PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen gaan te weinig naar het toilet



TonH
07-05-04, 15:13
'k Zit lekker te werken en hoor op de achtergrond de aankondiging voor een discussie op Radio 1 om 16.00.

Item één is: De VVD in Den Haag vindt dat allochtonen te weinig fietsen en vindt dat de overheid daar wat aan moet doen. Bijvoorbeeld door een gerichte voorlichtingscampagne.... :moe:

What's next.......

Goodnight
07-05-04, 15:14
Geplaatst door TonH
'k Zit lekker te werken en hoor op de achtergrond de aankondiging voor een aankonidiging van de discussie op Radio 1 om 16.00.

Item één is: De VVD in Den Haag vindt dat allochtonen te weinig fietsen en vindt dat de overheid daar wat aan moet doen. Bijvoorbeeld door een gerichte voorlichtingscampagne.... :moe:

What's next.......

ahahahahahha.....ow my god dit is echt zooooooooooo not funny :moe:

TonH
07-05-04, 15:40
Geplaatst door Goodnight
ahahahahahha.....ow my god dit is echt zooooooooooo not funny :moe:

Hou er maar rekening mee dat de remmen op het bemoeien met de privélevens nu zo langzaam maar zeker echt los zijn.

Gisteren hoorde ik een arts zich al druk maken over het gebruik van een fles water bij de stoelgang. Hij vond dat écht niet kunnen. Maar riep gelukkig nog niet om overheidsingrijpen. :kotsen:

mark61
07-05-04, 15:43
Geplaatst door TonH
Gisteren hoorde ik een arts zich al druk maken over het gebruik van een fles water bij de stoelgang. Hij vond dat écht niet kunnen. Maar riep gelukkig nog niet om overheidsingrijpen. :kotsen:

Net voor ik dit las wou ik net zeggen, allochtonen gebruiken veeeel te weinig wc-papier. Maar de werkelijkheid overtreft weer de stoutste fantasieën.

Wat een land.

TFOE
07-05-04, 15:50
Geplaatst door TonH
'k Zit lekker te werken en hoor op de achtergrond de aankondiging voor een aankonidiging van de discussie op Radio 1 om 16.00.

Item één is: De VVD in Den Haag vindt dat allochtonen te weinig fietsen en vindt dat de overheid daar wat aan moet doen. Bijvoorbeeld door een gerichte voorlichtingscampagne.... :moe:

What's next.......

:nerveus: Eh.......allochtonen fietsen inderdaad erg weinig.............

Bofko
07-05-04, 15:55
Geplaatst door TFOE
:nerveus: Eh.......allochtonen fietsen inderdaad erg weinig.............
Lopen doen ze ook heel weinig.

Tomas
07-05-04, 15:58
Geplaatst door TFOE
:nerveus: Eh.......allochtonen fietsen inderdaad erg weinig.............

Wat doen ze dan met die fietsen van mij?

Simon
07-05-04, 16:02
Geplaatst door TonH
Item één is: De VVD in Den Haag vindt dat allochtonen te weinig fietsen en vindt dat de overheid daar wat aan moet doen. Bijvoorbeeld door een gerichte voorlichtingscampagne.... :moe:

What's next.......

Ze vroegen zich natuurlijk af hoe allochtonen bij dat smulbos kunnen komen dat wordt aangelegd.

Zwarte Schaap
07-05-04, 16:04
Fiets blijft thuis uit angst voor diefstal

Bijna de helft van alle Nederlanders - 45 procent - laat de fiets af en toe thuis staan uit angst dat het rijwiel wordt gestolen.

Vooral stations en centra van dorpen en steden hebben een slechte naam. Dat blijkt uit de eerste resultaten van een onderzoek dat de Fietsersbond gisteren naar buiten bracht. Jaarlijks worden volgens de Fietsersbond 800.000 rijwielen gestolen.

1951 van de 4300 ondervraagden gaven aan de fiets niet te gebruiken naar bepaalde bestemmingen uit angst voor diefstal. 28 procent laat het rijwiel liever niet bij een station staan. 21 procent van de mensen laat de fiets liever thuis als ze naar het centrum van een plaats gaan. Ook uitgaansgebieden, winkelcentra, zwembaden en andere recreatiegelegenheden scoren hoog.

,,Deze uitkomsten zijn zeer verontrustend en hoger dan verwacht'', aldus de Fietsersbond. ,,Juist deze bestemmingen op de korte afstand zijn uitermate geschikt om te fietsen. De Fietsersbond zal zich de komende tijd nog intensiever inzetten voor beveiliging van deze locaties.'' Zo pleit de bond voor meer avond- en nachtstallingen in uitgaansgebieden. Ook wil de organisatie dat stationsstallingen van de eerste tot de laatste trein openblijven en pleit de bond voor gerichte acties van gemeenten en politie om diefstal tegen te gaan.

Bron: Het Algemeen Dagblad 07/05/04

Pytaghoras
07-05-04, 16:08
Ik heb geprobeerd te fietsen, maar elke keer kreeg ik een lek band. Een homo winkelier voor wie ik vroeger de brieven bezorgde zei dat het misschien kwam door mijn ballen. Hij zei dat ik grote ***** heb.

Sindsdien ging ik niet meer fietsen.

mark61
07-05-04, 16:13
Geplaatst door Bofko
Lopen doen ze ook heel weinig.

Zitten ze eigenlijk wel?

TonH
07-05-04, 16:28
Ik vind net het stuk waar de 'discussie' op gebaseerd was.


VVD'er wil allochtonen op de fiets
bron Haagsche Courant (04-05-2004)

door_________
Leo Roggeveen

DEN HAAG | Merdan Yagmur, een van de liberale raadsleden in de Haagse gemeenteraad, breekt een lans voor de tweewieler. De VVD'er gaat nog verder: hij wil allochtone stadsgenoten massaal op de fiets krijgen.

Yagmur schreef een pamflet om zijn pleidooi te ondersteunen. Hij pleit voor een fietsenquête en een promotiecampagne. Dat uitgerekend hij, een vertegenwoordiger van de autopartij bij uitstek, de VVD, de fiets promoot, daar kan hij wel weer om lachen. Maar Yagmur meent het wel. Door goed rond te kijken tijdens zijn vele fietstochtjes door de stad drong het opeens tot de Haagse liberaal door dat jongeren de fiets steeds vaker links laten liggen en dat dit in nog sterkere mate geldt voor de allochtone jeugd.
"Ga maar eens een rondje door de Schilderswijk rijden", zegt Merdan Yagmur. "Je ziet dan wel wat Turken op de fiets naar de moskee komen, maar het blijft een heel kleine minderheid. En jongeren die dagelijks naar school gaan, pakken bij voorbaat de bus of de tram, of hun scooter. Kom je bij de Haagse markt, dan zie je mensen rondrijden in hun auto op zoek naar een parkeerplaats of ze lopen te slepen met propvolle tassen. Fietsen is er niet bij, terwijl dat een prima alternatief zou zijn."
Om zijn eigen observaties te staven vroeg Yagmur VVD-beleidsmedewerker Paul Lieben wat literatuuronderzoek te verrichten. Dat het raadslid een 'item' op het spoor was, bleek toen Lieben op de proppen kwam met een heuse fietsenquête die was uitgevoerd in Amsterdam en exact bevestigde wat Yagmur al had voorvoeld.
Het Turkse raadslid wist meteen wat hem te doen stond: zorgen dat ook Den Haag zijn eigen fietsenquête krijgt en vervolgens met de gegevens een promotiecampagne beginnen onder de doelgroep. "Let op: ik heb het niet over dwang of over maatregelen die de gemeente in mijn ogen zou moet treffen. Zo zit ik niet in elkaar en het zou ook haaks staan op datgene waar wij als partij voor staan. We hoeven alleen maar te investeren 'tussen de oren'. Jongeren duidelijk zien te maken dat fietsen helemaal niet zo'n gekke gedachte is. Want wat is er nu heerlijker dan met dit weer door de stad te rijden? Het kost niets, je spaart het milieu, voorkomt verkeersopstoppingen en het is nog gezond ook." Waarom allochtonen vaker hun neus ophalen voor de fiets dan autochtonen ligt volgens Yagmur deels aan de cultuur en de opvoeding.

'Als je op de fiets komt, lachen ze je uit'
DEN HAAG | Waarom allochtonen vaker hun neus ophalen voor de fiets dan autochtonen ligt volgens het Haagse VVD-raadslid Merdan Yagmur deels aan de cultuur en de opvoeding. Daar waar Hollandse ouders vinden dat ze tekort zijn geschoten als het kroost nog niet kan fietsen voor het zesde levensjaar, speelt dit minder bij allochtone ouders.
"Maar ook status - de auto als blikken bewijs van welslagen - moeten we in dit verband niet onderschatten", aldus het raadslid. "Met een auto of scooter kun je voor de dag komen bij je vrienden en familie; als je op de fiets komt, lachen ze je uit. Tenminste, dat denken veel allochtonen. Ik ken dit uit eigen ervaring. Mensen kijken vaak vreemd op, als ik met de fiets kom. Als ze vervolgens horen dat ik raadslid ben, valt hun mond helemaal open van verbazing." Ook het gezamenlijke fietsuitstapje is volgens Yagmur een onbekend fenomeen in Turkse, Marokkaanse en Surinaamse kringen. "Als ik op zondag op de Mauritskade rij, kom ik hele horden Nederlandse families tegen. Op de fiets. Ik vind dat een geweldig fenomeen dat ook navolging verdient in de allochtone gemeenschap."

~~~~~~~~~~

Van 'ik fiets elke dag' tot 'veel te ver om te fietsen'
Een korte rondgang door de Schilderswijk leert dat jongeren onder de twaalf echt niet begrijpen waar Merdan Yagmur het over heeft. Middelbare scholieren bevestigen daarentegen het beeld alleen maar. Rogel (9), Mohammed (11) en Vishaal (11) zeggen zich een leven zonder fiets nauwelijks te kunnen voorstellen. "Ik fiets elke dag", zegt Vishaal. "Ik heb leren fietsen in Suriname toen ik twee was." Mohammed knikt instemmend: "Ik was een jaar ouder toen ik leerde fietsen. Hier in de Schilderswijk. In mijn klas ken ik eigenlijk maar één iemand die niet kan fietsen; dat komt doordat zijn moeder geen geld heeft voor een fiets." De 17-jarige Abdullah zit op het Hollands Spoor in het zonnetje te wachten op de volgende tram. "Waarom zou ik fietsen? Dit is toch veel gemakkelijker!" In de Gerard Doustraat denken Arca (15), Alki (16) en Kirro (14) er exact zo over. "Wij zitten in Mariahoeve op school. Veel te ver om te fietsen." En als jullie nu een scooter zouden hebben? "Ja, dan ga ik gelijk met de scooter naar school", beaamt Arca. "Ik niet", zegt Ali. "Ik ga gelijk met de auto. Daar kun je tenminste mee aankomen."

Bron: vvddenhaag.nl

Goodnight
07-05-04, 17:24
Geplaatst door TFOE
:nerveus: Eh.......allochtonen fietsen inderdaad erg weinig.............


maar als ze dat nu niet willen.
Ik fiets ook niet, maar doe wel aan hardlopen.Nou, volgens mij doen ook niet alle nederlanders daar aan.

sorry, het is gewoon een vorm van werkgelegenheid scheppen.

Goodnight
07-05-04, 17:25
Geplaatst door Bofko
Lopen doen ze ook heel weinig.

ze vliegen. :rolleyes: