PDA

Bekijk Volledige Versie : wat is integratie?



arkasha
06-05-04, 15:45
Wat is integratie?

De politiek heeft het over integratie van de medelander,de terugkerende vraag is:wanneer ben je geïntegreerd? Ben ik geïntegreerd als ik de taal feilloos spreek en versta,de wetten en normen en waarden van Nederland ken en respecteer.Maar mijn geloofsovertuiging is wel de islam en mijn moedertaal is Marokkaans,ben ineens minder geïntegreerd? Ik ga uit naar discotheken en heb soms een vriendje,ben ik nu dan wel goed geïntegreerd ? Maar ik doe wel aan de ramadan, ik zorg dat ik een bepaald gedeelte van mijn inkomen aan minderbedeelde geef, ben ik dan wederom minder geïntegreerd? Hoe wil men de integratie van de buitenlander in Nederland bewerkstelligen?
Reïntegratie is een breed begrip, en volgens mij weet de politiek hier ook geen duidelijke definitie van te geven. Op dit moment lijkt het erop dat een geïntegreerde buitenlander geen moslim moet zijn,zij vallen uit de integratie bootje van de politiek


Het begint me de laatste tijd ontzettend te ergeren,overal op tv,in de krant op de radio, komt het onderwerp dagelijks weer terug. De integratie van de buitenlanders die in Nederland sinds lange of korte tijd hier in Nederland wonen. Naar mijn mening wordt tegenwoordig “de islam” onder een vorm van non-integratie gezien, als je al aangeeft dat je moslim bent, dan wordt al naar je gekeken of je een lid zou kunnen zijn van Al Qaida.

David
06-05-04, 15:47
Geplaatst door arkasha
Wat is integratie?

De politiek heeft het over integratie van de medelander,de terugkerende vraag is:wanneer ben je geïntegreerd? Ben ik geïntegreerd als ik de taal feilloos spreek en versta,de wetten en normen en waarden van Nederland ken en respecteer.Maar mijn geloofsovertuiging is wel de islam en mijn moedertaal is Marokkaans,ben ineens minder geïntegreerd? Ik ga uit naar discotheken en heb soms een vriendje,ben ik nu dan wel goed geïntegreerd ? Maar ik doe wel aan de ramadan, ik zorg dat ik een bepaald gedeelte van mijn inkomen aan minderbedeelde geef, ben ik dan wederom minder geïntegreerd? Hoe wil men de integratie van de buitenlander in Nederland bewerkstelligen?
Reïntegratie is een breed begrip, en volgens mij weet de politiek hier ook geen duidelijke definitie van te geven. Op dit moment lijkt het erop dat een geïntegreerde buitenlander geen moslim moet zijn,zij vallen uit de integratie bootje van de politiek


Het begint me de laatste tijd ontzettend te ergeren,overal op tv,in de krant op de radio, komt het onderwerp dagelijks weer terug. De integratie van de buitenlanders die in Nederland sinds lange of korte tijd hier in Nederland wonen. Naar mijn mening wordt tegenwoordig “de islam” onder een vorm van non-integratie gezien, als je al aangeeft dat je moslim bent, dan wordt al naar je gekeken of je een lid zou kunnen zijn van Al Qaida.


Ga lekker je gang, leef je leven en laat ze allemaal maar lullen. :blij:

Christiaan
06-05-04, 15:49
Je bent geintegreerd als je je toekomstige partner uit Nederland haalt.
En dit moet dan ook gelden voor de overgrote meerderheid van je soortgenoten.

Pytaghoras
06-05-04, 16:13
Geplaatst door Christiaan
Je bent geintegreerd als je je toekomstige partner uit Nederland haalt.
En dit moet dan ook gelden voor de overgrote meerderheid van je soortgenoten.

En wat zijn de autochtonen die hun partner uit Thailand halen? Zijn ze dan niet geintegreerd?

Christiaan
06-05-04, 16:19
Geplaatst door Pytaghoras
En wat zijn de autochtonen die hun partner uit Thailand halen? Zijn ze dan niet geintegreerd?

Dat zijn sukkels die wel in Thailand moeten zoeken omdat geen Nederlandse vrouw ze wil hebben.

Pytaghoras
06-05-04, 16:45
Geplaatst door Christiaan
Dat zijn sukkels die wel in Thailand moeten zoeken omdat geen Nederlandse vrouw ze wil hebben.

De smaken verschillen. Je hoef geen sukkel te zijn om van het exotisme te houden.

Al3arbi
06-05-04, 16:50
Geplaatst door Christiaan
Je bent geintegreerd als je je toekomstige partner uit Nederland haalt.
En dit moet dan ook gelden voor de overgrote meerderheid van je soortgenoten.


Toch wel blij dat jij die beslissing niet neemt. Besides, als die oogkleppen maar groot genoeg zijn is niemand geintegreerd.

Nog landgenoten die willen huggen...*hughug*[/i]

vlegeltje
06-05-04, 17:05
Geplaatst door Al3arbi
Toch wel blij dat jij die beslissing niet neemt. Besides, als die oogkleppen maar groot genoeg zijn is niemand geintegreerd.

Nog landgenoten die willen huggen...*hughug*[/i]

Hé lekkere soortgenoot van me.

*hug* Al3arbi *hug*

Qwertyno
06-05-04, 17:12
Volgens het CICI ben je pas geintergreerd als je de staat Israel steunt. :)

vlegeltje
06-05-04, 17:16
Geplaatst door Qwertyno
Volgens het CICI ben je pas geintergreerd als je de staat Israel steunt. :)

bedoel je die frisdrank? :p

Qwertyno
06-05-04, 17:18
Geplaatst door vlegeltje
bedoel je die frisdrank? :p

ja, Jaffa.

Al3arbi
06-05-04, 17:40
Geplaatst door Qwertyno
ja, Jaffa.


:hihi:

Ik wil Huggen met Chickies(No offence vlegel). Nog vrouwelijke landgenotes hierzo..:D

850
06-05-04, 17:48
Naar mijn mening wordt tegenwoordig “de islam” onder een vorm van non-integratie gezien, als je al aangeeft dat je moslim bent, dan wordt al naar je gekeken of je een lid zou kunnen zijn van Al Qaida.

:boogie: Daarom moet je iemand als Theootje van Gogh flink zn gang laten gaan. Hij zorgt ervoor dat de islam binnen no-time is geintegreerd in ons kikkerlandje.
Zodra de kaaskoppies moeten lachen om flauwe beledigende islam-opmerkingen dan weet je dat je als moslim gebeiteld zit.
(zwarte)humor is n ideaal smeermiddel om de boel te laten integreren. :boogie:

criminar
06-05-04, 17:58
Geplaatst door Qwertyno
Volgens het CICI ben je pas geintergreerd als je de staat Israel steunt. :) mogen ze steun vinden op mijn paal.