PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar is de lezing met Dr. Qazi Hussein Ahmad?



freya
08-05-04, 12:08
www.ael.nl :


Lezing met Dr. Qazi Hussein Ahmad

Vrijdag 21 mei zal Qazi Hussein Ahmad een lezing geven op verzoek van Al Beit Al Arabi en de AEL. Deze lezing zal plaatsvinden in Den Haag. Qazi Hussein Ahmad is de president van de grootste Islamtische oppositiepartij in Pakistan.


Al Beit Al Arabi en de AEL hebben Qazi Hussein Ahmad uitgenodigd voor een tweetal lezingen waarin hij de visie van zijn partij uiteen zal zetten m.b.t. de Islamitische gemeenschap in de wereld en democratie.Onderwerp van de avond zal dan ook zijn: Toekomst van de Ummah.. De aanwezigen in de zaal zullen tevens de gelegenheid krijgen om vragen te stellen aan Qazi Hussein Ahmad.


Ophef

Dat Qazi Hussein Ahmad’s komst ophef heeft veroorzaakt zal u niet zijn ontgaan.

Het CIDI vond dat de ministers Remkes en Donner de toegang tot ons land voor Qazi Hussein Ahmad ontzegt moet worden. Dit liet Ronny Naftaniel weten in een brandbrief. De komst van Qazi Hussein Ahmad zou een gevaar zijn voor de staatsveiligheid. Dat Qazi Hussein Ahmad een democraat is en respect heeft voor de mensenrechten, is ze niet opgevallen. Door te pleiten voor blokkade van toegang tot Nederland, pleit het CIDI voor opheffing van de vrijheid van meningsuiting en daarmee tornt het CIDI aan een van de belangrijkste beginselen van de democratie. Dat door de Nederlandse overheid en tal van organisaties continu zionistische misdadigers worden ontvangen als staatshoofden, is voor niemand een probleem. De rede en het argument zijn de basis voor een goede omgang met elkaar in een democratie. Daarin is geen plaats voor het verbieden van de vrijheid van meningsuiting.

Qazi Hussein Ahmad heeft de wereld over gereisd om zijn partij te vertegenwoordigen en zijn visie te geven over verschillende vraagstukken die de moslimgemeenschap aangaan. En nu doet Qazi Hussein Ahmad Nederland en België aan. Al Beit Al Arabi en de AEL zijn vereerd met zijn komst en er wordt uitgekeken naar de lezing


Praktische info m.b.t. de lezing

De lezing wordt gehouden te Den Haag. Tussen 18:00 en 18:45 kunnen de mensen die een kaartje hebben gereserveerd, deze ophalen aan de balie. Vergeet niet uw legitimitatie mee te nemen! Uit veiligheidsoverwegingen mogen er geen tassen en jassen meegenomen worden in de zaal en zullen deze achter moeten worden gelaten in een bewaakte garderobe. De voertaal voor de avond zal het Engels zijn.


Voor meer informatie over Qazi Hussein Ahmad en Jamaat-e-Islami, surf naar

www.jamaat.org

__________________________________________________ __

Leuk dat ik nu weet dat ik me moet legitimeren, maar WAAR gaat het plaatsvinden?

barfly
08-05-04, 12:13
Geplaatst door freya
Leuk dat ik nu weet dat ik me moet legitimeren, maar WAAR gaat het plaatsvinden?

Als het aan Nabil ligt in de Ridderzaal :haha:

freya
08-05-04, 13:11
En ook een verklaring van AEL-BE

Klein bekrompen Vlaanderen

Persbericht


AEL-België


07/05/04

Nadat de AEL bekend maakte dat het op 22 mei ’04 Qazi Houssein Ahmad uitnodigt om een toespraak te houden voor moslims en andere geïnteresseerden in Vlaanderen werd het alweer duidelijk hoe ziekelijk paranoïde en stereotiep we in dit deel van de wereld wel niet zijn.

AlQaida, Taliban, Fundamentalisme, veiligheidsaspecten, islam en AEL worden lustig op een hoopje gegooid waar het fatalisme en het bot racisme de enige realistische motieven zijn.

Laat ons toe nogmaals te schetsen wie Qazi Hussein Ahmed is en wat zijn partij Jamaat e Islami voorstelt. Zoals in een eerder persbericht beschreven werd doorgaat Pakistan vandaag de dag een islamitisch reveil en dat ligt aan niemand minder dan aan Qazi Hussein Ahmed.

Het is een man die zich volledig bewust is van de politieke, de economische en de menselijke dimensie van de wereld. In 1987 wordt hij tot Ameer (Hoofd) van de Jamaat-e-Islami Pakistani benoemd en geraakt telkens (in 1992, 1994 en 1999) herverkozen. In 1986 wordt hij tot senator van Pakistan verkozen voor een periode van zes jaar. In 1992 wordt hij herverkozen, maar neemt hij uit protest tegen het corrupte politieke systeem afstand van zijn mandaat.

De ideologie van de Jamaat e Islami reageert als een katalysator in het democratiseringsproces van Pakistan. Als AEL zijn we trots op partijen zoals deze die niet alleen ondubbelzinnig anti-zionistisch en anti-Bush zijn maar daarenboven ook de islam als een waarlijke inspiratiebron hanteren voor maatschappelijke gelijkheid en democratische participatie van alle gelederen van een samenleving.

Spijtig genoeg moeten we vaststellen dat zelfs democratisch islamitische politieke partijen in onze Belgische samenleving geweerd wordt door middel van klinkklare onzin gestoeld op stereotypen en karikaturen die vandaag de dag gevaarlijker zijn dan de beschuldigingen zelf. Een minister van binnenlandse zaken die reageert op commando en volgens de agenda van extreem-rechts en extreem-zionisme is werkelijk huilen met de Belgische pet op.

AEL stelt zich ernstige vragen over de koers die Vlaanderen uit wil met de samenleving. Erkennen we het bestaan van een Belgische moslimgemeenschap als bewuste gemeenschap in staat zich democratisch te organiseren ten voordele van het sterken van zichzelf of erkennen we dit als samenleving niet en drukken we elk islamitisch bewustzijn de kop in met criminalisering, racisme en zionistisch lobbywerk?

Een belangrijke en respectabel leider als Qazi Hussein Ahmed geniet wereldwijde erkenning en wordt wereldwijd uitgenodigd. Hij treedt op verschillende fora waar ook het westen (de enige en exclusieve maatstaf?) in vertegenwoordigd is als gesprekspartner, en waar hij zelfs door de Amerikanen na 9/11 beschouwd wordt als een gerespecteerd gesprekspartner in de dialoog over de islam, het westen en de democratie.

Om deze Pakistaanse parlementariër dan te bestempelen als gevaarlijke fundamentalist is niet alleen crimineel op zich, het getuigt van bitter weinig respect voor de islamitische burgers van dit land en het islamitisch deel van de hele wereld. Tevens riskeert ons land daarmee de diplomatieke betrekkingen tussen België en Pakistan te verzuren.

België lijkt zich steeds maar weer te bevestigen als bananenland waar hysterie en islamofobie het beleid bepalen. Niet bewust van het fatalisme dat ons land bestuurt worden eens te meer de verschillende Vlaamse gemeenschappen tegen elkaar opgezet. Hoe dan ook, de AEL zal steeds vechten voor de echte toepassing van democratie, ook voor haar gemeenschap. Qazi Hussein Ahmed zal ontvangen worden en België zal moeten leren leven met een moslimgemeenschap die opkomt voor haar rechten als burgers.

Democratie is nooit te nemen of te laten en dat geldt evenzeer voor wat de AEL voorstaat.

echnaton
08-05-04, 13:22
Dat door de Nederlandse overheid en tal van organisaties continu zionistische misdadigers worden ontvangen

Ik vind dat maar eens heel goed naar deze passage gekeken moet worden...

freya
08-05-04, 13:57
Geplaatst door echnaton
Ik vind dat maar eens heel goed naar deze passage gekeken moet worden...

Precies, hand in eigen boezem steken!

Robbedoes
08-05-04, 14:27
Als die man hier is zullen wij hem eens met een bezoekje vereren, en hem vele vragen stellen.

Maar ik denk niet dat het de AEL lukt een openbare tent te krijgen om hem te laten spreken.

Robbedoes
08-05-04, 14:28
Misschien de Balie van Premm

Rabi'ah.
08-05-04, 15:22
Geduld, geduld......... :hihi:

:wink: :strik:

Eiwa Freya: weer helemaal into AEL? :hihi: :wink:


:p

freya
08-05-04, 22:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Geduld, geduld......... :hihi:

:wink: :strik:

Eiwa Freya: weer helemaal into AEL? :hihi: :wink:


:p

Into vrijheid van meningsuiting en into bestrijding van domme vooroordelen.

Robbedoes
08-05-04, 23:36
Into vrijheid van meningsuiting en into bestrijding van domme vooroordelen.

Freya ga dat eens verkondigen in de regio van Pakistan waar die mafkees uit Pakistan het voor het zeggen heeft!

freya
09-05-04, 08:17
Geplaatst door Robbedoes
Freya ga dat eens verkondigen in de regio van Pakistan waar die mafkees uit Pakistan het voor het zeggen heeft!

AH, dus omdat er in andere delen van de wereld minder vrijheid is, moeten we het Nederlandse systeem maar daaraan aanpassen?!

Nederland moet assimileren in internationale gemeeschap, aanpassen aan de meerderheid :rolleyes:

Nou toevallig hecht ik nogal aan behoud van mijn eigen identiteit :strik:

Robbedoes
09-05-04, 08:26
Waarom wil jij Freya de heiden dan zo nodig zo'n figuur die een repressieve religie predikt hiet laten vertellen wat zijn politieke standpunten inhouden? Iemand die vanuit een repressieve religie politiek wil bedrijven moeten we hier in de huidige situatie helemaal niet laten prediken.

Je bent inderdaad een tegenstrijdige muts :D

freya
09-05-04, 08:45
Geplaatst door Robbedoes
Waarom wil jij Freya de heiden dan zo nodig zo'n figuur die een repressieve religie predikt hiet laten vertellen wat zijn politieke standpunten inhouden? Iemand die vanuit een repressieve religie politiek wil bedrijven moeten we hier in de huidige situatie helemaal niet laten prediken.


Vanwege het belang dat ik hecht aan de vrijheid van meningsuiting en dialoog.

We weten hier helemaal niet precies wat deze man zal gaan zeggen dus zullen we eerst eens naar hem moeten luisteren voordat we gaan roepen dat we het helemaal niet met hem eens zijn.
Zijn ideeen over democratie zijn volgens mij wel OK

Ik baseer mijn mening niet op vooroordelen en geblaat in de media.
Als ik iets wil weten ga ik zelf op onderzoek uit.
Kan ik iedereen aanraden, je komt zo nogal eens voor verrassingen te staan :)

En zelfs als je al zijn ideeen verwerpelijk vind, is het nog steeds interessant om gehoord te hebben wat hij zegt, om te weten welke gedachtengang er achter zit en welke argumenten hij gebruikt. Zodat je weet waartegen je moet strijden en op welke manier. :strik:

Robbedoes
09-05-04, 08:51
Freya ben jij zo'n figuur die zegt:"Je kunt pas oordelen over iets als je het zelf meegemaakt hebt"? Eerst een shotje en dan pas oordelen of het slecht is?

Lees die uitspraken van die man eens goed, die op zijn gezag op internet gekwakt zijn, en je weet wat voor iemand het is.

Tegenstrijdige KIP :melig:

freya
09-05-04, 09:01
Geplaatst door Robbedoes
Freya ben jij zo'n figuur die zegt:"Je kunt pas oordelen over iets als je het zelf meegemaakt hebt"? Eerst een shotje en dan pas oordelen of het slecht is?

Lees die uitspraken van die man eens goed, die op zijn gezag op internet gekwakt zijn, en je weet wat voor iemand het is.

Tegenstrijdige KIP :melig:

Ik heb dat een beetje gelezen en ik zie dat hij niet zo exteem is als sommigen willen doen geloven.
Maar ja ik draag dan ook geen islamofoob gekleurde bril. Bovendien heb ik wel ergere teksten gelezen.

Verder heb ik wat interviews met hem opgegoogled, daarin komt ook een ander beeld naar voren dan dat wat iemand als Naftaniel van hem schetst.

Hij denkt totaal anders over bepaalde zaken dan ik, maar maakt hem dat ook een gevaarlijke extremist? En heeft hij daarom minder recht van spreken als ik?

Ik ken nog zo'n club waarvan steeds weer geroepen wordt dat het gevaarlijke fundamentalistische gekken zijn. Ik heb het zelf uitgezocht en weet zeker dat al die beweringen grote onzin zijn. Wat niet wil zeggen dat ik geen kritiek heb op die club, maar mijn kritiek is tenminste gebaseerd op eigen directe waarnemingen.

Dawud
09-05-04, 09:17
Ik vraag mij af deze heer wel welkom is in Marokko. Misschien dat iemand daar een antwoord op weet.