PDA

Bekijk Volledige Versie : imam Yahya Hendi: Kruisbeeld moet in het klaslokaal blijven



Marsipulami
07-05-04, 11:59
Islamitische studentenpastor in de VS: Kruisbeeld moet in het klaslokaal blijven
--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 6/5 '04 om 21:33u door Eric Masseus

WASHINGTON (Fides / CWNews.com / RKNieuws.net) – Een Islamitische studentenpastor aan een Amerikaanse katholieke universiteit het aangekondigd elke poging om een kruisbeeld uit klaslokalen te verwijderen aan te vechten.


“Ik ben ervan overtuigd dat het kruis voor alle mensen een belangrijk religieus symbool is,” zei imam Yahya Hendi, de islamitische studentenpastor aan de Georgetown University in Washington D.C. “En ik ben tegen de verwijdering van kruisbeelden uit klaslokalen.”

Tijdens een spreekbeurt op een conferentie over religiositeit op de universiteitscampus zei Imam Hendi dat hij als een moslim “geen bezwaar heeft om te werken in klaslokaal waar een kruisbeeld hangt.” Hij voegde hieraan toe: “Ik ben bereid te strijden om mij ervan te verzekeren dat het kruis blijft hangen!”

Georgetown, de eerste katholieke universiteit van de VS, is ook de eerste katholieke universiteit die een moslim fulltime heeft aangesteld als studentenpastor.