PDA

Bekijk Volledige Versie : Franse hysterie....ook Turkse imam land uit



ZbaqZbaq
02-05-04, 17:54
Turks hoofd van moskee in Parijs gearresteerd 02-05-2004


De Franse politie heeft zaterdagavond het Turkse hoofd van een moskee in Parijs gearresteerd. Het Franse ministerie van binnenlandse zaken wil de man, Midhat Guler, formeel voorzitter van het Islamitische Genootschap in Frankrijk, het land uitzetten. Volgens het ministerie is Guler namelijk de leider van een niet nader aangeduide Turkse extremistische moslimgroepering die terrorisme en andere vormen van geweld voorstaat.

Vorige maand werd imam Abdelkader Bouziane op een vliegtuig naar zijn vaderland Algerije gezet omdat hij tegen de pers had gezegd dat een man zijn vrouw mag slaan. Volgens het ministerie riep hij in zijn moskee bovendien op tot geweld.

Een rechtbank bepaalde later echter dat de uitzetting onrechtmatig was en dat Bouziane in elk geval voorlopig terug mag naar Frankrijk.

President Jacques Chirac zei donderdag dat hij desnoods de vreemdelingenwet wil wijzigen om ervoor te zorgen dat mensen als Bouziane het land uitgezet kunnen worden.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

tet
02-05-04, 19:41
Wat is de hysterie ?

Bart.NL
02-05-04, 20:57
Geplaatst door tet
Wat is de hysterie ?

Het woord hysterie zelf zoals het hier is gebruikt :D

Rabi'ah.
02-05-04, 22:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
Turks hoofd van moskee in Parijs gearresteerd 02-05-2004


De Franse politie heeft zaterdagavond het Turkse hoofd van een moskee in Parijs gearresteerd. Het Franse ministerie van binnenlandse zaken wil de man, Midhat Guler, formeel voorzitter van het Islamitische Genootschap in Frankrijk, het land uitzetten. Volgens het ministerie is Guler namelijk de leider van een niet nader aangeduide Turkse extremistische moslimgroepering die terrorisme en andere vormen van geweld voorstaat.

Vorige maand werd imam Abdelkader Bouziane op een vliegtuig naar zijn vaderland Algerije gezet omdat hij tegen de pers had gezegd dat een man zijn vrouw mag slaan. Volgens het ministerie riep hij in zijn moskee bovendien op tot geweld.

Een rechtbank bepaalde later echter dat de uitzetting onrechtmatig was en dat Bouziane in elk geval voorlopig terug mag naar Frankrijk.

President Jacques Chirac zei donderdag dat hij desnoods de vreemdelingenwet wil wijzigen om ervoor te zorgen dat mensen als Bouziane het land uitgezet kunnen worden.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

Ik sta er steeds weer van te kijken hoe ik als allochtoon in Nederland autochtonen de elementaire principes van een democratische rechtsstaat moet uitleggen. :moe:
Of iemand al dan niet een verblijfsvergunning heeft of krijgt, heeft niks te maken met diens mening(en) m.b.t. b.v. het slaan van vrouwen, maar met of die persoon wordt erkend als vluchteling. :moe:
Dat staat verder los van diens mening mb.t. dergelijke zaken; er geldt niet voor niets vrijheid van meningsuiting.
Het is dan ook niet voor niets dat de rechtbank deze uitzetting ongeldig heeft verklaard.
Ok lieve autochtoontjes, dit was weer het zoveelste lesje mensenrechten, asielprocedures en staatsinrichting van juffrouw Rabiah. :strik: :tik: :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

Bart.NL
03-05-04, 14:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik sta er steeds weer van te kijken hoe ik als allochtoon in Nederland autochtonen de elementaire principes van een democratische rechtsstaat moet uitleggen. :moe:

...

Groetjes,

Rabiah.

Rabiah,

Ik denk dat het binnen een democratische rechtsstaat best mogelijk is om iemand tot ongewenst persoon te verklaren, zeker wanneer er sprake is van aanzetten tot geweld, zoals in het bericht wordt gesteld.

Eigenlijk ging het mij om het gebruik van het woord "hysterie". Is het hysterisch om zoiets te overwegen? Ik denk van niet, aangezien dit middel veel zwakker is dan bijvoorbeeld een gevangenisstraf.

Groet,

Bart

Rabi'ah.
03-05-04, 16:10
Geplaatst door Bart.NL
Rabiah,

Ik denk dat het binnen een democratische rechtsstaat best mogelijk is om iemand tot ongewenst persoon te verklaren, zeker wanneer er sprake is van aanzetten tot geweld, zoals in het bericht wordt gesteld.

Eigenlijk ging het mij om het gebruik van het woord "hysterie". Is het hysterisch om zoiets te overwegen? Ik denk van niet, aangezien dit middel veel zwakker is dan bijvoorbeeld een gevangenisstraf.

Groet,

Bart

Sorry Bart, maar ik kan weinig zaken bedenken die antidemocratischer zijn dan iemand het land uitzetten of tot persona non grata te verklaren alleen omdat diens mening je niet aanstaat.
En of dit middel zwakker is dan een gevangenisstraf weet ik zo net nog niet, aangezien de Turkse overheid ook niet bekend staat om haar democratische optreden jegens andersdenkenden.
Het is niet voor niets dat decennialang de halve links-Turkse oppositie en de uitgeweken tariqa's in Nederland en Duitsland hebben gezeten (en nog zitten).

Groetjes,

Rabiah.

Alantin
03-05-04, 17:08
maar ik kan weinig zaken bedenken die antidemocratischer zijn dan iemand het land uitzetten of tot persona non grata te verklaren alleen omdat diens mening je niet aanstaat

Het gaat hier dan ook niet om een mening die iemand niet aanstaat, het gaat hier om een overtreding van een wet. Gezien het feit dat de betreffende persoon geen Franse nationaliteit heeft, is uitzetting niet meer dan normaal. Vergelijkbaar met ambassadepersoneel dat op vergaring van inlichtingen wordt betrapt.

Bart.NL
03-05-04, 17:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Sorry Bart, maar ik kan weinig zaken bedenken die antidemocratischer zijn dan iemand het land uitzetten of tot persona non grata te verklaren alleen omdat diens mening je niet aanstaat.
En of dit middel zwakker is dan een gevangenisstraf weet ik zo net nog niet, aangezien de Turkse overheid ook niet bekend staat om haar democratische optreden jegens andersdenkenden.
Het is niet voor niets dat decennialang de halve links-Turkse oppositie en de uitgeweken tariqa's in Nederland en Duitsland hebben gezeten (en nog zitten).

Groetjes,

Rabiah.

Misschien is een gevangenisstaf dan beter, maar je stelt de zaak wel wat merkwaardig voor met "ik kan weinig zaken bedenken die antidemocratischer zijn dan iemand het land uitzetten of tot persona non grata te verklaren alleen omdat diens mening je niet aanstaat".

Volgens het bericht is dit niet de eerste de beste vriendelijke meneer, met een afwijkende mening, maar iemand die terrorisme voorstaat, en daartoe oproept. Deze meneer voert volgens het bericht feitelijk een oorlog tegen de rechtsstaat door aan te zetten tot terrorisme.

Rabi'ah.
03-05-04, 17:38
Geplaatst door Bart.NL
Misschien is een gevangenisstaf dan beter, maar je stelt de zaak wel wat merkwaardig voor met "ik kan weinig zaken bedenken die antidemocratischer zijn dan iemand het land uitzetten of tot persona non grata te verklaren alleen omdat diens mening je niet aanstaat".

Volgens het bericht is dit niet de eerste de beste vriendelijke meneer, met een afwijkende mening, maar iemand die terrorisme voorstaat, en daartoe oproept. Deze meneer voert volgens het bericht feitelijk een oorlog tegen de rechtsstaat door aan te zetten tot terrorisme.

Je leest niet goed, Bart. Volgens het bericht werd hij uitgezet vanwege zijn uitspraken over het slaan van vrouwen, niet vanwege zijn lidmaatschap van/steun aan die organisatie.
Bovendien ben ik het er dan nóg niet mee eens. Stel je voor dat hij uitgezet zou zijn vanwege het lidmaatschap van die organisatie. Who knows, misschien werd hij in zijn land van herkomst (Turkije) wel vervolgd daarom, iets, wat zoals ik al schreef, niet bepaald denkbeeldig is in Turkije.
Het is dan onverantwoord om zo iemand uit te zetten, omdat die persoon wellicht bloot zou kunnen staan aan mensenrechtenschendingen als hij eenmaal teruggekeerd was.
Maar, nogmaals, hij werd niet daarom uitgezet, maar om de uitspraken die hij deed. Like I said, dit is een schending op de vrijheid van meningsuiting en ik juich het dan ook toe dat de rechtbank die uitzetting ongeldig heeft verklaard.

Groetjes,

Rabiah.

Bart.NL
03-05-04, 18:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Je leest niet goed, Bart. Volgens het bericht werd hij uitgezet vanwege zijn uitspraken over het slaan van vrouwen, niet vanwege zijn lidmaatschap van/steun aan die organisatie.
Bovendien ben ik het er dan nóg niet mee eens. Stel je voor dat hij uitgezet zou zijn vanwege het lidmaatschap van die organisatie. Who knows, misschien werd hij in zijn land van herkomst (Turkije) wel vervolgd daarom, iets, wat zoals ik al schreef, niet bepaald denkbeeldig is in Turkije.
Het is dan onverantwoord om zo iemand uit te zetten, omdat die persoon wellicht bloot zou kunnen staan aan mensenrechtenschendingen als hij eenmaal teruggekeerd was.
Maar, nogmaals, hij werd niet daarom uitgezet, maar om de uitspraken die hij deed. Like I said, dit is een schending op de vrijheid van meningsuiting en ik juich het dan ook toe dat de rechtbank die uitzetting ongeldig heeft verklaard.

Groetjes,

Rabiah.

Ik kan lezen en ik lees alleen maar "Volgens het ministerie is Guler namelijk de leider van een niet nader aangeduide Turkse extremistische moslimgroepering die terrorisme en andere vormen van geweld voorstaat". Over het slaan van vrouwen wordt, wat betreft deze imam, niet gerept.

Er lopen nu twee vragen door elkaar:
1. Is uitzetting een mogelijk strafmiddel binnen de rechtsstaat?
2. Is uitzetting (in dit geval) een humane straf?

Binnen een rechtsstaat zijn straffen mogelijk die veel mensen inhumaan vinden, zoals de doodsstraf, maar zolang deze straffen na een eerlijk proces worden toegekend, is volgens mij nog steeds sprake van een rechtsstaat. Daarom kan uitzetting binnen een rechtsstaat volgens mij best een strafmiddel zijn.

Ik ben het niet met jou eens dat we genadig moeten zijn voor deze man. Dit soort mensen is een gevaar voor de maatschappij, en dan denk ik dat hij best uitgezet kan worden, als daar een rechtvaardige procedure aan vooraf is gegaan.

mark61
03-05-04, 18:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Je leest niet goed, Bart. (...) Like I said, dit is een schending op de vrijheid van meningsuiting en ik juich het dan ook toe dat de rechtbank die uitzetting ongeldig heeft verklaard.


Excuus, maar je haalt 2 imams doorelkaar. 1 Turkse en 1 Algerijnse. De Turk in kwestie is nog niet eens weg. Bart kan wel lezen hoor. Maar jij....:hihi:

Ik zou dan eerst wel eens willen weten welke organisatie dat was. En of die in F verboden is. Ik kan over de hele man niets vinden op het internet incl. de Turkse pers. Misschien is het wel geen Turk, maar een Centraalaziaat van de HUT bijvoorbeeld. Zijn naam is alvast niet op zijn Turks gespeld.

Wie zegt dat de man niet ook Fransman is?

In any case, mij komt het berechten van iemand vanwege zijn uitspraken danwel affiliaties ook wat rechtvaardiger voor dan m er zomaar uit te knikkeren.

Olive Yao
03-05-04, 20:40
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik sta er steeds weer van te kijken hoe ik als allochtoon in Nederland autochtonen de elementaire principes van een democratische rechtsstaat moet uitleggen. :moe:
Of iemand al dan niet een verblijfsvergunning heeft of krijgt, heeft niks te maken met diens mening(en) m.b.t. b.v. het slaan van vrouwen, maar met of die persoon wordt erkend als vluchteling. :moe:
Dat staat verder los van diens mening mb.t. dergelijke zaken; er geldt niet voor niets vrijheid van meningsuiting.
Het is dan ook niet voor niets dat de rechtbank deze uitzetting ongeldig heeft verklaard.
Ok lieve autochtoontjes, dit was weer het zoveelste lesje mensenrechten, asielprocedures en staatsinrichting van juffrouw Rabiah. :strik: :tik: :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.
Juhhuf, ik snap het niet -
Ik ben een lastige leerling, en ik heb een paar vragen.

In het vreemdelingenrecht heb je toch asielrecht en immigratierecht, en verblijfsvergunningen asiel (vv-a) en verblijfsvergunningen regulier (vv-r)?
En je kunt toch ook nog een visum krijgen, in plaats van een vv-r, als je niet zo lang blijft?

Iemand die hier als prediker komt zal toch gewoonlijk een visum of een vv-r hebben, geen vv-a? Dat heeft dan toch niets te maken met asielrecht en met vluchteling zijn?
Of was deze meneer wel vluchteling?

En bij het verlenen van een visum of een vv-r mag je toch wel rekening houden met iemands meningen, als je dat goed kunt uitleggen?

Want iemand die asiel aanvraagt, die zegt: ik zit in nood, dus je moet me helpen. En dat mag je dan niet weigeren, zegt mijn moeder.

Maar iemand die een visum of een vv-r aanvraagt, die zegt: ik vind het leuk om bij jullie te logeren of te wonen. Maar dan kan je toch antwoorden: ja, maar wij willen liever niet dat je bij ons komt logeren of komt wonen?

En waarom heeft de rechtbank de uitzetting nou ongeldig verklaard?

Maar juf, ik vind jou ook echt lief hoor, en ik geef jou een kusje

mark61
03-05-04, 22:50
Ik stel me voor dat een imam doodgewoon een werkvergunning (twv, voor de afkliefh.) krijgt.

"Les faits qui motivent (l'expulsion) ne sont pas établis" : c’est ainsi que les juges du tribunal administratif de Lyon statuant en référé ont motivé leur décision vendredi (23 avril). L’avocat d’Abdelkader Bouziane, Me Hébia, a ainsi plaidé que l'arrêté ministériel procédait "par simple affirmation". En clair, le ministère de l'Intérieur ne produit pas de preuves étayant ses soupçons envers l'imam (...) notamment d'entretenir des relations avec des réseaux terroristes et d'appeler "ouvertement à la violence et à la haine".

http://www.rtl.fr/rtlinfo/article.asp?dicID=187363#68626

Maw de beschuldigingen van banden met terroristen, de motivatie van de uitzetting, zijn niet bewezen. Het Franse gerecht heeft aangekondigd hem bij terugkeer meteen aan te klagen.

Rabi'ah.
04-05-04, 12:26
Geplaatst door mark61
Excuus, maar je haalt 2 imams doorelkaar. 1 Turkse en 1 Algerijnse. De Turk in kwestie is nog niet eens weg. Bart kan wel lezen hoor. Maar jij....:hihi:



Oeps, las idd niet goed....... Soukran Mark voor je correctie! :duim: :wink: :)

Rabi'ah.
04-05-04, 12:28
Geplaatst door Olive Yao
Juhhuf, ik snap het niet -
Ik ben een lastige leerling, en ik heb een paar vragen.

In het vreemdelingenrecht heb je toch asielrecht en immigratierecht, en verblijfsvergunningen asiel (vv-a) en verblijfsvergunningen regulier (vv-r)?
En je kunt toch ook nog een visum krijgen, in plaats van een vv-r, als je niet zo lang blijft?

Iemand die hier als prediker komt zal toch gewoonlijk een visum of een vv-r hebben, geen vv-a? Dat heeft dan toch niets te maken met asielrecht en met vluchteling zijn?
Of was deze meneer wel vluchteling?

En bij het verlenen van een visum of een vv-r mag je toch wel rekening houden met iemands meningen, als je dat goed kunt uitleggen?

Want iemand die asiel aanvraagt, die zegt: ik zit in nood, dus je moet me helpen. En dat mag je dan niet weigeren, zegt mijn moeder.

Maar iemand die een visum of een vv-r aanvraagt, die zegt: ik vind het leuk om bij jullie te logeren of te wonen. Maar dan kan je toch antwoorden: ja, maar wij willen liever niet dat je bij ons komt logeren of komt wonen?

En waarom heeft de rechtbank de uitzetting nou ongeldig verklaard?

Maar juf, ik vind jou ook echt lief hoor, en ik geef jou een kusje

Zie mijn post. :moe:

mark61
04-05-04, 13:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Zie mijn post. :moe:

Je kan wel wat sterker uit de hoek komen. Aan de hand van mijn bronnetje kan je je eerste stelling, dat verblijfsvergunningen niets met meningen over vrouwen te maken hebben, hard maken.

Want ondanks de publieke verontwaardiging over 's mans (Bouziane) uitspraken over vrouwen slaan, die aanleiding voor zijn uitzetting was, heeft de Franse justitie het dus toch maar over de boeg van 'affiliatie' met een terroristische groepering gegooid. Dat is dus niet alleen hypocriet en juridisch onjuist ('een stok zoeken om de hond te slaan'), maar ook nog eens onbewezen.

Daarom mag hij terug, Olive.

Rabi'ah.
04-05-04, 15:01
Geplaatst door mark61
Je kan wel wat sterker uit de hoek komen. Aan de hand van mijn bronnetje kan je je eerste stelling, dat verblijfsvergunningen niets met meningen over vrouwen te maken hebben, hard maken.

Want ondanks de publieke verontwaardiging over 's mans (Bouziane) uitspraken over vrouwen slaan, die aanleiding voor zijn uitzetting was, heeft de Franse justitie het dus toch maar over de boeg van 'affiliatie' met een terroristische groepering gegooid. Dat is dus niet alleen hypocriet en juridisch onjuist ('een stok zoeken om de hond te slaan'), maar ook nog eens onbewezen.

Daarom mag hij terug, Olive.

Jajajajajaja ik weet het, maar had geen zin om het allemaal te veranderen.....

Bovendien heb ik een culturele avond vanavond :ego:

En ik mis me schatje Deeqje :droef:

Nou, ik zie wel wat ik kan doen voordat ik zondag a.s. voor een week vertrek naar La Citta Etterna........

Ben je nu jaloers :stout: :hihi: :haha:


Ok, bye bye beslemma,

Rabiah.

mark61
04-05-04, 15:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou, ik zie wel wat ik kan doen voordat ik zondag a.s. voor een week vertrek naar La Citta Etterna........

Ben je nu jaloers :stout: :hihi: :haha:


je doet maar wat je niet laten kan bij die spaghettivreters.

Wat heeft SadeeQ er nou weer mee te maken? Is hij ook uitgewezen wegens opruiend commentaar, nadat jij hem van zn verblijfsvergunning hebt beroofd door hem te talakken? :romance:









hmmm, denk dat ik zelf ook maar naar Italia ga van de zomer.

Olive Yao
04-05-04, 22:19
Geplaatst door Rabi’ah
Of iemand al dan niet een verblijfsvergunning heeft of krijgt, heeft niks te maken met diens mening(en) m.b.t. b.v. het slaan van vrouwen, maar met of die persoon wordt erkend als vluchteling


Geplaatst door mark61
Je kan wel wat sterker uit de hoek komen. Aan de hand van mijn bronnetje kan je je eerste stelling, dat verblijfsvergunningen niets met meningen over vrouwen te maken hebben, hard maken.
Dat is de vraag.
Ten eerste heeft Rabi'ah het over een ander soort verblijfsvergunning, die hier niet in het spel is.

Ten tweede, als iemand mensen oproept om slechte dingen te doen, kan dat wel degelijk een reden te zijn om het soort verblijfsvergunning of visum waar het hier wel om gaat te weigeren.

Maar de franse rechter en jij hebben gelijk: terecht dat hij terug mocht.


Want ondanks de publieke verontwaardiging over 's mans (Bouziane) uitspraken over vrouwen slaan, die aanleiding voor zijn uitzetting was, heeft de Franse justitie het dus toch maar over de boeg van 'affiliatie' met een terroristische groepering gegooid. Dat is dus niet alleen hypocriet en juridisch onjuist ('een stok zoeken om de hond te slaan'), maar ook nog eens onbewezen.

Daarom mag hij terug, Olive.


Geplaatst door Rabi’ah
Like I said, dit is een schending op de vrijheid van meningsuiting en ik juich het dan ook toe dat de rechtbank die uitzetting ongeldig heeft verklaard.
De rechter heeft niet gezegd dat er schending van vrijheid van meningsuiting was.
Hij zegt: "Les faits qui motivent (l'expulsion) ne sont pas établis".

Je kunt à contratio redeneren: als de feiten wel bewezen waren, had hij de uitzetting misschien goedgekeurd.


Geplaatst door Rabi’ah
Ik sta er steeds weer van te kijken hoe ik als allochtoon in Nederland autochtonen de elementaire principes van een democratische rechtsstaat moet uitleggen.
Hou toch op.


Geplaatst door Rabi'ah
Jajajajajaja ik weet het, maar had geen zin om het allemaal te veranderen.....
Volgens mij weet je het helemaal niet. Lege kritiek.

Maar, ook van mij: veel plezier in Rome!

S@deeQ.
04-05-04, 22:23
Geplaatst door Rabi'ah.
En ik mis me schatje Deeqje :droef:
Rabiah.

:boeps: :boeps: :verrassin :verrassin


:love2:

Olive Yao
04-05-04, 22:29
Geplaatst door S@deeQ.
:boeps: :boeps: :verrassin :verrassin

:love2:
Mee naar Rome?

S@deeQ.
04-05-04, 22:32
Geplaatst door Olive Yao
Mee naar Rome?

Rome?? :boeps: ik haat pizza en spaghetti, ik zou van de honger omkomen daar :wat?!:



http://www.columbia.edu/cu/thefed/v2/archives/17/17.8/images/fat.jpg

Olive Yao
04-05-04, 22:42
Geplaatst door S@deeQ.
Rome?? :boeps: ik haat pizza en spaghetti, ik zou van de honger omkomen daar :wat?!:



http://www.columbia.edu/cu/thefed/v2/archives/17/17.8/images/fat.jpg
Goed voor je lijn?

S@deeQ.
04-05-04, 22:57
Geplaatst door Olive Yao
Goed voor je lijn?

:alien: Maar dat wil ik juist niet, straks word ik weer te knap en word ik weer lastig gevallen door die opgewonden vrouwtjes :laser:


Ik heb genoeg aan mijn geitjes en mijn lieve rabi'ah:ego:



hmm , en leuke olijvie, heb je al een vriendje ?? :fplayer:

Rabi'ah.
05-05-04, 16:47
Geplaatst door S@deeQ.
:alien: Maar dat wil ik juist niet, straks word ik weer te knap en word ik weer lastig gevallen door die opgewonden vrouwtjes :laser:

:rolleyes:


Geplaatst door S@deeQ.
:alien:Ik heb genoeg aan mijn geitjes en mijn lieve rabi'ah:ego:

:verliefd:



Geplaatst door S@deeQ.
:
hmm , en leuke olijvie, heb je al een vriendje ?? :fplayer:

:ego: