen zit onder het modale inkomen en kan dus niet zoveel kopen als die ander helft.
15 - Iedere dag materialistische reclame moeten kijken op TV
16 - Belasting moeten betalen terwijl je al zo hard werkt
17 - Veel mensen kennen veel meer dan ander mensen
18 - Als een vrouw scheidt van haar man kan ze doen en laten wat ze wil
19 - De geluksvogels hebben nooit pech
20 - Niet-westerlingen die verschrikkelijk graag in het westen willen wonen terwijl ze uit een veel beschaafdere omgeving komen

dan heb je de goede kanten nog niet benoemt..

21-hoe duurder de advocaat hoe sneller uit de cel.
22-fraude in hoge kringen met grote bedragen wordt ontzien kleine bedragen keihard aanpakken.
23-heb je geluk dat je auders in hoge kringen zitten dan is geluk vanzefsprekend.
24-hoe knapper en bloter de vrouwen hoe hoger de omzet
25-als een vrouw scheidt ben je je kinderen en eigen huis kwijt.je houdt alleen verdriet over.vrouw heeft een knappere man gevonden wel laat maar dat doet er niet toe.
26-bij scheiding hoort de man te betalen voor de kinderen de vrouw nooit.
28-vrijheid van geloof mits je aan de normen en waarden van de bijbel houdt.
29-vrijheid van meningsuiting mits je geen minderheiden voor het hoofd stoot tenzij het moslims zijn.
30-buitenlanders zijn niet welkom want we hebben genoeg gerooft uit het buitenland maar onze producten moeten wel aan het buitenland verkocht worden.
31-er worden hier geen handen gehakt want de wachtlijsten in ziekenhuizen zijn te groot.

Esdra
30-04-04, 22:24
is het niet demoncraat !!

alles wat je zegt is waar en komt hier zeker ook allemaal voor,
maar dan wel als decimale fractie van wat er gebeurt in de landen waar de meeste allochtonen vandaan komen !

het kan lang of kort duren maar echte misstanden komen hier uit de kast vanwege vrije nieuwsgaring en onafhankelijk rechtsgang.


waar komt dat leugenachtige vervormde beeld toch vandaan, dewelk alles van eeuwen bevochten rechtvaardigheid en eerlijkheid op zijn kop zet ?


maar wel allemaal mee-eten van dat vermaledijde kapitalisme,
want geloof maar dat die grote klaagbekken van alle gemakken voorzien zijn !

DEMOcraat
30-04-04, 23:10
Geplaatst door Esdra
is het niet demoncraat !!

alles wat je zegt is waar en komt hier zeker ook allemaal voor,
maar dan wel als decimale fractie van wat er gebeurt in de landen waar de meeste allochtonen vandaan komen !

door het kolonialisme hebben westerse landen wetten gemaakt voor die landen die jij bedoelt waarbij een decimale fractie is van sharia.het zijn dus westerse wetten bedoelt voor het kolonialiseeren van landen

het kan lang of kort duren maar echte misstanden komen hier uit de kast vanwege vrije nieuwsgaring en onafhankelijk rechtsgang.

zoals fraude bij bouw, scholen,gezondheidszorg,beurs.
het niet betalen van belastingen denk aan hels angels,campers.

waar komt dat leugenachtige vervormde beeld toch vandaan, dewelk alles van eeuwen bevochten rechtvaardigheid en eerlijkheid op zijn kop zet ?

als je de wet kent kan je alles mee doen,teveel achterdeurtjes voor duure advocaten.




maar wel allemaal mee-eten van dat vermaledijde kapitalisme,
want geloof maar dat die grote klaagbekken van alle gemakken voorzien zijn !

wasdat maar waar ik moet hard voor mijn gemaken werken.

Dx_
30-04-04, 23:25
Esdra,

alles wat je zegt is waar en komt allemaal voor in de landen "waar de meeste allochtonen vandaan komen".
Maar dan grotendeels wel als gevolg van het buitelands beleid van dat
"vrije westen".


het kan lang of kort duren maar echte misstanden komen hier uit de kast vanwege vrije nieuwsgaring en onafhankelijk rechtsgang.

Dat is waar, maar jij weet net zo goed als een ieder hier, dat niet alles komt bovendrijven. De media is machtig, maar niet oppermachtig. In tegendeel de objectieve media die het westen gekend heeft de laatste eeuw is steeds meer een speeltje geworden van de politieke mogenheden in het westen en verliest steeds meer van haar objectiviteit.


waar komt dat leugenachtige vervormde beeld toch vandaan, dewelk alles van eeuwen bevochten rechtvaardigheid en eerlijkheid op zijn kop zet ?

Hahahahaha, rechtvaardigheid en eerlijkheid ? Laat me niet lachen man....Als jij straks de slachtoffers van de holocaust herdenkt ruim dan ook eens 10 minuten in voor de slachtoffers die het westen gemaakt heeft in naam van de "democratie": De kolonisaties, de uitroeiing van de indianen, de slavernij, de kruistochten, de aboriginals, de palastijnse kwestie, en weet ik veel wat voor andere kwesties allemaal niet.


maar wel allemaal mee-eten van dat vermaledijde kapitalisme,
want geloof maar dat die grote klaagbekken van alle gemakken voorzien zijn !

Geloof me als de marionetten van het westen in de derde wereld zouden worden vervangen door leiders die een eigen koers zouden varen in het belang van het eigen volk en land, zou er niets meer overblijven van de rijkdommen die het westen nu voor een habbekrats importeert.

Simon
01-05-04, 07:52
Geplaatst door Dx_
Geloof me als de marionetten van het westen in de derde wereld zouden worden vervangen door leiders die een eigen koers zouden varen in het belang van het eigen volk en land, zou er niets meer overblijven van de rijkdommen die het westen nu voor een habbekrats importeert.

Als je een beetje om je heen kijkt dan zou je weten dat alle arbeid die elders op aarde goedkoper te krijgen is op het ogenblik uit het westen verdwijnt. Dat geldt niet voor enkele bedrijven maar voor vele bedrijven en ook voor geschoold werk. Dat zijn de economische veranderingen waarmee we allemaal te maken krijgen. Een voorbeeldje:

Philips schrapt 450 banen in Nijmegen en Eindhoven

Uitgegeven: 31 maart 2004 14:41

NIJMEGEN - Philips Nederland ontslaat minimaal 450 werknemers. In Nijmegen verliezen 350 medewerkers hun baan en in Eindhoven wordt het personeelsbestand met 100 tot 135 teruggebracht. Gedwongen ontslagen worden niet uitgesloten, zo meldde het elektronicaconcern woensdag.

De ontslagen in Nijmegen vallen bij de divisie halfgeleiders (semiconductors) en het gaat om mensen die niet werkzaam zijn in de productie. In Eindhoven sluit Philips de fabriek die projectoren maakt.

Rabi'ah.
01-05-04, 13:23
Geplaatst door MokroMike
grappig......er staat nu een mannetje bij mij op de hoek van de straat


en die heeft sinds gisteren 18:00 voor een fortuin aan die boeken verkocht op de vrijmarkt. Deel 1,2 en 3. En de vrijmarkt duurt nog tot vanavond.

Die man is binnen :D

:haha: :haha:

En dan te bedenken dat die boekjes een paar jaar geleden niks kostten.......heb zelf deel 1 gelezen, maar vond het alleen het gebruikelijke sunnitische domineesachtige gezwam. :strik:

Maar.......zo zie je maar, times have changed. :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.