PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook Nederlands Congres Centrum verhuurt niet aan AEL



Joesoef
10-05-04, 15:37
maandag 10 mei 2004 uur.
Ook Nederlands Congres Centrum verhuurt niet aan AEL
ANP


DEN HAAG - Het Nederlands Congres Centrum (NCC) ziet af van de verhuur van een van zijn zalen aan de Arabische Europese Liga (AEL). De AEL wilde op 21 mei een bijeenkomst houden met de Pakistaanse fundamentalistische leider Qazi Hussain Ahmed. Een woordvoerster van het NCC gaf maandag aan dat de reservering is opgezegd omdat de AEL niet had verteld wat het doel en de aard van de bijeenkomst zou zijn.


De lezing zou eerst plaatvinden in een ruimte van de Haagse Hogeschool. Net zoals het NCC zag het bestuur van de Haagse Hogeschool af van de verhuur aan de AEL. Het bestuur zei dat het niet volledig was geïnformeerd over doel, aard en programma van de bijeenkomst.

Het NCC moest maandag via de media achterkomen wie de lezing van de AEL zou houden. Een woordvoerster zei dat de organisatie meerdere malen is gevraagd of het een risicobijeenkomst betrof. 'De AEL heeft dit iedere keer ontkent. Wij wisten dat er een lezing zou worden gehouden, maar niet door wie. Toen bleek om wie het ging, hebben wij besloten de verhuur af te blazen.' De kans dat de bijeenkomst uit de hand zou kunnen lopen, was een reden om af te zien van de verhuur. 'Daarnaast speelde de ontkenning van de AEL op onze vragen een rol', aldus de woordvoerster.

De AEL hoorde maandag dat het NCC bedenkingen tegen de bijeenkomst had. Een woordvoerster van de AEL kon niet reageren op de annulering van het NCC.

Hussain Ahmed is de leider van de Pakistaanse fundamentalistische Jamaat-i-Islami. Hij was fel gekant tegen de Amerikaanse aanvallen op Afghanistan en de medewerking die de Pakistaanse regering daaraan verleende.

De leider werd eind 2001 enige tijd onder huisarrest geplaatst, nadat hij had opgeroepen tot een nationale staking. Wegens zijn kritiek op het Pakistaanse regime kreeg hij al vaker huisarrest opgelegd.

De voorgenomen komst van Hussain Ahmed veroorzaakte vrijdag ook al onrust bij het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI). Deze organisatie heeft de ministers Remkes (Binnenlandse Zaken) en Donner (Justitie) gevraagd om de Pakistaan de toegang tot Nederland te weigeren. Hij vormt volgens CIDI-directeur R. Naftaniel een risico voor de staatsveiligheid wegens zijn opruiende teksten tegen niet-moslims.

Hussain Ahmed zou tijdens de lezing spreken over de 'Toekomst van de Umma'. Het Arabische woord umma betekent zoveel als 'moslimgemeenschap'. Het is een van zijn favoriete onderwerpen, waarover hij buiten Pakistan meestal spreekt. Ook de plichten van iedere moslim ten opzichte van deze gemeenschap komen vaak aan de orde in zijn redes. Moslimgemeenschappen in het westen ontvangen de bevlogen redenaar graag als gastspreker.

Simon
10-05-04, 15:46
zaalverhuur.pagina.nl ?

nl-x
10-05-04, 18:27
Gaat de goeie kant op hoor met Nederland...

Wee o wee als je contacten onderhoudt met mensen die tegen de Amerikaanse oorlog zijn of oproepen tot stakingen. :moe:

Robbedoes
10-05-04, 18:31
Wee o wee als je contacten onderhoudt met mensen die tegen de Amerikaanse oorlog zijn of oproepen tot stakingen.

Nee, die extremistische en fundamentalistische sprekers uitnodigen! En een AEL die het verzet in Irak feliciteert, waar ook Nederlandse jongens en meiden aan het werk zijn.

RinC
10-05-04, 18:33
Geplaatst door Robbedoes
Nee, die extremistische en fundamentalistische sprekers uitnodigen! En een AEL die het verzet in Irak feliciteert, waar ook Nederlandse jongens en meiden aan het werk zijn.


:haha:

Aaah gosie! :huil2:

nl-x
10-05-04, 18:35
Geplaatst door Robbedoes
Nee, die extremistische en fundamentalistische sprekers uitnodigen! En een AEL die het verzet in Irak feliciteert, waar ook Nederlandse jongens en meiden aan het werk zijn.

Jaja, zeer extremistisch en zeer fundamentalistisch... Zoals er al gezegd wordt... Tegen de oorlog zijn en oproepen tot stakingen. Oei oei hoor...

En je vergeet even denk ik even dat het verzet volkomen legetiem is, en er nu (pas) dagelijks nieuwe foto's gepubliceerd worden die uitleggen waarom wel niet precies.

Maar ik weet al wat jij daarop denkt... "Ze moeten hun mond vinden en het maar goed vinden dat ze daar verkracht worden... Ze krijgen er toch vrijheid voor terug!?" Jij moet echt eens gaan wakker worden uit dat schijnwereldje tussen je oren.

Robbedoes
10-05-04, 18:41
Als je in Nederland oproept het verzet tegen Nederlandse militairen te steunen, dan maak je het jezelf erg moeilijk in Nederland.

Je mening is dan dusdanig controversieel, dat een zaal eigenaar bang kan worden voor evt. controverses die geweldadig zouden kunnen worden.

En als je dan na aanslagen als in Madrid ook nog eens een man als gastspreker uitnodigt die een islamitische staat nastreeft dan ben je gezien in een west Europees land. Evenals een Janmaat die eens in een heel ander Nederland riep dat Nederland vol was, die werd ook nergens meer toegelaten op diverse podia.

nard
10-05-04, 18:41
Ook al lukt t nu elders toch nog wel, de maatschappelijke boodschap is in ieder geval duidelijk.

nl-x
10-05-04, 18:47
Geplaatst door Robbedoes
Als je in Nederland oproept het verzet tegen Nederlandse militairen te steunen, dan maak je het jezelf erg moeilijk in Nederland.

Je mening is dan dusdanig controversieel, dat een zaal eigenaar bang kan worden voor evt. controverses die geweldadig zouden kunnen worden.

En als je dan na aanslagen als in Madrid ook nog eens een man als gastspreker uitnodigt die een islamitische staat nastreeft dan ben je gezien in een west Europees land. Evenals een Janmaat die eens in een heel ander Nederland riep dat Nederland vol was, die werd ook nergens meer toegelaten op diverse podia.

Lees het bovenste stuk van je eigen bericht een keer.


Lees m daarna nog een keer.


En nog eens.


En daarna nog eens.


En ga je, netzoals ik, daarna maar een ongelooflijk diep schamen dat wat je hebt geschreven waarheid is...


(Janmaat zei in feite niets anders dan wat Fortuyn zei. En je verzonnen lijntjes tussen een Islamitische staat en de Irakeze vergeldingsaanslagen op Madrid zijn .... nou je weet wel, vul maar zelf in.)

Simon
10-05-04, 22:07
Met dit weer kan hij wel op het Malieveld spreken. Maar eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom die mensen die zaaltjes weigeren. Niet dat ik het zo met die gastspreker eens zal zijn maar die is toch zo weer vertrokken. Overigens kan ik mij wel boeiender gastsprekers voorstellen.

Iglo
10-05-04, 22:50
Geplaatst door nl-x
Gaat de goeie kant op hoor met Nederland...

Wee o wee als je contacten onderhoudt met mensen die tegen de Amerikaanse oorlog zijn of oproepen tot stakingen. :moe: Tsja, ten eerste is het de schuld van de AEL zelf, zij hadden en het NCC en de Haagse hogeschool niet goed voorgelicht wie er zou spreken, en waarvoor. En behalve dat, ik kan me best voorstellen dat zalenverhuurders dergelijke personen liever uit hun gebouwen weghouden.

Robbedoes
10-05-04, 23:10
En behalve dat, ik kan me best voorstellen dat zalenverhuurders dergelijke personen liever uit hun gebouwen weghouden.

Net zoals dat moskeebesturen ze ook weg willen houden, ondanks dat de man een erkend geleerde is, en ook veel te vertellen heeft over de echte islam.

nl-x
10-05-04, 23:16
Geplaatst door Iglo
Tsja, ten eerste is het de schuld van de AEL zelf, zij hadden en het NCC en de Haagse hogeschool niet goed voorgelicht wie er zou spreken, en waarvoor. En behalve dat, ik kan me best voorstellen dat zalenverhuurders dergelijke personen liever uit hun gebouwen weghouden.

Ik geloof er niets van... Die eikels kregen het te heet onder de voeten en het CIDI heeft vast veel druk laten leggen...

Je moet toch een enorme bord voor je kop hebben om niet direct een lijn te trekken tussen de nieuwsartikelen de dag er voor waarin werd gezegd dat de AEL een nieuwe locatie moest zoeken, en dat de AEL bij je aanklopt voor een locatie. Ze wisten echt wel van te voren wat de AEL ging doen. Bovendien is het een kut-excuus; zij hoeven helemaal niet te weten wat er gaat gebeuren in de afgehuurde zalen. Alleen of er risico is. En dat was er NIET. Tenzij je wilt zeggen dat er per definitie autochtone Nederlanders op af zouden zijn gekomen om de boel kort en klein te meppen.

vlegeltje
10-05-04, 23:24
Geplaatst door Simon
Maar eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom die mensen die zaaltjes weigeren.

Vanwege de sociale druk.
De media, het ligt politiek gevoelig, dan maar niet aan meedoen...

Zo was het ook in de jaren 50, met de communisten.

Volstrekt begrijpelijk.
Maar apert verwerpelijk.

mark61
11-05-04, 00:42
Er zijn toch genoeg islamitische verenigingen in NL met eigen onderdak. Is er dan geen een die zijn zaal ter beschikking wil stellen?

nard
11-05-04, 07:37
Geplaatst door mark61
Er zijn toch genoeg islamitische verenigingen in NL met eigen onderdak. Is er dan geen een die zijn zaal ter beschikking wil stellen?

Zo'n achteraf-zaaltje in die kleffe portiek drie diep achter op Zuid?
Kom kom, enige performance is toch wel gewenst bij een dergelijke hotshot .... :wink:

Antonn
11-05-04, 08:54
Geplaatst door mark61
Er zijn toch genoeg islamitische verenigingen in NL met eigen onderdak. Is er dan geen een die zijn zaal ter beschikking wil stellen?
Welke islamitische vereniging zou haar goede naam te grabbel willen gooien door met de pooiertjes en laptopdieven van de AEL samen te werken?

Robbedoes
11-05-04, 11:07
Vanwege de sociale druk.
De media, het ligt politiek gevoelig, dan maar niet aan meedoen...

Zo was het ook in de jaren 50, met de communisten.

Wat een eer voor de AEL Vlegel :zozo: , denk je nu echt dat het iets met angst voor de AEL als beweging heeft te maken?
Ze zijn gewoon bang voor herrie in de tent, net als moskeebesturen die ruimte weigeren.