PDA

Bekijk Volledige Versie : 10 kg goud Beloning voor dood Bremer en Annan



plexus
07-05-04, 08:33
BAGDAD - In een verklaring die wordt toegeschreven aan terroristenleider Osama Bin Laden, wordt een beloning in goud uitgeloofd voor het doden van de Amerikaanse civiele bestuurder in Irak, Paul Bremer. De oproep zet dezelfde prijs van tien kilo goud op het hoofd van de topman van de Verenigde Naties, Kofi Annan.

Dat meldde een islamitische website donderdag. In de mogelijke verklaring van Bin Laden op het internet staat dat de beloning ook geldt voor het doden van andere functionarissen, zoals de plaatsvervanger van Bremer of de speciale VN-gezant voor Irak, Brahimi.

100.000 euro

Het was niet onmiddellijk duidelijk of de mededeling ook echt van de islamitische terroristenleider afkomstig is. Tien kilo goud is momenteel ruim 100.000 euro waard.

In de verklaring werden de VN bespot als een marionet van de "kruisvaarders", een verwijzing naar de door de Amerikanen geleide coalitie in Irak.

Wie een Amerikaanse of Britse militair, of een burger in het door Amerikanen geleide bestuur in Irak doodt, kan volgens de verklaring rekenen op een kilo goud. Hun bondgenoten, zoals Nederlanders, Japanners of Italianen, zijn 500 gram van het edelmetaal waard.

De Verenigde Staten hebben een beloning van 25 miljoen dollar (20 miljoen euro) uitgeloofd voor informatie die leidt tot de arrestatie van Bin Laden. De in Saudi-Arabië geboren moslimleider wordt onder meer verantwoordelijk gehouden voor de aanvallen van 11 september 2001 op de Amerikaanse steden Washington en New York.

---

Mark
07-05-04, 08:38
Hmm dus een Nederlander levert 5000 euro op? Is bijna de moeite niet zou je zeggen.

plexus
07-05-04, 08:44
5000 euro kan veel geld zijn...ligt eraan waar je zit!

echnaton
07-05-04, 08:48
Een dergelijk bericht doet je wel twijfelen aan het idealisme van de Arabische strijders in Irak. Is gewoon winstbejag niet de drijfveer?

Goodnight
07-05-04, 08:57
Geplaatst door echnaton
Een dergelijk bericht doet je wel twijfelen aan het idealisme van de Arabische strijders in Irak. Is gewoon winstbejag niet de drijfveer?

Mij doet het vooral twijfelen aan het verstand van diegenen die dit soort kul slikken als zoete koek.
Of diegenen die dit als de waarheid willen verslijten aan anderen.

Mark
07-05-04, 09:24
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ah. Dus dat Amerikaanse en Britse soldaten op vaste voet aan martelpraktijken doen, ontkent niemand en het wordt ook onderzocht (terecht).

Maar met dit soort berichten is het meteen kul. Hoezo? Omdat 'moslims zoiets niet doen' ?
En waarom niet? Het zijn ook maar mensen hoor. En mensen doen nu eenmaal rare dingen.

Die martelingen zijn niet echt. Geensceneerd door zionistische vrijwilligers om zo de tegenstellingen tussen de arabische wereld en het westen te vergroten.

Goodnight
07-05-04, 09:29
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ah. Dus dat Amerikaanse en Britse soldaten op vaste voet aan martelpraktijken doen, ontkent niemand en het wordt ook onderzocht (terecht).

Maar met dit soort berichten is het meteen kul. Hoezo? Omdat 'moslims zoiets niet doen' ?
En waarom niet? Het zijn ook maar mensen hoor. En mensen doen nu eenmaal rare dingen.

A. de foto's waren het bewijs. ( kan je nog over discussieren of het echte bewijs is of niet.
B. In het artikel wordt steeds gesproken over ''mogelijk'',volgens mij betekent dat zoveel als: niet helemaal zeker van iets zijn.

Bovendien vind ik die geheimzinnige boodschappen die OBL zou zenden min of meer lachwekkend.

Ik heb tot nu toe geen onomstotelijk bewijs gezien dat hij werkelijk diegene is die zulke boodschappen uitzond.

Bovendien zal je mij nooit horen beweren dat moslims zoiets niet zouden doen.Wie ben ik om garant te staan voor iemand die ik niet ken?

Maar ik vind een gezonde dosis achetrdocht bij zulke twijfelachtige berichten wel op zijn plaats.

mark61
07-05-04, 09:31
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ah. Dus dat Amerikaanse en Britse soldaten op vaste voet aan martelpraktijken doen, ontkent niemand en het wordt ook onderzocht (terecht).

Van die martelingen zijn foto's. Van die 10 kilo goud niet. Eerst zien, dan geloven.

Goodnight
07-05-04, 09:31
Geplaatst door plexus
BAGDAD - In een verklaring die wordt toegeschreven aan terroristenleider Osama Bin Laden , wordt een beloning in goud uitgeloofd voor het doden van de Amerikaanse civiele bestuurder in Irak, Paul Bremer. De oproep zet dezelfde prijs van tien kilo goud op het hoofd van de topman van de Verenigde Naties, Kofi Annan.

Dat meldde een islamitische website donderdag. In de mogelijke verklaring van Bin Laden op het internet staat dat de beloning ook geldt voor het doden van andere functionarissen, zoals de plaatsvervanger van Bremer of de speciale VN-gezant voor Irak, Brahimi.

100.000 euro

Het was niet onmiddellijk duidelijk of de mededeling ook echt van de islamitische terroristenleider afkomstig is . Tien kilo goud is momenteel ruim 100.000 euro waard.

In de verklaring werden de VN bespot als een marionet van de "kruisvaarders", een verwijzing naar de door de Amerikanen geleide coalitie in Irak.

Wie een Amerikaanse of Britse militair, of een burger in het door Amerikanen geleide bestuur in Irak doodt, kan volgens de verklaring rekenen op een kilo goud. Hun bondgenoten, zoals Nederlanders, Japanners of Italianen, zijn 500 gram van het edelmetaal waard.

De Verenigde Staten hebben een beloning van 25 miljoen dollar (20 miljoen euro) uitgeloofd voor informatie die leidt tot de arrestatie van Bin Laden. De in Saudi-Arabië geboren moslimleider wordt onder meer verantwoordelijk gehouden voor de aanvallen van 11 september 2001 op de Amerikaanse steden Washington en New York.

---

nard
07-05-04, 09:49
Dat van Annan snap ik niet goed.
Waarom zouden ze die dood willen hebben? Hij distantieert zich met regelmaat van VSA en van Israel en spreekt zich frequent pro-palestijns uit.

nard
07-05-04, 09:59
Geplaatst door Mark
Hmm dus een Nederlander levert 5000 euro op? Is bijna de moeite niet zou je zeggen.

Kunnen we er beter nog een paar duizend heensturen, dan hebben we daar tenminste een aardig kapitaaltje rondlopen.... :rolleyes:

nard
07-05-04, 10:00
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Alsof dat er iets toe doet.
Wat maakt het uit wie je bent, wat je zegt of waar je voor staat?
Als die debielen je willen omleggen, doe ze dat toch wel hoor.
De aanslag op het VN-gebouw, waarbij VN-topman Vieira de Mello werd opgeblazen: remember? Niet iemand die je zou verwachten als doelwit van een aanslag. Maar jawel hoor. Dus het maakt geen moer uit wie je bent of waar.

Wat is de ideologie dan?

vlegeltje
07-05-04, 10:02
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Da's niet de issue. De point is dat niemand die martelingen zal ontkennen, en de usual bullshit over fake foto's ook is uitgebleven.
Het gaat om de lange lijn hier. Wat westerlingen uitspoken wordt nooit afgedaan met allerlei idiote verzinsels die op het conto van anderen worden geschreven om 'ons' in een slecht daglicht te stellen.
Komen er echter negative berichten van andere zijde, dan komen steevast de excuusverhalen. Een zionisten-complot. Een leugen. Foute media. De boodschapper deugt niet. En als het echt niet meer anders kan, dan is het omdat de westerlingen er de hand in hadden dat 'zij' wel zo moesten reageren.

Ik heb geen gelijk.
Maar da's niet de issue.
Het gaat om de lange lijn hier.
Dus ik heb wel gelijk.

:)

Goodnight
07-05-04, 10:05
Geplaatst door nard
Dat van Annan snap ik niet goed.
Waarom zouden ze die dood willen hebben? Hij distantieert zich met regelmaat van VSA en van Israel en spreekt zich frequent pro-palestijns uit.

des temeer om vraagtekens bij het hele verhaal te zetten.Het raakt noch kant noch wal.

Ik heb zo mijn bedenkingen over het doel hiervan.

Goodnight
07-05-04, 10:08
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Da's niet de issue. De point is dat niemand die martelingen zal ontkennen, en de usual bullshit over fake foto's ook is uitgebleven.
Het gaat om de lange lijn hier. Wat westerlingen uitspoken wordt nooit afgedaan met allerlei idiote verzinsels die op het conto van anderen worden geschreven om 'ons' in een slecht daglicht te stellen.
Komen er echter negative berichten van andere zijde, dan komen steevast de excuusverhalen. Een zionisten-complot. Een leugen. Foute media. De boodschapper deugt niet. En als het echt niet meer anders kan, dan is het omdat de westerlingen er de hand in hadden dat 'zij' wel zo moesten reageren.

Als je een bewijs kan leveren dat het niveau evenaart van de foto's dan zal je mij daar verder over niet horen.
Maar mij baseren op een bullshit stukje wat vol zit met twijfelachtige verdenkingen is een beetje te veel gevraagd.

Ik stel mij ook namelijk de vraag: wie vaart er wel bij als straks de VS en de VN een gezamelijke vijand hebben?Namelijk de geheimzinnige OBL.....
psies!

Goodnight
07-05-04, 10:48
Geplaatst door Veerapen
Als OBL de Zionisten uit Irak weg wil hebben ,en De Mello
bezig is met het creeren van een leefbare situatie voor de Irakis,
zo dat de Pisraelische bezettings leger in Irak overbodig wordt.

Waarom zou OBL De Mello uitmoorden, zo dat de VS kan zeggen
"zie je wel er is nog Chaos" en de bezetting door kan gaan.
zo dat OBL met z'n kilotjes goud moet gaan leuren,
als we de Zionistische media moeten geloven omtrent deze bericht.

Vind je maar een gek geval, maar je slaat de spijker op zijn kop dit keer.

mark61
07-05-04, 11:26
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Da's niet de issue.(...)En als het echt niet meer anders kan, dan is het omdat de westerlingen er de hand in hadden dat 'zij' wel zo moesten reageren.

Alleen al op dit forum wordt er over fake foto's geluld. Evenals bij het Engelse Supreme Command. Iets over dat de veters niet goed zitten, je zou je dood lachen als het niet zo dom was.

Maar inderdaad, als het van de andere kant komt komen de excuzen van alle soorten en maten. En ook dat komt weer door het verschil in macht. Het is vanuit een overmacht makkelijk om 'uitwassen' toe te geven in je soevereine superioriteit. Dat wisselgeld heb je wel over. De underdog met de kleine beurs daarentegen kan zich vooralsnog dat grandioze royale gebaar niet permitteren. Tis sneu maar tis niet anders. Het is vechten met de middelen die je hebt, en die volgens jou te rechtvaardigen zijn. Als je in NL woont komt dat wat pijnlijk over.

mark61
07-05-04, 11:33
Geplaatst door Goodnight
Ik stel mij ook namelijk de vraag: wie vaart er wel bij als straks de VS en de VN een gezamelijke vijand hebben?Namelijk de geheimzinnige OBL.....
psies!

Dat is niet straks, in een al weer bijna grijs verleden hebben person or persons unknown het VN-gebouw opgeblazen, remember? Als je in dit verband de VN niet vertrouwt als oplosser van Iraks problemen, heb je niet veel meer over om in te vertrouwen. De Arabische Liga is voorzover ik het kan zien muisstil (want wezenloos verdeeld?).

Ik zie zonder externe bemoeienis een apocalyptisch bloedbad voor me, maar dat zal mijn pessimistische inborst wel zijn. Of denigrerende instelling.

nard
07-05-04, 12:04
Geplaatst door mark61

Ik zie zonder externe bemoeienis een apocalyptisch bloedbad voor me, maar dat zal mijn pessimistische inborst wel zijn. Of denigrerende instelling.

Mét extern ingrijpen niet?
Ook in dat geval "spreekt" mijn dito inborst. :)

mark61
07-05-04, 12:11
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Grote beurs, kleine beurs.

Nog altijd voor mij geen enkele reden om de waarheid geweld aan te doen omdat het zo lullig is voor de kleine beurs. Waarheid is waarheid en absoluut. Als je de zaken gaat vertroebelen omdat er groepen ontzien moeten worden, hou je een verknipte werkelijkheid over. Ik pas daarvoor.

Ik vind ook dat er een absolute waarheid is, maar veel mensen niet geloof ik. En die moet je zeker niet vertroebelen. Mijn fout: ik had het eigenlijk over de dreigers ipv de verontschuldigers. Want inderdaad, dezelfde waarheidscriteria moeten altijd gelden. Jammer alleen dat de waarheid 'daar' zich grotendeels aan ons blikveld onttrekt.

mark61
07-05-04, 12:13
Geplaatst door nard
Mét extern ingrijpen niet?
Ook in dat geval "spreekt" mijn dito inborst. :)

Ja zoals het nu georganiseerd is maakt het voor de orgie niet uit vrees ik. Maar het had anders gekund.

mark61
07-05-04, 12:35
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Voor wat betreft je laatste zin: (...)(voordat je verontwaardigd gaat steigeren).

Steigeren is my middle name. Ik vind dat er nu grote onduidelijkheid is over wie er allemaal aan het schieten en bommenleggen zijn in Irak. En er is ook niemand, as usual, die er belang bij heeft dat de waarheid boven tafel komt. Mystificatie is het op één na belangrijkste wapen van de terrorist. En de grootmacht.

Dus antwoorden komen er pas over ca. 25 jaar.

criminar
07-05-04, 12:40
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ah. Dus dat Amerikaanse en Britse soldaten op vaste voet aan martelpraktijken doen, ontkent niemand en het wordt ook onderzocht (terecht).

Maar met dit soort berichten is het meteen kul. Hoezo? Omdat 'moslims zoiets niet doen' ?
En waarom niet? Het zijn ook maar mensen hoor. En mensen doen nu eenmaal rare dingen. De martelpraktijken zijn bewezen.Kan jij dat ander ook bewijzen geachte sherlock holmes.

Maarten
07-05-04, 13:16
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Je mailbox zit vol. Ik kreeg een stuk (re:3) niet weg.

Pytaghoras
07-05-04, 14:37
Laat Bin Laden eerst betalen voor de bijna 700 soldaten betalen die gesneuveld zijn. Bin Laden is 700 kg goud schuldig. Dus eerst betalen en dan pas verder gaan met doden.