PDA

Bekijk Volledige Versie : Op de vuist bij de dvd-spelers van de Aldi



S@deeQ.
30-04-04, 21:56
Op de vuist bij de dvd-spelers van de Aldi

van onze redactie economie

AMERSFOORT - De opening van een Aldi-filiaal in Amersfoort is woensdag uit de hand gelopen. De speciale openingsaanbiedingen, met name een dvd-speler voor twintig euro, trokken zoveel mensen dat de hele buurt verstopt raakte.


In de winkel zelf werd gevochten en raakten mensen in de verdrukking. Een winkelruit sneuvelde. De winkel werd op last van de politie tijdelijk gesloten. De politie schat dat vijfhonderd mensen naar de Aldi waren gekomen. Rond kwart over acht 's ochtends werd een eerste lichting van zo'n honderd mensen binnengelaten.

,,Ik wilde helemaal niet meer, maar ik werd naar binnen geduwd'', vertelt Marit Keteman (14) die met haar vrienden Taco Pompe (18) en Sharine Duiveman (14) op de dvd-speler was afgekomen.

Binnen was het afschuwelijk, aldus het drietal. Pompe: ,,Er werd geduwd en getrokken en het was vreselijk benauwd. Ik was blij dat ik op mijn benen kon blijven staan.''

Keteman kreeg een keiharde por onder haar ribben. ,,Ik heb nu nog buikpijn. Er waren kleine kinderen binnen die helemaal overstuur waren, en er waren mensen aan het huilen.''

Een half uur moesten ze in de volle winkel wachten tot ze eruit mochten; zonder resultaat, want een dvd-speler wisten ze niet te bemachtigen. Klanten konden de Aldi niet direct verlaten vanwege de mensenmassa die vóór de winkel stond te wachten om naar binnen te gaan. De politie maakt ruimte om de winkelbezoekers er door te laten.

ZbaqZbaq
30-04-04, 22:05
gierige Hollanders maken elkaar af voor een DVD-speler van € 20,-