PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer twee redenen om van Israel te houden



Qwertyno
10-05-04, 19:01
'Israël mishandelt Palestijnse tieners in gevangenissen' 10-05-2004


Een kleine vierhonderd Palestijnse minderjarigen die vastzitten in Israëlische gevangenissen worden systematisch zowel fysiek als mentaal mishandeld. Dat hebben twee internationale kinderrechtenorganisaties maandag gezegd.

De in Genève gevestigde organisatie Internationale Bescherming voor Kinderen en het in Zweden gevestigde Red de Kinderen zeggen dat er op dit moment 373 Palestijnse jongeren onder de 18 jaar in Israëlische gevangenissen worden vastgehouden. Ten minste drie van hen zouden zelfs jonger dan 14 zijn.

Volgens beide organisaties bestaat er geen enkel toezicht op de behandeling van de kinderen in de gevangenissen. De kinderen worden lichamelijk en geestelijk mishandeld, ze hebben geen contact met hun familie en ze krijgen geen onderwijs, zei Tov Myhrman, een in Jeruzalem wonend lid van Red de Kinderen.

De kinderrechtengroepen publiceerden maandag tegelijkertijd twee rapporten met getuigenissen van Palestijnse jongeren die in Israëlische gevangenschap hebben gezeten. Een van de Palestijnse jongeren, de 15-jarige Odeh Abu Zaanonah, vertelt erin hoe hij in de lente van 2003 werd gearresteerd na het gooien van stenen naar Israëlische soldaten. Hij zegt na zijn arrestatie te zijn geslagen, geschopt, ondervraagd, geketend, geblinddoekt en in een isoleercel te zijn geplaatst gedurende drie dagen waarin hem niet werd toegestaan zijn ouders te bellen.

Een van de soldaten gooide me zo hard hij kon tegen een stalen deur en beukte me met mijn hoofd verschillende keren tegen het staal, zegt Zaanonah in het rapport. De andere soldaat sloeg keer op keer met de loop van zijn machinegeweer in mijn rug. Hij zei dat hij zeventig dagen werd vastgehouden. Volgens Internationale Bescherming voor Kinderen zijn de meeste Palestijnse kinderen in Israëlische gevangenissen gearresteerd wegens het gooien van stenen en niet voor ernstige misdaden.

De Israëlische legerwoordvoerder Jacob Dallal verwierp de aantijgingen van de twee rechtengroepen echter. Volgens hem zijn de Palestijnse jongeren vaak betrokken bij gewelddadige acties tegen Israël. Van de ruim honderd zelfmoordaanslagen in Israël de afgelopen vier jaar zijn er 29 gepleegd door minderjarigen, aldus Dallal. Verder zei hij dat jongeren vaak betrokken zijn bij de smokkel van wapens. Dallal zei dat alle Palestijnse jongeren in de gevangenissen worden behandeld zoals Israëlische minderjarige gevangenen behandeld worden.

Maar de kinderrechtengroepen zeggen in hun rapporten dat de Palestijnse kinderen na hun arrestatie worden ondervraagd door drie verschillende Israëlische instanties en geen contact mogen hebben met hun ouders of met een advocaat. Verder zouden de kinderen worden vastgehouden in overvolle en onhygiënische cellen.

In 2003 werden meer dan 650 Palestijnse kinderen gearresteerd door het Israëlische leger. Sinds het begin van de tweede intifada bijna vier jaar geleden zijn zo'n 2.500 Palestijnse minderjarigen gearresteerd, van wie het gros weer is vrijgelaten.

www.nieuws.nl

Qwertyno
10-05-04, 19:02
Vrede Nu: Israël schendt routekaart met uitbreiding nederzettingen 10-05-2004

Israël schendt de 'routekaart naar vrede' met de uitbreiding van nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever en de bouw van nieuwe buitenposten. Dat heeft de Israëlische vredesbeweging Vrede Nu maandag gezegd.


Volgens Dror Etkes van Vrede Nu zijn er vorig jaar zestig permanente woningen in zeven nieuwe buitenposten neergezet, waardoor er nu ongeveer honderd buitenposten zijn waar enige honderden kolonisten wonen. Daarnaast is in bestaande nederzettingen een begin gemaakt met de bouw van ongeveer 1.800 nieuwe woningen.

De 'routekaart naar vrede' is een door de Verenigde Staten, de Europese Unie, de Verenigde Naties en Rusland gesteund vredesplan, dat vorig jaar door de Palestijnen en - met reserves - ook door Israël is goedgekeurd. De Palestijnen zouden terroristische bewegingen ontmantelen, de Israëliërs beloofden illegale buitenposten te ontruimen en af te breken, en de nieuwbouw in de bestaande nederzettingen te bevriezen. De bevriezing zou ook gelden voor de natuurlijke bevolkingsgroei van de nederzettingen.

Etkes zei dat de meeste nieuwbouw plaatsvindt in nederzettingen van ultra-orthodoxe joden, waar de bevolkingsgroei het grootst is, en in Maale Adumim, met ongeveer 30.000 inwoners de grootste joodse nederzetting op de Westoever. De natuurlijke bevolkingsgroei in de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever bedraagt ongeveer 8 procent, tegen 3 procent voor Israël in zijn geheel.

De Israëlische rekenkamer publiceerde op 6 mei een rapport waaruit blijkt dat het ministerie van huisvesting tussen januari 2000 en juni 2003 bijna 6,5 miljoen dollar (5,4 miljoen euro) heeft uitgegeven aan illegale nieuwbouw in nederzettingen en buitenposten.

www.nieuws.nl

RinC
10-05-04, 19:41
Tja...Als er tegenwoordig geen foto's aan te pas komen, hoor je niemand zn verontschuldiging

lennart
10-05-04, 20:48
18,5% van de Israelische families leeft onder de armoede grens:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/425860.html
Ondanks de jaarlijkse miljardensteun.

Ronceval
10-05-04, 21:00
Geplaatst door lennart
18,5% van de Israelische families leeft onder de armoede grens:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/425860.html
Ondanks de jaarlijkse miljardensteun.
Tiens, en hoe zit het in Egypte, met hun miljardensteun? En in Palestina?

lennart
10-05-04, 21:04
Geplaatst door Ronceval
Tiens, en hoe zit het in Egypte, met hun miljardensteun? En in Palestina?

In verhouding met Israel krijgen Egypte en Palestina een schijntje.

In Israel wonen maar 6 miljoen mensen, en ze krijgen jaarlijks 10miljard+ van de VS.

Laat ik die laatste opmerking wat duidelijker maken. De afgelopen 2 jaar hebben ze zoveel ontvangen...

Van 1949 tot 1997 heeft Israel de VS 134miljard dollar gekost [steun en gemiste renteopbrengsten van "leningen"]. Gezien het feit dat Israel een veel hoger GDP per hoofd van de bevolking heeft dan Egypte en Palestina zijn deze cijfers des te opmerkelijker [of juist niet.. zo je wilt].

Al Sawt
10-05-04, 22:24
Geplaatst door lennart
In verhouding met Israel krijgen Egypte en Palestina een schijntje.

In Israel wonen maar 6 miljoen mensen, en ze krijgen jaarlijks 10miljard+ van de VS.

Laat ik die laatste opmerking wat duidelijker maken. De afgelopen 2 jaar hebben ze zoveel ontvangen...

Van 1949 tot 1997 heeft Israel de VS 134miljard dollar gekost [steun en gemiste renteopbrengsten van "leningen"]. Gezien het feit dat Israel een veel hoger GDP per hoofd van de bevolking heeft dan Egypte en Palestina zijn deze cijfers des te opmerkelijker [of juist niet.. zo je wilt]. Dit onderstreept wederom, dat bezetting alleen ellende kan brengen en geen profijt.

Zelfs als je een rijke suikeroom hebt, als de VS.

Waiting
11-05-04, 00:07
Amerika deelt dezelfde waarden als Israel, als de arabische wereld de palestijnen zouden steunen met hun oliegeld (hoeveel multimiljonairs wonen er in de golfstaten?) dan... oja... wacht dat geld wordt eigenlijk al geinvesteerd in hun gezamelijke waarden... terrorisme. Groetjes van Waiting :)

Al Sawt
11-05-04, 00:11
Geplaatst door Waiting
Amerika deelt dezelfde waarden als Israel, als de arabische wereld de palestijnen zouden steunen met hun oliegeld (hoeveel multimiljonairs wonen er in de golfstaten?) dan... oja... wacht dat geld wordt eigenlijk al geinvesteerd in hun gezamelijke waarden... terrorisme. Groetjes van Waiting :) Als de oliegeld juist zo worden geinvesteeerd, dan zou Israel allang kapot zijn gemaakt.


En ik heb nooit geweten dat de Amerikaanse waarden, uit uitsluiting, staatsracisme en raciale superioriteit bestaat.

vlegeltje
11-05-04, 00:14
Geplaatst door Waiting
Amerika deelt dezelfde waarden als Israel

In de VS is er nog publieke verontwaardiging als er politieke gevangenen worden gemarteld.

In Israel niet :cheefbek:

Waiting
11-05-04, 00:18
Geplaatst door vlegeltje
In de VS is er nog publieke verontwaardiging als er politieke gevangenen worden gemarteld.

In Israel niet :cheefbek:

Ow, dan vertel je me iets nieuws...

vlegeltje
11-05-04, 00:42
Geplaatst door Waiting
Ow, dan vertel je me iets nieuws...

Nee hoor, je doet alleen alsof.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=96315

Esdra
11-05-04, 07:36
En ik heb nooit geweten dat de Amerikaanse waarden, uit uitsluiting, staatsracisme en raciale superioriteit bestaat.


De (Israëlische) jood vindt zichzelf, zijn geloof, of zijn volk niet superieur, enig en uniek, integenstelling tot de moslim-"gelovige" die dat wel van zichzelf en zijn geloof vindt.

De joden en de christenen vinden alleen G'd superieur !
en geven toe dat er meerdere unieke verhalen kunnen bestaan met de ware G'd erin.






De arabieren hebben zichzelf uitgesloten door onder de gordel te spelen, met bomaanslagen tegen burgers, kapingen afpersing, ook onder elkaar, sabotage noem maar op, niet veroorloofbare strijdmethoden, waarbij het doel de middelen heiligt.

Een normaal staand leger organiseren is er met hulp van hun puissant rijke olievriendjes nog niet van gekomen !

lennart
11-05-04, 11:17
Geplaatst door Waiting
Ow, dan vertel je me iets nieuws...



systematisch zowel fysiek als mentaal mishandeld. Dat hebben twee internationale kinderrechtenorganisaties maandag gezegd.

De in Genève gevestigde organisatie Internationale Bescherming voor Kinderen en het in Zweden gevestigde Red de Kinderen zeggen dat er op dit moment 373 Palestijnse jongeren onder de 18 jaar in Israëlische gevangenissen worden vastgehouden. Ten minste drie van hen zouden zelfs jonger dan 14 zijn.

Volgens beide organisaties bestaat er geen enkel toezicht op de behandeling van de kinderen in de gevangenissen. De kinderen worden lichamelijk en geestelijk mishandeld, ze hebben geen contact met hun familie en ze krijgen geen onderwijs, zei Tov Myhrman, een in Jeruzalem wonend lid van Red de Kinderen.


Allemaal Anti-semieten naturlijk :rolleyes:

Julien
11-05-04, 13:44
Geplaatst door lennart
Allemaal Anti-semieten naturlijk :rolleyes:

onzin Lennart, er zijn genoeg Joden in Israel die protesteren tegen het beleid van Sharon.

vlegeltje
11-05-04, 14:55
Geplaatst door Julien
onzin Lennart, er zijn genoeg Joden in Israel die protesteren tegen het beleid van Sharon.

Het gaat over het martelen van politieke gevangen (in dit geval zelfs kinderen) door israel, niet om het beleid van Sharon.

Esdra en Waiting hebben blijkbaar geen moeite met die martelpraktijken.

Al Sawt
11-05-04, 21:50
Geplaatst door Esdra

De joden en de christenen vinden alleen G'd superieur !
en geven toe dat er meerdere unieke verhalen kunnen bestaan met de ware G'd erin. Wederom een leugenachtige reactie.

Waiting was slim, om er niet op te reageren.

Maar jij, Esdra!

Je kan de feiten verbloemen en bepaalde zaken omdraaien, maar de waarheid is heel zichtbaar.

Want het is overduidelijk dat het de aanhangers van de Jodendom, zich als uitverkoren beschouwen. En omdat te onderstrepen, zien ze zichzelf als een aparte ras en bovendien kan niemand zich bekeren tot het Jodendom.


Eigenschappen die een bepaalde 'uniekheid' aan het licht brengen en moeten bewaren.

Eigenschappen die wij Moslims, niet kennen.


Geplaatst door Esdra

De arabieren hebben zichzelf uitgesloten door onder de gordel te spelen, met bomaanslagen tegen burgers, kapingen afpersing, ook onder elkaar, sabotage noem maar op, niet veroorloofbare strijdmethoden, waarbij het doel de middelen heiligt. Toen de zionisten de zelfde methodes hadden gebruikt, gold dat a;s een heldhaftige daden voor 'volk' en 'vaderland'. En nu wordt het als terrorisme beschouwt. Hypocriet zeg!

Trouwens,

Al die daden van de Palestijnse organisaties, zijn legitiem en vooral te vergoeilijken. Want zolang Palestina bezet wordt door 'semieten' uit Europa en rest van de wereld, zullen die bezetters geen rust krijgen.

Geplaatst door Esdra

Een normaal staand leger organiseren is er met hulp van hun puissant rijke olievriendjes nog niet van gekomen ! 73 was die abnormale leger, bijna erin geslaagd om Israel te ontmantelen.

Tegen een normale legermacht, zullen jullie geen schijn van kans maken.

Kraai maar geen victorie.

Al Sawt
11-05-04, 21:56
Geplaatst door Julien

onzin Lennart, er zijn genoeg Joden in Israel die protesteren tegen het beleid van Sharon. Niet genoeg, om de Israelische politiek om te buigen.

Wat tegen de onschuld van de Israelische bevolking pleit.

Maarten
12-05-04, 02:06
Geplaatst door Waiting
Amerika deelt dezelfde waarden als Israel
zoals de neiging de oorspronkelijke bevolking van eigen grond te verjagen, cultus van racisme te ontwikkelen, en geen boodschap aan VN-recht te hebben, enkel te navelstaren op de eigen belangen, enz..

Wat delen jullie nog meer? Christendom? :hihi:

Waiting
12-05-04, 21:31
Geplaatst door vlegeltje
Het gaat over het martelen van politieke gevangen (in dit geval zelfs kinderen) door israel, niet om het beleid van Sharon.

Esdra en Waiting hebben blijkbaar geen moeite met die martelpraktijken.

Allereerst; Mensen die onschuldige mensen onthoofden, lichaamsdelen van gesneuvelde militairen en burgers verbranden, ophangen, meesleuren plattrappen etc etc... (Iets wat een beest niet eens doet)
Dat zijn de laatste mensen die mogen klagen tegen mishandelingen (en kijk alleen al in de laatste paar weken, hoe op drie a vier verschillende plekken dergelijke onmenselijke tafarelen zich voordeden en dat allemaal in ongeveer hetzelfde geografische gebied :vreemd: (Wellicht is het tijd voor een uitgebreid wetenschappelijk onderzoek naar de natuurlijke processen, klimaat, luchtvochtigheid, plantengroei etc, die uniek zijn voor west-asie en wellicht in verband staan met deze uitzonderlijke fenomenen, uniek in onze wereld.)

Dat allereerst

En ten tweede net zo belangrijk, dus vergeet hier niet overheen te lezen; Ik heb niet gezegd dat ik martelingen in het algemeen goed vind.

Er zijn gebieden in de wereld, met een zeldzaam soort wezens, die (en dat is een heel apart biologisch fenomeen) zich niet als mensen gedragen en eigenlijk gedrag vertonen van een zelfs primitievere geest als dat van beesten. Varkens worden in grote getallen gedood ter preventieve bestrijding van ziektes, kippen worden gehouden in extreem kleine ruimtes en op elkaar gedrukt... Daar hoor je niemand over, laten we daarom maar eerst aan het welzijn van deze beesten denken, voordat we ons druk maken om wezens van een lager niveau, die ons mensen als spinnen de pootjes uit trekken en die ons mensen kennelijk als science-project beschouwen (of als speelgoed).

Groeten Waiting

Maarten
13-05-04, 02:41
Geplaatst door Waiting Mensen die onschuldige mensen onthoofden Ja! Vertel me eens. Wat vind je onmenselijker? Een Iraki, die een ander zijn hoofd af snijdt? Een Israelische helikopterpiloot die met een druk op de knop 20 mensen uit elkaar knalt? Of een Duitser die een gaskraan opendraait, goed voor 100 doden? Waar teken je voor in?

lichaamsdelen van gesneuvelde militairen en burgers verbranden, ophangen, meesleuren plattrappen etc etc... (Iets wat een beest niet eens doet)
Miljoenen beesten op deze bol hebben een beter leven dan de Palestijnen in Gaza.
Wat jij je eens moet afvragen vriend, dat is onder wát voor omstandigheden mensen dit soort dingen gaan doen !
En daarna, wie die omstandigheden veroorzaakt.
En als de palestijnen weer eens een pantservoertuig opblazen, dan ben jij waarschijnlijk de laatste die zich afvraagt, wat het ding daar eigenlijk deed !


Dat zijn de laatste mensen die mogen klagen tegen mishandelingen (en kijk alleen al in de laatste paar weken, hoe op drie a vier verschillende plekken dergelijke onmenselijke tafarelen zich voordeden en dat allemaal in ongeveer hetzelfde geografische gebied :vreemd: (Wellicht is het tijd voor een uitgebreid wetenschappelijk onderzoek naar de natuurlijke processen, klimaat, luchtvochtigheid, plantengroei etc, die uniek zijn voor west-asie en wellicht in verband staan met deze uitzonderlijke fenomenen, uniek in onze wereld.)

Daarom vind ik ook, dat die Israeli’s niet mogen klagen over die suicidebommers die ze op hun dak krijgen. Dat is maar een schijntje van wat ze zelf aanrichten. Moeilijk voor je he ?

Maar die Israeli’s lijken inderdaad tamelijk op Bush in de manier waarop ze « de beschaving uitdragen ».

Er zijn gebieden in de wereld, met een zeldzaam soort wezens, die (en dat is een heel apart biologisch fenomeen) zich niet als mensen gedragen en eigenlijk gedrag vertonen van een zelfs primitievere geest als dat van beesten.

Jij hebt nooit echt de verhalen uit de concentratiekampen gelezen he? Of enkel de toonbare varianten daarvan gezien he?

Cute, hoe jij vanuit je comfortabele stoeltje de morele verwerpelijkheid van complete groepen staat te becommentarieren. Dat hebben alle oorlogsmisdadigers vóor je ook gedaan.
Voelt zeker goed he, te weten dat je tot de moreel rechtschapenen behoort he?

Tijdje niet meer in Gaza op vakantie geweest he? :hihi:

Groeten Waiting
Groetjes aan de “we willen het niet weten”-club.

Maarten
13-05-04, 02:58
Geplaatst door Waiting
Mensen die onschuldige mensen onthoofden
Nou, hier heb je hem:

http://www.ogrish.com/index2.htm

Het is inderdaad om te kotsten!

Weet je wat ik ook om te kotsen vind?

Dat zijn de mensen zoals jij, die dit soort onthoofdingen in éen adem noemen met wat de Palestijnen doen.

Zo'n figuur, die hier al jaren post, maar geen regel produceert waaruit blijkt, dat hij Palestijnen menselijke eigenschappen toedicht.

Zo'n vent waarbij het niet uitmaakt hoeveel misdaden van zijn club je hem onder de neus wrijft, omdat ie bij álles wel een kutverhaal heeft!

Zo'n vent, waiting, die is echt zwáar beneden alle morele standaarden, die ik wens te vertegenwoordigen, OK?!
Die horen tot de zeldzame categorie die ik niet groet wegens onverbeterlijke-, en verre van onschuldige afwijking.

Maarten
13-05-04, 03:07
Toegiftje: Heeft niemand een mossad-videotje voor waiting?
De patat-generatie snapt het namelijk niet, als het niet op TV te zien is.

Is er geentje van zo'n bevallende vrouw aan een israelische controlepost? Jammer, want dan snapt waiting het niet.

Julien
13-05-04, 13:03
Geplaatst door Al Sawt
Niet genoeg, om de Israelische politiek om te buigen.

Wat tegen de onschuld van de Israelische bevolking pleit.

dus een heel volk is pas onschuldig als 100% tegen een erge leider zou zijn.
:moe:
De Duitsers waren ook allemaal fout in 39-45
:moe:

SuperMokro
13-05-04, 13:27
Nu moet je het neit te moeilijk voor ze gaan maken Julien
:boeps:

Waiting
13-05-04, 14:07
Geplaatst door Maarten
Nou, hier heb je hem:

http://www.ogrish.com/index2.htm

Het is inderdaad om te kotsten!

Weet je wat ik ook om te kotsen vind?

Dat zijn de mensen zoals jij, die dit soort onthoofdingen in éen adem noemen met wat de Palestijnen doen.

Zo'n figuur, die hier al jaren post, maar geen regel produceert waaruit blijkt, dat hij Palestijnen menselijke eigenschappen toedicht.

Zo'n vent waarbij het niet uitmaakt hoeveel misdaden van zijn club je hem onder de neus wrijft, omdat ie bij álles wel een kutverhaal heeft!

Zo'n vent, waiting, die is echt zwáar beneden alle morele standaarden, die ik wens te vertegenwoordigen, OK?!
Die horen tot de zeldzame categorie die ik niet groet wegens onverbeterlijke-, en verre van onschuldige afwijking.

Ha die Maarten! Ik heb gelukkig al een jaar niet meer naar je onzin hoeven luisteren, dus ik kan het na een lange periode van rust wel weer even opbrengen om jouw onbenullige, idiote, krankzinnige drogredeneringen van enig antwoord te voorzien...

Ik had het niet over de palestijnen! Na al dat posten heb je nog niet leren lezen. Je hebt wel goed begrepen dat ik wel een aantal barbaren aanhaal die in gaza aan de haal gingen met lichaamsdelen ja, maar ik had het ook over gespuis in Irak die lichamen van slachtoffers verkoold aan een brug laten hangen en ook over een apart soort van organismen die de onschuldige amerikaan onthoofden (dat weer was afgekeken van de onthoofding van een andere amerikaan in Pakistan, door een zelfde levensvorm.)

Ik mag dit soort mensen disqualificeren als mensvormen en het is jammer dat je de holocaust er weer bij moet halen, maar de beulen van die tijd worden ook vaak als monsters gedefinieerd en correct.

Je slaat zoals gewoonlijk weer door, door helikopterpiloten op één rij te zetten met dergelijk gespuis. Volgens die redenering zijn we allemaal wel afstammelingen van gespuis, want in WOII zijn ook heel wat duitsers door één druk op de knop de dood in gejaagd.
Wat dit bijzondere gespuis zo'n apart studie-object maakt is hun kennelijke immuniteit en ontbreken van enige menselijke normen en waarden die het FYSIEK onmogelijk zouden moeten maken om dergelijke wrede handelingen te begaan.
Iemand met een beetje normale opvoeding wordt al aangeleerd niet te spelen met eten, ook al zou ik de lol daar niet eens van in kunnen zien.
Spelen met menselijke lichaamsdelen? Ik zou het niet kunnen verzinnen. De martelingen van de Amerikanen zijn wreed en ten strengste af te keuren JA, maar dat komt niet eens in de buurt van het misselijkmakende onmenselijke gedrag van jij begon ermee- de nazi-beulen en het gespuis in Irak en omstreken.

Ik kan me nog enigszins verplaatsen in een soldaat die gevangenen martelt, dat is sociologisch nog te verklaren. Op de gemiddelde school komt dit in geringe maat al voor onder leerlingen, want pesten kan soms ook heel ver gaan. Volgens mij is iedereen hier wel eens mee in aanraking gekomen, of in de slachtofferrol of in de rol van de beul.
Een mens kan zich nu eenmaal moeilijk verplaatsen in een ander en als men in oorlog is of zich afkeert van een bepaalde groep of vijand dan kan dit aanleiding geven tot excessen. Het is niet goed te keuren en kan inderdaad ver gaan, met psychische schade als gevolg.

Dat is psychologisch en sociologisch te verklaren, we zijn allen in staat tot dergelijke wandaden (zoals onderzoek bevestigd). Ik kan me echter niet voorstellen hoe ik iemand zou kunnen onthoofden, als ik een geweer had zou ik wellicht iemand in extreme situaties van hevige emoties door zn kop kunnen knallen, maar onthoofden? Pissen op een lijk, ermee op mn scooter stappen en toeterend door de straten rijdend?! Nee, dat kan ik me niet voorstellen.
En dit is niet onder hevige druk van een staatsaparaat het geval geweest (zoals in de kampen, waar mensen onder dwang taken uit moesten voeren, soldaten onder bevel, of joden onder dwang) NEE!, in geen van de voorbeelden die ik heb genoemd was er sprake van groepsdruk, gewoon individuen, schepsels, die volkomen zelfstandig bedenken, hey laten we is lekker met de lichaamsdelen puzzelen; "Kijk als je die vinger aan z'n elleboog plakt, lijkt het op een olifant!"

Dit vreemde fenomeen komt trouwens ook voor bij begravingen van de schepsels eigen kroost. Nadat er weer een terrorist uit de weg is geruimd, is er van hetzelfde sprake, lichaamsdelen worden trots vertoond en als souvenier in handen genomen...

Het blijft een apart fenomeen...

Maarten
13-05-04, 14:41
Geplaatst door Waiting

Ik had het niet over de palestijnen!

Je hebt wel goed begrepen dat ik wel een aantal barbaren aanhaal die in gaza

Je kunt blijkbaar nog niet eens lezen wat je zélf schrijft!
Laat staan wat Ik schrijf!
Over DIE Palestijnen had ik het!
Zie ook volgende:


Geplaatst door Waiting
Je slaat zoals gewoonlijk weer door, door helikopterpiloten op één rij te zetten met dergelijk gespuis.
Waarmee je dus de discussie ontgaat, waar je toe uitgenodigt was:
Wat is onmenselijker: Hoofd afhakken / piloot met drukknop - 20 man pleite, c.q. met afgerukte ledematen creperend / El Duitser met gaskraan?!

Je moet jou ook voortdurend met de haren overal bijslepen he?
Als je nou over de echte dilemma's eens net zo goed nadacht als over je hoogstaande moraal, dan had discussieren met jou misschien zin.
Huur een mossad-filmpje over een gevangenis, dat frist lekker op.

Ik vind die ledematengooiers nog een stúk menselijker dan die jongens die "Vanunu" organiseerden. (met instemming van 90% van de Israeli's, die er zelfs na 18 jaar nog geen genoeg van kunnen krijgen.)

Waiting
13-05-04, 19:50
Geplaatst door Maarten
Je kunt blijkbaar nog niet eens lezen wat je zélf schrijft!
Laat staan wat Ik schrijf!
Over DIE Palestijnen had ik het!
Zie ook volgende:


Waarmee je dus de discussie ontgaat, waar je toe uitgenodigt was:
Wat is onmenselijker: Hoofd afhakken / piloot met drukknop - 20 man pleite, c.q. met afgerukte ledematen creperend / El Duitser met gaskraan?!

Je moet jou ook voortdurend met de haren overal bijslepen he?
Als je nou over de echte dilemma's eens net zo goed nadacht als over je hoogstaande moraal, dan had discussieren met jou misschien zin.
Huur een mossad-filmpje over een gevangenis, dat frist lekker op.

Ik vind die ledematengooiers nog een stúk menselijker dan die jongens die "Vanunu" organiseerden. (met instemming van 90% van de Israeli's, die er zelfs na 18 jaar nog geen genoeg van kunnen krijgen.)

Jij bent echt te triest voor woorden... Ik heb al antwoord gegeven op je vraag over het doden van 20 mensen met een druk op de knop, ik gaf je hierop als volgt antwoord: volgens die redenatie zijn we allemaal nakomelingen van gespuis! Want in iedere oorlog drukt men op knopjes en gaan er mensen dood, dus onze voorouders hebben in WOII (volgens jouw kromme redenaties, ook onmenselijke daden verricht door de duitse vijand met bommen, granaten en artellerie te bestoken.)
Dus nogmaals, (neem en kopje groene thee en kom eerst tot rust voor je hierop reageert, anders zal weer de helft je ontgaan) ik vind mensen die hoofden afhakken en met ledematen van slachtoffers spelen onmenselijker dan 100 helikopter piloten.

Je bent me er een met je drogredenaties... Ga eens naar het lagerhuis, kijk of zij je wel kunnen waarderen, dan hoor je het wellicht eens van een ander.

Maarten
13-05-04, 21:01
Geplaatst door Waiting
ik vind mensen die hoofden afhakken en met ledematen van slachtoffers spelen onmenselijker dan 100 helikopter piloten.


Kijk kijk kijk... die waiting... als je 'm maar genoeg plat drukt komt ie wel met een antwoord.. niet met een waarom erbij, maar alla.. ik vind het al heel wat!

Gaan we door voor de volgende ronde.. Die duitsers, waiting, die ik nou al 2x genoemd heb, hoe zit het daarmee? (handje aan het gaskraantje, weet je nog? Ook maar euh.. routinehandeling dan?)

Waiting
13-05-04, 21:35
Geplaatst door Maarten
Kijk kijk kijk... die waiting... als je 'm maar genoeg plat drukt komt ie wel met een antwoord.. niet met een waarom erbij, maar alla.. ik vind het al heel wat!

Gaan we door voor de volgende ronde.. Die duitsers, waiting, die ik nou al 2x genoemd heb, hoe zit het daarmee? (handje aan het gaskraantje, weet je nog? Ook maar euh.. routinehandeling dan?)

Beste Maarten, ik heb daar al in mn eerste reactie antwoord op gegeven, doe je nu of je dom... (o nee, stomme vraag)

Maarten
13-05-04, 21:59
Goed, die nazi’s met die gaskranen, dat was een minder gelukkig soort soort routinezaak, en wat die gaza-jongens deden heeft weinig met de omstandigheden te maken. :maf: Ik weet weer genoeg waiting! Waar waren we zonder jou?! :hihi:

Waiting
13-05-04, 22:01
Geplaatst door Maarten
Goed, die nazi’s met die gaskranen, dat was een minder gelukkig soort soort routinezaak, en wat die gaza-jongens deden heeft weinig met de omstandigheden te maken. :maf: Ik weet weer genoeg waiting! Waar waren we zonder jou?! :hihi:

Correctie, je denkt dat je genoeg weet. :haha:

Maarten
13-05-04, 22:13
Geplaatst door Waiting
Correctie, je denkt dat je genoeg weet. :haha:
Ja, namelijk dat je met jou eindeloos kunt gaan touwtrekken over principiele zaken, zonder dat je ooit tot de kern komt. Als jij niet aan je eigen blinde vlekken wil, dan moet je dat helemaal zelf weten.
Probeer eens die piloten en die s-bommers.. ... nee laat ook maar, anders moet ik dáar de onlogica weer gaan uithalen.

Beëlzebub
13-05-04, 22:25
Is het eigenlijk niet erger om met een druk op de knop vanuit een helikopter mensen te doden? Wanneer je in een van-man-tot-man- (of man-tot-tank-)gevecht verwilderd raakt -omdat je in doodsgevaar verkeerde en omdat je naasten net vermoord zijn- kan ik me voorstellen dat je wraakgevoelens krijgt zoals de bewoners van Gaza die hebben. Maar iemand in een helikopter loopt veel minder gevaar; het blijft voor hem een cleane operatie. Eigenlijk heeft het zelfs iets lafs.

Beëlzebub
13-05-04, 22:36
Waiting heeft makkelijk praten met zijn morele veroordeling van Palestijnen die zich misdragen. Hij denkt dat hij zelf in hun omstandigheden niet zo zou handelen. Hij zou natuurlijk zeggen: 'Goed, jullie hebben net mijn familie met een paar vanuit een helikopter afgeschoten raketten vermoord. Ik zie her en der hun lichaamsdelen liggen. Maar ik vergeef je! Ik zal niets terugdoen'.

Maarten
14-05-04, 02:52
Geplaatst door Beëlzebub
Is het eigenlijk niet erger om met een druk op de knop vanuit een helikopter mensen te doden?

Nou ja, daar ging de discussie met waiting dus over, en daar komt natuurlijk geen zak uit, want het zijn israelische helicopters, en dan crasht er vooral wat in de bovenkamer van waiting.


Geplaatst door Beëlzebub
Waiting heeft makkelijk praten met zijn morele veroordeling van Palestijnen die zich misdragen. Hij denkt dat hij zelf in hun omstandigheden niet zo zou handelen.

Punt is dat die jongens geen idee hebben wat die Israeli's staan aan te richten, of enkel in het geniep wel. Maar die snappen de lange termijneffecten niet. Die ervaren dat niet aan den lijve, en dan zit die bovenkamer dicht. Ze willen ook niet anders. En maar mijarden Amerikaanse dollars in dat leger pompen.
Ze verdienen echt elke s-bommer die ze nog teruggekregen hebben dubbel en dwars. Sorry, kan er niet meer van maken. Eerst opzouten uit die gebieden, en dan klagen. Niet eerder.

Hamas begint zichzelf trouwens aardig te bewijzen. 36 jaar VN hebben geen einde aan de bezetting van Gaza kunnen maken. Maar door Hamas beginnen de Israeli's de haalbaarheid nou te betwijfelen. Zonder Hamas had je daar alleen maar uitbreiding gehad. Ik noem dat toch resultaten. Dat werkt tenminste. Tsja... de methode is kut, maar als dat de enige is? Sorry hoor, kan er als nette westerling niet meer van maken.

Waiting
14-05-04, 13:41
Geplaatst door Beëlzebub
Is het eigenlijk niet erger om met een druk op de knop vanuit een helikopter mensen te doden? Wanneer je in een van-man-tot-man- (of man-tot-tank-)gevecht verwilderd raakt -omdat je in doodsgevaar verkeerde en omdat je naasten net vermoord zijn- kan ik me voorstellen dat je wraakgevoelens krijgt zoals de bewoners van Gaza die hebben. Maar iemand in een helikopter loopt veel minder gevaar; het blijft voor hem een cleane operatie. Eigenlijk heeft het zelfs iets lafs.

Het is niet laf, het is geen partij! om met een helikopter te strijden tegen een voetsoldaat (want bewapend zijn die gasten in gaza wel, de illusie dat ze enkel met steentjes gooien, moet ook de wereld uit).
Maar het is logisch dat je de middelen gebruikt die je hebt.

Al Sawt
14-05-04, 13:46
Geplaatst door Julien
dus een heel volk is pas onschuldig als 100% tegen een erge leider zou zijn.
:moe:
De Duitsers waren ook allemaal fout in 39-45
:moe: Duitsers hebben eenmaal een fout begaan, door Hi.tler te kiezen.

De Israeliers hebben keer op keer op een politieke voorman gestemd, die met fascistische agenda de Palestijnen tegemoet strijd.



Een volk is pas onschuldig, als ze haar gedrag niet keer op keer herhaalt!

Kortom: Israeliers zijn niet onschuldig!

Waiting
14-05-04, 13:57
Geplaatst door Al Sawt
Duitsers hebben eenmaal een fout begaan, door Hi.tler te kiezen.

De Israeliers hebben keer op keer op een politieke voorman gestemd, die met fascistische agenda de Palestijnen tegemoet strijd.



Een volk is pas onschuldig, als ze haar gedrag niet keer op keer herhaalt!

Kortom: Israeliers zijn niet onschuldig!

Waar moeten ze dan precies voor kiezen? Mijn familie zijn geboren arbeiders en stemmen al hun hele leven Avoda (letterlijk Arbeid).
De situatie zit vast. En Sharon wil nu tenminste uit Aza, als je me dat drie jaar terug had verteld had ik je niet geloofd.

lennart
14-05-04, 14:01
Avoda is ook een militaristische partij.. wanneer was de laatste keer dat ze daar geen ex-generaal als partij leider hadden :rolleyes:

Beter stemmen ze op Shinui.. ook niet alles, maar tenminste geen militairenpartij.

Waiting
14-05-04, 14:04
Geplaatst door lennart
Avoda is ook een militaristische partij.. wanneer was de laatste keer dat ze daar geen ex-generaal als partij leider hadden :rolleyes:



Nee dat is gek, mischien omdat de gehele volwassen bevolking in het leger heeft gediend?

En Rabin was ook een ex-generaal en die wordt zelfs door de arabische wereld gemist.
Non-argument dus.

lennart
14-05-04, 14:13
Ja de Palestijnen zullen inderdaad de generaal die bekend stond als de bottenbreker inderdaad enorm missen :rolleyes:

Dat een partij zonder generaals goed mogelijk is, bewijst Shinui. Dat veel mensen in het leger moeten, wil nog niet zeggen dat elke generaal dan maar politiek leider moet worden.

Waiting
14-05-04, 14:30
Geplaatst door lennart
Ja de Palestijnen zullen inderdaad de generaal die bekend stond als de bottenbreker inderdaad enorm missen :rolleyes:

Dat een partij zonder generaals goed mogelijk is, bewijst Shinui. Dat veel mensen in het leger moeten, wil nog niet zeggen dat elke generaal dan maar politiek leider moet worden.

Nee, maar in een land waar veiligheid hoog op de agenda staat is het alleen maar logisch dat mensen met veel legerervaring een hoofdrol spelen. Dat is verre van ideaal, maar de situatie is alles behalve ideaal. Dus je schiet niks met die argumenten op. Generalen zijn logischer wijze ook geschikt om grote verantwoordelijkheden aan te kunnen. Ze weten wat leiding geven is en zijn gewend aan het nemen van beslissingen onder druk. Dus ook los van veiligheidquesties zijn het geschikte kandidaten voor politiek leiderschap. Tevens zijn generalen hoog-opgeleid. Balkenende had het geen halve dag uitgehouden in de heksenketel die het M-O heet.

En wat betreft je verwijzing naar het bottenbreken, daar breng je niemand mee in de verlegenheid hoor... Als generaal heb je andere prioriteiten dan een politiek leider.

lennart
14-05-04, 14:34
Geplaatst door Waiting
Nee, maar in een land waar veiligheid hoog op de agenda staat is het alleen maar logisch dat mensen met veel legerervaring een hoofdrol spelen. Dat is verre van ideaal, maar de situatie is alles behalve ideaal. Dus je schiet niks met die argumenten op. Generalen zijn logischer wijze ook geschikt om grote verantwoordelijkheden aan te kunnen. Ze weten wat leiding geven is en zijn gewend aan het nemen van beslissingen onder druk. Dus ook los van veiligheidquesties zijn het geschikte kandidaten voor politiek leiderschap. Tevens zijn generalen hoog-opgeleid. Balkenende had het geen halve dag uitgehouden in de heksenketel die het M-O heet.

Kortom wat je zegt is dat jij voor een militaire leiding van Israel bent, daarmee ben jij voor de gemilitairiseerde samenleving die Israel heet, en daarmee dus ook voor de armoede die dit met zich meebrengt voor de Joodse bevolking [ruim 18,5% van de Israelische gezinnen leeft in armoede]. Generalen denken maar aan een ding, oorlog en hoe ze die moeten winnen. Israel is nu al 60 jaar bezig de oorlog te winnen, maar het lukt ze nog steeds niet. Hoe lang duurt het voordat de Joden doorkrijgen dat oorlog niet het antwoord is?




En wat betreft je verwijzing naar het bottenbreken, daar breng je niemand mee in de verlegenheid hoor... Als generaal heb je andere prioriteiten dan een politiek leider.

En bottenbreken lijkt me inderdaad de hoogste prioriteit krijgen.

Waiting
14-05-04, 14:37
Geplaatst door lennart
Kortom wat je zegt is dat jij voor een militaire leiding van Israel bent, daarmee ben jij voor de gemilitairiseerde samenleving die Israel heet, en daarmee dus ook voor de armoede die dit met zich meebrengt voor de Joodse bevolking [ruim 18,5% van de Israelische gezinnen leeft in armoede]. Generalen denken maar aan een ding, oorlog en hoe ze die moeten winnen. Israel is nu al 60 jaar bezig de oorlog te winnen, maar het lukt ze nog steeds niet. Hoe lang duurt het voordat de Joden doorkrijgen dat oorlog niet het antwoord is?


Volgens mij lees je toch echt weer enkel wat je wilt lezen, geloof me ik had graag een M-O gezien waar sukkeltjes als Balkenende de politieke agenda konden bepalen. Ik had graag een M-O gezien waar de aanhoudende regenbuien buiten het seizoen het nieuws van de dag waren, of beslissingen over het wel of niet legaliseren van wiet. Helaas is de realiteit anders. Rabin, Barak en Peres (die geen generaal was, maar zich wel lange tijd met veiligheid bezig hield), zijn voorbeelden die duidelijk jouw stelling tegenspreken.

En er zijn trouwens veel meer generalen te noemen die zich altijd hebben ingezet voor een betere verstandhouding tussen Israeliers en arabieren. In het leger mag je geen politiek standpunt innemen, dat wil niet zeggen dat automatisch iedere hoge piet in het leger rechts is.

lennart
14-05-04, 15:58
Rabin, Peres en Barak hebben alle drie altijd op oorlog aangestuurd. Barak is de smerigste van de 3, maar allen zijn(waren) pro-oorlog.

Julien
14-05-04, 16:12
Geplaatst door lennart
Rabin, Peres en Barak hebben alle drie altijd op oorlog aangestuurd. Barak is de smerigste van de 3, maar allen zijn(waren) pro-oorlog.

Volgens mij waren alle 3 pro-vrede toen ze aan de macht kwamen.

lennart
14-05-04, 16:21
Geplaatst door Julien
Volgens mij waren alle 3 pro-vrede toen ze aan de macht kwamen.

Dat heb je dan niet helemaal goed begrepen.

Waiting
14-05-04, 16:21
Geplaatst door lennart
Rabin, Peres en Barak hebben alle drie altijd op oorlog aangestuurd. Barak is de smerigste van de 3, maar allen zijn(waren) pro-oorlog.

Onzin.

Jij ziet alles wat met legeracties te maken heeft als pro-oorlog, daar ontkom je niet aan hoor Lennart, zelfs met een premier die niet uit het leger afkomstig is zullen er beslissingen genomen worden met acties van het leger als gevolg.

lennart
14-05-04, 16:22
Geplaatst door Waiting
Onzin.

Jij ziet alles wat met legeracties te maken heeft als oorlog, daar ontkom je niet aan hoor Lennart, zelfs met een premier die niet uit het leger afkomstig is zullen er beslissingen genomen worden met acties van het leger als gevolg.

Generaals zitten in een oorlog logica... Zo dacht Barak wel even de Palestijnse Autoriteit te dwingen om Hamas aan te pakken.. Gevolg, Barak liet de hele West Bank in puin schieten, met als resultaat dat Hamas alleen maar meer aanhangers kreeg.

Julien
14-05-04, 16:23
Geplaatst door lennart
Dat heb je dan niet helemaal goed begrepen.

Als Rabinn was blijven leven hadden we waarschijnlijk geen 2e Intifadah gehad. Rabinn wilde grote stappen zetten om vrede te bereiken, daar is hij geliefd door geworden, ook bij de Arabieren. Als je dat niet inziet ben je wel erg dom.

Waiting
14-05-04, 16:26
Geplaatst door lennart
Generaals zitten in een oorlog logica... Zo dacht Barak wel even de Palestijnse Autoriteit te dwingen om Hamas aan te pakken.. Gevolg, Barak liet de hele West Bank in puin schieten, met als resultaat dat Hamas alleen maar meer aanhangers kreeg.

Lapid of mij part Balkenende zullen ook niet onderhandelen met terroristen. Hamas staan op de Europese lijst van terreurorganisaties.

lennart
14-05-04, 16:28
Geplaatst door Julien
Als Rabinn was blijven leven hadden we waarschijnlijk geen 2e Intifadah gehad. Rabinn wilde grote stappen zetten om vrede te bereiken, daar is hij geliefd door geworden, ook bij de Arabieren. Als je dat niet inziet ben je wel erg dom.

Jij zei "toen ze aan de macht kwamen".

Rabin was pro-oorlog toen hij aan de macht kwam. Ik weet het niet zeker, maar wellicht dat Rabin van gedachte was verandert na de Oslo akkoorden. Zijn acties duidden daar wel op, al heeft ook Rabin nooit een nederzetting ontruimt [ook de Hebron nederzetting niet, zelfs toen een inwoner van die nederzetting de geweldspiraal in 1994 weer ingang zette door een zelfmoordaanslag te plegen op een moskee]. Wellicht dat Rabin ooit wel nederzettingen had ontruimt, daarom ook heeft Peres meegeholpen aan het omleggen van Rabin.

lennart
14-05-04, 16:29
Geplaatst door Waiting
Lapid of mij part Balkenende zullen ook niet onderhandelen met terroristen. Hamas staan op de Europese lijst van terreurorganisaties.

Lapid als onderhandelaar is neutraler dan de generaals of de religieuze zionisten, dat maakt hem meer geschikt.

Waiting
14-05-04, 16:35
Onderhandelen? Daar heb je deskundigen voor, bemiddelaars etc... Barak was niet alleen in Camp David. En jij had het over de harde acties tegen hamas. Met de hamas zou ook Balkenende of mij part Shroder niet onderhandelen.

Julien
14-05-04, 16:36
daarom ook heeft Peres meegeholpen aan het omleggen van Rabin

:D
straks ga je nog zeggen dat koningin Beatrix heeft meegeholpen aan Rabin's dood.

lennart
14-05-04, 16:38
Geplaatst door Waiting
Onderhandelen? Daar heb je deskundigen voor, bemiddelaars etc... Barak was niet alleen in Camp David. En jij had het over de harde acties tegen hamas. Met de hamas zou ook Balkenende of mij part Shroder niet onderhandelen.

Barak heeft Camp David laten falen omdat hij geen vrede wilde.. Kom niet met Barak aanzetten als vredesduif.. Want dat was een fata morgana.

Ook Barak heeft geen enkele nederzetting ontruimt.. sterker nog, onder zijn leiding is het vernieuwde nederzettingenbeleid, dat door Netanyahu ingang werd gezet, versneld uitgevoerd.

Onderhandelen met Barak was Arafats' grootste fout, hij had nooit met die terrorist moeten onderhandelen.

lennart
14-05-04, 16:39
Geplaatst door Julien
:D
straks ga je nog zeggen dat koningin Beatrix heeft meegeholpen aan Rabin's dood.

De geruchten dat Rabin is gestorven omdat hij te laat in het ziekenhuis aankwam zijn niet van de lucht. In Israel zijn er boeken verschenen hierover.

Julien
14-05-04, 16:46
Geplaatst door lennart
Barak heeft Camp David laten falen omdat hij geen vrede wilde.. Kom niet met Barak aanzetten als vredesduif.. Want dat was een fata morgana.

Ook Barak heeft geen enkele nederzetting ontruimt.. sterker nog, onder zijn leiding is het vernieuwde nederzettingenbeleid, dat door Netanyahu ingang werd gezet, versneld uitgevoerd.

Onderhandelen met Barak was Arafats' grootste fout, hij had nooit met die terrorist moeten onderhandelen.

Er was toch een akkoord dat Barak steunde, maar uiteindelijk Arafat niet?

Kijk, ik volg ook alleen maar de media. Maar jij denkt het altijd weer iets beter te weten dan de media en denkt gelijk dat jouw conclusies DE WAARHEID is.

lennart
14-05-04, 16:54
Geplaatst door Julien
Er was toch een akkoord dat Barak steunde, maar uiteindelijk Arafat niet?

Zucht... Er was helemaal geen akkoord.

Dan plaatsen we deze nog maar eens een keer.. voor de zoveelste keer :rolleyes:

width='600' height='500'

Dit was het plan dat op tafel lag in Camp David en geen ander plan.


Kijk, ik volg ook alleen maar de media. Maar jij denkt het altijd weer iets beter te weten dan de media en denkt gelijk dat jouw conclusies DE WAARHEID is.

Jij weet helemaal niet wat ik denk, dus doe ook niet alsof je dat denkt te weten. :zwaai:

Qwertyno
14-05-04, 17:47
Leger Israël verwoest huizen in Rafah 14-05-2004


Het Israëlische leger heeft vrijdag in het Palestijnse vluchtelingenkamp Rafah in de Gazastrook zeker negen huizen verwoest . De huizen stonden langs de weg waar woensdag vijf Israëlische militairen omkwamen toen hun pantserwagen ontplofte na te zijn getroffen door een raket. De Arabische nieuwszender Al-Jazeera meldde dat in de Gazastrook vlakbij de grens met Egypte zeker twee Israëlische soldaten zijn omgekomen en drie gewond geraakt bij een aanval van Palestijnse extremisten. De verantwoordelijkheid voor de actie werd opgeëist door de Al-Aqsa Martelarenbrigades.


Volgens de Israëlische radio is het leger van plan honderden huizen langs de weg met de grond gelijk te maken . De Palestijnse minister Saeb Erekat riep de Verenigde Staten op in te grijpen om een eind te maken aan de verwoesting van de huizen. Later vrijdag vuurden legerhelikopters drie raketten af op Rafah. Daarbij raakten zes Palestijnen gewond.

Bij een joodse nederzetting in de buurt van Rafah kwam vrijdag een Palestijn om het leven toen de bom die hij bezig was te plaatsen voortijdig ontplofte, meldde het Israëlische leger.

Soldaten zochten vrijdag nog altijd naar resten van hun vijf collega's die woensdag werden gedood. Het geweld van deze week in de Gazastrook, dat aan dertien Israëlische soldaten en zo'n dertig Palestijnen het leven kostte, heeft de discussie in Israël over de Israëlische aanwezigheid in het gebied weer doen oplaaien . Bijna twee weken geleden verwierpen de leden van de Likud-partij van premier Ariel Sharon diens plan voor de terugtrekking van Israël uit de Gazastrook. Uit een opiniepeiling die na woensdag werd uitgevoerd in opdracht van de krant Yediot Ahronot blijkt dat 71 procent van de Israëliërs, dus niet alleen Likud-leden, voor terugtrekking is. Op 4 mei was dit nog 64 procent.

www.nieuws.nl

lennart
14-05-04, 17:55
Een van de families van de omgekomen Israelische soldaten heeft het leger huilend op televisie gesmeekt om niet meer levens op te offeren aan Gaza.

Waiting
14-05-04, 18:35
Geplaatst door lennart
Een van de families van de omgekomen Israelische soldaten heeft het leger huilend op televisie gesmeekt om niet meer levens op te offeren aan Gaza.

Kijk dat kan ik dan weer wel begrijpen