PDA

Bekijk Volledige Versie : Kratje bier voor de deur mag niet meer



Zwarte Schaap
05-05-04, 23:52
Burgemeester Deetman is overlast zat en legt Duindorp droog

Kratje bier voor de deur mag niet meer

Door Annelies Smit

Met een kratje bier voor de deur de zomer door is er niet meer bij voor de bewoners van het Duindorp in de Scheveningse duinen. Vanwege relletjes, vechtpartijen en vandalisme legt burgemeester Deetman een deel van het wijkje droog.

Echt uitnodigend is de entree naar Duindorp niet. Hakenkruisen en leuzen als 'geen zwarten in Duindorp' ontsieren de bogen die naar de hofjes leiden. Om de hoek ligt het Meeuwenhof, het deel van Duindorp met de slechtste naam. Vanwege geplande sloop zijn veel huizen dichtgetimmerd of zijn de ramen ervan ingegooid. Al sinds mensenheugenis botert het er niet tussen de politie en de bewoners.

Bedrijfskundestudent Freek, fanatiek surfer, woont sinds twee jaar antikraak in het Meeuwenhof. Dat is niet iedereen aan te raden, lacht hij. In de muur van het steegje achter zitten kogelgaten, erin geschoten toen een vriend net zijn hoofd om de hoek stak. ,,Dat scheelde niet veel, nee. Ik heb hier wel wat gezien intussen: messen, mensen hier op het plein die schieten bij ruzies, zware jongens die nu vastzitten. Je wilt er geen mot mee krijgen.''

Diezelfde mensen helpen hem met nieuwe gordijnen en brengen hem 's avonds warme aardappelkroketjes. ,,Als je respect voor ze hebt, je bent tenslotte op hun territorium, gebeurt je niks. Ik boks en ben niet bang voor ze. Bovendien was ik wel wat gewend uit Rotterdam-Zuid. Dat scheelt. Het is net als met een roedel wolven. Als die angst ruikt, ben je het haasje.''

Met Pasen liep het zaakje weer eens uit de hand toen de politie een auto wilde wegslepen van een van de zware jongens op het Meeuwenhof.

Omdat traangas in de ogen van kleine Duindorpertjes kwam, ontstaken veel bewoners in woede. ,,Misschien is dat de aanleiding geweest voor het alcoholverbod'', oppert bewoonster Barbara Keus. ,,Ik was ook woedend, mijn zoontje kreeg traangas in zijn oog. Stonden hier tientallen agenten en bewoners tegen elkaar te schreeuwen.''

Echt lieverdjes zijn ze niet, geven de meeste Meeuwenhoffers grif toe. ,,Het is een soort wedloop met de politie'', vertellen Patrick Verhey en Ronnie de Jong in de huiskamer van nummer 28. De vriend van de hoofdbewoonster zit vanwege Pasen vast. Hij was voorwaardelijk vrij en verzette zich bij eenaanhouding. ,,Waarvoor hij voorwaardelijk had? Ik geloof openlijke geweldpleging'', zucht zijn vriendin. Patrick en Ronnie zien weinig in het alcoholverbod. ,,Als wij willen drinken, dan drinken we. Wie heeft daar nu last van? Niemand toch?''

Volgens de woordvoerder van burgemeester Deetman is aanhoudende overlast de reden voor de drooglegging. ,,Vechtpartijtjes, vandalisme, dat soort zaken. We hebben goede ervaringen met een alcoholverbod en verwachten dat de verstoringen van de openbare orde zullen afnemen.''

Student Freek is giftig over het beleid van Deetman. ,,Laf, dat is het. Duindorp is ingeklemd tussen twee peperdure wijken: Vogelwijk en Statenkwartier. Het ligt natuurlijk op een toplocatie, pal aan zee. Dus laat de gemeente de boel hier verpauperen zodat ze een excuus heeft om de boel te slopen en dure appartementen te bouwen. Vind je het gek dat Duindorpers in zo'n verloederde omgeving ramen ingooien en fik stoken?''

De gemeente wijst elke verzachtende omstandigheid af. ,,Dat de hoven worden gesloopt en er nu treurig bijliggen, is natuurlijk nooit een vrijbrief voor overlast. Iedereen moet zich aan de regels houden, ook inwoners van Duindorp.''

Bron: Algemeen Dagblad 05/05/04

Al Sawt
06-05-04, 00:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Burgemeester Deetman is overlast zat en legt Duindorp droog

Kratje bier voor de deur mag niet meer

Door Annelies Smit

Met een kratje bier voor de deur de zomer door is er niet meer bij voor de bewoners van het Duindorp in de Scheveningse duinen. Vanwege relletjes, vechtpartijen en vandalisme legt burgemeester Deetman een deel van het wijkje droog.

Echt uitnodigend is de entree naar Duindorp niet. Hakenkruisen en leuzen als 'geen zwarten in Duindorp' ontsieren de bogen die naar de hofjes leiden. Om de hoek ligt het Meeuwenhof, het deel van Duindorp met de slechtste naam. Vanwege geplande sloop zijn veel huizen dichtgetimmerd of zijn de ramen ervan ingegooid. Al sinds mensenheugenis botert het er niet tussen de politie en de bewoners.

Bedrijfskundestudent Freek, fanatiek surfer, woont sinds twee jaar antikraak in het Meeuwenhof. Dat is niet iedereen aan te raden, lacht hij. In de muur van het steegje achter zitten kogelgaten, erin geschoten toen een vriend net zijn hoofd om de hoek stak. ,,Dat scheelde niet veel, nee. Ik heb hier wel wat gezien intussen: messen, mensen hier op het plein die schieten bij ruzies, zware jongens die nu vastzitten. Je wilt er geen mot mee krijgen.''

Diezelfde mensen helpen hem met nieuwe gordijnen en brengen hem 's avonds warme aardappelkroketjes. ,,Als je respect voor ze hebt, je bent tenslotte op hun territorium, gebeurt je niks. Ik boks en ben niet bang voor ze. Bovendien was ik wel wat gewend uit Rotterdam-Zuid. Dat scheelt. Het is net als met een roedel wolven. Als die angst ruikt, ben je het haasje.''

Met Pasen liep het zaakje weer eens uit de hand toen de politie een auto wilde wegslepen van een van de zware jongens op het Meeuwenhof.

Omdat traangas in de ogen van kleine Duindorpertjes kwam, ontstaken veel bewoners in woede. ,,Misschien is dat de aanleiding geweest voor het alcoholverbod'', oppert bewoonster Barbara Keus. ,,Ik was ook woedend, mijn zoontje kreeg traangas in zijn oog. Stonden hier tientallen agenten en bewoners tegen elkaar te schreeuwen.''

Echt lieverdjes zijn ze niet, geven de meeste Meeuwenhoffers grif toe. ,,Het is een soort wedloop met de politie'', vertellen Patrick Verhey en Ronnie de Jong in de huiskamer van nummer 28. De vriend van de hoofdbewoonster zit vanwege Pasen vast. Hij was voorwaardelijk vrij en verzette zich bij eenaanhouding. ,,Waarvoor hij voorwaardelijk had? Ik geloof openlijke geweldpleging'', zucht zijn vriendin. Patrick en Ronnie zien weinig in het alcoholverbod. ,,Als wij willen drinken, dan drinken we. Wie heeft daar nu last van? Niemand toch?''

Volgens de woordvoerder van burgemeester Deetman is aanhoudende overlast de reden voor de drooglegging. ,,Vechtpartijtjes, vandalisme, dat soort zaken. We hebben goede ervaringen met een alcoholverbod en verwachten dat de verstoringen van de openbare orde zullen afnemen.''

Student Freek is giftig over het beleid van Deetman. ,,Laf, dat is het. Duindorp is ingeklemd tussen twee peperdure wijken: Vogelwijk en Statenkwartier. Het ligt natuurlijk op een toplocatie, pal aan zee. Dus laat de gemeente de boel hier verpauperen zodat ze een excuus heeft om de boel te slopen en dure appartementen te bouwen. Vind je het gek dat Duindorpers in zo'n verloederde omgeving ramen ingooien en fik stoken?''

De gemeente wijst elke verzachtende omstandigheid af. ,,Dat de hoven worden gesloopt en er nu treurig bijliggen, is natuurlijk nooit een vrijbrief voor overlast. Iedereen moet zich aan de regels houden, ook inwoners van Duindorp.''

Bron: Algemeen Dagblad 05/05/04 Graag wil ik van onze Maroc.nl kenners weten, of het hier om Marokkanen gaat?

MokroMike
06-05-04, 00:13
nope....die wijk is zo wit als de noordpool.

ken die wijk best goed. een van de meest verpauperde wijken van den haag. het aantal mensen dat een hbo of wo opleiding doet is schrikbarend laag. de halve wijk kweekt weed of verkoopt "snoep".

net buiten die wijk zit een schietverening..... fokking wildwest tafferelen daar man.

die wijk is net een dorp...ze spreken zelfs anders dan in de rest van den haag. en zijn trouwens ook nog vet solidair mat elkaar.

Al Sawt
06-05-04, 00:19
Geplaatst door MokroMike
nope....die wijk is zo wit als de noordpool.

ken die wijk best goed. een van de meest verpauperde wijken van den haag. het aantal mensen dat een hbo of wo opleiding doet is schrikbarend laag. de halve wijk kweekt weed of verkoopt "snoep".

net buiten die wijk zit een schietverening..... fokking wildwest tafferelen daar man.

die wijk is net een dorp...ze spreken zelfs anders dan in de rest van den haag. en zijn trouwens ook nog vet solidair mat elkaar. Dat klopt. Ik heb laatst ooit doorheen gereden. Je waant je in een totaal geissoleerde eiland.

Ik heb gehoord dat de harde kern van Ado Den Haag, veelal van daar afkomstig is.

MokroMike
06-05-04, 00:19
hopen dat dit bericht ze niet op ideen brengt....



Zeven verdachten van lynchpartij burgemeester opgepakt 05-05-2004


De Peruaanse politie heeft zeven mensen gearresteerd die verdacht worden van deelname vorige week aan het lynchen van een burgemeester van een dorp in het Andes-gebergte. Een van de verdachten is de onderburgemeester. Dat heeft de politie woensdag gemeld.

De zeven mannen, onder wie ook drie gemeenteambtenaren, werden gearresteerd nadat zij zich op het politiebureau hadden gemeld voor ondervraging. Onderburgemeester Alberto Sandoval was na de lynchpartij burgemeester van Ilave geworden.

Getuigen en familieleden van de vermoorde Cirilo Robles zeiden dat Sandoval had meegeholpen bij de protestacties in de week voor de lynchpartij, die hij bovendien in gang zou gezet hebben. Sandoval en Robles waren politieke rivalen van twee verschillende communistische partijen.

Er zijn zo'n vijftig agenten naar Ilave gestuurd. Nog zo'n vijfentwintig andere verdachten worden nog gezocht.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

TFOE
06-05-04, 01:12
Geplaatst door Al Sawt
Graag wil ik van onze Maroc.nl kenners weten, of het hier om Marokkanen gaat?

:ego: Ik ruik hier een kaaskoppen-hetze op dit forum.

TonH
06-05-04, 01:14
Geplaatst door TFOE
:ego: Ik ruik hier een kaaskoppen-hetze op dit forum.

Limburgse kaas zeker? :D

Mark
06-05-04, 06:40
Ik hoop dat ze die paupers snel in containers stoppen zodat ik een leuk appartement aan zee kan kopen :)

Bofko
06-05-04, 08:32
Geplaatst door Mark
Ik hoop dat ze die paupers snel in containers stoppen zodat ik een leuk appartement aan zee kan kopen :)

Ja. Sommige gemeentes hebben een beleid om notoire asocialen in een container te zetten. Ik heb daar een reportage over gezien. Ze komen in vrijstaande woonwagens zonder wielen met een lapje grond erom heen !! En gaan er in mijn idee er qua wonen wel op vooruit.
Dat beleid wordt heel succesvol genoemd.

Al Sawt
06-05-04, 10:56
Geplaatst door TFOE
:ego: Ik ruik hier een kaaskoppen-hetze op dit forum. Het is niet gericht tegen 'kaaskoppen', maar tegen mensen als Christiaan en Ronald.

Die in elk negatieve bericht, een Marokkaan zien.

barfly
06-05-04, 11:11
Dit soort toestanden zijn er in iedere gemeente wel denk ik. In Hilversum had je jaren lang de familie van Dijk en vrienden je kon ze gelukkig makkelijk herkennen aan massieve lichaamsbouw, tattoo's en lroodhaar, verder waren ze vaak smiddags al dronken en gelukkig zijn ze niet om aan te zien, zodat ze zich niet hebben weten voorplanten en sterven ze nu langaam uit.
Ik geloof dat er ook weinig Hilversummers zijn die niet klappen hebben gehad van dat tuig, zelfs de politie deed er niks aan.

Babyface
06-05-04, 11:58
Geplaatst door MokroMike
een van de meest verpauperde wijken van den haag. het aantal mensen dat een hbo of wo opleiding doet is schrikbarend laag.




Dit klopt dus niet.

~Panthera~
06-05-04, 12:16
Aggut, wat een zielige Nederlanders toch he ? ze worden gewoon onderdrukt. :haha:
Stelletje aso's. :aftel:

barfly
06-05-04, 13:02
Geplaatst door Ronald36
Ik ben een van die weinigen :)

Maar inderdaad - die familie kreeg een eigen straat, waar niemand durfde te komen. Ieder dorp/stad heeft waarschijnlijk wel zo'n familie.

Maar zo'n situatie is meer uitzondering dan regel gelukkig.

Ik zie d'r nog wel eens eentje lopen, ik zal 'em vanaf gepaste afstand erop attenderen dat ze je zijn vergeten :hihi:

Mark
06-05-04, 13:20
Geplaatst door Ronald36
Maar inderdaad - die familie kreeg een eigen straat, waar niemand durfde te komen. Ieder dorp/stad heeft waarschijnlijk wel zo'n familie.



Nooit iets van gemerkt :)

~Panthera~
06-05-04, 13:24
Geplaatst door barfly
Ik zie d'r nog wel eens eentje lopen, ik zal 'em vanaf gepaste afstand erop attenderen dat ze je zijn vergeten :hihi:
----------------------------------------

:fplet: :haha: