PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu op NMO en de zin en onzin van integratie en waarom het Nederlandse model mislukt.



Zwarte Schaap
09-05-04, 11:10
Nu op NMO op Nederland 1 over de integratie, gedwongen vernederlandsing en het amateurisme van de Nederlanders. Over het gedoemd te mislukken van deze vernederlandsing en als je identiteit in de knel komt. Suriname als voorbeeld.

freya
09-05-04, 11:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nu op NMO op Nederland 1 over de integratie, gedwongen vernederlandsing en het amateurisme van de Nederlanders. Over het gedoemd te mislukken van deze vernederlandsing en als je identiteit in de knel komt. Suriname als voorbeeld.

Heb het gezien :duim:

Allemaal naar de herhaling kijken as vrijdag!

freya
09-05-04, 21:49
Wat vond jij er van schaap?

850
09-05-04, 21:51
Geplaatst door freya


Allemaal naar de herhaling kijken as vrijdag!

:roker: Dat bepaal ik zelf wel.

freya
09-05-04, 21:57
Geplaatst door 850
:roker: Dat bepaal ik zelf wel.

Tis een goede raad :strik:


De vergelijking met Suriname was erg sterk.

De conclussie was dat Nederlanders last hebben van superioriteitsgevoelens en bang zijn voor alles wat vreemd is en dat dus willen wegwerken/onderdrukken.
Dat was tijdens de koloniale periode in Suriname zo en dat is nu blijkbaar nog steeds zo. Niks geleerd van de fouten die daar gemaakt zijn.

Naast interviews met verschillende Surinamers, ook veel aandacht voor Anil Ramdas en Dyab Abou Jahjah.

Christiaan
09-05-04, 22:01
Geplaatst door freya
Tis een goede raad :strik:


De vergelijking met Suriname was erg sterk.

De conclussie was dat Nederlanders last hebben van superioriteitsgevoelens en bang zijn voor alles wat vreemd is en dat dus willen wegwerken/onderdrukken.
Dat was tijdens de koloniale periode in Suriname zo en dat is nu blijkbaar nog steeds zo. Niks geleerd van de fouten die daar gemaakt zijn.

Naast interviews met verschillende Surinamers, ook veel aandacht voor Anil Ramdas en Dyab Abou Jahjah.

Tsja, niks menselijks is de Nederlander vreemd.

Zouden de marokkanen/turken niet net zo reageren als de situatie omgedraaid was?

Zou hun veelgeroemde gastvrijheid standhouden?

freya
09-05-04, 22:21
Geplaatst door Christiaan
Tsja, niks menselijks is de Nederlander vreemd.

Zouden de marokkanen/turken niet net zo reageren als de situatie omgedraaid was?


Dat denk ik niet.

Vergeet niet dat eeuwenlang een witte huid en alles wat dat met zich meebracht, als meerderwaardig is gezien.

Al die tijd hebben 'de domme zwartjes' zich moeten aanpassen aan de 'superieure' witte cultuur. En zo'n gewoonte slijt niet zo snel :moe:

Zwarte Schaap
09-05-04, 22:44
Geplaatst door freya
Wat vond jij er van schaap?

Het gaf me een gevoel van herkenning. Mijn eigen mening zoals ik die hier vaak ventileer sloot haarfijn aan bij de mening van de gasten bij die documentaire. Ik had er in iedere geval niets aan toe te voegen.

freya
10-05-04, 09:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaf me een gevoel van herkenning. Mijn eigen mening zoals ik die hier vaak ventileer sloot haarfijn aan bij de mening van de gasten bij die documentaire. Ik had er in iedere geval niets aan toe te voegen.

Ik kon er ook geen speld tussenkrijgen

En de reactie van die ene Nederlandse toeriste in Suriname bevestigde het hele verhaal.

Tomas
10-05-04, 10:03
Geplaatst door freya
Ik kon er ook geen speld tussenkrijgen

En de reactie van die ene Nederlandse toeriste in Suriname bevestigde het hele verhaal.

Jij bent wel gauw tevreden met de grootte van een aselecte steekproef. Aselect? Nee, dat betwijfel ik eigenlijk ook.

freya
10-05-04, 10:06
Geplaatst door Tomas
Jij bent wel gauw tevreden met de grootte van een aselecte steekproef. Aselect? Nee, dat betwijfel ik eigenlijk ook.

:confused:

Tomas
10-05-04, 10:09
Geplaatst door freya
:confused:

Laat maar. 'k heb het niet eens gezien.

TonH
10-05-04, 10:13
Geplaatst door freya
De conclussie was dat Nederlanders last hebben van superioriteitsgevoelens en bang zijn voor alles wat vreemd is en dat dus willen wegwerken/onderdrukken.


Ik voel me te superieur om er last van te hebben. :ego:

freya
10-05-04, 10:23
Geplaatst door TonH
Ik voel me te superieur om er last van te hebben. :ego:

Dat is dus precies de houding waarop gedoeld werd :)

"Wij Nederlanders zijn heel tolerant en absoluut niet racistisch"
Maar ondertussen :moe:

:p

TonH
10-05-04, 10:34
Geplaatst door freya
Dat is dus precies de houding waarop gedoeld werd :)

"Wij Nederlanders zijn heel tolerant en absoluut niet racistisch"
Maar ondertussen :moe:

:p

Daar zit hem de fout in die redenering! 'Wij Nederlanders' bestaan niet. Gisteren zag ik Foppe de Haan en 20.000 Friezen uit volle borst het Friese volkslied zingen. Op dat moment voel ik net zoveel verwantschap als met een Koreaan.

Het is een buitenlandse hetze om de Nederlanders niet-eigen-eigenschappen toe de dichten en dan hard te roepen dat ze deze eigenschappen helemaal niet hebben! :fpuh:

freya
10-05-04, 10:37
Geplaatst door TonH


Het is een buitenlandse hetze om de Nederlanders niet-eigen-eigenschappen toe de dichten en dan hard te roepen dat ze deze eigenschappen helemaal niet hebben! :fpuh:


:auw2:

TonH
10-05-04, 10:51
Geplaatst door freya
:auw2:

:D

Ansari
10-05-04, 11:38
De Nederlandse mentaliteit/beleid is even achterlijk gebleven als 3 eeuwen gebleven. Proficiat!

mark61
10-05-04, 12:21
Geplaatst door freya
Dat denk ik niet.

Vergeet niet dat eeuwenlang een witte huid en alles wat dat met zich meebracht, als meerderwaardig is gezien.

Al die tijd hebben 'de domme zwartjes' zich moeten aanpassen aan de 'superieure' witte cultuur. En zo'n gewoonte slijt niet zo snel :moe:

Nou dat denk ik wel. Moet je s met een paar Turken gaan praten over 'de Koerdische kwestie' dan wel Armeniërs. Moet je eens gaan praten met Arabieren die zich de Turkse overheersing kunnen herinneren. Of zelfs maar Arabieren van nu. Er zijn zoveel volken die zich superieur voelen. Heb je enig idee van wat de doorsneeMarokkaan denkt over negers?

Ik vind het in het algemeen een dom idee om te denken dat racisme, discriminatie en superioriteitsgevoelens een 'westerse' dan wel 'blanke' uitvinding zijn.

sneeuwitje
10-05-04, 12:25
Geplaatst door freya
Heb het gezien :duim:

Allemaal naar de herhaling kijken as vrijdag!

Hier kan je de herhaling ook zien.
Het was wel interessant.
poehhh :schok: wat is Meneer Jahjah DIK geworden net als zijn lijfwachter?

http://nmo.omroep.nl/cgi/nmo/?s=4&id=17&e=114

freya
10-05-04, 12:56
Geplaatst door mark61
Nou dat denk ik wel. Moet je s met een paar Turken gaan praten over 'de Koerdische kwestie' dan wel Armeniërs. Moet je eens gaan praten met Arabieren die zich de Turkse overheersing kunnen herinneren. Of zelfs maar Arabieren van nu. Er zijn zoveel volken die zich superieur voelen. Heb je enig idee van wat de doorsneeMarokkaan denkt over negers?

Ik vind het in het algemeen een dom idee om te denken dat racisme, discriminatie en superioriteitsgevoelens een 'westerse' dan wel 'blanke' uitvinding zijn.

En toch voelen veel Turken en Arabieren de behoefte om zich zo 'blank' en westers mogelijk mogelijk te gedragen. De hele wereld doet zijn best om zich westers te kleden, westers te bouwen, westerse tafelmanieren te leren, gebouwen en huizen westers in te richten :moe:

Neem het Arabisch cultureel centrum Al Beit Al Arabi, waar als 'Arabische' kunst copieen van Europese orientalisten aan de muur hangen :moe: verlicht door kristallen kroonluchters :moe: :moe:

Gut, gut, wat is men toch trots op de eigen cultuur :aanwal:

Natuurlijk bestaat er overal racisme en wordt er overal gediscrimineerd, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen.
Maar het blanke superioriteits gevoel is toch echt nog een stukje verder ontwikkeld.

Mark
10-05-04, 14:08
Wat een gejank toch weer allemaal, ze kiezen zelf om de wetserse cultuur te immiteren, blijkbaar bevalt het beter....

Wees blij met onze overheersing, als de zaken andersom waren geweest waren wij allemaal uitgeroeid. :dood:

Maarten
10-05-04, 16:39
Als halve Rus ben ik nóg Nederlandser dan de gemiddelde Nederlander, dus mij maakt helemáal niemand meer wat!! :ego:

(Zijn wij allen in wezen niet Nederlander? :droef: )

Bofko
10-05-04, 16:46
Geplaatst door Maarten


(Zijn wij allen in wezen niet Nederlander? :droef: )

Auch wir sind allen ein Hamburger.

mark61
10-05-04, 16:58
Geplaatst door freya
En toch voelen veel Turken en Arabieren de behoefte om zich zo 'blank' en westers mogelijk mogelijk te gedragen. De hele wereld doet zijn best om zich westers te kleden, westers te bouwen, westerse tafelmanieren te leren, gebouwen en huizen westers in te richten :moe:


Wach even. Wat heeft superioriteitsgevoel vh westen te maken met keuzes van Turken/Arabieren? Je wilde beweren dat ze daartoe gedwongen worden? Dat jij niet leuk vindt dat ze niet voor hun eigen traditie kiezen is jouw zaak. Maar zij kiezen toch echt met open ogen voor het westerse leven. Niemand die ze dwingt.

Er is over de gehele wereld een afgrijselijk soort algemene kitsch ontstaan ja, het blijft me verbazen. Of je nou in de binnenlanden van Afrika bent of het boudoir van Hafiz el-Assad, overal kom je die L XVI of wat is het meubeltjes tegen. Smakeloos, maar geheel hun eigen keus. Misschien mag je bij Muammar in zijn tent logeren.

Hmm het begint hier te geuren naar de bon sauvage die in zn eigen hut met zn handen uit zn traditionele nap moet blijven eten. Lees s een interview met zo'n Targui, die de westerling met zn kamelendrive uitlacht: doe mij maar een Crouzèr, (Toyota Landcruiser), zeurt niet, spuugt niet, loopt altijd, hoeft alleen benzine en olie in en tis lekker koel binnen. Sorry hoor, de wereld gaat voort.

freya
10-05-04, 17:07
Geplaatst door mark61
Wach even. Wat heeft superioriteitsgevoel vh westen te maken met keuzes van Turken/Arabieren? Je wilde beweren dat ze daartoe gedwongen worden? Dat jij niet leuk vindt dat ze niet voor hun eigen traditie kiezen is jouw zaak. Maar zij kiezen toch echt met open ogen voor het westerse leven. Niemand die ze dwingt.

Er is over de gehele wereld een afgrijselijk soort algemene kitsch ontstaan ja, het blijft me verbazen. Of je nou in de binnenlanden van Afrika bent of het boudoir van Hafiz el-Assad, overal kom je die L XVI of wat is het meubeltjes tegen. Smakeloos, maar geheel hun eigen keus. Misschien mag je bij Muammar in zijn tent logeren.

Hmm het begint hier te geuren naar de bon sauvage die in zn eigen hut met zn handen uit zn traditionele nap moet blijven eten. Lees s een interview met zo'n Targui, die de westerling met zn kamelendrive uitlacht: doe mij maar een Crouzèr, (Toyota Landcruiser), zeurt niet, spuugt niet, loopt altijd, hoeft alleen benzine en olie in en tis lekker koel binnen. Sorry hoor, de wereld gaat voort.

Dat laatste zinnetje, geeft dus precies aan wat ik bedoel.:p

Alleen westerse cultuur staat borg voor vooruitgang???


Het feit dat de hele wereld probeert zo westers mogelijk te zijn geeft aan welke positie de westerse cultuur inneemt in de wereld.
En dat sterkt natuurlijk de westerlingen in hun arrogantie, zij worden immers steeds weer bevestigd in hun idee dat hun cultuur superieur zou zijn. Die bevestiging krijgen Turkse en Arabische chauvinisten echt niet!

Wil je mee in de vaart der volkeren, dan moet je eerst zo blank mogelijk worden! Dat is de boodschap die eeuwenlang is uitgedragen en die nog steeds door veel mensen, met de westerlingen voorop, wordt geloofd.

vlegeltje
10-05-04, 17:16
Geplaatst door mark61
Ik vind het in het algemeen een dom idee om te denken dat racisme, discriminatie en superioriteitsgevoelens een 'westerse' dan wel 'blanke' uitvinding zijn.

Inderdaad, Marokkanen én Nederlanders vinden dat negers stinken.

Tomas
10-05-04, 17:26
Moet je eens in een relatief rijk Afrikaans land werken, dan weet je pas echt hoe universeel racisme is. Eigenlijk zou iedere racist dat 's moeten meemaken. Alhoewel... Laat maar.

freya
10-05-04, 17:26
Geplaatst door vlegeltje
Inderdaad, Marokkanen én Nederlanders vinden dat negers stinken.

Doe niet zo stout vlegel!

mark61
10-05-04, 17:36
Geplaatst door freya
Dat laatste zinnetje, geeft dus precies aan wat ik bedoel.:p

Alleen westerse cultuur staat borg voor vooruitgang???

Met dat zinnetje bedoelde ik: mensen maken individuele keuzes zoals hen dat uitkomt, niet gestoord door enige ideologie of wat andere mensen wel niet van hun keuzes vinden. Die Targui zou zogezegd maling hebben aan jouw idee dat hij snel weer zn kameel opmoest en niets van het verderfelijke westen moet overnemen. Ondanks alles komt de enige vooruitgangsgedachte vooralsnog uit het westen. Of dat leuk, aanbevelenswaardig of nog wat anders is is een tweede. Het is in ieder geval de realiteit. Het feit dat zoveel mensen op de wereld daarvoor kiezen kan je niet afdoen als een gevolg van de almacht van het westen. Hersenspoeling bestaat, maar zoals Bofko's motto: you can't fool all the people all of the time. Het lijkt mij evident dat een grote meerderheid van de wereldbevolking grote bewondering en een grote voorliefde heeft voor een groot deel van wat het westen te bieden heeft. Ook en zelfs de OBLs van deze wereld. Die zelfde meerderheid kan tegelijkertijd terecht heel verontwaardigd zijn over de inconsequente en egoïstische toepassing van westerse idealen. Maar het westen is net zo min als het niet-westen een monoliet. Feit blijft, dat die idealen hier bedacht zijn en nergens anders. Niets aan te doen.

Ik had het over de man in de straat. Hoe racistisch die wel niet is. Overal op de wereld in dezelfde mate. Het westen valt op, omdat wij er deel van uit maken en dus goed geïnformeerd zijn, en omdat het westen overal invloed heeft. Maar an sich is het westen niet racistischer dan het niet-westen.

Wil je mee in de vaart der volkeren, verzin dan een beter alternatief. Wie o wie?

mark61
10-05-04, 17:37
Geplaatst door vlegeltje
Inderdaad, Marokkanen én Nederlanders vinden dat negers stinken.

Ik zal het je nog straffer vertellen: ook negers vinden dat negers stinken.

Tomas
10-05-04, 17:40
Ik weet het nog sterker! Zelfs nederlanders vinden andere Nederlanders stinken! Maar of dat dan echte Nederlanders zijn weet ik niet.

mark61
10-05-04, 17:56
Geplaatst door Tomas
Ik weet het nog sterker! Zelfs nederlanders vinden andere Nederlanders stinken! Maar of dat dan echte Nederlanders zijn weet ik niet.

Vind jij misschien zelfs dat je zelf wel eens stinkt?

Tomas
10-05-04, 17:57
Geplaatst door mark61
Vind jij misschien zelfs dat je zelf wel eens stinkt?

Tjezus.. Die is sterk. Ik heb me vandaag nog steeds niet gedoucht.

Tomas
10-05-04, 17:57
.

freya
10-05-04, 18:04
Geplaatst door mark61
Met dat zinnetje bedoelde ik: mensen maken individuele keuzes zoals hen dat uitkomt, niet gestoord door enige ideologie of wat andere mensen wel niet van hun keuzes vinden. Die Targui zou zogezegd maling hebben aan jouw idee dat hij snel weer zn kameel opmoest en niets van het verderfelijke westen moet overnemen.

Pardon, wil je mij geen woorden in de mond leggen?!
Iedereen zou wel dom zijn als hij/zij technologische vooruitgang zou afwijzen.

Het gaat mij om het westerlingetje immiteren. dat is iets heel anders dan in een jeep rondrijden. :moe:


Ondanks alles komt de enige vooruitgangsgedachte vooralsnog uit het westen. Of dat leuk, aanbevelenswaardig of nog wat anders is is een tweede. Het is in ieder geval de realiteit. Het feit dat zoveel mensen op de wereld daarvoor kiezen kan je niet afdoen als een gevolg van de almacht van het westen.

Ik denk dat het een erfenis is van het kolonialisme. Wilde je in een kolonie carriere maken, dan moest je zoveel mogelijk je eigen cultuur afzweren en zo veel mogelijk de machthebbers immiteren.
Dat heeft een economische bovenlaag gecreerd, die nu op hun beurt machthebbers zijn geworden.

Westerse cultuur staat dus nog steeds symbool voor beschaving en succes.


Hersenspoeling bestaat, maar zoals Bofko's motto: you can't fool all the people all of the time. Het lijkt mij evident dat een grote meerderheid van de wereldbevolking grote bewondering en een grote voorliefde heeft voor een groot deel van wat het westen te bieden heeft. Ook en zelfs de OBLs van deze wereld.

Precies en daarom is de westerling ook zo overtuigd van de eigen superioriteit, dat de gedachte niet eens opkomt dat andere culturen ook waardevolle elemanten bevatten, die het waard zijn bewaard te worden.
Kijk maar eens naar de toon van het huidige integratiedebat :moe:




Ik had het over de man in de straat. Hoe racistisch die wel niet is. Overal op de wereld in dezelfde mate. Het westen valt op, omdat wij er deel van uit maken en dus goed geïnformeerd zijn, en omdat het westen overal invloed heeft. Maar an sich is het westen niet racistischer dan het niet-westen.

Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen.

Dat was ook helmaal niet het punt dat ik wilde maken.
Het ging mij erom dat het westerse suprioriteitsgevoel vele graadjes hoger is ontwikkeld dan het superioriteitsgevoel van welk ander volk dan ook. En dat komt omdat het westen steeds opnieuw wordt bevestigd in dat gevoel


Wil je mee in de vaart der volkeren, verzin dan een beter alternatief. Wie o wie?

Is die vaart der volkeren uitsluitend technologisch of telt werkelijke beschaving ook mee?

mark61
10-05-04, 18:45
Geplaatst door freya
Pardon, wil je mij geen woorden in de mond leggen?!

Wou het voor de aardigheid even chargeren. Kon het niet laten.


Ik denk dat het een erfenis is van het kolonialisme. Wilde je in een kolonie carriere maken, dan moest je zoveel mogelijk je eigen cultuur afzweren ...Westerse cultuur staat dus nog steeds symbool voor beschaving en succes.

Jah das moeilijk uit te vinden nou, want noem eens een niet-kolonie...
Je zou kunnen zeggen dat China voor het marxisme gekozen heeft destijds, wat niet direct van de 'kolonisatoren' in kwestie afkwam. Japan heeft wel zeker heel bewust gekozen voor overname van DELEN van de westerse cultuur. Ook het Osmaanse rijk. Probleem was, met het 1 haal je ook het ander binnen. Hoewel ze dat in Japan toch aardig weerstaan hebben. Behalve de materiële uiterlijkheden zijn ze nog heel 'Japans', dacht ik. Ook op het Ar. schiereiland zijn ze nog aardig traditievast. Daarentegen heb ik wel een Mozambikaanse antropoloog horen zeggen dat hij het bespottelijk vond dat Moz. onder 'niet-westerse sociologie' valt. Wij zijn westers als en omdat wij dat willen zijn, zei hij. Mag da?


Precies en daarom is de westerling ook zo overtuigd van de eigen superioriteit, dat de gedachte niet eens opkomt dat andere culturen ook waardevolle elementen bevatten, die het waard zijn bewaard te worden.
Kijk maar eens naar de toon van het huidige integratiedebat :moe:

Die andere culturen moeten die waardevolle elementen zelf maar beschermen. Het zijn hun elementen. Als het westen dat nou ook al voor hen moet doen is dat niet anders dan hetzelfde paternalisme waar je het al over hebt.

Het debat in NL gaat over iets heel anders: het bewaren van de vermeende NL 'eigenheid'. Dus eigenlijk hetzelfde wat jij vindt waar andere volken over moeten nadenken. Tsja, de werkelijkheid is paradoxaal ende weerbarstig.

Dat was ook helmaal niet het punt dat ik wilde maken.
Het ging mij erom dat het westerse suprioriteitsgevoel vele graadjes hoger is ontwikkeld dan het superioriteitsgevoel van welk ander volk dan ook. En dat komt omdat het westen steeds opnieuw wordt bevestigd in dat gevoel

Het gevoel is niet hoger ontwikkeld, het vermogen om dat uit te dragen. Ik geloof niet dat het westen zit te wachten op erkenning/bevestiging van anderen. Het westen is zo arrogant dat het lekker doet waar het zelf zin in heeft. Als je, zoals Bhutan bijv., daar niet aan mee wilt doen word je redelijk met rust gelaten. Tenzij er wat te halen valt natuurlijk.


Is die vaart der volkeren uitsluitend technologisch of telt werkelijke beschaving ook mee?

Ik dacht in dit verband in het geheel niet aan technologie.

freya
10-05-04, 20:23
Geplaatst door mark61
Wou het voor de aardigheid even chargeren. Kon het niet laten.


:fpuh:


Die andere culturen moeten die waardevolle elementen zelf maar beschermen. Het zijn hun elementen. Als het westen dat nou ook al voor hen moet doen is dat niet anders dan hetzelfde paternalisme waar je het al over hebt.

Ik zeg niet dat het westen dat moet doen, het valt me alleen op dat er vaak voor westerse cultuur wordt gekozen, waar de eigen ook cultuur op z'n plaats zou zijn.


Het debat in NL gaat over iets heel anders: het bewaren van de vermeende NL 'eigenheid'. Dus eigenlijk hetzelfde wat jij vindt waar andere volken over moeten nadenken. Tsja, de werkelijkheid is paradoxaal ende weerbarstig.

Dat ben ik niet met je eens. In feite zijn de meeste autochtonen gewoon volkomen geshokeerd dat er mensen zijn die hun NL eigenheid niet zo geweldig en superieur vinden en daar kan men niet mee omgaan.


Ik geloof niet dat het westen zit te wachten op erkenning/bevestiging van anderen.

Nee dat is nu net mijn punt, dat hoeft het westen niet.

mark61
10-05-04, 20:44
Geplaatst door freya
Dat ben ik niet met je eens. In feite zijn de meeste autochtonen gewoon volkomen geshokeerd dat er mensen zijn die hun NL eigenheid niet zo geweldig en superieur vinden en daar kan men niet mee omgaan.


Hmmm. Ik denk dat de zogeheten intelligentsia gechockeerd is van die afwijzing, en de man in de straat zich waarachtig zorgen maakt over 'zijn' manier van leven en de 'arrogantie' van de nieuweling om zich, door taal alleen al, afzijdig te houden. Zonder daar verder over na te denken.

franciscus
10-05-04, 21:04
Hoe racistisch zijn Marokkanen eigenlijk als het over Nederlanders gaat? Ik denk dat Marokkanen als minderheid (nog geen 2%) in Nederland racistischer zijn dan Nederlanders. De minachting druipt er vaak vanaf, ook op dit Forum.

Alle Nederlanders zijn volgens Marokkanen hoeren, flikkers, varkensvleeseters, onrein, hondenbezitters, alcoholdrinkers. Marokkanen scheren Nederlanders over één kam en dat is precies wat zij Nederlanders verwijten met hun te doen. Waar twee kijven hebben twee schuld.

Al Sawt
10-05-04, 22:40
Geplaatst door franciscus

Alle Nederlanders zijn volgens Marokkanen hoeren, flikkers, varkensvleeseters, onrein, hondenbezitters, alcoholdrinkers. Marokkanen scheren Nederlanders over één kam en dat is precies wat zij Nederlanders verwijten met hun te doen. Waar twee kijven hebben twee schuld. Ik heb nog nooit reactie`s gelezen, waar men minachtend over Nederlanders zatten te praten.

En het getuigt ook van een lage IQ, als je een internet-forum als een meetstaf voor een bevolkingsgroep gebruikt.

Christiaan
10-05-04, 23:30
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb nog nooit reactie`s gelezen, waar men minachtend over Nederlanders zatten te praten.


Dit kun je niet menen. Er gaat geen dag voorbij zonder minachtende opmerkingen aan het adres van de nederlanders. Maar dit hebben wij zeker aan onszelf te danken?

franciscus
11-05-04, 05:59
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb nog nooit reactie`s gelezen, waar men minachtend over Nederlanders zatten te praten.
En het getuigt ook van een lage IQ, als je een internet-forum als een meetstaf voor een bevolkingsgroep gebruikt.

Ja, ik heb een laag IQ, want ik ben een Nederlander. Jij steekt je kop in het zand. Afgezien van dit drukbezochte internetforum ('Nederlanders zijn achterlijk. Er is in drie eeuwen niets veranderd.') blinken Marokkaanse woordvoerders uit in negativisime over Nederland.

Cheppih vindt dat Nederlanders zich moeten verdiepen in de islam. Over moslims die zich in Nederland moeten verdiepen, hoor je hem niet. Ahmed Dadou heeft nog steeds geen auto en en hij gaat in de bus altijd naast een vrouw zitten, die haar tas stevig vastpakt. Rochdi Darrazi constateert dat die lieve Marokkaanse jongens geen stageplaats kunnen vinden.

Mohammed Sini vindt dat de oorlog in Irak niet had moeten doorgaan en Saddam Hussein dus niet afgezet had moeten worden, want dat is slecht voor de verhouding in Nederland tussen allochtoon en autochtoon. Volgens Miryam Aouragh zijn alle Nederlandse politieagenten racisten.

Mohamed el Aissati zegt in de Volkskrant dat hij een Marokkaan is. Hij denkt namelijk dat alle lezers van die krant denken dat alle Marokkanen crimineel zijn. Over één kam scheren gesproken. Volgens El Aissati bestaan er helemaal geen criminele Marokkaanse jongeren, maar ja, hij is dan ook beeldvormingsdeskundige. Volgens warhoofd Shervan Nekuee zijn er alleen 12-jarige Marokkaanse crimineeltjes. De rest is 'Hollandse hysterie'.

Trouwens als het Hollandse integratiemodel mislukt is, welk model is dan wel goed? Noem eens een buitenlands model. Suriname had nooit onafhankelijk moeten worden van Nederland, vinden vooraanstaande Surinamers in Nederland. De integratie van Surinamers is overigens wel gelukt. Ze voelen zich helemaal niet allochtoon.

mark61
11-05-04, 10:27
Geplaatst door franciscus
...Volgens warhoofd Shervan Nekuee ...

Shervan Nekuee is een Iraniër. En minder warhoofdig dan je zou zeggen. Suriname is wel een aardig voorbeeld van geslaagde integratie.

freya
11-05-04, 10:38
Geplaatst door mark61
Shervan Nekuee is een Iraniër.

Wat maakt dat nou uit voor een groot licht als franciscus :rolleyes:


Btw, is Shervan niet een koerdische naam?

mark61
11-05-04, 10:50
Geplaatst door freya
Btw, is Shervan niet een koerdische naam?

Niet noodzakelijkerwijs. Koerdisch en Farsi zijn nauw verwant; zo ook de namen.

franciscus
11-05-04, 11:41
Geplaatst door mark61
Shervan Nekuee is een Iraniër. En minder warhoofdig dan je zou zeggen. Suriname is wel een aardig voorbeeld van geslaagde integratie.

Ik weet dat Shervan Nekuee een Iraniër is, maar hij werpt zich op als de allochtonensocioloog van Nederland. Daar ziet hij kennelijk brood in. Dat doet hij op een polariserende manier: hij speelt allochtoon en autochtoon tegen elkaar uit. Ik vermoed dat we met een oplichter te maken hebben. Hij kan volgens mij geen socioloog zijn. Hij is een typische beroepsallochtoon. Zijn beroepsdeformatie is het negatief te zijn over allochtonen. Enkeltje Teheran is de oplossing.