PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko bij de EU.



Orakel
06-05-04, 00:01
Morocco is bidding for membership of the EU, with whom it conducts most of its trade, but there appears to be little enthusiasm for the idea within Europe itself.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/country_profiles/791867.stm

:loog:

TonH
06-05-04, 00:26
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Wat is EU tegenwoordig. Een goudhaantje?

Zolang de regering van Marokko alleen maar geinteresseerd is in geld en verder niks (want dat zijn ze) en niet in hun mensen, kunnen ze voor wat mij betreft die wens in hun kashbah steken.

Nee joh. Goed idee!

Europa kan er naast Cyprus ook nog wel de Westelijke Sahara bij hebben. :p

TonH
06-05-04, 00:34
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh, als het daarom gaat, zou Europa ook Israel kunnen opnemen.
Netanjahuh heeft dat opgeworpen een paar jaar geleden, maar Israel heeft natuurlijk geen boodschap aan Europa. Daarom werkt dat ook niet.

Bij alle internationale sportcompetities en het Eurovisie Songfestival zit Israël er toch ook gezellig bij. Las zelfs vandaag dat de Israëlische regering haar diplomaten voor winst bij het ES zouden hebben ingeschakeld :haha:

Al Sawt
06-05-04, 00:38
Geplaatst door TonH
Las zelfs vandaag dat de Israëlische regering haar diplomaten voor winst bij het ES zouden hebben ingeschakeld :haha: Ze zijn gewend om dingen gratis en geheel vrijblijvend te krijgen en iets verdienen is voor hun een vreemde begrip.

Al Sawt
06-05-04, 00:39
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh, als het daarom gaat, zou Europa ook Israel kunnen opnemen.
Netanjahuh heeft dat opgeworpen een paar jaar geleden, maar Israel heeft natuurlijk geen boodschap aan Europa. Daarom werkt dat ook niet. Des te meer redenen, om de Marokkaanse verzoek met kracht en veel hoon neer te leggen.

TonH
06-05-04, 01:13
Geplaatst door Al Sawt
Ze zijn gewend om dingen gratis en geheel vrijblijvend te krijgen en iets verdienen is voor hun een vreemde begrip.

Oh ja joh? Tjees 't is toch wat. En nog wel 'een vreemde begrip'. 't Zou niet moge mogge! :slapen:

TFOE
06-05-04, 02:27
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh, als het daarom gaat, zou Europa ook Israel kunnen opnemen.
Netanjahuh heeft dat opgeworpen een paar jaar geleden, maar Israel heeft natuurlijk geen boodschap aan Europa. Daarom werkt dat ook niet.

:hihi: Knap hoor, binnen 4 postings gaat deze topic alweer over IsraHel.

hanim3arasi
06-05-04, 03:44
Geplaatst door 151 Nobelprizes
En zo kreeg de geschiedenis weer een wonderlijke twist.
Lees jij nog maar 's wat boeken over de ontstaansgeschiedenis van dat land.

palestina arabiya :Iluvu:

Pytaghoras
06-05-04, 13:03
Geplaatst door dihhajum
Marokko zou Europa weer moeten veroveren.
wat dacht je daarvan.
Oud grond gebied opclaimen, hebben anderen ook gedaan.

Bij de EU! het is al een schande dat Marokko het beleid voert wat ze voert met de Spanjaarden. De bezetters van Nador en Tanger.
Nee laat Marokko maar een verbond maken met andere Arabische landen maar dit keer tegen het westen.


PS ik ben gewoon marokkaan hoor

Nou ja, om een verbond te maken met arabieren moet je een arabier zijn. Marokko is geen arabisch land en ook geen europisch land. Marokko moet zich eerst bezig gaan houden met het bestrijden van corruptie en onrechtvaardigheid, in plaats te gaan dromen over Europa en Morocco 2010.

Marokko is dus geen arabisch land en ook geen europes land.

Qwertyno
06-05-04, 13:42
Als de europeanen het marokkaanse volk een beetje willen helpen zouden ze onderhandelingen met marokko moeten gaan houden.
Eisen stellen zoals meer democratie meer rechten, minder ondrukking van de berbers enz.. is alleen maar beter voor het volk.
En als er over 10 jaar echt wat veranderd is en iedereen heeft er vrede mee dan zie ik geen reden om marokko niet bij de EU te betrekken.

Maar ja, ik reken er niet op, op deze manier verliest de koning namelijk zijn farao-positie.

David
06-05-04, 15:08
Geplaatst door Qwertyno
Als de europeanen het marokkaanse volk een beetje willen helpen zouden ze onderhandelingen met marokko moeten gaan houden.
Eisen stellen zoals meer democratie meer rechten, minder ondrukking van de berbers enz.. is alleen maar beter voor het volk.



Tuurlijk. En vervolgens krijgen we dan weer te horen dat we ons imperialistisch en neo-koloniaal gedragen.

De EU gaat over Europa. Marokko ligt in Afrika. Laat ze een AU oprichten.

mark61
06-05-04, 15:33
Geplaatst door David
Tuurlijk. En vervolgens krijgen we dan weer te horen dat we ons imperialistisch en neo-koloniaal gedragen.

De EU gaat over Europa. Marokko ligt in Afrika. Laat ze een AU oprichten.

Je gelooft het niet, die bestaat al.

En als het net zo gaat als met Turkije kan ik het ze ook niet van harte aanraden. Maar als het goed gaat dan heeft het een positief effect op het land natuurlijk. Turkije beweegt nu ook piepend en knarsend naar de rechtsstaat toe.

David
06-05-04, 15:43
Geplaatst door mark61
Turkije beweegt nu ook piepend en knarsend naar de rechtsstaat toe.


Ik ga het morgen uitgebreid controleren! En mijn kennis van de tuinarchitectuur opfrissen. :stout:

mark61
06-05-04, 15:48
Geplaatst door David
Ik ga het morgen uitgebreid controleren! En mijn kennis van de tuinarchitectuur opfrissen. :stout:

Veel plezier. Helaas zie je als toerist niet echt hoe een land in elkaar zit. Maar ze zullen sowieso lief voor je zijn.

David
06-05-04, 15:52
Geplaatst door mark61
Veel plezier. Helaas zie je als toerist niet echt hoe een land in elkaar zit. Maar ze zullen sowieso lief voor je zijn.



Thanx - het gaat goedkomen.

Pytaghoras
06-05-04, 15:53
Welke voordelen heeft dat voor europa als Marokko toetreedt tot EU?

Simon
06-05-04, 15:55
Ik ben tegen zo lang ze niets aan de mensenrechten doen. Ze hebben niet eens een behoorlijk democratie.

mark61
06-05-04, 16:15
Geplaatst door Pytaghoras
Welke voordelen heeft dat voor europa als Marokko toetreedt tot EU?

Vraag je dat aan mij? Voorlopig weinig denk ik. Vandaar het geringe enthousiasme. Maar zodra zo'n Brusselse ambtenaar denkt dat een markt van 30 miljoen man meer geld genereert voor Europa dan de subsidies kosten, gaat het roer om. Dat lijkt mij het belangrijkste. Geopolitieke strategische belangen spelen wrschl. op de tweede plaats. Zorg om mensenrechten en democratie zijn deels oprecht, deels schijnheilig. Het enige directe belang daarvan is het voorkomen van vluchtelingenstromen en 'voedingsbodem terrorisme'. Does that answer your question?

Qwertyno
06-05-04, 16:55
Geplaatst door David
Tuurlijk. En vervolgens krijgen we dan weer te horen dat we ons imperialistisch en neo-koloniaal gedragen.

De EU gaat over Europa. Marokko ligt in Afrika. Laat ze een AU oprichten.

Waar heb je het over? Van wie krijg je dat allemaal te horen?
Krijg jij te horen dat europa zich imperialistisch en neo-koloinaal gedraagt omdat de EU onderhandelingen voert met Turkije?

Maarten
06-05-04, 17:20
Israel schijnt dus ook te willen. Ik las een paar maanden geleden iets over een deal van een totaaloplossing, waarbij Israel tevens lid zou worden van de Navo en de EU.

Misschien moet Israel alvast samen met Marokko gaan oefenen in de samenwerking.
Zeg maar een mini-EU, met Vanunu als marokkaans-israelische jood aan het hoofd!
(heeft de Volkskrant tenminste weer iets om een strip over te beginnen..)

Misschien moet Marokko alvast hard betogen, hoezeer de moren destijds al streefden naar de eenheid met de EU. :rolleyes:
En ze moeten er zeker op wijzen hoezeer Spanje in de vorige eeuw al geprobeerd heeft die eh.. eenheid te bewerkstelligen!

Als de conservatieve Britten al roepen, dat ze geen kolonie van Brussel wensen te worden, dan moeten de Marokkanen misschien maar hard roepen, dat ze dat WEL willen! :hihi: Eindelijk! Vrijwillig!
Kunnen die Engelsen na een eeuw rotzooien ook eindelijk eens legáal mee-bedisselen over een stuk arabische wereld!..

Dit gaat lukken! Kan ik vast Ambassadeur van Marokko worden? :D PR functie wellicht?..

Pytaghoras
06-05-04, 17:30
Geplaatst door Maarten


Misschien moet Israel alvast samen met Marokko gaan oefenen in de samenwerking.
Zeg maar een mini-EU, met Vanunu als marokkaans-israelische jood aan het hoofd!
(heeft de Volkskrant tenminste weer iets om een strip over te beginnen..)

Misschien moet Marokko alvast hard betogen, hoezeer de moren destijds al streefden naar de eenheid met de EU. :rolleyes:
En ze moeten er zeker op wijzen hoezeer Spanje in de vorige eeuw al geprobeerd heeft die eh.. eenheid te bewerkstelligen!

Als de conservatieve Britten al roepen, dat ze geen kolonie van Brussel wensen te worden, dan moeten de Marokkanen misschien maar hard roepen, dat ze dat WEL willen! :hihi: Eindelijk! Vrijwillig!
Kunnen die Engelsen na een eeuw rotzooien ook eindelijk eens legáal mee-bedisselen over een stuk arabische wereld!..

Dit gaat lukken! Kan ik vast Ambassadeur van Marokko worden? :D PR functie wellicht?..

Vanunu is geen jood meer. Ik vraag me af hoe het met hem gaat. Je hoort niets meer over hem. Is he still alive?

Orakel
06-05-04, 18:16
Geplaatst door David
De EU gaat over Europa. Marokko ligt in Afrika.

Kijk, daarom plaatste ik de topic ook. Snapte er al niets van dat een Afrikaans land lid kan worden van de EU. Maar schijnbaar kan het.
In theorie.

mark61
06-05-04, 18:29
Geplaatst door Orakel
Kijk, daarom plaatste ik de topic ook. Snapte er al niets van dat een Afrikaans land lid kan worden van de EU. Maar schijnbaar kan het.
In theorie.

Geografische definitie is een simpel en beperkt criterium. Het gaat om landen die iets gemeenschappelijk hebben, of willen hebben. Rusland zou ook heel goed lid kunnen worden op termijn. En dan de Kaukasus. Marokko heeft evt. net zoveel met Europa als met Afrika. Bezuiden de Sahara is het toch een heel ander verhaal dan benoorden. In any caase, het gaat om de wil van 2 kanten. Niet om wat de aardrijkskundeleraar zegt.

De Noord-Atlantische VerdragsOrganisatie is nu ook zo Noord-Atlantisch niet meer. Omdat het gaat om doel en belangen.

Orakel
06-05-04, 18:39
Geplaatst door mark61
Geografische definitie is een simpel en beperkt criterium. Het gaat om landen die iets gemeenschappelijk hebben, of willen hebben. Rusland zou ook heel goed lid kunnen worden op termijn. En dan de Kaukasus. Marokko heeft evt. net zoveel met Europa als met Afrika. Bezuiden de Sahara is het toch een heel ander verhaal dan benoorden. In any caase, het gaat om de wil van 2 kanten. Niet om wat de aardrijkskundeleraar zegt.

De Noord-Atlantische VerdragsOrganisatie is nu ook zo Noord-Atlantisch niet meer. Omdat het gaat om doel en belangen.

Thnx! Maaruhh... als Marokko nou wel bij de EU komt heh, mag Marokko dan ook meedoen met het EK?
Dan krijgen jullie namelijk klop.

mark61
06-05-04, 18:58
Geplaatst door Orakel
Thnx! Maaruhh... als Marokko nou wel bij de EU komt heh, mag Marokko dan ook meedoen met het EK?
Dan krijgen jullie namelijk klop.

Kenme niet bommen. Op het WK is het ook al prijsschieten. En trouwens, we kopen al die Hadrioui's gewoon om om Ollander te worden. May the best team win! Het ergste wat er dan kan gebeuren, is dat het ene Marokkaanse team het andere Marrokaans/Surinaamse team verslaat. Tot vermaak van het witte volk van brood en spelen. Of zo. Think about it.

Jullie, zei de Nederlander van ...afkomst. pffff

NIS
07-05-04, 07:42
Valt me op, dat velen denken dat Marokko net om de hoek komt kijken. Marokko is al decennia lang bezig met onderhandelingen en werkt al jaren samen met de EU. Qua handel horen ze allang bij Europa. Nu nog de rest..

mark61
07-05-04, 11:14
Geplaatst door Simon
Ik ben tegen zo lang ze niets aan de mensenrechten doen. Ze hebben niet eens een behoorlijk democratie.

Het idee is o.a. dat een land zulke dingen juist aanpast aan de Eur. norm als het lid wil worden. Gaat in principe een positief effect van uit. Alleen jammer dat er na toetreding niet meer zo op gelet wordt.

mark61
07-05-04, 11:15
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ah, jij windt er tenminste geen doekjes om dat het puur en alleen om het krijgen van geld gaat.

Daar ging het eigenlijk altijd al om. EGKS?

Wat niet wegneemt dat geld gek genoeg een beschavend effect kan hebben. Maar dat voert te ver. Naar het ontstaan van de burgerij en de invloed van handel op hoe mensen denken.

mark61
07-05-04, 11:35
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Da's niet altijd waar he? Mensen met geld doen de gekste dingen om het te houden en nog meer te krijgen.
Vaak geen spoortje beschaving te ontdekken in hun methodes.

Let op de woorden 'gek genoeg' en 'kan'.

mark61
07-05-04, 11:43
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik heb erop gelet. Maar ik vond mijn toevoeging toch iets helderderderder.

Bah, die nieuwe genuanceerdheid van jou komt mij nu al mn neus uit. Kan je niet gewoon zeggen dat geld fantastisch is en de basis van onze beschaving?

fattimaz
07-05-04, 13:02
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh, als het daarom gaat, zou Europa ook Israel kunnen opnemen.
Netanjahuh heeft dat opgeworpen een paar jaar geleden, maar Israel heeft natuurlijk geen boodschap aan Europa. Daarom werkt dat ook niet.

Israel hoort er toch allang bij, het geld wordt daar naar toe gesmeten. En het zou heel goed zijn voor Europa om er Marokko in op te nemen daar is niks mis mee. Hoe groter hoe beter dan gaan er alleen maar meer mensen op vooruit en zo hoort.

mark61
07-05-04, 13:12
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Geld is fantastisch en de basis van onze beschaving.

Nou jaaa zeg wat is dat voor zelfhaat? :hihi: Tzijn toch waarachtig ook wel mannen die dat beweren.

criminar
07-05-04, 13:13
Geplaatst door Orakel
Morocco is bidding for membership of the EU, with whom it conducts most of its trade, but there appears to be little enthusiasm for the idea within Europe itself.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/country_profiles/791867.stm

:loog: Binnenkort zullen in europa meer arabieren dan europeanen zijn want ze kweken als konijnen, en dan komt Europa automatisch tot Marokko .

mark61
07-05-04, 13:45
Geplaatst door dihhajum
Hier in Nederland liegen ze je voor en betaal je je scheel an belastingen en de uitkering van de KONINGIN

Aan de koningin? Of heb je niet door hoe het systeem werkt? Die uitkering komt van jezelf.


Wees gerust chipito´s marokkanen willen evenmin horen bij oud kolonisten.

O vandaar dat 85% van de marokkanen aangeeft het land te willen verlaten, en niet naar Senegal of Algerije, maar naar Avruba. Of is dat niet zo? Dream on.


Hypocrieten
F.... david [/B]

??
???

criminar
07-05-04, 14:11
O vandaar dat 85% van de marokkanen aangeeft het land te willen verlaten, en niet naar Senegal of Algerije, maar naar Avruba. Of is dat niet zo? Dream on.
Hmmm...was jij het niet die in één of andere topic zei dat jij niet van onderzoeken(in dit geval opiniepeilingen) hield!
I rest my case you're honour
:stout: :fplet:

mark61
07-05-04, 14:36
Geplaatst door criminar
Hmmm...was jij het niet die in één of andere topic zei dat jij niet van onderzoeken(in dit geval opiniepeilingen) hield!
I rest my case you're honour
:stout: :fplet:

Tzal best. Je hebt een ijzeren geheugen. Maar de vraag was, denk je dat het in dit geval onjuist is? Ik kan me herinneren dat er minstens 2 enguetes waren, 1 specifiek onder de jeugd en 1 algemeen. Whatever.

Al Sawt
07-05-04, 17:35
Het vreemde aan de Marokkaanse verzoek om lid te worden van EU, is het feit dat de Marokkaanse regime dan democratische hervormingen moet doorvoeren.

Wat op neer komt dat de koning zijn macht moet opgeven en dat zijn kliek de politieke arena van Marokko moet verlaten.

En dat gaat dus niet gebeuren.

Ik denk dat de Marokkaanse regering haar eigen verzoek zelf niet eens serieus neemt en alleen gericht is voor eigen parochie.