PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudi-Arabië: Zionisme achter aanslag



Qwertyno
04-05-04, 15:30
Saudi-Arabië wijt aanslag aan 'zionisme' 04-05-2004


De Saudische minister van buitenlandse zaken Saud al-Faisal heeft dinsdag gezegd dat de daders van de moord afgelopen zaterdag op vijf westerlingen in de stad Yanbu banden hadden met Saudische antimonarchisten in Londen. De dissidenten, Saad al-Faqih en Mohammed al-Misaari, zouden betaald worden door Israël.


Minister van binnenlandse zaken prins Nayef zei eerder dinsdag dat de aanslag vermoedelijk het werk was van Al-Qaida. Saud zei echter dat de terroristische aanslagen in het koninkrijk de belangen dienden van het zionisme. Het gemeenschappelijke doel van de terroristen en de zionisten bewijst dat er een of andere link is tussen deze terroristische elementen en de vijanden van het koninkrijk in het buitenland, aldus de minister. Het is een bekend feit dat extremistische zionistische elementen over de hele wereld diep betrokken zijn bij een kwaadaardige campagne tegen het koninkrijk. Ook kroonprins Abdullah zei zaterdag dat het zionisme achter de aanslag zat.

Vier mannen openden zaterdag het vuur in een kantoor van het oliebedrijf ABB Lummus in Yanbu. Twee Amerikanen, twee Britten, een Australiër en een Saudiër kwamen om het leven. Later schoot de politie alle vier daders dood. De aanslag heeft een uittocht van westerlingen op gang gebracht.

Prins Saud hekelde de Amerikaanse ambassade, die zonder overleg met de Saudische autoriteiten een oproep deed aan Amerikaanse ingezetenen om Saudi-Arabië te verlaten. Volgens de prins doet de Saudische regering haar best om buitenlanders te beschermen, maar heeft zij te maken met een tegenstander die kwetsbare groepen als doelwit kiest met geen enkel ander doel dan te doden en bloed te vergieten.

www.nieuws.nl

Wie kan mij vertellen wat de belangen van de zionisten zouden zijn.

Faithless
04-05-04, 16:25
Mischien zijn ze boos dat zionisten niet naar Saudi-Arabie mogen reizen?

lela amira
04-05-04, 18:59
..Uhmm ik weet het niet zeker..maar volgens mij (uit een reportage geconcludeert)...zijn de zionisten de extreme joden in Israel...ze staan volledig achter hun regering...en de staat en haar beleid...en zijn meer opstandig tegen de palestijnen dan de gemiddelde jood....
een beetje kapitalistisch kun je het noemen....(naar mijn mening)....
ze zijn drastisch in de wijze waarop ze hun mening uitoefenen....

maarja...ik ben wel tegen dat zionisme....ze zijn erg gevaarlijk bezig....
toevallig was het onderwerp vorige zondag op NMO (nederlandse moslim omroep ned.1) 'joden .moslims,palestijnen'...en hoe het probleem wat zich nu in het midden-oosten afspeelt geiimporteerd is naar het westen...zeer interessant...
maar goed......ik hoop dat je hier wat aan hebt....anders moet je gewoon ff naar de bieb.
succes verder ;)

doei doei
(beslemma)

L@L@`
04-05-04, 19:04
Volgens mij waren het gewoon een paar gefrusterende burgers die genoeg hebben van de saudische koningshuis. En gelijk hebben ze.

Wie heeft ongeveer 2weken geleden een docu op Al jazeera gezien?
Hier waren 3 amerikanen te gast die elk een boek hebben geschreven over het ontstaan van de Oorlog in Irak.
Ik was echt geschokt door al die onthullingen. De presentator las een paar stukjes uit de boeken.
De saudische minister Bandar heeft Amerika gevraagd om irak aante vallen omdat ze van Saddam af wilden..Saudie is de oorzaak van de oorlog..

Pytaghoras
04-05-04, 19:07
Geplaatst door lela amira
..Uhmm ik weet het niet zeker..maar volgens mij (uit een reportage geconcludeert)...zijn de zionisten de extreme joden in Israel...ze staan volledig achter hun regering...en de staat en haar beleid...en zijn meer opstandig tegen de .......
doei doei
(beslemma)


Hele Israel is een zionistische staat, dus ook de regering.

Raihana
04-05-04, 20:27
De Saudische minister van buitenlandse zaken Saud al-Faisal heeft dinsdag gezegd dat de daders van de moord afgelopen zaterdag op vijf westerlingen in de stad Yanbu banden hadden met Saudische antimonarchisten in Londen. De dissidenten, Saad al-Faqih en Mohammed al-Misaari, zouden betaald worden door Israël

Oud nieuws...wie moet er anders achter zitten... :ego:

Victory
04-05-04, 23:47
In naam van de almachtige,
Salam Alaikom,

Saudi-Arabie is een van de grootste vrienden van de Verenigde Staten en "israel", verder zijn zij ook hun grootste leverancier van olie.

Als je kijkt naar hoe familie Saud aan de macht is gekomen in Arabie weet je waarom.

Simon
05-05-04, 00:00
Geplaatst door Qwertyno
Wie kan mij vertellen wat de belangen van de zionisten zouden zijn.

In de arabische wereld wordt al het kwaad afgeschoven op de zionisten en de amerikanen. Meer zit er waarschijnlijk niet achter.

lela amira
05-05-04, 12:03
ach ja....als wij die situatie zo vanuit nl bekijken....lijkt het ons ZO LOGISCH ,dat die palestina en israel gewoon 2 aparte staten/landen moeten worden...maarja...zij moeten nog vele dingen erkennen..al die gewelddadige acties vanuit beide kanten toewaards elkaar....ze zijn allebei dom bezig (palestijnen en joden)....maarja...omdat die strijd te emotioneel (persoonlijke..wegens verlies van vele families aan beide kanten) is geworden....zal uitpraten niet meer werken....ze zullen zich allebei blijven verdedigen....das echt jammer......
maarja we moeten niet vergeten dat ze om ''politieke'' redenen een strijd voeren..en niet om 'riligieuze'....

beslamma mensjes....:)

observer
05-05-04, 13:39
Geplaatst door Victory
In naam van de almachtige,
Salam Alaikom,

Saudi-Arabie is een van de grootste vrienden van de Verenigde Staten en "israel", verder zijn zij ook hun grootste leverancier van olie.

Als je kijkt naar hoe familie Saud aan de macht is gekomen in Arabie weet je waarom. het een vijand van mijn vijand is mijn vriend speekwoord komt niet voor niets uit het middenoosten

Esdra
06-05-04, 01:04
ze zitten je wel dwars hè,
die pisjoden die in de hele geschiedenis nog geen vlieg kwaad hebben gedaan en alleen maar zijn vernederd en vernederd in de diasporra van Europa en het Midden Oosten en uiteindelijk haast volledig zijn vernietigd, 60 jaar geleden.


Nu laten ze zich niet meer vernietigen, al zouden alle volkeren der aarde de hele wereld erom willen vernietigen.

want staat er niet geschreven:

Babel moet evenzo vallen voor de verslagenen van Israel, als voor Babel vielen de verslagenen der gehele aarde….

Uit Jeremia 50 en 51


Israel en G-d's vuurhaard Jeruzalem zal worden beschermd

als vliegende vogels in de lucht die hun nest beschermen.

Al Sawt
06-05-04, 02:18
Geplaatst door Esdra
ze zitten je wel dwars hè,
die pisjoden die in de hele geschiedenis nog geen vlieg kwaad hebben gedaan en alleen maar zijn vernederd en vernederd in de diasporra van Europa en het Midden Oosten en uiteindelijk haast volledig zijn vernietigd, 60 jaar geleden.


Nu laten ze zich niet meer vernietigen, al zouden alle volkeren der aarde de hele wereld erom willen vernietigen.

want staat er niet geschreven:

Babel moet evenzo vallen voor de verslagenen van Israel, als voor Babel vielen de verslagenen der gehele aarde….

Uit Jeremia 50 en 51


Israel en G-d's vuurhaard Jeruzalem zal worden beschermd

als vliegende vogels in de lucht die hun nest beschermen. Klinkt als Chinees in mijn oren en hecht ook geen waarde aan.

mark61
06-05-04, 02:41
Geplaatst door Al Sawt
Klinkt als Chinees in mijn oren en hecht ook geen waarde aan.

:hihi: Esperanto ook goed?

mark61
06-05-04, 03:06
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat Esperanto is een soort van Enigma-code, yeah?

Er is zoveel over gepraat, maar is die taal ooit echt van de grond gekomen?

Ik las juist in Onze Taal, ahum, dat er nog een paar duizend amateurs over zijn. Dat zullen dan wel oude verstokten zijn. Tegen Esperanto waren nogal wat bezwaren, dus zijn er nog maar een paar van die talen bedacht. Volapük heet er een. Nou vraag ik je. Wil jij met mij Volapüken? Nee toch zeker?

hanim3arasi
06-05-04, 04:51
Geplaatst door Esdra
ze zitten je wel dwars hè,
die pisjoden die in de hele geschiedenis nog geen vlieg kwaad hebben gedaan en alleen maar zijn vernederd en vernederd in de diasporra van Europa en het Midden Oosten en uiteindelijk haast volledig zijn vernietigd, 60 jaar geleden.


Nu laten ze zich niet meer vernietigen, al zouden alle volkeren der aarde de hele wereld erom willen vernietigen.

want staat er niet geschreven:

Babel moet evenzo vallen voor de verslagenen van Israel, als voor Babel vielen de verslagenen der gehele aarde….

Uit Jeremia 50 en 51


Israel en G-d's vuurhaard Jeruzalem zal worden beschermd

als vliegende vogels in de lucht die hun nest beschermen.

volk dat zijn eigen profeten vernederde ...... waarom zeg je daar niets over?

of dat ze mozes steeds aanspraken met zeg tegen " jouw" god...

haal religie er niet bij en blijf bij politiek

GroteWolf
06-05-04, 13:33
De ideale zondebok. Nog steeds, helaas.

mark61
06-05-04, 14:41
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik wil dolgraag met je Volapüken. Heeft het iets met lezingen en vergelijkingen te maken?

Jazeker. Vooral dat kijken wie de grootste/hardst heeft. Mannen...

Er werden drie internationale Volapük-congressen gehouden: in 1884 in Friedrichshafen, in 1887 in München en in 1889 in Parijs. De eerste twee congressen werden voornamelijk in het Duits gehouden. Daar kwamen reeds de gebreken van het Volapük aan het licht. Op het congres van Parijs, waar het Volapük de voertaal zou zijn, bleek duidelijk dat de taal voor mondeling gebruik niet echt geschikt was. Er werden hervormingen voorgesteld, die door Schleyer werden afgewezen. Hij handhaafde zijn auteursrecht tegen alle voorstellen tot wijziging in. Er werd een Academie gekozen, die tot taak kreeg de grammatica te vereenvoudigen. Schleyer ontbond deze Academie en stelde een nieuwe in, die naar zijn wensen zou handelen. Dit veroorzaakte een scheuring onder de aanhangers van het Volapük. Daarna ging de beweging snel achteruit.

http://eke.dse.nl/De%20taal%20Esperanto.html#volapuk

Dateert trouwens van voor Esp. zie ik nu.

lela amira
06-05-04, 20:39
ik vind nog steeds dat de palestijnen en de isrealiers ff aan 1 tafel moeten zitten (dit is vast wel es een keer gebeurd...maar dan nog) en gewoon even moeten 'toegeven'...dat allebei de volken verkeerd bezig zijn...ze blijven elkaars argumenten maar verdedigen ..ja dan komt het echt niet goed....dan blijft die strijd nog een paar jaar doorgaan....
en wat ik ook graag wil...is dat die VS buiten de picture moet...die maakt de situatie ,wat daar gaande is, alleen maar erger en erger....ze steunen de Israel....DOE HET GEWOON NIET!....jeetje het zijn zaken van het midden-oosten....laat palestina en israel er lekker zelf uitkomen...maar dan moeten de 2 volken eerst erkennen dat ze beide fouten hebben begaan in de geschiedenis....en daarom lijkt het wel logisch heh dat die volkeren simpel weg allebei gescheiden moeten worden ....door ze allebei 2 aparte staten te geven...dus moet israel wel een deel van haar land benoemen tot Palestina..
en dan ff lekker 40 jaar afkoelen.....en dan pas kunnen ze weer normaal als volwassenen zonder geweld elkaar in de ogen zien.
naja......dit is mijn mening.....


beslamma