PDA

Bekijk Volledige Versie : achterstandswijken



Kucing
30-04-04, 14:57
imo ligt het hele probleem aan een slecht integratiebeleid dat jarenlang gevoerd is. M.n. allochtone ouderen zijn vaak slecht geintegreerd en zullen nu ook niet meer integreren. Volgens de laatste peilingen is meer dan 90% van de inwoners van de Haagse Schilderswijk allochtoon van niet-Westerse afkomst. Het inkomen van de mensen die er wonen is vaak op of net boven het sociaal minimum. Het lijkt me stug dat als je daar woont het gemakkelijk is om te integreren. Als je dan ook nog eens een groot gezin hebt EN in een klein huis woont ontstaan er logischerwijs problemen. Ik bedoel, hoe hou je dan je kinderen van de straat? Kinderen die op straat hangen omdat er thuis geen plek voor ze is (of gebrek aan aandacht) gaan lopen vervelen. Dit gaat weer ten koste van hun opleiding, terwijl er al sprake is van een achterstandssituatie doordat de ouders vaak laag opgeleid zijn... Volgens mij is er een dubbele aanpak nodig: de hulpverlening, m.n. op pedagogisch gebied, uitbreiden in de achterstandswijken. Mensen gaan wijzen op hun verantwoordelijkheden en op de gevolgen van het hebben van 6 kinderen in een 3 kamerwoning. Gezinsvorming proberen tegen te gaan: zo worden steeds weer normen en waarden uit het land van herkomst "geimporteerd" i.p.v. dat er geintegreerd wordt. Het weren van kansarmen vind ik op zichzelf geen probleem, maar bouw dan ook goedkope huizen die berekend zijn op grote gezinnen buiten de achterstandswijken, anders neem je het probleem niet weg maar verplaats je het naar andere gemeenten.

888
29-08-05, 21:43
Onder ander naar gemeenten zoals Leiden en Delft.

Joesoef
29-08-05, 21:58
U is zeker sociaal werker zonder werk?

888
29-08-05, 22:15
Geplaatst door Joesoef
U is zeker sociaal werker zonder werk?

Wie?

Joesoef
29-08-05, 22:26
Geplaatst door Ras Delftenaar
Wie?

De geniale Kucing.

888
29-08-05, 22:32
Geplaatst door Joesoef
De geniale Kucing.

Wie is diegene dan? Dit is zijn 1e post.