PDA

Bekijk Volledige Versie : Yeah right.........



Rabi'ah.
08-05-04, 17:23
'Al-Qaeda financierde aanslagen Casablanca'

Uitgegeven: 8 mei 2004 11:50
Laatst gewijzigd: 8 mei 2004 11:51

PARIJS - De bloedige aanslagen van vorig jaar in de Marokkaanse stad Casablanca zijn uitgevoerd door Marokkaanse leden van het terreurnetwerk al-Qaeda. Ook werden zij door de extremistische moslimorgansiatie gefinancierd. Dat heeft het hoofd van de Marokkaanse politie gezegd.

Mogelijk speelden ook extremistische groepen uit Libië een rol in de aanslagen van 16 mei, aldus generaal Hamidou Laanigri in een interview met het Franse dagblad Le Figaro van zaterdag. De aanslagen kostten 45 mensen het leven. Onder hen waren de twaalf daders die zich met bommen opbliezen.

De zelfmoordterroristen hebben al-Qaeda-leider Osama bin Laden, diens rechterhand Ayman al-Zawahiri en de operationeel leider van het terreurnetwerk, Abu Mussab Zarqawi in 2002 ontmoet, stelde Laanigri. Zij vroegen Bin Laden toen om financiële steun. "Zarqawi geloofde in hen en oefende zijn invloed uit."

Inmiddels zijn de meeste extremisten in Marokko volgens de politiechef opgepakt. "Voor zover ik weet zijn er nog een dozijn gevaarlijke elementen op vrije voeten."

Laanigri vertelde Le Figaro dat circa 1200 vermeende moslimmilitanten voor de rechter zijn gebracht, van wie er 700 zijn veroordeeld. Zeventien van hen hoorden de doodstraf over zich uitspreken.

bron: http://www.nu.nl

Pytaghoras
08-05-04, 17:33
ja, Marokkanen laten zich gebruiken door de arabieren van midden oosten.

Qwertyno
08-05-04, 17:41
Geplaatst door Rabi'ah.

Laanigri vertelde Le Figaro dat circa 1200 vermeende moslimmilitanten voor de rechter zijn gebracht, van wie er 700 zijn veroordeeld. Zeventien van hen hoorden de doodstraf over zich uitspreken .

bron: http://www.nu.nl

700 mensen veroordeeld in Marokko. Door dit grote aantal ga ik een beetje twijvelen aan de rechtspraak daar.
Vooral als ik lees dat 17 mensen de doodstraf gekregen hebben.
Dan denk ik zoiets van bij deze 17 is mischien wel goed bewezen dat ze schuldig zijn en die andere 700 zijn een beetje op aanwijzingen veroordeeld. Dat is het beeld wat in me opkomt na het lezen van deze aantallen.

Rabi'ah.
08-05-04, 17:42
Geplaatst door Pytaghoras
ja, Marokkanen laten zich gebruiken door de arabieren van midden oosten.

Prachtige inhoudelijke reactie weer hoor. :duim:


:rolleyes:

Pytaghoras
08-05-04, 17:46
Geplaatst door Rabi'ah.
Prachtige inhoudelijke reactie weer hoor. :duim:


:rolleyes:

Altijd :slaap:

Rabi'ah.
08-05-04, 17:54
Geplaatst door Pytaghoras
Altijd :slaap:

Ik zie het ja. :rolleyes:

mark61
08-05-04, 19:53
Geplaatst door Qwertyno
700 mensen veroordeeld in Marokko. Door dit grote aantal ga ik een beetje twijvelen aan de rechtspraak daar. (...)Dat is het beeld wat in me opkomt na het lezen van deze aantallen.

Ook gezien het moordende tempo waarin deze processen blijkbaar zijn gevoerd. Zeker met 100 verdachten tegelijk?

Hamza-T
09-05-04, 04:01
Tiran Mo-6 wou weer wat knaken van Amerikkka.

freya
09-05-04, 09:12
Geplaatst door Rabi'ah.
'Al-Qaeda financierde aanslagen Casablanca'

Uitgegeven: 8 mei 2004 11:50
Laatst gewijzigd: 8 mei 2004 11:51

PARIJS - De bloedige aanslagen van vorig jaar in de Marokkaanse stad Casablanca zijn uitgevoerd door Marokkaanse leden van het terreurnetwerk al-Qaeda. Ook werden zij door de extremistische moslimorgansiatie gefinancierd. Dat heeft het hoofd van de Marokkaanse politie gezegd.

Mogelijk speelden ook extremistische groepen uit Libië een rol in de aanslagen van 16 mei, aldus generaal Hamidou Laanigri in een interview met het Franse dagblad Le Figaro van zaterdag. De aanslagen kostten 45 mensen het leven. Onder hen waren de twaalf daders die zich met bommen opbliezen.

De zelfmoordterroristen hebben al-Qaeda-leider Osama bin Laden, diens rechterhand Ayman al-Zawahiri en de operationeel leider van het terreurnetwerk, Abu Mussab Zarqawi in 2002 ontmoet, stelde Laanigri. Zij vroegen Bin Laden toen om financiële steun. "Zarqawi geloofde in hen en oefende zijn invloed uit."

Inmiddels zijn de meeste extremisten in Marokko volgens de politiechef opgepakt. "Voor zover ik weet zijn er nog een dozijn gevaarlijke elementen op vrije voeten."

Laanigri vertelde Le Figaro dat circa 1200 vermeende moslimmilitanten voor de rechter zijn gebracht, van wie er 700 zijn veroordeeld. Zeventien van hen hoorden de doodstraf over zich uitspreken.

bron: http://www.nu.nl

HET hoofd van DE marokkaanse politie.

Wie is die man en waarom is wat hij zegt voorpaginanieuws voor nu.nl?

Is het mss omdat hij zo fijn zegt ,wat iedereen graag wil horen? :vreemd: