PDA

Bekijk Volledige Versie : Franse tv toont moordende soldaten.



Prikke Mik
04-05-04, 16:06
Televisie toont hoe Amerikanen Irakezen afslachten


AMSTERDAM - De Franse televisiezender Canal+ toont dinsdagavond beelden van Amerikaanse militairen die drie Irakezen afslachten. De beelden tonen hoe militairen in een Amerikaanse helikopter drie mannen neerschieten die niet dreigend overkomen. Eén van de slachtoffers was gewond, maar wordt in koelen bloede toch gedood.

De uitzending is gemaakt met beelden van een "Europees personeelslid dat een training volgde bij het Amerikaanse leger". De maker van de beelden zou twee weken geleden Irak hebben verlaten en de beelden hebben meegesmokkeld.

De opname is in december gemaakt aan boord van de helikopter, die de Irakezen aanviel omdat de Amerikanen ze verdacht vonden. Het gesprek tussen de piloot, de schutter en hun officier is eveneens te horen. De officier stond met een videoverbinding in contact met de helikopter.

Volgens het Franse persbureau AFP, dat de band voor de uitzending heeft gezien, is te zien hoe de mannen één voor één worden afgeslacht. Wanneer twee van hen zijn neergeschoten met de helikoptermitrailleur, probeert de derde zich onder een vrachtwagen te verbergen. Te zien is hoe de man gewond is geraakt. "Raak hem. Raak de vrachtwagen en hem", beveelt de officier.

telegraaf.nl

nl-x
04-05-04, 17:48
Ik vraag me af welke onbelangrijke pionnen er nou weer schriftelijke sancties krijgen.

Ieder ander land zou nu meteen een internationale boycot krijgen, regime-change, blauwhelmen en weet ik veel wat anders.