PDA

Bekijk Volledige Versie : 630 moslims vermoord door militante christenen



Marsipulami
07-05-04, 15:50
Honderden doden door etnisch geweld in Nigeria

Hilversum (ANP/AFP) 7 mei 2004 - Ten minste 630 mensen zijn gedood tijdens een aanval van militante christenen op een moslimgemeenschap in Nigeria op 2 mei. Dat hebben de lokale bevolking en een hoge functionaris van het Rode Kruis gisteren gezegd nadat ze een massagraf hadden bekeken.

Stammenvete
Een politieman in Yelwa, waar de massaslachting plaatshad, had eerder al gezegd dat er honderden doden waren gevallen. De onlusten hangen samen met een slepende stammenvete tussen de christelijke Tarok en de islamitische Hausa-Fulani over de vruchtbare landbouwgronden. Gevechten tussen beide groepen hadden eerder dit jaar al zeker 350 levens geëist.

Tomas
07-05-04, 15:55
Toch lees je dergelijke berichten opvallend weinig over agnosten.

Militante extremistische agnosten vermoorden 630 mensen... Nee, lees je niet vaak.

Simon
07-05-04, 15:59
Geplaatst door Tomas
Toch lees je dergelijke berichten opvallend weinig over agnosten.

Militante extremistische agnosten vermoorden 630 mensen... Nee, lees je niet vaak.

Nou de communisten kunnen ook goed moorden. In de vorige eeuw hebben zij de meeste doden op hun geweten. Nu weet ik niet of alle communisten agnosten zijn maar iets dat er op lijkt vast wel.

Tomas
07-05-04, 16:00
Geplaatst door Simon
Nou de communisten kunnen ook goed moorden. In de vorige eeuw hebben zij de meeste doden op hun geweten. Nu weet ik niet of alle communisten agnosten zijn maar iets dat er op lijkt vast wel.

Nu ben je wel heel erg aan het generaliseren.

Agnosten doen gewoon geen slechte dingen. Anders waren het wel Moslims, communisten of gewoon christenen.

Simon
07-05-04, 16:06
Geplaatst door Tomas
Nu ben je wel heel erg aan het generaliseren.

Agnosten doen gewoon geen slechte dingen. Anders waren het wel Moslims, communisten of gewoon christenen.

Naar mijn mening horen dat soort typeringen nog steeds in de privésfeer thuis. Het is echt beter dat je niet weet van iemand of hij agnost, communist, christen of moslim is. Je vraagt toch ook niet naar iemands bloedgroep?