PDA

Bekijk Volledige Versie : vanavond NOVA: hymen(re)constructie bij moslimmeisjes



ZbaqZbaq
08-05-04, 19:41
Moslimmeisjes laten maagdenvlies herstellen
Moslimvrouwen moeten als maagd het huwelijk in. Maar dat lukt niet altijd. Daarom laten veel moslimmeisjes voordat ze gaan trouwen hun maagdenvlies herstellen in Nederlandse ziekenhuizen.

Hoeveel meisjes zich jaarlijks precies laten opereren, is niet duidelijk, maar uit onderzoek van NOVA blijkt dat het om honderden moet gaan.

De operatie heeft lang niet altijd het gewenste effect. Bovendien overtreden de dokters de wet omdat ze de operatie onder een valse noemer declareren. Artsen staan voor een dilemma. Zelf hebben ze grote moeite met de operatie, maar wat als een meisje door haar familie wordt bedreigd?

Christiaan
08-05-04, 20:51
Mischien kunnen ze beter dit (http://www.partyshop.nl/popup_image.php?pID=752) in hun pruim stoppen.

Of anders de avond d'r voor flink rooie bieten eten.

Mark
08-05-04, 20:53
Wat een onzin, ik hoop dat ze die nep-heiligen geen kostbare operatie ruimte laten gebruiken waar ook mensen moeten zijn die wel zinnige operaties moeten ondergaan :fplet:

Mark
08-05-04, 21:04
Geplaatst door Olive Yao
Wie zijn die nep-heiligen? De meisjes? Het is hun schuld niet hoor.

Nogmaals, zie
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=88311

I don't care wie zijn schuld het is, ik heb gewoon genoeg van die domheid. :kotsen2:

Olive Yao
08-05-04, 21:05
Geplaatst door Mark
I don't care wie zijn schuld het is, ik heb gewoon genoeg van die domheid. :kotsen2:
Dat ben ik helemaal met je eens.

ZbaqZbaq
08-05-04, 21:06
Geplaatst door Mark
Wat een onzin, ik hoop dat ze die nep-heiligen geen kostbare operatie ruimte laten gebruiken waar ook mensen moeten zijn die wel zinnige operaties moeten ondergaan :fplet:

helemaal mee eens.

als je de boel wil besodemieteren dan niet op de kosten van de belastingbetaler aub.

Olive Yao
08-05-04, 21:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
helemaal mee eens.

als je de boel wil besodemieteren dan niet op de kosten van de belastingbetaler aub.
Nogmaals, wie of wat is de oorzaak?

Er is in Nederland ooit overwogen om maagdenvlieshersteloperaties in het ziekenfondspakket op te nemen! Juist omdat men de situatie van de meisjes en vrouwen beseft. Dat is terecht niet doorgegaan.

De boosdoeners zijn de families van de meisjes en vrouwen.

ZbaqZbaq
08-05-04, 21:22
Geplaatst door JanSmit
Heb je liever dat ze verstoten worden uit hun gemeenschap?

Ik heb liever dat die gemeenschap gaat realiseren dat verstoten van deze meisjes een onverantwoorde daad is.

barfly
08-05-04, 21:23
Jammer dat er op Maroc.nl geen feministen zitten om te verklaren dat maagdenvliezen helemaal niet bestaan :)

ZbaqZbaq
08-05-04, 21:34
Hé Jantje.....

ben dat maadenvliesje zit je wel hoog hè ? :d

Robbedoes
08-05-04, 22:09
Vreselijk dat men zo hangt aan de mythe van het "maagd" zijn.

De tijd zal ook dit achterhaalde standpunt over het "maagd" zijn achterhalen. Laten we Marokkanen, Turken en Hindoestanen nog 30 jaar geven, dan is die mythe ook verdwenen.

Alleen wel zal de fraude van de artsen aangepakt moeten worden, zoals het bij elke fraude hoort te gaan.

Robbedoes
08-05-04, 23:15
Waar blijven de meiden met hun reakties??

PietHendriksen
09-05-04, 08:49
Dus even populair gezegd: die Moslim-rakkers willen trouwen met een maagd, maar wel zelf eerst flink rond-shoppen. Vandaar die import-bruiden. In Nederland is de akker al afgegraasd. Fijnzinnig gedrag. Een aanwinst voor dit land! Hier kunnen we wat van leren, een verrijking van onze cultuur.

Simon
09-05-04, 09:04
Ik begrijp ook niet dat die gynaecologen hier aan meewerken. Al dat begrip voor een cultuur en dan zelf mee gaan liegen om de ingreep mogelijk te maken. Echt belachelijk. Laat ze dan tenminste hun eigen leugens financieren! Oftewel niet onder de verzekering laten vallen en eerlijke opgave van de ingreep.

Wat mij overigens ook opvalt is dat die hele discussie over maagdelijk zijn zich zo concentreert op de vrouw. De maagdelijkheid van de man hoor je veel minder over. Eisen vrouwen bijvoorbeeld ook van mannen dat ze maagd zijn?

Bart.NL
09-05-04, 09:10
Geplaatst door Simon
Eisen vrouwen bijvoorbeeld ook van mannen dat ze maagd zijn?

Hoe zou je dat moeten controleren?

De enige oplossing die ik zie is een peniskoker met een slot die wordt geplaatst zodra de jongen geslachtsrijp is. De sleutel wordt bewaard in een kluis bij een notaris en wordt gegeven aan de vrouw voor de eerste huwelijksnacht.

PietHendriksen
09-05-04, 09:21
Het is allemaal zo dom en belachelijk! Dat dit serieus wordt genomen!!! Dat hier beleid op wordt afgestemd, geld aan wordt uitgegeven, begrip voor wordt getoond!!!

Simon
09-05-04, 09:24
Geplaatst door Bart.NL
Hoe zou je dat moeten controleren?

De enige oplossing die ik zie is een peniskoker met een slot die wordt geplaatst zodra de jongen geslachtsrijp is. De sleutel wordt bewaard in een kluis bij een notaris en wordt gegeven aan de vrouw voor de eerste huwelijksnacht.

Bij vrouwen is het ook helemaal niet te controleren. Dat is nu juist de mythe die in stand wordt gehouden. Daarom blijft mijn vraag: eisen vrouwen dat ook van mannen?

Mark
09-05-04, 09:25
Geplaatst door Simon
Bij vrouwen is het ook helemaal niet te controleren. Dat is nu juist de mythe die in stand wordt gehouden.

Inderdaad, zoals uitgelegd in de inmiddels door beheer verwijderde berichten. :mad:

PietHendriksen
09-05-04, 09:28
Het maagdenvlies mythe
Het maagdenvlies bestaat niet. Wat wel bestaat is een opstaand randje in de vagina wat mogelijkerwijze bij een vrouw kan gaan bloeden als zij voor het eerst intiem seksueel contact heeft EN zij daarbij gespannen of onvoldoende vooraf gestimuleerd is. De profeet vzmh heeft zelf het voorbeeld gegeven door te trouwen met een vrouw die geen maagd was.

Toch blijft de mythe van het maagdenvlies bestaan. Hierdoor ontstaan er echter veel problemen: Psychische problemen: Angst dat het 'vlies' voortijdig beschadigt wordt. Het meisje mag bijvoorbeeld van haar moeder geen tampons gebruiken of gaan paardrijden uit schrik dat het vlies zou schuren. Het veroorzaakt angst voor pijn bij vrouwen en faalangst bij mannen. Er worden onnodige medische ingrepen (hersteloperaties) op gebaseerd. Het brengt vrouwen die geen bloed verliezen in moeilijkheden. Als ze niet bloedt, kan haar man de scheiding aanvragen. Dit brengt de eer van haar familie in diskrediet en leidt tot gezichtsverlies van haar vader. Het betekent een dubbele straf voor vrouwen die misbruikt zijn. Naast het verdiet dat geheim gehouden moet worden, moet zij ook nog geopereerd worden om het randje te herstellen. Het houdt de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in stand. Vrouwen moeten bewijzen dat ze maagd zijn, mannen hoeven dat niet. Volgens de Islam moet ook de jongen nog maagd zijn wanneer hij huwt. Hier wordt echter niet zoveel belang aan gehecht.
--------------------------------------------------------------------------------

Bart.NL
09-05-04, 09:37
Geplaatst door Simon
Bij vrouwen is het ook helemaal niet te controleren. Dat is nu juist de mythe die in stand wordt gehouden. Daarom blijft mijn vraag: eisen vrouwen dat ook van mannen?

Het was ook niet serieus bedoeld :p ... maar ik denk dat jouw vraag eigenlijk geen vraag is. Je weet het antwoord wel.

Bart.NL
09-05-04, 09:39
Geplaatst door Mark
Inderdaad, zoals uitgelegd in de inmiddels door beheer verwijderde berichten. :mad:

Pfff... is daar iets onverkwikkelijks ter sprake gekomen?

PietHendriksen
09-05-04, 09:48
Onverkwikkelijk? Nee, het was gewoon keihard feitenmateriaal. Volledig en duidelijk.

Bart.NL
09-05-04, 09:51
Geplaatst door PietHendriksen
Onverkwikkelijk? Nee, het was gewoon keihard feitenmateriaal. Volledig en duidelijk.
Misschien dan dat het "keiharde" van het feitenmateriaal binnen deze kwestie als aanstootgevend werd ervaren?

barfly
09-05-04, 11:29
Geplaatst door Simon
Bij vrouwen is het ook helemaal niet te controleren. Dat is nu juist de mythe die in stand wordt gehouden. Daarom blijft mijn vraag: eisen vrouwen dat ook van mannen?

Natuurlijk eisen vrouwen dat niet van mannen! Die vrouwen weten tenminste hun plek :duim:

Simon
09-05-04, 11:44
Geplaatst door Bart.NL
Het was ook niet serieus bedoeld :p ... maar ik denk dat jouw vraag eigenlijk geen vraag is. Je weet het antwoord wel.

Ja maar ik kom niet uit die cultuur en snap dus ook niet hoe dat komt. Ik hoorde laatst wat Marokkaanse jongens op TV en die hadden het over 'ze moet zus zijn, ze moet zo zijn en anders is ze een hoer'. Maar over hun eigen normen en waarden hadden ze het helemaal niet. Dat vind ik nogal vreemd.

~Panthera~
09-05-04, 11:45
Geplaatst door Bart.NL
Hoe zou je dat moeten controleren?

De enige oplossing die ik zie is een peniskoker met een slot die wordt geplaatst zodra de jongen geslachtsrijp is. De sleutel wordt bewaard in een kluis bij een notaris en wordt gegeven aan de vrouw voor de eerste huwelijksnacht.
----------------------

:lekpuh: :roken:

Zwarte Schaap
09-05-04, 11:51
Geplaatst door PietHendriksen
Dus even populair gezegd: die Moslim-rakkers willen trouwen met een maagd, maar wel zelf eerst flink rond-shoppen. Vandaar die import-bruiden. In Nederland is de akker al afgegraasd. Fijnzinnig gedrag. Een aanwinst voor dit land! Hier kunnen we wat van leren, een verrijking van onze cultuur.

Populair gezegd: Achterbakse onwetende autochtonen willen alles aangrijpen om moslims in een kwaad hoek te zetten. Veel onwetende ezels negeren het feit dat de helft van de huwelijken van allochtonen in het land van herkomst voor rekening komt van de vrouwen.

Maarten
09-05-04, 11:58
Ik had een reeks van vriendinnen. Daarvan waren er 4 maagd. Dat weet je, want zoiets kun je vóelen! Een ander deel was niet maagd, en het verschil was duidelijk. (tenminste, achteraf terugdenkend weet ik nu precies wat het verschil is.) Het klopte ook hélemaal bij wat die meisjes/vrouwen zeiden, hoe ze waren, en wat ik van ze wist. Geen enkele twijfel hier.

Twee ervan bloedden wél, en twee helemaal niet! En waar het wél bloedde, was het zó weinig, dat er helemaal niets van op het laken terecht kwam! Het ene was en meisje van 19, de ander een vrouw van 33. (het kan er ook nog eens vanaf hangen wat je precies doet. Kerels die er doorheen gaan staan te raggen veroorzaken misschien wel plassen bloed ja, met de “echte liefde” voor hun vrouw..) Eentje die helemaal niet bloedde was 17.

Verder is allang duidelijk dat die “rand” verschillend van dikte kan zijn, en nagenoeg afwezig kan zijn, om héel wat andere redenen dan seks met een man.

Hoogste tijd dat de moslimwereld van die maagdenvlies-onzin af raakt.
Die traditie doet niet anders dan weerloze meisjes in het ongeluk storten.
En een groot deel van die moralisten kan dat geen fuck schelen, want die zijn enkel met hun eigen eer en goede naam bezig. Te walgelijk voor woorden.
Ik weet niet hoe váak het voor komt, maar wáar het voorkomt moeten al die rituelen en controles zo hárd mogelijk bestreden worden! Vanwege de éer van die meisjes dus! Van die eer schijnt niemand zich meer een zak aan te trekken, zodra de familie-eer op tafel komt. Jereinste middeleeuwen!

mark61
09-05-04, 12:50
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik vind jou eigenlijk wel geknipt voor het ambacht maagdenvliescontroleur, Mark.

In Turkije bestaat een tekort aan functionarissen in die beroepsgroep. Meisjes die wat uitvreten, bijvoorbeeld 'Koerdistan vrij' op het schoolbord kalken, of 'leve de...(naam van pol. partij) of gewoon brutaal zijn worden als eerste onderzoeksstap naar een ziekenhuis gesleept om gecontroleerd te worden. Moraal van het verhaal? Mja.

Robbedoes
09-05-04, 12:54
Zwart Schaap je blijft gefrustreerd en paranoïd he? Die hele mythe van "maagdelijkheid" is toch lachwekkend? Hypocriet bij het leven. Honderden Marokkaanse vrouwen zijn "voor het gevoel van de man" nog maagd, maar die mannen worden weer heerlijk belazerd :lol:

mark61
09-05-04, 12:57
Geplaatst door Maarten
Ik had een reeks van vriendinnen. (...)
Die traditie doet niet anders dan weerloze meisjes in het ongeluk storten.(...)

Zeg, je slaapkamergeheimontboezemingen worden hier ongetwijfeld met rode oortjes gelezen. Maar de relevantie ontgaat mij een beetje. De medische feiten zijn gevoeglijk bekend. Het is dan ook geen technische, maar culturele kwestie. Met de islam heeft het al helemaal niets te maken. Met Israel ook niet, helaas, maar ik heb het toch maar weer als eerste genoemd.

Meisjes zijn niet weerloos maar voelen zich vaak geroepen iedereen tevreden te stellen. De wegen om de traditie te omzeilen zijn zo oud als de traditie zelf. Verder is het verschijnsel beslist op de terugtocht, maar hoe snel dat gaat weet ik niet. Kijk maar eens op de diverse fora, Turkse bijvoorbeeld, in NL. Een indicatie is misschien de statistiek van hertrouwende gescheiden vrouwen. Ongetrouwde relaties zijn trouwens in de statistieken niet te vinden. Veel plezier met het veldonderzoek.

Zwarte Schaap
09-05-04, 13:00
Geplaatst door Robbedoes
Zwart Schaap je blijft gefrustreerd en paranoïd he? Die hele mythe van "maagdelijkheid" is toch lachwekkend? Hypocriet bij het leven. Honderden Marokkaanse vrouwen zijn "voor het gevoel van de man" nog maagd, maar die mannen worden weer heerlijk belazerd :lol:

Wat een toonbeeld van oprechte betrokkenheid.

Robbedoes
09-05-04, 13:08
Waar zou ik betrokkenheid bij moeten hebben?

Zwarte Schaap
09-05-04, 13:11
Geplaatst door Robbedoes
Waar zou ik betrokkenheid bij moeten hebben? Dat is jouw frustratie.

Simon
09-05-04, 13:24
Geplaatst door Maarten
En waar het wél bloedde, was het zó weinig, dat er helemaal niets van op het laken terecht kwam!

Volgens een gynaecoloog in NOVA bloedt 60% van de vrouwen niet en 40% wel bij de ontmaagding.

Maarten
09-05-04, 14:00
Geplaatst door Simon
Volgens een gynaecoloog in NOVA bloedt 60% van de vrouwen niet en 40% wel bij de ontmaagding.
Weet ik. Ik wou maar zeggen dat die cijfers kloppen met m'n ervaringen. Maar er ontbreekt dus nog wat aan: de máte van bloeden! Die hangt volgens mij dus af van wat de kerels zoal uitvreten.

Dutchguy
09-05-04, 14:12
Geplaatst door Maarten


Hoogste tijd dat de moslimwereld van die maagdenvlies-onzin af raakt.
Die traditie doet niet anders dan weerloze meisjes in het ongeluk storten.
En een groot deel van die moralisten kan dat geen fuck schelen, want die zijn enkel met hun eigen eer en goede naam bezig. Te walgelijk voor woorden.
Ik weet niet hoe váak het voor komt, maar wáar het voorkomt moeten al die rituelen en controles zo hárd mogelijk bestreden worden! Vanwege de éer van die meisjes dus! Van die eer schijnt niemand zich meer een zak aan te trekken, zodra de familie-eer op tafel komt. Jereinste middeleeuwen!

Helemaal mee eens. Ik denk dat de moslimmeiden moeten eisen dat de heren na de huwelijksnacht een gescheurd toompje kunnen tonen. Denk dat deze hele onzin dan ineens snel over zou zijn.

Maarten
09-05-04, 14:25
Geplaatst door mark61
Met de islam heeft het al helemaal niets te maken.
Maar wel met moslims.

Geplaatst door mark61
Meisjes zijn niet weerloos maar voelen zich vaak geroepen iedereen tevreden te stellen.
Dat is een ZWAAR understatement, en ook niet waar. Ze kunnen echt zware moeilijkheden in de familiesfeer krijgen, en zijn daar vaak volkomen weerloos tegen. En allerlei mensen kunnen vanalles zeggen, zonder dat ze daar wat aan kunnen doen.
Zelfs op de site hier heb ik nog kunnen lezen hoe meisjes na de huwelijksnacht gewoon gedumpt werden om de een of andere lullige reden, en daar sta je dan als geschonden en afgewezen vrouw! Echt, volkómen weerloos tegen tal van zaken!! Je eer als vrouw?? Dacht je dat je daar de kans voor kreeg om je te verdedigen? Dat doen ánderen voor je, ofwel niet dus. Veel marokkaanse meisjes zijn ont-ze-ttund bang voor hun goede naam, omdat ze volkomen weerloos tegen roddel zijn.
Nogmaals: hoevéel het voorkomt, dat weet ik niet, maar dát het voorkomt is een feit.

Ben het wel met je eens dat het een beetje off-topic is, nu het hier alleen over het herstel gaat. Dat vind ik trouwens een principieel moeilijke kwestie. Weet niet of ziekenhuizen daar wel aan moeten meewerken. Eigenlijk niet dus. Maar als daar het geluk van een meisje vanaf kan hangen? Maar het is in feite de opstelling van de ouders, die er voor zorgt, dat het geluk van dat meisje daarvan afhangt. Is dit dan geen culturele strijd van o.a. Marokkanen, die je dus vooral van hén moet laten afhangen? Klagen ze al niet genoeg over inmenging? Moet je dan ziekenhuizen beschikbaar stellen vanwege de cultuur?

Ik ken maar éen vergelijkbaar geval van zaken waarbij de medische noodzaak totaal ontbreekt: Cosmetische ingrepen, borstvergrotingen, enz.. Misschien moet de boel in dát licht besproken worden.

Qwertyno
09-05-04, 14:25
Geplaatst door PietHendriksen

Als ze niet bloedt, kan haar man de scheiding aanvragen.


Ik vind dat dit niet al te serieus genomen moet worden. Het komt namelijk zeer zelden voor dat een relatie na 1 huwelijksnacht stuk gaat omdat er geen bloed te zien was. Dit vind ik meer een mythe dan het mythe van het maagdenvlies zelf.
Waarom? Stel dat de cijfers kloppen en dat 60% niet bloed. Dan zou je misschien denken dat er veel gescheiden wordt na de huwelijksnacht. Maar dit is volgens mij niet het geval.

Verder begrijp ik die vrouwen niet.
Eerst hebben ze sex voor het huwelijk, dit kan iemand overkomen. Dan willen ze gaan trouwen (natuurlijk met iemand anders) En kiezen ze ervoor om een proffesionele leugen op te zetten. Want zo noem ik dit, zeker als je het ziet vannuit de ogen van de man.

Ik heb zoiets, wil je toch gaan liegen, maak er een kleine leugen van en zeg dat je zo geboren bent en dat het normaal is. Dit moet dan natuurlijk alleen gezegd worden als de man bepaalde zaken opmerkt. Ik zal dit ff de Maarten feeling noemen. :D

Ook ben ik het met maarten eens dat alles te maken heeft met hoe de man zijn werk doet. Dus misschien een tip naar de vrouwen toe.. tijdens het bezig zijn roepen om harder en harder.. :D erg.. sorry..

Zwarte Schaap
09-05-04, 14:26
Geplaatst door Maarten
Hoogste tijd dat de moslimwereld van die maagdenvlies-onzin af raakt. Die traditie doet niet anders dan weerloze meisjes in het ongeluk storten. En een groot deel van die moralisten kan dat geen fuck schelen, want die zijn enkel met hun eigen eer en goede naam bezig. Te walgelijk voor woorden. Ik weet niet hoe váak het voor komt, maar wáar het voorkomt moeten al die rituelen en controles zo hárd mogelijk bestreden worden! Vanwege de éer van die meisjes dus! Van die eer schijnt niemand zich meer een zak aan te trekken, zodra de familie-eer op tafel komt. Jereinste middeleeuwen!

Waar gaat het jou nou om? Is dit een oproep tot het opgeven van de kuisheid of is het om de mythes omtrent de maagdelijkheid op te heffen?

Qwertyno
09-05-04, 14:36
Ik vind dat het principe van geen sex voor het huwelijk gehandhaafd moet worden. Ik vind dit toch iets moois en gezonds hebben.

Wel vind ik dat er meer over zulke onderwerpen gesproken moet worden. Thuis, buiten en overal. Zodat iedereen goed is ingelicht over sex voor het huwelijk en maagdenvlies en wat het geloof er precies over zegt.

Dat dit systeem niet perfect is logisch omdat het onmogelijk is iedereen tevreden te stellen. De negatieve kanten hiervan zie ik dan ook als collateral damage. En de mensheid heeft er eeuwen gebruik van gemaakt en volgens mij wordt het nog steeds gebruikt door het grootste gedeelte van de wereldbevolking.

Maarten
09-05-04, 14:40
Geplaatst door Qwertyno

Eerst hebben ze sex voor het huwelijk, dit kan iemand overkomen. Dan willen ze gaan trouwen (natuurlijk met iemand anders) En kiezen ze ervoor om een proffesionele leugen op te zetten.
Ja, dit is een echte leugen. Maar ze voelen zich er dus toe gedwongen. Dat is nou net het akelige dilemma waarmee ze de prachtige huwelijksnacht in gedwongen worden. Een ware marteling voor de meisjes, voor zover dit voorkomt dus.


[i]Ik zal dit ff de Maarten feeling noemen. :D [/B]
:hihi: hehehe.. zal ik ju daar es het fijne van vertelluh?.. Nou, dat gaat zo. Je.. [DOINGG..] Sorry.. eerst even een tientje overmaken voor die uiterst smakelijke details..


tijdens het bezig zijn roepen om harder en harder.. :D erg.. sorry.. [/B]
Stalen bedden, oude springveren matrassen, staalborsteltje in de buurt.. kind kan de was doen! :D
Ik denk dat ik maar een bedrijfje begin in condooms, die tijdens gebruik een schuurpapier-structuur krijgen..

naamloos
09-05-04, 14:48
tjonge jonge jonge

We hebben weer iets gevonden om de komende dagen over moslims te kunnen gaan miepen. Alle onderwerpen zijn inmiddels de revu gepasseerd: moslimjongeren deugen niet, want zorgen allemaal voor overlast, imams deugen niet, want zijn allemaal door saoedische gesubsidieerde extremisten, moslimas deugen niet, want dragen hoofddoek, opvoeding van moslimouders deugt niet, want alle moslimjongeren ontsporen, moslimhuwelijken deugen niet, want zijn allemaal schijnhuwelijken, moslimuitkeringtrekkers deugen niet, want zij frauderen, moslimonderwijs deugt niet want zet aan tot haat, moskees deugen niet want zijn broeinesten van terroristen etc.

Nu is er weer iets nieuws waar kamervragen over gesteld gaan worden en waarop een beleid op wordt gemaakt. De maagdenvlieshersteloperatie.... schande. Dat de vrouwen in Nederland hun tieten laten ombouwen tot cupje skippiebal, of hun kaken dicht laat naaien in coupe 'ik kan het vreten niet laten', daar hoor je niemand over zeiken. Of hun schaamlippen laten vergroten of verkleinen omdat dit ten goede komt aan hun sexleven;. En wat dacht je van vrouwen die hun gleuf in een snikkel laten veranderen omdat jannie liever als jan door het leven wil gaan , nee daar hoor je geen haan naar kraaien. Een maagdenvlieshersteloperatie, FOEI moslima!

Qwertyno
09-05-04, 14:57
Geplaatst door Maarten
Ja, dit is een echte leugen. Maar ze voelen zich er dus toe gedwongen. Dat is nou net het akelige dilemma waarmee ze de prachtige huwelijksnacht in gedwongen worden. Een ware marteling voor de meisjes, voor zover dit voorkomt dus.

Ja, dat lijkt mij ook zo.
Wat hier tegen doen?
Sommigen zullen praten in termen van voorkomen en andere in termen van afschaffen. Zelf ben ik voor het eerste in combinatie met bespreekbaar maken van sex in het algemeen. Dan hebben de jongens er ook wat aan.


:hihi: hehehe.. zal ik ju daar es het fijne van vertelluh?.. Nou, dat gaat zo. Je.. [DOINGG..] Sorry.. eerst even een tientje overmaken voor die uiterst smakelijke details..

:haha: nee joh... zo geinteresseerd ben ik nou ook weer niet. Ik weet dus al genoeg.


Stalen bedden, oude springveren matrassen, staalborsteltje in de buurt.. kind kan de was doen! :D
Ik denk dat ik maar een bedrijfje begin in condooms, die tijdens gebruik een schuurpapier-structuur krijgen..

:hihi:...de condooms zeker in combinatie met pijnstillers.

Muslimaah
09-05-04, 15:02
Qoute uit : http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl %2FPagina%2F0%2C7109%2C26-1-4131-5768-871551-1264-1694811-%2C00.html


Wie denkt dat alleen in de Koran voorschriften staan over maagdelijkheid en bloed na de huwelijksnacht, heeft het mis. Ook in de Bijbel speelt het een rol. Obdeijn- Van Wely: "In het Oude Testament, Deuteronium, hoofdstuk 22, staat iets over de gewoonte het bewaarde, bebloede laken te gebruiken als bewijsstuk wanneer de echtgenoot beweert dat zijn vrouw niet als meisje het huwelijk inging".


Wat een grove leugen.


'Islamitische' meiden moeten inderdaad deze verwrongen culture deel van hun bagage (verdacht veel lijkend op het bovengeschrevene in Deuteronium H22) buitenboord zetten en leren wat de Islam hen werkelijk vraagt en van het mannelijke geslacht.

Christiaan
09-05-04, 15:12
Geplaatst door Qwertyno
Ik vind dat het principe van geen sex voor het huwelijk gehandhaafd moet worden. Ik vind dit toch iets moois en gezonds hebben.


Je koopt toch ook geen auto zonder eerst een proefrit te maken.

Qwertyno
09-05-04, 15:16
Geplaatst door naamloos

Nu is er weer iets nieuws waar kamervragen over gesteld gaan worden en waarop een beleid op wordt gemaakt. De maagdenvlieshersteloperatie.... schande. Dat de vrouwen in Nederland hun tieten laten ombouwen tot cupje skippiebal, of hun kaken dicht laat naaien in coupe 'ik kan het vreten niet laten', daar hoor je niemand over zeiken. Of hun schaamlippen laten vergroten of verkleinen omdat dit ten goede komt aan hun sexleven;. En wat dacht je van vrouwen die hun gleuf in een snikkel laten veranderen omdat jannie liever als jan door het leven wil gaan , nee daar hoor je geen haan naar kraaien. Een maagdenvlieshersteloperatie, FOEI moslima!



Dit is het andere systeem en dit systeem kent zeker veel collateral damage.

Qwertyno
09-05-04, 15:18
Geplaatst door Christiaan
Je koopt toch ook geen auto zonder eerst een proefrit te maken.

Als de functie van vrouw gelijk zou staan aan de functie van een auto zou je gelijk hebben. Je vergelijking klopt dus zeker niet voor mij.

Zwarte Schaap
09-05-04, 15:33
Geplaatst door Muslimaah
Qoute uit : http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl %2FPagina%2F0%2C7109%2C26-1-4131-5768-871551-1264-1694811-%2C00.html

Wat een grove leugen.

'Islamitische' meiden moeten inderdaad deze verwrongen culture deel van hun bagage (verdacht veel lijkend op het bovengeschrevene in Deuteronium H22) buitenboord zetten en leren wat de Islam hen werkelijk vraagt en van het mannelijke geslacht.

Het is een Joods-Christelijke traditie.

Deuteronomium Hoofdstuk 20:

13 Wanneer een man een vrouw zal genomen hebben, en tot haar ingegaan zijnde, alsdan haar zal haten,

14 En haar oorzaak van naspraak zal opleggen, en een kwaden naam over haar uitbrengen, en zeggen: Deze vrouw heb ik genomen, en ben tot haar genaderd, maar heb den maagdom aan haar niet gevonden;

15 Dan zullen de vader van deze jonge dochter en haar moeder nemen, en tot de oudsten der stad aan de poort uitbrengen, den maagdom dezer jonge vrouw.

16 En de vader van de jonge dochter zal tot de oudsten zeggen: Ik heb mijn dochter aan dezen man gegeven tot een vrouw; maar hij heeft haar gehaat;

17 En ziet, hij heeft oorzaak van opspraak gegeven, zeggende: Ik heb den maagdom aan uw dochter niet gevonden; dit nu is de maagdom mijner dochter. En zij zullen het kleed voor het aangezicht van de oudsten der stad uitbreiden.

18 Dan zullen de oudsten derzelver stad dien man nemen, en kastijden hem;

19 En zij zullen hem een boete opleggen van honderd zilverlingen, en ze geven aan den vader van de jonge dochter, omdat hij een kwaden naam heeft uitgebracht over een jonge dochter van Israel; voorts zal zij hem ter vrouwe zijn, hij zal haar niet mogen laten gaan al zijn dagen.

20 Maar indien ditzelve woord waarachtig is, dat de maagdom aan de jonge dochter niet gevonden is;

21 Zo zullen zij deze jonge dochter uitbrengen tot de deur van haars vaders huis, en de lieden harer stad zullen haar met stenen stenigen, dat zij sterve , omdat zij een dwaasheid in Israel gedaan heeft, hoererende in haars vaders huis; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.

22 Wanneer een man gevonden zal worden, liggende bij eens mans getrouwde vrouw, zo zullen zij ook beiden sterven, de man, die bij de vrouw gelegen heeft, en de vrouw; zo zult gij het boze uit Israel wegdoen.

23 Wanneer er een jonge dochter zal zijn, die een maagd is, ondertrouwd aan een man, en een man haar in de stad zal gevonden, en bij haar gelegen hebben;

24 Zo zult gij ze beiden uitbrengen tot de poort derzelver stad, en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven; de jonge dochter, ter oorzake, dat zij niet geroepen heeft in de stad, en den man, ter oorzake dat hij zijns naasten vrouw vernederd heeft; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.

25 En indien een man een ondertrouwde jonge dochter in het veld gevonden, en de man haar verkracht en bij haar gelegen zal hebben, zo zal de man, die bij haar gelegen heeft, alleen sterven;

26 Maar de jonge dochter zult gij niets doen; de jonge dochter heeft geen zonde des doods; want gelijk of een man tegen zijn naaste opstond, en sloeg hem dood aan het leven, alzo is deze zaak.

27 Want hij heeft haar in het veld gevonden; de ondertrouwde jonge dochter riep, en er was niemand, die haar verloste.

28 Wanneer een man een jonge dochter zal gevonden hebben, die een maagd is, dewelke niet ondertrouwd is, en haar zal gegrepen en bij haar gelegen hebben, en zij gevonden zullen zijn;

29 Zo zal de man, die bij haar gelegen heeft, den vader van de jonge dochter vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem ter vrouwe zijn, omdat hij haar vernederd heeft; hij zal ze niet mogen laten gaan al zijn dagen.

30 Een man zal zijns vaders vrouw niet nemen, en hij zal zijns vaders slippe niet ontdekken.

Maarten
09-05-04, 15:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waar gaat het jou nou om? Is dit een oproep tot het opgeven van de kuisheid of is het om de mythes omtrent de maagdelijkheid op te heffen?
Di is een oproep om praktijken af te schaffen, die meisjes zwaar in het ongeluk storten, en soms zware onrechtvaardigheid tot gevolg hebben.
Als sommige Marokkanen daar geen werk van maken, omdat ze geen andere oplossing voor het bewaren van de kuisheid weten, dan vind ik dat zwáar barbaars.

Ik ben voor seks in combinatie met liefde. En dus met iemand met wie je echt verder wilt. Het ideaal zou zijn, na het huwelijk, maar in praktijk weet ik dat nog niet. Van vele vrouwen hoor ik dat ze dolblij zijn, dat hun eerste seksuele ervaringen echt uit liefde waren, en dat ze die ervaring tenminste hebben. Maar achteraf hoor je zelden iemand zeggen dat het daarbij uitmaakte of het vóor of tijdens het huwelijk was.
En gehuwden? Hoor je die zeggen: ja het was prachtig, alleen jammer dat het vóot het huwelijk was? Nee..

Ik ben helemaal niet voor losbollerei, zeker voor meisjes niet. De meeste meisjes hebben de neiging volgens mij ook niet. O ja, ze zien MTV en TMF, en ze dromen vooral.. Maar ze willen zeker geen seks met iemand, waar ze niet helemaal voor gaan. En ook al gebeurt er eens wat, dat beschadigt die meisjes niet echt. Noem het een ongelukje, maar daar veranderen ze echt niet erg van. Ik heb alleen m'n twijfels, als er een sport van gemaakt wordt, en er snel gewisseld wordt.

Maar die huwelijksmoraal is ook niet zaligmakend hoor. Allereerst is die eerste keer vaak niet zaligmakend hoor. Vooral voor vrouwen niet. Dat idee van al die pracht, nou.. dat valt in praktijk nogal eens tegen..

Maar erger is dit. Rond je 16-17e ben je lichamelijk echt wel aan seks toe. Dat zit in je biologie in. Dat is dus een sterke kracht. Als je nou een sterke huwelijksmoraal over seks hebt, dan kon het wel eens zijn dat je de verkeerde kiest! Seks dwingt je dan namelijk om nú te kiezen! Kan heel goed zijn, dat je dan niet goed uit je doppen kijkt, en na een tijd rollebollen in het huwelijk er achter komt, dat je eigenlijk helemáal niet bij elkaar pást! Je hebt dan misschien gekozen om met iemand te trouwen, omdat je er érg graag mee naar bed wou, of uberháupt met iemand naar bed wou! Dat is echt een belabberde basis voor een keuze.

Ik ben dus veel meer voor een beetje experimenteren met iemand die je echt ziet zitten. Je moet iemand toch leren kennen? Nou, dan er best even wat "fout" gaan hoor. Je moet wel discipline hebben. Maar meisjes hebben die in de regel wel.
Maar het andere uiterste is, dat je alles zit op te sparen, en zit te idealiseren.. Dan is er dat spetterende huwelijksfeest, en na twee maanden blijkt er eigenlijk niks te werken..

Ik snap je bezorgdheid over de meiden wel hoor, en ook dat je met schrik naar de TV, en over je balkon kijkt. Maar de vraag is hoe je het oplost. Meiden hebben gewoon een fase waarin ze naar een partner zoeken, en daar zit ontzettend veel aan vast. Er gebeurt heel veel, ook zonder seks, en dat moet wat ruimte hebben. Meiden doen ook zonder seks hele domme dingen, maar er zit toch ook een stuk mystiek aan vast. Ze proberen een toekomst voor ogen te krijgen met iemand.. En hoe ze dat doen, en hoe ze dat overwegen, dat vinden ze belangrijker dan wat dan ook, en dat heeft ruimte nodig.
Ik weet niet of je dit hele proces wel kunt reduceren tot thuis houden, afknijpen en controleren, en een man regelen. Ik geloof helemaal niet dat dit werkt.
Wat kun je doen? Je kinderen goed opvoeden, en ze daarnaa en beetje in de gaten houden. Maar alles wat met seks en huwelijk te maken heeft ís in feite hún terrein. Ergens daar begint de overgang naar het zelfstandige leven, en het uitvliegen uit het ouderlijk huis. Het reguleren daarvan is minstens voor de helft hun zaak.

dialoog
09-05-04, 15:59
Nou, Schaap, ik ben nu geheel overtuigd. Het klopt, we moeten door met deze traditie, alle seinen staan op groen voor het rode laken. WANT het is een Joods-Christelijke traditie. Lekker relevant argument, om met onzin verder te gaan.

Maarten
09-05-04, 16:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is een Joods-Christelijke traditie. Deuteronomium


Schaap, wanneer leer je nou eens uit elkaar houden wat de Bijbel zegt ( Het OT notabene.) en wat een "joods-christelijker tradítie"is?!
Daar kan echt een oceáan van verschil tussen zijn!
Zelfs in theoríe klopt dit niet, waar Christus juist een heleboel Oudtestamentische praktijken onderuit haalde! En juist dit soort zaken.
En ken je het verschil tussen het joodse geloof en christendom niet?!
En voor praktijken over stenigen van niet-maagden moet je éeuwen terug, of misschien wel millennia!

Schaap, je laat op deze manier vooral onwetendheid zien he? Je snapt waarschijnlijk ook slecht dat ik je bedánk! Wij christenen zijn namelijk dól op dit soort ontdekkingen in de Bijbel! Gut was die joodse cultuur 3000 jaar geleden zó streng? Sjonge jonge.. Nog erger dan Khomeini..

rja
09-05-04, 16:26
Geplaatst door Qwertyno
[B]Ik vind dat het principe van geen sex voor het huwelijk gehandhaafd moet worden. Ik vind dit toch iets moois en gezonds hebben.

Maar niet de op hypocriete manier, waarop dit in de de Arabische en Berberse cultuur gebruikelijk is, waar mannen voor hun huwelijk kunnen rondneuken, maar wel van hun vrouwelijke partner verlangen dat ze maagd is, de hypocriet. Dat de Marokkaanse moslimas buiten hun eigen groep sexuele contacten hebben geloof ik niet, dus de Marokkaanse man in Nederland loopt weg voor z’n verantwoordelijk en waar de moslima met de brokken blijft zitten , waar je in Nederland wel mee wegkomt, maar in het thuisland wel gedwongen wordt om te trouwen.


De mannen menen zelfs dat deze maagden vlies fixatie, het recht geeft om z'n dochters en z'n zussen mag onderdrukken in de naam van de familie eer. Deze cultuur waar mannen oppermachtig zijn, heeft niks te zoeken in Nederland.

Maarten
09-05-04, 16:29
Geplaatst door naamloos
tjonge jonge jonge

We hebben weer iets gevonden om de komende dagen over moslims te kunnen gaan miepen. Alle onderwerpen zijn inmiddels de revu gepasseerd: moslimjongeren deugen niet, want zorgen allemaal voor overlast, imams deugen niet, want zijn allemaal door saoedische gesubsidieerde extremisten, moslimas deugen niet, want dragen hoofddoek, opvoeding van moslimouders deugt niet, want alle moslimjongeren ontsporen, moslimhuwelijken deugen niet, want zijn allemaal schijnhuwelijken, moslimuitkeringtrekkers deugen niet, want zij frauderen, moslimonderwijs deugt niet want zet aan tot haat, moskees deugen niet want zijn broeinesten van terroristen etc.
:hihi: sjonge jonge... waar heb jij leren overdrijven?! Maar eh... leuke bloemlezing.. dat wel! :D


Nu is er weer iets nieuws waar kamervragen over gesteld gaan worden en waarop een beleid op wordt gemaakt. De maagdenvlieshersteloperatie.... schande. Dat de vrouwen in Nederland hun tieten laten ombouwen tot cupje skippiebal, of hun kaken dicht laat naaien in coupe 'ik kan het vreten niet laten', daar hoor je niemand over zeiken. Of hun schaamlippen laten vergroten of verkleinen omdat dit ten goede komt aan hun sexleven;. En wat dacht je van vrouwen die hun gleuf in een snikkel laten veranderen omdat jannie liever als jan door het leven wil gaan , nee daar hoor je geen haan naar kraaien. Een maagdenvlieshersteloperatie, FOEI moslima!
Ik was je al vóor he? Precies met dit soort dingen, dáar zou het mee vergeleken moeten worden! Dat maakt ook uit voor wie het dan moet betalen, waar het moet gebeuren, hoe duur het dan moet zijn, wie het moet organiseren enz enz.. Is het bijvoorbeeld een overheidstaak?

Ik hoorde trouwens vanuit het christelijke Griekenland, dat veel meiden zich regelmatig weer dicht lieten naaien. Islamitisch is het niet, hoewel het in Nederland wel (vooral) een moslimzaak is.

Maarten
09-05-04, 16:35
Geplaatst door rja
Deze cultuur waar mannen oppermachtig zijn, heeft niks te zoeken in Nederland. Wel! Mag wel! Maar het geeft ook recht om op zijn lazer te krijgen van mensen zoals jij! Dát mag ook! :D Of roepen over Deuteronomium! Dat mag ook! :D
(was het verder helemaal met je eens.)

rja
09-05-04, 16:46
Geplaatst door Maarten
Wel! Mag wel!
Volgens mij niet, volgens onze grondwet is iedereen is gelijk ongeacht sexe, huidskleur of sexuele voorkeur.

Deze mentaliteit van een groot deel van de Marokkaanse mannnen, laat zien dat ze weinig respect hebben voor onze grondwet.

naamloos
09-05-04, 17:46
Nou, nog maar eens proberen,

Ik zie het verschil niet:

Een vrouw die haar kruis weer laat dichtnaaien omdat ze anders niet wordt geaccepteerd of een vrouw die zich laat verbouwen( face-lift, lipo, borstvergroting) omdat de maatschappij geen dikke lelijke oude (voor de createa's onder ons: vul zelf maar verder in) vrouwen accepteert.

Beide situaties zijn in mijn ogen fout en de ene situatie is niet beter of minder erg dan de andere. Maar als een vrouw haar kansen wil verbeteren dan moet zij daar vrij in zijn en dat geldt in beide situaties. Wie ben ik om hierover een oordeel te vellen. Wat mensen met hun lichaam willen doen moeten zij zelf kunnen bepalen.

Hoewel de aanleiding fout is betekent dit niet dat het recht ontnomen moet worden voor deze vrouwen om iets aan hun lichaam te doen of dat ik er over moet gaan miepen......

Het doet me denken aan Ayaan Hirsi Ali met haar uitspraak dat geen subsidie meer naar BvmLhuizen moest gaan. Dat vrouwen daardoor letterlijk in de kou kwamen te staan deed haar nix, onder het motto van dat de oorzaak(de mannen) aangepakt moesten worden. Leuk en aardig, maar dan is het wel handig dat zo lang de mannen niet zijn aangepakt er genoeg opvang blijft voor de vrouwen.

mark61
09-05-04, 18:00
Geplaatst door Qwertyno
Ik vind dat het principe van geen sex voor het huwelijk gehandhaafd moet worden. Ik vind dit toch iets moois en gezonds hebben.

Over mooi valt te twisten; gezond is het zeer zeker niet.


...volgens mij wordt het nog steeds gebruikt door het grootste gedeelte van de wereldbevolking.

Ik zou er niet op rekenen.

mark61
09-05-04, 18:05
Geplaatst door Maarten
Maar wel met moslims.

In NL dan. Daaro net zo hard met christenen.

Dat is een ZWAAR understatement, en ook niet waar. Ze kunnen echt zware moeilijkheden in de familiesfeer krijgen, ...

Vaak, maar niet altijd. Uiteindelijk is de vraag: who do you want to be, and whom with.

lennart
09-05-04, 18:07
Geplaatst door rja
Deze mentaliteit van een groot deel van de Marokkaanse mannnen, laat zien dat ze weinig respect hebben voor onze grondwet.

Beargumenteer die opmerking eens.

Christiaan
09-05-04, 18:09
Toch ben ik de problematiek onder Marokkanen pas goed gaan begrijpen toen ik me realliseerde hoe belangrijk familie voor hun is.
Onder Marokkanen is familie namelijk ALLES. Daar kunnen wij nederlanders met onze (min of meer) losse familiebanden ons geen voorstelling van maken.

mark61
09-05-04, 18:14
Geplaatst door Qwertyno
Verder begrijp ik die vrouwen niet.
Eerst hebben ze sex voor het huwelijk, dit kan iemand overkomen. Dan willen ze gaan trouwen (natuurlijk met iemand anders) En kiezen ze ervoor om een proffesionele leugen op te zetten. Want zo noem ik dit, zeker als je het ziet vannuit de ogen van de man.

Wach ff. Het is algemeen bekend dat mannen een grotere 'autonome' sexdrive hebben dan vrouwen. Geeft zij toe, dan is dat na lang aandringen, zeuren en chanteren van hem . Tot en met huwelijksbeloftes toe. Dan is de stap niet zo groot, je gaat immers met je toekomstige echtgenoot naar bed. Meestal is het dan dat hij, verovering gemaakt, ervandoor gaat op zoek naar nieuw slachtoffer. Snol, had ze er maar niet in moeten trappen. Dat bewijst toch dat ze een hoer is? Een vrouw in deze context die zich aan een man geeft, doet dat pas als ze bloedserieus is. Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar dit is de realiteit. Op Marokkaanse fora wordt hier niet zo expliciet over gesproken, op Turkse des te meer. Kijk s op Lokum.nl. Beetje eerlijk over je eigen geslacht kan ook wel. En vervolgens krijgt zij eenzijdig alles op haar bord, de man kan fluitend verder.

Robbedoes
09-05-04, 18:18
Veel van de door Naamloos beschreven plastische chirurgie wordt niet meer vergoed door het ziekenfonds of verzekering, je moet een groot deel zelf betalen, en/of bijverzekeren. Maar heel vaak is het op eigen kosten.

En wat er in het oude testament staat geldt in de praktijk niet voor hedendaagse ggristenen, al zouden veel ggristelijke mannen het wel weer willen.

mark61
09-05-04, 18:27
Geplaatst door Qwertyno
Als de functie van vrouw gelijk zou staan aan de functie van een auto zou je gelijk hebben. Je vergelijking klopt dus zeker niet voor mij.


Voor mij wel. Mijn citroen heet Eugénie.

Zwarte Schaap
09-05-04, 20:18
Geplaatst door Maarten
Schaap, wanneer leer je nou eens uit elkaar houden wat de Bijbel zegt ( Het OT notabene.) en wat een "joods-christelijker tradítie"is?!
Daar kan echt een oceáan van verschil tussen zijn!
Zelfs in theoríe klopt dit niet, waar Christus juist een heleboel Oudtestamentische praktijken onderuit haalde! En juist dit soort zaken.
En ken je het verschil tussen het joodse geloof en christendom niet?!
En voor praktijken over stenigen van niet-maagden moet je éeuwen terug, of misschien wel millennia!

Schaap, je laat op deze manier vooral onwetendheid zien he? Je snapt waarschijnlijk ook slecht dat ik je bedánk! Wij christenen zijn namelijk dól op dit soort ontdekkingen in de Bijbel! Gut was die joodse cultuur 3000 jaar geleden zó streng? Sjonge jonge.. Nog erger dan Khomeini..

De traditie van het tonen van een bebloede laken ken ik helemaal niet uit mijn culturele gemeenschap. De eerste keer dat ik ervan gehoord had was hier in Nederland en dan met name bij de Turken. Later hoorde ik dat sommige Marokkanen dat ook doen.

Anyhow iedereen heeft het over tradities etc, het enige wat ik aangeef is dat het oorspronkelijk een Joods-christelijke traditie is. Daarom tekenen miljoenen christenen in de USA een soort maagdelijkheidscontract dat ze maagd zullen blijven tot aan hun huwelijk en hield onze popsterretje Britney Spears ook haar populariteit omhoog door te vertellen dat ze ook maagd was. In Nederland is het ook een trend dat Christenen een soort contract tekenen dat ze maagd zullen blijven tot het huwelijk.

Maar elk jaar komt men weer met dezelfde documentaire van de barbaarse tradities van de Moslims en kunnen de hypocriete autochtonen zichzelf op de borst kloppen dat zij niet zo een achterlijke geloof hebbenn terwijl de bijbel daarover geen gras laat groeien.

Alweer tonen onze autochtone mannen een grote aandacht voor de sexualiteit van de moslimvrouw en willen zij haar redden van de ondragelijke lust. Hun ondragelijke lust!

Qwertyno
09-05-04, 21:13
Geplaatst door rja
Maar niet de op hypocriete manier, waarop dit in de de Arabische en Berberse cultuur gebruikelijk is, waar mannen voor hun huwelijk kunnen rondneuken, maar wel van hun vrouwelijke partner verlangen dat ze maagd is, de hypocriet. Dat de Marokkaanse moslimas buiten hun eigen groep sexuele contacten hebben geloof ik niet, dus de Marokkaanse man in Nederland loopt weg voor z’n verantwoordelijk en waar de moslima met de brokken blijft zitten , waar je in Nederland wel mee wegkomt, maar in het thuisland wel gedwongen wordt om te trouwen.

Gebruikelijk in de Arabische en Berberse cultuur is wat overdreven.
Dat betekend dat je namelijk ook zegt dat dit in bijvoorbeeld marokko veel voorkomt. Ik denk het niet. Het is meer iets van hier in bijvoorbeeld NL. Het punt over hypocritie ben ik met je eens.



De mannen menen zelfs dat deze maagden vlies fixatie, het recht geeft om z'n dochters en z'n zussen mag onderdrukken in de naam van de familie eer. Deze cultuur waar mannen oppermachtig zijn, heeft niks te zoeken in Nederland.

Welke mannen? Ik vind dat je wat generaliseert en overdrijft. Niemand onderdrukt graag zijn dochters of zussen. Het is zo dat moslims veel waarde hechten aan het principe van geen sex voor het huwelijk.
Volgens de Islam geld dit voor zowel de man als de vrouw. Het is daarom logisch te begrijpen dat als een dochter sex heeft voor het huwelijk dit mogelijk tot een probleem in het gezin kan leiden. Andersom voor de man geldt hetzelfde. Het enige verschil is dat de man veel beter zaken kan verbergen. Hierdoor lijkt het dat de man een soort van vrijbrief heeft. Maar dit is zeker niet het geval. Vooral als je gaat kijken naar de echte arabische of berber cultuur in marokko. Je kan misschien stellen dat de marokkaanse man hier in NL wat sneller in de verleiding komt en het voor hem wat makkelijker is sex te hebben voor het huwelijk dan bijvoorbeeld in marokko.

dialoog
09-05-04, 21:20
Schaap begrijpt nog steeds niet dat de gemiddelde Nederlander niets weet van de bijbel en de Joodse gebruiken etc. En daar ook geen zin in heeft. Dus al dat leuke vergelijken van de Koran met de Bijbel, om te zien welke het strengst is, dat is off-topic!

Qwertyno
09-05-04, 21:22
Geplaatst door mark61
Over mooi valt te twisten; gezond is het zeer zeker niet.
Ja, ik vind het gezond omdat het iets te maken heeft met beschaving en waarde en een juiste voorbeeld voor de kinderen bij de opvoeding.


Ik zou er niet op rekenen.
Hoe zouden ze dat in china, india of indonesie doen?

Qwertyno
09-05-04, 21:28
Geplaatst door mark61
Wach ff. Het is algemeen bekend dat mannen een grotere 'autonome' sexdrive hebben dan vrouwen. Geeft zij toe, dan is dat na lang aandringen, zeuren en chanteren van hem . Tot en met huwelijksbeloftes toe. Dan is de stap niet zo groot, je gaat immers met je toekomstige echtgenoot naar bed. Meestal is het dan dat hij, verovering gemaakt, ervandoor gaat op zoek naar nieuw slachtoffer. Snol, had ze er maar niet in moeten trappen. Dat bewijst toch dat ze een hoer is? Een vrouw in deze context die zich aan een man geeft, doet dat pas als ze bloedserieus is. Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar dit is de realiteit. Op Marokkaanse fora wordt hier niet zo expliciet over gesproken, op Turkse des te meer. Kijk s op Lokum.nl. Beetje eerlijk over je eigen geslacht kan ook wel. En vervolgens krijgt zij eenzijdig alles op haar bord, de man kan fluitend verder.

Mark61, Als je wilt zeggen dat de man Ook schuld draagt dan vind ik dat natuurlijk juist. Want zonder de man kan er geen sex voor het huwelijk zijn.

Qwertyno
09-05-04, 21:30
Geplaatst door mark61
Voor mij wel. Mijn citroen heet Eugénie.

Ik ben niet zo slim. Wat bedoel je ermee?

mark61
09-05-04, 21:37
Geplaatst door Qwertyno
Ja, ik vind het gezond omdat het iets te maken heeft met beschaving en waarde en een juiste voorbeeld voor de kinderen bij de opvoeding.


Hoe zouden ze dat in china, india of indonesie doen?

Ik vind het ongezond omdat het tot de gekste uitwassen leidt.

Kweenie. Zullen we ze het gaan vragen? Eerlijk antwoord zullen ze niet geven.

Orakel
09-05-04, 21:38
Geplaatst door naamloos
tjonge jonge jonge

Nu is er weer iets nieuws waar kamervragen over gesteld gaan worden en waarop een beleid op wordt gemaakt. De maagdenvlieshersteloperatie.... schande. Dat de vrouwen in Nederland hun tieten laten ombouwen tot cupje skippiebal, of hun kaken dicht laat naaien in coupe 'ik kan het vreten niet laten', daar hoor je niemand over zeiken. Of hun schaamlippen laten vergroten of verkleinen omdat dit ten goede komt aan hun sexleven;. En wat dacht je van vrouwen die hun gleuf in een snikkel laten veranderen omdat jannie liever als jan door het leven wil gaan , nee daar hoor je geen haan naar kraaien. Een maagdenvlieshersteloperatie, FOEI moslima!

:lole: :maf2:

mark61
09-05-04, 21:40
Geplaatst door Qwertyno
Mark61, Als je wilt zeggen dat de man Ook schuld draagt dan vind ik dat natuurlijk juist. Want zonder de man kan er geen sex voor het huwelijk zijn.

Ik wou eigenlijk zeggen dat de man de meeste schuld draagt. Omdat het initiatief naar mijn voorzichtige inschatting voor 90% bij hem ligt. En het diezelfde man is die vervolgens niet-maagden als, to say the least, 'damaged goods' beschouwt.

mark61
09-05-04, 21:44
Geplaatst door Qwertyno
Ik ben niet zo slim. Wat bedoel je ermee?

Mijn auto dekt een gedeelte van de verlangens die ik met een vrouw wil delen. Helaas bij lange na niet alle.

Qwertyno
09-05-04, 21:47
Geplaatst door mark61
Ik vind het ongezond omdat het tot de gekste uitwassen leidt.
Ik zie dat als collateral damage.


Kweenie. Zullen we ze het gaan vragen? Eerlijk antwoord zullen ze niet geven.
Gaat om het principe en dat hanteren ze volgens mij nog steeds, vandaar mijn eerdere uitspraak.



Ik wou eigenlijk zeggen dat de man de meeste schuld draagt. Omdat het initiatief naar mijn voorzichtige inschatting voor 90% bij hem ligt. En het diezelfde man is die vervolgens niet-maagden als, to say the least, 'damaged goods' beschouwt. [/B]

Ben ik niet mee eens. Je gaat er namelijk vanuit dat deze vrouwen sex hebben met alleen de eigen soort. Dit is denk ik niet juist.
De vrouwen die ervoor kiezen om sex te hebben voor het huwelijk zullen dat vaak doen met mannen van het andere soort. Dit om dezelfde reden als waarom zij een reparatie gaan doen.
Dat er vrouwen bijzitten die misleidt zijn door mannen en er dus weinig aan kunnen doen wil ik best geloven.

Qwertyno
09-05-04, 21:51
Geplaatst door mark61
Mijn auto dekt een gedeelte van de verlangens die ik met een vrouw wil delen. Helaas bij lange na niet alle.

Wil je zeggen dat je het beste eerst de vrouw moet proefen (penetreren) voordat je met haar gaat trouwen?

mark61
09-05-04, 21:55
Geplaatst door naamloos
Dat de vrouwen in Nederland hun tieten laten ombouwen tot cupje skippiebal, of hun kaken dicht laat naaien in coupe 'ik kan het vreten niet laten', daar hoor je niemand over zeiken. Of hun schaamlippen laten vergroten of verkleinen omdat dit ten goede komt aan hun sexleven;. En wat dacht je van vrouwen die hun gleuf in een snikkel laten veranderen omdat jannie liever als jan door het leven wil gaan , nee daar hoor je geen haan naar kraaien. Een maagdenvlieshersteloperatie, FOEI moslima!

Ik vind het een en het ander op geen enkele manier te vergelijken. Eetstoornissen en transseksualiteit hebben al helemaal geen plaats in deze vergelijking. Misselijk. Gevoelloos. Primitief.

Cosmetische operaties zijn wat ze heten: een poging het lichaam te verfraaien. Punt. Het kan zijn dat sommige van die vrouwen menen anders niet gelukkig te kunnen worden bij gebrek aan (blijkbaar oppervlakkige) belangstelling van het andere geslacht. Met sociale eisen heeft dit niets van doen.

Aan de andere kant staat een psychisch en mogelijk fysiek zwaar belastende sociale druk, op straffe van uitstoting of erger, om te voldoen aan een 'controleerbare' gedragseis. Om daaraan te ontkomen nemen sommige vrouwen hun toevlucht tot een wanhoopsactie.

Of op jouw niveau: vrouwen laten giechelend hun borsten vergroten, en huilend hun geslachtsdeel in de (veronderstelde) 'oorspronkelijke staat herstellen'

Het op één lijn stellen van deze twee chirurgische ingrepen getuigt van opperste domheid of kwade opzet.

Qwertyno
09-05-04, 21:55
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Nee. Hij steekt eerst z'n sjnikkel in de uitlaatpijp van haar auto en gaat dan een gesprek met haar aan. Nou goed?


Hmm, ja.. nu is het wel goed :)

mark61
09-05-04, 21:58
Geplaatst door Qwertyno
Wil je zeggen dat je het beste eerst de vrouw moet proeven (penetreren) voordat je met haar gaat trouwen?

Leuk dat je zo'n fijnzinnige conclusie weet te trekken uit 2 zinnen. Ik ga met niemand trouwen, dus dat criterium is voor mij niet van kracht. Eigenlijk had ik 151s reactie moeten geven, maar die stond er al.

Qwertyno
09-05-04, 22:00
Geplaatst door mark61
[B]
Of op jouw niveau: vrouwen laten giechelend hun borsten vergroten, en huilend hun geslachtsdeel in de (veronderstelde) 'oorspronkelijke staat herstellen'

Bij de eerste huilen de vrouwen voor de operatie.
Bij de twee lachen de vrouwen voor de operatie.
In mijn ogen weldegelijk te vergelijken. Het is bijvoorbeeld algemeen bekend dat er vrouwen zijn die psychisch kapot gaan omdat ze kleine borsten hebben.

Qwertyno
09-05-04, 22:06
Geplaatst door mark61
Leuk dat je zo'n fijnzinnige conclusie weet te trekken uit 2 zinnen. Ik ga met niemand trouwen, dus dat criterium is voor mij niet van kracht. Eigenlijk had ik 151s reactie moeten geven, maar die stond er al.

Ja, ik vraag het meer, want het begon allemaal bij:


Geplaatst door Qwertyno
Ik vind dat het principe van geen sex voor het huwelijk gehandhaafd moet worden. Ik vind dit toch iets moois en gezonds hebben.


Geplaatst door Christiaan
Je koopt toch ook geen auto zonder eerst een proefrit te maken.


Geplaatst door Qwertyno
Als de functie van vrouw gelijk zou staan aan de functie van een auto zou je gelijk hebben. Je vergelijking klopt dus zeker niet voor mij.


Geplaatst door mark61
Voor mij wel. Mijn citroen heet Eugénie.

Dus ik wist ff niet wat je bedoelde, zal wel aan mij liggen.

Qwertyno
09-05-04, 22:08
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik ken geen vrouwen die psychisch kapot gaan vanwege hun tieten.

Ja, ik heb er genoeg aan het woord gezien op tv.


Er zijn wel vrouwen die psychisch kapot worden gemaakt vanwege een vliesje.
Ik heb er nog geen 1 horen spreken.

mark61
09-05-04, 22:09
Geplaatst door Qwertyno
Bij de eerste huilen de vrouwen voor de operatie.
Bij de twee lachen de vrouwen voor de operatie.
In mijn ogen weldegelijk te vergelijken. Het is bijvoorbeeld algemeen bekend dat er vrouwen zijn die psychisch kapot gaan omdat ze kleine borsten hebben.

Alweer, ik ben het niet met je eens. De meeste vrouwen #1 huilen niet, denken alleen dat ze maakbaar cq verbeterbaar zijn. Diegenen onder hen die daaraan 'psychisch kapot' gaan worden over het algemeen beschouwd als mensen met een psychisch probleem. Therapie is dan de aangewezen behandelmethode, niet knutselen. De meeste vrouwen #2 waren al niet blij, maar gaven met bezwaard gemoed toe aan iemand anders.

In any case, vrouwen #1 hebben een individuele motivatie, vrouwen #2 een sociale, externe motivatie. Maar laat maar. Jij wil niet, en ik wil ook niet.

mark61
09-05-04, 22:12
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh dan trouw ik wel met je.
Om daarna nog sneller te scheiden als Zsa Zsa Gabor.

Zou geweldig staan op je CV.

Vergeet het. Was zij het niet die gekeeld werd door haar eigen automobiel? Oh nee, das een ander.

I doubt it.

mark61
09-05-04, 22:15
Geplaatst door Qwertyno
Dus ik wist ff niet wat je bedoelde, zal wel aan mij liggen.

Pfff, ik reageerde op jou. Niet op Christiaan. Tussendoor een kwinkslag mag niet.

mark61
09-05-04, 22:15
Geplaatst door Qwertyno
Ja, ik heb er genoeg aan het woord gezien op tv.

Naar wat voor programma's kijk jij?



Ik heb er nog geen 1 horen spreken.

Ik wel. Verscheidene.

Qwertyno
09-05-04, 22:18
Geplaatst door mark61
Alweer, ik ben het niet met je eens. De meeste vrouwen #1 huilen niet, denken alleen dat ze maakbaar cq verbeterbaar zijn. Diegenen onder hen die daaraan 'psychisch kapot' gaan worden over het algemeen beschouwd als mensen met een psychisch probleem. Therapie is dan de aangewezen behandelmethode, niet knutselen. De meeste vrouwen #2 waren al niet blij, maar gaven met bezwaard gemoed toe aan iemand anders.

In any case, vrouwen #1 hebben een individuele motivatie, vrouwen #2 een sociale, externe motivatie. Maar laat maar. Jij wil niet, en ik wil ook niet.


Huilen is iets psychisch maar laat ik het houden bij onvrede.
Verder heeft het fenomeen borsten vergroten niets anders te maken dan met sociale zaken. Immers, Primiar doet z'on vrouw dat om mooier gevonden te worden door een ander (sociaal dus) en secundair voelt zij zich hierdoor lekkerder in haar vel.

Ja, zo zie ik deze zaken, kan er weinig meer van maken, wel sta ik open en kan je me nog overtuigen.

mark61
09-05-04, 22:45
Geplaatst door Qwertyno
Huilen is iets psychisch maar laat ik het houden bij onvrede.
Verder heeft het fenomeen borsten vergroten niets anders te maken dan met sociale zaken. Immers, Primiar doet z'on vrouw dat om mooier gevonden te worden door een ander (sociaal dus) en secundair voelt zij zich hierdoor lekkerder in haar vel.

Ja, zo zie ik deze zaken, kan er weinig meer van maken, wel sta ik open en kan je me nog overtuigen.

Mja. Ik zei al dat als je denkt dat je cupgrootte essentiëel is voor je populariteit, er iets aan jou mankeert, niet aan de omgeving. Dit itt tot het andere geval.

Maar overigens ben ik van mening dat jouw en mijn visie op hoe vrouwen en mannen/jongens en meisjes over het algemeen met elkaar omgaan dermate verschilt, dat ik je niet kan overtuigen (of jij mij). Toch bedankt dat we het vriendelijk hebben gehouden.

mark61
09-05-04, 22:49
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat was Jayne Mansfield :)

Neuh, het was een andere importdiva. Way before Jayne. Shit, hoe heet dat mens. Sjaal, excuus shawl, draaide in toen nog niet in carosserie geïntegreerde linker voorwiel van haar bolide. Twenties thereabout.

Rabi'ah.
27-05-04, 21:36
Zo, ik heb ff dit topic ge-upt omdat er op NVDD de laatste dagen echt niets nieuws onder de zon is, dus ik kijk maar weer eens naar een oud topic.

Over het "maagdenvlies": Het hele verhaal rond dat maagdenvlies berust op één grote mythe.
Er wordt beweerd dat een vrouw een "vlies" zou hebben aan de voorkant van haar vagina dat zou scheuren bij de eerste keer geslachstgemeenschap, dan zou ze gaan bloeden, en dat is dan het "bewijs" dat het meisje maagd is. En ook meteen klinkklare nonsens. :moe:
De waarheid is dat ongeveer 60% van de vrouwen een klein, flexibel ribbeltje heeft aan de voorkant van de vagina, wat inderdaad kan scheuren en een beetje kan gaan bloeden.
Maar dat hoeft lang niet altijd te gebeuren bij de eerste keer geslachtsgemeenschap, dat kan ook gebeuren door sporten, zelfbevrediging e.d.
Sommige vrouwen hebben dus sowieso vanaf de geboorte geen maagdenvlies.

In de Qor'an staat dat voor zowel mannen als vrouwen seks buiten het huwelijk verboden is, maar dit is iets tussen de persoon in kwestie en God, (en natuurlijk degene met wie die persoon een relatie heeft), en dus niet iets tussen het meisje, de ouders, de aanstaande schoonouders, de familie, de buurt, de vriendinnen van de beide moeders, de vrienden van pa in de moskee en het koffiehuis, en de familie in Marokko/Turkije/(of, in het geval van hindoeïstische Hindoestanen, Suriname.) :moe:

Als arts zou ik het een dilemma vinden, want aan de ene kant wil je niet zwichten voor dergelijke flauwekul, maar aan de andere kant wil je ook niet dat de hele toekomst van zo'n meisje geruïneerd is en iedereen haar voortaan met de nek aankijkt, wat dus ook gewoon gebeurt. :(

Ik hoorde laatst nog een verhaal over een Marokkaans meisje dat verloofd was met een jongen, ze ging naar bed met hem de dag voor de bruiloft, en de dag daarna liet hij haar dus zitten omdat hij niet met een "hoer" getrouwd wilde zijn. :rolleyes: :moe: :mad:

In het boek van Nahed Selim, De vrouwen van de profeet, las ik dat er tegenwoordig zelfs tabletjes te koop zijn die een meisje kan inbrengen tijdens de huwelijksnacht en die door de warmte van het lichaam rood kleuren.

Natuurlijk is dat bedrog en misschien ook hypocriet te noemen, maar zolang er idioten zijn die menen dat de waarde van een meisje als mens, als moslima of als (toekomstige) echtgenote af te meten is aan het al dan niet bloeden tijdens de huwelijksnacht, kan ik er niet wakker van liggen.

Groetjes,

Rabiah.

Joesoef
27-05-04, 21:53
Het maagdenvlies is uitgevonden door jaloerse mannen.


Leen bij de bieb of bij de betere videotheek de documantaire "In het huis van mijn vader".

Rabi'ah.
28-05-04, 12:41
Geplaatst door Joesoef
Het maagdenvlies is uitgevonden door jaloerse mannen.


Leen bij de bieb of bij de betere videotheek de documantaire "In het huis van mijn vader".

Heb wel van het boek gehoord ja, maar van welke schrijver was het ook alweer........ :confused:

mark61
28-05-04, 13:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Heb wel van het boek gehoord ja, maar van welke schrijver was het ook alweer........ :confused:

Is bij mijn weten geen boek van. Marokkaanse onderzoekt maatschappij.

Rabi'ah.
28-05-04, 13:41
Geplaatst door mark61
Is bij mijn weten geen boek van. Marokkaanse onderzoekt maatschappij.

Tsja je bent seniorbetweter of je bent het niet he. :rolleyes:

:hihi:

:fpuh:

Tomas
28-05-04, 13:55
Ik denk dat je heel wat maagdenvlies kunt reconstrueren uit een voorhuidje.

Komt dat even goed uit.

Mark
28-05-04, 14:06
Geplaatst door Tomas
Ik denk dat je heel wat maagdenvlies kunt reconstrueren uit een voorhuidje.

Komt dat even goed uit.

Dat geeft homosexuele consequenties!

mark61
28-05-04, 16:58
Geplaatst door Mark
Dat geeft homosexuele consequenties!

Ach, het geeft het huwelijksritueel weer een heel apart cachet.