PDA

Bekijk Volledige Versie : zwemmen en bidden?? gaat niet samen toch?

moslima__007
02-05-04, 14:42
hoi allemaal,

ik heb eigenlijk een paar meningen nodig!
ik wil heel graag beginnen met bidden maar ik ga in de zomer tamelijk veel zwemmen nou en ergens vond ik dat wel schijnheilig.
dus kunnen jullie me aub een beetje raad geven of het samen gaat of niet?

help mij
beslama zusters en broeders

misterA
05-05-04, 12:44
salaam aleikom,
als je hebt gezwomme en je neemt je wassing daarna weer en kleed je helemaal aan dan kun je dan gewoon je gebed doen, en daarna kun je weer gaan zwemme als je wilt maar nie in je zwempak bidden dan is het gebed niet geldig.

arabic
05-05-04, 19:47
als je wilt zwemmen samen met vrouwen zwemmen niet met mannen :zwaai:

arabic
10-05-04, 09:59
waar kan ik dat moslimgordijn vinden dan jantjebeton
ik bedoel mannen alleen in het zwembad en op een later tijdstip vrouwen alleen

Ins
08-06-04, 11:39
Geplaatst door moslima__007
hoi allemaal,

ik wil heel graag beginnen met bidden maar ik ga in de zomer tamelijk veel zwemmen nou en ergens vond ik dat wel schijnheilig.

help mij

Als iedereen je ziet gaat dat inderdaad niet samen, maar je kan ook gezellig iets afhuren...voor 25 euro heb je al veel hoor (sauna, zwembad en jacuzzi in 1...hoef je zelfs niets om, want het is helemaal van jou...voor een uurtje... :duim: )

super ick
11-06-04, 17:56
hoi allemaal,

help mij

Zwemmen en bidden gaan inderdaad niet samen. Dan zink je. :handbang:

Miss_Selina
25-06-04, 19:26
hoi allemaal,

help mij

Salaam,

Wat heeft bidden met zwemmen te maken????
Ik begrijp je niet

ma3a saalama

moslima__007
25-06-04, 23:03
hoi

ik bedoelde daarmee dat ik (wilde bidden) nu bid. maar het leek mij een beetje hypocriet om in een badpak voor de jongens te gaan zwemmen en dan naar huis gaan en bidden.

beslama

tetouania25
04-07-04, 17:38
salaam oe alaikom

Bidden is 1 van onze plichten in de islam, als jij je schuldig voelt, omdat je ook zwemt dan is bidden een middel om vergiffenis te vragen.

j

KrushFanta
04-07-04, 18:00
Gewoon aan het vrouwen zwemuurtje meedoen.. probleem is dan opgelost lijkt mij. Oh en verlaat het gebed nooit...

Narrated Abu Al-Mahh:
We were with Buraida in a battle on a cloudy day and he said, "Offer the 'Asr prayer early as the Prophet said, "Whoever leaves the 'Asr prayer, all his (good) deeds will be annulled."

Salaam

hoi

ik bedoelde daarmee dat ik (wilde bidden) nu bid. maar het leek mij een beetje hypocriet om in een badpak voor de jongens te gaan zwemmen en dan naar huis gaan en bidden.

beslama

eljan
04-07-04, 23:23
Zolang je je schuldig voelt over wat je doet zul je ooit terugvallen naar het juiste. We doen allemaal wel eens foute dingen. Kijk maar naar roddelen en wel vasten.
Bidden geeft je houvast aan je geloof en houd je Iman op het niveau waarop het nu staat. Tuurlijk weet iedereen dat het haram is om te zwemmen in een gemengde ruimte, maar ik vind het om het even als je geen hijab draagt en wel je gebeden verricht in hijab en aangepaste kleding gterwijl je na je gebed er halfnaakt bijloopt.
Als jij gewoon blijft bidden en je hart op de juiste plek hebt zitten dan zul je zien dat je na verkoop van tijd zelf je keuze kan maken in je tegestijdige gevoelens. Je zult na een tijd zelf afstand doen van oa zwemmen en je meer gaan verdiepen in de islam. Zolang je geweten opspeelt komt het wel goed.
Stel je eens voor dat je stopt met bidden en je alles maar oke gaat vinden?
Je kan (vind ik) beter blijven bidden en een tijdje zwemmen, dan stoppen met bidden en altijd blijven zwemmen.

lady_moi
13-07-04, 18:01
Als je ophoud met zwemmen dan vind ik da helemaal nie schijneilig.
En als je berouw gaat vragen aan Allah swt.
Ik bedoel ik begrijp u wel langs de ene kant maar langs de andere kant weer nie.
Want wij vrouwen horen onze schoonheid te bedekken.
Beter zwem je gewoon nie meer zo. Ook nie met kleren want das etzelfde.
Dan plakt da allemaal aan u lichaam en zie je gelijk alles erdoor enzo en ook de vormen van u lichaam als je me begrijpt..
Als jij zo graag zwemt zoals MOI.
Dan ga je gewoon naar een afgelegen zee waar geen mens loopt.
(Zoals ik doe heb zo mn eigen plek)
En dan nog zwem ik eigenlijk gewoon met lichte kleren.
Of zwembed huren voor paar uurtjes.
Of wanneer het voor vrouwen is zoals in Brussel.
Mohim ik vind het al geweldig van u da ge wilt bidden en daarom heb ik wel respect gekregen voor u omwille van u goed iniatief.
Mohim thalla

0uiam
16-07-04, 21:38
Waarom is dat zwemmen dan zo belangrijk voor je?

super ick
17-07-04, 11:43
Geplaatst door 0uiam
Waarom is dat zwemmen dan zo belangrijk voor je?

Nooit in het water gelegen? Het is heerlijk, ontspannend, gezond, etc.
Probeer het maar eens.
Overigens een volkomen overbodige vraag gezien de discussie. Niet alles wat je graag doet is te omschrijven als belangrijk.

lalalala
19-07-04, 17:18
Ik vind dat je gewoon eerst moet beginnen met bidden an later kom je vanzelf overal achter wat goed en of fout is ... het bidden lijd je insha-allah vanzelf naar het goeie weg :)

kultoom
23-07-04, 08:33
Bidden is het belangrijkste wat je moet doen..verlaat nooit het gebed..als je wil zwemmen veel plezier.ik kan het je niet aanraden.maar je moet die beslissing zelf nemen.je weet dat het schijnheilig is,dus in je hart weet je dat het niet goed is..maar toch beter dan niet bidden.ik zou zeggen,zwem ze..inchallah opent Allah jouw ogen...

Nelis70
30-07-04, 16:08
En jongens, mogen die wel in een gemengd zwembad?
Waarom gaat het zo vaak over vrouwen? Het lijkt er meer op dat mannen het zwakke geslacht zijn dan vrouwen, want mannen lijken zich aan veel minder dingen te houden in de praktijk.