PDA

Bekijk Volledige Versie : Libië veroordeelt hulpverleners tot doodstraf



mark61
06-05-04, 12:40
Uitgegeven: 6 mei 2004 11:39
Laatst gewijzigd: 6 mei 2004 12:32

SOFIA - Een Libische rechtbank heeft donderdag vijf Bulgaarse verpleegkundigen, een Bulgaarse arts en een Palestijnse arts veroordeeld tot het vuurpeloton. De zeven zouden bewust 426 Libische kinderen hebben geïnfecteerd met het HIV-virus, dat aids kan veroorzaken. De zeven veroordeelden gaan tegen het vonnis in beroep, meldde de Bulgaarse staatsradio.

De Bulgaren en de Palestijn worden sinds 1999 vastgehouden, omdat ze de kinderen in een ziekenhuis in Benghazi besmette bloedproducten zouden hebben gegeven. Inmiddels zijn 43 kinderen overleden aan aids. De hulpverleners hebben steeds hun onschuld bepleit.

De voorzitter van de Europese Commissie, Romano Prodi, heeft bij de Libische leider Kaddafi aangedrongen op een "snelle en rechtvaardige regeling" in de zaak. De Bulgaarse media speculeren erover dat Kaddafi de veroordeelden zal vrijspreken, als onderdeel van zijn campagne om terug te keren in de gunst van de internationale gemeenschap.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=319247&c=23

Pytaghoras
06-05-04, 13:28
Als ze dat bewust hebben gedaan, dan verdienen ze niets anderds dan ingespoten worden met alle virussen die er zijn.

Heeft iemand medelijden met ze?

mark61
06-05-04, 13:31
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Uche uche.

?

mark61
06-05-04, 13:31
Geplaatst door Pytaghoras
Als ze dat bewust hebben gedaan, dan verdienen ze niets anderds dan ingespoten worden met alle virussen die er zijn.

Geloof je het zelf? Moordlustige Palestijn roeit Lybisch volk uit?

Charlie
06-05-04, 13:41
Geplaatst door mark61
?

Ik geloof er ook geen moer van Mark, een heel medisch team die er bewust op uit is om kinderen te besmetten.

Pytaghoras
06-05-04, 13:47
Geplaatst door mark61
Geloof je het zelf? Moordlustige Palestijn roeit Lybisch volk uit?

Of ik het geloof is een ander verhaal. Mijn vraag was, stel je voor dat ze dat gedaan hebben, wat zouden ze als straf moeten krijgen?

mark61
06-05-04, 13:53
Geplaatst door Pytaghoras
Of ik het geloof is een ander verhaal. Mijn vraag was, stel je voor dat ze dat gedaan hebben, wat zouden ze als straf moeten krijgen?

In mijn rechtsstaat een gevangenisstraf wegens grove nalatigheid. Je gelooft toch niet dat enig medicus, christelijk, moslim of anderszins, op deze wereld expres kinderen besmet? Het is een heel oude zaak, ik meen me te herinneren dat, net zoals in Europa in de begintijd, niet al het donorbloed werd gecontroleerd, alleen al omdat dat zo duur was. Daar is dus het hele gezondheidssysteem mee gemoeid, maar buitenlanders de schuld geven is natuurlijk makkelijker. Waarom werkten die Bulgaren en Palestijn daar eigenlijk? Heeft Lybië zelf geen artsen etc.?

Pytaghoras
06-05-04, 14:02
Geplaatst door mark61
In mijn rechtsstaat een gevangenisstraf wegens grove nalatigheid. Je gelooft toch niet dat enig medicus, christelijk, moslim of anderszins, op deze wereld expres kinderen besmet? Het is een heel oude zaak, ik meen me te herinneren dat, net zoals in Europa in de begintijd, niet al het donorbloed werd gecontroleerd, alleen al omdat dat zo duur was. Daar is dus het hele gezondheidssysteem mee gemoeid, maar buitenlanders de schuld geven is natuurlijk makkelijker. Waarom werkten die Bulgaren en Palestijn daar eigenlijk? Heeft Lybië zelf geen artsen etc.?

Ik denk ook dat het met nalatigheid te maken heeft. Ik heb het een keertje meegemaakt in Marokko. Ik werd aan mijn teen geopereerd terwijl de docter een sigaret aan het roken is.